PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Alamo (2)



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10

sanook
19-03-17, 21:09
Nope, standard SUV is hetzelfde als SFAR, zie ook https://www.alamo.com/en_US/car-rental/cars/car-details/US/SFAR-standard-suv.html

rjkd
19-03-17, 21:38
Top thanks!

Fitzroy
20-03-17, 02:40
Silver basic inclusive is met maar 1 bestuurder, Silver inclusive is met 2 bestuurders bij Alamo in FL.
Nagevraagd bij USCarhire en stond ook zo op de voucher.

stephie
08-04-17, 09:51
Even een vraag over Alamo op Orlando International Airport. Is dat een grote locatie? Wij vliegen normaal gesproken op Tampa. Ik wil graag skip the counter regelen. Maar mijn man wil gewoon eerst kijken welke auto's er zijn. Dat betekent dat wij toch via de balie moeten gaan. Ik vind dit vreselijk. Je staat in een rij en er komen altijd weer teveel kosten bij.
We hebben nu de klasse Toyota Rav4 vastgelegd.
Mijn vraag is dus, wat is jullie ervaring met deze locatie? Wij komen op vrijdagmiddag/avond aan rond 18:00u. Lijkt me een druk tijdstip.

keesvankleef
08-04-17, 10:15
Even een vraag over Alamo op Orlando International Airport. Is dat een grote locatie? Wij vliegen normaal gesproken op Tampa. Ik wil graag skip the counter regelen. Maar mijn man wil gewoon eerst kijken welke auto's er zijn. Dat betekent dat wij toch via de balie moeten gaan. Ik vind dit vreselijk. Je staat in een rij en er komen altijd weer teveel kosten bij.
We hebben nu de klasse Toyota Rav4 vastgelegd.
Mijn vraag is dus, wat is jullie ervaring met deze locatie? Wij komen op vrijdagmiddag/avond aan rond 18:00u. Lijkt me een druk tijdstip.

Hi, juist met skip the counter kan je uit verschillende auto,s kiezen lekker doorlopen zonder gezeur.

stephie
08-04-17, 10:53
Ja, dat is ook mijn mening. Maar mijn man wil bijvoorbeeld ook voor een andere klasse gaan. Dus hij wil eerst rondneuzen en dan een auto kiezen :(
In 2015 had ik skip the counter in Tampa. Wij braaf naar de parkeergarage. Mijn man wilde een cabrio. Dus wij weer naar boven, alsnog in de rij gestaan.....Dat bijbetalen viel nog wel mee. We hadden een lagere klasse vastgelegd.
Maar misschien is dat voor nu wel een goed idee om het weer zo te doen. Gewoon skip the counter regelen en dan in de parkeergarage kijken. Kunnen we altijd terug naar de balie. Of zeg ik nu iets geks? Ik weet niet hoe groot de locatie op Orlando is. Tampa is niet zo groot.

Njit
08-04-17, 11:04
Orlando is een flinke locatie. Keuze genoeg wat betreft auto's.

stephie
08-04-17, 11:15
Ok, dan ga ik eens even in het andere topic neuzen wat iedereen zoal meekreeg. We hebben dus nu klasse Toyota Rav4, maar misschien is standard SUV een betere optie. Ik kan dat nog veranderen. Wij willen gewoon een mooie grote SUV. Bijvoorbeeld een Jeep Grand Cherokee.

sanook
08-04-17, 12:41
Als je een grote(re) SUV wilt dan zou ik die klasse gewoon boeken, bv Standard SUV of als je echt gek wilt doen een Full Size SUV. Dat scheelt je een verassing en/of tegenvaller als de prijs ter plaatse hoger is dan je gehoopt had.
En Orlando International heeft 2 Terminals: A en B. Hangt van de luchtvaartmaatschappij af in welke terminal je aankomt (zie https://www.orlandoairports.net/flights/)
Terminal A schijnt wat kleiner te zijn dan B. Stel dat je bij A aankomt en daar staat niks naar je zin bij Alamo dan kun je nog naar Terminal B lopen en kijken of daar iets leuks staat (5 minuten lopen is wat ik gehoord heb, wij gaan in mei naar Orlando dus ik spreek nog niet uit ervaring:)).

stephie
08-04-17, 13:10
We betalen nu voor de Toyota Rav4 voor 17 dagen 563 euro inclusief tank benzine en extra bestuurders.
Ik denk dat het dus best een goed idee is om te upgraden naar standard SUV.
Ik ben erg benieuwd hoe het vliegveld van Orlando is. Wij vinden Tampa een prettig vliegveld. Het is niet zo groot en je bent vanaf de bagageband zo bij de autoverhuur.

stephie
08-04-17, 13:25
Arghhhhh!! Via rentalcars kan ik upgraden naar standard SUV bij dollar of bij alamo. Via dollar wordt de totaalprijs voor 17 dagen 683 en bij alamo 701.
Maar wij hebben nog niet zoveel ervaring met dollar. Over alamo zijn we best wel tevreden. In West-Amerika hebben we toen een sebring cabrio gereden via dollar. We zijn toen echt wel afgezet door dollar. We hebben toen zoveel moeten bijbetalen. Ook werden we zeer slecht geholpen aan de balie. Dit was in LA. Dus ongetwijfeld zou het in Orlando anders zijn.
Maar wat te doen? Bij alamo blijven en dan upgraden of toch veranderen naar dollar. Qua prijsverschil maakt het niet zoveel uit.

PENPE
08-04-17, 14:01
Ik ben erg benieuwd hoe het vliegveld van Orlando is. Wij vinden Tampa een prettig vliegveld. Het is niet zo groot en je bent vanaf de bagageband zo bij de autoverhuur. Ik vind Tampa ook een stuk prettiger door dat het daar veel rustiger/relaxter is, voor de afstand naar de car-rental maakt het overigens niet veel uit, dat is ongeveer gelijk.

knaapje
08-04-17, 14:06
...............We zijn toen echt wel afgezet door dollar. We hebben toen zoveel moeten bijbetalen.............

Was je er niet zelf bij toen je van alles aangesmeerd is en je getekend hebt?
Niet afgezet, maar handige verkoper, die om zijn provisie dacht.

stephie
08-04-17, 14:44
Penpe@ ik ben erg benieuwd naar Orlando AirPort.
Knaapje@ ja we waren er zelf bij, maar helaas nog zeer onervaren. Dus ondanks dat het wellicht een zeer gewiekste verkoper was, voelden we ons achteraf toch afgezet. Maar dat is ons gevoel en dus zeer persoonlijk.

sanook
09-04-17, 11:05
Voor dat prijsverschil zou ik bij Alamo blijven zodat je skip the counter kunt gebruiken, scheelt je de verkooppraatjes ! Ik ben zelf geen fan van Dollar/Thriffy.
Ik heb zelf voor 17 mei/5 juni (19 dagen) een reservering bij AVIS (via Expedia) voor een standard SUV voor 597 euro. En nog wat goedkopere opties bij Alamo/National (executive) maar ik ben er nog steeds niet uit of ik met die (illegale ?) contract ID's en dergelijke aan de slag wil. Op AA forum wordt er makkelijk over gedacht, maar op Amerikaanse fora wordt het vaak afgeraden (alhoewel ik nog geen echt horror verhaal heb gevonden).

stephie
09-04-17, 11:43
Wat is dat dan Sanook? Die contract id's waar je het over hebt bedoel ik.
Via expedia zag ik ook gunstige prijzen, maar dat is zonder extra bestuurders. Dat hebben wij om technische redenen (cc op mijn naam) nodig.

sanook
09-04-17, 12:15
Ik wil daar niet te veel over uitweiden omdat het gebruik van die codes discutabel is en de discussie daarover lijkt vaak zinloos. Je kan op websites van de verhuurders zelf vaak een contract ID of andere code ingeven waardoor je een lager tarief krijgt. Die code kan bv zijn van een partner bedrijf of zo. Dat zijn codes die andere mensen eigenlijk dus niet zouden mogen gebruiken maar blijkbaar wordt daar door de verhuurbedrijven niet altijd (goed) naar gekeken. Dus mensen huren een auto voor en mooie prijs en dat is alles waar ze naar kijken. En in de meeste gevallen gaat dat verder gewoon goed, ze leveren de auto later weer in en niks aan de hand. Maar waar de meeste mensen niet aan (willen) denken is wat er gebeurt als je schade of letsel veroorzaakt. Als het niet om te grote bedragen gaat lijkt er nog steeds niets aan de hand maar stel dat zoveel schade/letsel aangericht hebt dat er flinke bedragen mee gemoeid zijn dan zullen verzekeringsmaatschappijen er alles aan doen om zo min mogelijk uit te hoeven keren, en als ze dat kunnen doen door de voorwaarden waaronder jij je auto gehuurd hebt te controleren en merken dat jij een code gebruikt hebt die eigenlijk niet door jou gebruikt mag worden dan loop je de kans dat je alsnog niet verzekerd bent. De kans dat dit zal gebeuren zal heel klein zijn maar als het gebeurt is het wel op een moment dat je je verzekeringen hard nodig hebt.
En ik ben er voor mijzelf dus nog niet uit of ik dit risico wil nemen of niet, ik neig steeds meer naar een volledig legale huur, dus voor mij via AVIS. Omdat ik een AVIS preferred member ben (kun je zo lid van worden) is je partner als 2e bestuurder gratis. Ik had mijn tickets en hotel via Expedia geboekt en kreeg daarom een mooie aanbieding voor autohuur met 25% korting bij Avis.

stephie
09-04-17, 13:43
Bedankt voor je uitleg. Ik ben zelf niet zo van de risico's. Voor mij dus niet zo handig om uit te proberen.
Dat van Avis wist ik niet.
We laten het nu bij Alamo. Al is het volgende discussiepunt aangebroken. Ik stond dus op het punt om te gaan upgraden naar Standard SUV. Mijn man zat foto's te bekijken van onze huwelijksreis. Hij begon toen over het huren van een cabrio. Qua prijsverschil maakt het niet zoveel uit. Maar ik vind een cabriolet om diverse redenen geen praktische auto. Uiteraard wel super mooi. In 2015 hadden we een gele Mustang Cabrio gehuurd via Alamo. We hebben niet veel open gereden.
Gelukkig gaan we 'pas' over 5 weken en 5 dagen .....dus we kunnen nog even overleggen....:rolleyes:
Ik vind het trouwens wel vreemd dat een cabrio goedkoper is dan een gewone Mustang. Ik kreeg deze reactie kort geleden van Alamo:

Thank you for providing the information you did. The Ford Mustang would be in the Sport category. We cannot guarantee the Mustang will be available on the date of your arrival. The price difference not going through rentalcars.com would be substantial. The price would be $1,281.07.

sanook
09-04-17, 14:39
Zou kunnen dat die 'gewone' Mustang een wat zwaardere uitvoering is, hij zit niet voor niets in de Sport category.

stephie
09-04-17, 18:30
Dat zou kunnen. Geen idee. Een cabrio is over het algemeen ook duurder in aanschaf. Dus dan zou het haast wel met het type motor te maken moeten hebben.
Maar de strijd is nog niet voorbij. Ik ga de komende dagen campagne voeren! Ik ben voor een SUV.

sanook
09-04-17, 18:40
Wij hebben in 2015 ook een Ford Mustang Cabrio gehuurd in Florida maar wij hebben ook heel weinig open gereden. In de stad was het vaak te heet om in de hete zon te zitten en buiten de stad had je veel last van de wind en geluid. Omdat wij bij onze komende trip veel gaan rijden is een voordeel van een SUV dat je wat hoger zit en wat meer kunt zien. Bij ons is het geen discussiepunt, we willen allebei de SUV (en vorige keer waren we het ook al eens over de cabrio). De Mustang reed overigens wel heerlijk...

stephie
09-04-17, 21:28
Ja dat herken ik wel. Wij vonden het vaak ook te warm om open te rijden. In de avond vond ik het niet altijd veilig om open te rijden.
Daarnaast ben ik ontzettend bang voor onweer. We zijn toen een keer in ontzettend noodweer terecht gekomen. Ik was zo bang om getroffen te worden door de bliksem. We reden op de snelweg van Tampa naar Bradenton. Op de I-75 brak het noodweer los. Brrrrr.....
Mijn man zegt (terecht hoor...:p) : jij hebt al zoveel uitgekozen voor deze vakantie. En aangezien ik moet rijden.....Dus hij heeft wel gelijk. Maar ik voel me prettiger in een SUV. Zucht...wat een luxeprobleem.

Frans1949
09-04-17, 21:36
Ok, dan ga ik eens even in het andere topic neuzen wat iedereen zoal meekreeg. We hebben dus nu klasse Toyota Rav4, maar misschien is standard SUV een betere optie. Ik kan dat nog veranderen. Wij willen gewoon een mooie grote SUV. Bijvoorbeeld een Jeep Grand Cherokee.

Ik heb beide ooit gehuurd.
De Jeep 8 weken en de RAV4 12 weken.
Ik moet zeggen dat de RAV4 ons het beste beviel. Heel fijne auto.

stephie
09-04-17, 23:00
Goed om te horen Frans. Voor 21 april moeten we eruit zijn. Dan moeten we het restant betalen bij Rentalcars. Ik denk niet dat we daarna de categorie kunnen wijzigen. Dit zal dan ter plekke moeten bij Alamo in Orlando. Maar dat wil ik liever niet.

Frans1949
09-04-17, 23:24
Ik heb ook een keer gehad dat de auto's totaal niet bevielen.
We hadden toen een auto gezien in een hogere categorie dan we hadden.
En met $20 gegeven aan de jongens die daar rondliepen gingen zij naar het kantoor en kregen we een " free upgrade". ��

Njit
10-04-17, 07:55
Sporty Category kan ook een Dodge Charger zijn. Voor de Cabrio staat een Ford Mustang or similair.

Cabrio kan ook een Chrysler 200, Mitsubishi Eclipse of Chevrolet Camaro zijn.
Ik zou het overigens gewoon beneden proberen te regelen. Bij de balie hebben ze toch geen idee wat er allemaal staat.
SUV of Cabrio is een persoonlijke keuze. Ik zit liever wat hoger in het verkeer.

stephie
10-04-17, 10:04
Ok, dus een Mustang cabrio is nog geeneens zeker dan. Ik zal dat ook bespreken.
Wij hebben trouwens ook eens geprobeerd om beneden e.e.a. te regelen. Dat was een paar jaar geleden op Tampa Airport. Er liep in de garage een man die Spaans sprak. Aangezien ik half Spaanse ben, vroeg ik in het Spaans of we een andere klasse konden krijgen. De beste man vertelde dat het toch via de balie geregeld moest worden.
Dus toch weer naar boven gegaan om wat te regelen. Maar dat is dus niet goed voor de totale prijs :( Zodra je het bij de balie moet regelen. Ik ben wel een goede onderhandelaar geworden. Dat heb ik de afgelopen jaren wel geleerd. Maar het bijbetalen voor een klasse hoger via de balie, kost gewoon meer dan als je dit van te voren al hebt geregeld.
Maar het is natuurlijk ook wel fijn als je 'onderhands' wat kunt regelen.

Njit
10-04-17, 10:07
Boven bij de balie ben je nooit goedkoper uit nee :) Je zit dan ook in de meest slechte onderhandelingspositie.

stephie
10-04-17, 11:10
Haha inderdaad! Vooral als mijn man erg enthousiast is over een bepaalde auto. Dat zien ze gewoon aan hem. Ik heb eigenlijk niks te klagen, hij laat mij ook mijn gang gaan tijdens het winkelen. Wat dat betreft geef ik meer uit tijdens het winkelen. Dus dat de huurauto ons elk jaar extra geld kost, neem ik op de koop toe.
Het gaat mij om het van te voren regelen. Het is zo fijn om meteen door te kunnen lopen naar de garage i.p.v. eerst langs de balie te moeten.
We gaan deze week maar eens goed de mogelijkheden bekijken. Vrijdag over 5 weken staan we bij Alamo :confused: :D

Njit
10-04-17, 17:36
Ja en het heeft zo weinig zin om boven enthousiast te zijn. Want uiteindelijk is het beneden toch 'pick anyone you like from row xx'.
En dan sta je alsnog beneden de keuze te maken..

Stefan&Jolijn
12-04-17, 13:18
Ja en het heeft zo weinig zin om boven enthousiast te zijn. Want uiteindelijk is het beneden toch 'pick anyone you like from row xx'.
En dan sta je alsnog beneden de keuze te maken..

Als in? Standaard geboekt, pak maar een Luxury? (Als voorbeeld) Of snap ik het verkeerd?

Wij gaan ook 19 dgn rond touren en hebben ook gekozen via Alamo een RAV4 te huren. Goeie prijs en volgens mij een prima wagen. Die hebben we sowieso al en mocht het lukken om voor een goeie prijs te upgraden dan willen we weer een Tahoe (vorige keer onder de 700 betaald voor 16 dgn)

Njit
12-04-17, 13:30
Nee, binnen je gehuurde klasse. Daar staan meestal verschillende modellen. Soms mag je ook uit een klasse hoger kiezen dan je geboekt hebt.

stephie
12-04-17, 19:56
Pfff dat zou mooi zijn zeg (en ons een hoop ellende besparen:p)
Voor mijn man zou dat een droom zijn, garage inlopen en zeggen: doe mij die maar!
Eigenlijk kan dat wel. Eerst kijken wat ze hebben staan en dan terug naar de balie. Maar goed, zoals al eerder gezegd...dan ben je echt de sjaak qua bijbetalen :eek:

6foot6
13-04-17, 09:14
Nee, binnen je gehuurde klasse. Daar staan meestal verschillende modellen. Soms mag je ook uit een klasse hoger kiezen dan je geboekt hebt.

In maart had ik ,zoals altijd, een economy gehuurd en reed ik weg met een Dodge grand caravan met 7 zitplaatsen.
In november vorig jaar was dat een futuristische Ford die 40 mijl met een gallon toe kon.

Wie vertelt de man aan de uitgang dat dat mag?
Mag de werknemer op de werkvloer dat zelf beslissen?

Zelf durf ik het nog niet maar volgens mij kun je gewoon meenemen wat je wilt ook één of twee klassen hoger.

stephie
14-04-17, 13:58
Huurauto gewijzigd naar standard SUV. Nu even met Alamo overleggen hoe ik skip-the-counter kan regelen.

stephie
16-04-17, 21:30
Met behulp van Alamo (via mailcontact) is het gelukt om in te checken. Heerlijk om dit ook te kunnen afstrepen.
Leuk! Ik ben blij met onze keuze. Ik denk dat we veel plezier gaan beleven aan de standard SUV :)

sanook
16-04-17, 23:09
Inchecken is stap 1, skip the counter is stap 2. Heb je die ook al gedaan ?

stephie
17-04-17, 11:31
Gelukt! Was wel erg lastig, omdat de mogelijkheid voor skip-the-counter niet stond vermeld. Met behulp van tips uit eerdere topics (via een link) is het dan toch gelukt en heb ik de juiste voucher.
Sanook bedankt! Ik was te snel. Gelukkig kan ik het nu echt afstrepen.;)

tomenvalesca
24-04-17, 17:47
Even opletten voor wie nog een huurwagen zoekt, onze prijs zakte daarnet met bijna 100 britse pond, dus gelijk vastgelegd!

Njit
24-04-17, 19:39
Via welke site?

tomenvalesca
25-04-17, 08:22
Alamo.co.uk/brits
22 april stond een midsize SUV (van 1-24 aug)738.28 britse pond,
gisteren gereserveerd voor 650.66 britse pond

AlexFL
29-04-17, 12:20
Ik heb net bij Alamo brits £38 betaald voor 5 dagen Standard SUV in October, had eerst fullsize suv gepakt (ook £38 trouwens, alles is £38 trouwens) maar denk dat mij de standard suv's beter bevallen :-).

er is dus weer eens sprake van een glitch. Hopelijk honoren ze deze prijzen :)

mijnie
04-05-17, 15:02
Ik kwam nu ook weer een stuk goedkoper uit met brits. Heb vorig jaar voor 10 dagen bij Dollar nog meer betaald en dat was toen de goedkoopste optie.
Nu een Standard SUV voor 2 weken in december met het bekende brits pakket voor 419. Kwam vorige week nog overal voor een kleine SUV rond de 550-600€.

Die 280 Pond die ik 3 jaar geleden betaald heb, zal wel niet meer voorkomen.

Fitzroy
04-05-17, 18:37
Ik heb afgelopen maart zelfs nog £ 240,- betaald, weliswaar voor een midsize SUV.
Voor volgend jaar staat dezelfde auto nu op £ 419,-, bijna 200,- meer.

Lannie
16-05-17, 13:05
De laatste keer dat wij een Florida zijn geweest is 2013. Weet iemand hoe hoog het bedrag is dat Alamo blokkeert op je creditkaart (borg) voor de autohuur?

KevinB
16-05-17, 16:05
De afgelopen 4x huren bij Alamo (april, augustus en oktober 2016 en april 2017) is er geen borg ingehouden, wel hebben we iedere keer vooraf betaald.

bedeve
23-05-17, 07:40
Weet iemand hoe hoog het bedrag is dat Alamo blokkeert op je creditkaart (borg) voor de autohuur?

Je creditcardgegevens zijn de borg.
Bij pre-paid gebeurt er dus helemaal nix
Bij post-paid wordt je huurbedrag bij het ophalen van je auto gereserveerd, en bij terugbrengen ge-incasseerd.

rjkd
26-05-17, 22:24
Heeft iemand ervaring met onderstaande:
bij Alamo probeer ik skip the counter te doen, maar als ik mij VISA gegevens invul op het einde en op ok druk krijg ik een fout melding.
Ik heb het een aantal keer geprobeerd en de volgende dag weer maar helaas steeds gaat hetzelfde fout.
Ik krijg ook geen bevestiging of iets.
Nu zie ik tot mijn verbazing dat visa wel 3x 1 euro heeft gereserveerd.
Ik heb ze L gemaild maar tot op heden geen reactie.

Lannie
26-05-17, 22:52
Dank je wel!
Een aantal jaren geleden werd er een bedrag voor borg gereserveerd op je creditkaart en konden wij niets meer betalen met de creditkaart totdat we dan contact hadden gehad met de creditkaartmaatschappij. Zij zorgden er dan voor dat we weer gebruikt konden maken van de creditkaart. Wat ik begrijp is dat nu niet meer.

knaapje
27-05-17, 13:49
Bij prepaid huur wordt er een bedrag van enkele honderden $$ op je creditcard geblokkeerd.
Bij Dollar was dat maart j.l. $ 200. Op de site van de verhuurmaatschappijen vind je bedragen tot $ 500 als je tenminste inclusief alle verzekeringen gereserveerd hebt.
Er wordt voor de reservering en borg vrijwel alleen maar een gewone cc geaccepteerd.
Ik zou niet avonturen om alleen een bijv. prepaid cc te hebben.
In ieder geval wordt deze dan als debitcard beschouwd en het borgbedrag gelijk van je card afgeboekt.

Lannie
27-05-17, 16:39
We hebben de auto bij Alamo brits geboekt, inclusief alle verzekeringen.

mads2017
08-07-17, 09:30
Na de aanwijzingen van diversen over het "skip the row" principe en de link naar de site van de Duitse mevrouw is het ons ook gelukt om alles al in orde te maken, fijn! Ik heb wel een vraag over het vervolg: uiteindelijk kunnen we direct naar de garage van Alamo. En hoe gaat het dan verder? Ik ben gewend om eerst via de kiosk te bevestigen etc. en dan naar de garage te gaan en daar op aanwijzing een auto te kiezen.
Valt er in deze situatie nog te onderhandelen met de mensen in de garage en bij de slagboom? Tijdens de eerdere reizen was een "fooi" nog weleens raadzaam maar wil niet voor onverwachte, extra kosten komen te staan bij het inleveren als ik uiteindelijke een hogere klasse heb uitgezocht dan de standard SUV die we geboekt hebben...
Hoor graag jullie tips en vooral de trucs! ;)

PixelMagic
08-07-17, 09:47
Je loopt direct naar de garage en toont je papier aan de medewerker die je normaal na de balie ziet. Daar kan je nog steeds een andere auto krijgen maar of dat wel of niet met kosten gaat zijn heb ik geen ervaring mee.

wij hadden een midsize suv besproken en we kregen een minivan aangeboden, die wij vriendelijk afgewezen hebben. 5 minuten later kwam er een midsize suv terug en die mochten we meenemen. Dit was op mco en zie daar nu in dezelfde periode dat er een schaarste aan suvs is, dus ben benieuwd wat we deze keer krijgen.

kan je wat details delen over dat onderhandelen, wat je dan geeft en daar voor terug krijgt ?

mads2017
08-07-17, 12:27
Dank voor de reactie! We gaan het inderdaad beleven over drie weken...
Wat onderhandelen betreft: ik heb tegen $ 50 cash bij de slagboom wel eens een fullsize SUV meegenomen terwijl we een standard hadden geboekt (zonder bijbetaling). Ik moet er wel bij zeggen dat dit de laatste 2 keer (2012 en 2015) niet meer gelukt is...

Ladybug
12-07-17, 22:12
Even een vraagje, misschien lees ik er overheen, maar hoe zit het met annuleren bij Alamo Brits? Als je direct betaald? Bedankt alvast.

Njit
13-07-17, 08:06
Die informatie is terug te vinden op de Alamo UK site: https://www.alamo.co.uk/helpful-information/usa/


Cancellation and Cancellation Charges
You do not have a right of withdrawal from the booking under EU law; however, you may cancel your booking at any time for any reason by following the instructions on our website. You will receive a full refund of the total amount of the booking if you cancel your booking 3 days or more before your specified pick up time.

If you cancel your booking less than 3 days but at least 24 hours before your specified pick up time, we will refund the total amount of the booking minus the lesser of: i) the total amount of the booking; and ii) £25 for UK residents. If you cancel your booking less than 24 hours before your specified pick up time, you will not be entitled to a refund of your booking.

The refund due to you will be made to the credit card you used to make your booking.

Lindaa
16-07-17, 21:33
Wat is Alamo Brits in prijs gestegen zeg... 150 euro meer dan vorig jaar voor vier weken full size... Dat is toch helemaal geen voordelige optie meer?

PixelMagic
17-07-17, 06:51
Even wachten en elke dag kijken, hadden wij ook met onze midsize, van 610 ineens naar 1030 pond. Een full size was zelfs onder de 1000 op dat moment. Uiteindelijk een goeie week later geboekt voor 598.

het lijkt of ze af en toe bewust verhogen of misschien uitverkocht dreigen te raken op bepaalde momenten.

Lindaa
17-07-17, 20:45
Heb nu met de AirBerlin link van KevinB geboekt. Was vanmorgen ook ineens 150 euro duurder... ��

MarkD
24-07-17, 21:14
Misschien lees ik er overheen maar 'hoe kiezen jullie een auto'. Kijken jullie naar wat je mooi vind, wat je denkt dat lekker rijdt, hebben jullie er verstand van?
Ik heb de laatste keer voor een Hyundai Elantra gekozen omdat de andere auto's naar zweet roken. Als ik de lijstjes op internet moeten geloven kan ik voor de 'Full Size Car' de volgende auto's kiezen:

FORD FUSION
HYUNDAI SONA
KIA OPTIMA
TOYOTA CAMRY
CHEVY IMPALA LIMITED
DODGE CHARGER
CHEVY MALIBU
MAZDA 6
NISSAN ALTIMA
VOLKSWAGEN PASSAT

Nu rij ik in Nederland een Chrysler 300m en een Kia Niro, als ik het benzine verschil dan bekijk is het slimmer om geen Amerikaanse auto te kiezen.
Maar rij genot en de ervaring doen ook veel, wat zijn jullie tips hier in? Er moeten in ieder geval 2 koffers achter in passen en wij zijn maar met 2 personen.

sanook
24-07-17, 21:31
Je kunt pas een keuze maken als je ter plaatste bent. En vaak staan er nog andere types in de rij waaruit je kunt kiezen. Gewoon op je gevoel af gaan is het beste denk ik.

Lindaa
25-07-17, 20:56
Benzine kost geen drol dus daar hoeft het niet van af te hangen. Ik zou gaan voor een full size. Comfort is ook fijn...

MarkD
25-07-17, 21:45
We hebben een Fly + Drive, hier zit standaard een Full Size bij.

sanook
26-07-17, 08:50
Dan vlieg je zeker met TUI ? Vlieg je dan op Miami of op Orlando Sanford ? Die laatste is een wat kleinere luchthaven, de keuze zal hier niet zo groot zijn.

PixelMagic
26-07-17, 19:48
Wij hebben de twee keer op Sanford beduidend meer keuze gehad dan de laatste keer op MCO, er was niet een midsize suv, we konden een minivan krijgen. Gelukkig kwam er net een enkele Nissan Rogue aan, maar dus verre van keus.

mads2017
26-07-17, 21:50
Gisteren aangekomen in Orlando. Keuze was niet groot voor de midsize SUV klasse. We hadden een "skip the counter" maar waren erg laat door de chaos bij de paspoortcontrole. Uiteindelijk een Jeep Patriot meegekregen, we waren al bij dat we konden vertrekken...We moesten immers nog 1,5 uur rijden.
We waren niet echt tevreden, auto stuurde zwaar en airco trok het ook niet helemaal. Vandaag vanuit ons adres in Palm Coast naar Daytona AirPort gereden en daar de auto weer ingeruild voor een Mitsubishi Outlander; geen Amerikaan maar wel fijne auto. Was geen enkel probleem, dus prima vanuit Alamo.

krist
27-07-17, 08:32
Bij Alamo een full size suv gehuurd met afhaling op miami beach ... iemand enige ervaring hoe de keuze daar is ??

AlexFL
27-07-17, 13:51
Die is er hoogstwaarschijnlijk niet op een afhaallocatie als Miami Beach. Bij de balie krijg je de sleutels van een auto uit jouw categorie. Eigenlijk alleen bij grote luchthavens mag je zelf in eentje stappen en wegrijden.

Jillysan
27-07-17, 22:18
Hallo iedereen,
ik heb even een vraagje ivm die skip the counter. Ik kan niet inloggen. Nu zie ik wel bij 1 vd vereisten om in te loggen dat The reservation should not exceed 30 days. Bedoelen ze hiermee dat je pas 30 dagen voor je huur begint pas kunt inloggen of dat je binnen de 30 dagen moet inloggen nadat je de auto online hebt geboekt. Ik ga pas in september.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

PixelMagic
27-07-17, 23:02
Ik heb begin deze maand voor september al skip counter gedaan, dus dat zou gewoon moeten werken. Klinkt me eerder dst je niet de juiste "volgorde" hebt gedaan. Morgen nog eens proberen naar aanleiding van de aanwijzingen, moet gewoon werken.

Heb trouwens via Brits geboekt.

mads2017
28-07-17, 03:21
heb je de goede voornaam ingevoerd? Klinkt suf maar dat is bij mij in verleden wel eens mis gegaan...��
Er is geen limiet of uitzondering m.b.t. boekingskosten of -termijn. Volg de instructies van de Duitse dame eerder in deze topic.

AlexFL
28-07-17, 14:36
Ze bedoelen hiermee dat je waarschijnlijk niet gebruki van skip the counter kunt maken als je een auto huurt voor meer dan 30 dagen.

Njit
28-07-17, 17:39
Nee, vanwege verzekeringskwesties mag een autohuur maximaal 30 dagen duren. Daarna moet je terug naar een verhuurstation om je huur te verlengen.
Zie hier: https://alamo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/7911/~/maximum-rental-period

Frans1949
28-07-17, 19:36
Het kan de verzekering zijn.
Maar mijn ervaring is dat ze de auto's binnen een maand terug willen hebben i.v.m. mogelijk onderhoud.

Ik heb meerdere malen auto's langer dan 1 maand gehuurd.
Een keer zelfs 12 weken.
Maar het geeft een ongelooflijk hoop gelazer omdat ik de wagen tussendoor niet terug bracht naar de plek waar ik het had gehuurd.
Toch heb ik de auto toen na 12 weken weer op de plaats waar ik begon ingeleverd.

PENPE
30-07-17, 11:27
Hmm... bij concerngenoot National kon ik zonder problemen een huurperiode van meer dan 30 dagen boeken.

A.Hofman
03-09-17, 08:08
We zijn net terug van ons rondje FL.

Zoals altijd weer de auto bij Alamo (brits) gehuurd. Nu ook gebruik gemaakt van de 'skip the counter' optie . Het duurde even om het voor mekaar te krijgen, maar uiteindelijk is het gelukt.
Scheelt iig een hoop wachttijd in Miami..... Toen we aankwamen bij het rentalcar center in Miami stond er helemaal niemand te wachten bij Alamo, dus zouden we direct aan de beurt zijn geweest. (zal je net zien) Maar goed, direct door naar de garage dus. Voucher laten zien en zoek maar een uit. Een midsize-SUV uit rij 3. Maar er stonden ook een paar Dodge Grand Caravan's in die rij . Die hebben we dus maar uitgekozen. Superdeluxe, met alles er op en er aan. "Rij 3 zei die man toch?? Eh ja, volgens mij wel..Nou boeie, deze nemen we mee!"

Heerlijke auto, zee van ruimte en rijdt als een zonnetje. Helemaal goed dus.

Op de een na laatste dag van de vakantie : even niet opletten, aan het kletsen, radio aan , zet de Dodge in de achteruit: BAM ! KRAK! Oh jee... Een palmboom geraakt . De kap van het linkerachterlicht volledig verdedwenen, en een flinke deuk in de bumper. Oh shit, en nu? Eerst maar even bellen met Alamo customer service. Aan die man verteld wat er was gebeurd. "I see you've got ensurance? (CDW) , Don't worry about it" Oh, nou gelukkig . Dat is al weer een hele opluchting. Of we de auto wilden omruilen vroeg hij nog. Nou dat is niet nodig, morgen komen we hem weer inleveren.

De volgende dag op het vliegveld aangekomen weer het verhaal verteld aan een Alamo medewerker... "How is the tree??" vroeg hij... Bonnetje met de eindafrekening meegekregen, en daar bleef het bij. Misschien dat ze er later nog op terug komen, maar daar ga ik niet van uit.

Of zoals Herman Finkers het zei: En weer verlaat een tevreden klant het pand!

Cindy1969
03-09-17, 08:41
Wat fijn dat het zo ging! Alamo is een fijne maatschappij.
Heb ook eens iets gehad, een aanrijding, en dat werd ook prima afgehandeld. Ook bij Alamo Brits toen.
Degene die de aanrijding veroorzaakte is toen snel weggereden. Werd toen nog wel gebeld door een advocaat van de verzekering om mijn
verhaal te doen toen ik eenmaal terug was, maar dat wist ik van te voren, dat was gemeld door Alamo.
Alles uitgelegd met details, en nooit meer iets van gehoord.

hannie
03-09-17, 09:16
Aan de reactie van Alamo kan je al merken dat ze zo'n botsinkje niet echt boeiend vinden. Je bent natuurlijk verzekerd voor dit soort zaken.

mads2017
03-09-17, 09:33
Dit jaar ook geboekt bij Alamo via uscarhire.com. Ook "skip the counter" geregeld op voorhand. Ideaal, zeker omdat we bij aankomst in Orlando extreem lang moesten wachten bij de TSA. Uiteindelijk direct door naar de garage van Alamo. Daar aangekomen stonden er slechts drie auto's in de rij van midsize SUV; basics Jeeps (Patriots). Niet echt onze "droomauto" zeg maar...

We waren echter moe en moesten nog 1,5 uur rijden naar onze eerste bestemming, dus maar eentje opgepikt. Volgende dag nog eens gekeken en toen maar besloten om naar dichtstbijzijnde Alamo station te rijden, in ons geval Daytona. Daar konden we zonder probleem onze auto omruilen, de dame achter de balie verontschuldige zich voor het feit dat er weinig aanbod was geweest in Orlando en ook hier in Daytona. Ze boden een Mitsubishi Outlander met alle opties erop en eraan. Wij vonden het prima maar weet zeker dat ik er achteraf nog een grotere auto uit had kunnen halen...

De gereden km's zijn achteraf netjes verrekend. Bij inleveren ook snel geholpen en zonder kosten weer terug.
Voor ons blijft Alamo verhuurder nummer 1!

Roy Reuter
04-09-17, 13:16
Moet je bij het ophalen van de auto nog melden dat je via Brits hebt geboekt, als dat het geval is? Of iets laten zien? Niemand die hier ooit naar gevraagd/gecontroleerd is?

KevinB
04-09-17, 14:08
Je hoeft niets te zeggen, gewoon bij het hokje je uitgeprinte formulier met barcode, je creditcard en rijbewijs afgeven.
In theorie zouden ze je om een exemplaar van de Brits guide kunnen vragen maar voor zover ik weet wordt dit nooit gedaan.
Meer hierover is bijv te lezen op the Dibb https://www.thedibb.co.uk/forums/forumdisplay.php?f=226

Ik heb voor de zekerheid onlangs toch maar een brits guide gekocht op ebay, best leuk om te lezen en vol goede tips.

Njit
04-09-17, 14:58
Ik heb denk ik al 4 keer gehuurd met Brits. En niemand die er ooit naar gevraagd heeft. Het enige wat ze willen zien is een geldig rijbewijs en een creditcard.
Vooral niet zelf over gaan beginnen, raken ze alleen maar in de war van..

trails
04-09-17, 15:28
Ook wij huren altijd via Alamo/Brits en alhoewel we de Brit Guides hebben van zowel Orlando als van New York hebben ze er nog nooit naar gevraagd. Zal die mensen daar aan het uitrij-loket ook worst wezen. Het zijn overigens wel leuke boeken met veel informatie.
Ik gebruik deze korting al sinds 2008!!!

pixiedust
05-09-17, 08:29
De laatste berichten even gelezen om te kijken waar ik allemaal op moet letten bij het huren van een auto. Is al weer een paar jaar geleden dus ik wil weer even up-to-date zijn. Nu zie ik regelmatig het "skip the counter" langskomen. Ik heb een offerte aangevraagd voor een fly drive. Dus boek waarschijnlijk niet rechtstreeks. Kan ik dan ook zo'n skip the counter regelen? Of kan dat alleen als je rechtstreeks boekt?

trails
05-09-17, 10:19
Ik heb dit ook kunnen doen toen ik Alamo via een ander had geboekt.
Hier staat de uitleg:
http://www.sylvia-schulze.net/tipps-infos-alamo-savetime.html

Roy Reuter
06-09-17, 11:33
Bedankt voor de geruststelling wat betreft Brits.

Eerste keer dat we via Brits hebben geboekt, dus zijn toch altijd beetje bang dat het dan weer fout zal gaan... :D
Maar goed, we gaan er zelf iig niet over beginnen en anders houden we ons van de domme dat we de guide vergeten zijn... ;

Njit
06-09-17, 15:43
Men heeft er bij de Alamo balie helemaal geen weet van dat je via een pagina met zo'n waarschuwing geboekt hebt. Het is gewoon een boeking zoals vele anderen.
Er zijn zoveel corporate codes/discount codes etc, dat is helemaal niet bij te houden. Echter, als je zelf onzeker overkomt dan zal een Agent daar direct misbruik van proberen te maken.
Gewoon je auto ophalen, alles wat extra is declinen en genieten van je vakantie.

dirkmuis
06-09-17, 20:34
De prijzen bij Alamo Brits zijn de afgelopen maanden trouwens redelijk stabiel. Voorheen zag je regelmatig nog een enorme piek of dip in de prijs waar men zeker bij de dip even kon profiteren.

PixelMagic
07-09-17, 09:09
Misschien een rare vraag, maar is stormschade zoals nu met een tornado gedekt met de Brits deal ?

Njit
07-09-17, 11:40
Alamo Brits is niet anders verzekerd dan een normale Alamo boeking. Maar wel een goede vraag. Geen idee eigenlijk.

Roy Reuter
07-09-17, 11:58
@dirkmuis;
Nou, wij hebben een paar weken geleden geboekt voor E550. Nu is dezelfde periode meer dan 200 euro duurder. Best een behoorlijk verschil. Kan toeval zijn natuurlijk.

dirkmuis
07-09-17, 15:31
Ik betaalde 18 juli 577 GBP voor 4 weken, SUV, pay on arrival.
Als ik nu dezelfde boeking zou maken betaal ik 580 GBP.

VanDorp
15-09-17, 11:18
Wat is wijsheid? In pakketreis kost 2e bestuurder en tank 61 euro per week.
Is daar 2e bestuurder boeken handig

Njit
15-09-17, 11:35
Het bedrag staat op de Alamo site: https://alamo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/7948/~/alamo-additional-driver-fee



Is there always an additional driver daily fee? How much is it?
Any additional driver (including a spouse or domestic partner) will pay a daily fee; this fee will vary and averages $12 a day.

Exception states that allow the spouse to be an "Automatic" Authorized Driver under all circumstances are;California,Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin. There is no additional fee for the spouse to drive the vehicle in these states.

mads2017
15-09-17, 19:00
@VanDorp;
wij boeken altijd tweede chauffeur. Stel dat je als enige bestuurder een blessure of anderszins oploopt...Weet dat je niet verzekerd bent als je niet als tweede chauffeur bent geregistreerd. Voor ons was uscarhire.com prima, goede prijs. En voor ons ook belangrijk: snelle en zinvolle reactie op vragen.

Cindy1969
17-09-17, 17:07
Heb zojuist voor 10 dagen een Economy auto geboekt bij Auto Europe, via Alamo.
EUR 221,=, gratis te annuleren, maar denk niet dat ik het voor minder ga vinden.
Periode 9-19 maart 2018

Ritchie
22-10-17, 10:57
Raar, ik betaalde bij Alamo.co.uk afgelopen rond de 460 pond voor 3 weken een intermediate, ik vond het toen al een koopje.
Nu ben ik weer bij Alamo.co.uk aan het kijken, en zie de prijzen verdubbeld ook voor 3 weken.

Kan toch niet ?

Lizz
22-10-17, 12:20
Hey Richie al geprobeerd via germanwho , als je je daar inschrijft dan krijg je 20% korting bij Alamo.de

Ritchie
22-10-17, 13:48
Hey Richie al geprobeerd via germanwho , als je je daar inschrijft dan krijg je 20% korting bij Alamo.de

Bedankt voor deze tip Lizz... ik heb er inmiddels al gebruik van kunnen maken :)

Lizz
23-10-17, 00:44
Kijk dat is mooi Ritchie, hoop dat het je een fijne besparing heeft opgeleverd.

Fitzroy
23-10-17, 05:13
Lizz, wist jij dit ook of had je die tip weer van mij uit het andere topic ;)
Ik heb hem nl. nog nooit op een Nl. forum gezien voordat ik er door onze Duitse villa-eigenaar opgewezen werd.
Ik zal hem nog wel even quoten voor anderen.

Fitzroy
23-10-17, 05:17
Voor nog meer goedkope Alamo tarieven: ik kreeg van onze Duitse villa- eigenaar de tip om je aan te melden bij www.germanwho.com (http://www.germanwho.com)
Als je dan vervolgens via hun site op Alamo klikt krijg je 20 % korting.
Ik heb nu voor volgend jaar maart voor $ 544,- 2 weken een midsize SUV met Gold pakket: dus en 3 medebestuurders en een volle tank.
Zo goedkoop nergens kunnen vinden tot nu toe als je perse bij Alamo wilt, wat wij willen.

Deze had ik dus gepost in het andere topic van Mattie.
En overigens ook op het AA-forum gezet onder mijn alias daar, Vito.

Lizz
23-10-17, 09:08
Hey Fitzroy ik had de tip weer van een vriendin van mij gehad.
Zelf nog geen gebruik van gemaakt.
Wij zijn National emerald executive member en komen voor 3 weken uit op $820,- , we zijn er nog niet uit wat te doen maar we hebben nog even de tijd gaan pas eind april.

Carolien123
23-10-17, 09:53
Deze had ik dus gepost in het andere topic van Mattie.
En overigens ook op het AA-forum gezet onder mijn alias daar, Vito.

Alamo.de heeft mooie prijzen, maar ik zou wel goed op de aansprakelijkheidsverzekering letten. De verplichte verzekering is 10.000. Daar kom je niet heel ver mee.

AlexFL
26-10-17, 05:22
Alamo.de heeft mooie prijzen, maar ik zou wel goed op de aansprakelijkheidsverzekering letten. De verplichte verzekering is 10.000. Daar kom je niet heel ver mee.
Zolang je voor het master pakket of hoger kiest is er niks aan de hand.

Mattie
26-10-17, 13:57
Deze had ik dus gepost in het andere topic van Mattie.
En overigens ook op het AA-forum gezet onder mijn alias daar, Vito.

Ja bedankt nog :) Het is nog even wachten tot de vliegtickets beschikbaar komen maar dan ga ik er ook weer achteraan!

Marloes83
28-10-17, 09:10
Kan iemand mij vertellen of je voor onderstaande auto inderdaad genoeg plek hebt voor 3 volwassenen en 2 kinderen van 4 en 6 jaar samen met 4 koffers?
Er staat wel 5 personen en 4 koffers. Wij huren van vrijdag 20 juli tot vrijdag 10 augustus. Maar als iemand anders nog een mooiere prijs weet? We willen wel graag dat er 2 personen in de auto kunnen rijden. We blijven in omgeving Orlando. Ik vindt het op andere website dan Alamo lastig te zien wat er nu wel inclusief is. Wie kan mij helpen? Hij staat op Alamo.nl website

Groetjes Marloes
https://api.alamo.nl/img/car/?url=https%3A%2F%2Fassets.alamo.com%2FalamoData%2F vehicle%2FbookingCountries%2FUS%2FSUVS%2FIFAR.doi. 320.high.imageLargeThreeQuarterNodePath.png%2F1478 716994298.png

Intermediate SUV

SUV (IFAR)
NISSAN ROGUE OR SIMILAR


Automaat
Airconditioning



5 personen

4 koffers


Betaal vooraf:
€ 1.059,00

Ruud2004
28-10-17, 12:53
Die achterbak van die Nissan (of iets anders) is niet zo groot, waarom geen Minivan?

Zie filmpje 1.38min https://www.youtube.com/watch?v=cZAynBAO0ik

knaapje
28-10-17, 13:12
Je kan de vraag zelf beantwoorden:
Ga eens bij een Nissan (Quasqai) of Kia (Sportage) of Ford (Escape/Kuga) dealer langs en je ziet de vergelijkbare Europese uitvoeringen van een midsize SUV want je krijgt altijd een "similar" dus verkijk je niet teveel op het plaatje en type wat erbij staat.

AlexFL
28-10-17, 21:24
Dat wordt erg lastig vrees ik.

dirkmuis
29-10-17, 14:53
Lijkt mij wat krap. Wij hadden een Nissan Rogue (de X-Trail hier) en daar pastte 3 volwassenen, 1 baby, 3 koffers, 3 handbagage en 1 kinderwagen (op de koffers) net in.
Ik heb ook eens met een minivan rondgereden. Daar kun je je halve huishouden in meenemen.

knaapje
29-10-17, 15:14
de Roque = de X-trail? Ik dacht de Quasqai een slag kleiner>


https://blog.caranddriver.com/why-its-the-nissan-rogue-sport-in-the-u-s-and-the-qashqai-everywhere-else/

KevinB
29-10-17, 16:40
Een Rogue Sport is een Qashqai, een Rogue is een X Trail.
Als die koffers passen met een beetje mazzel in een standard suv, ik had vorig jaar een Jeep Grand Cherokee mee en om er 3 flinke koffers en 1 iets kleinere in te krijgen moest 1/3 van de achterbank neergeklapt worden.
Ik zou voor de minivan gaan als ik jou was.

Iris17
01-11-17, 10:04
Hoi,
over 2 weken hopen wij in een auto te stappen in Miami. Ik ben nu nog even aan het kijken naar autohuur.
Alamo Brits scheelt echt heel veel (523 euro Alamo Brits) tov 492 euro (Alamo insider), maar bij Brits is additional driver included). Dat scheelt dus enorm. Kan dat kloppen?
Adviseren jullie nog even te wachten en hopen op voordeligere tarieven of is dit een mooi prijsje voor 20 dagen. Iemand nog 'gedoe' gehad de laatste tijd met het niet kunnen tonen van Alamo Brits?

Lizz
01-11-17, 10:44
Iris 17 ik vraag me af of er bij de Us insiders wel de juiste verzekeringen zitten.

AlexFL
01-11-17, 15:17
2 weken voor vertrek? Dan zal er niet meer veel wijzigen, hooguit duurder worden.

Iris17
01-11-17, 17:10
Dan ga ik maar snel via Alamo Brits boeken, denk ik. Niemand slechte ervaringen mee, toch?

Fitzroy
01-11-17, 17:38
Je kunt ook via de US carhire app boeken en dan het silver inclusive pakket.

Andere mogelijkheid die ik eerder al vermeld heb: aanmelden bij Germanwho.com en dan boeken bij Alamo.de het gold pakket.

Beide mogelijkheden zijn voor mij in ieder geval vele malen voordeliger dan Brits op dit moment.

trails
02-11-17, 11:45
Dan ga ik maar snel via Alamo Brits boeken, denk ik. Niemand slechte ervaringen mee, toch?

Nee, alleen maar goede ervaringen en je kunt on-line inchecken en de "skip the counter" doen. Dan hoef je niet naar de balie en kunt gelijk naar de garage: auto (in jouw klasse) uitzoeken en wegrijden. Bij het verlaten van de garage hoef je alleen maar je "skip the counter" formulier af te geven.
Easy-peasy...
Wij huren eigenlijk altijd bij Alamo.

michelwuyts
03-11-17, 09:49
Iemand ervaringen bij Car Europe met Alamo? Heb gereserveerd omdat deze het goedkoopste was (kan uiteraard nog annuleren). Zie echter dat bijrijders niet verzekerd zijn. Is dat normaal? kan dat ook nergens aanvinken.

Hoe zit dat bij Alamo brits?

trails
03-11-17, 11:00
Bij Alamo.co.uk/brits is bijrijder inclusief.

michelwuyts
03-11-17, 12:14
Bij Alamo.co.uk/brits is bijrijder inclusief.

En die mag dan ook zelf rijden (lees ik hier boven)?

corrus
03-11-17, 13:19
Hangt van je leeftijd af. :cool:

trails
03-11-17, 15:46
Dit staat op de beginpagina van hun site:
Brit's Guide Reader rates include:


Unlimited mileage
Collision Damage Waiver
Liability Protection (LP) ($1 million liability coverage)
State/local taxes
State/local surcharges
Airport fees
10% Discount
Free additional driver

Additional driver must be aged 25 or over.

Njit
04-11-17, 15:21
Een bijrijder die niet mag rijden is geen bijrijder maar een passagier..

peterwoudje
05-11-17, 20:12
Klopt het als je boekt via alamo uk pas betaald als je de auto afhaalt, ben bezig met boeken en kan pas betalen in Orlando.

michelwuyts
06-11-17, 14:47
Een bijrijder die niet mag rijden is geen bijrijder maar een passagier..

Dit inderdaad denk ik.

Ik heb me even ingelezen en passagiers hoef je niet per se te verzekeren als iemand gewoon een reisverzekering heeft. Het kan wellicht een issue worden als je als bestuurder zelf een ongeluk veroorzaakt.

michelwuyts
06-11-17, 14:48
Klopt het als je boekt via alamo uk pas betaald als je de auto afhaalt, ben bezig met boeken en kan pas betalen in Orlando.

credit card neem ik aan. Kan kloppen dat je pas bij afname betaald ja.

peterwoudje
06-11-17, 15:36
Willen boeken bij alamo.co.uk, voor de eerste keer via deze site, moeten/kunnen we niet meteen betalen? Vind nergens de mogelijkheid om gegevens van je creditcard in te vullen, zit ik op een verkeerde site?

michelwuyts
06-11-17, 15:45
Willen boeken bij alamo.co.uk, voor de eerste keer via deze site, moeten/kunnen we niet meteen betalen? Vind nergens de mogelijkheid om gegevens van je creditcard in te vullen, zit ik op een verkeerde site?


Alamo.co.uk/brits (http://alamo.co.uk/brits)

Moet je niet deze link hebben?

peterwoudje
06-11-17, 18:23
Kom dan uit op dezelfde gegevens zonder betaal mogelijkheid.

dirkmuis
06-11-17, 21:25
Ik kan gewoon kiezen uit pay now of pay at rental.

patje.r
13-11-17, 11:30
vraag me toch af wat te doen bij een evt schade. In de voorwaarden staat toch duidelijk dat je bij verhuur via Alamo Brits in het bezit moet zijn van een brits rijbewijs. Bij het afhalen geloof ik echt wel dat ze niet moeilijk doen als je geen brits guide en rijbewijs bij je hebt. Maar de admin sores na schade baart mij net te veel zorgen om die paar tientjes te besparen.
Dus ik boek wel via expedia bijvoorbeeld.

PENPE
13-11-17, 12:20
vraag me toch af wat te doen bij een evt schade. In de voorwaarden staat toch duidelijk dat je bij verhuur via Alamo Brits in het bezit moet zijn van een brits rijbewijs. Vraag me af of jij hierover met Alamo contact hebt opgenomen ?

Njit
13-11-17, 15:12
Dus jij denkt serieus dat ze in de USA jou een auto meegeven als je niet aan de voorwaarden voldoet die men er aan stelt?
De enige voorwaarde is dat je geen USA of Canadees rijbewijs mag hebben. Ons NL rijbewijs is ook geldig in de UK. En daarmee dus een UK Driving License.

'Prices given on this website are only applicable to holders of a UK driving licence and are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving licenses.

Maar een ieder moet doen wat hij/zij zich prettig bij voelt :cool:

peterwoudje
13-11-17, 18:01
Dit is het antwoord van alamo



Driver's License Information

Drivers must have held a full national licence for at least 1 year, which must be presented at time of rental. Visitors to the UK - All visitors to the UK must present a full valid license. Licences issued overseas must be clearly identifiable as a driving licence, otherwise an International Driving Licence will be required. A Passport must also be produced if not a UK resident. UK residents who hold the new photo card licence must also present the paper counterpart at the start of the rental. Endorsements are only shown on the paper counterpart so customers MUST produce both documents. Holders of the old style UK paper licence must also provide an additional form of photographic ID in the form of a Full Valid Passport, Armed Forces ID Card or a Police Warrant Card, no other form of identification will be accepted. UK residents that hold a non-EU licence may drive in the UK for up to 12 months from the time you become resident. After 12 months your overseas licence will be deemed illegal in the UK and it must be exchanged for the UK equivalent. UK residents that hold a non-UK EU licence, your License is valid until the age of 70 or for 3 years after becoming a UK resident %u20AC%u201C whichever is longest. A renter holding a non-UK licence must produce a full valid passport at time of rental. Holders of any licence that does not show the current address must also produce proof of current address in the form of a Current Credit Finance Agreement, Current Utilities Bill, or Current Bank Statement. All renters with a UK home address will need to pass an Authenticate check as verification of residence at their given address. Any customer failing an Authenticate check will not be allowed to rent.

knaapje
13-11-17, 18:36
Gaat het antwoord niet over huur in de UK?

........All visitors to the UK must ........UK residents that hold ................After 12 months your overseas licence will be deemed illegal in the UK and it

Njit
13-11-17, 19:02
Dit gaat inderdaad over huren in de UK..

elstars
13-11-17, 19:38
Uit ervaring van nog niet zo lang geleden kunnen we zeggen dat je bij een incident in de VS geen brits rijbewijs hoeft te tonen als je huurt via Alamo brits. Alles werd keurig afgehandeld, geen gedoe mee gehad.

Cindy1969
13-11-17, 21:39
Ook ik heb een keer schade gehad, door een aanrijding dat niet mijn schuld was, toen ik via Alamo Brits heb gehuurd. Ook alles netjes afgehandeld.
En heb echt geen Brits rijbewijs.

sanook
17-11-17, 14:44
Ook ik heb een keer schade gehad, door een aanrijding dat niet mijn schuld was, toen ik via Alamo Brits heb gehuurd. Ook alles netjes afgehandeld.
En heb echt geen Brits rijbewijs.
Als je geen schuld hebt is er natuurlijk geen probleem want de tegenpartij betaalt de schade. Issue is wanneer jij zelf (flinke) schade/letsel veroorzaakt, als ze dan een reden kunnen vinden om niet uit te hoeven betalen, bv omdat jij niet aan de voorwaarden voldoet, zullen ze dat mogelijk proberen.
En die voorwaarden mogen ze m.i. zelf opstellen, zij kunnen bv onderzoek gedaan hebben waaruit blijkt dat mensen met een UK rijbewijs veel minder schade veroorzaken en dat ze, door hun service alleen aan te bieden aan mensen met een UK rijbewijs, daardoor kunnen besparen op verzekeringspremies. Om maar even een dwarsstraat te noemen.
Sommige mensen geloven in deze theorie, anderen totaal niet. Bottom line is dat als je hier niet lekker bij voelt dat je dan niet bij Alamo brits moet boeken. Voor een paar tientjes extra bespaar je je een hoop onzekerheid in je hoofd, en dat is tijdens een vakantie ook wel wat waard. Voor mij wel in ieder geval.

Teleton
17-11-17, 16:47
Voor een paar tientjes extra bespaar je je een hoop onzekerheid in je hoofd, en dat is tijdens een vakantie ook wel wat waard. Voor mij wel in ieder geval.

Een paar tientjes extra is helemaal niet nodig. American Vacation (https://americanvacation.nl) heeft (soms) dezelfde of betere tarieven voor Alamo autohuur. De tarieven wisselen veelvuldig maar bij de vergelijking van vandaag voor een midsize SUV met extra chauffeur zou ik voor vier weken bij Alamo Brits €819 betalen en bij AV €815 terwijl in hun tarief de eerste tank benzine ook nog eens is inbegrepen.

Wellicht ten overvloede: Tarieven wijzigen dagelijks, verschillen per periode, duur van de huur, ophaallocatie etc. dus het loont altijd om te vergelijken.

marjolijne
17-11-17, 18:35
Ik zou bij American Vacation 642 euro betalen en bij brits 550 euro. Dus niet altijd betere tarieven.
Ik ben in mijn zoektocht nog geen goedkoper tegen gekomen.

Digitalman
17-11-17, 21:04
@Teleton, goeie tip, van American Vacation! Ik had al een aardige reservering bij Alamo, maar nu een verbeterde. Goedkoper en nog een gratis tank en addiional drivers er bij.

Cindy1969
17-11-17, 21:27
@sanook;
Ik was niet helemaal volledig zie ik. Degene die de aanrijding veroorzaakte was er vandoor gegaan zonder dat er tijd was om nummerbord te noteren, dus er viel nergens iets te verhalen helaas.

Fitzroy
17-11-17, 22:27
Teleton, mag je ook daarvan gebruik maken als je verder niets bij hen boekt?
Anders lijkt me Brits nog 'veiliger'.

Teleton
18-11-17, 08:13
Teleton, mag je ook daarvan gebruik maken als je verder niets bij hen boekt?

Ja hoor. Je boekt via de AV-site direct bij Alamo. Alle contacten verlopen dan dus ook via Alamo.

Ilse_
05-01-18, 07:46
Wij vinden de autoprijzen op dit moment ook erg aan de maat. Nu zagen we deze link ineens.... Super !! Scheelt 190 Euro met Germanwho...... Dit weekend dus mooi de knoop doorhakken. Thnx voor de link !!!

PENPE
05-01-18, 10:37
... Scheelt 190 Euro met Germanwho...... Wie of wat is " Germanwho " ???

Mattie
05-01-18, 10:47
Wie of wat is " Germanwho " ???

http://www.alamo-affiliate.de/german-who_de

PENPE
05-01-18, 13:45
Wij vinden de autoprijzen op dit moment ook erg aan de maat. Nu zagen we deze link ineens.... Super !! Welke link bedoel je eigenlijk :confused:

arno
05-01-18, 17:16
http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations deze link denk ik

dirkmuis
07-01-18, 17:45
@Teleton, goeie tip, van American Vacation! Ik had al een aardige reservering bij Alamo, maar nu een verbeterde. Goedkoper en nog een gratis tank en addiional drivers er bij.

Idem voor mij. Had al tijden een boeking bij Brits. Nu toch 33 dollar goedkoper + een gratis tank.

dirkmuis
07-01-18, 18:16
http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations deze link denk ik

Werkt de online login bij jullie na een reservering van deze? Bij mij namelijk (nog) niet. Wellicht duurt het even.

Ilse_
07-01-18, 18:50
Wij zojuist ook geboekt en erg tevreden mee.

Link werkte eerst niet ( directe link op website ) de link in de mail werkte wel !!

Meteen Skip The Counter geregeld !!! Ideaal

mhagman
07-01-18, 20:24
Vanmiddag via USCar hire een auto geboekt en nu via deze link maar liefst 240 euro goedkoper, heel snel geboekt en dan morgen de andere cancellen, :):)

S@skia
08-01-18, 09:46
http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations deze link denk ik

Ook wij hebben in het weekend gebruik gemaakt van deze link en een full size suv geboekt tegen een top prijs (ten opzichte van de normale prijs). Bedankt voor het posten!!

Mattie
08-01-18, 14:12
Hm voor een minivan niet interessant (voor mij) maar een Fullsize SUV is toch wel mooi.... hm... twijfel we zijn met zn 5'ven dus ruimte is wel lekker.

28 sept t/m 21 okt (MCO)
Minivan: €1.103,10
Fullsize SUV: €1.195,59

En bij USCarHire
Minivan: €1029.90
Fullsize SUV: €1433.41

Beide 'gold' pakket

NoWorries
08-01-18, 14:52
Misschien eens kijken bij Alamo via vipcars.com en uitchecken met promo code rem9694, moet volgens mij voordeliger uitpakken, zeker met Minivan.

Mattie
08-01-18, 15:01
Daar kom ik uit op:
"€819.6 for 23 days"

Maar dat is dan met 1 bestuurder, we willen toch in elk geval minimaal 1 extra (maar liefst gewoon allemaal haha) dan kunnen we nog een keer opsplitsen.

Buddybonaire
09-01-18, 22:45
Weet iemand of je bij deze Alamo.de actie direct moet betalen, of wordt het bedrag pas later van je credit card afgeschreven? Ik wil nu reserveren voor huurperiode juli/augustus.

knaapje
09-01-18, 23:34
Het staat onder aan je reserveringsformulier.
Prepay of locally

dirkmuis
15-01-18, 14:22
Meteen Skip The Counter geregeld !!! Ideaal

Waar doe je dat dan?

Ilse_
15-01-18, 16:52
Zodra je geboekt hebt, moet de je de Check-in doen, daarna krijg je de Skip The Counter in beeld.

dirkmuis
15-01-18, 18:15
Gevonden, maar de check in link werkt niet altijd kwam ik al achter.

looney
17-01-18, 20:32
Merci voor de link. scheelt toch bijna 200 euro met drive-usa.de
Deze had ik al wel geboekt maar nu meteen geannuleerd.

looney
18-01-18, 08:17
Blijkbaar geeft http://www.alamo-affiliate.de/sunpromotions_airshop_en.php nog betere kortingen (40% ipv 20% korting)

Bbusa
18-01-18, 13:10
Let op: deze korting is alleen voor mensen uit de reisindustrie!

Overigens zijn er via Alamo Brits ook weer mooie prijzen beschikbaar. Ik heb gisteren voor € 325 een fullsize auto (geen SUV) gehuurd voor de meivakantie.

Fleurida
18-01-18, 15:04
We hebben voor November bij Alamo Brits een standard SUV gehuurd voor € 405.00 voor 2 weken. Als ik op bovenstaande links klik zit ik boven € 500.00 voor dezelfde auto in dezelfde periode.

ietie
19-01-18, 18:42
Wij hebben online check in gedaan maar dan skip je toch al automatisch de counter of niet ?
Het kwam naar het inchecken online bij ons nergens in beeld als keuze optie.

Ta2 Gerrit
20-01-18, 11:54
Wij hebben online check in gedaan maar dan skip je toch al automatisch de counter of niet ?
Het kwam naar het inchecken online bij ons nergens in beeld als keuze optie.

Dit is niet automatisch het geval. Na de online check-in moet je echt nog door naar de "skip the counter" pagina om wat dingen aan te klikken, en dan krijg je pas de barcode die je aan de poort moet laten scannen, je rijbewijs(zen) en CC laten zien, en dan mag je de poort uit.

ietie
21-01-18, 15:18
Kan ik dat nu ook nog instellen ?

arno
21-01-18, 16:38
ja dat kan ook naderhand nog bij je boeking bij alamo op de site.

masterkabal
22-01-18, 16:18
Skip the counter kun je alleen maar doen als je rechtstreeks bij Alamo boekt.
Dus niet als je boekt via derden.

FloridaFabian
22-01-18, 16:54
Skip the counter kun je alleen maar doen als je rechtstreeks bij Alamo boekt.
Dus niet als je boekt via derden.
Ik boek al jaren bij 3rd parties en kan al jaren gewoon skip the counter doen, het is alleen even goed kijken maar het kan beslist wel!

arno
22-01-18, 17:46
kan ook als je bij derde boekt als je maar wel het alamo boekings nummer hebt
.

masterkabal
22-01-18, 18:30
Waarom lukt het mij dan niet? Ik heb bij Auto Europe geboekt.
Kon de auto wel inchecken bij Alamo.com maar skip the counter ging niet.
Wij vertrekken 16 april.

arno
22-01-18, 18:59
lukte bij ons de vorige keer pas 2 weken van te voren. voor ons tripje van maart kon het meteen maar die is bij alamo met een goede kortingscode geboekt.

Lizz
22-01-18, 19:25
Was het niet zo dat je alleen het boekingsnummer in moet voeren zonder count ervoor, of is dat nu alleen bij National.

KevinB
22-01-18, 21:25
boekingsnummer invoeren zonder COUNT
Voor Skip The Counter staat hier de handleiding https://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?t=860575

Even in het kort:
online check in voltooien (als je dit al gedaan hebt, inloggen met je naam en reserveringsnummer ) venster openlaten, nieuw venster openen met deze link alamo/en_US/car-rent...in/bypass.html (https://www.thedibb.co.uk/external/link.php?a=aHR0cHM6Ly93d3cuYWxhbW8uY29tL2VuX1VTL2N hci1yZW50YWwvY2hlY2tpbi9ieXBhc3MuaHRtbA%3D%3D) en dan zou het moeten lukken

pvroovert
26-01-18, 18:55
skip the counter kan je pas 30 dagen van te voren
dus logisch
ik had vorig jaar ook via auto europe een auto bij alamo en skip the counter gebruikt

masterkabal
26-01-18, 19:10
Ok, bedankt voor de info. Over een paar weken even kijken dus.

Fleurida
26-01-18, 19:23
Skip the counter kun je direct na je boeking al doen. Uitleg kun je in de link vinden, geleend van Alles Amerika Forum:
https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=69029

trails
27-01-18, 13:59
Uitleg staat ook op dit topic:
op pagina 155, topic #1545

Bbusa
29-01-18, 13:23
Misschien een rare vraag, maar waarom zou je zo vroeg al inchecken? Ik neem aan dat je niet meer kunt annuleren nadat je bent ingecheckt.

dirkmuis
29-01-18, 17:23
Omdat het kan. Als ik dan toch een auto regel dan liever alles in 1 keer anders moet ik over een paar maanden weer al die links enzo opzoeken.
En je kan nog steeds annuleren hoor.

masterkabal
29-01-18, 17:57
Vandaag nog maar een keer geprobeerd om skip the counter te doen maar het lukt weer niet.
Krijg elke keer een foutmelding met een telefoonnummer dat ik kan bellen voor ondersteuning.
Inmiddels is er al 2x een dollar belast op mijn creditcard.

Toch maar naar de balie op het vliegveld denk ik.

ietie
31-01-18, 18:21
Zonder problemen skip the counter geregeld.

Lindaa
12-02-18, 11:49
http://www.alamo-affiliate.de/sunpromotions_airshop_en.php

Wie heeft hier recent ervaring mee, in hoeverre moet je idd een "bewijs" laten zien dat je in de travel industry werkzaam bent?

KevinB
12-02-18, 14:41
Zou het niet doen.
De auto krijg je vast mee zonder iets te laten zien, maar in het geval je schade maakt ( mogelijk enorme schade ) gaan ze vast eens goed kijken of alles wel klopt.
http://www.alamo-affiliate.de/generic_landingpages/NL_generic_gold_en.php?iata_code=96063402
hier voor mijn data bijna dezelfde prijzen maar zonder de travel industry id

Lindaa
12-02-18, 15:41
Scheelt voor mij zo'n 170 euro in de periode dat wij gaan. Technisch gezien ben ik werkzaam in de travel industry, maar kan dat niet aantonen met een badge oid en met NL documenten hoef je bij de check out booth van Alamo niet aan te komen want daar snappen ze toch niks van. Hetzelfde met als je eventueel schade zou maken.

Is er behalve deze link en de AirBerlin link nog een interessante link?

Njit
12-02-18, 15:58
Heb je visitekaartjes op je naam? Want dan is het toch niet lastig aan te tonen?

masterkabal
12-02-18, 16:46
http://www.alamo-affiliate.de/sunpromotions_airshop_en.php

Wie heeft hier recent ervaring mee, in hoeverre moet je idd een "bewijs" laten zien dat je in de travel industry werkzaam bent?

Zo goedkoop zijn ze toch niet? Op Autoeurope heb je dezelfde prijzen.

Bbusa
12-02-18, 16:47
Is er behalve deze link en de AirBerlin link nog een interessante link?

Ik weet niet in welke periode je gaat, maar in de periode waarin ik ga (meivakantie) ben ik het goedkoopst uit via Alamo Brits.

Lindaa
12-02-18, 18:19
Zo goedkoop zijn ze toch niet? Op Autoeurope heb je dezelfde prijzen.

Die is zelfs 400 euro duurder..

masterkabal
12-02-18, 19:55
Die is zelfs 400 euro duurder..

Ok, zal wel aan de periode liggen dan. Bij mij was Autoeurope het goedkoopste. Periode april.

mads2017
12-02-18, 20:22
Uscarhire.com al geprobeerd? Was afgelopen zomer voor niet de goedkoopste en daarbij een prima service.

pvroovert
13-02-18, 17:37
De link die kevinb geeft een paar reacties hiervoor is een prima deal
Ismet alamo gold pakket en is bij auto europe een stuk duurder

Mattie
14-02-18, 14:39
Hoe zit het daar met annuleren? Er staat:



Our Pay now & save packages are bookable exclusively online to save you time and money. Prepay securely for your rental online by selecting Pay now & save. If you would prefer to pay at the rental location, please select Pay on arrival.


Cancellation charges may apply, Click here for more information about these charges.


Maar op de link (https://www.alamo.de/nuetzliche-information/usa/) zie ik niks staan over annulering.

KevinB
14-02-18, 16:48
Uit mijn huurcontract voor april a.s.


Stornierung und Stornierungsgebühren
Sie verfügen über kein Widerrufsrecht nach EU-Recht; Sie können jedoch Ihre Buchung jederzeit und gleich aus welchem Grund stornieren, indem Sie den Anweisungen auf unserer Website folgen. Erfolgt die Stornierung ihrer Buchung mindestens 3 Tage vor dem angegebenen Abholdatum, so wird Ihnen der volle bei Buchung bezahlte Betrag erstattet.
Erfolgt die Stornierung weniger als 3 Tage, jedoch mehr als 24 Stunden vor dem angegebenen Abholdatum, so erstatten wir den vollen bei Buchung bezahlten Betrag abzüglich des niedrigeren der folgenden Beträge: i) die Kosten der Buchung in voller Höhe oder ii) €40.
Erfolgt die Stornierung Ihrer Buchung weniger als 24 Stunden vor dem angegebenen Abholdatum, so haben Sie keinen Anspruch auf Erstattung des bei Buchung bezahlten Betrages.
Die Erstattung erfolgt auf die von Ihnen bei der Buchung verwendete Kredit- oder Girokarte.
Wir behalten uns das Recht vor, Buchungen jederzeit nach vorheriger Ankündigung aus wichtigem Grund zu stornieren, zum Beispiel in Fällen höherer Gewalt, soweit diese die Verfügbarkeit von Fahrzeugen beeinträchtigen; im Falle von schwerwiegenden Vertragsverstößen Ihrerseits, einschließlich der nicht erfolgten Zahlung noch ausstehender Beträge für gemietete Fahrzeuge, Belästigungen oder anderweitigem beleidigendem Verhalten gegenüber Mitarbeitern oder Kunden von Alamo, deren Tochtergesellschaften, Lizenznehmern oder Franchisenehmern, oder betrügerischem Verhalten Ihrerseits. Im Falle einer solchen Stornierung erstatten wir den vollen bei Buchung bezahlte Betrag

KevinB
14-02-18, 16:54
Voor wie niet heeft opgelet tijdens Duitse les:

]Annulering- en annuleringskostenU hebt geen recht op terugtrekking volgens EU-wetgeving; U kunt uw reservering echter op elk moment en om welke reden dan ook annuleren door de instructies op onze website te volgen. Als u uw reservering ten minste 3 dagen voor de aangegeven ophaaldatum annuleert, krijgt u het volledige betaalde bedrag terug op het moment van reserveren.Als de annulering minder dan 3 dagen, maar meer dan 24 uur voor de opgegeven pick-up date, zullen we het volledig betaald bij de reservering bedrag minus de laagste van terugbetalen: i) de kosten van het boeken van het volledige bedrag of ii) bedraagt ​​€ 40.Als u uw boeking minder dan 24 uur voor de aangegeven ophaaldatum annuleert, heeft u geen recht op restitutie van het betaalde bedrag bij het boeken.Restitutie vindt plaats op de creditcard of girokaart die u hebt gebruikt bij het reserveren.Wij behouden ons het recht voor om boekingen voorgoed te annuleren op elk moment na voorafgaande kennisgeving, bijvoorbeeld in geval van overmacht, voor zover deze van invloed zijn op de beschikbaarheid van voertuigen; in het geval van ernstige schendingen van het contract van uw kant, inclusief het uitblijven van de nog uitstaande bedragen voor lease-auto's, intimidatie of anderszins grof gedrag jegens werknemers of klanten van Alamo, haar dochterondernemingen, licentiehouders of franchisenemers of frauduleus gedrag van uw kant te betalen. In het geval van een dergelijke annulering zullen wij het volledige bedrag terugbetalen dat op het moment van reserveren is betaald

Mattie
18-02-18, 11:04
Ok duidelijk, vreemd dat dat dan niet van te voren te vinden is (althans ik kan het niet vinden in elk geval). Maar tot 3 dagen van te voren gratis annuleren dus :) (en daarna óf €0 retour of alles - €40 hoe ze dat bepalen kan ik er niet uithalen). En natuurlijk bij <24uur krijg je niks retour.

Zaliyah
18-02-18, 11:42
Ik heb heel wat mee zitten lezen, nu ben ik hierop gekomen:
is dit een mooie prijs?

VehicleNissan Rogue or similar
Packagehttps://www.alamo.de/FilesLib/777/fareoffice/car/producttype/GOLDPAKET.png
Show package inclusions


Extras


Not yet chosen


Package Price(Pay now)

€563,99


Estimated Total
€563,99

Digitalman
18-02-18, 12:40
Voor 6 weken is dit een mooie prijs, voor een week niet :p

Zaliyah
18-02-18, 16:25
True! Zie dat mijn periode niet copy past is mee gegaan, gaat om 19 september tot 8 oktober

Digitalman
18-02-18, 16:59
Dus 19 dagen. Dan is het een hele mooie prijs. Ik hou altijd zo’n €30 per dag aan. Alles eronder is een prima prijs, zeker met Gold pakket. Ik heb overigens met name ervaring met Florida. Wellicht dat het op andere plekken anders is.

Lindaa
19-02-18, 15:39
Ik heb heel wat mee zitten lezen, nu ben ik hierop gekomen:
is dit een mooie prijs?

VehicleNissan Rogue or similar
Packagehttps://www.alamo.de/FilesLib/777/fareoffice/car/producttype/GOLDPAKET.png
Show package inclusions


Extras
Not yet chosen


Package Price(Pay now)
€563,99


Estimated Total
€563,99




Via welke link is dit?

dirkmuis
19-02-18, 17:49
En voor welke periode

moniquekruiningen
20-02-18, 10:44
Ik snap er helemaal niets van, wanneer ik ook kijk, ik ben bij Alamo Brits altijd veel duurder uit dan bij autoeurope, iemand enig idee hoe dat kan?

Njit
20-02-18, 21:53
Alamo Brits is al een poosje heel duur. Verklaring heb ik er niet voor.

Ta2 Gerrit
21-02-18, 19:14
Dat ligt ook een beetje aan het moment van kijken, de huurperiode en de soort auto. Wij kijken daar regelmatig, net als naar andere sites, en hebben toch weer een mooi prijsje gevonden bij Brits voor November.

Mattie
25-02-18, 10:05
Ik wil een auto aan huren (http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations) maar nu bij de betaling bedenk ik me dit:

Mijn creditcard verloopt 08-2018, en de vakantie is in oktober. Dus: gaat dat allemaal wel goed? Of kan ik beter even aan de CC maatschappij vragen of ze niet nu alvast een nieuwe CC op kunnen sturen?

Mensen die hier ervaring mee hebben? Heb niet zo veel zin in gedoe (bijv met annuleren) omdat het CC nummer niet meer overeen komt.

Bullyleo
25-02-18, 11:14
Is het niet zo dat je CC nummer hetzelfde blijft maar dat je expiratiedatum en de CVC- code op de achterzijde alleen verandert? Je kunt volgens mij gewoon je oude card gebruiken om te betalen, maar bij het ophalen van de auto even je nieuwe kaart laten valideren of in je alamo account aanpassen. Ik had vorig jaar hetzelfde en dat werd zonder probleem geregeld. Of je kiest voor de optie "pay locally" en dan kan je gewoon met je nieuwe CC betalen.

KevinB
25-02-18, 11:31
Bij de slagboom worden alle gegevens opnieuw gecontroleerd en ingevoerd
Ik heb ook wel eens skip the counter met mijn visa kaart gedaan en bij de slagboom mijn mastercard gegeven, was geen probleem, ik heb het niet eens gezegd.

Mattie
25-02-18, 11:44
Is het niet zo dat je CC nummer hetzelfde blijft maar dat je expiratiedatum en de CVC- code op de achterzijde alleen verandert? Je kunt volgens mij gewoon je oude card gebruiken om te betalen, maar bij het ophalen van de auto even je nieuwe kaart laten valideren of in je alamo account aanpassen. Ik had vorig jaar hetzelfde en dat werd zonder probleem geregeld. Of je kiest voor de optie "pay locally" en dan kan je gewoon met je nieuwe CC betalen.

Geen idee, dit was mijn eerste CC dus dat durf ik niet te zeggen. Pay locally tja is toch wel prettig om het meteen vast te leggen (ook ivm wisselkoers / belasting). Maar jij hebt dus betaald met je oude kaart en daarna in je account aangepast naar de nieuwe kaart?


Bij de slagboom worden alle gegevens opnieuw gecontroleerd en ingevoerd
Ik heb ook wel eens skip the counter met mijn visa kaart gedaan en bij de slagboom mijn mastercard gegeven, was geen probleem, ik heb het niet eens gezegd.

Ah een compleet andere kaart, tja allicht hebben ze hem nodig ter verificatie (maar bij skip de counter heb je natuurlijk al je licence opgegeven) maar verder gaat het ze er alleen om dat ze geld claimen.

Bullyleo
25-02-18, 11:59
Geen idee, dit was mijn eerste CC dus dat durf ik niet te zeggen. Pay locally tja is toch wel prettig om het meteen vast te leggen (ook ivm wisselkoers / belasting). Maar jij hebt dus betaald met je oude kaart en daarna in je account aangepast naar de nieuwe kaart?
Klopt, CC nummer blijft hetzelfde, alleen CVC en expiry date is anders.

Mattie
03-03-18, 16:58
Ik heb inmiddels contact gehad met de CC maatschappij en ze hebben toch maar alvast (gratis) een nieuwe opgestuurd omdat hij toch binnenkort verloopt. Dus dat is mooi kan ik vandaag/morgen die auto gaan regelen :D

edit:
Geregeld :D

Via: http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations
van 28 sept t/m 21 okt (23 dagen)
Fullsize SUV (Chevy Tahoe or similar) we zijn met zn 5ven dus een grote auto is wel lekker

€1.005,14
incl het gold pakket (dus 1 tank benzine + 3 extra bestuurders)

Nou mooie deal en mocht er een betere deal zijn annuleren we deze weer :)

Mattie
07-03-18, 15:48
Nou nadat onze vlucht was aangepast dacht ik ook maar even de autohuur (http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations) aanpassen zodat hij een uurtje later opgehaald (en dus ook een uur later retour) kan + ander vluchtnummer. Hup alles invullen, next next next, REFUND €5. Ach prima als hij goedkoper is maar na de "betaling" is het mooi



The booking failed
We're sorry, an error occurred while processing your reservation. Please try again later or contact us.

Request not succeded.

Tja dat schiet weer lekker op. Nou hier weer gedonder, kan wel annuleren en opnieuw boeken maar dat is ook weer zo wat. Heb ze maar een mail gestuurd. Ach zo blijf je bezig :)

Digitalman
07-03-18, 16:30
Uurtje later ophalen maakt niets uit hoor. Daar doen ze echt niet moeilijk over. En vervolgens is het zo dat er per 24 uur gehuurd wordt. Dus als je om 18:00 uur uit de garage wegrijdt, je weer voor 18:00 terug moet zijn om te voorkomen dat er nog een dag bij komt. Komt dus allemaal niet zo nauw hoor.

Mattie
07-03-18, 19:35
Nee dat snap ik maar nu staat er dat we op vlucht X arriveren terwijl we met Y komen dus tja ik heb liever dat het klopt :)

jarjarbinks
07-03-18, 22:08
Maakt niet uit welke vlucht er staat kijken ze niet naar. Wij zijn al eens, bij Alamo, een dag later in de garage gekomen wegens vertraging van de vlucht. Betaald hadden we al het enige wat ze melde was: maakt niet uit we passen het contract aan van een dag later t/m de einddatum. Nee we kregen geen geld retour maar verder werd er totaal geen probleem van gemaakt. Volgens mij gaan ze alleen vragen stellen als je echt veel eerder komt dan aangegeven, dus uren.

Mattie
08-03-18, 08:49
Ok, duidelijk dan laat ik het voorlopig staan zo :)

Had ze nog een bericht gestuurd (via contact form op de site) maar blijkbaar was dat toch niet bij de goeie afdeling



Due to a possible change in rates we are unable to modify a prepaid reservation.

No need to worry.

You are able to update the rental by contacting the booking agency. They will be able to modify your reservation.

Please let me know if I can be of further assistance. Have a wonderful day!

kimm82
10-04-18, 13:06
Ik wilde ook onze huurauto boeken via de veel gebruikte link hier maar is nu ineens veel duurder geworden. Tijdje terug zou een midsize suv voor 16 dagen 472 euro hebben gekost (had 'm toen gelijk moeten boeken natuurlijk). Nu is de midsize niet meer beschikbaar en standaard suv kom ik op 662 euro (goldpakket incl. gratis tank en extra bestuurders).

Ik zie nu wel een andere aanbieding via alamo (uk), namelijk 10% korting en gratis bestuurder met brit guide. Echter kan je niet het goldpakket kiezen. Het gaat dan om het fully inc. pakket.
Ik kom hiermee voor een standaard suv voor 16 dagen op 479 euro. Lijkt mij ook een mooie deal. Helaas geen gratis tank en goldpakket maar hebben we wel een standaard suv ipv midsize suv.

Twijfel nog wel omdat bij de voorwaarden staat dat je een kopie van de brit guide moet kunnen tonen bij ophalen van de auto. En is het fully inc. pakket goed genoeg qua verzekeringen etc.?

Ze hebben ook nog een andere korting van 10% met Viator. Dan kan je wel het goldpakket kiezen. Maar dus zonder extra bestuurder.

Terpies
10-04-18, 13:28
@kimm82: welke periode zoek je en welke locatie? Als je een aanbieding tegenkomt kun je zonder problemen gelijk boeken, want je kunt tot 24 of 48 uur van te voren kosteloos annuleren bij Alamo. Hoeveel bestuurders heb je nodig, en wat bedoel je met fully inc. pakket? Brits guide heeft nog nooit iemand bij mijn weten naar gevraagd....heb overigens wel eens gehoord dat sommige mensen hem wel aangeschaft hebben, maar kan me niet voorstellen dat ze er naar gaan vragen.

kimm82
10-04-18, 15:01
Ik zoek voor 5 tot 21 mei.
5 mei ophalen Miami airport
21 mei inleveren Orlando Sanford
1 extra bestuurder (eigenlijk rij ik nooit. Denk alleen altijd, stel mijn man breekt zijn teen of is ziek dan moet ik mogen rijden)

Lijkt mij ook niet dat ze naar dat boekje gaan vragen. En anders ben ik die gewoon vergeten.

Heb het nog eens vergeleken en volgens mij is het enige verschil met gold de gratis bestuurders en gratis volle tank.
Maar met dat fully inclusive pakket via de brits guide aanbieding heb ik nu dus ook een gratis bestuurder. Ik betaal dan dus 478 euro.
En als ik kies voor de 10% korting met Viator betaal ik 557 euro maar dan ook een gratis volle tank. Dus een volle tank voor 79 euro. Nee, dan tanken we zelf wel. Ga hem zo gelijk vastleggen als mijn man thuis komt.

Mattie
10-04-18, 15:36
https://www.uscarhire.com/

Intermediate SUV €567 (incl "gold") of €484 met "silver"
https://www.uscarhire.com/hiretypes.aspx

Terpies
10-04-18, 16:26
@kimm82:
Via National betaal je voor een EC executive aisle boeking (inclusief couponcode NDA2324BR) $500,61 oftewel € 405 (inclusief 2e bestuurder gratis).

Je kunt dan op de EC aisle zelf een auto uitzoeken. Als je echt zeker wilt weten dat je een SUV hebt, zou je een extra boeking kunnen doen voor een SUV, en als er niets bijstaat in de aisle (wat ik me niet kan voorstellen) neem je wel je geboekte klasse SUV mee. Een Standard SUV kost dan $651,86 oftewel €528,01.

Lijkt me absoluut een betere deal dan met Alamo, want een midsize SUV staat altijd wel in een van de aisles.

kimm82
10-04-18, 22:41
Ik denk dat ik misschien in de link heb gekeken van de reisbranche korting. Daar kan je namelijk nog wel een midsize suv huren en zou 463 euro kosten (goldpakket).
Maar ja, ook dan is het een risico want wij werken niet in de reisbranche. Of zullen ze erin trappen als mijn man zijn Nationale Nederlanden pas laat zien. Klinkt best toeristisch toch 'National Netherlands' ;) Haha, nee ik denk dat ik dan toch liever de smoes van het vergeten reisboekje gebruik.

@Terpies. Heb even gekeken op site van National. Ik kom op 1000 dollar voor een standaard suv. Zie niks over zelf kiezen in een executive aisle. Heb ook altijd bij Alamo geboekt (1 keer bij Hertz) dus lekker vertrouwd.

Terpies
11-04-18, 00:30
Tja...in het National topic op dit forum staat redelijk eenvoudig uitgelegd hoe je lid kunt worden van hun loyaliteitsprogramma Emerald Club.

Maar als je tevreden bent over Alamo en liever meer betaalt omdat je daar altijd boekt...ga je gang...ik vergelijk liever, en de prijs die ik je in mijn post noemde is ook voor jou eenvoudig zelf te boeken.

dirkmuis
11-04-18, 14:37
Kun je een pay on location ook nog aanpassen in pre-paid? Voorheen was dit goedkoper maar nog niet gekozen omdat ik kon cancellen uiteraard.
Nu vertrekken wij over 1,5 week en ga ik niet zo snel meer wisselen. Ik kan na inloggen alleen niet wisselen van betaalmethode volgens mij.

angelique100
14-06-18, 12:04
Klopt het dat boeken via Alamo.co.uk/brits niet mogelijk is op dit moment :confused:
OPGELOST moet even computer opnieuw opstarten :D

tomenvalesca
27-06-18, 06:47
Kun je een pay on location ook nog aanpassen in pre-paid? Voorheen was dit goedkoper maar nog niet gekozen omdat ik kon cancellen uiteraard.
Nu vertrekken wij over 1,5 week en ga ik niet zo snel meer wisselen. Ik kan na inloggen alleen niet wisselen van betaalmethode volgens mij.

Hoi,
ik denk dat je dit enkel telefonisch kunt aanpassen.

groetjes

Terpies
28-06-18, 01:22
Lol Dirkmuis zit al weer enkele weken in NL... bericht waaraan je refereert was van 11 april ��

Lindaa
06-07-18, 14:08
Is er momenteel behalve brits nog een andere Alamo site die interssant is?

Njit
06-07-18, 14:28
Brits vind ik persoonlijk niet zo heel interessant op het moment. Zelf bij via http://www.alamo-affiliate.de/generic_landingpages/38_generic_gold_en_SUNPRO.php?iata_code=AL022628 geboekt maar daar moet je wel werkzaam voor zijn in de reisindustrie. Geen probleem voor ons gezien Linda's werk en ze vragen er ook niet naar bij het ophalen. Maar het kan een dingetje zijn.

Lindaa
06-07-18, 16:36
@Njit: deze is duurder dan Brits?!

mblokland
06-07-18, 21:05
Is er momenteel behalve brits nog een andere Alamo site die interssant is?

https://americanvacation.nl/autoverhuur-amerika/

Roy Reuter
07-07-18, 11:32
Brits is dit jaar naar mijn mening bijna het dubbele van wat we vorig jaar hebben betaald! Vorig jaar hebben we onder de 600 pond voor 4 weken betaald, nu is het al maanden 1200 pond of meer. Vorig jaar dan erg geluk gehad?

Mattie
08-07-18, 16:51
Probeer het hier eens:
https://partners.rentalcar.com/american-vacation/

edit: oh dat is dezelfde als de .nl van mblokland zie ik nu

Lindaa
08-07-18, 19:31
Alle aangedragen suggesties zijn duurder dan Brits...

Terpies
08-07-18, 21:28
Waarom zou je perse Alamo willen boeken? Er zijn zoveel andere maatschappijen met vergelijkbare of goedkopere prijzen en betere auto’s.

Fitzroy
09-07-18, 06:19
Dat mag jij vinden, Terpies. Ik vind dat niet. Wij hebben 1 x een uitstapje gemaakt naar Hertz en dat is ons buitengewoon slecht bevallen. Dus wij blijven lekker bij Alamo. Nooit gezeur gehad en altijd nieuwe auto’s.
Ook een keer een aanrijding die prima afgehandeld is.
Als ik dan de verhalen over Dollar lees en mijn eigen ervaring bij Hertz, weet ik voldoende.

Frans1949
09-07-18, 11:00
Dat mag jij vinden, Terpies. Ik vind dat niet. Wij hebben 1 x een uitstapje gemaakt naar Hertz en dat is ons buitengewoon slecht bevallen. Dus wij blijven lekker bij Alamo. Nooit gezeur gehad en altijd nieuwe auto’s.
Ook een keer een aanrijding die prima afgehandeld is.
Als ik dan de verhalen over Dollar lees en mijn eigen ervaring bij Hertz, weet ik voldoende.

Fitzroy, jammer dat jou uitstapje naar Hertz niet voldeed.
Ik heb de laatste jaren veelvuldig gebruik gemaakt van Hertz.
Natuurlijk niet in de laatste plaats omdat het de enige verhuurder is waar ik nabij mijn woonplaats een auto kan ophalen en gratis (d.w.z. zonder extra drop of kosten) kan inleveren op welk vliegveld in Florida dan ook.
En visa versa natuurlijk.
Ik heb daar een (gratis) account aangemaakt en het is dan wel heel makkelijk om je auto dan op te halen en weg te brengen.
Ook de prijzen zijn zeer redelijk maar, let op, alleen met een account vanuit Nederland.
Ik heb een keer gedacht om mijn account te verplaatsen naar ons Amerikaanse adres en onze Amerikaanse creditcard en plotseling waren de prijzen meer dan verdubbelt.
Ook hebben wij een keer via Hertz een auto gehuurd in Las Vegas voor tien dagen en dat was ook heel goed bevallen.

Mattie
09-07-18, 11:07
Alle aangedragen suggesties zijn duurder dan Brits...

Voor wanneer zoek je dan? Voor sept/okt is juist Brits een flink stuk duurder voor mij (fullsize suv) bij american-vacation is hij ongeveer even duur als de minivan en dat zie ik nergens anders :)

Njit
09-07-18, 11:12
Alle aangedragen suggesties zijn duurder dan Brits...

Alle aangedragen suggesties zijn duurder voor jouw zoekperiode, soort auto en plaats. Er is niet zoiets als DE goedkoopste aanbieder. Het blijft altijd vergelijken..

Terpies
09-07-18, 18:10
Dat mag jij vinden, Terpies. Ik vind dat niet. Wij hebben 1 x een uitstapje gemaakt naar Hertz en dat is ons buitengewoon slecht bevallen. Dus wij blijven lekker bij Alamo. Nooit gezeur gehad en altijd nieuwe auto’s.
Ook een keer een aanrijding die prima afgehandeld is.
Als ik dan de verhalen over Dollar lees en mijn eigen ervaring bij Hertz, weet ik voldoende.

Hoezo alleen Hertz noemen? er zijn meer verhuurders toch?
Ik heb bij bijna alle grote verhuurders al eens of meerdere keren gehuurd. Het is vaak een kwestie (zoals @Njit ook al aangeeft) van periode en locatie om tot een goede vergelijking te komen.ik zou iig niet meer snel huren via een tussenpersoon, maar kies er voor om liever rechtstreeks bij de verhuurder te huren.

Maar in mijn volgorde van waar ik het liefst huur staat National (EC Executive member) bovenaan: nooit gezeur, altijd skip the counter, tweede bestuurder gratis en altijd vrije keus.

Onderaan staan Dollar/Thrifty (mijn ervaring: twee keer al vies, oud en veelal geen enkele keus qua auto’s) en maar ietsje hoger in mijn voorkeur staat Alamo... bij deze maatschappijen heb ik al diverse keren mindere ervaringen opgedaan zowel qua staat van de auto’s (niet schoon, niet afgetankt terwijl dit wel betaald was, geen werkende afstandsbediening van sleutels, storingen aan o.a. Olie niveau, banden, vloeistoffen, meldingen voor onderhoud, etc etc), keus, vriendelijkheid, wachttijden en staat van de auto’s (deuken, gaten in bekleding, missende klepjes in interieur).

Dit soort issues heb ik bij Hertz en National (maar ook bij Avis) nog nooit meegemaakt...

Fitzroy
09-07-18, 20:20
Dan heb je geluk. Ik heb nog nooit zo’n oude afgeschreven bak gehad als bij Hertz, zelfs niet in Zuid Europa bij plaatselijke verhuurders. En dan waren we ook nog gold member. Aan het einde nog beweren dat we niet hadden afgetankt, grrr.. Zo slecht heb ik het echt nog nooit, maar dan ook nog nooit meegemaakt. En die Zuid-Europeanen kunnen er wat van.... Dat zegt wel wat over de slechte Hertz ervaring, wat een waardeloze tent.

Bij Alamo hebben wij zeker al 15 x naar volle tevredenheid gehuurd, nooit gezeur over benzinetanks, altijd nieuwe wagens en nooit dingen die jij hier nu noemt. Na 15 x op verschillende locaties zouden we dat toch zeker meegemaakt moeten hebben.
I rest my case.

Daarbij zit je in een Alamo-topic en niet in een algemeen autohuur topic, voor het geval het je ontgaan was. :p

knaapje
09-07-18, 21:29
Het is maar net hoe je het treft. Ik huur al jaren bij Dollar.
De laatste keer in febr 18 een Nissan Roque met zo'n 450 miles op de teller. Wat oud?
De veiligheidsgordels ( behalve die van de bestuurder) zaten nog in de fabrieksplastic.

Lindaa
10-07-18, 18:53
@Terpies: Wij huren bij Alamo omdat dit al jaren goed bevalt.
@ Mattie: Ik zoek voor de maand november.

Heb nu bij Brits geboekt.

Elliekeuh
11-07-18, 15:18
@Terpies: Wij huren bij Alamo omdat dit al jaren goed bevalt.
@ Mattie: Ik zoek voor de maand november.

Heb nu bij Brits geboekt.

Linda

nog geen problemen gehad als je bij brits boekt?
Wij hebben het ook nog gedaan, het eerste jaar dat we gingen maar toen stond het niet expliciet op hun site dat je enkel als UK-burger mocht huren, nu staat het er dacht ik wel op.
Ze zijn voor onze periode, wij gaan ook in november, ook de goedkoopste momenteel maar durft het precies niet goed boeken.