PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Alamo (2)



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10

Anthon14
23-01-16, 15:03
Ik weet zeker dat elk van jullie de grotere auto in de rij zouden uitkiezen omdat die mooier en ruimer is dan de andere auto's die in dezelfde rij staan. Misschien een enkeling zal voor de kleinste auto in de rij gaan en er mee weg rijden. En er wordt altijd gekeken naar de kofferbak ruimte.

Zo staat er geregeld een Captiva/Equinox tussen de midsize auto's terwijl die volgens velen inmiddels een standaard SUV is.

Het gebeurt erg vaak dat de auto's niet in het juiste vak staan bij Dollar op MCO, er staat ook wel eens een mid-size in het standaard SUV vak en daar rijdt dan toch ook niemand mee weg die weet voor welke auto hij/zij betaald?

En diefstal ??? Sorry hoor maar je rijdt met je auto naar een controlepunt waar ze je altijd kunnen aangeven dat je de verkeerde auto hebt en hem moet omruilen. Diefstal is iets zonder toestemming meenemen en dat is wegrijden met een grotere auto niet.

JKG
23-01-16, 16:57
In dezelfde klasse pak ik wel een auto met een grote kofferbak. Dat sowieso. En geen lelijke auto's zoals de Nissan Cube. Mijn vrouw vond 'm wel leuk. Ik doe de koffers er in. Ga zitten. Werd er echt ongelukkig van. Hup, koffers eruit en wat beters gepakt.
Is al wel een paar jaar terug hoor. :)

Dollar... dat zijn toch die jongens die 10,95 per huurdag vragen voor het gebruik maken van de automatische tolpoortjes? Flat fee dan wel, maar voor je 10,95 bij elkaar hebt gereden: succes.

Niels82
23-01-16, 17:05
Kan me gedeeltelijk vinden in het betoog wat hierboven staat.
Bij de meeste verhuurbedrijven krijg je een rij aangewezen waar je uit mag zoeken, staat daar iets groters tussen dan wat je geboekt hebt dan heb je mazzel en neem je die mee.
Ik vindt het een ander verhaal als je willens en wetens naar een andere rij loopt en een auto meeneemt die hoger in de klasse zit puur omdat je die graag wilt.
Zou iedereen dit doen krijg je het concept zoals Hertz dit aanhoudt, geen keuze meer maar bij de balie wordt een auto aangewezen.

Je komt toch ook niet met je economy vliegticket bij de balie aan en verwacht dat je zomaar bij een exit, economy plus of business kunt gaan zitten puur omdat er stoelen vrij zijn...
Vragen staat je vrij, net als een upgrade voor je auto, soms krijg je het voor niks, soms betaal je ervoor en soms krijg je de deksel op je neus :).


Even back OT: Heeft er hier iemand ervaring met Disney Car Care Center en hoe snel het daar verloopt en of het aanbod van auto's een beetje groot is?

Anthon14
23-01-16, 17:05
Daarom heb ik een transponder voor de tol poortjes dus maak geen gebruik van de dollar toll optie.

JKG
23-01-16, 17:11
Heb hier ook een transponder. En ik gebruik geen Dollar (meer), al jaren Alamo.

Disney Car Care Centre. Heb daar eens een auto omgewisseld van Alamo. Er staat niet zoveel. Kan je op Google Maps ook wel zien hoe groot de parkeergarage is.
Je bent vrij vlot aan de beurt. Een oude kerel hielp me en dat ging prima. Wisselde de auto omdat ik snel rugpijn kreeg. Was geen probleem.

Mushu
23-01-16, 17:55
Niels, oktober 2015 heb ik een auto gehuurd bij Disney Car Care Centre. Zie het eerste gedeelte van mijn verslag: http://justmeandmickey.blogspot.nl/2015/10/day-6-alamo-and-shopping.html. Het inleveren staat kort beschreven bij het Typhoon Lagoon stukje.
Ik was blijkbaar als laatste uit het shuttle busje en stond dus achteraan in de rij voor het ophalen van de auto. Dat heeft denkt ik 15 minuten geduurd. Ik kreeg sleutels mee en het nummer van de parkeerplek waar mijn auto stond. Het is niet groot en er zijn weinig auto's. Het terugbrengen ging heel snel en ik werd door een heel vriendelijke oude man gelijk naar het park van mijn keuze gebracht. Wat mij betreft prima geregeld en heel gemoedelijk allemaal.

Niels82
23-01-16, 18:12
Je mag dus niet uitzoeken bij de car care centre. Dat is wel jammer :(

JKG
23-01-16, 18:14
Met een wisseltje mocht ik wel zelf kiezen. Ik had een Ford Focus, die het jaar ervoor of dat jaar prima ging met mijn rug, maar dit keer dus niet.
Zag een Dodge Avenger staan en daar had ik ook een prima ervaring mee dus was volgens die man geen probleem. Even gezeten in de stoel als proef en dat voelde stukken beter aan en toen de ruil gemaakt.
Maar ik kan mij voorstellen dat bij het afhalen van een auto zonder inruil, je inderdaad niet mag kiezen.

Niels82
23-01-16, 18:17
Met andere woorden eerst in de rij kijken van wat je geboekt hebt en vriendelijk verzoeken of je degene mag die je graag wilt hebben :)
We rijden gelukkig niet heel veel of ver dus als de koffers etc. passen is het snel prima :)

Mushu
23-01-16, 19:11
Er was niet echt een rij Niels. Het is een gewone (niet zo'n heel grote) parkeerplaats waar wat auto's staan (er stonden er niet heel veel toen ik er was). Je kan natuurlijk wel eerst kijken wat er staat en dan vragen of je die ene mag hebben. De sleutels krijg je binnen en zitten dus niet al in de auto's zoals op MCO. Als je van de parkeerplaats wegrijdt dan ga je ook niet nog eens langs een medewerker van Alamo, je rijdt gewoon weg.

Niels82
23-01-16, 22:42
Thnx voor de tip.
We hebben een midsize SUV dus goed kijken wat er tussen staat wat eventueel in aanmerking komt. Vragen kan ook altijd welke auto's ze hebben en welke in aanmerking komt.
Maak me er niet zo druk over ;)

jastsali
01-02-16, 17:39
Wij hebben weer een auto geboekt bij Alamo/Brits en ik kwam net iets vreemds tegen bij het inchecken op de Alamo website. Volgens de voorwaarden van Alamo/Brits zit er tegenwoordig nog 1 extra bestuurder in. Bij het inchecken kon ik echter meerdere extra bestuurders toevoegen zonder dat dit extra kosten betekende . Ik heb daarom 2 extra bestuurders opgegeven. Ook bij de stap daarna (skip the counter) werden geen extra kosten voor meer dan 1 extra bestuurder toegevoegd. Betekent dit dat dit nog een verrassing wordt die we terplaatse moeten afrekenen of kunnen we net als vroeger nog steeds met de Brits korting meerdere extra bestuurders toevoegen. Iemand dit ook onlangs meegemaakt?

P9ol
01-02-16, 22:00
Zover ik weet zit er 1 extra bestuurder bij de prijs in.
Kwam dit nog tegen in de voorwaarden:
Additional Driver
An additional fee of up to $9.99 per day, variable by location, per additional driver will be charged, except where already included in the rate or the state law provides otherwise. Additional drivers may be required to present a valid license and credit card in their name at the time of rental, (In Manhattan locations, additional driver must present a valid credit card and valid license in their name).

JKG
11-02-16, 19:56
Met de huidige brandstofprijzen hoef je geen Full-Paid pakket te nemen, moet Full-Full veel voordeliger zijn. Bijna volgooien (of helemaal) als je naar het vliegveld gaat rijden en vlak daarvoor dat ding nog 1x voltanken.
Of zie ik dat verkeerd? Kan mij zo 100 euro schelen.

edit; laat die brainfart maar zitten. Ik wil er een extra bestuurder bij en dan moet je dus dat full-paid pakket nemen. Helaas pindakaas, maar ik wil wel dat mijn vrouw mag rijden als het moet. Met +/- 4000km rijden, weet je nooit wat er kan gebeuren en is het fijn als je een backup hebt. :)

Ritchie
16-03-16, 11:25
Wij huren altijd een auto met meerdere bestuurders, maar mijn vriendin rijdt echter nooit, wij nemen dit alleen maar als er bijvoorbeeld met mij iets gebeurd, waardoor ik niet in staat ben om te rijden.
Is dit nu echt nodig, stel ik breek een been of iets anders, en mijn vriendin moet echt rijden, ben je dan ook verplicht om de optie meerdere personen bij te boeken ?

AlexFL
16-03-16, 11:40
Ja, het lijkt het me niet waard om die dollars te besparen als Alamo zou kunnen zeggen de auto werd op het moment van een ongeval/crash/botsing bestuurd door een niet geautoriseerde bestuurder en was daardoor onverzekerd.

Ritchie
16-03-16, 11:54
Ja, het lijkt het me niet waard om die dollars te besparen als Alamo zou kunnen zeggen de auto werd op het moment van een ongeval/crash/botsing bestuurd door een niet geautoriseerde bestuurder en was daardoor onverzekerd.

Ja zo denk ik stiekem ook wel.
Maar dan zou je eigenlijk dit altijd moeten doen, want iemand kan altijd ziek worden op de vakantie toch ?

EddieG
16-03-16, 13:39
Hallo,

Ik heb via uscarhire.com een standard SUV gehuurd bij Alamo (MCO). Nu heb ik online ingechecked en een bevestiging ontvangen (met barcode). De vraag is nu: moet ik nog langs een balie of kiosk? Of kan ik rechtstreeks naar de garage en een auto uitzoeken?

Via geavanceerd zoeken kwam ik er niet achter of dit onderwerp al eerder is besproken.

Hulp / advies wordt zeer gewaardeerd.

Groet,
Eddie

Wolf2014
16-03-16, 14:25
Hallo Eddie, online check in is niet hetzelfde als skip the counter. Wanneer je online incheckt is het voordeel dat alle gegevens al bekend zijn bij de kiosk en dat scheelt tijd. Als je direct naar de garage wilt, ga je naar skip the counter en vul je daar alle gevraagde gegevens in en krijg je een barcode. Heb je deze dan kam je direct naar de garage en hoef je niet langs de balie.


How can I "Skip the Counter"?
Many of our top locations offer "Skip the Counter" after you check in online.

Here's how it works:
When you "Skip the Counter," you don't need to visit the counter or kiosk. You can go straight to your car!
This optional service is offered free of charge at select locations in the Online Check-In process. Check if your location qualifies for "Skip the Counter."
To "Skip the Counter," you will be required to confirm your protection options, agree to the Rental Agreement Terms & Conditions, and enter a valid credit card. (No charge is made until you return your vehicle.)

EddieG
16-03-16, 15:24
Beste Wolf2014,

Bedankt voor je reactie. Je geeft aan dat ik naar skip the counter moet gaan. Is dat ergens een link op de website van Alamo en kan ik dit dus doen hier thuis op de bank in Nederland? Of moet ik straks op het vliegveld (MCO) naar zo'n blauw/gele paal (kiosk)?

Hoe mooi zou het nl. zijn als ik straks na een vermoeiende vlucht samen met mijn vrouw en dochtertje, met een printje in mijn hand, direct naar een auto kan lopen en wegrijden.

Groet,
Eddie

Wolf2014
16-03-16, 16:07
Nee, is online. Na de online check in, maar ik kan nu de link niet zo snel vinden. Wanneer je inlogt op alamo.com vind je de link volgens mij.

EddieG
16-03-16, 16:39
Ik denk dat ik die link niet kan vinden, omdat ik niet rechtstreeks bij Alamo heb geboekt?

mblokland
16-03-16, 20:00
Nee, ook wij hebben via uscarhire.com geboekt en skip the counter gedaan, in deze tread staat Exact beschreven hoe: http://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?t=860575 dit werkt in 100% van de gevallen.

FloridaFabian
16-03-16, 20:07
@Mblokland Ik zie dat het in de reacties ergens zou staan maar ik zie ook dat er 64 pagina's met reacties zijn... Heb je toevallig de betreffende reactie? Heb zelf een boeking via uscarhire voor de zomer en dit lijkt mij wel heel relaxt.

EddieG
16-03-16, 20:42
FloridaFabian,
Probeer deze link eens? Het is mij net gelukt. https://www.alamo.com/en_US/car-rent...in/bypass.html

Kleine toevoeging:
Eerst online inchecken.....of als je dat al gedaan hebt: nogmaals inloggen (voornaam, achternaam, confirmation number) en vervolgens op de link drukken. Dan opent hij deze op een nieuwe pagina.....paar vinkjes zetten (je geen extra verzekeringen aan laten smeren en algemene voorwaarden accepteren), dan je creditcard gegevens invullen en voila!

FloridaFabian
16-03-16, 20:45
Ik heb nog geen gegevens van UScarhire (omdat ik alleen een aanbetaling heb gedaan) kan het dus nog niet testen tot ik dit wel heb gedaan. To be continued!

stephie
27-03-16, 21:48
Heeft iemand enig idee onder welke categorie een normale Ford Mustang valt bij Alamo?
Wij gaan huren bij Alamo Tampa Airport. Vorig jaar hadden we een knalgele mustang cabrio. Wij willen dit jaar geen cabrio. Tenminste....vooralsnog niet....maar dat kan zomaar veranderen haha.

FloridaFabian
05-04-16, 19:49
Skip-The-Counter lukt met geen mogelijkheid, als ik op de link klik krijg ik heel kort de goede pagina te zien en vervolgens 'You may not skip reservation steps.'

Ben wel online ingecheckt en vind het ook niet erg om langs de self service kiosk te gaan maar liever ga ik direct naar mijn auto! Iemand tips?

AlexFL
05-04-16, 21:01
Waar haal je de auto op?

FloridaFabian
05-04-16, 21:17
Miami International, staat als het goed is wel bij de deelnemende filialen.

Digitalman
05-04-16, 21:43
Bij mij is skip the counter bij Miami International wel gelukt. Over 2,5 week haal ik de auto op. Zou dus wel moeten kunnen...
misschien tijdelijke storing?

EddieG
06-04-16, 12:49
@FloridaFabian: ik neem aan dat je het geheel volgens de instructies hebt gedaan? Dus eerst nogmaals naar het online incheck scherm. Deze vervolgens open laten staan en dan naar de link die ik heb staan in mijn eerdere post en dan zou het moeten lukken.

Mij lukte het nl. in het begin ook niet. Dat kwam dus schijnbaar omdat ik niet het tabblad van het online inchecken had openstaan? Geen idee overigens wat de reden hiervoor is?

Anders zou het, zoals Digitalman hierboven al aangeeft, een storing kunnen zijn.

Succes!

FloridaFabian
06-04-16, 13:35
Eddie, enorm bedankt voor de tip! Het is gelukt nadat ik een tabblad open had met de check-in, in het volgende tabblad de link & inchecken maar. Heerlijk, zo zonder upgrade-gemekker door naar de auto en vakantie vieren.:cool:

Roshelle
06-04-16, 14:58
Woohooo thanks! Daar zijn we echt blij mee. Meteen een mooi autootje uitzoeken! :)

EddieG
06-04-16, 20:13
Graag gedaan Fabian en Roshelle. Ik wens jullie een hele fijne vakantie!

rjkd
06-04-16, 21:03
Ik vraag me af of het mogelijk is om met deze optie en upgrade te krijgen. Dit hadden wij vorige keer wel. Ik weet dat je die mazzel niet altijd hebt maar verklein je de kans niet als je niet langs de counter moet?

EddieG
07-04-16, 07:08
@rjkd: daar heb je een punt. Lijkt me sterk afhankelijk van de persoonlijke situatie en de auto die je hebt gehuurd. Ik reis met mijn vrouw en dochtertje van 3. We hebben een standard SUV gehuurd. Dus een grotere auto heb ik geen behoefte aan....ik wil na zo'n vermoeiende vlucht zo snel mogelijk mijn auto in en naar onze villa. Mocht een medewerker van Alamo me een grotere auto aanbieden bij het uitzoeken van de auto, dan zeg ik natuurlijk geen nee ;-)

rjkd
07-04-16, 08:04
haha nee dat snap ik! Ik ga nog even kijken wat ik ga doen...

FloridaFabian
07-04-16, 09:37
Het staat inderdaad je kansen op een upgrade enigszins in de weg, wel lees ik op andere fora dat je soms nog een Alamo medewerker in de garage kunt proberen aan te spreken wanneer het aanbod aan auto´s niet echt bevalt.

Roshelle
07-04-16, 13:50
Persoonlijk maakt mij een upgrade niet zo heel veel uit, wel een fijne tip! Als we een beetje een fijne auto hebben vind ik het al snel goed (wel waarvoor je betaalt uiteraard). Mocht het tegenvallen loop ik gewoon terug naar de counter, komt vast goed! :)

laanvdj
07-04-16, 17:25
En dat skip to the counter kan ook als je met autoeurope geboekt hebt?
Het zal wel ergens in de 154 pagina's staan maar kan het zo snel niet vinden.
We zijn al online ingecheckt .

EddieG
07-04-16, 18:11
@laanvdj: ik heb zelf geboekt via uscarhire en het is gelukt.

Ik zal je de 154 pagina's besparen, kijk even naar mijn post op pagina 153. Succes.

laanvdj
07-04-16, 18:22
Dat had ik al geprobeerd maar het enige dat ik krijg is" print check inn ticket". Nergens een knop om door te linken.

EddieG
07-04-16, 18:32
Maar je hebt dus de online incheck pagina van Alamo openstaan? Je moet dus pas op de link drukken als die pagina openstaat. Dan opent ie in een 2e tabblad en dan zou je verder moeten kunnen.

Als je inderdaad alleen op de link drukt gebeurt er niks. Heel vreemd? Maar dat is nou eenmaal zo.

Hopelijk gaat het lukken.

laanvdj
07-04-16, 18:37
Net geprobeerd via de uitleg op deze pagina :
http://www.sylvia-schulze.net/tipps-infos-alamo-savetime.html
En idd fluitje van een cent, helemaal happy.

EddieG
07-04-16, 18:48
Ja Duits is ook een veel makkelijkere taal om iets uit te leggen ;-).

Maar weer een happy Florida-ganger.....en daar draait het uiteindelijk om :-)!

laanvdj
07-04-16, 19:06
Wij wonen in Limburg en zijn dus "sowieso tweetalig":)

Fitzroy
07-04-16, 19:20
Het is ook een super duidelijke uitleg von unserer Sylvia met de afbeeldingen erbij. Dank je voor de link :up:

Njit
07-04-16, 22:33
Super Toll!

@EddieG: je mag ook een Nederlandse versie aanleveren met plaatjes. Maken we er wel een FAQ oid van :)

EddieG
08-04-16, 07:05
www.floridaforum.de :-)

Digitalman
10-04-16, 17:40
Binnenkort halen we een auto op bij Alamo Miami International met skip the counter. Kun je als je daar gebruik van maakt nog wel een Tollpass regelen? Of moet je dan alsnog naar de counter?

FloridaFabian
10-04-16, 18:29
Als ik het goed heb werkt Alamo met Toll-By-Plate. Hiervan maak je automatisch gebruik zodra je door het eerste tolpoortje rijdt. Zo heb ik het in ieder geval begrepen.

Brandsmaatje2
10-04-16, 18:37
Helemaal correct! Gaat automatisch. Lekker makkelijk.

Digitalman
10-04-16, 19:20
Oké, top. Daar hoef je dus verder niks voor te regelen. Thanks!

Niels82
13-04-16, 22:48
Heb mijn auto nu via expedia geboekt en omdat ik wat met vrienden hierover aan het praten was nog even naar de kleine lettertjes gekeken:
Er is een eigen risico bij schade of diefstal, maar ik kan nergens vinden hoe hoog dit dan moet zijn en welk risico ik hier loop.

Iemand hier ervaring mee? Eerlijk gezegd heb ik er nooit echt op gelet.....

Hingess
14-04-16, 14:48
Dag allemaal,
Via auteurope hebben we bij Alamo een wagen geboekt voor onze aankomende Florida vakantie. Ik heb al gelezen over 'skip the counter', lijkt ons ideaal na een lange vlucht. Nu zit ik wel nog met volgende vraag; er zijn veel tolwegen, en ik las iets van een Tollpass? Wat is dit juist, want dit heb ik denk ik, niet geboekt.

Anthon14
14-04-16, 19:50
Bij Alamo zit de tollpass er automatisch bij zodra je door het eerste tol poortje bent gereden. Je hoeft daar dus niet te stoppen maar mag op de linker banen doorrijden.

Ruud2004
14-04-16, 20:21
Dag allemaal,
Via auteurope hebben we bij Alamo een wagen geboekt voor onze aankomende Florida vakantie. Ik heb al gelezen over 'skip the counter', lijkt ons ideaal na een lange vlucht. Nu zit ik wel nog met volgende vraag; er zijn veel tolwegen, en ik las iets van een Tollpass? Wat is dit juist, want dit heb ik denk ik, niet geboekt.

Skip The Counter wel op MCO, maar (helaas) nog niet op SFB. TUI vliegers hebben dus pech.....

trails
15-04-16, 21:23
Wow, net bij Alamo een auto gehuurd (in Phoenix) via Economycarhire.com en ook met die Duitse uitleg de "Skip the counter" geregeld.
Heel hartelijk dank voor de tip!!! :)

gudu
15-04-16, 22:13
als je bij Expedia boekt voor usa zit er geen eigen risico op en zitten alle verzekeringen erbij . je kan daar gewoon boeken zonder risico

Niels82
16-04-16, 01:12
Hoi Gudu, dat klopt dus niet want er staat duidelijk vermeld dat je geen CDW hebt en je dit los moet afsluiten.
maw via Expedia heb je dus enkel de standaard verzekering (voor ongevallen aan de andere partij) maar je hebt een eigen risico die hoog kan oplopen aan het eigen voertuig.
Daar ben ik nu dus achter....

Maarja, CDW is dan ook geen verzekering, maar een vrijstelling van het autoverhuurbedrijf voor onkosten aan het voertuig

KevinB
16-04-16, 14:53
Ik heb voor onze reis naar Las Vegas aanstaande oktober een auto gehuurd bij Alamo via Expedia.nl .
Ook heb ik de skip the counter al voltooid, op het afschrift staat CDW included en EP- extended protection included.

Niels82
16-04-16, 16:53
Dat zit het er voor jou bij, maar dit is niet standaard bij Expedia, daar moet je dus goed naar kijken.
In mijn ticket stond namelijk vermeld dat ik dit zelf nog moest regelen bij alamo!

Fitzroy
16-04-16, 18:37
Als je vanuit Europa huurt is CDW altijd inbegrepen. Of heb je nergens aangegeven dat je uit Europa komt? Voor Amerikanen is het idd niet inbegrepen.

Niels82
16-04-16, 19:19
Ik weet niet waar jullie dit vandaan halen en ook het antwoord wat ik van expedia heb gekregen bevestigd dat je dit er NIET standaard bij hebt zitten maar bij moet boeken of ter plaatste moet afsluiten!
Als je vanuit Europa boekt heb je standaard SLI (Supplemental Liability Insurance) Wat de onkosten voor de tegenpartij vergoed als jij een schade veroorzaakt. Dit is waar amerikanen extra voor verzekerd zijn.

Voorwaarden expedia.nl bij de goedkoopste SUV van Alamo:


Als de huurauto wordt beschadigd of gestolen, kan het eigen risico in rekening worden gebracht. Ter plaatse heb je de mogelijkheid om een extra verzekering aan te schaffen om dit eigen risico te beperken. Expedia is niet aansprakelijk voor een dergelijk eigen risico of het aanschaffen van extra verzekeringsdekking

Edit: Lees nu tegenstrijdige berichten dus ga het nog iets verder uitzoeken ;)

LOL: Als je verder doorklikt (staat dus niet op je 1e overzicht, daar staat bovenstaande) staat er de volgende tekst:


Alamo - National Verenigde Staten




Opmerking:


alle huurprijzen zijn inclusief cascoverzekering zonder eigen risico!
Alle getoonde bedragen zijn inclusief belastingen, tenzij anders aangegeven. Alle informatie en toeslagen kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.



Jullie hebben gelijk dus :)


P.s. Is Alamo Brits nog toegestaan en werkt het nog steeds?
Kun je dat ook in combinatie met skip the counter aanvragen als je de auto op MCO ophaalt?

Brandsmaatje2
17-04-16, 13:28
FloridaFabian,
Probeer deze link eens? Het is mij net gelukt. https://www.alamo.com/en_US/car-rent...in/bypass.html

Kleine toevoeging:
Eerst online inchecken.....of als je dat al gedaan hebt: nogmaals inloggen (voornaam, achternaam, confirmation number) en vervolgens op de link drukken. Dan opent hij deze op een nieuwe pagina.....paar vinkjes zetten (je geen extra verzekeringen aan laten smeren en algemene voorwaarden accepteren), dan je creditcard gegevens invullen en voila!


Je zou zeggen met de bovenstaande gegevens moet het lukken om skip the counter voor elkaar te krijgen, maar ja ik ben er net wat te blond voor denk ik.
Ik heb het geprobeerd met bevestigingsnummer van uscarhire en het nummer van alamo zelf maar ik kom ondanks dat ik ingecheckt ben niet op de goede site voor skip the counter. Iemand die me kan helpen mischien?
Ik probeer het op de Ipad zou het daar aan kunnen liggen?

laanvdj
17-04-16, 14:22
Nee, ik heb het ook op de iPad gedaan en ben ook nog eens blond:).
ik heb ook tig keren moeten proberen voor dat het lukte, heb wel een nieuw tabblad geopend. Maar zonder het inlogscherm te sluiten. Toen kreeg ik de link. Ik werd toen zo nerveus dat het me gelukt was dat ik snel alles afgehandeld heb. Weet het eigenlijk niet meer precies, heb in elk geval Sylvia's richtlijnen gevolgd.
succes

EddieG
17-04-16, 15:12
@Brandsmaatje2: het lukte mij in eerste instantie ook niet. Het zou ook via de Ipad moeten lukken, maar ik adviseer om het toch even met de computer te doen.

Je dient dus eerst via de website van Alamo naar de online incheck pagina te gaan. Heel belangrijk is dat je dan niet afsluit, maar dat er via de link een nieuw tabblad wordt geopend.

En dan zou het toch moeten lukken.......succes!!

Brandsmaatje2
17-04-16, 18:07
@Brandsmaatje2: het lukte mij in eerste instantie ook niet. Het zou ook via de Ipad moeten lukken, maar ik adviseer om het toch even met de computer te doen.

Je dient dus eerst via de website van Alamo naar de online incheck pagina te gaan. Heel belangrijk is dat je dan niet afsluit, maar dat er via de link een nieuw tabblad wordt geopend.

En dan zou het toch moeten lukken.......succes!!

Ik ben de hele middag al aan het proberen bah.

1)Kan het ook zijn dat het pas lukt binnen de 30 dagen voordat je de auto wil ophalen?
2) confirmation number is dat het nummer van de uscarhire of die van alamo ?

Ik ga zo even op de computer proberen

laanvdj
17-04-16, 18:16
Confirmationnumber Alamo , ben je al member?
Ze moeten wel je rijbewijs en cc gegevens hebben.

Brandsmaatje2
17-04-16, 18:25
Ja insider heet dat toch. Dat nummer heb ik. Alle gevraagde gegevens ingevuld. Ze vragen niet naar creditcard trouwens wel rijbewijsgegevens.
Member zie ik nu is er ook nog. Ik ben insider geworden???

trails
17-04-16, 18:32
Wij hebben de online check-in en skip the counter gedaan op de dag van boeking en we gaan pas op 7 maart 2017. Je moet wel een confirmation number hebben van Alamo (alleen de cijfers gebruiken en iet "count" erachter). Ik heb alles gedaan volgend de Duitse uitleg. Dus eerst inchecken en vooral NIET afsluiten maar gelijk in je adresbalk deze link invoegen:

https://www.alamo.com/en_US/car-rental/checkin/bypass.html
Dan zou het moeten lukken.
Je insider gegevens zijn niet nodig.
Succes.

Brandsmaatje2
17-04-16, 18:47
Dat zal het dan zijn. Ik heb een ordernummer van uscarhire en geen nummer van Alamo zelf. Ik begreep van ander forumleden die ook bij uscarhire hebben gehuur dat die ook wel skip the counter hebben gebruikt.

EddieG
17-04-16, 19:03
Als het goed is heb je een voucher ontvangen van uscarhire. Ergens onderaan staat dan een Alamo reference number (bij mij 10 cijfers).

Brandsmaatje2
17-04-16, 19:19
Bedankt voor alle reacties. Ik heb dus inderdaad het nummer van Alamo niet. Deze kan ook niet zien op de (voucher) app van uscarhire. Ik heb alles al wel betaald. Nu een mail gestuurd dus wachten op hun reactie. We gaan nog niet dus alle tijd! :)

laanvdj
01-05-16, 03:53
Afgelopen dinsdag de auto op Mco opgehaald. We hadden skip the counter, wat een uitvinding. Gelijk naar de garage en opzoek naar een midsize SUV . Die konden we niet vinden, stonden alleen maar minivans en hele grote SUV's. Even gevraagd en het antwoord was dat we konden pakken wat we wilden. We wilden echter niet zo een grote auto en toen kwam er net een nieuwe jeep Cherokee aanrijden. Deze genomen, prima auto.
Men vond het vreemd dat we geen grotere wilden, we waren blijkbaar een uitzondering.
Al met al, tot nu toe weer een prima ervaring bij Alamo Mco .

Digitalman
01-05-16, 06:20
Wij hebben vorige week zaterdag bij Alamo in Miami met skip the counter een auto opgehaald. Inderdaad een super service. Er stond een behoorlijke rij bij de counter van Alamo, dus dat scheelde zo een uur, schat ik. Er stond een stuk of 10 auto's in de rij waaruit wij konden kiezen, inclusief een paar pick-ups, maar die wilden we niet. Er stond ook een Hyundai en een Nissan, maar wij wilden toch een echte Amerikaan, dus het is een GMC Terrain geworden. 13.000 mijl op deteller, leren bekleding, achteruit rij camera, etc. Helemaal super.

Ritchie
06-05-16, 12:14
Net bij Alamo brits de auto gehuurd, alles ging heel gemakkelijk, en ook al helemaal online kunnen inchecken.

siska
22-05-16, 09:34
Ik zou willen een auto van alamo huren bij uscarhire.com met 2 drivers in Miami en mijn vraag is bij silver inclusive staat er dit Price includes drivers (email us (info@uscarhire.com?Subject=Alamo%20Silver%20Inclu sive%20number%20of%20drivers%20query) for details) aged 25 and over. Collect full and return full. Add any extra drivers on collection. Hoe moet je dan de 2de driver bij voegen? Moet je dan een email sturen? En kan je dan ook nog de skip the counter doen. Alvast bedankt.

mblokland
22-05-16, 12:23
Dit kun je na je boeking doen op de alamo website (eventueel samen met skip the counter).

utah
22-05-16, 15:07
Dit jaar in november wagen gehuurd via rentalcars. Ophalen in MCO en terug naar MCO. Suv midsize.

Roy Reuter
26-05-16, 10:43
Zit al een paar dagen uscarhire.com in de gaten te houden voor onze vakantie in oktober/november. De prijs ligt deze week rond de 400 euro voor de goedkoopste optie via Alamo, met een Silver Inclusive pakket.

Vannacht verscheen er ineens een nieuwe optie voor 55 euro! voor 16 dagen MET gps, in een Silver Basic pakket. 10 minuten later was deze optie weer weg, maar gelukkig had ik m nog op een extra scherm openstaan en geboekt. Vanochtend een bevestiging gekregen van uscarhire met ophaalvoucher voor bij Alamo bij aankomst.

Toch ben ik nu enorm huiverig dat wanneer we aankomen in oktober allerlei extras verplicht erbij moeten nemen.

Frans1949
26-05-16, 11:11
Vannacht verscheen er ineens een nieuwe optie voor 55 euro! voor 16 dagen MET gps, in een Silver Basic pakket. 10 minuten later was deze optie weer weg, maar gelukkig had ik m nog op een extra scherm openstaan en geboekt. Vanochtend een bevestiging gekregen van uscarhire met ophaalvoucher voor bij Alamo bij aankomst.


Geweldig goed gedaan jochie. :up:

Brandsmaatje2
28-05-16, 18:18
Wij hebben de online check-in en skip the counter gedaan op de dag van boeking en we gaan pas op 7 maart 2017. Je moet wel een confirmation number hebben van Alamo (alleen de cijfers gebruiken en iet "count" erachter). Ik heb alles gedaan volgend de Duitse uitleg. Dus eerst inchecken en vooral NIET afsluiten maar gelijk in je adresbalk deze link invoegen:

https://www.alamo.com/en_US/car-rental/checkin/bypass.html
Dan zou het moeten lukken.
Je insider gegevens zijn niet nodig.
Succes.


Nou heb ik online ingecheckt maar het lukt mij niet om op de bewust site te komen voor skip the counter. En je raad het al ik ben per ongeluk niet meer op de online check pagina. Ik heb de online check gegevens wel geprint. Is er dan helemaal geen mogelijkheid meer om skip the counter te doen?

trails
29-05-16, 08:50
Gewoon nog eens naar de online check-in pagina gaan en je gegevens opvragen en dan, vóór het afsluiten, die andere link in je adresbalk plakken. Was mij ook gebeurd en had het zo opgelost.
Succes!

Esther43
30-05-16, 14:15
Vorig jaar had ik ook skip de counter, helemaal blij. Echter bij Alamo aangekomen zonder pardon naar de balie gedelegeerd. Ik snapte er niets van. Ging gelukkig wel soepeltjes, deze keer niet nog wilt u dit of wilt u dat. Maar snappen hoe dit kwam, nee.. Was overigens in Miami.

Roy Reuter
07-06-16, 15:24
Zit al een paar dagen uscarhire.com in de gaten te houden voor onze vakantie in oktober/november. De prijs ligt deze week rond de 400 euro voor de goedkoopste optie via Alamo, met een Silver Inclusive pakket.

Vannacht verscheen er ineens een nieuwe optie voor 55 euro! voor 16 dagen MET gps, in een Silver Basic pakket. 10 minuten later was deze optie weer weg, maar gelukkig had ik m nog op een extra scherm openstaan en geboekt. Vanochtend een bevestiging gekregen van uscarhire met ophaalvoucher voor bij Alamo bij aankomst.

Toch ben ik nu enorm huiverig dat wanneer we aankomen in oktober allerlei extras verplicht erbij moeten nemen.

Helaas is onze auto-boeking zojuist geannuleerd. De prijs van 55 euro was een fout in het systeem van Alamo en ze kunnen het niet voor deze prijs verhuren. We gingen er eigenlijk al vanuit, maar toch jammer natuurlijk...

sonja
07-06-16, 16:26
Helaas is onze auto-boeking zojuist geannuleerd. De prijs van 55 euro was een fout in het systeem van Alamo en ze kunnen het niet voor deze prijs verhuren. We gingen er eigenlijk al vanuit, maar toch jammer natuurlijk...


Wat jammer, hoe hebben ze je dat laten weten?

Roy Reuter
07-06-16, 17:08
Wat jammer, hoe hebben ze je dat laten weten?

We hadden geboekt via uscarhire.com. We waren vergeten onze vluchtnummer en de Enchanced Roadside Assistance toe te voegen, dus we hadden gemaild met de info om dat toe te voegen. Dat was geen probleem zei ze en ze zou het doorsturen naar Alamo, voor een nieuwe voucher. Die zullen toen wel in het systeem gekeken hebben en gezien dat het niet klopte en geannuleerd. Uscarhire heeft dit weer aan ons laten weten. Aan de ene kant, liever nu dan wanneer we daar staan en ineens $500 bij moeten betalen.

De prijs die ik nu zie is 380 euro en dat vond ik eigenlijk al een mooie prijs voor 16 dagen, maar 55 was natuurlijk leuker geweest...:p

theovg
07-06-16, 17:15
Ik heb nog niks gehoord van National, en er zijn al meerdere mensen die hem zonder problemen hebben afgehaald.

sonja
07-06-16, 17:25
We hadden geboekt via uscarhire.com. We waren vergeten onze vluchtnummer en de Enchanced Roadside Assistance toe te voegen, dus we hadden gemaild met de info om dat toe te voegen. Dat was geen probleem zei ze en ze zou het doorsturen naar Alamo, voor een nieuwe voucher. Die zullen toen wel in het systeem gekeken hebben en gezien dat het niet klopte en geannuleerd. Uscarhire heeft dit weer aan ons laten weten.
...:p


Wellicht dat de wijziging het probleem was en een nieuw voucher gemaakt moest worden, dat is een gewijzigde boeking...

Fleurida
07-06-16, 18:50
Wij hebben dat ook gehad met National 2 jaar geleden. We wilden een extra bestuurder toevoegen en toen kregen we de melding dat dat wel kon maar dat het dan een nieuwe boeking werd tegen een veel hogere prijs. Dat hebben we vanzelfsprekend niet gedaan :o

fa341009
10-06-16, 08:38
Ik heb net een Standard SUV vastgelegd voor 14-APR-2017 tot en met 05-MEI-2017 via Alamo Brits voor 680 pond.
Ik kreeg van Alamo een mailtje waarin een link stond om online in te checken. Ik had hier al gelezen dat je op die pagina moet zijn om skip the counter te activeren.
Nu geraak ik niet ingelogd om online in te checken. Wanneer ik mijn voornaam, achternaam en Voucher nummer heb ingevuld, krijg ik deze melding:

Please enter proper values for first,last and confirmation Number

Heeft er iemand een idee waarom dit is? Is mijn booking nog te ver weg? Duurt het even voordat je kan inloggen? Misschien tot ze hun geld ontvangen hebben? (heb mijn reservering gisteren rond 5 uur gemaakt.

Iemand een idee?

theovg
10-06-16, 08:46
Waarschijnlijk heb je van of de voor je achternaam staan probeer dan van of de zonder spatie bij je achternaam.

Ta2 Gerrit
10-06-16, 09:08
Inderdaad, is bij ons ook altijd een verrassing. Meestal de achternaam aan elkaar, soms ook andersom, dus eerst de achternaam en dan "ter" (ook erg verwarrend bij inchecken in hotels). Of je voornaam als achternaam. Maar bij auto's en vliegtickets is het bijna altijd achternaam vast aan elkaar.

fa341009
10-06-16, 11:29
Het is gelukt, bedankt alvast! Het was inderdaad achternaam aan elkaar DeXXXXX ipv De XXXXXX.

PENPE
26-06-16, 14:52
Ik heb nog niks gehoord van National, en er zijn al meerdere mensen die hem zonder problemen hebben afgehaald.Het ophalen van de auto zal niet het probleem zijn want dan is er alleen maar een controle van je contract, rijbewijs en creditcard, ik ben meer benieuwd naar het inleveren van de auto, want dan vindt de daadwerkelijke verrekening op je creditcard plaats.

Dus een goede trigger om op dat moment, het bonnetje wat je krijgt, extra goed te checken en ook het mailtje wat je dan krijgt meteen even te controleren op je mobiel...

mriekje
28-06-16, 11:46
PENPE, wij hadden zo'n tarief, maar dan bij National. Vorige week auto ingeleverd en op bonnetje 0 dollar en ook via de mail 0 dollar betalen. Dus het ziet eruit dat het goed gaat.

Ruud2004
02-07-16, 02:54
Onze ervaring Alamo Orlando Sandford:

Afgelopen maandag de huurauto opgehaald op Orlando Sandford. Je loopt de terminal uit, steekt de weg over en dan loop je onder een overkapping naar het kantoor van Alamo. Daar aangekomen waren we gelijkmaan de beurt. Er is daar geen "Skip The Counter". Binnen drie minuten had ik ons contract in handen. Geen vervelende vragen over verzekeringen of updates, alleen de vraag wat ik met de "Fuel" wilde. (Betalen of vol/vol) Op de zeer grote parkeerplaats werden we opgevangen door een medewerker van Alamo. Hij liep met ons mee naar de door ons gereserveerde "Premium Cars". Daar stond werkelijk van alles, ik denk wel een auto of 30. (Nissan Maxima, Impala's, Toyota, een grote Ford in allerlei kleuren en meerdere auto's per type) Op minn vraag of er ook een Chysler 300 beschikbaar was begon hij te lachen en nam ons mee naar de "Luxery cars". Daar stonden twee fonkelnieuwe Chryslers 300. Kies maar uit zei mijn vriend Rodrigo! Voor deze gratis upgrade de beste man een leuke fooi gegeven. Hij blij, maar wij ook.

Vwb deze vestiging, er staat daar van alles heel veel. Je mag vrij kiezen en je kan alle tijd nemen die je wilt.

Zie ons reisverslag voor wat foto's!

rjkd
31-07-16, 22:14
Ik snap er niets van ....
Ik probeer skip the counter te doen maar het lukt niet.\!
Ik ben online ingecheckt, het scherm staat open en als ik dan op de link klik krijg ik alleen de optie om de checkin te printen... Wat doe ik fout?
Bij de uitleg van Silvia heb ik ook al gekeken maar ik spreek geen duits :(

marcelis10
01-08-16, 12:39
Je moet de juiste gegevens intoetsen bij het inchecken anders lukt het niet. Verder moet je even kijken of het wel mogelijk is om op de desbetreffende locatie dit te doen. Als je bent ingecheckt is het op zich niet moeilijk.

rjkd
01-08-16, 15:52
Ik ben al ingecheckt daar heb ik ook een bevestiging van dus dat is goed gegaan. Als ik dan dit tabblad open laat staan en via de link een andere pagina open krijg ik de optie om mijn boeking te printen. Hij gaat gewoon niet naar de juiste pagina lijkt wel. Ik geb geboekt via uscarehire en jan dus wel keurig het inchecken doen maar bij skip THE counter kom ik gewoon weg niet. ...

PixelMagic
01-08-16, 18:59
Ik ben al ingecheckt daar heb ik ook een bevestiging van dus dat is goed gegaan. Als ik dan dit tabblad open laat staan en via de link een andere pagina open krijg ik de optie om mijn boeking te printen. Hij gaat gewoon niet naar de juiste pagina lijkt wel. Ik geb geboekt via uscarehire en jan dus wel keurig het inchecken doen maar bij skip THE counter kom ik gewoon weg niet. ...

Hier ook via uscarhire gedaan en heb het wel kunnen doen, misschien moet je niet klikken maar de url in de adresbalk plakken en dan enter ?

rjkd
01-08-16, 21:21
Heb ik ook al gedaan en dan zie ik heel kort slip the counter en dan schiet hij door naar de pagina waarbij het dus kan printen... Ik snap er niets van. Ik heb het ook al op meerdere computers geprobeerd ...

rjkd
02-08-16, 15:24
Ik blijf het proberen en heb ondertussen ook een mail naar Alamo gestuurd.
Maar als ik de link kopieer dan zie ik heel kort skip the counter en dan schiet hij daar naar de site waar ik een reservering kan maken.
Daar boven staat dan een rode melding "You may not skip reservation steps."
Maar deze heb ik dus al en staat ook in een tabvlad open?
Heeft iemand nog een idee???

rjkd
02-08-16, 15:34
Gelukt! geen idee wat ik anders heb gedaan maar het is gelukt!

marcelis10
03-08-16, 10:16
Fijn dat het gelukt is. Scheelt weer tijd. Veel plezier.

126031
02-10-16, 08:14
Is er iemand die dit jaar een auto gehuurd heeft via alamo.co.uk/brits en is het allemaal goed gegaan? Je krijgt tegenwoordig een pop-up dat de prijzen alleen geldig zijn voor houders van een UK rijbewijs.

hannie
02-10-16, 09:20
Ik heb vorige week een reservering gemaakt bij Alamo/brits voor Nov.
Op andere fora heb ik gelezen dat het er meer om gaat dat je een rijbewijs uit Europa hebt en niet een Amerikaans of Canadees rijbewijs.
Wij vliegen naar Sanford en gaan daar proberen de kiosk te gebruiken. Dan komt er dus ook geen medewerker aan te pas met lastige vragen.
Op de bevestiging staat trouwens niets waaraan je kunt zien dat via de Brits site geboekt is.

Njit
02-10-16, 09:31
Ik zou me er niet druk om maken. Ze hebben bij de balie van Alamo echt geen idee van dit soort sites. Ze willen gewoon een geldig rijbewijs en een creditcard zien, thats it.

trails
02-10-16, 11:19
Afgelopen februari en... no problem.
Zoals Njit hierboven al vermeldde: ze hebben er daar totaal geen idee van en het zal die lui aan de balie worst wezen.
Als je de online check-in doet heb je met niemand te maken, behalve de persoon aan de uitgang, en die wil alleen je rijbewijs en creditcard zien.

Ruud2004
02-10-16, 12:46
Inderdaad, daar kijken ze echt niet naar. Wij hebben afgelopen zomer onze huurauto bij Alamo Sandford opgehaald. Thuis ingecheckt en daar (als enige) nog geen drie min aan de balie, en dat met een volle TUI Dreamliner. Veel passagiers bleken in transit naar Miami of hadden geregeld vervoer naar hun accommodatie. Er stonden wel een paar kiosken, maar balie gaat veel vlotter. Op Sandford is geen "skip-the-Counter". CC, RB en incheckprintje op de balie en zonder ook maar één lastige vraag door naar de auto's. Bijzonder veel keuzemogelijkheden daar, prima ervaring met Alamo Sandford. Zie voor wat foto's ons reisverslag 2016.

PixelMagic
02-10-16, 17:04
Eergisteren de auto ingeleverd, de derde keer via brits gehuurd. Geen enkele vraag en ook skip de counter gedaan. Deze keer op MCO en eerder op Sanford.

Wel,goed de prijzen bekijken, kan nogal verschillen

PENPE
03-10-16, 04:38
Je krijgt tegenwoordig een pop-up dat de prijzen alleen geldig zijn voor houders van een UK rijbewijs. Bij mijn weten is die melding er altijd al geweest...

Fitzroy
03-10-16, 06:00
In het verleden kreeg je alleen de melding dat je lezer cq in bezit moest zijn van de Brits guide. Afgelopen jaar is de melding van het rijbewijs erbij gekomen.

126031
03-10-16, 07:54
Eergisteren de auto ingeleverd, de derde keer via brits gehuurd. Geen enkele vraag en ook skip de counter gedaan. Deze keer op MCO en eerder op Sanford.

Wel,goed de prijzen bekijken, kan nogal verschillen

Ik heb nooit via Brits gehuurd omdat de prijzen in mijn situatie altijd duurder waren. Nu scheelt het behoorlijk. Alleen dollar is iets goedkoper maar ik prefereer Alamo i.c.m. skip the counter.

126031
03-10-16, 07:57
Iedereen bedankt voor de reacties, mijn onderbuik gevoel is weg. De kleine lettertjes had ik al gelezen en ik zag dat nergens meer genoemd werd waar en hoe je geboekt hebt. Ik ga mijn bestaande auto reservering annuleren en een nieuwe boeken.

Njit
03-10-16, 18:33
Alleen dollar is iets goedkoper maar ik prefereer Alamo i.c.m. skip the counter.

Alamo is ook fijner qua Toll. Dollar rekent een Flatfee Toll maar dat heb je er in de praktijk nooit uit of je moet als hobby het bezoeken van tolpoortjes hebben. Zie https://www.sunpass.com/rentalcar voor de verschillen.

PENPE
03-10-16, 19:24
Ik prefereer National ondanks dezelfde voorwaarden als/dan Alamo, systeem is echt ideaal als je, net als ik, veel gebruik maakt van tollroads

Desondanks rij ik op dit moment, met een boeking bij National, in een auto van Alamo ;-)

Njit
03-10-16, 19:35
Alamo/National hebben toch hetzelfde systeem qua Toll?

pumi1000
04-10-16, 09:57
Volgens mij heeft Budget hetzelfde tolplan als Alamo?

normaal huren we altijd bij alamo.com, maar de prijzen voor juli zijn wel erg hoog nog.......nu zolang een boeking bij Budget gedaan, scheelde de helft. Ook bij Expedia en andere aanbieders is Alamo hoog met prijs voor juli.

Fleurida
04-10-16, 11:46
Hallo Pumi,
In de link staat precies welke tol bij welke verhuurder.
https://www.sunpass.com/rentalcar

PENPE
05-10-16, 15:30
Alamo/National hebben toch hetzelfde systeem qua Toll? Klopt, zij hanteren hetzelfde systeem, net als Hetz overigens..

bibi1970
07-10-16, 01:41
Hey weet dat dit niet hoort zoals het hoort maar weet anders niet hoe ik contact met jullie moet krijgen . wij zijn het Bianca en Hans van de Kelly spring

PENPE
07-10-16, 05:33
Hey weet dat dit niet hoort zoals het hoort maar weet anders niet hoe ik contact met jullie moet krijgen . wij zijn het Bianca en Hans van de Kelly spring
Hey Hans & Bianca, kijk ff bij de prive-berichten ;-)

hockey
10-10-16, 14:14
Eind september auto opgehaald bij Alamo Sanford, geboekt via Britsguide. Alle gegevens van tevoren ingevuld op de website. Binnen 2 minuten na aankomst bij de balie ( geen rij) stonden we buiten, waar we vervolgens een grotere auto meekregen dan geboekt. Afgelopen donderdag gemaild naar Alamo dat we de auto ivm Hurricane Matthew een dag later zouden terugbrengen. Binnen een paar uur antwoord dat ons contract was aangepast. Weer een top-ervaring met Alamo ( en Brits guide....)

EddieG
25-10-16, 12:55
Hallo allemaal,

Van 14 april t/m 4 mei 2017 vlieg ik weer heerlijk naar Amerika. Deze keer vanuit Brussel naar Atlanta (3 rechtstreekse vliegtickets voor in totaal € 1.134,00 :-)) , omdat we ons een keer willen focussen op de Florida Panhandle. Waarbij we bijv. ook New Orleans mee willen nemen. Inmiddels hebben we ook een huisje geboekt in de buurt van Orlando waar we aan het eind van de trip ook een weekje willen verblijven. Tot zover niks aan de hand.

Echter probeer ik al een maand een auto te reserveren voor deze periode op Atlanta International Airport. Ik besef me dat dit een Florida Forum is, maar ik kan me zo voorstellen dat mijn mede-Floridagangers ook wel eens een auto hebben gehuurd in Atlanta en op die manier Florida in zijn getrokken? Dagelijkse controleer ik alle websites van autoverhuurders. Tot nu toe komt de website uscarhire.com, waar ik al diverse keren bij heb geboekt, als goedkoopste uit de bus.

Alleen dat "goedkoop" is dus een beetje twijfelachtig?! Ik wil graag voor bovenstaande periode (14 april t/m 4 mei 2017) een Intermediate SUV huren. Dan kom ik op een bedrag van € 940,74 voor 20 dagen met een Silver Inclusive pakket (Alamo). Dat lijkt mij vrij hoog, omdat ik altijd rond de 20 dagen een auto heb gehuurd en bijna altijd uitkom op een bedrag van tussen de € 700 en € 800. Dus ik dacht ik ga eens kijken of het misschien aan de ophaallocatie ligt. Op zowel Orlando, Miami en Jacksonville Airport (dus allemaal in Florida) ligt de prijs op € 755,06 (20 dagen / Silver Inclusive / Alamo)?
Is mijn conclusie dan correct dat autohuur in Florida stukken goedkoper is dan bijv. in Georgia?

En nog iets wat mij is opgevallen (daar heb ik ook een mail over gestuurd naar uscarhire): ze werken daar met 3 pakketten (Silver Basic Inclusive / Silver Inclusive / Gold) en het vreemde is dat het Silver Inclusive pakket het goedkoopste is. Dit terwijl het toch echt het middelste (op een na meest uitgebreide pakket) is. Scheelt op alle ophaallocaties zo'n € 300,-?

Welke Florida-fanaat kan mij iets meer duidelijkheid verschaffen. Ik zou het enorm waarderen.

Groet,
Eddie

Fleurida
25-10-16, 13:44
Hallo Eddie,

Heb je de one way fee wel meegerekend? Die moet je namelijk ook betalen. En dat kan maar zo € 150.00 wezen. En ik zag bij USA Carhire dat je bovenop die € 940.00 ook nog $ 100.00 one way drop off moet betalen. Florida is inderdaad goedkoper.

EddieG
25-10-16, 13:54
Hoi Fleurida,

Bedankt voor je reactie.

One way fee is niet van toepassing........we halen op en leveren in bij Atlanta Airport. Maar Florida is dus goedkoper. Balen, had ik geen rekening mee gehouden :-(.

Groet,
Eddie

Fitzroy
25-10-16, 17:54
Eddie, heb je ook al in Engelse ponden gekeken? Door de koers van de Engelse pond kan dit voordeliger uitpakken.

En ook Alamo.co.uk/brits al gecheckt?
Die zijn momenteel ook gunstig.

EddieG
25-10-16, 18:31
Bedankt voor de tip Fitzroy. Scheelt inderdaad iets. Maar nog steeds over de € 900 voor 20 dagen een Intermediate SUV. Vind ik nog steeds erg veel geld......vooral als je bedenkt dat de prijzen in Florida € 150 lager liggen.
Alamo brits had ik ook geprobeerd. Nog duurder als ponden variant van uscarhire.....en vervelende daarvan vind ik dat je niet meer kan annuleren. Althans niet zo makkelijk als bij uscarhire.
Heb overigens echt alle sites geprobeerd, ook de Duitse varianten. Misschien dat ik me er maar bij neer moet leggen dat Georgia veel duurder is dan Florida. Of hopen dat er de komende maanden nog een aanbieding voorbij komt?

Njit
25-10-16, 20:50
Wat is er lastig aan annuleren bij Brits? Kan gewoon online met 2 klikken.

EddieG
25-10-16, 21:26
Helemaal gelijk Njit. Ik was er toch van overtuigd dat dit niet mogelijk is.........geen idee hoe dat in mijn hoofd terecht is gekomen?
Het fijne van uscarhire vind ik wel dat je een kleine aanbetaling doet en dat je daarmee de dan geldende huurpijs vastlegt.

Njit
25-10-16, 22:33
Als je op Alamo.com probeert te annuleren met een Brits boeking dan staat er dat je moet bellen. Wellicht dat je dat in je hoofd had? Maar gewoon de link onderaan de mailbevestiging van Brits gebruiken..

Ik heb al compleet betaald bij Brits. Krijg je ook ietwat korting mee. Enige nadeel met Brits is dat je in Ponden betaald. En als je annuleert dan kun je negatief koersverschil hebben.

EddieG
25-10-16, 22:41
Bedankt voor het meedenken Njit.

Nu toch maar via uscarhire een suv vastgelegd voor de laagste prijs die ik heb kunnen vinden. Aanbetaling van £ 25 en de komende tijd gewoon blijven checken. Misschien dat er nog iets voorbij komt.

BarryDH
27-10-16, 14:48
Even een vraagje er zijn hier wat mede forummers die via de britse alamo boeken , ik wou dat ook doen maar er staat dat je een engels rijbewijs moet hebben. Is dat echt verplicht en word hierna gevraagd bij het opikken in Orlando international. Alvast bedankt voor de reacties.

Njit
27-10-16, 14:56
Nee en Nee.

BarryDH
27-10-16, 14:59
Ok ga ik gewoon boeken , dankjewel voor de snelle reactie.

rjkd
03-11-16, 10:45
via uscarehire zijn wij bezig met het boeken van een auto. Nu wordt er gevraagd of we er wegenwacht bij willen voor 35 euro.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Is dit nodig of wordt je zo en zo wel geholpen? Er staat geloof ik bij dat dat hoge kosten geeft als je niet verzekernd maar ik ben benieuwd naar jullie mening..........

rjkd
03-11-16, 17:53
Heeft niemand ervaring met bovenstaande?

Fleurida
03-11-16, 18:42
Hallo, volgens mij is dat Roadside assistance. Als je lid bent van de ANWB kun je in Amerika terecht hij de AAA. Wij nemen het er nooit bij.
Dit staat op de AAA website en is ook geldig voor ANWB leden.

If visiting for 90 days or less, you are entitled to BASIC Emergency Roadside Assistance to include:




Towing an eligible vehicle at least three (3) miles in any direction from point of disablement, or back to the responding facility, free of charge. Additional mileage charges will be at the member’s expense and will not exceed prevailing rates of the region. Towing shall be provided for light-duty trailers, excluding fifth wheel trailers, being towed at the time of disablement. At the Club’s discretion, members may be required to pay for towing the trailer.
The vehicle will be extricated or winched when it can be safely reached from a normally traveled road or established thoroughfare. If special equipment, more than one truck, or more than one person is required, the associated cost may be at the member’s expense.
Charges for flatbed service requested by members, when not required by the AAA Towing Manual, may be passed on to the member. Flatbed service charges are not applicable if a flatbed is required due to accident damage or if it is the contractor’s primary service vehicle.
Mobile battery service/jump starting and/or temporary adjustments.
Flat tire service including changing a flat tire when an inflated, serviceable spare is available.
A limited supply of fuel will be delivered to a member’s disabled vehicle, enabling the member to reach the nearest service station. Members may be charged up to the current pump price for the fuel.
Lockout and key service; If the key that operates or provides access to the passenger compartment of the vehicle is lost, broken, or the service provider cannot gain entry, the Club shall provide locksmith service up to $50, or reimbursement of commercial locksmith service up to $50. If necessary, the Club also will provide tow service. Members are entitled to up to $50 worth of locksmith service at the scene, exclusive of any charges for en-route mileage.

Frans1949
04-11-16, 14:20
Hallo, volgens mij is dat Roadside assistance. Als je lid bent van de ANWB kun je in Amerika terecht hij de AAA. Wij nemen het er nooit bij.
Dit staat op de AAA website en is ook geldig voor ANWB leden.

If visiting for 90 days or less, you are entitled to BASIC Emergency Roadside Assistance to include:






@Fleurida, allemachtig. Dit heb ik nooit geweten.
Moet er bij vertellen dat ik al vele jaren geen lid ben van de ANWB.
Maar in het verre grijze verleden, toen ik wel lid was, maakte ik wel gebruik van de AAA voor kaarten e.d.
Nooit geweten dat ze mij ook zouden helpen met pech onderweg.
Moet er ook bij vertellen natuurlijk dat je vroeger geen aparte verzekering hoefde af te sluiten voor Road ass.

Ik ben nu lid van de AAA op een ietshoger niveau.

Maar bedankt voor de tip.
We krijgen vaak genoeg bezoekers uit Nederland die langskomen met een huurauto.

rjkd
04-11-16, 16:46
@fleurida bedankt voor de uitleg! Helaas (in dit geval dan) hebben wij een lease auto en zijn dus geen lid van de ANWB.
Dan misschien toch maar voor de zekerheid Roadside assistance erbij nemen..( was idd dat)

knaapje
04-11-16, 18:54
Ook met een leaseauto kan je lid worden van de ANWB, kost je iets van EUR 20 per jaar.
Je gaat wellicht ook wel eens prive weg met de leaseauto voor bijv. weekendje weg of vakantie in Europa.
Bijv. reisgidsen, kaarten, kleding enz.
Ook voor fietsers, wandelaars e.d. bieden zij veel.

AlexFL
05-11-16, 04:53
Heeft niemand ervaring met bovenstaande?

Hoi rjkd,

Wat ze je aanbieden is niet gewoon 'wegenwacht'. Als jou huurauto onder het rijden kapot zou gaan of je krijgt een ongeval dan bel je de verhuurmaatschappij en dan komt er gewoon iemand je helpen/afslepen.

Het optionele Roadside Assistance pakket is vooral bedoeld om je in te dekken tegen de volgende zaken:

- Sleutel in de auto laten liggen en jezelf vervolgens buitensluiten.
- Sleutel verloren.
- Niet op tijd tanken en zonder benzine komen te staan.
- Een defect wat je zelf hebt veroorzaakt (bijv. starthulp als je de lampen aan hebt gelaten).
- Lekke band vervangen.

rjkd
05-11-16, 08:28
@alexFL bedankt voor de toelichting. Dan is het misschien toch niet zo noodzakelijk als ik dacht ...
@knaapje ik wist niet dat dat kon maar ik heb het in nederrlandceigenlijk helemaal niet nog dus zal ik dit niet zo snel doen..

knaapje
05-11-16, 12:47
................@knaapje ik wist niet dat dat kon maar ik heb het in nederrlandceigenlijk helemaal niet nog dus zal ik dit niet zo snel doen.. ...............


Haal je niet de Wegenwacht en de ANWB door elkaar?

rjkd
05-11-16, 13:48
Bij mij is alles geregeld door het werk. Ik ben privé helemaal nergens lid van. Ik betaal een bepaald bedrag eigen bedragen en daar is alles voor geregeld door de leasemaatschappij

Essie72
09-11-16, 23:12
In 2013 hebben we een auto gehuurd via alamo.co.uk/brits. Dat was toen helemaal geen probleem. Nu wordt er gevraagd om een UK driving licence en een boek dat je daadwerkelijk moet laten zien om te bewijzen dat je 'lid' bent. Ervaringen?

De huurprijzen zijn trouwens flink gestegen sinds de laatste keer dat we geweest zijn. Even schrikken!

utah
11-11-16, 10:54
Volgende week benieuwd wat we gaan krijgen van huurwagen bij Alamo. Standaard SUV. GMC terrain oid.

hannie
11-11-16, 14:53
@essie72, Wij hebben afgelopen maandag een auto opgehaald op Sanford, geboekt via Alamo/Brits. Er werd helemaal nergens naar gevraagd.Op de bevestiging staat ook verder niks waaraan je kan zien dat je via de Brits site hebt geboekt.
We hebben ons contract via de self service kiosk uitgeprint en we mochten zelf de auto kiezen.
Er stonden een heleboel verschillende modellen Jeeps in onze categorie(midsize SUV)en een enkele Chevrolet en Toyota.
Wij rijden nu in een Jeep Cherokee limited.

stephie
03-01-17, 17:00
Ik ben me weer eens aan het verdiepen in wederom een vakantie naar het mooie Florida (waarom niet he?:p)
Deze keer wil ik gewoon echt voor een goede deal gaan. Ik vind dat we de laatste jaren iets te makkelijk hebben geboekt, zonder echt rond te kijken. Via Expedia heb ik een mooie deal gezien met vlucht, autohuur en 5 dagen hotel in Orlando.
Autohuur zou dan wederom via Alamo gaan. Wij hebben voorheen altijd via een reisorganisatie een gold pakket geboekt. Nu heb ik even gebeld met Expedia, maar de prijzen van autohuur zijn dus zonder het gold pakket. Zij geven aan dat je dit ter plaatse moet regelen en dat kan zomaar +/- 30 dollar per dag extra kosten. Als we 16 dagen op vakantie gaan, dan wordt het een dure hobby.....
Wat voor ervaringen hebben jullie hiermee? Klopt het dat het zo duur is om ter plaatse een extra bestuurder te regelen?

Njit
03-01-17, 17:12
Gold pakket is meestal met extra bestuurder en een tank benzine (leeg inleveren). Die tank benzine zijn de kosten niet, de extra bestuurder wel.
Alamo zelf geeft een bedrag van ca $12 per dag aan: https://alamo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/7948/

Zelf boek ik meestal hier: http://www.alamo.co.uk/brits . Dan zit de extra bestuurder er al bij. De auto moet je wel weer vol inleveren.

stephie
03-01-17, 17:20
Ja klopt, extra bestuurder is nodig omdat mijn man bestuurder is en de creditcard op mijn naam staat.
Alamo deed tot een aantal jaren geleden nooit moeilijk hierover, totdat we opeens ter plaatse extra moesten bijbetalen. We besloten het jaar erop meteen maar het Gold pakket te boeken.
Bedankt voor de link, ik ga eens even kijken op die site.

Njit
03-01-17, 18:43
Dat van die Credit Card staat helaas gewoon zo in hun voorwaarden:

https://alamo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/8332

Credit Card
The credit card must be presented with available credit, in the renter's name. The signature must match the name imprinted on the card and the signature on the rental agreement. In addition, if the renter has an online transaction, the number and name printed on the card presented by renter must match the name and number stored for the online transaction.

https://alamo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/7892

All Drivers must:
· Meet the renting location's minimum age requirements
· Present a valid driver's license
· Present a major credit card in their name at the time of rental, with available credit. In addition to the anticipated cost of the rental, an additional amount may be required,

knaapje
03-01-17, 18:47
Bij autoeurope is momenteel een extra aanbieding van Alamo met maximaal 3 extra bestuurders en een tank benzine

Fitzroy
03-01-17, 19:11
Aanbieding??? Voor mij zou het maar liefst € 150,- duurder zijn voor 2 weken voor een SUV. Dat noem ik geen aanbieding.

stephie
03-01-17, 19:11
Dan hebben we toen gewoon een keer geluk gehad denk ik.
Nouja het is niet anders, nu even ergens een goede deal vinden :D
ik ga ook even kijken bij autoeurope. Bedankt voor het meedenken.

knaapje
03-01-17, 19:55
Aanbieding??? Voor mij zou het maar liefst € 150,- duurder zijn voor 2 weken voor een SUV. Dat noem ik geen aanbieding.

Het zal van de plaats, het model en periode afhangen.

Vergelijken ,vergelijken en nog eens vergelijken, het is nooit anders geweest.

stephie
04-01-17, 10:42
Ik vond het geen verkeerde aanbieding hoor (in mijn geval dan). Maar ik zoek nog even door.
Komt goed.

mblokland
12-01-17, 10:15
Na heel lang zoeken voor de periode 15 juli tm 5 augustus (21 dagen) nu toch maar een boeking gemaakt, kwam nergens in de buurt van de in 2016 geboekte minivan voor 682 euro. De auto's zijn dit jaar overal aanzienlijk duurder.

Nu geboekt bij http://www.discountfloridacarhire.co.uk/ 773 pond (881 euro) voor een minivan (21 dagen) geen aanbetaling noodzakelijk.

Ook een Online Checkin en Skip the counter gedaan (koste wat moeite).

Revos
12-01-17, 19:58
Het is inderdaad een stuk duurder dan voorgaande jaren. Kan nog niet de goede aanbieding Voor het hoogseizoen vinden.

Ebelix
13-01-17, 11:36
De dollarkoers is ook heel anders dan vorige jaren. Dayt veroorzaakt dat het huren een stuk duurder is geworden.

trails
15-01-17, 10:18
Geweldig toch, dat Alamo skip the counter.
Lukt elke keer weer, dankzij dit topic (zie pagina 155, bericht #1545)
Voor het begin van onze camperreis van september-oktober hebben we eerst 3 dagen een auto. Geboekt via Alamo.co.uk/brits (was toch het goedkoopst) en voor de laatste 3 dagen (LAS-LAX) hebben we via CarDelMar geboekt. Voor beide hebben we de Skip the counter tickets. :)

ronenivonne
15-01-17, 11:14
Skip te counter doen wij ook altijd. Beter als wachten bij de balie en in sommige gevallen de vervelende baliemedewerkers trotseren :)
Vliegtuig uit, door customs, koffers ophalen en gelijk door naar de garage de auto oppikken :up:

groennom
15-01-17, 17:01
De dollarkoers is ook heel anders dan vorige jaren. Dayt veroorzaakt dat het huren een stuk duurder is geworden.

Denk dat de dollar ten opzichte van vorig jaar misschien 10% duurder is, dus daar zit niet het hele verschil in denk ik. Misschien toch meer vraag dan andere jaren?

Cindy1969
16-01-17, 20:24
Wellicht wel. Toevallig net even gekeken bij Autoeurope. Moet daar nu voor 8 dagen EUR 175,= betalen voor een Economy auto. Vorig jaar betaalde ik EUR 135,= voor 8 dagen. Vind dat toch wel een groot verschil.

stephie
16-01-17, 20:54
Tjonge na 3 weken zoeken en diverse offertes via reisbureaus, nu de knoop doorgehakt en zelf de reis samengesteld en geboekt.
We hebben gekozen voor reservering via WTC bij Alamo! Ik ben er blij mee. 16 dgn, SUV (bijv. Toyota RAV4) incl. extra bestuurders en gratis tank benzine, 624 euro.

Fitzroy
17-01-17, 20:30
Wat een hoop geld! Ik betaal voor 14 dagen € 410,- voor eenzelfde SUV met 1 extra bestuurder.

stephie
17-01-17, 20:46
Nouja ik vond het wel een redelijke prijs eigenlijk. Al is 410 euro natuurlijk een stuk goedkoper. Waar heb jij die aanbieding gevonden?

A-nolet
28-01-17, 19:38
Hallo, ik ben op autoeurope aan het kijken naar een auto van Alamo en ik vraag me af of eea qua verzekering hetzelfde is. Het scheelt namelijk wel een paar tientjes.
Weet jij hoe dit zit?

Njit
29-01-17, 08:26
Ik zie bij AuoEurope helemaal geen Alamo staan. Bedoel je niet Avis?

knaapje
29-01-17, 10:50
Zal wel van de periode en locatie afhangen.
een test boeking MCO 15 febr geeft als goedkoopste Alamo aan en juist weer geen Avis.

sanook
02-02-17, 18:41
In SFO en LAX schijnen bij Alamo de medium en standard SUV's in dezelfde rij te staan, je kunt (en mag) dus ook een standard SUV pakken terwijl je een medium gereserveerd hebt.
Weet iemand of dit in MCO ook zo is ?

Stefan&Jolijn
04-02-17, 17:24
Ik heb nu meerdere malen gelezen dat je iemand van (bijvoorbeeld Alamo) wat geld in de hand drukt en dan vrije keuze krijgt op het parkeer terrein. Hoe zit dit? Of is dit groot praat?

Wat wij vorige keer hebben gedaan; Goedkoopste auto huren in NL (via Sunny Cars/Alamo) en dan upgraden bij ophalen. Dit werkte uitstekend want het scheelde aanzienlijk wat geld. Was dit mazzel? Of zijn er meer mensen die dat hebben ervaren? Vorige keer reden we in een Chevrolet Tahoe en dat was zo'n mooie auto! Die willen we weer :eek:

laanvdj
04-02-17, 18:26
Dit is op MCO niet zo. Je hebt keuze uit de klasse die je gehuurd hebt. Als er niks staat kun je aan een medewerker vragen of je een klasse hoger mag pakken. Zo ja, kun je hem of haar bedanken met een " tip".Maar in al die jaren dat wij al gaan hebben we het nog niet meegemaakt dat er niks meer stond. Vroeger huurden wij altijd een economy car, deze waren er bijna niet en dan kreeg je gratis een compact of groter mee. Helaas gaat dit nu ook niet meer op. Nu huren we gewoon wat we willen rijden.

EddieG
10-02-17, 18:15
Help!! Mijn Alamo Skip the Counter link werkt niet meer?!

Heeft iemand onlangs nog gebruik gemaakt van deze mogelijkheid om direct naar de garage te lopen, een auto uit te kiezen en weg te rijden?

mblokland
11-02-17, 06:37
Help!! Mijn Alamo Skip the Counter link werkt niet meer?!

Heeft iemand onlangs nog gebruik gemaakt van deze mogelijkheid om direct naar de garage te lopen, een auto uit te kiezen en weg te rijden?

ja bij mij werkte het niet via de chrome browser maar wel via de edge browser van W10.

trails
11-02-17, 08:21
Help!! Mijn Alamo Skip the Counter link werkt niet meer?!
Heeft iemand onlangs nog gebruik gemaakt van deze mogelijkheid om direct naar de garage te lopen, een auto uit te kiezen en weg te rijden?

Vorige maand weer gebruikt. Zelfs diverse keren door tariefverschillen.
Lukt elke keer weer, dankzij dit topic (zie pagina 155, bericht #1545)

http://www.sylvia-schulze.net/tipps-infos-alamo-savetime.html

Voor het begin van onze camperreis van september-oktober hebben we eerst 3 dagen een auto. Geboekt via Alamo.co.uk/brits (was toch het goedkoopst) en voor de laatste 3 dagen (LAS-LAX) hebben we via CarDelMar geboekt. Voor beide hebben we de Skip the counter tickets. :)

EddieG
11-02-17, 09:26
Het wil maar niet lukken.......Chrome, Edge en Firefox gebruikt. Er wordt aangegeven dat de pagina is verlopen?

Ga maar eens een mail sturen naar mijn vrienden van Alamo.

trails
11-02-17, 10:39
Je moet alleen de cijfers inbrengen van de Alamo bevestiging en zoals de Duitse omschrijving van de link hierboven aangeeft: vooral NIET in een ander blad of de pagina waarin je zit afsluiten, maar de link die bij punt 8 staat van de Duitse omschrijving gebruiken. Ik heb deze link net nog geprobeerd en hij doet het hoor.
https://www.alamo.com/en_US/car-rental/checkin/bypass.html

Dus zodra je online hebt ingecheckt in de balk gelijk bovenstaande link kopieëren en plakken.

EddieG
11-02-17, 11:01
Hoi Trails,

Ik heb keurig de instructies gevolgd. Dus eerst online ingecheckt......voornaam, achternaam en cijfers van de alamo bevestiging. En dan niet afsluiten. Vervolgens de link gekopieerd in een nieuw tabblad (en toen dat niet lukte in hetzelfde blad). Ook alle browsers geprobeerd.

Krijg telkens de volgende melding: "The page or offer you have requested might have expired, no longer exist or you may have entered and incorrected address".

Erg vreemd allemaal? Welke browser heb jij gebruikt?

Groet,
Eddie

trails
11-02-17, 12:39
Vervolgens de link gekopieerd in een nieuw tabblad

Dit is waarschijnlijk de fout. NIET in een nieuw tabblad. Je moet die Duitse pagina wel in een ander blad zetten en de link bij punt 8 kopieëren.
Zodra je klaar bent met inchecken, plak je de kopie in je adresbalk. Dus NIET de incheck pagina wegklikken en NIET de "skip the counter" pagina in een ander blad zetten. Dan werkt het niet.
Veel succes.
Ik heb de Google Chrome browser.

EddieG
11-02-17, 12:56
Trails.....je bent mijn held!

Het is gelukt!!!! Thanks!!

trails
11-02-17, 14:43
Trails.....je bent mijn held!

Het is gelukt!!!! Thanks!!

:o
Graag gedaan.

Stefan&Jolijn
14-02-17, 14:11
Wie kan mij meer informatie geven over het volgende;

Wat is slimmer? Skip the Counter of toch langs de balie gaan? Als i khet goed begrijp moet ik het zo zien;

Balie
- Er valt nog te onderhandelen over eventuele upgrades
- Wat else?

Skip the counter
-Geen aansmeer werk
- Vrije auto keuze dacht ik ergens gelezen te hebben? ieder voor zich en pakken wat je pakken kan?
- Geen kans meer tot upgraden?

Wij hebben nog geen auto geboekt, dit hebben wij 2 jaar terug via Alamo gedaan, geboekt in NL via TUI bij Sunny Cars (pakketreis). Wij hadden toen voor een goeie €500,- een Chevrolet Spark en hebben voor rond de €200 op locatie bij betaald zodat wij een Cehvy Tahoe (fonkel nieuw) mochten meenemen. Als we nu kijken voor een Tahoe betaal je gemiddeld rond de €1000,- (19 dgn 05.06 t/m 23.06)

Waar is het meeste voordeel te halen? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

AlexFL
14-02-17, 15:31
Upgraden aan de counter is eigenlijk nooit goedkoper dan vooraf boeken. De prijzen voor huurautos zijn de afgelopen jaren helaas flink gestegen. Tip: boek daar waar je ten alle tijde gratis kan annuleren. Prijzen kunnen namelijk fluctueren en plots lager zijn dan kun je annuleren en opnieuw boeken tegen de lagere prijs. (Regelmatig blijven checken dus ook ná het boeken).

Skip the counter is natuurlijk super fijn omdat je niet meer in de rij hoeft maar direct naar de garage gaat en daar in de rij van jouw geboekte categorie een auto mag uitkiezen.

EddieG
14-02-17, 15:35
Hoi Stefan & Jolijn,

Ja wat is slimmer? Dat hangt natuurlijk helemaal af van de situatie. Kom je uitgeput aan op het vliegveld (met evt. kinderen) en wil je zo snel mogelijk naar je hotel/villa, dan is Skip the Counter natuurlijk heerlijk.
Vooral als je geen behoefte hebt aan een upgrade. Dat is met Skip the Counter inderdaad een stuk lastiger. Hoewel ik ook verhalen heb gehoord van vrienden, die gewoon brutaal in een auto van een hogere klasse gingen zitten en er de garage mee uitreden. Dat ging natuurlijk ook wel eens mis, maar dan kon het natuurlijk nog altijd gegooid worden op onwetendheid. Overigens absoluut niet een manier waar ik me prettig bij zou voelen.

Wat ik vorig jaar wel heb meegemaakt op Miami Airport was dat ik een Intermediate SUV had gehuurd, maar dat een medewerker aangaf dat ik er gewoon eentje uit de rij met SUV's mocht pakken........en ja daar stonden ook hele grote Standard SUV's tussen :-). Dat ga ik dit jaar weer proberen.

Wat ik persoonlijke een hele goede, goedkope en betrouwbare site vind is www.uscarhire.com (http://www.uscarhire.com). Misschien dat je daar ook nog eens op kan kijken?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet,
Eddie

Fitzroy
14-02-17, 18:09
Voor autohuur via Alamo is op dit moment volgens mij www.alamo.co.uk/brits het goedkoopst.
En nee, je hoeft geen Engels rijbewijs te hebben en nee, een brits guide heeft nog niemand moeten laten zien.

Stefan&Jolijn
14-02-17, 19:45
Bedankt voor de goeie tips tot dusver, zomaar in een auto stappen lijkt mij ook nog wat brutaal ja.. het is ook meer een luxe probleem natuurlijk zo'n grote bak. Al voelde wij ons wel king of the road in dat ding

Famkuh88
14-02-17, 21:04
Klopt het dat skip the counter op sanford niet mogelijk is? Alvast bedankt :)

AlexFL
15-02-17, 00:25
Ja, skip the counter is alleen beschikbaar op hele grote locaties, daar valt sanford niet onder.

mblokland
20-02-17, 09:40
Op Dibb wordt gezegd dat via https://beta.alamo.co.uk/ de auto's goedkoper zijn dan via Alamo Brits. Zelf helaas al geboekt en betaald.

trails
20-02-17, 11:05
Toch elke keer weer blijven vergelijken want voor mij is bovengenoemde site toch duurder.

Njit
20-02-17, 11:09
Voor mij ook.. Sowieso zit er via Brits een extra bestuurder bij.

stephie
21-02-17, 16:43
Ik had begin januari via WTC (rentalcars) een SUV geboekt bij Alamo Orlando. Ik zag een paar weken geleden dat de huurprijs lager was geworden. Door omstandigheden verder geen aandacht eraan geschonken. Toch vandaag even gebeld met rentalcars. Het scheelde namelijk ruim 60 euro op de totaalprijs.
Het was geen probleem, ze hebben het totaalbedrag aangepast en een nieuwe boeking gemaakt.
Dus dat is weer mooi meegenomen! Kan ik weer iets moois van kopen bij Macy's haha! :D (of bijleggen bij de Disney tickets :rolleyes:)

bejavenlo
22-02-17, 11:52
door geregeld in te loggen bij alamo brits prijs vandaag voor 19 dagen midsize suv 349 euro van 9 t/m 28 maart
ben door geregeld in te loggen van 512 naar het laatste bedrag gekomen

Njit
22-02-17, 12:07
Net ook nog even gekeken. Maar voor ons wordt het alleen maar duurder.
We hebben in 19-09-16 een Standard SUV geboekt voor £657.78. Die zou op het moment £794.37 kosten.

stephie
22-02-17, 19:01
Wat apart zeg. Waar zouden die verschillen toch vandaan komen? Misschien komt het doordat onze periode alweer wat dichterbij ligt dan die van jullie. Dus stel jullie kijken over een paar maanden, dan zou de prijs omlaag moeten zijn gegaan.
Normaal gesproken boeken wij de autohuur via het reisbureau. Dus dan merk je die verschillen niet zo. Het reisbureau past natuurlijk niet tussentijds de prijs aan, terwijl ze vast wel het lagere tarief meepakken (pikken...:)).

Roy Reuter
23-02-17, 13:47
Voor mij ook.. Sowieso zit er via Brits een extra bestuurder bij.

Oh, die informatie kan ik niet vinden. Heb je een link waar dat staat? :)

trails
23-02-17, 14:53
Oh, die informatie kan ik niet vinden. Heb je een link waar dat staat? :)

Dit staat gelijk op de eerste pagina van www.alamo.co.uk/brits

Roy Reuter
23-02-17, 15:50
Dit staat gelijk op de eerste pagina van www.alamo.co.uk/brits (http://www.alamo.co.uk/brits)


Ah okay, maar als ik dus geen Guide reader ben of een UK driver license heb, geeft dat geen problemen?

Don Tuse
23-02-17, 16:15
Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat er om de guide werd gevraagd. En als je echt wilt kun je deze kopen bij Bol.com bv.

Njit
23-02-17, 17:14
Beide nog nooit naar gevraagd. En ik maak al heel wat jaren gebruik van Brits. Heb ook andere Fora ook nog nooit gehoord dat iemand er naar gevraagd is.

FrankS
24-02-17, 10:45
De prijzen op Brits lijken met de dag te variëren; eergisteren kreeg ik voor een midsize SUV 31/07-21/08 een quote van GBP 645, gisteren was dat GBP 730 en vandaag weer GBP 646.

sanook
24-02-17, 10:49
Hate to be the bearer of bad news maar volgens mij is (nog steeds) niet 100% zeker of het níet hebben van een UK rijbewijs een probleem zou kunnen zijn op het moment dat je schade krijgt/maakt. Verzekeringen kennende doen ze alles om uitbetalingen te voorkomen dus de kans dat ze in de kleine lettertjes duiken als het hun uitkomt...

Njit
24-02-17, 11:23
Heb al meerdere malen via Brits geboekt. De popup vermeld het volgende:


Prices given on this website are only applicable to holders of a UK driving licence and are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving licenses.

Verder staat er nog het volgende:


Prices given on this website are only applicable to holders of a UK driving licence and are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving licenses. Free additional driver offer valid on all car types and any length of rental. Additional driver must be aged 25 or over. Cannot be combined with any other offer. Standard terms and conditions apply. Terms and Conditions are subject to change at any time without notice. Please contact Alamo for more details. You will be requested to present your copy of the Brit Guide in order to qualify for your rental at time of pick up.

Het enige wat écht van belang is, is het stukje waar je met een vinkje mee akkoord gaat. Popups of stukjes tekst op een pagina zijn niet 'legal binding'

https://s1.postimg.org/r69v25u73/alamo_2017_02_24_11_18_52.png (https://postimg.org/image/vs5zaifq3/)

Als je die tekst bekijkt staat er het volgende:


United States Important Information

Prices given on this website are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving licenses. By making a reservation on this site you confirm that you reside outside the USA or Canada and are not a holder of a USA or Canadian driving license and accept that your reservation may be rejected at the time of pick-up if a USA or Canadian driving license is presented.

Enkel een restrictie voor US of Canadees rijbewijs. Van een UK rijbewijs of een boekje wordt geen melding gemaakt.
Ik maak me er dus absoluut niet druk om.

Roy Reuter
24-02-17, 16:22
Heb je via Brits ook skip the counter?

Njit
24-02-17, 16:51
Nee, Brits wordt gezien als een Broker.

Hermanus
24-02-17, 17:12
Laatste drie keer met 'Brits' gewoon skip the counter kunnen gebruiken op MCO!

Njit
24-02-17, 17:18
OK, meende dat het niet kon. Maar mooi om te horen!

trails
24-02-17, 17:38
Wij hebben ALTIJD de skip the counter.
Met de "gebruiksaanwijzing" van bericht # 1545 van dit topic lukt dat ook als je via een broker hebt geboekt. Tenminste... mij lukt het elke keer weer, zonder problemen!!!
Ook voor San Francisco, Las Vegas en Phoenix.

Fitzroy
24-02-17, 19:18
Ja hoor, ik heb ook al skip the counter gedaan via Brits. Geen enkel probleem. Bonnetje ligt klaar voor gebruik !

Fleurida
24-02-17, 19:42
Wij gebruiken ook skip the counter als we bij Brits geboekt hebben, werkt perfect!

Stefan&Jolijn
25-02-17, 10:02
Wat een verschil in prijzen! Bizar! En dan heb ik het alleen nog maar over Alamo uiteraard. Onze periode; 05.06 t/m 23.06 ophalen en terug naar Miami. Kosten bij alamo.com €622,- (alamo insider is veeel duurder) via alamo.co.uk/brits €483,- en via expedia.nl €568,- Wat een verschillen en dat terwijl de voorwaarden vrijwel hetzelfde zijn zoniet het beste bij de Britten.

We kiezen trouwens voor een Nissan Rogue or similar, zijn er mensen die ervaring hebben met dit type voertuig?

FrankS
25-02-17, 11:45
Ja, ik heb een paar jaar geleden in een Rogue gereden. Was (motorisch) een pittige uitvoering, reed heel lekker. Met 2 volwassenen en 1 kind, bagage 5 koffers + handbagage, geen probleem.

Lannie
25-02-17, 13:56
Ja, ik heb een paar jaar geleden in een Rogue gereden. Was (motorisch) een pittige uitvoering, reed heel lekker. Met 2 volwassenen en 1 kind, bagage 5 koffers + handbagage, geen probleem.

Wij zijn ook aan het kijken en vergelijken en hebben de voorkeur om te huren bij Alamo. Wij gaan met 4 volwassenen en hebben 4 grote koffers. Gaat dit passen? Of adviseren jullie toch een maatje groter en de standaard SUV?

Njit
25-02-17, 14:35
Met 4 volwassenen en 4 grote koffers zou ik een Fullsize SUV of een Minivan nemen. Minivan is meestal gunstiger geprijsd.

trails
26-02-17, 09:47
Even een update:
We hebben net onze auto gewijzigd. We hadden eerste de kleinste SUV via EconomyCarHire en nu was bij Alamo.co.uk/brits de minivan (toch onze favoriet, zó veel ruimte) 100 pond goedkoper. Dus de ene geannuleerd en de andere geboekt.
Na het inchecken bij Alamo Brits werd nu gelijk gevraagd of ik ook de Skip the counter wilde doen. Dus ook gelijk gedaan. Dat was voorheen niet zo. Wel fijn dus. :D

Syllvia
28-02-17, 07:08
Ik heb net eens gekeken bij Alamo.co.uk/brits, maar ik word er toch wat nerveus van als er staat dat je een brits rijbewijs moet hebben.

PENPE
28-02-17, 08:15
Ik heb net eens gekeken bij Alamo.co.uk/brits, maar ik word er toch wat nerveus van als er staat dat je een brits rijbewijs moet hebben. Daar hoef je je helemaal geen zorgen over te maken ;-)

Njit
28-02-17, 09:07
Heb het hier nog maar een keer toegelicht: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?14210-Autohuur-Alamo-(2)&p=224621&viewfull=1#post224621
Maar als je er nerveus van wordt dan moet je het gewoon niet doen..

Syllvia
28-02-17, 09:21
Dankjewel! En sorry had het niet gezien dat het er al stond :o

Stefan&Jolijn
28-02-17, 12:01
Dankjewel! En sorry had het niet gezien dat het er al stond :o

Jolijn had ook wat moeite met dat gevoel. Voor 50 euro meer hebben we geboekt via rentalcars.com klein bedrag voor een rustig/vertrouwder gevoel

Njit
28-02-17, 13:47
Dat moet iedereen voor zichzelf weten :cool:
Grootste voordeel van boeken met BRITS is dat er 1 extra bestuurder bij zit. Bij de meeste andere verhuurders/brokers moet je daar een Gold pakket voor afsluiten of ter plekke bijbetalen.

Stefan&Jolijn
28-02-17, 17:05
Jolijn is 23 dus dat zouden sowieso extra kosten betekenen. Zelfs via de britse

bejavenlo
07-03-17, 16:26
Skip the counter is nu vast bestanddeel van de boeking

6foot6
07-03-17, 21:55
Grootste voordeel van boeken met BRITS is dat er 1 extra bestuurder bij zit. Op 2 maart jl kon ik bij het online inchecken nog 3 extra bestuurders gratis toevoegen,evenals bij vorige huurperioden.

Fitzroy
08-03-17, 02:15
Vandaag in Fort Myers bijna probleemloos een midsize SUV meegenomen via Brits en zonder UK rijbewijs. Er ging alleen iets niet goed bij the booth waardoor alles handmatig ingevoerd moest worden. Maar mooie Nissan Rogue uitgekozen met 5000 mijl op de teller.

Lannie
08-03-17, 08:50
Op 2 maart jl kon ik bij het online inchecken nog 3 extra bestuurders gratis toevoegen,evenals bij vorige huurperioden.

6foot6, het is voor ons alweer bijna 4 jaar geleden dat wij een auto geboekt hebben. Bij welke fase van de boeking kon je dit toevoegen? Of deed je dit na het boeken? Hoe werkt dit?

6foot6
08-03-17, 13:09
Twee dagen voor vertrek ingecheckt op Alamo.com.
Daar kun je, naast je eigen gegevens, ook aangeven dat je extra drivers wilt voor $0,00 per dag.
Ik had er twee nodig en kon nog voor een derde opteren, mischien kan dit dus wel eindeloos.
Daarna gekozen voor skip the counter ( at MCO), maar dat kan niet overal.

Ik boek altijd met "betaling bij aankomst", in de praktijk is dat betaling bij vertrek en breng de auto volgetankt terug(vragen ze bij de uitgang).

tomenvalesca
09-03-17, 07:47
de website van brits is precies aangepast naar de (oude) beta.alamo.co.uk/brits . Prijzen zijn ook wel weer beetje gestegen t.o.v de oude website
:-( Ik blijf toch met volle moed een goeie aanbieding zoeken.

sanook
09-03-17, 21:44
Ik heb een reservering gemaakt via www.alamo.co.uk/brits maar kan nergens in de voorwaarden iets terugvinden over de annuleringsvoorwaarden en/of -mogelijkheden.
Weet iemand misschien waar ik dit kan terugvinden ?
Het is pay on arrival en ik heb (nog) geen betalingsgegevens ingevoerd dus het lijkt erop dat ik dit gewoon kan annuleren, maar tot wanneer en wat in geval van no show ?
Ik heb deze reservering nl gemaakt als een backup voor een reservering bij National als executive member, dus dat ik uit de executive aisle een auto kan kiezen. Maar voor het geval er geen SUV beschikbaar is heb ik bij Alamo een reservering voor een midsize SUV gemaakt. Bij National vervalt de reservering zonder kosten bij een no show. Als dit bij Alamo (brits) ook zo is zou dat ideaal zijn. (anders moet ik die backup reservring ook bij National doen maar die is 40-50 euro duurder...)

AlexFL
09-03-17, 22:28
Idem, no show is no problem.

sanook
10-03-17, 07:58
Mooi, geldt dat ook nog als je al online check-in en skip the counter hebt gedaan ?

Njit
10-03-17, 09:04
Volgens mij betaal je wel degelijk bij een No-show: https://www.alamo.co.uk/helpful-information/usa/ . Het is alleen de vraag hoe ze deze kosten in rekening brengen als je nog geen betalingsgegevens hebt ingevuld.


You do not have a right of withdrawal from the booking under EU law; however, you may cancel your booking at any time for any reason by following the instructions on our website. You will receive a full refund of the total amount of the booking if you cancel your booking 3 days or more before your specified pick up time.
If you cancel your booking less than 3 days but at least 24 hours before your specified pick up time, we will refund the total amount of the booking minus the lesser of: i) the total amount of the booking; and ii) £25 for UK residents. If you cancel your booking less than 24 hours before your specified pick up time, you will not be entitled to a refund of your booking.
The refund due to you will be made to the credit card you used to make your booking.

We reserve the right to cancel a booking at any time upon notice but only for good cause, such as an event of Force Majeure affecting availability of vehicles; a breach of a rental contract by you including a failure to pay any balance due for rentals; harassment or other abusive behaviour towards employees or customers of Alamo, it affiliates, licensees, and franchisees; or your fraudulent activity. For this purpose, Force Majeure is defined as storms or weather conditions, earthquakes, floods, or other acts of God, war and armed conflicts, transportation strikes or other events or conditions beyond the control of Alamo which results in a shortage of vehicles at the rental branch specified in the booking. In the event of such cancellation, we will refund the total amount of the booking.

Modification
When booking your vehicle please ensure the dates and times entered are correct. If your circumstances change and you require the vehicle on different dates/times, please modify your booking by following the instructions on our website.
You may modify your reservation online at any time up until 12 hours before your specified pick up time. We do not charge a modification fee but the new booking will be at prevailing market rates. Within the last 12 hours before pick up, you may not modify your booking.

No-shows - late and early arrivals
For non-airport bookings - A vehicle will be held for 2 hours after the specified pick up time. After this time we cannot guarantee that a vehicle will be available upon your arrival.
For airport bookings - If you have included a flight number with your booking, a vehicle will be held until the flight has landed and cleared. If a flight delay results in your arrival after the branch closing time, a staff member will wait for the flight to land and clear. If the delay is in excess of 1 hour after the branch closing time, an out of hours?? fee may apply. If you have not included a flight number with your booking, we will hold a vehicle for a period of up to 2 hours after your specified pick up time or until branch closing time, whichever is earlier.
If you arrive at the rental branch 1 day or more before the date shown on the booking, we may not have a selected vehicle available. The rental branch will honour your booking subject to the availability of the selected vehicle.
If you fail to collect a vehicle on the specified pick-up date or if a vehicle was unavailable due to your late arrival as provided above, you will not receive a refund of your booking.

sanook
10-03-17, 10:09
Dat lijkt over een prepaid booking te gaan toch ?
Verder kom ik dit nog tegen:
https://alamo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/7938/kw/cancel
Gaat ook alleen over prepaid (pay now) bookings zo te zien.
Ik ga er nog even een email aan wagen zodat ik het zeker weet.

sanook
10-03-17, 20:24
Bij Alamo nagevraagd: er is géén no-show fee voor mijn boeking. Da's mooi

Lannie
12-03-17, 19:05
Twee dagen voor vertrek ingecheckt op Alamo.com.
Daar kun je, naast je eigen gegevens, ook aangeven dat je extra drivers wilt voor $0,00 per dag.
Ik had er twee nodig en kon nog voor een derde opteren, mischien kan dit dus wel eindeloos.
Daarna gekozen voor skip the counter ( at MCO), maar dat kan niet overal.

Ik boek altijd met "betaling bij aankomst", in de praktijk is dat betaling bij vertrek en breng de auto volgetankt terug(vragen ze bij de uitgang).


Zojuist heb ik de boeking bij Alamo gedaan. En direct betaald en online ingecheckt. Ik kon inderdaad nog 3 extra bestuurders gratis toevoegen. En daarna ook skip the counter gedaan.
Hartstikke bedankt voor je hulp, 6foot6 :up:

arno
18-03-17, 15:17
waar kon je die extra gratis bestuurders toevoegen. ik krijg dat namelijk niet te zien in mijn boeking.

Lannie
18-03-17, 15:28
waar kon je die extra gratis bestuurders toevoegen. ik krijg dat namelijk niet te zien in mijn boeking.

Bij het online inchecken, nadat we de 1e gratis bestuurder hadden ingevoerd kon ik ook kiezen voor een 3e en 4e, deze allebei gratis. Ik zag dat je bij nummer 5 weer moet betalen.

arno
18-03-17, 16:13
ik krijg steeds te zien 15 dollar per dag exstra . wel ingelogd als member bij alamo.

Fleurida
18-03-17, 18:55
Hallo Arno, je moet niet als member inloggen dan werkt het wel.

arno
18-03-17, 19:26
dank je fleurida . veel plezier nog op de bikeweek

Fleurida
18-03-17, 19:34
Gaat helemaal goedkomen, het weer is super!!

rjkd
19-03-17, 19:32
Wie weet wat het verschil is bij Alamo tussen standard suv en standard suv (sfar)
We hebben net een nieuwe booking gedaan omdat de prijs iets gezakt was. Maar op de booking zie ik nu dat de er dus iets van verschil in de auto is?
ook staat er bij de ene booking silver basic inclusive en bij de ander silver inclusive.
Volgens mij is dat gewoon met 1 extra bestuurder maar wellicht zie ik wat over het hoofd???
Kan iemand mij helpen voor dat ik straks iets annuleer waar ik spijt can krijg 😬

sanook
19-03-17, 20:42
SFAR is een type aanduiding die verschillende verhuurmaatschappijen gebruiken, wat overeenkomt met standard SUV, dus er zit geen verschil in het type auto.
Ik neem aan dat je bij uscarhire.com geboekt hebt, wat exact de verschillen zijn tussen silver inclusive en silver basic inclusive kan ik niet achterhalen, maar volgens mij is het allebei ZONDER extra bestuurder(s). Het staat er een beetje onduidelijk maar volgens mij bedoelen ze dat er 1 bestuurder, leeftijd 25 of hoger, inbegrepen is. Dus geen extra bestuurder.

rjkd
19-03-17, 20:48
Ik heb idd bij uscarehire geboekt.
Dit zie ik staan op de site dus volgens mij zit het verschil in die extra bestuurder.
Als ik het goed begrijp zit er dus geen veschil tussen sfar en de "gewone" standard suv
ze zijn trouwens beide van Alamo
Silver Basic Inclusive

1 driver (up to 4 drivers in California only).
Rental with unlimited mileage.
Loss Damage Waiver (LDW) / Collision Damage Waiver (CDW) - This covers damage to the car.
Supplemental Liability Insurance (SLI) up to $1M cover - This covers damage and injuries to 3rd Parties.
Uninsured / Under-insured Motorist Protection (UMP) - This covers the eventuality that an uninsured driver is involved in an incident with you.
All taxes and airport fees.
The tank will be full on collection. If you return empty you will be charged for the tank of fuel on return of the car. If you select Alamo or National, and return the car full then you will not be charged.
Save Time at the desk with Alamo and National Kiosks (for bookings of 30 days or less).



Silver Inclusive

1 or 2 drivers - email us (info@uscarhire.com?Subject=Alamo%20Silver%20Inclu sive%20number%20of%20drivers%20query) for details (up to 4 drivers in California only).
Rental with unlimited mileage.
Loss Damage Waiver (LDW) / Collision Damage Waiver (CDW) - This covers damage to the car.
Supplemental Liability Insurance (SLI) up to $1M cover - This covers damage and injuries to 3rd Parties.
Uninsured / Under-insured Motorist Protection (UMP) - This covers the eventuality that an uninsured driver is involved in an incident with you.
All taxes and airport fees.
The tank will be full on collection. If you return empty you will be charged for the tank of fuel on return of the car. If you select Alamo or National, and return the car full then you will not be charged.
Save Time at the desk with Alamo and National Kiosks (for bookings of 30 days or less).



Gold Inclusive

Up to 4 drivers.
Rental with unlimited mileage.
Loss Damage Waiver (LDW) / Collision Damage Waiver (CDW) - This covers damage to the car.
Supplemental Liability Insurance (SLI) up to $1M cover - This covers damage and injuries to 3rd Parties.
Uninsured / Under-insured Motorist Protection (UMP) - This covers the eventuality that an uninsured driver is involved in an incident with you.
All taxes and airport fees.
Initial tank of gas included in price *. The tank will be full on collection and you return empty.
Save Time at the desk with Alamo and National Kiosks (for bookings of 30 days or less).




All our car hire is fully inclusive - you have nothing to pay on arrival. **

sanook
19-03-17, 20:56
Er staat '1 or 2 drivers', volgens mij is dat afhankelijk van de maatschappij waar je bij huurt. Bij de FAQ kom ik deze tekst tegen:

3. How many drivers are allowed on the Silver option?
(https://www.uscarhire.com/faq-hire-types.aspx#collapse3)The Silver option includes 1 or 2 drivers as standard, depending on which car rental company you choose when you book on our site. Contact us for details.

zie: https://www.uscarhire.com/faq-hire-types.aspx

Even kontakt opnemen dus voor de zekerheid, maar over het algemeen is silver 1 bestuurder.
Als je boekt via https://www.alamo.co.uk/deals/free-driver/ of https://alamo.co.uk/brits dan krijg je wel een gratis 2e bestuurder, en volgens mij ook een beter tarief. Kijk wel even goed naar de voorwaarden bij het 'brits' linkje, er wordt gesproken over een UK rijbewijs...
edit: bij de linkjes moet je eerst nog even op 'skip these deals & continue to alamo.co.uk' klikken zie ik, er zit wat commerciële rommel tussen..

rjkd
19-03-17, 21:08
Bedankt ik ga nog even goed kijken! We hebben maar 1 bestuurder nodig maar ik wil gewoon even weten wat nu precies het verschil is voordat ik wat annuleer �� Er is dus geen verschil tussen de sfar en de"gewone standard suv" ?