PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Alamo (2)

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10

SpaceAce
02-02-14, 20:53
Haha ja die bedoel ik. Er zit toch zo'n 100 euro verschil in een grotere auto. Daarnaast zal ik de hoofdbestuurder worden en ik rij graag in kleine auto's. Heb zelf een C1 haha. Dus een Compact auto is voor mij al groot.......

Dat is voor mij juist een extra reden om daar wél een grotere auto te kiezen :) Rij zelf in een Suzuki Alto. Voor ons was destijds het verschil met een compact maar een paar tientjes tegenover een midsize SUV (even nagekeken: de midsize SUV kostte destijds voor ons 145 euro per week).

Fleurida
02-02-14, 21:20
Haha ja die bedoel ik. Er zit toch zo'n 100 euro verschil in een grotere auto. Daarnaast zal ik de hoofdbestuurder worden en ik rij graag in kleine auto's. Heb zelf een C1 haha. Dus een Compact auto is voor mij al groot.......Nou dan maar hopen dat ze niet moeilijk over de koffers doen....Moet na mijn idee ook makkelijk passen.

Ik ging persoonlijk wel voor een midsize SUV, je zit wat hoger, hebt een beter overzicht en je kunt mooi van je af loeren.:cool:

dwouters85
02-02-14, 23:10
Dat is voor mij juist een extra reden om daar wél een grotere auto te kiezen :) Rij zelf in een Suzuki Alto. Voor ons was destijds het verschil met een compact maar een paar tientjes tegenover een midsize SUV (even nagekeken: de midsize SUV kostte destijds voor ons 145 euro per week).

We zijn nu voor een week bijna €200 kwijt voor een Compact. De midsize SUV is niet meer beschikbaar. Wel de luxe klasse. Dat kost zon €100 meer en dat voor een te lompe bak. Ik leg die €100 liever bij het shopgeld haha. Het is maar een vervoersmiddel en ik moet mij in het buitenland vooral lekker voelen in de auto waar in ik rijd, omdat het toch anders is dan dat je gewend bent. Wij gaan dus voor de compact! ;)

SpaceAce
03-02-14, 06:28
En als je nou eens verder gaat kijken en wellicht ergens anders de auto gaat boeken? ;) Of heb je al rondgekeken en is dit de goedkoopste optie?
Weet niet precies wanneer jullie gaan, maar voor bv een weekje april kost een compact bij alamo uk € 165 euro per week en de SUV € 188 euro per week.

Njit
03-02-14, 06:35
Ben ook wel benieuwd waar je gekeken hebt voor de auto? Wanneer ga je? En hoe lang?

dwouters85
03-02-14, 10:16
En als je nou eens verder gaat kijken en wellicht ergens anders de auto gaat boeken? ;) Of heb je al rondgekeken en is dit de goedkoopste optie?
Weet niet precies wanneer jullie gaan, maar voor bv een weekje april kost een compact bij alamo uk € 165 euro per week en de SUV € 188 euro per week.

Wij gaan eind augustus. Heb al flink rond gekeken, maar via Sunny Cars bij Alamo boeken kwam voor als beste uit de bus. Dit bedrag is overigens wel met FP/AD. Dus extra bestuurder en volle tank mee lege tank terug.

dwouters85
03-02-14, 10:29
Ben ook wel benieuwd waar je gekeken hebt voor de auto? Wanneer ga je? En hoe lang?

Eigenlijk wel op bijna alle aanbieders van Sanford airport. Wij landen op 26 augustus om 13.00 en willen de auto op 2 September om 12.00 terug in Miami brengen. Ik wil graag alle nodige verzekeringen, volle tank heen lege tank terug en een extra bestuurder. Nog suggesties??

SpaceAce
03-02-14, 13:13
Dan komt compact hetzelfde uit bij alamo.co.uk en de SUV is dan 33 euro duurder. Maar dat is geen 100 euro dus ;)

dwouters85
03-02-14, 19:44
Bedankt voor je suggestive. Kan er alleen niet uithalen of ik een Eigen risico heb en of er ook een glas,dak en banden verzekering bij zit..... Dit is namelijk via Sunny Cars wel het geval.

Njit
03-02-14, 20:28
Eigen risico heb je niet. Glas-banden-bodem-dak schadedekking heb ik in praktijk ook nog nooit nodig gehad. En bij Sunny moet je ook maar zien of je het terugkrijgt. Je moet dat namelijk eerst zelf voorschieten en daarna claimen.

Als je schade hebt aan je bodem of dak dan vraag ik me sterk af wat je met de auto doet. Als je een kapotte ruit hebt dan moet je dat gewoon melden bij Alamo. Dit valt gewoon onder je CDW. En een lekke band kun je zelf wisselen. En daarna ruil je gewoon de auto om. Krijg je ook weer een volle tank benzine ;)

Fleurida
03-02-14, 21:19
Wij hebben in een vakantie 3 keer een auto geruild, scheelt een hoop tanken:p

Njit
03-02-14, 21:27
Om welke reden?

Fleurida
03-02-14, 21:47
Rolstoel paste niet in Tahoe ivm 3e rij stoelen, toen een Suburban LT waarvan de airco niet werkte en toen weer een Suburban LT, en dat alles in 8 dagen vakantie:cool:

dwouters85
04-02-14, 17:41
Eigen risico heb je niet. Glas-banden-bodem-dak schadedekking heb ik in praktijk ook nog nooit nodig gehad. En bij Sunny moet je ook maar zien of je het terugkrijgt. Je moet dat namelijk eerst zelf voorschieten en daarna claimen.

Als je schade hebt aan je bodem of dak dan vraag ik me sterk af wat je met de auto doet. Als je een kapotte ruit hebt dan moet je dat gewoon melden bij Alamo. Dit valt gewoon onder je CDW. En een lekke band kun je zelf wisselen. En daarna ruil je gewoon de auto om. Krijg je ook weer een volle tank benzine ;)

Hmmm jij lijkt nogal veel te weten. Wat zou jij mij dan aanraden?? Ik bedoel bij welke bedrijf ben je volgens jou uiteindelijk het beste en voordeligste uit??

Njit
04-02-14, 18:31
Zolang je All-Inclusive of Gold hebt maakt het niet zoveel uit waar je geboekt hebt. Check of er CDW, SLI, eventuele extra bestuurder eventueel een tank benzine bij zit. Alamo is wel handig vanwege de Toll. Er is niet zoiets als 'de goedkoopste'. Het hangt uiteindelijk af van de datum, soort auto, het weer etc.. Vergelijk zelf de volgende aanbieders:

http://www.alamo.co.uk/
http://www.alamo.co.uk/brits
http://www.drive-usa.de/
https://www.alamo.nl/
http://www.alamo.de/

dwouters85
04-02-14, 19:59
Super bedankt voor je reactive. Als ik het Gold pakket bij Alamo neem dan krijg ik dit erbij:

Collision Damage Waiver (USA: No Excess)
Extended Liability Protection (EP) (USA/CA: up to $1 mil)
1 Tank Of Fuel *Except When Picking up at Manhattan Locations
Customer Facility Chg 2.00 Per Day
Concession Fee 11.11%
Tire/battery Fee .02 Per Day
Florida Surcharge 2.00 Per Day
Vehicle License Fee
State Tax
Unlimited Mileage
3 Additional drivers

Is EP hetzelfde als de SLI die jij benoemt??

Njit
04-02-14, 20:16
EP is inderdaad hetzelfde als SLI.

utah
10-02-14, 20:25
Veruit de goedkoopste blijft nog steeds AutoEurope. http://www.autoeurope.nl/index.cfm?aff=overturenl&pucode=NL&c=3144

Ilse_
13-02-14, 20:29
Vraagje: Wij hebben voor zomer 2014 een auto gehuurd via Alamo, nu kregen we vandaag n brief vd CreditCard maatschappij dat ze n vermoeden hadden van fraude en dus hadden ze de card geblokkeerd, net na n belletje bleek er dus idd 2 dagen geleden in Florida n poging te zijn gedaan om met onze Credit Card te betalen ( 3100 euro ) Omdat dit gebeurd is wordt deze card niet meer geactiveerd en komt er dus n nieuwe..... Aangezien we onze auto betaald hebben met die nu geblokkeerde Card vraag ik me af hoe dit op te lossen....??

Mensen met ervaring??

Njit
13-02-14, 21:12
Is je auto al volledig betaald?

Ilse_
14-02-14, 08:28
Ja die is volledig betaald.

Njit
14-02-14, 08:40
Ter plaatse moet je toch weer je credit card laten zien. Dat hoeft niet perse dezelfde zijn als die waarmee je geboekt hebt.
Verwacht dus geen problemen.

Essie72
14-02-14, 17:40
Wil bij alamo co uk brits een midsize suv reserveren, maar kan daar geen Gold boeken. Dit zijn we tot nu toe wel gewend. Maar als ik het goed begrijp zit het enige verschil met de Gold en de Fully Inclusive 'm in de tank benzine, aangezien de extra bestuurders sowieso gratis zijn in Florida?

Njit
14-02-14, 17:58
Extra bestuurders zijn alleen in California gratis!

Essie72
14-02-14, 18:07
Maar Brits zitten ze toch wel bij de Fully Inclusive inbegrepen

Anita74
14-02-14, 19:10
Wij hebben ook een auto gehuurd via Alamo uk/brits. Het pakket is bijna hetzelfde als Gold, dus inclusief 3 extra bestuurders en zonder eigen risico e.d.
Het enige verschil is de gratis tank benzine, die zit er niet bij. Maar daar is de prijs ook naar, in ons geval tenminste :D.

Njit
14-02-14, 20:56
@Essie: ze zitten bij het pakket van Brits maar dat was niet je vraag ;)

Essie72
14-02-14, 22:28
Maar ik weet nu wel wat ik wilde weten;)

sunnyrojo
24-02-14, 15:15
Description

Price

Collision Damage Waiver (CDW)

Included

Extended Liability Protection (ep) (usa/ca: Up To $1 Mil)

Included

Concession Recoup Fee 9.89%

Included

Rental Car Facility Chg 4.60 Per Day

Included

Tire/battery Fee .02 Per Day

Included

Florida Surcharge 2.00 Per Day

Included

Vehicle License Fee

Included

Sales Tax

Included

Unlimited Mileage

Included

3 Additional Drivers

Included

de drie additional drivers zaten er bij ons ook standaard bij (Alamo brits). Is er iets wat wij over het hoofd hebben gezien of dat wij nog extra moeten verzekeren? nog tips? (wij hebben de ongevallenverzekering standaard bij onze reisverzekering.)
En zoals ook bij Anita zit er geen gratis tank benzine bij.

Florida14
27-02-14, 23:18
Wij willen ook een auto gaan huren bij Alamo. Nu zagen we een Chrysler 300, ze geven aan dat er 5 personen in passen en 6 koffers. Ik vraag me af of dat wel echt zo is, zo ziet de auto er namelijk niet uit.. Iemand ervaring met deze auto? We gaan met 3 volwassenen en 2 kleine kinderen met hun zitjes, direct vanuit het vliegtuig halen we de auto op dus onze bagage moet ook mee.

corrus
27-02-14, 23:55
Ik zou voor een Minivan gaan, een Chrysler 300 is leuk,
maar met de 2 kids in kinderzitjes op de achterbank zit nummer 3 in het midden helemaal niet zo comfortabel meer...
Waar je 6 koffers voor nodig hebt is niet helemaal duidelijk...
Want met 5 personen en 6 koffers heb je een behoorlijk bak nodig zoals bijv. een Full-size S.U.V.

Florida14
02-03-14, 20:43
Nee de site gaf aan dat er in de auto 5 personen en 6 koffers konden. We hebben geen 6 koffers, maar wel 3 grote en 2 buggy's. Het was meer een beetje informeren of dit er dus allemaal in zal gaan? De koffers hoeven maar 2 ritjes mee, vanaf de luchthaven naar het resort en terug. Wij hebben nu zelf een Peugeot 407 station en soms rijdt er ook iemand met ons mee en de twee kinderen achterin in hun kinderstoeltjes en dat gaat prima. De Chrysler 300 was namelijk 100 euro goedkoper dan een minivan, vandaar.

Fleurida
02-03-14, 23:18
In een Chrysler 300 2 kinderzitjes + nog 1 persoon achterin wordt wel krap:
http://www.seriouswheels.com/2012/bc/2012-Chrysler-300-Luxury-Series-Interior-1920x1440.htm

Volgens mij kun je dan beter voor een minivan gaan:

http://cars.findthebest.com/l/3808/2013-Chrysler-Town-And-Country-Touring

Mister K
07-03-14, 23:50
Hoi iedereen,

Voor onze trip naar Florida hebben we via Alamo brits een midsize suv gehurd voor 19 dagen. Totaal was iets van een 464 euro. Ik betaalde met mijn prepaid mastercard, maar merkte dat ze dat bedrag niet direct hebben afgehaald, maar 'on hold' hebben gezet op de kaart. En wat me nog meer zorgen baart is het feit fat het bedrag dat ze inhouden 625 euro is!
Waren er kosten waar ik geen rekening mee heb gehouden? Een soort van security deposit/waarborg ofzo?

ronenivonne
08-03-14, 07:38
Vreemd zeg, dat heb ik niet gehad de laatste keer dat ik bij hun gehuurd heb einde Februari. Geen hoogseizoen toeslag of zo?

Bosevents
08-03-14, 08:03
Gisteravond gewoon bij de nederlandse Alamo een pracht aanbieding van 18 april as t/m 2 mei (15 dagen) voor 312,50
Dat is €21,- per dag... Super prijs. (speciale voorjaarsactie)

Best blij mee :)

Lelli Kelly
08-03-14, 09:48
Mister K: wij hebben een paar maanden geleden ook geboekt via Alamo Brits voor de zomervakantie maar bij ons geen extra kosten. Misschien heb je je in de valuta gemist? Je hebt ook een bevestiging gekregen met de bedragen bij boeking dus als het niet klopt met de bevestiging zou ik bij Alamo aan de bel trekken.

Lelli Kelly
08-03-14, 09:57
Weet iemand of ze bij de balie op Orlando Airport opnieuw je creditcard gegevens willen hebben? We hebben de auto al geboekt en betaald met de cc maar onlangs is onze kaart geblokkeerd en opgeheven ivm skimming. We hebben nu een nieuwe cc. De gegevens die Alamo nu heeft kloppen dus niet meer.
(de skimming is trouwens begonnen nadat ik een ontbijt heb gereserveerd bij Chef Mickey's via de Disneywebsite)

Fitzroy
08-03-14, 10:51
Als je nog naar de balie of kiosk moet, willen ze wel je CC hebben. Weet niet hoe dat zit als je al gebruik hebt gemaakt van de express check in.

Njit
08-03-14, 23:53
@MisterK: waarschijnlijk een borg. Met een normale CC zie je nooit het bedrag van de borg maar met een Prepaid waarschijnlijk wel. Dit omdat er bij een Prepaid slechts tot het bedrag kan worden uitgegeven wat er op de kaart staat en er dus geen 'Hold' gedaan kan worden. En dan zullen ze waarschijnlijk gewoon het huurbedrag + borg in rekening brengen. Anders gewoon even met Alamo bellen. Is een 1-800 nummer dus gratis (via Skype is het handigste...)

Zie http://www.alamo.co.uk/Content/740/uk/ContactUs . Op de mail reageren ze in het algemeen ook snel..

utah
14-03-14, 06:50
Blijkbaar is het wagenpark van Alamo vernieuwd? En ook de prijzen zijn aangepast. Maar dan in de slechte orde...duurder dus. Toen ik zowat een maand geleden een Mid size SUV configureerde met Gold pack, komt het nu 75€ duurder uit. Spijtig dat ik niet eerder heb gereserveerd.
Weet iemand wat je krijgt als vergelijkbaar indien de Jeep grand Cherokee niet beschikbaar is?

Ta2 Gerrit
15-03-14, 13:49
Jeep Grand Cherokee is wel een Standard SUV, en geen midsize. Or Similar aan de JGC is o.a. GMC Terrain, Ford Edge of Explorer, Chevy Equinox, maar dat verschilt nog wel eens per aanbieder.

mad25
27-03-14, 16:31
Via Alamo zie ik op het volgende overzicht (https://www.alamo.com/en_US/car-rental/cars.html) staan dat je in een Fullsize 5 personen en 5 koffers kwijt kan. Hoe betrouwbaar is dat?

Voorheen namen wij altijd voor ons drietjes de Grand Caravan (3 grote koffers, 3 trolleys maatje handbagage, een wandelwagen voor ons zoontje, een luiertas)... Beetje overkill, maar bij het rondreizen was het wel altijd makkelijk omdat de koffers EN een flinke hoeveelheid boodschappen samen mee onderweg konden ;)). Dit jaar gaan we een stuk minder onderweg (in principe alleen van vliegveld een paar dagen naar Miami, daarna Kissimee/Orlando (waar we een tijd blijven en dus de koffers in ons huisje hebben) en daarna nog een keertje op pad (Keys ofzo wellicht), met als laatste nog de rit naar het vliegveld. Ik overweeg om 2 grote koffers in te wisselen voor grote reistassen, die zijn een stuk flexibeler. Op de reis vanaf het vliegveld zullen deze reistassen in de koffer zitten, en hebben we dus 2 of 3 stuks handbagage, een wandelwagen en een koffer, plus een tray met blikjes of flesjes. Na een paar dagen zullen we de reistassen ook mee gaan 'zeulen'. Die zullen de eerste paar dagen nog niet helemaal vol zitten (alhoewel......:p).

Iemand ervaring of dit in een Fullsize gaan passen als er verder nog 2 volwassenen en een klein jongetje in een kinderstoel mee moeten? Het prijsverschil via Alamo/Brits is toch groter dan voorgaande jaren tussen de Grand Caravan en een Fullsize.

kyra77
27-03-14, 17:14
Gisteravond gewoon bij de nederlandse Alamo een pracht aanbieding van 18 april as t/m 2 mei (15 dagen) voor 312,50
Dat is €21,- per dag... Super prijs. (speciale voorjaarsactie)

Best blij mee :) Geen geld wij zijn nog zoekende voor de zomerperiode aug 2014

Eljo
27-03-14, 19:39
@mad25: wij hebben twee maal een full size gehuurd en hierin 2 koffers (74cm) , 1 koffer (50cm), wandelwagen en nog 1 rugzak meegenomen die in de koffer pasten. Wij hadden een Dodge Charger en Ford Fusion.
btw wij hebben voor de zomer bij Autoeurope een reservering gemaakt voor een lage prijs.

mad25
27-03-14, 21:42
Eljo, dank voor je antwoord. Zouiden er bij jullie toen nog één a 2 grote tassen bij hebben gekund? (Deze situatie doet zich bij ons ongetwijfeld de laatste paar dagen voor :p). Nou zou één tas wellicht ook makkelijk op de achterbank kunnen? Of misschien zelfs één tas en een trolley van handbagage-formaat?

Eljo
28-03-14, 21:05
Een grote tas zou nog wel lukken in de koffer. Weet alleen niet hoe groot deze tas is. Een tweede grote tas op de achterbank moet wel lukken als er maar 1 passagier achter zit.

SJSL
06-04-14, 09:46
Ik heb wat vragen over autohuur. Hoop dat iemand me even wil helpen.
We zullen wel gaan boeken bij Alamo/brits, is steeds voor ons de goedkoopste (aangezien we met z'n 2en willen rijden).

Wij gaan ophalen in Sanford, inleveren in Miami. Soms zie je dat er drop-off kosten zullen worden berekend, soms staat er dat dat gratis is in Florida. Iemand ervaring mee?

En hoe gaan jullie om met de ophaal en inlevertijd bij het boeken? Onze terugvluchttijd is nog niet bekend. De tijd komt niet heel precies toch? Behalve dat het een dag huur scheelt als je na de ophaaltijd weer inlevert? Kan je het na je boeking makkelijk veranderen?

En hoe gaan jullie om met de brandstof. Je moet de auto met volle tank inleveren of ze berekenen de missende brandstof achteraf. Hoe doen jullie dat? Is het heel nadelig om hem niet vol terug te brengen of heb je het dan over een klein prijsverschil tov zelf tanken?

knaapje
06-04-14, 11:06
Eigenlijk geen enkele van de bekende verhuurmaatschappijen berekent in Florida drop off kosten, ook Alamo niet.

De tijden blijven dan een gok. Ik vul zelf altijd de aankomsttijd plus zo'n 1,5 uur in i.v.m. immigration, customs en bagage ophalen en zo'n 2 uur voor vertrek.
Het zijn richttijden, die je opgeeft, de exacte tijd van afhalen komt op je contract te staan en die geldt.

Je hebt lang niet altijd de keus. De lokale policy geldt. Vaak is dat tegenwoordig vooraf betalen.
In kosten is vooraf betalen wat duurder, maar ook het gemak kan tellen.
Gedeeltelijk gevuld terugbrengen en hun laten aftanken (als dat al kan) is veruit het duurste.

Lizz
06-04-14, 13:01
Weet iemand hier op het forum of je ook online in kunt checken bij alamo als je een fly drive hebt geboekt bij Arke?
En welke code je dan in moet vullen.

Fitzroy
06-04-14, 13:07
Ik heb daarvoor met Arke gebeld en de code doorgekregen. Overigens kun je wel online inchecken maar moet je vervolgens alsnog langs de balie. Maar dat gaat dan wel sneller en ze zeuren ook niet aan je hoofd om allerlei extra's omdat je dat al allemaal hebt aangegeven op je check-in formulier.

Lizz
06-04-14, 14:03
Oke bedankt voor je snelle reactie.
Ik moet morgen alleen even la gs D-reizen want daar hebben we de reis geboekt en Arke zelf kon ons de code niet geven om in te loggen.
Dat moet het reisbureau dus doen...lekker handig.
Maar dan komt het vast goed!!!

José
06-04-14, 15:28
Sanford is een erg rustige luchthaven en veel mensen uit het vliegtuig vliegen door naar Miami, er zijn dan ook geen lange wachtrijen bij de balie van Alamo. Voorgaande keren waren wij direct aan de beurt zonder enig gezeur over upgrades etc. dus vooraf inchecken is echt niet nodig hoor.

Lizz
06-04-14, 21:23
Goed te weten, dank je wel Jose.

pzomerdijk
08-04-14, 13:34
Wat Jose zegt is ook onze ervaring. Afhandeling op Sanford is voor ons altijd binnen 10 minuten geregeld (Dollar).

keesvankleef
16-04-14, 14:28
Hallo weet iemand misschien hoe ik een boeking kan veranderen of afzeggen ik heb namelijk een verkeerde aflevertijd ingevuld.
Als ik naar cancel ga en mijn boekingsnummer en naam invul krijg ik dat ik niet online kan veranderen maar moet bellen of e-mailen maar geen van tweeen lukt.Het gaat over Alamo Brits maar het lukt ook niet op Alamo.com. Heeft iemand goede raad?

Njit
16-04-14, 14:58
Hoeveel scheelt de aflevertijd met de werkelijke tijd? Het is namelijk altijd een indicatie, het is niet zo dat ze een auto speciaal voor je klaar gaan zetten.

Je kan ze gewoon mailen:

For rentals in Europe
Please call 0871 3841086* or email alamoukweb@rentpremier.com
Post Rental Query call 0845 1202071 or email alamocr@rentpremier.com

angelique100
16-04-14, 15:03
Even uitkijken met annuleren als je al hebt betaald want dan krijg je direct te maken met een koers verschil. Mailen zou wel moeten lukken hoor, en dan gewoon even vragen of je tijd aangepast kan worden. Als de ophaal tijd niet onder de terugbreng tijd is zal dit snel aan te passen zijn (heb ik al wel eens gehad ivm vlucht wijiziging) . is dit wel zo komt er waarschijnlijk een huurdag bij, daar moet je wel even voor oppassen. Welk email adres heb je gebruikt?

keesvankleef
17-04-14, 19:38
Dank U wel voor de informatie het is mij gelukt om te anuleren.

dwouters85
18-04-14, 11:44
Nog even een vraag. Ik wil via Aloma Brits een auto huren. Oppikken op Orlando Sanford. Echter vindt ik alleen Orlando International of Sanford International airport bij het keuze menu. Ik weet voor 95% zeker dat ik voor Sanford International moet kiezen, maar toch twijfel ik. Wie weet het juiste antwoord. Niet dat Sanford straks 2 vliegvelden kent waarvan 1 International en 1 Orlando Sanford....haha

laanvdj
18-04-14, 13:14
Sandford international is goed. Luchthavencode is SFB.

LolekGwen
25-04-14, 16:36
Weet iemand of upgraden in Sanford bij Alamo een beetje lukt?
Ik wil eigenlijk een Tahoe huren maar een Grand Cherokee is €340 goedkoper.
We gaan 28 dagen dus als ik dan voor bijv. $10 per dag kan upgraden is het voordeliger....blijven Hollanders he...:o

PENPE
25-04-14, 18:29
Het aanbod van autos op Sanford is volgens mij niet zo gek groot, dus de kans dat je daar gratis kan upgraden is dan ook niet zo groot. Maar zoals ik altijd zeg " show your papers, be polite " en wie weet maak je dan een kans. Heb overigens bij National/Alamo op Orlando en gisteren op Tampa geen Cherokees gezien en ook eigenlijk de afgelopen weken niet als rentalcar zien rijden. Als je een Standard-SUV hebt gehuurd is de kans groot dat je een Chevrolet Equinox, GMC Terrain of Nissan Mureno treft. De Tahoe heb ik zelf ook al een paar keer gekregen als upgrade, maar hou er rekening mee dat die met zn 5.7 V8 een gem verbruik heeft van 1 op 4 tot 1 op 6 wat inhoudt dat je, met de prijs van gemiddeld $3,70 per gallon op dit moment om de 2/3 dagen voor $100 staat te tanken... en als je dat even berekend over je verblijfsduur.

Probeer te gaan voor een Chevrolet Traverse, GMC Accadia of Ford Explorer ;-)

LolekGwen
25-04-14, 19:26
He Penpe, dank je voor je reactie. Het hoeft ook niet gratis en ik bedoelde inderdaad Standard vs. Fullsize SUV. Het liefst zou ik een Expedition huren maar denk dat dat helemaal duur wordt.
De upgrade hoeft ook niet gratis maar als het zo rond de $10 en $15 per dag blijft....Denk dat ik maar gewoon een Fullsize huur en dan probeer to rent it with a smile en dan wie weet lukt een slagje groter of luxer...heb op MCO en MIA wel succes gehad wat upgraden betreft maar wordt eerste keer SFB. En die 4 weken in het jaar betaal ik graag voor de benzine voor ik weer in mijn Nissannetje stap:D

Eljo
25-04-14, 22:20
Het aanbod van autos op Sanford is volgens mij niet zo gek groot, dus de kans dat je daar gratis kan upgraden is dan ook niet zo groot. Maar zoals ik altijd zeg " show your papers, be polite " en wie weet maak je dan een kans. Heb overigens bij National/Alamo op Orlando en gisteren op Tampa geen Cherokees gezien en ook eigenlijk de afgelopen weken niet als rentalcar zien rijden. Als je een Standard-SUV hebt gehuurd is de kans groot dat je een Chevrolet Equinox, GMC Terrain of Nissan Mureno treft. De Tahoe heb ik zelf ook al een paar keer gekregen als upgrade, maar hou er rekening mee dat die met zn 5.7 V8 een gem verbruik heeft van 1 op 4 tot 1 op 6 wat inhoudt dat je, met de prijs van gemiddeld $3,70 per gallon op dit moment om de 2/3 dagen voor $100 staat te tanken... en als je dat even berekend over je verblijfsduur.

Zijn de Equinox/Terrain/Mureno niet een klasse lager, Midsize SUV ?

PENPE
26-04-14, 14:50
Nope, Equinox valt onder de Standard-SUV's

Digitalman
27-04-14, 01:54
Wij hebben een GMC Terrain mee als standard SUV. Bevalt overigens prima.

Eljo
27-04-14, 08:33
Nope, Equinox valt onder de Standard-SUV's

hmmm.... Deze zijn wel kleiner dan de geadverteerde Santa Fe / Grand Cherokee.

dwouters85
27-04-14, 18:02
Nou we hebben onze auto bij Alamo gehuurd. We zijn maar met zn tween dus hebben gekozen voor een Midsize. Vraagje; hoe gaat het in zijn werking als we op Sanford aankomen? Zit Alamo in de aankomsthal of ergens anders? En hoe gaat het vanaf daar in zijn werking??

Pietc
28-04-14, 00:48
Ik wil eens voor de verandering ook eens een keertje boeken op de Alamo Brit site, aangezien het me toch wel weer wat scheelt. Normaal boek ik altijd via drive-usa.eu.

Zo te zien zijn de volgende voorwaarden exact hetzelfde. Ik wil toch echter even vragen of dat echt zo is, om geen onaangename verassingen straks tegen te komen.

Drive-usa:
http://i60.tinypic.com/se1rnb.jpg

Alamo Brit:
http://i60.tinypic.com/296kl78.jpg

satpet
28-04-14, 09:59
Pietc
Het is bijna hetzelfde als bij Drive-usa "super inclusive-plus-package", alleen heb je geen tank benzine.
Over het al of niet bestellen/betalen van de extra tank, versus vol inleveren is er hier al veel over geschreven.
Persoonlijk ga ik heb proberen vol terug in te leveren.

Pietc
28-04-14, 18:33
Bedankt satpet. Klopt, ik heb dan ook bewust niet een printscreen genomen van de super inclusive plus van USA Reisen aangezien die dus een volle tank heeft en dan dus geen eerlijke vergelijking is. Zo te zien zijn deze twee dus hetzelfde en scheelt Brit mij zo'n $80 dollar.

dwouters85
28-04-14, 19:55
Nou we hebben onze auto bij Alamo gehuurd. We zijn maar met zn tween dus hebben gekozen voor een Midsize. Vraagje; hoe gaat het in zijn werking als we op Sanford aankomen? Zit Alamo in de aankomsthal of ergens anders? En hoe gaat het vanaf daar in zijn werking??

Kan iemand mij antwoord geven?

pzomerdijk
28-04-14, 20:02
Sanford is klein vliegveldje. Volg de bordjes Car Rental. Die zitten allemaal bij elkaar. Ga naar de balie met je voucher, rijbewijs en cc. Let op dat je je niets laat aansmeren m.b.t. upgrade. Dan ben je over het algemeen meer geld kwijt dan vooraf. Het enige wat je aan te bevelen is is het tolprogramma. Kun je bij tolpoortjes gewoon doorrijden. Voorwaarden tekenen. Parkeerplaats Alamo is vlakbij de uitgang. Bij Alamo in de juiste rij je Midsize auto uitzoeken. Controleer de auto of er geen beschadigingen aan de auto zitten. Is dat wel het geval, fotografeer dit en laat het op je formulier aantekenen. Instappen, formulier (meestal achter zonneklep bestuurder) aan poortje bij uitgang afgeven en wegwezen. Sleutel zit in de auto. Simpel. Neem even tijd om de auto te leren kennen, met name automaat. Tip! Als je geen gebruik maakt van het tolprogramma, zorg dan dat je in ieder geval wat quarters bij je hebt. Verder niet druk om maken, gaat vanzelf. Succes en plezier!

LolekGwen
28-04-14, 21:20
Moet je nu wel of niet melden dat je het tol-programma wilt gebruiken? Ik lees overal dat je alleen maar door een Sun Pass poortje hoeft te rijden en dat dan je kenteken gescand wordt.
Verder gaat dan alles automatisch.

Ta2 Gerrit
28-04-14, 21:21
Dat heb je helemaal goed gelezen, gaat allemaal automatisch :D

Lidewy
30-04-14, 15:15
Goedemiddag,

Wij zijn nu aan het kijken naar het huren van een auto bij alamo.co.uk. De auto die we willen gaan huren is een Toyota RAV4 midsize SUV. Met gold pakket voor €746,- Dit is van 20 oktober t/m 13 november (24 dagen). Goedkoper ben ik het nu niet tegen gekomen. Is dit een goede prijs???

Alvast bedankt!
gr. Lidewy

theovg
30-04-14, 17:27
Probeer de site alamo.co.uk/brits eens kan aanmerkelijk schelen.

Lidewy
30-04-14, 18:44
Bedankt! Ik heb het meteen even nagekeken en het verschil is €200.- !!! Klopt het dat het enige andere verschil is dat en geen volle tank bij zit?

calypso
01-05-14, 08:35
Klopt het dat het enige andere verschil is dat en geen volle tank bij zit?
Yep klopt helemaal

dwouters85
01-05-14, 11:16
@pzomerdijk;
Super bedankt voor je reactie! Maar het is mij nou idd ook niet meer duidelijk of ik nou wel of niet moet aangeven dat ik van de toll by plate gebruik wil maken. Heb al meerdere keren gelezen dat je dit niet hoeft aan te geven omdat dit automatisch ingaat zodra je het eerste poortje doorrijd.....iemand uitsluitsel??

Lidewy
02-05-14, 09:00
Bedankt voor het reageren calypso! Voor €200,- kan ik wel een tank vol gooien :-)

Eljo
07-05-14, 21:01
via Easyterra/Autoeurope heb ik een auto gehuurd voor de zomer en heb hiervoor een voucher gekregen. Op de website van Alamo heb ik de SaveTime optie ingevuld vanuit gaan de dat ik niet naar de balie hoef maar gebruik kan maken van een kiosk.
zijn er reizigers die ervaring hebben met het invullen van Save time en daarna het gebruiken van een kiosk via een third party? ik hoor diverse verhalen dat het alleen mogelijk is om van een kiosk gebruik te maken als je rechtstreeks huurt, achteraf betaald, of via de uscarhire.uk huurt (dit geven zij zelf aan).

ik heb via de zoekfunctie geprobeerd maar kreeg zeer veel hits op "Alamo" en "kiosk" :)

jarjarbinks
07-05-14, 21:12
via Easyterra/Autoeurope Save time

Save time heeft zover ik het meegemaakt heb alleen voordeel dat bij het invullen van gegevens aan de counter/balie dat dit sneller gaat.
Heb al een paar keer geprobeerd om de kiosk te gebruiken maar anders dan rechtstreeks bij Alamo of via uscarhire is dit nooit gelukt.
Altijd naar de balie moeten gaan.
Vorig jaar in Miami geboekt via Alamo/brits en de kiosk werkte perfect. Gelukkig maar want de voor de counter stonden wel 30 personen te wachten.
Dus invullen, printen en doorlopen. Prima verlopen.
Andere keren geboekt bij Alamo maar via een bedrijf ook als Easyterra en de kiosk werkt zeker niet.

Neem dus ook aan voor jullie de counter de enige weg is. Mocht de kiosk wel werken dan laat het hier zeker weten.

Bosevents
07-05-14, 21:14
je kunt gewoon doorlopen naar de bedienden bij de auto's. mocht het niet lukken afhankelijk waar je op vliegt maar in Tampa is de balie slecht 2 minuten verder op.
Met wat extra geld in je zak (20 dollar) kun je zo maar aldaar een upgrade krijgen.
Wij hadden compact en voor 20 dollar kregen we midsize mee. :) Gewoon vragen aan die gasten die er rondlopen...

satpet
08-05-14, 09:57
Bosevents,
Bedoel je dat je met 20$ Baksheesh in de garage dat daar kan regelen?

knaapje
08-05-14, 13:53
Misschien kan je het dan nog beter gewoon hier regelen.
Ik boekte pas een auto van Dollar en er zat EUR 0,40 per dag verschil tussen een compact en een intermediate.

Vorig jaar had ik een compact van Dollar met een gratis upgrade (indien voorradig) naar een intermediate.
Ik rij graag Ford en vroeg dus aan de kiosk of er een Ford stond. De medewerker liep met me mee de garage in, er stond geen intermediate Ford wel een compact Focus.
Hij keek er niet naar, maar zei: Ik heb nog wat als je die wilt hebben mag je hem zo meenemen, bel ik wel even de exit-check. Hij wees op een Crown Victoria (de bak van de Highway patrol en sheriff) Kostte wat benzine maar reed.....! en gratis.

Eljo
11-05-14, 10:06
Onderstaand het antwoord van Alamo betreffende het gebruiken van online check in / save time en daarna bij het afhalen gebruiken van een kiosk. Helaas moet je eerst naar de balie als je een voucher hebt.

Thank you for contacting our Alamo Customer Service team regarding your upcoming rental with our Miami location. This issue was forwarded to me for special attention. I apologize for any inconvenience in being unable to use the expedited online check-in procedure. Not all reservations qualify. I have included details below, but basically, the reason this rental was indicated for counter check-in is that is uses an external tour voucher through a third party.

Alamo Online Check-In Terms and Conditions:
To qualify, you must:
- Meet minimum rental age requirements.
- Have a valid U.S. or Canadian driver's license.
- Provide a valid major credit card.
- Alamo does not accept debit cards at the time of the rental. Although a debit card may be accepted online, you will not be able to process your transaction at the time of rental.
- Not available for some specialty class vehicles.

Online Check-In is not available with reservations containing the following:
- Reservation is more than 30 days in duration.
- Reservation is 'On Request'.
- Additional equipment such as child seat, toddler seat, infant seat, or ski racks. Rentals requiring additional equipment must go to the rental counter.
- Coupon (including 'ecoupons') used with reservation.
- Voucher used with reservation.
- Applicant Business Account Number used with reservation.
- Central Bill Number used with reservation.

The agent who assists you in Miami will want to review your voucher to ensure it is correctly applied. We appreciate your business, and look forward to servicing you in Miami this summer! If you have any further questions, please let me know.

Bryce2011
11-05-14, 15:58
Met een voucher van Usa-reisen.de/ drive-usa.de is het mij de afgelopen jaren gewoon gelukt om mijzelf via de kiosk in te checken. Ik weet natuurlijk niet hoe dat zit met overige "third party" vouchers....

was gewoon een kwestie van de CC ,welke was gebruikt bij de boeking, invoeren in de kiosk en vervolgens stap voor stap invoeren van de gegevens.
ook extra's zoals een kinderzitje heb ik op deze manier geregeld.
invullen duurt iets langer als aan de balie (maar dat ligt deels aan mijzelf en het feit dat ik alles driedubbel wil lezen voordat ik verder klik) maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd door het feit dat ik niet in de rij hoef te wachten....

PENPE
11-05-14, 23:40
Bedoel je dat je met 20$ Baksheesh in de garage dat daar kan regelen? Ik heb daar nog nooit voor betaald, in mijn geval altijd een kwestie van "show your papers, be polite" en rij voor niks-noppes-nada in een upgrade weg :-)

Ruud2004
14-05-14, 20:28
je kunt gewoon doorlopen naar de bedienden bij de auto's. mocht het niet lukken afhankelijk waar je op vliegt maar in Tampa is de balie slecht 2 minuten verder op.
Met wat extra geld in je zak (20 dollar) kun je zo maar aldaar een upgrade krijgen.
Wij hadden compact en voor 20 dollar kregen we midsize mee. :) Gewoon vragen aan die gasten die er rondlopen...

Grappig, 1e week van juni vliegen wij deze route ook met BA en huren we ook bij Alamo op TPA Int. Airport. Ik heb ook altijd 20 USD op zak voor als ik niet kan/mag kiezen wat naar mijn zin is. Zit Alamo daar trouwens op de terminal? Ik hoop wel dat onze bagage wel gelijk meevliegt, na de eerste nacht zitten vertrekken we al naar Orlando!

Pietc
26-05-14, 07:46
Heeft iemand nog online check-in optie van Alamo kunnen proberen? Ik heb deze keer via de Brits site een standard suv gehuurd en zag dus dat je ook online kan inchecken. Als ik op die pagina ben, zie ik dat je de land van herkomst en rijbewijs gegevens moet invullen en ook eventuele andere opties kan kiezen (navigatie etc...). Additional driver kan je ook daar opgeven.

Ik las eerder in deze topic dat het sommigen niet lukte en dus ik ben een beetje "bang" om het te proberen en om straks ter plekke te horen krijgt dat het niet is gelukt etc..

Iemand dus nog ervaring mee?

Digitalman
26-05-14, 13:04
Ik heb onlangs op het vliegveld van Ft Myers gebruik gemaakt van de zuil en dat ging prima. Ik had geboekt via Alamo Brits.

ietie
16-06-14, 18:42
U heeft nog tot morgen middernacht om gebruik te maken van de USA voordeeldagen van de KLM. En daarom geeft Alamo.nl u ook nog tot morgen middernacht de tijd om te scoren met een voordeel van EUR 17,50 op de reserveringskosten van een huurauto in de USA! Bent u van plan om een rondreis te maken door het Westen van de Verenigde Staten (http://alamo.us4.list-manage.com/track/click?u=1c33a50c7fe978b09776045e2&id=6167ab5577&e=af764228d8) of gaat u genieten van de Oostkust? Reserveer uw huurauto nu nog voordeliger via Alamo.nl (http://alamo.us4.list-manage.com/track/click?u=1c33a50c7fe978b09776045e2&id=372ace98ba&e=af764228d8). Vul tijdens het reserveren de actiecode GOAL in en maak direct gebruik van uw voordeel. Deze aanbieding loopt tot dinsdag 17 juni 24:00 uur en is geldig voor nieuwe reserveringen en geldt niet in combinatie met andere aanbiedingen.

Vandaag deze mail ontvangen.

Njit
16-06-14, 18:48
Mjah.. de meeste bekende aanbieders zoals USAReisen, RentalCars.com en alamo.co.uk hebben STANDAARD geen reserveringskosten.
Dus ik denk niet dat dit nu zo'n spectaculaire aanbieding is..

Fleurida
16-06-14, 18:55
Als ik in Oktober een standard SUV boek voor een week kost hij bij alamo.nl € 397,00 en bij alamo.co.uk/brits £ 157,00. Dit is dan zonder tank benzine maar voor dat prijsverschil kun je wel een tank benzine kopen:cool:

Njit
16-06-14, 19:05
Omgerekend is dat ca 196 euro. Verschil van 201 euro. Daar kun je wel meer dan 1 tank benzine voor kopen :rolleyes:

Buurvrouw
21-06-14, 12:03
Wij hebben ook een SUV mid Alamo gehuurd voor een week in oktober en betalen €164,- (easyterra) Misschien huur je 'm langer dan een week? Ik vind het verschil zo groot.

Fleurida
21-06-14, 13:17
Bij Alalom.co.uk/brits zit voor dit bedrag 3 extra bestuurders, die kosten bij Easyterra $ 10,00 per dag. En dan gaat dit over een standard SUV, niet over een midsize die jullie gehuurd hebben. Die kost trouwens ongeveer € 164,00 maar dan ook met 3 extra bestuurders bij alamo/brits.

Buurvrouw
21-06-14, 13:58
Toen ik daar voorheen zocht, kostte ie meer dan bij easyterra. Nu ik het opnieuw invul is het inderdaad goedkoper. Dank voor de tip!

Jolanda1971
27-06-14, 10:21
Vraag aan de ervaren autohuurders :
Na het boeken van onze huurauto bij Alamo via easyterra zijn onze vliegtijden gewijzigd. Oorspronkelijk wilden wij de auto de volgende ochtend ophalen in Miami (kwamen pas om 20.00 uur plaatselijke tijd aan en met 2 jonge kids leek het ons handiger om eerst naar het hotel te gaan en de volgende ochtend weer terug om de auto op te halen). Maar nu komen wij al om 14.30 uur in Miami aan, en lijkt het ons toch handiger om direct de auto op te halen. Idem voor de terugreis: oorspronkelijk vroeg in de ochtend, nu laat in de middag, dus liever nog wat langer de auto.

Reservering annuleren en een nieuwe maken is prijstechnisch niet interessant (scheelt via Alamo ruim € 100, daar nemen wij dit ongemak wel voor lief). Reeds contact gehad met zowel EasyTerra als met Alamo, maar die geven aan hier niets aan te kunnen doen. Ook een nieuwe reservering voor 1 dag maken, kan niet want dan zouden wij op de oorspronkelijke ophaaldatum weer terug moeten komen? Waarschijnlijk lukt het wel om de auto -tegen meerprijs- later in te leveren (dat moet toch in ieder geval mogelijk zijn?).

Maar ik ben benieuwd of iemand al de ervaring bij Alamo heeft gehad dat men een dagdeel eerder (de huidige reservering staat voor 9.00 u, dat zou dan een dag eerder rond 15.30 uur/16.00 uur kunnen zijn) de gereserveerde en reeds betaalde auto heeft opgehaald. Kan ik net doen of ik onwetend doen en dan alsnog de gewenste auto eerder meekrijgen, of schatten jullie in dat de slagingskans hiervoor erg beperkt is? Dan gaan wij gewoon met een luchthaventransfer naar het hotel en de volgende ochtend de auto ophalen. Was toch al het plan, maar gelet op de gewijzigde tijden zou het wel handiger zijn om direct de auto mee te kunnen nemen.

Leermomentje voor mijzelf: beter net iets te ruim nemen dan te krap :-).

marjolijne
27-06-14, 11:21
Ik kan je geen advies geven maar raar vind ik het wel.
Wij hadden een aantal jaar geleden via usareisen.de een auto gehuurd.
Volgens mij via Dollar.
Deze zouden we ophalen nadat we de camper hadden ingeleverd.
Maar aangekomen in Orlando wilde we eigenlijk meteen de auto.
Gebeld met Duitsland een geen probleem. Auto een dag of 4 eerder opgehaald.
Rekening werd afgeschreven via de creditcard (zonder extra kosten) en het nieuwe eticket verstuurd.
Ondanks dat het een feestdag was konden we een uurtje later de auto al ophalen.

Fleurida
27-06-14, 13:39
Gewoon annuleren en opnieuw boeken bij alamo.co.uk/brits, is nog goedkoper ook. Bij Brits kosten een minivan 27-07 op halen om bijv 12.00 uur en inleveren op 21-08 om 18.00 uur € 1376,00 en bij Easyterra € 1488,00. Bij brits zitten er dan ook nog 3 extra bestuurders bij in voor die prijs, bij Easyterra $ 10,00 pp per dag.

Jolanda1971
27-06-14, 14:13
@Fleurida;
Dank voor jouw uitzoekwerk, maar was het maar zo makkelijk. Ooit was EasyTerra nl wel de goedkoopste en op dat moment heb ik geboekt voor het bedrag van € 690 voor de periode 28-7 / 21-8, standard suv. Die wil ik natuurlijk dan niet annuleren en vervangen door een andere reservering. Alamo zelf is nu wel goedkoper dan EasyTerra maar nog steeds € 845 voor deze periode. Het gaat feitelijk om 1 dag meer, en die dag zou ons dan € 155 kosten terwijl ik circa € 45 acceptabel vind.

Teleton
27-06-14, 16:28
Waarschijnlijk lukt het wel om de auto -tegen meerprijs- later in te leveren (dat moet toch in ieder geval mogelijk zijn?).

Maar ik ben benieuwd of iemand al de ervaring bij Alamo heeft gehad dat men een dagdeel eerder (de huidige reservering staat voor 9.00 u, dat zou dan een dag eerder rond 15.30 uur/16.00 uur kunnen zijn) de gereserveerde en reeds betaalde auto heeft opgehaald. Kan ik net doen of ik onwetend doen en dan alsnog de gewenste auto eerder meekrijgen, of schatten jullie in dat de slagingskans hiervoor erg beperkt is? Dan gaan wij gewoon met een luchthaventransfer naar het hotel en de volgende ochtend de auto ophalen. Was toch al het plan, maar gelet op de gewijzigde tijden zou het wel handiger zijn om direct de auto mee te kunnen nemen.

Alles is mogelijk. Je kunt ook gerust doen alsof je onwetend bent. De voorwaarden staan echter in je huurcontract en daar teken je voor. Of je het nu weet of niet, Alamo incasseert de kosten en die zijn niet mis als je de auto eerder/later dan afgesproken ophaalt/inlevert.

Tip 1 van Ton: regel je zaakjes vooraf en zorg dat je ter plekke of achteraf nooit discussie hebt met de verhuurmaatschappij. Je verliest!

Alamo verhuurt niet in dagdelen. Ze rekenen in 24 uur. Als je huurperiode volgens je contract op 28 juli om 9:00 ingaat, krijg je de auto niet op 27 juli mee. Voor die extra dag zullen ze de volle mep berekenen en daar gelden de pakkettarieven zoals je ze van boekingen die je vanuit Europa maakt, niet voor. Dat maakt dit een dure grap.

In de regel is men op de verhuurocaties op vliegvelden, vrij soepel met de ophaaltijd. Toch neem je nogal een risico als je toch besluit een auto direct na aankomst te huren en deze 24 uur later terug te brengen om je oorspronkelijke auto op te halen. Het is namelijk helemaal niet zeker of ze bij de pick-up een graceperiode van een uur of zeven zullen hanteren. De graceperiode geldt wanneer je aan kunt tonen dat je wegens vertraging van je vlucht de auto pas later op kunt halen.

Voor je returntijd heb je een soortgelijk probleem. Als de afgesproken ophaaltijd 9:00 uur is, dient de auto ook voor die tijd ingeleverd te worden op de dag dat het contract afloopt. Dat is lastig als je pas in de avond vertrekt. Op het huurcontract dat je in Miami meekrijgt, staat hoe lang de "graceperiod" is. Hieronder verstaat men de tijd die je de auto later dan het afgesproken kunt inleveren zonder dat er een fee in rekening wordt gebracht. Deze perioode is kort! Later dan afgesproken inleveren is dus geen handige optie. De fee wordt per uur berekend en verschilt per locatie. Reken op bedragen tussen de 5 en 16 dollar per uur en reken er ook op dat dit weer het Amerikaanse tarief is, exclusief alle extra kosten.

Tip 2 van Ton: overleg eens met je reisverzekering of extra kosten die verband houden met wijzigingen in je vluchtschema gedekt zijn. Deze kosten zijn onvoorzien en zijn niet verwijtbaar dus wie weet zit daar een mogelijkheid.

Ta2 Gerrit
28-06-14, 16:28
Later inleveren is helemaal geen probleem, maar kan wel kostbaar worden. Wij waren op JFK ruim 3 kwartier (dikke file) te laat en de courtesy was 28 minuten. Dus werd er vrolijk een dag extra berekend (wel kaal, zonder verzekeringen, ik dacht $43,-). Daar kan de ontvanger weinig aan doen, dat doet zijn scannertje vanzelf.

Eerder ophalen kan ook, maar wel op de dag van het contract. Dit houdt dan wel in dat hij ook eerder terug moet, ofwel op het tijdstip dat je de poort uitrijdt. Breng je hem op de laatste dag later terug dan dat tijdstip, kost het je ook weer dollars.

Ik begrijp dat jullie niet kostenloos kunnen annuleren, want anders zou ik dat zeker doen, en een nieuwe reservering maken, desnoods bij een ander. Wel vreemd trouwens dat Easyterra daar niet in mee wil denken, die was bij mij direct afgeserveerd (voor een volgende keer)

Njit
28-06-14, 19:37
Wij waren op JFK ruim 3 kwartier (dikke file) te laat en de courtesy was 28 minuten. Dus werd er vrolijk een dag extra berekend (wel kaal, zonder verzekeringen, ik dacht $43,-). Daar kan de ontvanger weinig aan doen, dat doet zijn scannertje vanzelf.

Van Alamo zelf:

What is Alamo's grace period?

There is generally a 29 minute grace period for daily rentals. If the vehicle is returned within 2 hours of the time it was rented on a subsequent day additional hourly charges will apply. If you return the vehicle 2 hours or more from the time it was rented on a subsequent day, you will be charged for an additional day of rental.

Dus niet helemaal volgens policy. Pas na 2 uur te laat zou je een dag extra moeten betalen.

Marik
28-06-14, 20:27
Misschien ook een handige tip voor mensen zonder Creditcard, wij hadden in ons gezelschap enkele personen (huurde 2 auto's) zonder CC.
Het huren is bij (alleen) Alamo dan nog mogelijk, je betaald $200,- borg en krijgt hiervan een deel terug. In ons geval was dit bij een midsize-SUV voor 2 weken $119,-.
Na navragen blijkt het wagenpark van Alamo zo groot te zijn dat ze het risico kunnen lopen om een auto "te missen" mocht dit gebeuren.
Wij maakte de grap "dus we kunnen hier eigenlijk een Chrysler Voyager kopen voor $200,-" de man knikte maar vond het niet echt een leuke grap.

Geef wel voor het boeken aan dat je zonder CC een auto gaat huren!

Jolanda1971
29-06-14, 09:20
Ik begrijp dat jullie niet kostenloos kunnen annuleren, want anders zou ik dat zeker doen, en een nieuwe reservering maken, desnoods bij een ander. Wel vreemd trouwens dat Easyterra daar niet in mee wil denken, die was bij mij direct afgeserveerd (voor een volgende keer)

Wij kunnen wel kosteloos annuleren, alleen is een nieuwe reservering behoorlijk duurder dan de huidige. En dat voor in principe maar een paar uurtjes meer.

Dank voor de reacties. Ik denk dat wij de auto dan toch maar gewoon op het geplande tijdstip gaan ophalen, daar vragen hoe het zit met later inleveren. Dat het ons extra geld kost, is duidelijk en logisch. Maar dan wel beperkt tot 1 daghuur tegen het dan geldende tarief. Maar ik had gewoon niet verwacht dat dit zo moeilijk zou gaan :(.

Buurvrouw
30-06-14, 10:11
@Jolanda, Heb je ook al geprobeerd om de boeking online aan te passen? (dit gaat via de site van Auto Europe). Misschien dat de kosten dan wel meevallen?

Jolanda1971
30-06-14, 11:32
Dank voor de tip, maar dit heb ik inderdaad geprobeerd maar dan geldt dus opeens het nieuwe tarief voor de gehele boeking (en dat is dus iets van ruim € 1200 op dit moment terwijl wij dus "maar"€ 690 hebben betaald). Ach, ik heb er nu wel vrede mee, is wellicht iets omslachtiger maar die eerste middag zonder auto komen wij ook wel door. En die laatste dag moet in ieder geval wel lukken. Dank voor het meedenken!

Thrypa
07-07-14, 19:26
Wij hebben al 2 keer bij Alamo gehuurd. Qua timing niet altijd even stipt, al vroeger en later geweest (nu geen dag natuurlijk) maar nooit problemen mee gehad. Eigenlijk ben ik wel tevreden van Alamo, ze zijn niet altijd even vriendelijk :P Maar de auto's en de prijzen zijn goed ;)

Nixo
19-07-14, 11:10
Ik heb net ook geboekt via Alamo UK
Een minivan voor de periode van 8 mei tot 23 mei 2015.
ophalen op Stanford Airport en terug brengen op dezelfde plek (wel met een volle tank).
Prijs $584, op moment van afhaling te betalen.
Dit vind ik een goede prijs...

ellen.kr
03-08-14, 10:53
Alamo Brits goedkoop? Ik vergeleek zojuist de Alamo Nederland met Alamo Brits. Keek bij Fullsize Car van 21 december tot 24 januari = 34 dagen. (Fully Inclusive).
Alamo Ned. zo'n 1.050 euro.
Bij Brits, schrik niet, zo'n 2.500 engelse ponden!! Ik probeer het over een paar dagen nog wel bij Brits, lijkt mij een foutje, misschien moeten ze hun website aanpassen?

Fitzroy
03-08-14, 12:19
Kijk je wel op de goede site, dus niet alleen alamo.co.uk maar met deze url
http://www.alamo.co.uk/brits

Bryce2011
03-08-14, 23:58
Vast een foutje!

wanneer ik de boeking verplaats en een maand eerder doe (21-11 t/m 24-12) dan kost een fullsize £572...

ik zou ze dus even mailen!

ellen.kr
08-08-14, 09:52
Bedankt, ik heb ze gemaild, wacht op reactie.

beccie25
08-08-14, 22:25
yessss zojuist een midsize suv geboekt voor onze reis van 4-11-14 tot 16-12-2014 bij alamo.co.uk brits voor slechts 960 euro inclusief onbeperkt km en 3 extra bestuurders.
Helemaal blij mee.

Anita&Dennis
12-08-14, 19:15
Hoi,

Ik heb veel gelezen over Alamo.co.uk/brits en wij hebben inmiddels een auto geboekt. Nog twee weken en we tuffen in onze Midsize SUV!

Wat me nu niet helemaal duidelijk is, is de benzine. Ik weet dat een tank benzine niet is inbegrepen. Maar hoe doen jullie dat dan? Laten jullie de tank toch door Alamo vullen (is een optie via Savetime om dit aan te vinken) en leveren jullie de auto dan leeg in? Of gaan jullie met een lege tank op pad en tanken de auto vervolgens bij het laatste tankstation voor de luchthaven vol en leveren jullie hem dan in? Ondanks alle info (en geweldige tips en reisverslagen op dit forum!) wordt me dit niet echt duidelijk. Wie kan mij helpen?

Gr. Anita

Njit
12-08-14, 19:25
Je krijgt altijd een volle tank mee bij vertrek. Bij Alamo kun je de tank benzine ter plaatse afkopen (zodat je hem leeg kunt inleveren) of je dient de auto voor het inleveren zelf vol te tanken.

Zie ook https://alamo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1674/kw/fuel

PENPE
12-08-14, 20:19
Of gaan jullie met een lege tank op pad en tanken de auto vervolgens bij het laatste tankstation voor de luchthaven vol en leveren jullie hem dan in?

In hebt geval dat je hem weer vol moet inleveren zou je in Kissimmee alvorens je richting de 417-tollroad rijdt naar MCO, je tank vol kunnen gooien bij een vd stations op de SR535. Ook als je vanaf de SR535 via de World Center Drive naar de 417-tollroad rijdt, krijg je aan de rechterhand nog een HESS-station

Kaart: https://lh3.googleusercontent.com/-qedJNLMAWcM/U-pc9h265fI/AAAAAAAAOIA/IeWOuwssFek/w1118-h554-no/Schermafbeelding%2B2014-08-12%2Bom%2B20.28.13.png

Vanaf daar is het maar een klein kwartiertje naar de luchthaven en zal dus je benzinemeter nog op Full staan.

Anita&Dennis
12-08-14, 20:43
Bedankt! Helemaal duidelijk nu!

Noa
13-08-14, 18:29
Hallo,

Wij gaan volgend jaar juni naar Orlando. Wij gaan een auto huren bij Alamo. Nu zie ik op de sites van Alamo dat de prijzen per dag nogal fluctueren. Mijn vraag is dan ook wanneer wij de auto het beste kunnen boeken. Is het verstandig om dat nu al te doen of tegen de tijd dat we op vakantie gaan. Ik kijk elke dag op de site en met gisteren scheelt het al ruim 28£ voor de hele periode. En is Alamo Engeland de beste optie om te boeken?

Njit
13-08-14, 18:44
Het beste is daar te boeken waar je gratis kunt annuleren in het geval je ergens anders goedkoper kunt boeken :) Bij Alamo UK kun je met koersverschillen te maken krijgen als je annuleert. Maar verder is het een prima keuze. Kijk dan wel op de Alamo.co.uk/BRITS site.

Noa
13-08-14, 18:48
Dank je Njit voor je antwoord. Begrijp ik uit je antwoord dat je niet vooraf moet betalen maar altijd ter plaatse?

Njit
13-08-14, 19:10
Nee dat begrijp je verkeerd. Als je bij Alamo UK boekt dan reken je in britse ponden af. Mocht je annuleren en ergens anders boeken dan krijg je het bedrag ook weer in ponden terug. Maar de britse pond wil nog wel eens schommelen tov de Euro.

http://www.exchange-rates.org/Chart.aspx?iso_code=GBP&base_iso_code=EUR&mode=G&filter=183

Noa
13-08-14, 19:23
OK, ik begrijp het, dank je wel voor je antwoord. Vind het wel moeilijk om het juiste tijdstip te vinden om te boeken.Boek je nu, of wacht je af??? Moeilijk hoor :rolleyes:

Njit
13-08-14, 19:28
wij boeken de auto meestal ook pas ergens in januari (als we mei/juni vertrekken).

Ciska
20-08-14, 17:22
Ik heb een alamo insider kaart nu wil ik online inchecken heb via american vacations mijn boekingsnummer gekregen maar dat lukt niet hij blijft zeggen the bookingagent need at least two caracters maar ik kan dit nergens invullen. Heeft iemand ervaring met online inchecken als je via een agent de auto geboekt hebt?

jarjarbinks
20-08-14, 18:00
Ciska,
Zover ik weet lukt dit ook niet via een derde boekingsbureau zoals AV. Je kan met inside alleen gebruik maken als je via Alamo direct boekt.
Weet trouwens niet of dit ondertussen veranderd is maar Alamo Insiders met een Nederlands rijbewijs mogen officieel zo niet doorlopen.
Jij hebt een boekingsnummer vanuit AV gekregen en dat is net even anders dan van Alamo zelf. Je kan dan bv. ook niet zo maar bij de Kiosk gaan. Die geeft dan ook aan dat je naar de balie moet. Volgens mij zit het voor jou deze reis met AV er niets anders op dan langs de balie te gaan.

S@skia
20-08-14, 18:29
Hey Ciska, wij hebben 2 keer eerder Alamo via USA Reisen in Duitsland geboekt en wel via Direct Road/ Insiders kunnen regelen. Nu ook geboekt via een derde bij Dollar en via een mailtje aan Dollar ook deze boeking via Dollar Express (zelfde principe) kunnen regelen.

ik zou even een mail aan Alamo sturen en vragen om je boeking te koppelen aan de Direct Road cq Insider account.

Succes!!

Ciska
20-08-14, 20:38
Dank je Saskia gelijk verstuurd

utah
06-09-14, 07:06
Gisteren een mail gekregen met een "super deal" van Alamo. Upgraden van onze SUV voor maar 35USD per dag. Yeah.... Right... Als dat een super deal is, ben ik de koningin van Engeland...

utah
06-09-14, 07:08
Intussen ook al online ingecheckt bij Alamo. Volgens hun kan je dan meteen doorlopen naar het carpark en daar je aanmelden. Iemand die dit ook al heeft gedaan? Waar moet je dan je waarborg laten vast zetten op je credit card?

Digitalman
06-09-14, 09:18
Je kunt dan naar een incheck zuil ipv naar een medewerker. Je bent dan in een paar minuutjes klaar. Je moet wel een CC in de zuil stoppen met exact dezelfde naam als waaronder gereserveerd is. Uit de zuil komen dan wat formuliertjes waarmee je naar de garage kunt waar de auto's staan. Ook geen gezeur over upgrades dus.

jarjarbinks
06-09-14, 12:07
Utah, als het goed is kan je nu juist gewoon doorlopen naar de garage. Hebben wij ook gedaan (online incheck dan). Op the Dibb staat heel nauwkeurig beschreven als je online kunt inchecken krijg je een print met een barcode erop. Met dit papier direct naar de garage en juiste auto uitzoeken en dan bij het poortje print met de barcode, rijbewijs en CC inleveren. Dat zou het moeten zijn en zo ga ik het zeker doen.
Kijk goed op je print of je eventueel ook een extra driver er op hebt staan anders moet je dat hier nog doen. Ook het rijbewijs van de extra driver laten zien.
Tevens zeg je bij de persoon bij het poortje dat je de auto vol meeneemt en weer vol terug brengt (of je hoeft niets te zeggen als je al de benzine afgekocht hebt).

Dus geen kiosk, geen balie direct door. Zal jullie hier zeker laten weten hoe het gegaan is.

utah
06-09-14, 15:41
Bedankt voor de info Jarjarbinks en Digitalman. We vertrekken volgende maandagmorgen al vanuit BRU.

marjolijne
06-09-14, 17:26
Volgens mij is het doorlopen naar de garage niet overal.
In Atlanta konden wij afgelopen Mei doorlopen.
Dit stond ook op de papieren.
Nu gaan we in November vanaf Sanford, en hier moeten we wel naar de zuil.

Dus goed op de papieren kijken wat erop staat.

utah
06-09-14, 17:27
Intussen ook gevonden op de site van Alamo zelve. Je mag doorlopen in MCO.

jarjarbinks
06-09-14, 18:13
Hier staat de informatie:

https://www.alamo.com/en_US/car-rental/checkin.html

utah
10-09-14, 21:58
Bij aankomst in MCO inderdaad gewoon naar het carport kunnen doorlopen. Er was maar 1 medewerker aanwezig die er totaal geen zin in had. Vroeg me welke categorie ik had, en wees met toen een rij aan met volgens mij full size SUV's . Uiteindelijk een Chevy traverse LT uitgepikt en bevalt prima! Wel heel groot...

Njit
10-09-14, 22:10
Chevy Traverse is een heerlijke bak. Veel ruimte en wil ook nog wel een beetje doorrijden..

utah
18-09-14, 11:11
Staat trouwens aangegeven als premium cross-over op de huurdocumenten... Pas opgemerkt.

corrus
18-09-14, 16:29
Chevy Traverse is een heerlijke bak. Veel ruimte en wil ook nog wel een beetje doorrijden..
Maar valt niet onder Full size S.U.V.
De Chevrolet Traverse valt eigenlijk onder Standard S.U.V.
Alleen Alamo is al snel geneigd om hier weer een mooie naam voor te bedenken en noemen het dan weer een Premium Crossover.

PENPE
19-09-14, 14:47
Nou niet alleen bij Alamo hoor, ook bij collegae National en ook bij Hertz vallen ze onder de noemer Premium Crossover ( PGAR )

Njit
19-09-14, 14:55
Chevrolet vind het zelf een Mid-Size SUV Crossover..

2015: http://www.chevrolet.com/traverse-mid-size-suv.html

Xman
25-09-14, 14:07
Hallo, gaan voor de eerste keer naar Florida. We hebben via Alamo UK een auto gehuurd in Fort Lauderdale airport. De wagen is reeds betaald maar het navigatiesysteem nog niet. Weet iemand of we dan ook via de Alamoterminal de verhuring kunnen regelen of moeten we zowiezo via de desk ? Thx.

Digitalman
25-09-14, 17:04
Navigatie huren is vrij prijzig. Als je voor meer dan een week huurt, is kopen vaak al goedkoper. Gewoon naar de dichtstbijzijnde walmart rijden (even van te voren route printen) en er daar een kopen.

Cindy1969
25-09-14, 18:54
Ben aan het rondkijken voor een Economy auto voor 9 dagen maar vind het vrij in prijs gestegen allemaal.
Heb even de dezelfde data als vorig jaar gebruikt op de site van Alamo.nl, en nu zou ik bruto (dus zonder evt korting en dossierkosten) EUR 151,= betalen voor 8 dagen, en vorig jaar was dat EUR 132,= voor 8 dagen.

Ik haal hem komende vakantie op rond 15.30 uur (land om 14.30 uur volgens schema) en vlieg 's avonds terug om 20.20 uur, dus terugbrengen rond 17 uur. Kost me dan 2 dagen extra in vergelijking met vorig jaar (of ik moet hem al om 15.00 uur ofzo terugbrengen, maar dan moet ik zolang op het vliegveld wachten...) en dat zou nu neerkomen op EUR 195,=. Vind dat nogal veel voor zo'n korte periode, de laagste klasse auto. Of ligt dat aan mij?

De britse versie is iets goedkoper, zou dan GBP 132 betalen, komt neer op zo'n EUR 170,=, zou dus nu daarvoor kiezen, maar wacht nog even een kortingsactie af van Alamo.nl.

Anthon14
25-09-14, 21:25
Tja even voor je gekeken bij Autoeurope maar daar kom ik ook op Euro 170 uit voor de dagen dat jij gaat. Hou er overigens rekening mee dat de euro t.o.v. de dollar is gezakt en daardoor krijg je ook al wat verschil in de prijzen.

Autoeurope kun je overigens gewoon boeken en als je hem elders goedkoper zit annuleer je hem en krijg je je geld weer terug, zelf als je dan wederom bij Autoeurope boekt.

Cindy1969
25-09-14, 23:02
Thanx voor het kijken, dat is natuurlijk ook een optie! En uiteraard, de koersverschillen, sta daar niet bij stil. Dat is natuurlijk ook zo met de GBP, die heeft ook niet echt een gunstige wisselkoers meer waardoor www.alamo.co.uk/brits ook wat duurder uitvalt.

Vind het ook zo zonde dat ik 1,5 uur overlap heb. Volgens schema land ik om 14.30 uur, dus ophalen heb ik op 15.30 uur gezet.
Terug vlieg ik om 20.20 uur, als ik dan de auto al om 15.30 uur terugbreng vind ik ook weer zo zonde van de dag en moet je langer op vliegveld wachten, maar ja, wel een extra dag huur dan... Die tijd vul ik dan in op 17.00 uur.
Hoe doen anderen dat met dit soort tijden? Ook wat langer wachten op vliegveld om een dag extra te vermijden? Ik neem het liever voor lief denk ik, die extra kosten.

Anthon14
26-09-14, 00:45
Je kan er voor kiezen om toch vroeger naar de luchthaven te gaan en daar lekker te gaan eten in de foodcourt en de shops nog even lekker te bekijken voordat je door de controle gaat naar de gates.

Cindy1969
26-09-14, 09:00
Ik vlieg op Sanford, dus het is niet heel groot daar, nogal snel uitgekeken zeg maar. Heb ook geen idee wat er allemaal voor de douane zit, wel wat erachter zit.
Kijk wel even wat ik doe, en het is natuurlijk ook zo dat als je teruggaat je toch elke keer op je horloge kijkt of je al richting vliegveld moet, dus iets eerder is misschien alleen maar fijn.

Anthon14
26-09-14, 18:14
Oeps, ik ga er nog steeds vanuit dat iedereen via MCO reist maar dat is natuurlijk niet meer zo. :rolleyes:

Cindy1969
26-09-14, 19:15
Haha, nee, ben Arke liefhebber vanwege de directe vlucht, dus zal het met Sanford moeten doen. Weinig winkels en restaurants maar wel lekker rustig ;)
Op een bepaalde site zag ik overigens een aankomsttijd van 13.45 uur, dus doe toch maar wel die paar uur extra. Om nu op de laatste dag al om 14.30 uur ofzo de auto in te leveren vind ik ook weer wat ver gaan, vlieg om 20.20 uur. Dan maar een paar tientjes extra hoor. Heb me aangemeld voor de nieuwsbrief van de site die je noemde, even een leuke actie afwachten.

marjolijne
26-09-14, 21:47
Wij hebben het zelfde dilemma gehad. Zelfde vluchttijden.
Maar toch voor die extra dag gekozen, toch net
even te lang om op het vliegveld te zitten.
En als je idd eerder aankomt en dan eerder je auto ophaalt, moet je hem ook weer voor die tijd inleveren.

Cindy1969
26-09-14, 22:20
Toch wel he Marjolijne? Ik vind het ook net te lang om dan op het vliegveld te moeten wachten. Die paar uurtjes extra, wat dan een hele dag extra huur wordt, besteed ik dan liever elders in Orlando.

marjolijne
27-09-14, 11:38
Wij gaan die uurtjes gewoon nog even verder shoppen:D

Cindy1969
27-09-14, 19:01
Precies, even alle overgebleven gaatjes in de koffer vullen :D

mblokland
12-10-14, 16:28
Let op, bedoelt voor BA Employees.

Mooie prijzen incl. Alamo Gold
http://www.alamo.co.uk/RatesAndReservation/740/uk/vanity_pay_locally_no_doubleclick/configuration_xml_default=alamo_bagold_offer

jabo
14-10-14, 16:34
We zijn van plan om v.a. 03 april 2015 tot en met 25 april 2015 een auto te huren op Sanford airport. Het is niet de bedoeling om lange afstanden te rijden, dus zou een economy auto kunnen volstaan. Als ik uitga van hetzelfde type auto
bij Alamo.co.uk/BRITS is de prijs in engelse ponden 637,00 = € 808,00 ) en bij Alamo.nl (€ 506,00). Alamo brits (meerdere chauffeurs zijn mogelijk) wordt door velen aanbevolen, ik ben geen deskundige dus waar maak ik een denkfout.

Cindy1969
14-10-14, 17:35
Dat is wel een groot verschil in het nadeel van de Britse... lijkt mij een foutje. Heb ook even je data ingevuld en kom hier ook op uit.
Meestal is de Britse Alamo goedkoper. Even in de gaten houden en op een andere dag nog eens proberen.

Edit: heb mijn eigen data even ingevuld, 6-2 t/m 14-2 en de Britse komt hier op GBP 132, en de NL op EUR 198, dus op mijn data nog steeds wel voordeliger.

mblokland
15-10-14, 20:56
Let op, bedoelt voor BA Employees.

Mooie prijzen incl. Alamo Gold
http://www.alamo.co.uk/RatesAndReservation/740/uk/vanity_pay_locally_no_doubleclick/configuration_xml_default=alamo_bagold_offer

Even advies nodig, we boeken allemaal veelal via www.alamo.co.uk/brits officieel kunnen ze vragen naar de Brits guide, hetzelfde zou gelden voor boeken via bovenstaande link, deze is goedkoper als Brits en incl. een volle tank benzine.

wat zou jullie advies zijn?

Njit
16-10-14, 09:31
Naar de Brits Guide zal niemand je vragen. Is ook niet te controleren ('Heeft u het boek bij zich?').

Ik heb even een proefboeking gedaan en ik zie nergens de verwijzing naar BA staan.
Ik vraag me dan ook af of ze dat in het systeem kunnen zien. Maar er staat op de pagina (http://www.alamo.co.uk/ba) wel dat je je pasje dient te laten zien ('BA Staff ID will be required at time of rental to qualify for the staff discount'). Maar ik zie dat het voor 'serving or retired BA staff and family' is. Dus in theorie zou je verre neef uit de UK de boeking voor je gedaan kunnen hebben. Maar het is aan jezelf of je het risico wilt lopen.

calypso
16-10-14, 09:58
Maar bij de BA boeking site staat wel dat deze alleen voor UK resident (Offer is available to UK residents only and is subject to availability.) is, terwijl dat bij de Brits pagina niet staat.
Dus men zou je ook voor een paspoort kunnen vragen en dan kunnen weigeren omdat je geen UK resident bent als je de BA boeking doet.
En Friends en Family krijgen maar 10% korting!
Maar zoals Njit al zei het is aan jezelf of je het risico wilt lopen.

cantineaux
16-10-14, 18:32
Ik heb veel tegenstrijdige berichten gelezen over het internationale rijbewijs.
Ik ga volgende week naar Orlando en heb mijn auto bij Alamo.
Wie kan me nu vertellen of je een internationaal rijbewijs nodig heb.

calypso
16-10-14, 18:47
Ga al 10 jaar naar de USA een keer Internationaal rijbewijs gehad en toen aangehouden door Politie die mij meteen vertelde dat ze dit niet accepteerde
en mijn origineel Nederlands rijbewijs wilde zien daarna nooit meer een gehad en nooit problemen gehad hiermee!
Dus wat mij betreft niet nodig...

FloridaBE
30-10-14, 20:03
Heeft iemand op het forum weleens een auto gehuurd via Alamo en opgehaald bij Disney Car Care Rental? Hoe ging dit in z'n werk? Vorig jaar hebben we in Walt Disney World gebruik gemaakt van de bussen daar en naar Seaworld het openbaar vervoer. Nu willen we in 2015 ook naar Universal en wat outlet shoppen/Walmart enz. en misschien naar Kennedy Space Center. Zou de goedkoopste huurauto voldoen of beter een klasse hoger nemen?

natascha666
30-10-14, 20:28
Ligt eraan met hoeveel je bent...wij hadden voor de hele rondreis (1,5 week van Orlando naar miami met de toeristische route) met zn 2e genoeg aan een economic 4 deurs van alamo (kia rio was het geworden, de amerikaanse versie...hier is tie compleet anders) dus zeker als het alleen is om te vervoeren zonder koffers denk ik niet dat je een grotere nodig heb tenzij je ontiegelijk veel gaat shoppen :P Ik heb geen ervaring met de pick up bij Disney, bij ons stond tie netjes klaar op het vliegveld van Orlando :) succes en alvast veel plezier!

FloridaBE
30-10-14, 20:37
Bedankt voor je snelle reactie. Het zou inderdaad alleen zijn om tussen de Universal/Seaworld/Discovery Cove als vervoer te gebruiken. Voor de rest maken we gebruik van de disney bussen en vanaf het vliegveld de Magical Express. Ik denk er ook nog aan om alleen op bepaalde (losse) dagen een auto te huren, maar voor 10 dagen zouden we bij Alamo € 220,- kwijt zijn. Dan kunnen we gaan en staan waar we willen natuurlijk. Ik heb het alleen niet zo op rijden in het buitenland, tenminste niet als het mijn eigen auto niet is, maar in Orlando schijnt het wel relaxed te zijn toch? Hoe is bijvoorbeeld een ritje van Disney naar Universal? Gewoon snelweg?

natascha666
30-10-14, 21:49
Wij wonen net aan de grens met belgie en ik vindt het enger om in antwerpen te rijden als in Amerika :) Gaat echt prima! (zelf miami was zeer goed te doen) en van Disney naar universal is inderdaad snelweg/grote hoofdweg als we de tomtom volgende...ook van ons hotel trouwens naar Disney...15 min. en je staat er, alles staat ook prima aangegeven.

Ta2 Gerrit
31-10-14, 11:50
Ik zou zeker geen losse dagen gaan huren, dan ben je vaak veel duurder uit dan een aaneengesloten periode. Ophalen bij DCCR is hetzelfde als op welke andere locatie dan ook, al is de keuze in auto's natuurlijk veel beperkter dan op het vliegveld, bijvoorbeeld. Wij hebben daar wel eens auto's geruild, en dat ging net zo als op andere lokaties. En je kunt er met de bus naar toe.

Rijden is daar inderdaad beduidend relaxter als hier, zeker als je geen haast hebt, en wie heeft dat nou op vakantie. Ik zou het doen, het maakt je een stuk mobieler en flexibeler, zelfs in de WDW parken, alleen komt er dan wat parkeergeld bij.

FloridaBE
31-10-14, 12:11
Zou een Chevy Spark voldoen in de omgeving van Orlando of is Kennedy Space Center bijvoorbeeld "net te ver weg"?

PENPE
31-10-14, 14:34
Voor ritjes vanaf je hotel naar de parken, malls en outlets rond Orlando voldoet hij/zij prima en denk dat een ritje naar Kennedy Space Center ook best te doen is met zo'n type auto. ( Rijdt in ieder geval, zeker met de daar geldende benzineprijzen, wel lekker goedkoop )

Ta2 Gerrit
31-10-14, 16:31
Zou een Chevy Spark voldoen in de omgeving van Orlando of is Kennedy Space Center bijvoorbeeld "net te ver weg"?

Als je niet te veel inkoopt bij de outlets (wat bijna onmogelijk is ;)) dan is het een leuke 2 persoons auto. Maar persoonlijk zou ik voor een wat hoger model gaan, een midsize SUV bijvoorbeeld. Dan heb je wat meer zicht op de omgeving, niet alleen fijner rijden, maar je ziet ook gelijk meer. Dat is ook extra vakantievreugd.
En je kunt natuurlijk meer aankopen bergen :cool:

Hanz
01-11-14, 17:12
Kan iemand mij vertellen hoe het huren van een auto in z'n werk gaat bij Alamo op Miami airport (MIA) Ik zou graag willen weten of je net zoals in Orlando uit een rijtje auto's mag kiezen of dat er eentje wordt toegewezen? Iemand ervaring mee?

Fleurida
01-11-14, 17:58
Wij zijn er 3 weken geleden geweest, wat een puinhoop!! De auto's in onze klasse klopte niks van en in de speciality rij stonden een heleboel standard SUV's die we niet meekregen omdat er "GPS" in zat. Gelukkig zetten ze net een Ford Explorer neer die trouwens van binnen niet schoon was gemaakt en hebben we die maar meegenomen. Maar dit is ook een standard SUV terwijl we een full size geboekt hadden. Maar die hadden ze daar helemaal niet. Dus toch maar meegenomen want we waren er helemaal klaar mee. Wel een klacht ingediend bij Alamo en we hebben tegoedbonnen gekregen. Als we ooit nog een keer op Miami vliegen(normaal altijd op Orlando maar dit was een vlucht uit Las Vegas en die was rechtstreeks) huren we zeker niet meer bij Alamo/National!!

MMJJOli4
01-11-14, 20:19
Wij hadden een gewone auto gehuurd (compact klasse) en mochten uit een rijtje van een auto of 6 kiezen. Aan de balie vond ik de medewerkster buitengewoon onaardig, maar goed...daar ben je zo weer vanaf ;-)

Fitzroy
01-11-14, 20:58
Wij kwamen afgelopen jaar op Valentine's Day aan en eigenlijk hadden we een intermediate maar alle auto's waren verhuurd en we konden kiezen uit een hele rij minivans. Dus kiezen was mogelijk.

Fleurida
01-11-14, 21:46
@Fitzroy, wij wilden niet kiezen, als we een fullsize SUV huren EN betalen willen we geen minivan. Als de auto die je hebt gehuurd er niet is hoor je een upgrade te krijgen en geen auto die 2 klasses lager is. Maar in Miami zetten ze maar zo wat in de speciality rij en die willen ze dan nog niet meegeven ook. Hoezo kiezen?

Fitzroy
01-11-14, 22:50
Dit was niet op jouw post gericht, Fleurida. Jij hebt jouw ervaring, ik vertelde de onze.
Hanz vroeg of kiezen mogelijk was en dat was het imo, alleen dan wel in de aangewezen categorie. Ik denk dat er een stuk of 12 minivans stonden en daar konden wij uit kiezen. Dat is nog steeds wat anders dan een bepaalde auto aangewezen krijgen.

Fleurida
01-11-14, 23:54
Heb je gelijk in Fitzroy, onze ervaring was vergeleken met andere verhuurstations in de hele VS erg slecht in Miami.

Ebelix
02-11-14, 12:45
Bij de full size sun's krijg je een auto toegewezen in plaats dat je mag kiezen. Als de auto in je klasse er niet is dan moeten ze een auto uit een hogere klasse aanbieden. Uit een lagere klasse moet je absoluut niet accepteren. Je hebt immers voor een bepaalde klasse betaald en die moeten ze minimaal leveren.

sitechris
02-11-14, 15:46
Plus dat de meerprijs voor een hogere klasse vrij minimaal is. Voor het geld hoef je het bijna niet te laten.

Frans1949
02-11-14, 17:57
Als de auto in je klasse er niet is dan moeten ze een auto uit een hogere klasse aanbieden. Uit een lagere klasse moet je absoluut niet accepteren. Je hebt immers voor een bepaalde klasse betaald en die moeten ze minimaal leveren.

Fleurida, mocht je dit nog een keer overkomen beslist van de toren gaan blazen en de hoogste chef erbij roepen.
Misschien een idee om van te voren een account aan te maken bij Alamo (geld voor meer huurmaatschappijen) en daar al je gegevens te deponeren.
Kaartje van de verhuurmaatschappij uitprinten en je daarmee bij de balie melden.
Wordt je gelijk als vaste klant gezien.
Hebben wij ook in Mei op Miami gedaan en dat werkte heel goed.

Frans1949
02-11-14, 18:01
Even nog een extra tipje.
Toen wij vorig jaar niet precies de auto in onze klasse konden vinden en ik na lang zoeken een auto vond in een duurdere klasse volstond een tip van $20 om een upgrade te krijgen. En als je bedenkt dat we 12 weken gingen rondrijden in die auto was dat dus echt de moeite waard.

ronenivonne
02-11-14, 18:05
Mijn ervaringen op Miami zijn erg goed, afgelopen zomer nog gelijk door naar de auto alles online geregeld. We stonden toen we de koffers hadden zo buiten met de auto :)

Fleurida
02-11-14, 20:01
Hallo Frans, wij hebben een Alamo account maar dat hielp ook niet. En ik had met alle liefde een manager erbij geroepen maar mijn man was, en is nog steeds, ziek en we wilden zo snel mogelijk van het vliegveld af. De station manager heb ik nog wel mee gepraat maar die was duidelijk met het verkeerde been uit bed gestapt. We hebben al veel vaker bij Alamo gehuurd(nog 2 staten en dan hebben we alle 50 gehad :Den auto's meestal van Alamo) en we nergens was de afhandeling zo slecht als in Miami. Maar na een klacht bij Alalmo hebben we excuses en een tegoedbon gehad dus is het door Alamo netjes afgehandeld. Voor onze volgende vakantie in Maart huren we ook gewoon weer bij Alamo, we vliegen op Orlando en daar is het altijd prima geregeld.

Frans1949
03-11-14, 03:30
Inderdaad Fleurida als je al een account hebt en je zit dan ook nog met iemand die ziek is dan ben je uitgepraat.
Wel heel goed dat je er later nog achteraan gegaan bent. Is het in ieder geval opgelost en die manager zal heus wel op z'n donder hebben gehad want ik denk dat Alamo er niet blij mee is.

Je schrijft dat je nog twee staten te gaan hebt en dan alle 50 hebt gehad.
Loop je ons toch voor. Ik heb op Continental USA nog DRIE staten niet gehad.:(
Om ze met name te noemen, Alaska, North Dakota en South Carolina.
Maar Alaska zal wat moeilijk liggen,:eek:

Nou je hebt wat uit te kijken naar Maart.
En dat is de maand dat wij weer terug gaan.
Eind maart, maar dan komen we weer hier in oktober voor weer zes maanden.
Het leven is zo slecht nog niet.:up:

Fleurida
03-11-14, 13:19
Hallo Frans, wij moeten Alaska en North Dakota nog. Ook Hawaii hebben we al gehad. De 2 resterende gaan we binnen afzienbare tijd doen:rolleyes:
En in Maart en Oktober volgend jaar lekker naar Florida. Het leven is inderdaad zo slecht nog niet.;) Nog veel plezier de komende maanden.

MMJJOli4
03-11-14, 14:31
Wij hadden een economy (met zijn 4-en) en hebben daarmee best wel wat gereden. Het is echt wel te doen hoor. Maar ja, ik rijd in Nederland in een Up! dus voor mij is een andere auto al snel lekker ruim hahaha. Het enige met dit soort auto's (en dat is ook de reden dat we niet nog een keer een dergelijke klasse kiezen) is dat je met je bagage wat selectief moet zijn omdat die achterbakjes niet groot zijn. Dat was toch wel een uitdaging om het er met de "verkas"dagen allemaal weer in te krijgen.

mblokland
06-11-14, 11:34
Met dank aan de tips hier, vorige week een auto geboekt bij Alamo/Brits (Pay later, save time en online check-in gedaan en tweede chaffeur gratis toegevoegd). Inmiddels zijn de prijzen bijna verdubbelt, zie ook dit topic (http://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?t=840070).

Cindy1969
06-11-14, 18:26
Wat een verhogingen zeg! Even dat topic doorgelezen. Gelijk ook even gekeken naar mijn data, heb nog geen auto geboekt, maar die zijn gelukkig nog wel hetzelfde als een paar weken geleden.

Hanz
08-11-14, 13:50
Nou da's allemaal niet echt om vrolijk van te worden als ik dit lees. We hadden altijd goede ervaringen in Orlando. Beloofd nog wat....

Ilse_
09-11-14, 16:20
Pfffff ik heb t idee dat wij ook te laat zijn met boeken bij alamo. Paar weken geleden en nu scheelt ruim 300 GBP....... Niet grappig.

Anthon14
09-11-14, 19:23
Al gekeken bij Autoeurope.nl of andere aanbieders ?

JacqyE
13-11-14, 11:33
Voor wie nog een auto wil huren: Net (13-11-2014) via ALAMO.co.uk een SUV (Hyundai Santa Fe) gehuurd voor 3 weken voor €600!

Njit
13-11-14, 13:47
Via de normale of de brits? En voor welke periode?

natalie
13-11-14, 14:19
Ik kom voor de periode juli/aug 2015 uit op het dubbele!!

PENPE
13-11-14, 14:35
Ik kom voor de periode juli/aug 2015 uit op het dubbele!! Als ik kijk voor huur van 3 t/m 24 april ( 3 weken ) dan kom ik op +/- EUR 1640

Anita74
13-11-14, 17:10
Pff, balen zeg. Ook wij lijken te laat te zijn met het huren van een auto. Is ineens wel een heel groot verschil. Maar ook voor de periode in New York en omgeving is de prijs fors gestegen, dit was bij Hertz. Vorig jaar in januari of zo geboekt, dacht dan nog ruimschoots op tijd te zijn.

PENPE
14-11-14, 11:54
Als ik kijk voor huur van 3 t/m 24 april ( 3 weken ) dan kom ik op +/- EUR 1640 Kijk ik echter voor huur van 6 t/m 21 maart ( 3 weken ) dan kom ik op +/- EUR 587

Als ik ter vergelijking kijk bij National en Hertz voor diezelfde periodes dan zijn er eenzelfde prijsverschillen te zien...

Hanz
15-11-14, 15:25
Heb in augustus via RentalCars een midsize-SUV (Toyota RAV-4 i.o.d.)gehuurd voor €420 voor 18 dagen vanaf Miami airport. Toen ik hun met een vraag belde hebben ze mijn boeking vernieuwd vanwege een actie voor december en was ik nog 30 euro goedkoper uit. Verhuur gaat bij Alamo. Hoe groot schatten jullie de kans dat ik die RAV4 moet afnemen ipv een Ford Escape b.v. Heb ik wat aan m'n Alamo-insider pasje wat ik vier jaar geleden heb aangemaakt toen ik rechtstreeks bij Alamo huurde?:confused:

PENPE
15-11-14, 16:23
Hoe groot schatten jullie de kans dat ik die RAV4 moet afnemen ipv een Ford Escape b.v. Je bent bij Alamo afhankelijk van wat ze op dat moment hebben staan dus als je perse een Ford Escape wil zou je kunnen vragen of er een bij National staat en of je die dan mag pakken. Inderdaad zou ik even je Insider pasje tonen ;-)

Frans1949
15-11-14, 16:39
Mocht het echt niet lukken dan zou een twintig dollar biljetje in de garage bij de jongens die de auto's halen ook kunnen helpen.

Ik kon vorig jaar niet echt slagen met de auto's die er stonden en toen heb ik $20 gegeven aan een jongen en die is voor mij een update gaan regelen.
Wel even bedenken dat we 12 weken met die auto gingen rijden.
We leverde hem in met 16.000 mijl meer op de teller. :)
Was me wel $20 extra waard.:cool:

Frans1949
15-11-14, 16:41
Je bent bij Alamo afhankelijk van wat ze op dat moment hebben staan dus als je perse een Ford Escape wil zou je kunnen vragen of er een bij National staat en of je die dan mag pakken. Inderdaad zou ik even je Insider pasje tonen ;-)

Is natuurlijk een heel goede tip.
Voor die het niet weten, Alamo en National is het zelfde bedrijf.
Net zoals Dollar en Trifty car rental hetzelfde bedrijf zijn. :(

moonlight91
16-11-14, 20:12
ik heb zojuist gekeken op de britse alamo website ...oeps 602 pond voor een weekje SUV in februari ...
bij onze duitse vrienden kost de zelfde auto eveneens gold pakket 253,00 €
en bij alamo nederland kost dit 335,00

ik boek dus wederom bij usareisen net als voorgaande keren

JacqyE
16-11-14, 22:22
Via de normale of de brits? En voor welke periode?

Via ALAMO.co.uk een SUV (Hyundai Santa Fe) gehuurd voor 3 weken voor €600!

Ilse_
17-11-14, 08:50
Voor welke periode JacqyE????

JacqyE
17-11-14, 21:00
Voor welke periode JacqyE????

Dag Ilse, dat kun jij inderdaad net niet meer zien, die informatie staat inmiddels op pagina 118 zie ik. Wij hebben de Hyundai Santa Fe gehuurd voor een periode van 3 weken in april/ mei 2015.

Ik heb net even een proefboeking gemaakt en zie nu dat de prijs in 4 dagen al weer is verhoogd naar bijna omgerekend €750.

Als ik jou was zou ik gewoon regelmatig een paar keer per week kijken en bij een voor jou goede prijs direct een reservering maken.

Ilse_
18-11-14, 07:47
Thnx voor je antwoord JacqyE, inmiddels hebben we geboekt bij Budget voor een auto ( eerste keer daar ) die kwam onze periode er als goedkoopste uit.
( 31/7 - 26/8 ) maar ik blijf idd kijken want kan kosteloos annuleren dus wie weet zie ik wat goedkopers langs komen als wat we nu hebben.

Ta2 Gerrit
18-11-14, 10:20
Bijna vergeten, maar ook hier maar weer bij /brits.co.uk geboekt. Niet zonder slag of stoot, maar na een kleine speurtocht (waarbij ook onze oude Deutsche Freunde weer in beeld waren) bleken ze toch, voor onze periode (2 weken in Maart), weer de goedkoopste. 2 weken Fullsize SUV voor 445 GBP, nu ongeveer €555,- Ik vind hem prima

moonlight91
18-11-14, 10:31
hoe kan het dan toch dat ik voor een midsize SUV (gold) voor een weekje van 14 tot 21 februari, steeds op 602pond uitkom...
en bij de duitsers maar op 253€ ...

Cindy1969
18-11-14, 20:35
Ik kom voor 9 dagen, een Economy, nog steeds op GBP 132 uit, hierin is niets veranderd. 6 t/m 14 februari.

PENPE
18-11-14, 23:40
Ja, dat klopt. Het prijsverschil doet zich voor vanaf het 2e kwartaal 2015. Begin April is het (nog) Springbreak en dat zal ook wel een van de oorzaken zijn.

moonlight91
19-11-14, 09:31
wij zijn daar wel net in de week van presidents day ... misschien is dat de reden
ik heb in iedergeval bij de duitsers geboekt

Anthon14
19-11-14, 18:47
@Penpe, moonlight heeft het toch echt over 14 t/m 21 februari en dat is toch echt 1e kwartaal 2015 :rolleyes:

Maar wel vreemd dat het zoveel verschilt tussen 2 aanbieders, meestal zijn de verschillen kleiner.

Ta2 Gerrit
20-11-14, 10:50
@Penpe, moonlight heeft het toch echt over 14 t/m 21 februari en dat is toch echt 1e kwartaal 2015 :rolleyes:

Maar wel vreemd dat het zoveel verschilt tussen 2 aanbieders, meestal zijn de verschillen kleiner.

Eigenlijk is het nog gekker; het verschil bij dezelfde aanbieder !! Wij gaan 2 weken later en betalen voor een fullsize SUV GBP 380 p/w MINDER dan dat moonlight zou moeten betalen voor een midsize SUV. Ik denk dat alamo/brits.co.uk de website in de knoop heeft, helaas dit keer niet in ons voordeel (National 2013 :up:)

Holandesa
28-12-14, 10:23
Hallo,
Ik heb deze lijst van Alamo auto's gevonden op het internet.

Midsize SUV fleet (MPG 21-28 AVG 24):
2014 BUICK ENCORE
2014 CHEVY CAPTIVA - Won't be renewed in 2015
2014 FORD ESCAPE
2014 HYUNDAI TUCSON
2014 JEEP CHEROKEE - Replaces Liberty
2014 JEEP COMPASS
2014 JEEP PATRIOT
2014 JEEP WRANGLER
2014 KIA SPORTAGE
2014 MITSIBISHI OUTLANDER
2014 MAZDA CX5
2014 NISSAN ROGUE
2014 TOYOTA RAV4
2014 VOLKSWAGEN TIGUAN

Standard SUV fleet (MPG 19-28 AVG 22):
2014 FORD EDGE
2014 CHEVY EQUINOX
2014 DODGE JOURNEY
2014 FORD EXPLORER
2014 GMC TERRAIN
2014 HYUNDAI SANTA FE SPORT
2014 HYUNDAI SANTA FE
2014 JEEP GRAND CHEROKEE - Minor Refresh
2014 KIA SORENTO - Redesign
2014 MAZDA CX9
2014 NISSAN MURANO
2014 NISSAN PATHFINDER
2014 NISSAN XTERRA
2014 TOYOTA 4RUNNER - Minor Refresh
2014 TOYOTA HIGHLANDER
2014 TOYOTA VENZA

Premium Crossover Fleet (MPG 16-25 AVG 19):
2014 BUICK ENCLAVE
2014 CHEVY TRAVERSE
2014 DODGE DURANGO
2014 FORD FLEX
2014 GMC ACADIA
2014 INFINITI QX60

Full Size SUV Fleet (MPG 15-21 AVG 17):
2014 CHEVY TAHOE
2015 CHEVY TAHOE - Redesign
2014 FORD EXPEDITION
2014 GMC YUKON
2015 GMC YUKON - Redesign
2014 NISSAN ARMADA

Premium SUV Fleet (MPG 15-20 AVG 16):
2014 CHEVY SUBURBAN
2015 CHEVY SUBURBAN - Redesign
2014 FORD EXPEDITION EL
2014 GMC YUKON XL
2015 GMC YUKON XL - Redesign
2014 TOYOTA SEQUOIA

Lux SUV Fleet (MPG 13-18 AVG 15):
2014 CADI ESCALADE
2014 INFI QX80
2014 LINCOLN NAVIGATOR

Hanz
06-01-15, 23:01
WE mochten in principe kiezen volgens de medewerkster bij de kiosk in het carcenter. Eenmal beneden bij de Alamo parkeerplaats stond er precies 1 midsize SUV, een VW Tiguan. Die wilde ik niet omdat ik voor m'n werk ook een VW rijdt en ik ben op vakantie in de USA. Na even wachten kwam een witte Chevrolet Captiva. die maar genomen en....na twee dagen weer ingeruild. Ik ben 190 cm en de stoelen in die zijn gewoonweg k.. Toen maar een Hyunda Santa Fe afgenomen bij een Orlando vestiging tegen $240 meerprijs (was eerst 340) omdat die een klasse hoger is en er geen gelijkwaardige SUV beschikbaar was. En die gloednieuwe koreaan, model 2015 met 450 mijl op de teller, hield er na een acht dagen mee op. Roadsize service van Alamo is goed en binnen een half uur stond Mike van de lokale garage er. Hij kon de oorzaak van de pech niet vinden maar startkabels brachten uitkomst; hij deed het weer. Rekening $69. Alamo medewerker adviseerde de auto toch om te ruilen voor de zekerheid alleen zij belde terug met de mededeling dat men in Orlando geen gelijkwaardige auto ter beschikking had. Holliday season. Mixed feelings.

hannie
07-01-15, 08:09
Wat een pech Hanz. Dit hoor je niet vaak.

cindy74
07-01-15, 09:30
Wij komen aan op key west op 17u 17 , het kantoor van alamo sluit om 18.00 uur . Is dit haalbaar voor de auto op te halen ? En is er een manier om na sluitingsuur je auto alsnog op te halen ?

Njit
07-01-15, 09:46
Dan land je?

cindy74
07-01-15, 10:20
Inderdaad,ik weet niet hoelang we nodig hebben om bij alamo te komen . Mijn man loopt meestal door naar alamo en ik haal de koffers op .

Njit
07-01-15, 13:14
Alamo zot op Key West volgens mij Off Site. Zie hier: https://www.alamo.com/en_US/car-rental/locations/location-details/US/EYWO71-key-west-airport.html?stationId=EYWO71 . Dan wordt het allemaal wel erg krap denk ik qua tijd.

Follow these steps when you arrive at Key West Arpt Off Site
- Follow the signs to baggage claim
- Use the courtesy phone to call for shuttle pickup
- Please proceed to the Alamo counter to obtain your rental agreement and vehicle keys.

moonlight91
07-01-15, 13:32
wij hebben toen bewust niet bij Alamo gehuurt, maar bij Dollar, die zit in de hal (zo groot als een huiskamer, met 1 bali en een bagage band-tje)
hun zijn wel gewoon aanwezig tot de laatste vlucht land..
Alamo zit toch ong. 10 minuten verder weg met een shuttle (lopen is niet aan te raden, namelijk de andere kant van het eiland, ben je volgens de googlemaps bijna een uur onderweg) .. ze komen je op afroep ophalen,van het vliegveld
als alles echt maar ook echt op tijd verloopt, dan zal het net haalbaar zijn.. als je direct de telefoon pakt om je te laten komen..

het vliegveld in key west is klein, je land zowat voor de hal, je gaat via de trap je vliegtuig uit, en loopt richting de aankomst hal, een maal binnen zie je een mini bali en een mini bagageband,en daar hangt een telefoon waar je alamo mee kunt verwittigen dat je geland bent, het is echt zo groot als de gemiddelde huiskamer, je zult niet verdwalen
eenmaal buiten kun je de shuttle van alamo opwachten, vlak aan een enorme grote parkeergarage van Dollar

Njit
07-01-15, 14:22
Het klinkt bijna als het vliegveld van Madurodam :)

moonlight91
07-01-15, 14:38
ja haha, dat idee, hadden we ook toen we daar binnen stapte..
als je aan het bagage bandje staat, zie je ook steeds een hand door een lap heen komen om de koffer een duwje te geven,die man staat daar gewoon buiten aan een veredeld hondenluik..

de auto die we huurde was niet aanwezig, de verkoper rommelde eerst nog in het laadje van zijn collega (hertz) die naast hem staat/zit aan de zelfde desk
maar toen die ook geen suv midsize bleekt te hebben meer, kregen we een upgrade ..
er was die dag een explosie van verhuur, er waren ontzettend veel autos weg gegaan die dag (was rond fantasy fest)

wat alamo betreft, die heeft ook niet veel auto`s op key west, wij hebben toen eerst goed ingelezen voor we daar een huur auto boekte
en alles eens met google earth bekeken, en waren achteraf echt zo blij toen we alles `live` zagendat we Dollar hebben genomen (normaal altijd vast Alamo klanten)

cindy74
07-01-15, 15:44
Dus kunnen we beter onze auto de dag erna afhalen . Ik neem aan dat er taxis zijn aan de luchthaven ?

Roberto_
11-01-15, 14:55
Een vraag:
Ik ben een auto aan het huren via alamo.nl en kan me herinneren dat er vroeger altijd het Gold-pakket was.
Nu zie ik enkel het tarief Fully Inclusive maar ik kan niet goed terugvinden wat hier onder valt. Is dit hetzelfde als Gold?

Njit
11-01-15, 17:01
Van de Alamo.nl site:

Alamo Fully Inclusive is inclusief: Ongelimiteerde kilometers, Collision Damage Waiver, Diefstalverzekering, Extended Protection (aansprakelijkheidsverzekering), lokale belastingen en luchthaventoeslag. Maar exclusief: toeslag voor extra bestuurder(s) en Fuel Service Option. Voor autohuur in de USA geldt geen eigen risico, voor Canada bedraagt het eigen risico 500 CAD, afkoopbaar d.m.v. de No-Risk Garantie. Schade aan banden is niet verzekerd in de USA en Canada, maar kunt u ook afkopen d.m.v. de No-Risk Garantie.

Gold is hetzelfde maar daar zit dan nog een tank benzine bij en de extra bestuurder. Maar elke verhuurder heeft z'n eigen voorwaarden dus altijd even vergelijken.

6foot6
11-01-15, 19:56
Nu zie ik enkel het tarief Fully Inclusive

Gold kun je kiezen als plaats en data zijn ingegeven

Nicktim
30-01-15, 21:21
Hoi Holandesa,
mag ik vragen waar je die lijst hebt gevonden? Wij hebben een fullsize op de planning staan, enig idee wat wij allemaal kunnen verwachten? Leuk voor de voorpret :-)

Holandesa
31-01-15, 22:53
Hoi Nicktim.

ik heb gevonden in een ander forum: http://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?t=814056
daar vind je de hele lijst en ook hele goede tips! ( net zoals hier! :o)
veel succes met je voorbereiding!

Iris1990
07-02-15, 13:29
Wij hebben bij Almo een huurauto gehuurd voor onze zomer vakantie. Eerst zullen mijn oom en tante rijden omdat ik nog geen 25 ben, en ik de toeslag te duur vind. Tijdens mijn vakantie word ik 25 en zou da wel willen rijden. Kunnen we dit aangeven als we de auto gaan ophalen? We hebben het Gold pakket..

Njit
07-02-15, 19:20
Bij het ophalen zal dit niet kunnen denk ik. Je kan dit wel doen op het moment dat je 25 bent. Je zult wel even langs een Alamo vestiging moeten om je bij het contract te laten schrijven. Zoek gewoon ergens een kleine vestiging waar je makkelijk even langs kunt rijden.

Iris1990
17-02-15, 21:13
Bedankt met Njit!

sunnyrojo
21-02-15, 13:21
ik kan een auto boeken bij Dollar uk, want alamo brits waar wij altijd boeken is maar liefst 2,5 x zo duur geworden, wij wisten dat die met de verzekering goed zat en dat we niks aanvullends hoefden af te sluiten maar 2,5 keer zo duur.!!!

Is deze verzekering genoeg?
LDW/CDW – Loss/Collision Damage Waiver
Rates include LDW/CDW, which eliminates the renter’s responsibility for any loss or damage to the Vehicle. No Excess deductible.
SLI – Supplemental Liability Insurance
Authorized Drivers will be protected up to a maximum protection of $1,000,000 (U.S.) combined single limit against third party liability claims arising out of the use or operation of the Vehicle for bodily injury or death and or property damage.
UMP – Uninsured Motorist Protection
UMP coverage provides the Authorized Driver and anyone else occupying the Vehicle while operated by Authorized Driver, with coverage for injuries and damages caused by an owner or driver of an uninsured or underinsured third party vehicle, or additionally, a hit-and-run third party vehicle in Florida. This coverage is excess over any uninsured motorist insurance available to the renter and provides up to $1,000,000 combined single limit (non-stacked single limit in Florida) per occurrence.

Njit
21-02-15, 13:28
LDW en SLI zijn de belangrijkste. En die zitten erbij:

Insurances:LDW/CDW – Loss/Collision Damage Waiver
Rates include LDW/CDW, which eliminates the renter’s responsibility for any loss or damage to the Vehicle. No Excess deductible.
SLI – Supplemental Liability Insurance
Authorized Drivers will be protected up to a maximum protection of $1,000,000 (U.S.) combined single limit against third party liability claims arising out of the use or operation of the Vehicle for bodily injury or death and or property damage.
UMP – Uninsured Motorist Protection
UMP coverage provides the Authorized Driver and anyone else occupying the Vehicle while operated by Authorized Driver, with coverage for injuries and damages caused by an owner or driver of an uninsured or underinsured third party vehicle, or additionally, a hit-and-run third party vehicle in Florida. This coverage is excess over any uninsured motorist insurance available to the renter and provides up to $1,000,000 combined single limit (non-stacked single limit in Florida) per occurrence.

Je hebt hier geen extra bestuurders bij. Je zou ook nog bij http://uscarhire.com/ kunnen kijken.

sunnyrojo
21-02-15, 13:37
bedankt Nijt!!
Ik had ook wel willen rijden dus kijk ik daar ook nog even

sunnyrojo
21-02-15, 13:57
Wij hadden gewacht met boeken (meestal in Florida kom je ermee weg), nu niet dus.
heb ook bij uscarhire.com gekeken maar is toch ietsje duurder.
Dus als ik deze bij Dollar.uk zou boeken hoef ik niet in te zitten over extra verzekeringen die we daar dan zouden moeten afsluiten?
Heb je blog gelezen over de vakantie in de westkust, wij doen zowat dezelfde route maar starten in San Fransisco, je had het over een duur hotel bij Bryce Canyon,
wij overnachten in Bryce zelf The Staircase Inn, helemaal goed, misschien is het wat.

Holandesa
02-04-15, 11:10
Vraagje, als je 'Save time' gebruikt bij Alamo (dus via internet al gegevens invullen), hoef je niet meer via de balie?

trails
02-04-15, 12:01
NEE!!!
http://www.uscarhire.com/alamo-kiosks-express-pickup.aspx
http://www.uscarhire.com/alamokiosks.aspx

Holandesa
02-04-15, 12:45
Ge-wel-dig!!!!:o Dank je!
De laatste keer meer dan 1u op een rij gestaan na een lange vlucht! Dat was niet voor herhaling vatbaar! :rolleyes:

mblokland
02-04-15, 14:42
NEE!!!
http://www.uscarhire.com/alamo-kiosks-express-pickup.aspx
http://www.uscarhire.com/alamokiosks.aspx

Helaas is dit niet waar (hoewel er al veel reizigers zijn bij wie het succesvol gelukt is om direct door te lopen naar de garage). Op je Save Time bevestiging staat zeer duidelijk "Proceed to the Alamo counter located on the right to obtain your rental agreement."

Er komen steeds meer meldingen van reizigers die worden teruggestuurd (BRON (http://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?t=860575)) echter HIER (http://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?t=860575) staat ook de exacte procedure hoe je wel direct kan doorlopen (je moet daarvoor wel exact voldoen aan de gestelde criteria).

marjolijne
02-04-15, 14:54
Bovenstaande klopt niet helemaal, wij konden meteen door naar de garage.
Eerst hebben we online alles geregeld.
Dit stond ook aangegeven op de papieren.

Follow these steps when you arrive at Atlanta Intl Arpt (ATL)

Thank you for choosing to bypass the counter and go directly to your car! Follow signs to baggage claim.

Exit the Rental Car Center to the reserved vehicle category and choose your vehicle
Proceed to the exit booth and then simply show your Alamo Rental Document, along with your driver's license and credit card to the agent at the exit booth on your way out.

Holandesa
02-04-15, 15:58
Ok! In principe voldoet mijn reservering alle criteria's en Miami airport biedt die mogelijkheid. Hoe lang van tevoren kun je al incheken & skip the counter doen?
(we hebben nog 23 dagen te gaan! :rolleyes:

marjolijne
02-04-15, 17:32
Ik heb de mijne even opgezocht, de check in heb ik een maand van te voren gedaan.
Ik weet niet of daar regels voor zijn.
Bij ons ging het perfect, garage in, auto pakken en naar de exit kiosk.

Maar dat was in Atlanta, de vakantie later was in Orlando sanford en daar kon het allemaal niet.

corrus
02-04-15, 17:47
En waar (bij wie) had je dit geboekt?

Holandesa
02-04-15, 18:12
Alamo/brits.

Dus dat kan gewoon (--> het is geen 3rd partij)