PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Alamo (2)



Pagina's : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10

trails
02-04-15, 18:54
Wij hadden geboekt via www.alamo.co.uk/brits en konden van tevoren online inchecken. Geen balie gezien en direct door naar de garage. De vorige keer hadden we nog gebruik gemaakt van de kiosk (was al een verbetering) maar nu hoefde zelfs dat niet. Via het online inchecken kregen we zelfs al het bonnetje met kosten (zijnde $ 0).

Holandesa
02-04-15, 22:27
Trails, en kun je dan bijv. Een full size SVU gaan uitkiezen, terwijl he voor een standaard SUV hebt betaald/gereserveerd?

Fleurida
02-04-15, 22:35
@Holandesa, een Full size SUV staat er niet met de sleutels erin, daarvoor moet je naar het kantoortje. En dan kijken ze op je huurcontract of je hem wel gehuurd en betaald hebt. Je kunt natuurlijk kijken of er een Full size met sleutels erin staat en dan hopen dat de mens aan het uitrij poortje het wel goed vindt. Want daar kijken ze je contract ook nog na. Wij hebben een Premium meegekregen omdat ze de sleutels van de Full size kwijt waren;) Maar op onze bon stond wel: Full size gehuurd en Premium gereden.

trails
03-04-15, 06:55
Tja, dat zou mooi zijn: een goedkope auto boeken en met een dure wegrijden. Zoals Fleurida zegt: bij het uitrij poortje wordt je contract gecontroleerd.

calypso
03-04-15, 07:17
Wij hadden geboekt via www.alamo.co.uk/brits (http://www.alamo.co.uk/brits) en konden van tevoren online inchecken. Geen balie gezien en direct door naar de garage. De vorige keer hadden we nog gebruik gemaakt van de kiosk (was al een verbetering) maar nu hoefde zelfs dat niet. Via het online inchecken kregen we zelfs al het bonnetje met kosten (zijnde $ 0).
Denk dat je gewon geluk moet hebben met dit systeem want ook ik had afgelopen november met alamo brits geboekt en van te voren online ingecheckt op ATL en werd dus mooi door de kiosk gewoon terug gestuurd naar de balie, en daar was men dus verbaasd dat ik terug gestuurd was. maar goed het kan maar is geen gerantie dat het lukt.

marjolijne
03-04-15, 08:08
Maar als je van te voren de check in doet dan MOET je de kiosk en balie overslaan en meteen naar de garage gaan.
Dit was in ieder geval bij ons zo in Atlanta.
Dit stond ook duidelijk bij ons op de papieren.

Holandesa
03-04-15, 08:52
@Fleurida, @Trails - ja, ik was benieuwd hoe ze dit controleren, want anders gaat iedereen voor een grotere auto! haha!

stephie
03-04-15, 16:07
Wij gaan dit jaar ook eens proberen om van te voren online in te checken. Hopelijk kan dit, omdat wij via een reisorganisatie hebben geboekt.
Even een andere vraag. Stel dat we (lees mijn vriend) opeens een duurdere auto wil, moeten we dan weer terug naar de balie of kan dit ook in de garage worden geregeld?
De afgelopen jaren hebben we altijd aan de balie een deal gesloten voor een duurdere auto, vandaar.
Dit jaar heb ik voor het eerst meteen al een duurdere klasse geboekt. Namelijk een FC met goldpakket. Maar mijn vriend kennende gaat hij weer voor iets speciaals...

Vorig jaar hadden we pech, toen kwamen we door omstandigheden een dag later en laat in de avond aan op vrijdag 23 mei, dus voor memorial day. Alle mooie auto's waren weg. We kregen toen een Toyota camry. Ik vond het een mooie ruime auto...maar mijn vriend vond het een vreselijke auto. Hij stond zo teleurgesteld bij de auto te kijken en die mevrouw van Alamo die rondliep in de garage werd heel kriegelig van mijn vriend en ze zei toen ook: maar dit is toch een mooie auto??!!
Haha...;)

Dehillies
03-04-15, 16:30
Ik ga het ook, na het lezen hiervan, vooraf inchecken! Zou lekker zijn om gelijk naar de auto te gaan ipv een lange rij op het vliegveld. In Australië hebben we ook 2x in een camry gereden en wij waren hier errug tevreden over, ruime kofferbak. Over 3 weken zitten we nu in het vliegtuig to Miami :-)

Net geprobeerd in te checken, met mijn voornaam, achternaam en reserveringsnummer zoals op de bevestiging staat, maar krijg steeds deze melding: Last name provided does not match the name on the reservation. Precies ingevoerd als op de bevestiging staat, iemand hier ook problemen mee of een oplossing?

Toch gelukt, ik moest mijn achternaam (H....-van A....) als volgt invoeren: h....vana....

trails
03-04-15, 17:21
Stel dat we (lees mijn vriend) opeens een duurdere auto wil, moeten we dan weer terug naar de balie of kan dit ook in de garage worden geregeld?

Kan gewoon bij de balie in de garage. Wij hadden vorig jaar een midsize suv gehuurd en dat vonden we totaal niks en hebben dat toen bij de balie in de garage laten wijzigen naar de voor ons vertrouwde (en zeer gewaardeerde en veel ruimere) minivan.

Blue_note
03-04-15, 18:53
Ik zou het zelfs alleen maar in de garage doen, niet aan de balie.

Stel je huurt een midsize SUV, maar die zijn op, krijg je gratis een upgrade (naar bijvoorbeeld een standard SUV). Als je aan de balie op voorhand al besluit te betalen voor een standard SUV loop je dus de gratis upgrade mis in dat geval.

En als je een upgrade doet naar een andere klasse, en er staat vervolgens geen auto die je leuk vindt is het ook zonde.

stephie
03-04-15, 19:27
Bedankt voor het meedenken, ik ga nu zeker proberen om online in te checken.

Holandesa
06-04-15, 20:00
en hier ben ik weer...
Ik heb zojuist de 'save time' gedaan. Ik heb nog geen bevestiging ontvangen via e-mail - (maar ik heb voor de zekerheid de bevestiging als PDF doc. opgeslagen). Toen dacht ik - 'laat mij alvast de online check in doen'.
Ik heb de link gebruikt die hier genoemd is - rechtstreeks bij Alamo. Ik kom er netjes in, vul alles in en op moment van opslaan, krijg ik een foutmelding: 'Protection Type is invalid'
Ik heb verder niets toegevoegd aan mijn reservering, want Alamo/brits biedt een redelijk goed pakket aan, daarom snap ik die foutmelding niet.
Enige toevoeging was de extra driver.

Heeft iemand hier dit eerder meegemaakt?

Fitzroy
06-04-15, 21:02
Ik weet niet of ik het op dit forum of het AA-forum heb gelezen, maar volgens mij kon je geen extra bestuurder toevoegen via de online check-in en moet je dan alsnog langs een kiosk.
Mogelijk dat je het ook bij het uitrijden uit de garage kunt aangeven maar dat durf ik niet met zekerheid toezeggen. Ik moet ook nog online inchecken mét extra bestuurder dus ben eigenlijk wel benieuwd.

marjolijne
06-04-15, 22:01
Ik heb vorig jaar 2 extra bestuurders toegevoegd, en alles lukte.
Maar ja misschien is het nu veranderd.

Holandesa
06-04-15, 23:15
Btw: ik heb de bevestiging mail gekregen van de save time, maar er was geen link naar de online check in. Klopt dit? Ik had de indruk dat ik deze ook mee zou krijgen...

marjolijne
07-04-15, 07:59
Heb je de inlog al geprobeerd op de alamo.com website?
Deze heb ik toen gebruikt.

UnusualKid
07-04-15, 09:41
Hoe sluit ik verzekeringen af via Alamo? Of doe ik dat best gewoon bij mijn verzekeringsagent?
En als ik via alamo.co.uk zoek, wat heb ik daarmee aan voordeel?

marjolijne
07-04-15, 09:55
Welke verzekeringen?
Als je via alamo.co.uk/brits boek zitten alle verzekeringen voor de auto erbij.

UnusualKid
07-04-15, 10:32
ik dacht aan SLI bv?

Holandesa
07-04-15, 10:36
Update: ik heb een mail gestuurd naar Alamo m.b.t. de foutmelding. Even kijken wat ze hiervan zeggen...

Als ik nu verder kijk in mijn reservering van Alamo/brits blijkt dit een 'voucher' te zijn:

Contract I.D. Strathearn Publishing
Voucher Number UK1527XXX

Volgens de regels van Online check in mag je dus geen voucher-reservering hebben... je mag ook geen extra optie kiezen zoals 'fuel', anders moet je alsnog naar de balie.
Het lijkt er dus op dat ik niet voor elkaar ga krijgen om online in te checken en de (lange) rij te vermijden.(tenzij de helpdesk dit voor mij kan regelen?)

Hopelijk zullen wij rond 14u lokale tijd op een zaterdag geen lange rij meemaken bij Alamo in Miami. :rolleyes: Of anders kunnen wij hopelijk de kiosk-optie gebruiken?...

mblokland
07-04-15, 13:16
Klopt, dit zijn de voorwaarden voor "Skip the Counter":

• Reservation must be at a rental location that offers “Skip the Counter” Check a location for eligibility.
• Reservation must not exceed 30 days.
• Reservation must be made at least 24 hours in advance.
• Reservation cannot include certain add-ons that need to be added to vehicle (i.e. fuel, mobility devices, etc.).
• Reservation cannot be prepaid or direct billed to a 3rd party (i.e. Voucher, Business Account, etc.).
• Renter must use a major credit card to secure rental (debit cards do not qualify).

Holandesa
07-04-15, 13:48
Maar volgens mij kunnen wij alsnog gebruiken van de kiosk-optie. Heeft iemand dit al eerder geprobeerd?

mblokland
07-04-15, 13:54
Ja aangezien er bij je bevestiging staat: "Don't Like Waiting In Line?Use Alamo's kiosk and you will be on your way faster.
When you use the kiosk, you don't need to visit the counter. You can go straight to your car.
This optional service is offered free of charge at this location.
To use the kiosk, you will be required to confirm your protection options, agree to the Rental Agreement Terms & Conditions, and enter a valid credit card. (No change is made until you return your vehicle.)

Heb echter vaak gelezen dat de Kiosk je terug verwijst naar de counter....

Njit
07-04-15, 14:11
ik dacht aan SLI bv?

als je bij een Europese Broker boekt dan zit dit er meestal al bij. Kwestie van goed lezen wat er in een bepaald pakket zit.

sunnyrojo
07-04-15, 14:13
De kiosk vorig jaar ook voor het eerst gebruikt en zonder probleem, gaat een stuk sneller;):cool:, en van de "extra's " die wij niet in het pakket zouden hebben en toch wel nodig hadden volgens sommigen bij de balie geen last gehad op deze manier.

Holandesa
07-04-15, 14:22
Kun je bij de kiosk de extra tank erbij boeken?

Ta2 Gerrit
07-04-15, 15:36
Wij hebben de laatste keer (vorige maand) ook (voor het eerst, na diverse vruchteloze pogingen) succesvol gebruik gemaakt van de kiosk (op MCO). En ook met Alamo.UK/brits. Er stond maar een kleine rij bij de counter, maar ik wilde het toch weer proberen, en dat gaat mooi vlot. Bijna alle gegevens, inclusief de extra chauffeur, staan via SaveTime al in de computer. Je kunt extra opties toevoegen, maar dat was voor ons niet nodig.

Waarom zou je een extra tank boeken ? Bij de Gold optie die we eerder nog wel namen deden we dat ook, maar omdat UK/brits die niet biedt doen we dat nooit meer. Het was altijd wel een leuke sport om op de laatste druppels binnen te rijden, maar tegenwoordig tanken we de auto gewoon af bij de goedkoopste pomp in de buurt en rijden dan naar het airport. Dat je dan nog een mijl of 20 rijdt valt bij de controle niet op, de tank lijkt dan nog gewoon vol. Is in het algemeen wel de goedkoopste oplossing, zeker ten opzichte van laten aftanken door Alamo (maar ook van de volle tank vooraf betalen).

explorer87
07-04-15, 15:43
Klopt het dat schade aan banden niet is inbegrepen bij Gold?
Lees eigenlijk overal, en ook in dit topic dat dit inderdaad niet is inbegrepen. Bij navraag bij het reisbureau (Arke) moest dit worden nagevraagd en kreeg ik vervolgens volgende mail terug:

Ik heb het voor jullie nagevraagd en in de CDW (afkoop eigen risico) banden schade inbegrepen. Let wel, dit is alleen als je schade rijdt op asfalt wegen. Stel dat je op een gravel weg rijdt of denkt "dat weggetje" ziet er goed uit" en je zou lek rijden is dat niet verzekerd.

Naar mijn idee moet je toch echt 'No risk garantie' extra afsluiten.

Njit
07-04-15, 15:47
tegenwoordig tanken we de auto gewoon af bij de goedkoopste pomp in de buurt en rijden dan naar het airport.

En de goedkoopste tank in de buurt kun je vinden op Gasbuddy :) Of op http://www.orlandoairports.net/transport/gas_prices.htm

Njit
07-04-15, 15:52
Ik heb het voor jullie nagevraagd en in de CDW (afkoop eigen risico) banden schade inbegrepen. Let wel, dit is alleen als je schade rijdt op asfalt wegen. Stel dat je op een gravel weg rijdt of denkt "dat weggetje" ziet er goed uit" en je zou lek rijden is dat niet verzekerd.

Naar mijn idee moet je toch echt 'No risk garantie' extra afsluiten.

nog nooit gedaan. En in al die vakanties maar 1x een lekke band gehad. Band zelf vervangen en de auto omgeruild. En daarna nog een week met een schone auto rondgereden.

Ta2 Gerrit
07-04-15, 16:11
Alles is te verzekeren, uiteraard, maar daar hangt dan altijd een prijskaartje aan, en dat willen de meeste mensen zo laag mogelijk houden, ook de autoverhuurders. Vandaar dat bij velen van hen in de kleine lettertjes staat dat je niet van de gebaande paden af mag wijken, met andere woorden niet op gravel en dirtroads, dan vervalt de CDW; http://www.alamo.co.uk/helpfulinformation/US

Lekker banden kun je gewoon laten vervangen (of je vervangt de hele auto, heb ik al en keer gedaan ;)), alleen het demonteren/monteren van de lekke naar de reserveband (indien aanwezig) mag je zelf doen (net als in Nederland). Daarna kun je met de kapotte band naar een reparateur of Alamovestiging (na contact Alamo) om die te laten fixen. Kan soms op rekening, en anders kun je die indienen bij Alamo. De verwarring over niet verzekerd zijn voor banden zit hem in de Roadside Plus optie. Die betaalde extra verzekering (??) zorgt er onder andere voor dat je banden langs de weg voor je verwisselt worden, zodat je dat niet zelf hoeft te doen. Maar wij maken nooit gebruik van RSPLUS; http://www.alamo.co.uk/HelpfulInformation/740/uk/RSPLUS

Dit overig niet te verwarren met 24-hour Roadside Assistance, die is gewoon voor iedereen gratis. RSPLUS is voor de extra's, mocht je die willen.
82

explorer87
07-04-15, 16:28
Bedankt voor de snelle reacties!

Holandesa
07-04-15, 16:38
Ik heb ook begrepen dat als je ANWB-wereld abonnement hebt, dat De Roadside Plus gedekt is.

ANWB is gelinkt aan de AAA in America, waardoor je gebruik kan maken van dezelfde services:

Zie hier: http://www.anwb.nl/ledenvoordeel/voordelen/vakantie/buiten-europa/buiten-europa

Fitzroy
07-04-15, 17:31
Hier staan de voorwaarden van de AAA zelf
http://www.aaa.com/PPInternational/Benefits_Intl_to_US.html#reciprocal

Ta2 Gerrit
07-04-15, 19:46
Ik heb ook begrepen dat als je ANWB-wereld abonnement hebt, dat De Roadside Plus gedekt is.

ANWB is gelinkt aan de AAA in America, waardoor je gebruik kan maken van dezelfde services

Roadside Plus is iets van Alamo zelf, maar wel vergelijkbaar met ANWB en dus AAA. Dus wat dat aangaat zou je die ook kunnen gebruiken.

Dehillies
07-04-15, 21:08
Ik heb 4 bevestiging mails ontvangen. 2 zonder en 2 met bijbetaling in extra bestuurder terwijl dit bij alamo/brits/u erbij zit. De laatste bevetiging is met bijbetaling. Mail gestuurd naar het adres waarvan ik de eerdere bevestiging van te boeken de auto heb ontvangen, maar alamo schijnt overgenomen te zijn. Ik heb via contactformulier mijn vraag proberen te stellen, maar deze verzend hij niet. Er staat in de bevestiging dat ik alleen nog kan bellen om te wijzigen, maar ik wil toch zwart op wit hebben.@Holandesa, welk Mail adres heb jij gebruikt?

trails
08-04-15, 06:41
Update: ik heb een mail gestuurd naar Alamo m.b.t. de foutmelding. Even kijken wat ze hiervan zeggen...

Als ik nu verder kijk in mijn reservering van Alamo/brits blijkt dit een 'voucher' te zijn:

Contract I.D. Strathearn Publishing
Voucher Number UK1527XXX

Volgens de regels van Online check in mag je dus geen voucher-reservering hebben... je mag ook geen extra optie kiezen zoals 'fuel', anders moet je alsnog naar de balie.
Het lijkt er dus op dat ik niet voor elkaar ga krijgen om online in te checken en de (lange) rij te vermijden.(tenzij de helpdesk dit voor mij kan regelen?)

Vreemd!
Wij hadden ook gewoon via de alamo.co.uk/brits site gereservereerd en in 2012 konden we rechtstreeks naar de kiosk en vorig jaar konden we on-line inchecken en gelijk door naar de garage.

Holandesa
08-04-15, 10:07
Hi Dehillies,

Ik heb via de website gedaan van US.

https://alamo.custhelp.com/app/ask/session/L3RpbWUvMTQyODQ3OTg5My9zaWQvcXJoQ3dram0%3D

Klik op 'Customer service' --> contact us --> dan kom je op FAQ pagina --> rechts zie je 'contacteer ons'--> e-mail.

Ik heb antwoord gekregen van Alamo en ze hebben ook bevestigd dat mijn reservering een 'voucher' is en dus niet in aanmerking komt voor online check in.:(

Ik ga de kiosk proberen, maar ik vraag ook aan mijn man om aan te sluiten bij de rij (indien nodig), mocht het niet lukken via de kiosk.

Dehillies
08-04-15, 11:22
Daar verzend ie onze vraag niet, zo nog mar proberen. En anders ga ik alvast in de rij bij Alamo staan en mag mijn man zich over de bagage ontfermen :-)

trails
08-04-15, 13:21
En als je nou eens contact op neemt met:
customerservice.alamo.co.uk@ehi.com
Je hebt tenslotte via de Britse site geboekt.
https://www.alamo.com/en_US/car-rental/checkin.html

Holandesa
08-04-15, 13:50
Hi Trails,

Ik vermoed dat er weinig gaat opleveren, want de online inchecken website is van US en mijn reservering is eigenlijk pre-paid voucher. Maar niet geschoten is altijd mis, dus stuur ik toch een mailtje naar het e-mail adres van je post. Wie weet, als er veel mensen hierover klagen, zullen ze dit in de toekomst aanpassen/verbeteren op de website? Dus, misschien hebben wij de volgende keer meer geluk? :confused:

Dehillies
08-04-15, 17:51
@Trails, dank je voor het adres, ik heb er net gelijk een mail naar gestuurd. Ook nogmaals via de website een vraag gesteld maar deze blijft hangen, snap er niets van......
Anders zullen wij ook in de rij moeten, maar liever niet!

Helaas werkt het mailadres niet en verwijzen ze je door naar de website, grrrrrr. En laat die het nou net niet doen op mijn computer/laptop....

P9ol
08-04-15, 19:11
Ik had vorig jaar ook geboekt via Brits en savetime ingevuldt. Heb contact gezocht met Alamo via Facebook.
Ik kreeg te horen dat wij gewoon in de rij moesten. We vlogen naar en vanaf Orlando.
Hebben dus gewoon aangesloten.

KevinB
08-04-15, 20:05
Ik heb ook geboekt op Alamo brits en bij het reserveren meteen mijn vrouw opgegeven als (gratis) 2e bestuurder. Meteen daarna de savetime procedure doorlopen.
Omdat ik ook rechtstreeks naar de garage wilde kunnen doorlopen heb ik mij aangemeld als Alamo insider
https://www.alamo.com/en_US/car-rental/insider.html
Vervolgens op mijn persoonlijke pagina de bestaande reservering gekoppeld aan mijn profiel, nogmaals de 2e bestuurder gegevens ingevuld en de online check-in was gereed, bewijs uitprinten en klaar.
De auto mag op 2 mei as. worden afgehaald, wellicht kun je pas een bepaald aantal dagen vantevoren inchecken?

Holandesa
09-04-15, 09:50
Hoi KevinB,

Ik heb het via de Insider geprobeerd en daarna de check in, helaas los dat het probleem ook niet op. Waarschijnlijk heb je geen voucher reservering, waardoor het wel lukt.

Ta2 Gerrit
09-04-15, 13:23
Zit het verschil misschien in de Pay Now & Save en de Pay Later optie van UK/brits. Dus een prepaid voucher en achteraf betalen ?

Holandesa
09-04-15, 17:33
Hoi Trails,

Ik heb idd gekozen voor de 'pay now & save' --> voucher...

KevinB
09-04-15, 21:25
Ik heb ook vooraf betaald...
Jammer dat het bij jou niet lukt om in te checken, hopelijk geen lange rijen voor de balie.

Dehillies
09-04-15, 22:29
Bij mij is het uiteindelijk gelukt om via de site mijn vraag te stellen. Zij kon mij bevestigen dat ik gratis extra bestuurders heb, print de mail iig uit, maar dat wij ook helaas naar de balie moeten gaan omdat de reservering via een 3e partij is gemaakt. Ook wij hadden pay now & save gedaan. Hopen dat er geen rij staat....

Myrthle
06-05-15, 08:24
Ik heb een auto gehuurd bij Alamo.co/brits, tijdens het boeken kon ik niet kiezen voor de huur van een Sunpass. Ik zag dit ook nergens op de site staan. Moet ik dit bij de balie huren of kan dit van te voren bij Alamo.com ?

Njit
06-05-15, 08:29
Je hoeft hier helemaal niks voor te huren. Alamo heeft Toll by Plate. Werkt dus op basis van je kenteken. Zie hier de kosten: https://www.sunpass.com/rentalcar

Myrthle
06-05-15, 12:47
Bedankt Njit ! De informatie op de Sunpass site was erg duidelijk. Wel jammer dat Alamo Brits dit niet op hun site vermeld (of ik heb erover heen gelezen :)).

Njit
06-05-15, 13:18
Alamo heeft deze informatie wel op zijn .COM site staan. Op de .UK site kan ik het ook niet vinden. Zie https://www.alamo.com/en_US/car-rental/site-map.html en daar dan de Help. Kom je uiteindelijk hier terecht als je op Toll zoekt: https://alamo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2602/kw/toll

Myrthle
06-05-15, 21:24
Ze hebben het aardig verstopt op de site. Bedankt voor het uitzoeken !

Ta2 Gerrit
07-05-15, 09:09
Gelukkig is het hier op het forum niet zo erg verstopt. Sunpass of toll by plate intikken in het zoekvenster en klaar is klara (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?16728-Tolwegen-SunPass-(deel-2)/page4&highlight=sunpass) :)

Myrthle
08-05-15, 12:32
Heb ik ook gedaan @Ta2 Gerrit en het eerste bericht dat je tegenkomt gaat over het kopen van een transponder en andersoortige apparaten. En dit ging nog een paar pagina's zo door. Ik had misschien toch alle pagina's moeten lezen :).

Vincent Casier
14-05-15, 12:11
The payment failed
We are sorry but there has been a problem processing your payment, the reservation has not been placed and no payment has been taken.
A technical error occurred, please try again.
If the problem persists try an alternate payment card or the pay on arrival option.Ik krijg constant deze fout melding als ik wil boeken op alamo brits, iemand een idee.
Ik heb het met 2 verschillende kaarten geprobeerd.
groeten Vincent

stephie
14-05-15, 15:14
Dit jaar leek het me leuk om online in te checken. Helaas lukt dit niet, waarschijnlijk omdat ook wij via een 3e partij de auto hebben geboekt en deze vooruit is betaald.
Ik heb Alamo gemaild. Zij hebben mij een reserveringsnummer doorgegeven. Ik heb duidelijk uitgelegd dat wij via een reisbureau vooruit hebben betaald. Zij hebben hier geen reactie op gegeven en hebben gewoon gezegd dat het met dat nummer moet lukken....niet dus....
Nouja, dan maar in de rij staan zoals voorafgaande jaren....:p

UnusualKid
14-05-15, 18:16
Ik wil mijn Midsize SUV boeken via alamo.co.uk/brits en heb een mooie prijs. Nu zie ik dat er 1 additional driver gratis in de prijs zit. Mijn vriendin is echter nog geen 25, zou dat dan nog tellen voor haar?

marjolijne
14-05-15, 19:08
Ja maar dan betaal je ook nog under age fee.
Volgens mij zo'n $25 per dag

mblokland
17-05-15, 18:19
Goed nieuws (denk ik) voor als skip de counter nog niet werkte. Tot op heden werkte skip the counter bij mij niet (waarschijnlijk omdat ik optional fuel service heb) echter zojuist keek ik naar mijn reservering en stond er rechts een skip the counter knop na de juiste verzekering geaccepteerd en zaken als PAI en Roadside assistence geweigerd te hebben en mijn credit card gegevens toegevoegd te hebben, heb ik nu een alamo bypass ticket (geprint) voor me liggen!

Zie nu ook op de DIBB site (http://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?t=860575&page=29) verschillende rapporten dat SKIP THE COUNTER nu voor 'iedereen' werkt.

https://www.alamo.com/en_US/car-rental/checkin/bypass.html

Elliekeuh
18-05-15, 11:16
Ik krijg constant deze fout melding als ik wil boeken op alamo brits, iemand een idee.
Ik heb het met 2 verschillende kaarten geprobeerd.
groeten Vincent

Zijn de naam van de reservatie en de kaartnaam hetzelfde? Dit kan anders wel voor problemen zorgen heb ik zelf al ondervonden bij enkele betalingen

P9ol
18-05-15, 19:20
Mblokland bedankt voor de geweldige tip!
Bij ons kon het ook nooit maar nu dus wel.
Scheelt toch weer na de lange vlucht.

Vincent Casier
19-05-15, 06:31
Ik merkte juist dat met mijn reservatie navte kijken dat er op alamo.com en uk andere prijzen staan? Com is een heel pak duurder en ik heb de optie genomen om daar te betalen. Toch nog maar eens proberen om met de creditcard te betalen denk ik, of worden de prijzen nog gecorrigeerd als ik mijn redervatie afdruk?
Groeten

P9ol
19-05-15, 07:32
Wij hebben geboekt via http://www.alamo.co.uk/brits dat was voor ons het goedkoopst.
Ook scheelt het in de prijs als je vantevoren betaald.

stephie
19-05-15, 10:25
Helaas werkt het voor ons niet, omdat wij via een derde partij geboekt hebben en vooruit is betaald.:(

stephie
19-05-15, 19:39
Jippieeeee het is gelukt! Dankzij een zeer behulpzame medewerker van customer service!
We zijn nu online ingecheckt.

mblokland
23-05-15, 11:33
Sinds kort is de Alamo Brits site http://www.alamo.co.uk/brits gewijzigd met een aantal nieuwe/andere voorwaarden.

- Pay Now and save up to 9% (was voorheen niet gespecificeerd
- Free breakdown assistance
- Specifieke melding dat tarieven niet gelden voor USA of Canada inwoners en is voor houders van de Brits Guide book
- Free additional driver, ipv 3 (deze is al wat langer van toepassing

Prices given on this website are only applicable to holders of a UK driving licence and are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving licenses. Free additional driver offer valid on all car types and any length of rental. Additional driver must be aged 25 or over. Cannot be combined with any other offer. Standard terms and conditions apply. Terms and Conditions are subject to change at any time without notice. Please contact Alamo for more details.You will be requested to present your copy of the Brit Guide in order to qualify for your rental at time of pick up.

Njit
23-05-15, 13:54
Zolang je geen US of Candadees rijbewijs hebt zul je zonder problemen kunnen huren. En daar de Brits Guide vragen ze je ook niet.

Noa
23-05-15, 21:32
Ik heb ook een vraagje M.b.t. autohuur Alamo. Wij hebben reeds in september een auto gehuurd bij Alamo Brits tegen een mooie (vinden wij ) prijs. Wij hebben er voor gekozen om ter plaatse de auto te betalen omdat het behoorlijk lang duurde voor we gingen en er nog van alles kon gebeuren waardoor we eventueel moesten annuleren. Wij hebben uiteraard een bevestiging cq een contract van Alamo gekregen.
Nu is mijn vraag of ik de auto voor deze prijs meekrijg omdat ik nu lees dat Alamo nieuwe voorwaarden heeft gesteld. Zijn ze verplicht om de auto voor deze prijs mee te geven en kan ik eisen dat ze het bedrag bij afhalen van mijn cc afschrijven, zodat ik later niet voor verrassingen kom te staan?

PENPE
23-05-15, 23:08
Zolang je geen US of Candadees rijbewijs hebt zul je zonder problemen kunnen huren. En daar de Brits Guide vragen ze je ook niet.

Ik zou daar toch niet zomaar van uit gaan : " ...You will be requested to present your copy of the Brit Guide in order to qualify for your rental at time of pick up... " en "... Prices given on this website are only applicable to holders of a UK driving licence and are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving licenses..."

Overigens, als je op de site bij het pop-up venster op " I Understand " klikt, ga je akkoord met hun/de voorwaarden....

Dus ga er maar van uit dat ze er een check op doen....

mblokland
23-05-15, 23:27
Ik heb ook een vraagje M.b.t. autohuur Alamo. Wij hebben reeds in september een auto gehuurd bij Alamo Brits tegen een mooie (vinden wij ) prijs. Wij hebben er voor gekozen om ter plaatse de auto te betalen omdat het behoorlijk lang duurde voor we gingen en er nog van alles kon gebeuren waardoor we eventueel moesten annuleren. Wij hebben uiteraard een bevestiging cq een contract van Alamo gekregen.
Nu is mijn vraag of ik de auto voor deze prijs meekrijg omdat ik nu lees dat Alamo nieuwe voorwaarden heeft gesteld. Zijn ze verplicht om de auto voor deze prijs mee te geven en kan ik eisen dat ze het bedrag bij afhalen van mijn cc afschrijven, zodat ik later niet voor verrassingen kom te staan?

De nieuwe voorwaarden gelden niet bij een reeds gereserveerde auto, de prijs waarvoor je de auto hebt vastgelegd blijft ook gelden. Het geld wordt van je cc afgeschreven na inlevering van de auto.

ofwel geen enkele reden om je zorgen te maken.

mblokland
23-05-15, 23:30
Ik zou daar toch niet zomaar van uit gaan : " ...You will be requested to present your copy of the Brit Guide in order to qualify for your rental at time of pick up... " en "... Prices given on this website are only applicable to holders of a UK driving licence and are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving licenses..."

Overigens, als je op de site bij het pop-up venster op " I Understand " klikt, ga je akkoord met hun/de voorwaarden....

Dus ga er maar van uit dat ze er een check op doen....

ook ik denk dat nijt gelijk heeft, de voorwaarde van de Brit guide geldt al jaren (wordt nu alleen explicieter aangegeven) en zal in de praktijk niet nageleefd worden.

Noa
23-05-15, 23:36
Bedankt voor je antwoord mblokland. Stelt me gerust!

LindaB
24-05-15, 15:59
Over 3 weken zullen wij landen op Orlando, Sanford. Wij zijn al een poosje aan het rondkijken voor een betaalbare huurauto. Nu lees ik hier veel over Alamo Brits en dat ziet er ook erg aantrekkelijk uit, maar bij reserveren kan ik niet een kinderstoeltje (< 2 jaar) extra bijboeken. Bij Alamo.co.uk kan dit wel, maar ligt de huurprijs van de auto hoger en zonder extra bestuurder. Iemand ervaring?

niels40
24-05-15, 16:18
Ik zou geen kinderzitje huren maar er een kopen bij de eerste de beste Walmart die je tegen komt. Veel goedkoper!

mblokland
24-05-15, 21:12
Ik zou geen kinderzitje huren maar er een kopen bij de eerste de beste Walmart die je tegen komt. Veel goedkoper! helemaal eens, http://www.walmart.com/browse/baby/booster-car-seats/5427_91365_1101434

Walmart zit vlakbij. https://www.google.nl/maps/search/walmart+orlando+sanford+airport/@28.7754314,-81.2361569,13z/data=!3m1!4b1

ronenivonne
25-05-15, 12:29
ook ik denk dat nijt gelijk heeft, de voorwaarde van de Brit guide geldt al jaren (wordt nu alleen explicieter aangegeven) en zal in de praktijk niet nageleefd worden.

Maar is het nu toegestaan of niet, zou wel vervelend zijn als ze het toch controleren, omdat ze zo expliciet aangegeven dat je een engels/ brits rijbewijs moet hebben

Elliekeuh
25-05-15, 12:36
Maar is het nu toegestaan of niet, zou wel vervelend zijn als ze het toch controleren, omdat ze zo expliciet aangegeven dat je een engels/ brits rijbewijs moet hebben

Ik zou het ook wel graag willen weten. Wij hebben nog niet geboekt maar ik was van plan om de auto net als vorig jaar bij alamo brits te boeken het blijft de goedkoopste tenslotte.

Njit
25-05-15, 14:08
Ik persoonlijk zou me er niet druk om maken. Maar ik kan uiteraard geen garanties geven. Vertrouw je het niet, boek er dan niet zou ik zeggen. En of ze de goedkoopste zijn weet ik niet. In ons geval was https://www.uscarhire.com/ goedkoper.

jarjarbinks
25-05-15, 19:20
Zit zelf nu ook overal te kijken voor een vergelijkbare prijs van alamo/brits. Risico is klein maar niet geheel uitgesloten dat ze er iets van zeggen.
Zelf verwacht ik bij bv. Alamo op MCO weinig controle als het druk is maar zoals Njit zegt garantie is er niet.

Ben via Dibb bij Andy terecht gekomen zie http://www.discountfloridacarhire.co.uk/
Prijzen vergelijkbaar en hij geeft prima adviezen. Communicatie is wel alleen in het Engels. Vooral als je de live support gebruikt krijg je op alle vragen direct antwoord. Vergeet niet te melden dat je uit NL komt.
Dit is geen reclame voor hem, maar voor ons een prima alternatief met prima prijzen die vergelijkbaar zijn en in mijn geval wat wij zoeken goedkoper. Ondanks de naam van de site kan hij voor heel USA auto's regelen.
Hij krijgt prima reverenties via de Dipp dus zeker betrouwbaar.

PENPE
25-05-15, 21:47
Ik heb net even gekeken bij uscarhire.com maar ze zijn niet echt goedkoop in vergelijking met de boekingen die ik bij National heb gedaan..

Njit
25-05-15, 21:56
Er bestaat dan ook niet zoiets als DE goedkoopste aanbieder. Periode, soort auto, plaats van ophalen, hoever van te voren je boekt.. het speelt allemaal mee. Kwestie van zelf even vergelijken :cool:

LindaB
25-05-15, 22:40
helemaal eens, http://www.walmart.com/browse/baby/booster-car-seats/5427_91365_1101434

Walmart zit vlakbij. https://www.google.nl/maps/search/walmart+orlando+sanford+airport/@28.7754314,-81.2361569,13z/data=!3m1!4b1


Dank jullie wel! Dat is ook zeker een goed idee.

trails
29-05-15, 18:27
Ik heb de schrijvers van de Brit's Guide to Orlando (omdat zij de site Alamo.co.uk/brits adviseren) gecontacteerd en kreeg dit antwoord:

Anyone with a valid driving license from any country can use the discount.

Kind regards,

Susan

Ik ga nog eens kijken of ik een e-mail adres vind van alamo.co.uk want via hun formulier werkt het niet.

Njit
29-05-15, 21:21
E-mail: alamoukweb@rentpremier.com
Phone: 0871 384 1086
Website: www.alamo.co.uk

trails
29-05-15, 21:41
Thanks. Ik heb ze gelijk gemaild. Ben benieuwd.

ronenivonne
30-05-15, 19:21
Ben ook erg benieuwd naar het antwoord. De laatste jaren hebben wij altijd de auto via alamo/brits gehuurd.

trails
31-05-15, 06:40
Ik heb ze gemaild...
naar het adres dat Njit vermeldde. Helaas komt dit e-mail adres uit bij Europcar en zij konden me (logisch) niet verder helpen. Als ik een goed e-mail adres kan vinden van Alamo.co.uk dan mail ik ze opnieuw.
Voor ons heeft het, eerlijk gezegd, niet zo'n haast want we gaan op zijn vroegst pas weer in 2017 naar de VS.

ronenivonne
31-05-15, 12:05
Ik krijg dit te zien op de website als ik kijk met de intentie om een auto te gaan huren in Amerika.
In dit verhaal staat duidelijk dat het alleen geld voor als je houder bent van een rijbewijs afgegeven in de USA of Canada.

Prices given on this website are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving licenses. By making a reservation on this site you confirm that you reside outside the USA or Canada and are not a holder of a USA or Canadian driving license and accept that your reservation may be rejected at the time of pick-up if a USA or Canadian driving license is presented.

Uit de site geknipt:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IYBCCRTZ-D.jpg

Ook nog uit het verhaal gehaald

Driving License requirement
Full and Valid Driver’s Licence from country of origin, Passport and credit card in renters name.
Ander zou er wel staan, alleen rijbewijs afgeven in de UK lijkt me.
Er staat niets bij wat betreft een Europees rijbewijs, duidelijk USA en Canada vermeld.
Hoe ik het zie dus voor ons Nederlanders niet van toepassing.

G&Y
31-05-15, 16:52
Afgelopen meivakantie nog gebruik van Alamo.co.uk/brits (geboekt in maart) gemaakt en geen vraag daarover gehad. We hadden al online ingecheckt en konden zo rechtstreeks naar de garage op Tampa airport om de auto uit te zoeken. Bij de uitgang werd alleen naar het rijbewijs en cc gevraagd.

Hermanus
31-05-15, 17:38
Wij hebben afgelopen maand ook gebruik gemaakt van Alamo.co.uk/brits. Gewoon het contract opgehaald aan de counter en verder geen vragen gehad. In september proberen we het nog 1 keer! Beide reserveringen waren geboekt in 2014. Scheelde toen best wel veel geld.

trails
01-06-15, 08:08
Ik heb net antwoord gekregen van Alamo.co.uk

Dear,
Thank you for your email. My name is Brandon and I would be happy to help. I apologize but you will need a British license to use this web site. However, you should be able to book with the Alamo site in your country and also receive a discount. The discount for paying in advance will still be offered on the French Alamo web site.

Of het gecontroleerd wordt???
De laatste keren hoefden wij niet eens naar de balie en afgelopen keer konden we thuis al on-line inchecken en gingen we met ons contract gelijk naar de garage.

Wij wonen in Frankrijk en ik heb de prijzen even vergeleken voor een minivan voor 1 week in oktober:
Alamo Frankrijk (gold pakket, incl. 3 extra bestuurders): € 336,55
Alamo Nederland: € 427,50. Voor € 17,50 kun je hier lid worden van de Members Only en dan ontvang je 5% extra korting.
Alamo.co.uk/brits: € 259

ronenivonne
01-06-15, 21:47
Staat het toch een beetje dubbel op de site vind ik.

Hierbij nog een goed alternatief:

http://www.easyterra.nl/

Ook hele nette prijzen en met de mogelijkheid een zorgenvrijpakket te nemen. Volgens mij het zelfde als een GOLD pakket.
Iemand ervaring met de site en het pakket?

trails
01-06-15, 22:12
Wij hebben regelmatig bij Easyterra geboekt (Europa, niet USA) en ook voor onze vakantie komende oktober hebben we bij Easyterra geboekt. Altijd tot volle tevredenheid.

ronenivonne
02-06-15, 06:45
Wij hebben regelmatig bij Easyterra geboekt (Europa, niet USA) en ook voor onze vakantie komende oktober hebben we bij Easyterra geboekt. Altijd tot volle tevredenheid.

En dan het zorgenvrij pakket? Weet jij of hier de extra bestuurder ook inzet?

marjolijne
02-06-15, 07:47
Zie veelgestelde vragen

Wat zijn de kosten voor een extra bestuurder?De tarieven voor een extra bestuurder verschillen per locatie. In sommige gevallen is dit gratis, in andere gevallen bedragen de kosten een paar euro per dag. Geef in uw reservering of prijsopgaaf aan dat u een extra bestuurder wenst en onze reserveringsafdeling zal u informeren over eventueel bijkomende kosten.

Fleurida
02-06-15, 11:18
10 dollar per extra bestuurder per dag. Ook bij Easyterra.

ronenivonne
02-06-15, 17:02
Dat noem ik niet een paar euro, een paar is nog altijd 2. Toch nog even doorkijken dus. Heb je zo 100 dollar extra te pakken.

Ritchie
15-06-15, 11:04
Voor het eerst een bijna 10 jaar, huren hebben we weer eens een midsize SUV gehuurd bij Alamo, via usareisen.de.
We komen aan op Sanford dit keer, de vorige keer werden we met een medewerker hadden we een compact gehuurd, maar werden we door een medewerker naar de ICAR sectie gestuurd, en hij wees ons een auto aan, en kregen deze ook zonder problemen mee, toen ook een fooi gegeven omdat de man natuurlijk erg zijn best heeft gedaan.

Wij kan mij vertellen wat voor merken er in de midsize SUV behoren, en is het normaal dat je een auto aangewezen krijgt op Sanford ?

ferret
15-06-15, 13:11
Afgelopen oktober zijn wij ook via Sanford gegaan en kregen wij inderdaad een auto aangewezen. Wij konden er niet zelf een uitzoeken.

marjolijne
15-06-15, 20:24
Wij konden in November wel de auto uitkiezen.
Er werd naar de rij midsize suv's gewezen veel plezier.

judiths
16-06-15, 12:36
In oktober werden wij ook naar een rij midsize suv's gewezen, waar we konden uitkiezen. We hebben toen een Jeep uitgekozen (volgens mij een cherokee, maar weet dat niet helemaal zeker) We hadden graag een Ford Escape willen hebben, maar die stond er niet tussen.
In april ging het iets anders; Toen we aankwamen lopen zagen we een hele gave Ford Explorer (we hadden een midsize suv gehuuurd). Voor 100usd meer mochten we deze meenemen. Dat hebben we ook gedaan en hebben daar totaal geen spijt van gehad.

PENPE
16-06-15, 13:44
Het is wel zo dat, maar dat geldt voor alle aanwezige verhuurbedrijven daar, het aanbod van auto's wel beperkter is dan op MCO

laanvdj
16-06-15, 22:34
Wij hebben beide keren op Sandford gewoon een auto kunnen uitzoeken,we hadden de Mazda cx 5 en eenmaal de Jeep Compass, beide midsize SUV .
Stond toen ook de ford Escape, Nissan en dodge. Er was keuze genoeg.
Mijn man ging in de rij staan en ik ging alvast uitzoeken.

ietie
21-06-15, 20:06
Hoe gaat het op fort myers airport met de afhandeling van alamo.
Mogen wij zelf een auto uitzoeken? Wij hebben geboekt via alamo/brits .

cindy74
21-06-15, 21:32
Wij mochten gewoon uitkiezen al is er niet zoveel keuze als in orlando

Digitalman
22-06-15, 07:10
Wij mochten ook uitkiezen. Inderdaad maar keus uit een auto of 5, maar die waren wel prima. Wij hebben zo'n kiosk gebruikt, ging prima.

ietie
22-06-15, 08:51
Wat heb je nodig bij als je zo`n kiosk wil gebruiken ik heb nl geen idee hoe zoiets werkt .

Digitalman
22-06-15, 20:48
Ik weet het niet meer precies, maar in ieder geval van te voren regelen. Aanmelden en van te voren info doorgeven. Ik kreeg daar een mail van, of zo.

cindy74
23-06-15, 07:49
Aanmelden bij alamo voor express pick up . Dan krijg je een contrakt met barcode die je kan inscannen bij de kiosk .

ietie
23-06-15, 09:23
oke bedankt

trails
23-06-15, 17:08
We hebben nu geboekt bij https://www.cardelmar.nl
Deze was (met tank benzine, volledige verzekering en Alamo) voor 17 dagen Standard SUV € 558.
Alamo.co.uk/brits was € 140 duurder!

Bullyleo
29-06-15, 07:57
Net geboekt via Rentalcars.com 18 dagen (5/10 t/m 23/10) midsize SUV voor 494,06 euro, ophalen in Tampa en afleveren in Miami, auto van Alamo. Alamo UK was voor dezelfde periode en auto 664,16 euro en Alamo DE 651,08 euro.

P9ol
08-07-15, 21:46
Gisteren de auto opgehaaldt op Miami.
Deze had ik geboekt via alamo.co.uk/brits heb helemaal geen problemen gehad.
Ik had alles ingevuldt zodat we meteen naar de garage konden.
daar aangkomen auto uitgezocht en door naar de exit daar hebben ze het contract uitgeprint, tekenen en weg.
was echt heerlijk snel.

MMJJOli4
09-07-15, 11:56
Njit, het is alweer een paar pagina's terug maar ik zie dat je ook een auto gehuurd hebt bij UScarhire.com. Welk pakket haden jullie? Wij krijgen steeds mailtjes over roadside assistance en dat hebben we er niet extra bijgenomen. (wij hebben het Silver pakket genomen)

Njit
09-07-15, 13:23
Wij hadden ook Silver. Ik heb wel wat mailtjes gehad over het ophalen (dat je vooral geen extra's moet afnemen).
Wat staat er in jullie mailtje dan? Wellicht even knippen-en-plakken?

UnusualKid
12-07-15, 15:12
Twijfel tussen de brits site (goedkoop ivm andere aanbieders) voor onze periode. Het gedoe met de UK Licences zou weer typisch ons nekken...

Wolf2014
13-07-15, 04:03
Vandaag onze auto opgehaald dmv skip the counter optie. Ging perfect, direct door naar de garage, auto uitzoeken en naar de uitgang. Oh ja, geboekt via de Brits optie, gaf geen problemen.

MMJJOli4
15-07-15, 03:20
Hoi Njit, nog bedankt voor je antwoord! Inmiddels hebben we de huurauto opgehaald en dat ging inderdaad vrij soepel.

Gunther84
23-07-15, 13:16
Is de afstand tot de garage van Alamo te voet te doen of is er een shuttle ofzo?

trails
23-07-15, 14:40
Op Orlando International Airport (MCO) is het de weg oversteken.

Njit
23-07-15, 15:24
En in Miami moet je met een treintje mee: http://www.miami-airport.com/cip_rcc.asp

ietie
27-07-15, 12:38
Heb geboekt bij alamo/brits en probeer nu online in te checken maar ondervind een probleem zodra ik alle gegevens ingevuld heb vraagt het programma om vliegtuig maatschappij in mijn geval airberlin maar die staat dus niet in het lijstje .
Laat ik de gegevens weg omdat ze toch optioneel zijn en druk ik op het kopje next dan krijg ik een rode balk te zien met de tekst frequent flyer program is niet te gebruiken met deze reservering .
Het inchecken gaat ook niet verder op 1 of andere manier wat nu ?
Heb gekeken bij mijn reservering op de site bij alamo/brits maar daar kan ik niks wijzigen bv het topbonus weg halen van air berlin.
De auto is reeds betaald .
Het rare is dat ons vlucht nummer wel automatisch staat ingevuld bij het online inchecken maar dat airberlin niet in het keuze lijstje voorkomt .

Njit
27-07-15, 17:51
Wat voor een inchecken bedoel je? SaveTime?

ietie
27-07-15, 19:26
ja inderdaad skip the counter neem aan dat dat hetzelfde is als save time

Wolf2014
28-07-15, 04:33
Nee, met save time vul je al je gegevens alvast in, maar moet je wel langs de balie. Je bespaart tijd omdat alle gegevens al ingevuld zijn. Met skip the counter loop je gelijk door naar de garage, zoekt een auto uit de rij en rij je weg naar d uitgang. Daar laat je je cc en rijbewijs zien en kan je weg. Wij hebben dat dit jaar op Miami gedaan en was erg gemakkelijk en geen "lastige" vragen over upgrades en/of aanvullende verzekeringen.
Misschien wordt de vlucht samen met een andere maatschappij uitgevoerd?

ietie
28-07-15, 08:00
zie op de site alleen check in on line staan

Roberto_
28-07-15, 13:46
Vraag:
is Alamo.co.uk nu zoveel voordeliger?
Als ik op de NL site voor een Full-size (Ford Fusion) voor de periode 28 augustus tot 5 september ga, kom ik incl Gold uit op 446 euro.
Bij. co.uk, inclusief Gold, op 282 euro (200 Britse pond)
Bij .com op 336 euro maar daar kan je niet direct de optie Gold kiezen.

Dat is een wezenlijk verschil. Waar komt dat door? En kan ik dus bij co.uk boeken? Ik lees er in dit (lange) topic veel over maar het is me niet helemaal duidelijk.

En deze verzekering? Wat houdt dit nu precies in? Nemen jullie die er bij? ersonal Accident Insurance/Personal Effects Coverage

Njit
28-07-15, 14:07
Welke Brits heb je bekeken? alamo.co.uk of alamo.co.uk/brits ? Zit een verschil in wat erbij zit. PAI is meestal gedekt door je reisverzekering.
Je kan gerust in de UK boeken. Velen zijn u reeds voorgegaan.

Je zou ook nog bij uscarhire.com kunnen kijken. Die hebben ook overzichtelijke pakketten.

Roberto_
28-07-15, 14:43
Ik heb bij co.uk gekeken.
Als je via Brits gaat wordt er aangegeven dat je een boek moet presenteren. Dat heb ik natuurlijk niet. Ervaringen hier?

Wolf2014
28-07-15, 15:42
zie op de site alleen check in on line staan

Skip the counter kan ook pas wanneer je check in online hebt gedaan https://www.alamo.com/en_US/car-rental/checkin.html

Njit
28-07-15, 16:19
Ik heb bij co.uk gekeken.
Als je via Brits gaat wordt er aangegeven dat je een boek moet presenteren. Dat heb ik natuurlijk niet. Ervaringen hier?

Deze aparte site bestaat al heel lang. En dat boek wordt er ook al heel lang bij genoemd. En nog niemand die het boek daadwerkelijk heeft moeten laten zien.
Op je Contract ID staat BRITSPP maar daar doen ze verder niks mee De enige voorwaarden die ze wel zullen hanteren is dat je geen Amerikaans of Canadees rijbewijs mag hebben. Dit staat wél als dusdanig op je contract.

Roberto_
28-07-15, 16:25
Bedankt voor de info

Lindaa
09-08-15, 17:43
Deze aparte site bestaat al heel lang. En dat boek wordt er ook al heel lang bij genoemd. En nog niemand die het boek daadwerkelijk heeft moeten laten zien.
Op je Contract ID staat BRITSPP maar daar doen ze verder niks mee De enige voorwaarden die ze wel zullen hanteren is dat je geen Amerikaans of Canadees rijbewijs mag hebben. Dit staat wél als dusdanig op je contract.

Je krijgt nu echt een melding die je aan moet vinken. Maar dat is geen probleem? Ik heb deze melding nooit als zodanig gezien...

sunnyrojo
22-08-15, 14:57
Door dit antwoord (onderstaand) zou ik inderdaad voor iets anders gaan maar omdat het soms veel voordeliger is en de voorwaarden goed en overzichtelijk zijn hebben wij ook alvast gekeken en ook hetzelfde gezien, vandaar dat wij een mailtje hebben gestuurd naar Alamo klantenservice.

Heeft iemand in Florida al problemen gehad daardoor? dus geen Engels rijbewijs? Het zal dan wel een gok blijven, dat ze er niets van zeggen???

Het antwoord van Alamo:
I am notfamiliar with that site, however, I did go to the site to view the terms andconditions for using that site. The site states that you must have a UKdriver's license. If you do not have a UK driver's license then you are notable to use this website.

I hope this information helps.
If you need additional assistance, please do not hesitate to contact me.

Kind regards,
Miciaela - Alamo - Email Customer Care

trails
22-08-15, 15:15
Dit had ik al gepost in dit topic (bericht #1323), nadat ik een mail had gestuurd naar Alamo.co.uk over de Brit Guide korting:

Dear,
Thank you for your email. My name is Brandon and I would be happy to help. I apologize but you will need a British license to use this web site. However, you should be able to book with the Alamo site in your country and also receive a discount. The discount for paying in advance will still be offered on the French Alamo web site.Of het gecontroleerd wordt???
De laatste keren hoefden wij niet eens naar de balie en afgelopen keer konden we thuis al on-line inchecken en gingen we met ons contract gelijk naar de garage.

Voor onze volgende Florida vakantie toch maar ergens anders geboekt (wel een auto van Alamo)...
Wij kochten elke 2 jaar de nieuwe Brit Guide en hadden die dus ook altijd bij ons maar er werd nooit ergens om gevraagd. Ik betwijfel of het ze ook maar iets kan interesseren via welke verhuurder je bij Alamo terecht bent gekomen. En nogmaals, de laatste keren kwamen wij niet eens meer aan de balie.

Fitzroy
22-08-15, 15:21
Wij hebben deze zomer nog gehuurd via Brits. Was dan wel in LV, maar er kraait geen haan naar. Wij moesten zelfs nog langs de balie maar niets gevraagd en niets gezegd. Nu moet ik wel zeggen dat wij geboekt hadden voor die mededeling door je scherm kwam.
Overigens is Brits helemaal niet zo goedkoop meer. Bij mij komt Cardelmar met Alamo bijzonder voordelig uit voor volgend jaar maart.

trails
22-08-15, 15:25
Ook wij hebben voor februari bij Cardelmar (Alamo) geboekt. Brits is een stuk duurder nu vanwege de ongunstige koers van de GBP.

Njit
22-08-15, 15:34
Heb even vergeleken maar scheelt idd best veel. We hebben nog geen vliegtickets dus auto is nog niet te boeken. Maar houden deze wel even in de gaten.

Fitzroy
22-08-15, 15:57
Trails, ik heb nog niet geboekt omdat ik nog niet weet of je dan kunt inchecken bij Alamo. Weet jij dit? Lukt dat en kun je gebruik maken van skip the counter?

trails
22-08-15, 16:57
Ik heb al on-line bij Alamo ingecheckt via: https://www.alamo.com/en_US/car-rental/checkin.html
Van CarDelMar krijg je een Pre Paid voucher.
Bij Alamo moet je als confirmation nummer invullen: de supplier reference die op je voucher staat. Alleen de cijfers, dus niet COUNT (wat achter de cijfers staat).
Rijbewijs gegevens invullen van alle bestuurders en bevestigen. Je krijgt dan gelijk een check-in confirmation van Alamo.
Daar staat wel op dat je je moet melden bij de Alamo counter op de first level van het vliegveld maar onze ervaring is dat je gelijk naar de garage kunt. Auto uitzoeken en bij de uitgang krijg je het contract. Zo ging het de vorige keren bij ons ook.

Fitzroy
22-08-15, 17:09
Heb je het nu over Alamo Orlando of Alamo Miami?
Wij vliegen nl. op Miami.

trails
22-08-15, 17:46
Sorry, wist ik niet. Ik heb het over Alamo Orlando. Ik ben nog nooit naar Miami gevlogen dus weet niet hoe het daar werkt maar ik neem aan dat je daar ook gelijk naar de garage kunt. Wellicht dat iemand anders (met ervaring van Miami) je kan helpen. Je kunt wel gelijk via Alamo de check-in online doen.

mblokland
23-08-15, 13:05
Trails, ik heb nog niet geboekt omdat ik nog niet weet of je dan kunt inchecken bij Alamo. Weet jij dit? Lukt dat en kun je gebruik maken van skip the counter?

Ja dit lukt op Miami, hebben wij vorige maand gedaan. Scheelt veel stress en een hele lange rij wachtenden voor je ;-). We konden doorlopen met onze skip the counter uitdraai en konden (in ons geval) uit 10 verschillende mini vans kiezen op Miami.

https://www.alamo.com/en_US/car-rental/checkin/bypass.html

Fitzroy
23-08-15, 13:48
Dus jullie hadden ook geboekt via Cardelmar?
Want dat skip the counter er is, wist ik wel. Het gaat mij even om de combi tussen Cardelmar en skip the counter in Miami.

mblokland
23-08-15, 17:17
Nope, sorry dacht dat het om Miami ging wij hadden bij Alamo Brits geboekt.

Niels82
24-08-15, 23:13
Met dank aan dit forum heb ik net dus op expedia mijn auto geboekt voor een prijs veel lager dan op andere sites (en sommige kun je niet eens boeken op dit moment).
van 29-04 bij de Disney Car Care centre een Midsize SUV tot 13-05 weer inleveren op het vliegveld in Orlando voor 380,-

Nu vroeg ik mij wel af hoe alamo werkt omdat de voorwaarden mij verbaasden, er staat namelijk dat je de tank moet betalen en de auto leeg moet inleveren, klopt dit bij alamo?
Ik ben namelijk gewend dat je de auto weer vol in moet leveren en dus niks hoeft te betalen.

AlexFL
24-08-15, 23:34
Normaal bij het Alamo Gold pakket is een tank inclusief, dan lever je hem zo leeg mogelijk in. Daar zitten ook extra bestuurders al bij inbegrepen. Jouw pakket lijkt echter niet het gold pakket te zijn, dus betaal je de eerste tankvulling aan alamo zelf ter plaatse en levert hem vervolgens ook weer zo leeg mogelijk in.

Niels82
25-08-15, 18:43
Klopt, maar mijn ervaring met het goldpakket is dat die een stuk duurder is wanneer je altijd zelf rijdt ;)

Maar met expedia, dat zijn dezelfde voorwaarden als wanneer ik bv rentalcars.com boek toch?

Ta2 Gerrit
25-08-15, 22:05
Je hebt bij Alamo de keuze, of je prepaid de tankvulling en levert hem zo leeg mogelijk weer (zoals bij een goldpakket) of je postpaid de tankvulling, dus vol weg rijden en zonder opletten weer inleveren. Dan tankt Alamo hem voor je af, en betaal (word belast op je CC) je hun tarief, en dat is meestal niet het gunstigste.
En de derde optie is vol wegrijden en zelf (relatief) kort voor inleveren aftanken. Wij doen tegenwoordig meestal het laatste.

Niels82
25-08-15, 22:32
Hey Gerrit, zo ken ik het ook van andere sites waar ik boek, maar heb de laatste tijd veel budget en Hertz gereden en weinig Alamo :)
Dat laatste is altijd het meest voordelig idd. Vond het alleen zo raar dat het specifiek vermeld stond dat je een volle tank moest betalen bij het ophalen.
Zal wel generiek zijn. ach ja, we zien het daar wel ;)

Thrypa
26-08-15, 12:15
E-bookers geeft nu 10% korting, tot nu toe voor Alamo de beste prijs die ik gevonden heb (inclusief brits)
Maar enkel nog vandaag en morgen geldig!

Thrypa
26-08-15, 12:34
Hier ook altijd al gekozen in Sanford en 2 keer was het ook een midsize SUV :)

Fitzroy
26-08-15, 15:54
Ebookers.nl? En heb je er een kortingscode voor nodig?

Thrypa
26-08-15, 16:51
Zowel bij .be als .nl :) Als je de auto's opzoekt en je klikt er 1 aan, komt er onderaan een geel kader met 'Sale'

Deze dus:
http://i62.tinypic.com/a0dxr4.png

Niels82
26-08-15, 18:35
Nope is nog steeds duurder dan expedia voor mij. heeft waarschijnlijk te maken met dat ik nog verder dan een half jaar vooruit boek.

Thrypa
26-08-15, 22:07
Wij hebben nog maar een week geboekt en gisteren onze reis herboekt (langer) om over 2 weken te vertrekken...
Bij ons het is meestal op korte termijn :D

robinthart
06-09-15, 13:49
Je leest nu op de site dat je specifiek een Engels paspoort moet hebben dat was voorheen niet. Kunnen we hier nu niet meer huren?

Iemand ervaringen afgelopen tijd?

Thrypa
06-09-15, 14:05
Ik doe het niet, voor de 20€ die het bij ons scheelde, ga ik het risico niet nemen.
Ik las dat het nog wel kon, dat ze het eigenlijk nog steeds niet controleren maar ik stel me eerder de vraag was als je een ongeluk hebt (met grote kosten) en ze komen erachter dat je onder valse voorwendsels een auto hebt gehuurd?
Nah, doe dan maar een paar euro meer ;)

mijnie
07-09-15, 09:40
Ik heb geboekt toen je nog geen engels paspoort moest hebben, er werd toen alleen een referentie gegeven dat deze kortingscode in de Brits Guide to stond. Die heb ik toevallig thuis liggen (voor 70 cent gekocht in een tweedehands boekenzaak).

Als er specifiek op gewezen wordt dat je een engels paspoort moet hebben, zou ik het risico niet nemen.

trails
07-09-15, 11:30
Wij hebben het risico ook niet genomen en elders geboekt.
Je hebt trouwens geen Brits paspoort nodig maar een Brits rijbewijs.

Digitalman
07-09-15, 12:56
Ik heb ook niet meer via Alamo Brits geboekt. Voorheen wel al twee keer, ook omdat ze substantieel goedkoper waren. Dat is in mijn geval (meivakantie periode) nu ook niet meer zo.

Nootje
07-09-15, 13:15
Volgens mij is ebookers ook niet met het Alamo Gold pakket..?

Thrypa
07-09-15, 17:10
Nee, dat denk ik niet. Ik heb zelf heel dubbele reviews gelezen van ebookers, dus heb ook besloten niet via hen te boeken.
Alamo uk (Brits gebruik ik ook niet) is tot nu toe het goedkoopst.

Anoukb
07-09-15, 17:23
Moet je als partner (spouse zijnde) nu wel/geen additional drivers fee betalen als je geen Gold-pakket afsluit bij Alamo?

Fitzroy
07-09-15, 17:59
In Florida wel. In staten als California en Nevada niet, omdat het daar bij wet vastgelegd is. Reden waarom wij nu via Budget voordeliger uit zijn.

Hermanus
07-09-15, 20:58
Hebben afgelopen vrijdag de auto opgehaald op Sanford. Geboekt bij brits. Geen enkel probleem ondervonden. Was een jaar geleden al geboekt. 550 euro voor 28 dagen compact suv. Ben aan het zoeken voor mei 2016 maar deze prijzen zijn niet meer te vinden! Alamo brits is op dit moment duurder als Alamo.com. Dus niet interessant meer om via brits te boeken.

Niels82
09-09-15, 21:52
Waar lees je die "dubbele reviews" ?
Ebookers is gewoon net zo'n site als expedia en wordt veel gebruikt. Hou er rekening mee dat het "Gold" pakket niet iets exclusiefs is en die tank benzine betaal je meestal omdat het in de prijs zit.

Nootje
09-09-15, 22:02
Dan moet je er alleen wel rekening mee houden dat je een extra bestuurder nog bij moet betalen als je die hebt.
Is wel handig om mee te nemen als je een prijsvergelijking maakt...

Niels82
09-09-15, 22:16
Als je dat interessant vindt wel ja ;).
Wij blijven in florida en de kans dat mijn vrouw uberhaubt wil rijden is nihil.

Ik bedoel ook niet dat je het gold pakket er niet bij moet nemen, maar mensen moeten zich wel realiseren dat ze er vaak voor betalen met wat korting voor het pakket en dat zonder een gold pakket de auto nog steeds hetzelfde is :D

Thrypa
10-09-15, 14:54
Dubbele reviews? Op een forum (iets over reizen, weet niet exact meer welk), maar ook reisgraag.nl, sitejabbers, ... Gewoon als er iets gewijzigd wordt of misloopt, begint regelmatig een heel spelletje verantwoordelijkheid afschuiven op elkaar. Zaten echt hele slechte ervaringen tussen, maar natuurlijk ook evengoed die wel perfect verlopen waren hoor.
Maar dan nog als je rechtstreeks boekt, lijkt het me logisch dat je dat minder hebt. Daarbij was het niet goedkoper, dus via alamo uk gereserveerd :)

Niels82
10-09-15, 18:23
Helemaal mee eens Thrypa :up:

UnusualKid
12-09-15, 12:10
Heb in augustus nog via Brits geboekt, om in oktober de wagen op te halen. Ik vermoed dat het geen probleem zal zijn. Mijn rijbewijs is in 4 talen :)

corrus
12-09-15, 12:18
Wij blijven in florida en de kans dat mijn vrouw uberhaubt wil rijden is nihil.
Totdat je een been breekt en in een ziekenhuis beland en je vrouw er niet in mag rijden... dan heb je toch wel een redelijk probleem.

Niels82
12-09-15, 13:35
Je hebt een punt.

Fitzroy
12-09-15, 14:17
Tja, ieder zijn ding. Wij hebben helaas 2 x meegemaakt dat er iemand in het ziekenhuis beland is op vakantie dus ik ben altijd blij met de extra bestuurder.

zeekoe
12-09-15, 18:18
We hebben dit jaar onze auto gehuurd bij USA reisen.de bij Budget Rent a Car.
Wij hebben all inclusief plus, maar tot onze verrassing kwam Budget met de medeling dat er geen diefstalverzekering en road assistence bij de huurprijs was inbegrepen. Ze wilden nog even snel 385 dollar innen. Kennelijk een nieuwe poging om huurders van een auto op kosten te jagen want een upgrade naar een grotere auto doet bijna niemand meer.
Ik heb zoiets nog niet eerder meegemaakt maar ik huurde dan ook altijd bij Alamo.
Let dus op bij Budget ( mijn geval kan een incident zijn) en kijk altijd naar de rechter balans op de computer uitdraai van Budget. De balans moet onder de streep altijd 0,00 zijn, wat er mag staan is de E-toll kaart, die kost rond de 17 dollar, daarmee kun je altijd op de linkerbaan door de Expressway rijden en heb je zelf geen quaters nodig.
ben benieuwd of er Forummers zijn die ook iets soortgelijks hebben meegemaakt.
Greetz,
RuudB

Hermanus
12-09-15, 23:06
Lijkt op iets uit Duitsland. Ook bij Alamo.de krijg je nu een prijs zonder de benodigde verzekeringen. Moet je het verzekeringspakket als extra nemen waardoor de huurprijs behoorlijk hoog wordt. Opletten dus!

FloridaVerslaafde
14-09-15, 12:22
Ik zag inderdaad bij het checken voor de vakantie 2016 dat ze nu een Brits rijbewijs vragen. Heb er jaren gehuurd en nooit problemen gehad. Ook voor de vakantie van dit jaar heb ik via hun gehuurd en toen stond het er nog niet. Ik neem aan dat het geen probleem is. Heb wel voor de zekerheid een Brits Guide gekocht want er stond dat ze daar ook om vragen. Zal er in de toekomst maar niet meer boeken om problemen te voorkomen, maar vind het wel zonde want het scheelde altijd heel veel geld. Mede omdat je gratis extra bestuurders optie erbij krijgt.

:cool:

Lindaa
14-09-15, 19:15
http://www.alamo.co.uk/trade

Heeft iemand dit al eens geboekt?

theovg
14-09-15, 19:30
Op het AA forum is daar al een veel over geschreven.
Blijft een risico als je niet in de reiswereld werkt.

Yannick
18-09-15, 15:55
Ben hier ook wel benieuwd naar. Ook in AA forum alles doorploegd, net als flyertalk en thedibb. Expert ter zake "Bedeve" geeft hier altijd zeer gerichte informatie rond, maar blijft in de verhitte forumdiscussie (op flyertalk) met een ander lid vaag mbt het TRADE contract in relatie tot de verzekeringen. Aangezien je onmiddellijk de skip the counter formaliteiten kan invullen, zal je aan de balie sowieso geen vragen krijgen en ga je gewoon door naar de booth. Maar wat indien je effectief schade hebt...

Heeft er iemand zicht op het effectief afgesloten contract met Alamo onder deze trade optie? Staat deze vereiste (UK travel staff) vermeld? Bij Brits heb je nu ook een UK license nodig, maar toch lijken weinigen zich hier iets van aan te trekken. In het verleden heb ik dit contract al vaak gebruikt trouwens, en steeds via de balie zonder boek door.

Trade blijkt immers voor ons de goedkoopste manier in vgl met de National EC, Brits, Lufthansa of Cardelmar.

AlexFL
18-09-15, 22:27
Als je het risico durft te nemen, kun je het doen. Als bij schade blijkt dat je niet gerechtigd was om onder die specifieke contract id te boeken, zou het wel eens lastig kunnen worden. Ik denk dat het meekrijgen van de auto aan de counter of exit booth geen probleem is, maar rijdt je de wagen per ongeluk total loss...

bedeve
18-09-15, 23:02
Een Brits rijbewijs wordt genoemd op een Britse website.
Da's gek.
Oh, ik heb geen Brits rijbewijs kan ik dan wel...
Oh weh stel je voor dat zo iemand bij de balie zegt dat het niet mag....
Wat een angsten
Gelukkig is er iets nieuws gevonden om te zorgen dat ook jij en ik bij het afnemen van diensten aan de houders van een Brits Rijbewijs gelijkwaardig zijn.
Dat heet Europa !
Leuk he !
in het midden-oosten en in afrika hadden ze er al eerder over gehoord, maar hier onder de Floridagangers is het nog niet zo bekend

calypso
04-10-15, 13:46
Net terug van vakantie in USA, had een auto geboekt bij Alamo via usareisen.de.
Van te voren ingecheckt op de alamo website, kon daardoor zo doorlopen in Atlanta airport om mijn auto op te halen. Auto uitgezocht, Ford Edge SUV. naar loket gereden en credit card en rijbewijs afgegeven en kon naar buiten rijden zonder contract, was niet nodig omdat ik toch al ingecheckt was. Dus stond binnen 5 minuten buiten de garage met mijn auto. Is de snelste manier die ik ooit gehad heb.

P9ol
07-10-15, 21:19
Wilden net kijken op de alamo.co.uk/brits site toen ik deze pop up melding kreeg:
http://www.alamo.co.uk/FilesLib/740/promos/brits/images/brits.jpg
Please tick this box to acknowledge this offer is for readers of the Brits Guide book only. You will be requested to present your book to qualify for the price quoted. Prices given on this website are only applicable to holders of a UK driving licence and are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving licenses. Full terms and conditions can be found on the following page.

Fitzroy
07-10-15, 21:51
Klopt, is tegenwoordig. Zolang je maar een Europees rijbewijs hebt is het goed. Tja, en die brits guide is nog nooit bij iemand naar gevraagd.

P9ol
07-10-15, 23:16
We hadden dit jaar ook een auto bij hun geboekt ging allemaal perfect. Direct naar de garage even bij de slagboom tekenen en rijden maar. Alleen toen ik dat boekten kwam deze popup niet. Vandaar mijn verbazing nu

Fitzroy
08-10-15, 05:36
Maar is dit nog wel het goedkoopst bij jou? Ik zie bv bij Auto Europe en Cardelmar veel betere tarieven dan bij Brits.

P9ol
08-10-15, 15:33
Tot nu toe was deze altijd het goedkoopste voor ons.
Wij willen altijd graag met z'n tweetjes kunnen rijden.
En we nemen altijd midsize omdat die voor ons groot genoeg is.
Heb voor volgend jaar nog niet echt rond gekeken alleen even bij Alamo brits.

Brandsmaatje2
08-10-15, 18:27
Ik heb van de week geboekt bij uscarhire.com voor volgend zomer die was voor ons het goedkoopst. Verhuurder is Alamo. Pakket Silver inclusive dit houdt in twee bestuurders en wel volle tank mee en volle tank retour.

P9ol
08-10-15, 23:24
Heb net even beter rond gekeken maar tot nu toe is Alamo brits de enige met een extra bestuurder erbij.
En dan zijn ze voor ons nog steeds het goedkoopst. Als je bij de andere een extra bestuurder erbij rekent.

Fitzroy
09-10-15, 06:22
Bijzonder, want bij mij scheelt het echt meer dan € 100,- als ik voor het Gold pakket kies bij AutoEurope. Dit is incl. 3 extra bestuurders en een volle tank benzine.
Het gaat bij mij om een midsize SUV voor 12 dagen in maart.

trails
09-10-15, 06:51
Bij mij ook als ik het voor onze periode vergelijk met Cardelmar (met de meest uitgebreide dekking, tank benzine en extra bestuurder).

Brandsmaatje2
09-10-15, 07:47
Als het je om alleen een extra bestuurder is te doen dan zou ik zeker naar uscarhire.com kijken en dan het silver inclusive pakket. Je hebt dan geen tank maar die is gauw vol te krijgen met dat prijsverschil. Ik heb daar een minivan voor 25 dagen voor 841,50 euro gehuurd voor de periode juli/augustus 2016.
Ik heb ook bij autoeurope gekeken en daar moest ik met volle tank extra ( en de 3 extra bestuurders) 1081 euro betalen. Nb. Wij zijn met twee bestuurders boven 25 jaar dus zijn maar 1 extra bestuurder nodig.

Moon29
09-10-15, 10:19
Bij mij is rechtstreeks bij Budget het goedkoopst (20 dagen minivan, Dodge Grand Caravan, juli/aug 2016).
Daar is de 'spouse' automatisch gratis extra bestuurder dus hoef je niets voor bij te tellen.
Ik betaal 601 euro voor 20 volle dagen.
Afgelopen 2 reizen boekte ik ook steeds bij Alamo Brits

robinthart
09-10-15, 11:16
Welke budget? Amerika of Nederland?

Moon29
09-10-15, 11:22
Budget.com

trails
09-10-15, 12:02
Helaas is de 2e bestuurder niet bij iedereen de "spouse" en dan moet je er, neem ik aan, gewoon extra voor betalen!?

robinthart
09-10-15, 12:04
Maar zitten daar de verzekeringen bij? Moet je een kortingscode toepassen?

Moon29
09-10-15, 12:24
Wij gaan als gezin met 2 kinderen van dan 19 en 17, dus bij ons is hoofdbestuurder + spouse voldoende.
En 'spouse' mag ook een inwondende vriend(in) zijn.

Dit zit er sowieso bij in:
https://www.budget.com/budgetWeb/images/common/summary/summ_bullet.gif 20 day 0 hour rental https://www.budget.com/budgetWeb/images/common/summary/summ_bullet.gifunlimited free miles https://www.budget.com/budgetWeb/images/common/summary/summ_bullet.gif Supplemental Liability included https://www.budget.com/budgetWeb/images/common/summary/summ_bullet.gif Loss Damage Waiver included https://www.budget.com/budgetWeb/images/common/summary/summ_bullet.gif 30 day maximum rental allowed

is dit voldoende??

en ik wel een kortingscode toegepast: U112000

angelique100
09-10-15, 13:58
@Moon29

heb net even gekeken bij budget.com maar kan nergens vinden dat de 2de bestuurder gratis is...wel voor mensen met een beperking.
Het is inderdaad een mooie aanbieding juli/aug 22 dagen minvan 657 (betaal nu) heb nog nooit bij Budget gehuurd dus hoop dat je me even opweg kan helpen.

Moon29
09-10-15, 14:43
@angelique100

Dit staat vermeld op de website van Budget.com:
Do you charge extra for an additional driver?
Answer: Sometimes. Although additional driver rules at licensee-owned locations and locations outside of the U.S may vary, except for California, Nevada and New York, the fee for each additional driver is $13 per day with a maximum charge of $65 per rental. There is no additional driver fee in California. In Nevada, the fee is $10 per day with a maximum charge of $65 per rental. In New York, the fee is $3 per day. The following are exempt from the fee but must meet all other driver requirements: the renter's employer or fellow employee when on company business and renting under a corporate account; the renter's spouse or domestic partner; the companion driver of a renter with a disability who has completed the non-licensed renter form; for insurance replacement rentals, company employees or family members who are designated on the insurance policy. It's always best to check the terms and conditions on your online reservation (https://www.budget.com/budgetWeb/reservation/initializer.ex?action=reset) confirmation or on the location information page (https://www.budget.com/budgetWeb/locationsearch/location.ex?action=locationsearch) to see which rules apply for your selected location.

Ik werd hierop gewezen door het AllesAmerika forum:)

trails
09-10-15, 14:49
Staat hier:
https://www.budget.com/budgetWeb/html/en/customer/commonquestions/index.html#Can someone else drive a car that I rent?
- the renter's spouse or domestic partner -

Geldt helaas niet voor ons want ik ga met mijn zusje. Wel hele goede prijzen via deze site!

angelique100
09-10-15, 15:15
bedankt! prijs is super twijfel erg tussen Budget 657 en Alamo voor 722 bij uscarhire vind dat echt een super bedrijf mail je een vraag heb je binnen 2 minuten een antwoord :up:

Njit
09-10-15, 15:34
Hier nog een tevreden klant van USCarhire.com. Dit jaar voor eerst bij gehuurd en ze hebben een duidelijke website, duidelijke voorwaarden, duidelijke emails en een handige App. En ook nog prima prijzen. Wat wil een mens nog meer :cool:

angelique100
09-10-15, 15:50
Niks.. heb toch weer via USCarhire geboekt :D App is inderdaad super handig!

Moon29
09-10-15, 18:26
Voor mij is het daar 80 euro duurder.
Alamo krijgt wel voor Miami veel betere recensies dan Budget, en skip the counter van Alamo is natuurlijk reuze handig....
Zouden jullie voor die 80 euro meer kiezen voor Alamo / Uscarhire.com?

Brandsmaatje2
09-10-15, 19:26
Ik heb ook even gekeken bij Budget.com en zou inderdaad iets goedkoper uit zijn. Scheelt bij ons ongeveer 15 euro en dan kies toch echt liever voor Alamo. Is met tolwegen ws ook goedkoper en hopelijk meer keuze qua auto's maar ja dat is altijd weer de vraag. Wij huren nu vanaf Fort Myers en vorige keer vanaf Miami dus dat zal ook echt wel anders zijn.

Ik vroeg me ook nog af of je de kortingscode bij Budget zo maar mag gebruiken? Zijn daar geen voorwaarden aan verbonden?

angelique100
09-10-15, 19:30
Voor mij is het 65 euro duurder maar boeken bij Alamo/USCarhire maakt dat het verschil voor mij wel waard.
Wij hebben vaak gehuurd bij Alamo (erg tevreden) en USCarhire vind ik echt een topservice hebben. Bijkomend nu aanbetaling van 30 euro plus wanneer de prijzen lager worden passen ze bij Uscarhire de prijs aan zonder daar moeilijk over te doen. En zelf een auto kiezen op Mia en de kiosk is ook super handig.

Fitzroy
10-10-15, 07:15
Bij mij was uscarhire.com veel duurder dan AutoEurope. Ik heb ook nog een back-up boeking staan bij Budget van € 60,- minder, maar wij zijn gewoon heel tevreden over Alamo en huren daar eigenlijk altijd. Dus ik had ook besloten dat ik liever wat meer betaal maar dan toch weer bij Alamo huur.

Digitalman
10-10-15, 07:58
Ook hier zeer tevreden ver Alamo. Lekker snel met de kiosk en altijd zelf uitzoeken. Voor onze locatie en periode ook nog het goedkoopst (via uscarhire). Wel gekoznen voor Silver inclusive voor de extra bestuurder. Kostte iets van 30€ meer voor 13 dagen.

angelique100
10-10-15, 10:59
Wij hebben ook de silver inclusive,raar maar waar silver inclusive is regelmatig goedkoper.

Nootje
11-10-15, 19:21
Ik heb net heel handig online ingecheckt (ik dacht makkelijk, dan kan ik in Miami zo doorlopen), maar nu staat er opeens in mijn bevestigingsmailtje dat een 2e bestuurder zich ter plekke moet registreren en het contract moet tekenen.

Moeten we dan alsnog in de rij?

trails
11-10-15, 21:15
Ik heb een paar weken geleden ook online ingecheckt maar kon gewoon de gegevens van de 2e bestuurder invullen.

Nootje
11-10-15, 21:37
Ja, gewoon stom van mij.. De optie helemaal over het hoofd gezien!
Heb de boeking inmiddels geannuleerd en opnieuw gedaan en ingecheckt, nu met additional driver :)

laurens
13-10-15, 23:49
Hallo allemaal, ik heb via alamo.nl een auto gereserveerd op miami airport, kan ik ook hier online inchecken? heb ff gezocht maar kon het niet zo 1 2 3 vinden.. mischien dat jullie het mij kunnen vertellen?

corrus
14-10-15, 00:05
Via Alamo.nl?
Nee, dan is dit helaas niet mogelijk. :(

Fitzroy
14-10-15, 07:51
Ik heb gisteravond toch weer geboekt via Alamo.uk.co/brits. De tarieven lijken aardig gedaald te zijn. Ik heb nu voor net zoveel als rechtstreeks bij Budget een midsize SUV mét additional driver. Mooie deal weer!

Hermanus
14-10-15, 16:18
Ik heb gisteravond ook geboekt bij Alamo.co.uk/brits. Inderdaad weer scherpe tarieven! We zijn er weer klaar voor. Mei 2016.

mblokland
16-10-15, 07:35
Wij ook geboekt voor periode 16-7 tm 06-08 (21 dagen) bij uscarhire 682 euro voor een grand caravan. Alamo Brits was 200 euro duurder.

trails
16-10-15, 10:40
Nu ook weer bij Uscarhire geboekt. Door vluchtwijzigingen konden we nu een dag eerder vliegen. Dus oude boeking geannuleerd en bij vergelijking toch weer bij onze oude vertrouwde UScarhire uitgekomen. Gelijk het type auto veranderd. We hadden eerst een SUV maar hebben nu een minivan gehuurd. We gaan kamperen en die bieden gewoon een zee van ruimte. Dan kunnen we onze luchtbedden volgepompt in de auto laden. Die SUV's vinden we eigenlijk maar niks en daar hadden we spijt van. Sorry heren, maar wij zijn 2 vrouwen en wij denken (waarschijnlijk) wat praktischer. Dus, nu alles precies zoals we het willen (plus een extra dagje in Florida). :D
Wel weer bij Alamo want dat is onze voorkeursmaatschappij (ivm hun tolsysteem en online incheck of kiosk).

Ebelix
16-10-15, 10:42
In een mooie SurburbanXL kunnen de luchtbedden ook opgepompt worden meegenomen ;-)

trails
16-10-15, 11:51
Maar die zijn te duur voor ons, verbruiken te veel en dan hebben we waarschijnlijk een ladder nodig om erin te komen. ;)

Njit
16-10-15, 16:20
Te duur is inderdaad een argument. Met de benzineprijzen zou ik verder van het verbruik niet wakker liggen. Om erin te komen heb je een treeplankje.

keesvankleef
19-12-15, 13:48
Hoe regel ik skip the counter bij alamo als ik geboekt heb bij Alamo.co.uk/brits.?

trails
19-12-15, 13:54
Door deze link te gebruiken:
https://www.alamo.com/en_US/car-rental/checkin.html
Alles invullen en een printje maken.

stephie
26-12-15, 16:53
Je kunt ook altijd mailen met Alamo, mocht het niet lukken.
dat heb ik afgelopen keer ook gedaan. Een medewerker van de klantenservice heeft me toen erg goed geholpen. Alles was perfect geregeld. We konden zo doorlopen naar de huurauto's. Jammer alleen dat mijn man een Mustang cabrio wilde.....dus toen moesten we alsnog naar de balie om te upgraden :(

mblokland
27-12-15, 10:52
Lees deze guide even door, zeer duidelijke uitleg waar ook staat wat je kan doen als het niet werkt.

http://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?t=860575

stephie
28-12-15, 21:43
Het is toch mogelijk om een lijst van huurauto's per locatie te bekijken?
weet iemand waar ik dit kan vinden? Wij hebben de autohuur vast laten leggen bij Alamo via Exit Reizen. We hebben gekozen voor fullsize.

PENPE
28-12-15, 22:00
Het is toch mogelijk om een lijst van huurauto's per locatie te bekijken?
weet iemand waar ik dit kan vinden? Wij hebben de autohuur vast laten leggen bij Alamo via Exit Reizen. We hebben gekozen voor fullsize. In deze klasse heeft Alamo o.a. : Dodge Charger , Chevrolet Impala en Ford Fusion. Mocht je de auto op Sanford moeten afhalen, daar is de keuze heel beperkt.

http://static.cargurus.com/images/site/2014/02/16/20/13/2014_dodge_charger-pic-2049193341829662271-640x480.jpeg

http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2014/05/2014-chevrolet-impala-25l-ivlc-photo-598719-s-986x603-626x382.jpg

http://zombdrive.com/images/2015-ford-fusion-5.jpg

FloridaFabian
28-12-15, 22:14
Het biedt natuurlijk geen garantie maar wij hebben afgelopen juli gekozen voor een Hyundai Sonata (fantastische auto), wij hadden de keuze uit een aantal oudere auto's welke types ik mij niet exact herinner behalve een Chrysler 200. Dit betreft full size op MCO.

mblokland
29-12-15, 15:39
Auto gehuurd bij Uscarhire en na ontvangst supplier reference nummer, redelijk eenvoudig OLCI en skip de counter uitgevoerd via deze guide (http://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?t=860575).

Gemak dient de mens en elke tijdwinst (ergernis minder) is mooi meegenomen.

Deze tip zorgde bij ervoor dat het werkte, kreeg eerst een foutmelding:

Als je een foutmelding krijg of skip the counter niet ziet doe dan het volgende:
Open een tweede tabblad (laat de pagina waar het fout gaan gewoon open staan)
Google in het tweede tabblad Alamo Bypass the counter en klik de bovenste link in de zoekresultaten
Rond het proces af (geef CC en accepteer de verzekeringen van toepassing)

stephie
29-12-15, 18:43
Bedankt! Wij huren via Alamo Tampa Airport.
ik twijfel nog of we deze keer via exit meteen upgraden van FS naar cabrio. We moesten de laatste keer toch nog wel flink bijbetalen voor een Mustang, zelfs na flink onderhandelen.

Niels82
10-01-16, 15:26
Dit is ook nieuw voor mij, wij hebben de auto een paar maanden geleden gereserveerd via Expedia deze keer.
Als ik dit doe, wordt de auto dan ook vastgezet, maw kan ik dan niet meer annuleren (kan nu nog wel)?

JKG
21-01-16, 19:07
Je ziet bij verhuurbedrijven en tussenpersonen altijd auto's staan met dezelfde klasse, maar vaak met 2 of 4 deuren en desnoods een ander type auto in dezelfde klasse. Bedragen kunnen aanzienlijk verschillen.
Nu weet ik bij Alamo op Orlando dat ik de afgelopen 8 jaar altijd zelf een auto mocht kiezen. Dan kan je toch in principe de goedkoopste auto in een klasse boeken (2-deurs) en wat anders moois uitzoeken in dezelfde klassen?
Staan die andere auto's er op om extra geld te verdienen voor mensen die er niet mee bekend zijn hoe het gaat, of denk ik nu vreemd? Ik kon altijd kiezen uit de rij en was daar niets meer, dan kon je gratis een klasse hoger kijken.
Voorheen kon je dan nog Economy betalen en met fullsize wegrijden, dat gaat al een paar jaar niet meer. Anyway, ik wil binnenkort een auto boeken en zit dus in dubio om bijv. de goedkoopste Compact te kiezen met in mijn hoofd om dan een grote Compact weg te rijden... moet lukken toch?

Anthon14
21-01-16, 19:32
Als je met een klasse hoger weg rijdt is er volgens mij niemand die je tegen houdt.

Njit
21-01-16, 19:34
En als ze dat wel doen kun je altijd nog zeggen dat je je vergist hebt/auto verkeerd stond/je een upgrade hebt gekregen..

hannie
21-01-16, 19:36
Alleen een lastige greeter misschien!
Wij hebben in Miami al een paar keer gehad dat we gelijk zo'n greeter op onze nek hadden.
Die wilde persé onze boekingsbevestiging zien en bleef de hele tijd achter ons aan te lopen.

Anthon14
21-01-16, 19:43
Als ze dat bij mij doen loop ik gewoon weer even terug, ik laat me toch echt niet stalken bij de autoverhuur :D

Maar ik wacht ook gerust op een auto die mij bevalt want ik ga me niet lopen ergeren aan een auto tijdens de vakantie.

Overigens ben ik nog nooit tegen gehouden toen ik met een grotere auto weg reed bij de autoverhuur.

P9ol
21-01-16, 20:26
Wij huren altijd een intermediate (midsize) die kan je bij Alamo aanklikken in 2 deurs en in een 4 deurs. Wij nemen altijd een 4 deurs omdat onze dochter achterin zit maar voor de prijs maakt dit niet uit.

JKG
22-01-16, 10:01
Ik denk dat ze je bij het poortje met de slagboom wel dan een vraag gaan stellen, maar zeker weten doe je het niet. Je zou het bijna een keer proberen. ;)
Op Alamo en Eautohuur (hoewel deze nu anders heet) zie je idd geen verschil met deuren, bij Sunny Cars wel. Compact 2 deurs en 4 deurs (ze noemen wel andere modellen, maar hoe kan je die nu noemen als je zelf wat mag pakken?)
verschilt 126 euro. Beide auto's Compact-klasse, beide met goldpakket en dus betaalde tank benzine. Maar omdat je zelf mag kiezen, kan je dus net zo goed de goedkoopste nemen en met de grootste Compact 4-deurs wegrijden...

Ik heb in 8 jaar tijd nog nooit meegemaakt dat ze achter mij aanliepen bij Alamo en meestal ging ik 2x per jaar. Niet eens altijd Florida, ook in California en Nevada geen last van 'stalkers' gehad. ;)

Ik denk trouwens dat midsize en een grotere compact weinig verschillen hoor. Het ligt bij mij aan de prijs wat ik neem, maar als in dezelfde klasse al een prijsverschil is van 126 euro... dan ga ik voor de goedkoopste en op goed geluk wat moois uitzoeken.

Frans1949
22-01-16, 17:33
Ik heb een keer één van die jongens die rondliepen gevraagd om een hogere klasse.
Toen ik heb $20 dollar beloofde is hij met mijn papieren naar het kantoortje gegaan en kreeg ik een free upgrade.
Bij de slagboom aangekomen werd mij verteld dat ik de verkeerde (lees niet geboekte) wagen had meegenomen.
Maar nadat ik wees op de enveloppe waar stond dat ik een free upgrade had gekregen mocht ik vertrekken.
Altijd heb ik me afgevraagd of ik het zelf niet op de enveloppe had kunnen zetten?
Moet je wel de code weten natuurlijk. :cool:

JKG
22-01-16, 19:16
Klinkt bijna als de 20 dollar trick in Las Vegas, haha.

Anthon14
22-01-16, 19:48
Als ze wat zeggen dan stond de auto gewoon in het verkeerde vak,is toch niet mijn schuld en ik ga echt niet alle koffers weer uit de auto halen :)

En trouwens, de mensen achter mij in de rij willen ook niet opgehouden worden dus ze laten je toch wel doorrijden.

Eljo
22-01-16, 19:59
Snap niet dat je een lagere klasse auto huurt en dan een hogere klasse meeneemt. Als je een free upgrade krijgt dan heb je geluk. Zomaar een andere klasse nemen en er niet voor betalen vind ik een beetje aso. Gewoon nemen waarvoor je betaald, wil je groter/luxer dan moet je dit reserveren of ter plekke upgraden.

Fitzroy
22-01-16, 20:02
Ik vind het eerlijk gezegd ook erg bijzonder. Ik noem het zelfs 'diefstal'. Je betaalt bij de kassa toch ook geen verpakking van 100 gram en neemt dan een verpakking van 250 gram mee.

JKG
22-01-16, 21:11
Zomaar instappen in een grotere zou ik ook niet doen. En bovendien heb ik nooit iemand achter mij, als ik bij de slagboom sta. Ik hoef niet op een eventuele zwarte lijst, want Alamo bevalt mij wel.