PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Alamo (2)



Pagina's : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10

mattrob
07-03-13, 22:07
Vooralsnog heb ik zelden (een zeldzame keer recent bij Walmart en Publix) meegemaakt dat ze je pincode vragen; in Amerika is dat absoluut nog niet gebruikelijk. Bij Alamo vooralsnog ook niet. Dus ik denk dat het wel goed komt ;-) !

Irma Jansen
07-03-13, 22:26
Ik vraag me ook af of ze ons echt geen auto mee gaan geven als er wel een pincode nodig is en mijn vriend deze dus niet heeft. Ik zou altijd nog de borg op mijn creditcard kunnen zetten (waar ik wel de pincode van heb...). Maar in de informatie die ik ontvangen heb over de huur van de auto staat heel specifiek vermeld dat de hoofdboeker een creditcard moet hebben.. Mocht de bank niet héééél snel een nieuwe pincode kunnen geven dan kan ik ook nog altijd proberen de hoofdboeker te wijzigen, maar dat zal ook wel weer geld kosten :-)

Ta2 Gerrit
07-03-13, 23:38
Net als Mattrob heb ik nog nooit, echt nooit, meegemaakt dat ze op een CC een pincode wilden hebben, en ben er van overtuigd, echt overtuigd, dat dat ook Zaterdag niet zal gebeuren.

Mocht je nu nog steeds twijfelen, zou ik stante pede de zaak omgooien en alles op jouw kaart zetten. Je weet maar nooit :p

JKG
12-03-13, 21:32
Ik zie dat Alamo nu voor de totale rental period voor Sunpass nu $14.75 (excl. tolkosten) vraagt.
Dit was meen ik 6.99 excl. de tolkosten. Al zie ik op mijn cc afschrift dat er op 19-2 wat is afgeschreven, en nu 1-3 weer. Bij elkaar kloppen de bedragen wel,
maar ik let wel even op dat het hier ook bij blijft. Ben alleen benieuwd wanneer dat is aangepast, ik heb er nog niet lang geleden op gekeken en toen stond er echt nog het oude bedrag.
Als het al langer zo is, krijg ik waarschijnlijk nog een factuurtje. :)

Flinke verhoging, jammer. Geldt trouwens voor de meeste verhuurders. Het is redelijk gelijk getrokken, op Dollar na.
Zo snel als alle prijzen omhoog gaan, kan ik met mijn loon niet bijhouden. Misschien ook maar eens wat meer aan de baas vragen. :)

Ferno
14-03-13, 15:49
Zo vandaag een midsize SUV (Ford escape) voor 15 dagen gehuurd, bedrag 309 pond. incl. 3 extra bestuurders (was een tijdelijke actie die daarna weer weg was).
5 min. later was dezelfde auto (zonder de extra bestuurders) al 355 Pond, erg vreemd deze acties van Alamo, maar ik ben er wel erg blij mee!

Nu nog een volle tank betalen en klaar, bij elkaar dus iets van 420 euro, bij usa reise was ik voor dezelfde deal 530 euro kwijt.

BTW. Het is hier al voorbij gekomen volgens mij maar ik vraag het nog een keer, kan je ook opteren om de auto vol mee te nemen en weer vol in te leveren of ben je verplicht een tank vooraf te betalen (en dan leeg in leveren).

Vind het een beetje nepperij dat je een volle tank vooraf moet betalen en leeg in moet leveren maar vaak heb je geen keus.

vandelaar
14-03-13, 18:49
Ik zat eens te neuzen op de website van alamo, en vond onderstaande tekst..

Customers with a pre-paid tour voucher or renting through a corporate account that have pre-negotiated the option to use cash are allowed to use cash as a deposit at the beginning of the rental.

Kan ik hieruit opmaken dat als je de auto in een pakketreis geboekt heb, je de borg cash kan voldoen???

PENPE
14-03-13, 21:17
Vind het een beetje nepperij dat je een volle tank vooraf moet betalen en leeg in moet leveren maar vaak heb je geen keus. Verklaar je eens nader...

Ta2 Gerrit
14-03-13, 23:02
Nu nog een volle tank betalen en klaar, bij elkaar dus iets van 420 euro, bij usa reise was ik voor dezelfde deal 530 euro kwijt.

BTW. Het is hier al voorbij gekomen volgens mij maar ik vraag het nog een keer, kan je ook opteren om de auto vol mee te nemen en weer vol in te leveren of ben je verplicht een tank vooraf te betalen (en dan leeg in leveren).

Vind het een beetje nepperij dat je een volle tank vooraf moet betalen en leeg in moet leveren maar vaak heb je geen keus.

Ik vindt nepperij een beetje ongenuanceerd. Brandstof moet betaald worden, of het nou links of rechtsom is. En de truuk is bij deze om zo leeg mogelijk terug te komen ;). Maar er zijn vaak meer opties, ook dat je zelf tankt, maar of dat voor Alamo geldt weet ik niet, wij nemen altijd de Gold (bij USAreisen de Super Inklusiv Plus) optie, daar zit de brandstof en de bestuurders al bij in. Kost 5 tientjes meer, maar een tank brandstof voor de FFAR is al minimaal $100.-, goede deal dus :o


Overigens kost de midsize SUV bij USAreisen voor 15 dagenwel wat minder als dat je aangeeft. Momenteel rond de 480, en in de Meivakantie rond de 510, maar dat is dan wel inclusief extra bestuurders, extra inzittenden/bagage verzekering EN een tank brandstof. Doe je het voor een dag minder (2 weken dus) is het in verhouding nog goedkoper, resp. 400 en 465, ook weer alles inclusief.

Ferno
15-03-13, 09:04
@PENPE

Nou, eigenlijk heel simpel, ik betaal voor een volle tank vooraf, tegen een hoger tarief dan bij de pomp en lever de auto in met nog wat brandstof in de tank.
Ik probeer deze zo leeg mogelijk in te leveren maar er zit toch nog altijd minimaal 5 liter in, als je dat maal duizende auto's per dag rekent dan heeft Alamo (en andere verhuur bedrijven) een aardig bron van inkomsten.
Vooral omdat ze ook meer rekenen per liter dan de meeste pompen.

De oude methode van vol inleveren auto aftanken en het verschil betalen vind ik veel eerlijker.

@Ta2 Gerrit,

Tja, ik probeer het altijd zo leeg mogelijk in te leveren (heeft zich de afgelopen 6 keer tot een sport ontwikkeld waar mijn vrouw zich mateloos aan ergert :) ) maar er blijft toch nog altijd een paar liter achter, meeste mensen leveren de auto in met een 1/4 tank, leuke deal voor de verhuur bedrijven dus.

Wat USAREISE betreft, ja ik huur ook altijd bij ze, goeie deal en alles netjes geregeld, idd de all inclusive GOLD, was dit jaar ook van plan maar de Ford Escape voor die 15 dagen zonder een extra tank brandstof kost daar 435 (is dus wat ik nu heb, all inclusive, heb ook 3 extra bestuurders erbij etc.) en GOLD 523.
Was nu 309 pond kwijt, net van mijn CC afgeschreven 367 euro.
Scheelt dus toch nog minimaal 60 euro.

De aanbieding die ik had was Fully INC. + Free Driver
Package Inclusions Included
Collision Damage Waiver Full Included
Extended Protection Included
Concession Recoup Fee 9.89% Included
Rental Car Facility Chg 4.60 Per Day Included
Tire/battery Fee .02 Per Day Included
Florida Surcharge 2.00 Per Day Include
Vehicle License Fee .69 Per Day Included
Sales Tax Included
Unlimited Mileage Included
3 Additional Drivers Included
Payment Summary
Package Price £309.56
(Pay now) approx. $461.34
Estimated Total £309.56 approx. $461.34
Your card will be charged £309.56Volgens mij mis ik nu dus alleen de evt. brandstof tank (en evt. roadside assistance die ik nooit neem en ook niet bij USAREISE erbij zit).
Volle tank voor de Ford Escape zal iets van 80 $ zijn?

Ta2 Gerrit
15-03-13, 12:17
Ik had je verhaal even moeten omrekenen (pond naar euro), dan had ik vast wel doorgehad dat je met de 420 euro die je noemt de volle tank al meegerekend had.
Dan ben je inderdaad veel goedkoper uit dan bij USAreisen. Mooie deal !!

Ferno
15-03-13, 12:41
Ja vond ik ook al, anders had ik USAREISEN gedaan want daar ben ik verder erg tevreden over.

angelique100
15-03-13, 13:36
Wij hebben ook zeker goede ervaring met usareisen maar 1335 voor een minivan Alamo (26 dagen) met gratis* tankvulling, of zonder gratis* tank met de britse link voor 578 is toch een een verschil van 757 euro! Ik vind dit verschil wel heel erg groot het hangt echt van het type auto en de periode af.

flexx
15-03-13, 14:02
wat is de link van usareisen?

angelique100
15-03-13, 15:17
http://www.usareisen.de/mietwagen/

Njit
15-03-13, 15:57
of als je Duits niet zo goed is: http://www.drive-usa.de/rental-cars/

flexx
16-03-13, 17:57
weet iemand dit? op http://www.uscarhire.com staat bij silver inclusive:1 or 2 drivers depending on the car hire company you choose (contact us for details). weet iemand dus of bij alamo er een 2e bestuurder inbegrepen is, ik weet dat ik hun kan contacteren ,maar dacht misschien weet iemand het hier:)

trails
16-03-13, 18:22
Wij huren meestal via hun. Laatste keer hadden we Alamo. Wel de Gold optie en extra bestuurder was standaard inbegrepen.
Bekijk dit eens:
http://www.uscarhire.com/supplier-comparison.aspx
Ze bieden een super service en reageren zeer snel op e-mails.

Ferno
22-03-13, 11:32
Hi Weet iemand of Alamo Miami je de optie geeft om de auto weer vol in te leveren en alleen wat ze moeten bijtanken te betalen?
Of ben je verplicht een volle tank af te rekenen en dan leeg in te leveren?

Tokheim
28-03-13, 20:15
Elke keer is shoppen op het internet echt de moeite waard. We willen graag een minivan met een Goldpakketje (extra chauffeur en een tank benzine). Ophalen en inleveren op Pensacola Airport dit keer voor de duur van 3 weken.


USAreisen.de Alamo € 1002
Eautohuur.nl Alamo € 883
Uscarhire.com Alamo € 772


Bij de laatste gelijk geboekt en voor $52,50 voor 21 dagen de Enhanced Roadside Assistance er maar bij geboekt, scheelt een berg en kost een beetje!!

knaapje
28-03-13, 20:53
Hi Weet iemand of Alamo Miami je de optie geeft om de auto weer vol in te leveren en alleen wat ze moeten bijtanken te betalen?
Of ben je verplicht een volle tank af te rekenen en dan leeg in te leveren?
De eerste optie ken ik niet, wellicht iemand anders? Ik ken alleen a: volle tank betalen bij ophalen en zo leeg mogelijk inleveren b: zelf afgetankt vol inleveren en eventueel bonnetje laten zien dat je binnen 10 (?) mijl van de airport hebt afgetankt.

moonlight91
29-03-13, 09:14
wij hebben vorig jaar in Memphis de auto zo in mogen leveren (maar dat was omdat we maar een dag huurde van 17.30 tot 16.00 de andere dag)
ze hebben hem daar zelf afgetankt en wij hebben uitsluitend de liters betaald die er in gingen
maar dit was niet gebruikelijk zei de man, maar hij vond het niet nodig dat we een volle tank zouden betalen
dus we mochten maar zien of we vlak voor de rental cars hem nog zelf aftankte en vol in leverde
of dat we hem aflieten aftanken door hun zelf bij inlevering,wat we dus gedaan hebben
al met al koste het dagje Memphis ons rond de 10$ benzine

knaapje
29-03-13, 10:39
Als ik zie hoe het bijv. in Miami en Orlando toegaat bij het inleveren van de auto, haast, haast, mijlstand opnemen en sleutels op het dak, wegwezen, kan ik mij nauwelijks voorstellen, dat er gelegenheid en tijd is om alle auto's daar af te tanken. Ik heb wel meegemaakt dat ik de auto achterna moest lopen om de bagage die op de achterbank stond er nog uit te halen. Bovendien lijkt mij dat uit veiligheidsoverwegingen er al geen benzine getankt mag worden in de parkeergarages.

moonlight91
29-03-13, 11:47
haha, ja zo herken ik het in Orlando en bv Atlanta ook
maar in Memphis is het maar een kleine parking ,vergeleken met de parkeerplaats van de albert heijn hier ....
de auto`s staan daar buiten ,en als je de parking daarop rijd ,sta je vrijwel direct aan de pomp..
er werd ook gezegt dat het niet gebruikelijk is, maar voor een dag vond hij het zonde van het geld zei de man aan de bali...dus vandaar

Ferno
29-03-13, 13:38
De eerste optie ken ik niet, wellicht iemand anders? Ik ken alleen a: volle tank betalen bij ophalen en zo leeg mogelijk inleveren b: zelf afgetankt vol inleveren en eventueel bonnetje laten zien dat je binnen 10 (?) mijl van de airport hebt afgetankt.

Hi Knaapje,

Thanx voor je antwoord, tja die optie zou ik prima vinden maar de laatste keren dat ik niet de GOLD package had genomen mocht ik niet eens kiezen, moest ik per se een volle tank vooraf betalen.

Weet iemand wat ze bij Alamo tegenwoordig voor een volle tank (gemiddeld) bij een midsize rekenen?

PENPE
29-03-13, 14:13
Weet iemand wat ze bij Alamo tegenwoordig voor een volle tank (gemiddeld) bij een midsize rekenen? Met ongeveer $50 - $60 zit je in de goede richting denk ik

Ferno
29-03-13, 15:45
Met ongeveer $50 - $60 zit je in de goede richting denk ik

Ja, ik reken op 70$ dan zit ik denk ik wel goed.

Skunkman
11-04-13, 10:56
In een andere topic staat dat een internationaal rijbewijs niet meer nodig is vanaf 1 januari 2013. In de voorwaarde van Alamo staat dan je het nog wel nodig hebt. Wordt hier bij het afhalen van de auto naar gevraagd? Wat is jullie ervaring?

Dennis en Roos
11-04-13, 11:16
Ja dat is een goede vraag want wij waren in eerste instantie blij dat we hem niet nodig hadden.

Njit
11-04-13, 11:25
Een Internationaal rijbewijs was voor januari 2013 ook niet nodig. Alleen was er een wet ingegaan die daarna direct weer ongedaan is gemaakt.

De voorwaarden van Alamo zijn als volgt:


In order to rent an Alamo vehicle:


A valid driver's license from the customer's country of residence is required and must be presented at time of rental.
The driver's license must be valid for the entire rental period.
Expired Driver's Licenses are not accepted. The only exception to this practice is a renter that is Active Military, with an Active Military ID and a Driver's License issued from a state with a Military Extension Policy.
Temporary licenses are not accepted.
International renters must present a valid license from their country of residence. If the driver's license is in a language other than English, an International Driver's Permit is required in conjunction with the country of residence driver's license.
If the driver's license is in a language other than English, but the characters are in English (i.e. alphabet is an extended Latin-based alphabet like German, Spanish, etc.), an International Driver's Permit is recommended but not required.
If the driver's license is in a language other than English and the characters are not in the English language (i.e. Russian, Chinese, etc.) an International Driver's Permit is required.



Note: Customers are not allowed to rent a vehicle with only an International Driver's Permit. An International Driver's Permit is a translation of the individual's home country driver's license and is not an indication of the status, restrictions or type of license the individual holds.



Het is dus enkel recommended (advies), niet required (verplichting). In toeristische staten zoals Florida zien ze dagelijks rijbewijzen van diverse Europese landen dus daar is het geen enkel probleem.

Skunkman
11-04-13, 11:34
Dank je wel voor het snelle antwoord. Wat is je bron van de tekst? Op https://www.alamo.nl/av/getCountryTermsPDF.php?landID=1 lees ik: In addition, for rentals in the State of Florida an International Drivers Permit is also required for each driver of the vehicle.

axzel
11-04-13, 12:14
Iemand die ervaring heeft met de self service kiosk van Alamo? Waar moet je op letten, ik begreep dat zelfs de kiosk je Roadside Assistence (automatisch) aansmeert...?

Dennis en Roos
11-04-13, 12:39
Ga dit voor de zeker heid toch even uitprinten en meenemen in me mapje:) Heel erg bedankt voor je snelle antwoord.

Njit
11-04-13, 12:55
Die regel is inmiddels dus weer afgeschaft. En mijn bron was de algemene Help pagina van Alamo: https://alamo.custhelp.com/app/home

Bryce2011
11-04-13, 13:36
Heb de kiosk afgelopen november voor het eerst gebruikt.
gewoon goed lezen en alles invullen.

ik ben niks tegengekomen mbt het "Aansmeren" van extra's.
(ook op de afrekening vond ik niks terug)

trails
11-04-13, 17:12
Ook wij hebben een jaar geleden tot tevredenheid de kiosk gebruikt. We waren zo klaar, er werd niks aangesmeerd en we waren er blij mee.

moniquekruiningen
11-04-13, 20:51
Ook wij kregen een special offer aangeboden vorig jaar bij Dollar..An upgrade from a midsize SUV to a ?? For only x dollars a day. Toekeek de balie medewerkster op, keek mijn toen nog .11 jarige dochter aan en zij enigszins beschaamd... Its just the two of you? A midsize will do I guess? Ik hoefde alleen nog maar te knikken...

Skunkman
13-04-13, 14:41
Dank je wel voor je antwoord. Ondanks het afgeschaft is lees ik zulke tegenstrijdige berichten op internet. Vandaar dat ik vroeg naar de persoonlijke ervaring. Personen die bijv. net terugkomen uit florida.

sonja
13-04-13, 14:48
@Njit: Hoe vreemd is dit. Ik heb afgelopen week de rentals voor eind van het jaar geboekt en in mijn rental documents (confirmations) staat bij de voorwaarden dit:

A valid driver's license from the customer's country of residence is required and must be presented at time of rental. The driver's license must be valid for the entire rental period.
If the driver's license is in a language other than English, an International Driver's Permit is required along with the driver's license.

Exceptions:
- Japanese travelers may use the Japanese Driver's License Translation Service, which replaces the need for an International Driver's Permit.
- At all Nevada and Phoenix-area airports and rental locations, renters with driver's licenses issued outside of the United States or its territories must produce a valid Passport. US Territories include American Samoa, Guam, the U.S. Virgin Islands, Puerto Rico, the Federated States of Micronesia, and the Midway Islands.

Teleton
13-04-13, 16:29
Vandaar dat ik vroeg naar de persoonlijke ervaring. Personen die bijv. net terugkomen uit florida. Met persoonlijke ervaringen wordt het lastig discussiëren als het er op aankomt. Mijn persoonlijke ervaring is bijvoorbeeld dat je gerust eens te hard kunt rijden zonder een bekeuring te krijgen. Maar of het jou ook lukt is maar de vraag .....

Voor wat betreft de voorwaarden die Alamo stelt kan je je alleen beroepen op wat er precies in je contract vermeld staat. Hoe aantrekkelijk de teksten op internet ook zijn, je kunt je echt alleen maar op de voorwaarden beroepen. En die vind je in de overeenkomst die je aangaat met de verhuurder. De confirmation, zoals Sonja die benoemt, maakt deel uit van de voorwaarden. En ook in mijn confirmation van Alamo voor de huurperiodes t/m 2014 staat de tekst zoals Sonja die in haar bericht vermeld. Net als in al die andere contracten die ik in de afgelopen bij Alamo heb afgesloten overigens, want er is niets nieuws onder de zon. Dat het bevoegd gezag niet naar een Internationaal Rijbewijs vraagt, zegt niets over het beleid van verhuurmaatschappijen. En die stellen het formeel kennelijk nog steeds als eis. Dat ze mij er slechts één keer in een grijs verleden naar hebben gevraagd, doet niet ter zake. Dat ik in de jaren daarna nooit meer een cent aan dat vodje papier heb uitgegeven zonder dat er een haan naar kraaide, ook niet.

Het is al vaak gezegd op dit forum, lees dit bericht er op na (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?15539-Internationaal-rijbewijs-vanaf-01-01-2013-nog-steeds-NIET-nodig&p=182710&viewfull=1#post182710), you need to know hoe het formeel geregeld is, it is nice to know hoe het in de praktijk kan uitpakken. Wat je vervolgens met die kennis doet, mag iedereen zelf bepalen.

rotarynette
16-04-13, 22:43
Heb net een booking gedaan voor een huurauto bij www.alamo.co.uk/brits (http://www.alamo.co.uk/brits) ,nu heb ik,de optie ;pay on arrival gekozen, is dit goede optie en betaal je dan wel in $ ??
En dames en heren van dit geweldige forum, weer bedankt voor de tip om hier te boeken, normaal doen we dit bij AE, maar scheelde toch een paar honderd euro!

Njit
16-04-13, 22:53
Zelf heb ik ervoor gekozen om het direct te betalen. Geen idee wat de betere optie is. Maar ik denk dat het niet voor niks 'Pay now & save' heet.

Ter plaatse betaal je in $$$

PENPE
17-04-13, 04:37
Ik denk dat 'Pay now & save' een betere keuze had geweest, nu wordt je cc bij aankomst behalve voor de borg, ook voor het huurbedrag gereserveerd en dat zal ongetwijfeld gevolgen hebben voor de bestedingslimiet van je cc...

VinMor
17-04-13, 06:51
plus je weet hoeveel je auto je gaat kosten...Nu zit je in de onzekerheid(??) over wat de $$$ gaat doen, wat in je voor- of nadeel kan zijn.

trails
17-04-13, 07:12
Ook wij hebben gekozen voor "pay now". Je weet wat je dan kwijt bent en je hebt een beetje korting.

Frans45
17-04-13, 08:30
Wij hebben ook gekozen voor Pay Now.
Je weet nu wat je kwijt bent en kan het niet meer tegenvallen.

Ferno
17-04-13, 15:37
Hmm,

Toch nog even nagekeken of ik een international drivers permit moet hebben (zou je maar overkomen daar) maar volgens mij zit ik safe:

Dit staat in mijn contract:


Driving License requirement
Full and Valid Driver’s Licence from country of origin, Passport and credit card in renters name.


For rentals in the State of Florida an International Drivers Permit is also recommended for each driver of the vehicle. The
International Drivers Permit must be issued by the driver’s country of residence


Dus niet verplicht alleen recommended, heb trouwens maar een keer zon ding gekocht 20 jaar terug, weggegooid geld was het want niemand vroeg erom.
Alle andere 7 keren in de US nooit zon ding genomen.

Ferno
17-04-13, 15:40
Trouwens een vraag die ik hier eerder had gesteld staat ook netjes in mijn contract beantwoord.


Fuel PolicyThe fuel level of the vehicle at time of rental will be full. Unless fuel is included in the Rate Product*, Renter may return the vehicle
with a full tank of fuel or pre-pay for a full tank of fuel at the time of rental at the rate provided at the renting location. If the Renter
selects the pre-paid fuel option, no refunds will be given for unused fuel. If the Renter does not return the vehicle with a full tank
of fuel or select the pre-paid fuel option, the Renter will be charged to return the fuel tank to full at a rate provided at the location to
which the vehicle is returned.

Moet die maar eens beter gaan lezen, gaat een wereld voor je open. :)

FrancoisLo
17-04-13, 21:31
Bedankt. Ik zat nog steeds te twijfelen of ik een international drivers permit zou gaan halen.
Ik ga ook even de regels goed lezen als ik een auto huur bij Alamo later deze week.

sunnyrojo
18-04-13, 07:40
weet iemand van deze fee "concession recoup fee", deze werd apart berekend, was niet veel maar wat houd dit in?

knaapje
18-04-13, 11:46
Zie: https://alamo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1716/kw/concession%20recoup%20fee

axzel
18-04-13, 11:48
1x intikken op Google gaf me het antwoord al:

Concession Recoupment Fee:

At some locations, Alamo has elected to impose "recovery fees" to recover or recoup all or a portion of its expenses related to a type of overhead. At certain airport locations where Alamo is an on-airport concessionaire, Alamo has elected to impose a charge, often referred to as a Concession Recoupment Fee or Concession Recovery Fee, to recover all or a portion of the concession fees which it is obligated to pay to the airport.

Further, many airports impose a fee on revenue from off-airport rental car transactions (typically when the customer exits the airport using the off-airport company's shuttle bus) at locations where Alamo is an off-airport concessionaire; Alamo elects to impose a charge to recover all or a portion of this fee from customers.

This fee, which varies by airport, will appear separately in the charges section of the rental agreement as Airport Fee, or the like
Bedrijven die op een vliegveld zitten betalen vaak een toeslag om daar te mogen zitten, die wordt keurig doorberekend aan de klanten. Overigens zijn ze daar vaak niet heel erg transparant over helaas.

sunnyrojo
18-04-13, 12:48
Bij ons stond het nml. apart op de rekening vermeld, als ik het voorafgaande lees zou alles op 0 moeten staan. Maar als je de auto bij de luchthaven ophaalt staat dit er dus standaard op de rekening ? Of verkeerd begrepen?

Ta2 Gerrit
18-04-13, 13:56
Bij ons staat het ook altijd op het contract, maar is dan wel inclusief in de boeking, dus al vooraf betaald.
Dat de balans op 0 moet staan is vooral van belang bij het terugbrengen, daar moet je op letten.

axzel
18-04-13, 15:14
Ik heb het nog nooit gehad bij een luchthaven.

sunnyrojo
19-04-13, 07:39
Een stukje JarJarBinks uit een "misleidt door een Alamo baliemedewerker": Bekijk een upgrade hier in Nederland. 9 van de 10 keer is dit goedkoper al hier te regelen dan op het vliegveld als je moe bent etc. Vergeet niet dat als je een upgrade op het vliegveld goedkeurd voor bv. $300,- komt hier allerlei belasting nog overheen, van gewone tax t/m vliegveld belasting etc. Ben je dan toch nog duur uit. Dat was bij ons dus het geval. Weer wat geleerd!

Njit
19-04-13, 07:46
Bij een upgrade dan ook altijd vragen naar het totaalbedrag inc. tax etc. En nooit voor het eerste bod gaan ;)

Ferno
19-04-13, 12:31
Yep, staat er ook in:


Concession Recoup Fee 9.89 % Included

Word er straks nog een expert in. :)

Ferno
21-04-13, 12:05
Zo, even voor de zekerheid een bericht naar Alamo customer care gestuurd met de vraag welke auto's in de midsize SUV class horen.
Na een beetje gezocht te hebben hier op het forum blijkt al gauw dat ALAMO Miami vaak de Ford Escape, Jeep Liberty en af en toe de equinox in deze category uitlevert.
Zo nu een dan zag ik de Compass voorbij komen maar het viel mij op dat het alleen in de dragster tarief van alamo.co.uk/brits voor kwam.

Nu is de compass de enige auto die ik absoluut niet mee wil hebben omdat hij te klein is en heb daarom een mailtje met de vraag gestuurd.

Ik kreeg dit antwoord:


Examples of this car class are Mercury Mariner, Forester, Jeep Liberty and Compass and Mazda Tribute.

Compass staat er dus doodleuk bij, nagezocht bij Jeep en daar staat dit bij de Jeep Compass:



A stylish and value-packed compact SUV that pushes new possibilities with up to 30 hwy mpg+.

http://www.jeep.com/en/2014/compass/#model=limited&color=black

Een compact SUV dus (zoals ik hem ook inschat), Alamo kan deze auto dan toch niet zomaar als midsize SUV gaan aanbieden?
Ik weet dat de categories volgens ALAMO zijn en niet volgens de industrie maar om een veel kleinere auto aan te gaan bieden voor de prijs van een midsize vind ik wel een beetje misleidend.

Nu zal het wel meevallen want zoals ik al zei zie ik alleen mensen met de dragster tarief voorbij komen maar wil toch een beetje voorbereid zijn.

Weet iemand wat men daar rekent voor een upgrade naar standard SUV? Per dag?

Shopping_frieda
21-04-13, 12:41
Ik denk dat het niets te maken heeft met het dragstertarief. Toen wij in Miami aankwamen stond er 1 auto in de mid suv klasse. Ik heb toen iemand aangesproken en die liet een nieuwe jeep grand cherokee komen. Ik heb hem natuurlijk ook iets gegeven daarvoor.

laredo
21-04-13, 14:32
Nice, gister in Orlando aangekomen en kreeg direct upgrade van economy naar compact car. Helaas (voor alamo :D) was die niet voorradig dus, hup, nog een upgrade! Weggereden met een leuke midsize ford met cruise control, elektrische ramen en open dak! Net 6000 Miles op de teller. 150€ voor 8 dagen incl extra bestuurder betaald, geen slechte deal lijkt me.

PENPE
21-04-13, 16:25
Nice, gister in Orlando aangekomen en kreeg direct upgrade van economy naar compact car. Helaas (voor alamo :D) was die niet voorradig dus, hup, nog een upgrade! Weggereden met een leuke midsize ford met cruise control, elektrische ramen en open dak! Net 6000 Miles op de teller. 150€ voor 8 dagen incl extra bestuurder betaald, geen slechte deal lijkt me. Heb je goed gedaan ;)

PENPE
21-04-13, 16:37
Een compact SUV dus (zoals ik hem ook inschat), Alamo kan deze auto dan toch niet zomaar als midsize SUV gaan aanbieden?
Ik weet dat de categories volgens ALAMO zijn en niet volgens de industrie maar om een veel kleinere auto aan te gaan bieden voor de prijs van een midsize vind ik wel een beetje misleidend.

Onderstaand het overzicht Midsize-SUV's van Hertz en dit is in grote lijnen ( ik denk zelfs helemaal ) gelijk aan de selectie van Alamo :


Midsize 4WD/AWD SUV (Q4, IFAR)
Subaru Outback Q4, Q IFAR
Jeep Compass Q4 IFAR
Jeep Liberty Q4 IFAR
Jeep Patriot Q4 IFAR
Mazda CX-5 Q4 IFAR
Nissan Rogue Q4 IFAR
Subaru Legacy Q4 IFAR (Includes sedan models, PZEV)
Toyota Rav4 Q4 IFAR (21 mpg)
Volkswagen Tiguan Q4 IFAR
Ford Escape Q4, YQ IFAR
Subaru Forester Q4, YQ IFAR (PZEV models available)
Chevrolet Captiva YQ, YF IFAR (Crossover; 2WD tagged YF, AWD tagged *Q)
Nissan Murano YQ IFAR

Ter plekke upgraden naar Standard-SUV zou ik nooit doen, je betaald echt de hoofdprijs. Ik kon voige week mn Standard-SUV upgraden naar Fullsize-SUV en dat kwam op $125 per dag....

Ferno
21-04-13, 21:02
@shopping_frieda,

Welke auto was dat en wanneer?

Shopping_frieda
21-04-13, 21:11
@Ferno ik ben even gaan kijken bij "Autohuur welke kreeg jij mee" het was
Type gehuurd: Midsize-suv
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Vas-alamo.de
Opgehaald in: Miami
Afgeleverd in: Miami
Meegekregen: Jeep grand cherokee
Wanneer: van 09 tot 18 mei 2011

Ferno
21-04-13, 21:26
@penpe,

Zoo 125$ per dag, dat is meer dan dat je even snel online en nieuwe Fullsize SUV boekt

Ebelix
21-04-13, 22:33
Als je zekerheid wil hebben over de grote van je auto dan doe je nu nog je boeking veranderen in een standard suv of een full size suv. Je betaald dan het verschil tussen je eerdere boeking en je aangepaste boeking. Met de autohuur is het altijd masr afwachten welke auto's beschikbasr zijn.

Ferno
22-04-13, 09:49
@Ferno ik ben even gaan kijken bij "Autohuur welke kreeg jij mee" het was
Type gehuurd: Midsize-suv
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Vas-alamo.de
Opgehaald in: Miami
Afgeleverd in: Miami
Meegekregen: Jeep grand cherokee
Wanneer: van 09 tot 18 mei 2011

Hi, dat is niet slecht!! Daar zou ik wel blij mee zijn.
Welke stond er nog (wat je dus niet hebt genomen)?

Shopping_frieda
22-04-13, 10:01
Er stond een jeep compac dacht ik.

Njit
22-04-13, 10:56
Compass neem ik aan...

knaapje
22-04-13, 11:20
Let wel: Het is 2 jaar geleden.

Ferno
22-04-13, 12:03
OK, en die stond in de midsize SUV rij?
Werd niet moeilijk gedaan dat je die weigerde?

Shopping_frieda
22-04-13, 16:20
Inderdaad een compass en er werd inderdaad niet moeilijk over gedaan.Ze doen eigenlijk nooit moeilijk bij alamo.

Ferno
22-04-13, 21:06
Ach, ik heb er ook geen nare ervaringen mee.
Ik heb wel een keer gehad dat ik een intermediate had gehuurd en dat men mij daar in een ford focus wou wegsturen wat in America een compact is.
Na een beetje met een van de medewerkers in de garage te hebben gesproken kreeg is alsnog de Pontiac G6 die als voorbeeld werd gebruikt voor die categorie mee, had de medewerker van ALAMO toen bij National vandaag gehaald.

Wat is trouwens een nette tip in zon geval? Ik heb haar destijds 10$ gegeven, restaurant doe ik altijd 15% a 20% van de rekening maar dat lijkt mij in zon geval een beetje teveel van het goede.
Vind bij Valet parking ook altijd lastig, als je 5 dagen in een hotel verblijft met valet parking (heb je in Miami veel) kan je aan de gang blijven, terwijl je al teveel betaalt voor het parkeren (29$ per dag :'( ), parkeer liever zelf maar op Collins avenue in Miami heb je weinig keus.

Shopping_frieda
23-04-13, 00:16
Ik heb toen ook 10$ gegeven maar zou nu 20$ geven denk ik. Ik heb nu een kleine gehuurd voor eind mei en ben benieuwd wat het word.

Ferno
23-04-13, 10:28
Ik ook! Laat het zaterdag wel weten. :)

rotarynette
25-04-13, 21:58
Ik denk dat 'Pay now & save' een betere keuze had geweest, nu wordt je cc bij aankomst behalve voor de borg, ook voor het huurbedrag gereserveerd en dat zal ongetwijfeld gevolgen hebben voor de bestedingslimiet van je cc...

Goede tip,niet over nagedacht, dit is ook de eerste keer dat ik dit doe.Als ik nu wil betalen zou dat kunnen dan,of moet ik eerst annuleren?Kan er niet iets over vinden.

Njit
25-04-13, 22:02
Ik zou ze gewoon even mailen:


Email Us:
Reservations & Pre Rental: alamoukweb@rentpremier.com
Post Rental: alamocr@rentpremier.com

Please quote your reservation or rental agreement number in all correspondence.

rotarynette
25-04-13, 22:05
Ok ,ga ik doen thanks!

Ferno
27-04-13, 04:03
Ik ook! Laat het zaterdag wel weten. :)


Is dus een Chevy captiva geworden, met leren bekleding sunroof etc. alles is perfect gelopen.
Werd eerst wel bang gemaakt dat er waarschijnlijk alleen rav4 zou staan maar er stonden juist een paar captivas en een paar patriot, een tiguan.

Zo, nu even genieten van de Hilton kwaliteit, wel nodig na 26 uur zonder slapen.

rotarynette
30-04-13, 13:16
Ik zou ze gewoon even mailen:

Hun antwoord was: de huidige reservering annuleren en een nieuwe maken, maar in de tussentijd is het duurder geworden,dus maar bij de airport betalen.
Komt er nu nog een airport tax bij?

patgooss
01-05-13, 15:37
wij zijn afgelopen zaterdag aangekomen en ik had slechts keus uit 2 auto's. we zijn weggereden met een chevy captiva. Dit is zoals we hadden geboekt een midsize SUV. 2 dagen later heb ik een autowissel gedaan omdat vrienden met een Nissan Pathfinder wegreden die zij zelf nogal erg groot vonden. We zijn naar het vliegveld gereden en hebben de auto's om laten boeken. Ik heb nu de Nissan en hij is met een nieuwe Chevy Captiva naar buiten gereden zonder bijbetalen of problemen. Mooie deal toch?

satpet
07-05-13, 14:22
We plannen nog eens naar Florida te gaan en bij Alamo te huren, maar dan zonder "gold packet".

Kan iemand mij uitleggen wat de "fuel policy" is bij Alamo als je geen gold packet neemt.


Ik lees over voorafbetaling en over prijzen die ze vragen als je de auto inlevert. Wat zijn de verschillen?
Is het best om dan zo leeg mogelijk terug in te leveren, of heb je voordeel om toch te tanken?

mvg

patgooss
08-05-13, 02:00
Wat is de reden om geen gold te nemen? Al de verzekeringen zitten er bij en je kan hem leeg afgeven. Best handig.

Njit
08-05-13, 07:38
De belangrijkste reden voor mij is omdat er bij de alamo.co.uk/brits aanbieding geen tank benzine bij zit. Dat is zeg maar een soort Gold Lite.

Ta2 Gerrit
08-05-13, 09:40
Wij zijn deze keer (zelfs 2 x) ook overstag gegaan naar Alamo.co.uk/brits na jarenlang bij onze Duitse vrienden gehuurd te hebben. Het verschil in prijs was beduidend meer dan aan tank benzine, zelfs als je het Alamo tarief zou moeten betalen. Moet nog wel even uitzoeken wat de policy is, dus ik hoop dat satpet hier nog een antwoord op krijgt.

Njit
08-05-13, 10:00
Van de Alamo Help Site:


United States:

For Europeans booking in the US, the rental rate paid may not include the cost for fuel. The vehicle will be received with a full tank of fuel. Unless included in the rate package, payment for this tank will be required at time of rental. No refund will be given for fuel purchased but not used.



Fuel Charges

What are my options for paying for the fuel? Will the rental come with a full tank of gas?

As a customer, you have a choice as to how you would like to pay for fuel. You will be provided with two options, both starting with a full tank of fuel in your vehicle at the time of rental.

Pay at the time of rental:


This option allows a renter to pay for the full tank of gas at the time of rental and return the tank empty.
No refunds will be given for unused gas.
The total up front fuel charge reflected is an estimate based on current prices and the average tank size for the car class reserved. This charge may change upon time of rental.



Pay upon return:


This option allows a renter to return the vehicle with a full tank of gas or pay Alamo at the end of the rental for gas used but not replaced.
Price per gallon / liter will be higher than local fuel prices.





Important Note: For Europeans booking in the US and Canada: Unless included in the rate package, payment for this tank will be required at time of rental. No refund will be given for fuel purchased but not used.

theovg
08-05-13, 11:46
Dus als ik het goed begrijp,als je uit Europa komt moet je bij afhalen van de auto een volle tank betalen.

patgooss
08-05-13, 15:11
Onze boeking is ook via Alamo.UK gegaan. Hierbij zit echter wel een volle tank.

satpet
08-05-13, 15:41
Onze boeking is ook via Alamo.UK gegaan. Hierbij zit echter wel een volle tank.

De vraag is: wat als je geen "gold"?

Ta2 Gerrit
08-05-13, 22:06
Onze boeking is ook via Alamo.UK gegaan. Hierbij zit echter wel een volle tank.

Dat is dus het Gold pakket. Dan neem ik maar aan dat dat via de reguliere Alamo.co.uk is gegaan en niet via .uk/brits ?

patgooss
10-05-13, 05:09
Klopt. Dacht even dat dat dezelfde site was.

Ferno
13-05-13, 12:10
Dus als ik het goed begrijp,als je uit Europa komt moet je bij afhalen van de auto een volle tank betalen.

Nope!

Ik heb geen volle tank betaald, gewoon weer vol ingeleverd.

Ik heb het mij laten uitleggen dat het te maken heeft of je de auto gelijk bij de verhuurder (Alamo) of een broker huurt (bv. usareise of sunnycars etc.).
Als je gelijk bij ALAMO huurt kan je gewoon daar kiezen of je een volle tank vooraf betaalt of dat je vol inlevert en evt. refuel tarief (5.10$ en buiten 3.40$) betaalt voor wat ze daarna nog bij moeten tanken.

Ferno
13-05-13, 12:26
Ondanks dat ik op zich tevreden ben over ALAMO vind ik ALAMO MIAMI en ORLANDO toch een beetje boeven.
Ik heb in de rij van midsize SUV's gekeken en daar staan dus alleen nog captivas, patriots, compass, tiguans etc.
Zijn dus allemaal compact SUV's (kijk het maar na bij fabrikanten)
Zelfs de Equinox staat er niet meer tussen, even proef op de som genomen en de captiva naast een equinox gezet (auto die ik meerdere keren als midsize heb gehuurd) en die is dus een stuk groter.
Liberty is ook groter maar die staan er ook niet meer tussen.

Ook in de gewone auto's midsize staan alleen maar compacts (focus etc. kleiner dan dat wordt economy)

Zag ook een hele volle rij staan met transverses, edges en standard suvs etc. maar daar staat nu specialty bord boven, toen ik vroeg hoe ik die kon huren (dat het niet te selecteren was op de site) werd mij verteld dat het alleen daar ter plekke te upgraden is tegen premium bucks. :(

Anyway, niet dat ik ontevreden ben met ALAMO en ik zal zeker in de toekomst weer bij ze huren (vind de auto's beter dan bij Dollar bv. en je hoeft geen transponder te huren) maar vind dit toch wel een beetje nepperij.
Ik heb wel een het gevoel dat dit voornamelijk in MIAMI en ORLANDO gebeurt, in ATLANTA zag het er veel relaxer uit.

BTW. nog iets nieuws geleerd over ALAMO en tol, omdat ik een paar keer door een SUNPASS tolpoort moest ( erg vaag en onduidelijk op sommige punten) en ik nergens een optie heb moeten accepteren voor tol services werd ik er toch een beetje nerveus van.
Kon het ook nergens terug vinden in het contract en hoewel ik het hier op het Forum goed had nagelezen en het er erg duidelijk staat wou ik het toch zeker weten.

Heb dus de de ALAMO helpline gebeld daar en de info die hier op het Forum staat over TOL en ALAMO blijkt dus te kloppen maar wat ik nog niet wist is het volgende:

Als je door een sunpasspoort rijdt kan je na een paar dagen op een website (ben hem even vergeten maar zal ik later hier plaatsen) met je rental contract nr. en je achternaam nakijken of het erbij staat, staat het erbij dan kan je gelijk online met je credit card betalen en dan wordt er niets meer naar ALAMO doorgestuurd en ben je dus klaar.
Als je het niet betaalt dan wordt het na 2 weken naar ALAMO doorgezet en betaalt ALAMO de fee en wordt het later op je credit card geboekt inclusief de handling fee van 2.50$ (zoiets), voor elke dag dat je door een tolpoort rijdt wordt er een handeling fee bedrag gerekend met een max van 15 dollar per huur periode.

Ik heb zelf nog niet gekeken of mijn rit erbij staat (volgens mij ben ik 2 keer door een tol poort gegaan) maar vond het wel interessant genoeg om hier te posten (mocht het bij TOL draad horen dan zal onze mod het wel daarnaartoe verplatsen ;) ).

Ik zag ook dat er in MIAMI sunpass lanes zijn die als een soort spits strook fungeren, je kan daar dus tegen betaling op als er file staat, er staat dan ook een prijs boven en als het minder druk is staat er ineens 0.00. Ik vond het erg verwarrend, het lijkt dan dat je een tol traject ingaat maar het is eigenlijk alleen een optie om de file te ontlopen, als je de baan ernaast blijft volg je dezelfde weg en betaal je geen tol.

Njit
13-05-13, 13:23
Dat overzicht van de kosten is hier te vinden: http://www.htallc.com/Receipt_RequestEHI.aspx?rental=204
Ik heb net even mijn oude afschrift bekeken en beide kosten staan vermeld. Dit is nog in de oude tijd dat je maar maximaal $6 handling fee had.

http://i.imgur.com/dINrvNo.png

Wat jij dus wilt zeggen is dat je de Handling Fee niet hoeft te betalen als je het voortijdig zelf al betaald via de Sunpass website?
Zou dus maximaal $14.75 schelen..

Ferno
13-05-13, 13:40
Wat jij dus wilt zeggen is dat je de Handling Fee niet hoeft te betalen als je het voortijdig zelf al betaald via de Sunpass website?
Zou dus maximaal $14.75 schelen..Ja dat heb ik begrepen van de helpdesk medewerker.
De site klopt idd.

Het schijnt zo te zijn dat het alleen na 2 weken naar ALAMO wordt doorgestuurd, als je het voor die tijd betaalt dan komt het niet eens bij de verhuurder en wordt re dus ook geen fee in rekening gebracht door ALAMO.
Trouwens de 2.00 fee is dus per dag dat je door een tol poort gaat, dus bij een vakantie van 3 weken waarbij je maar een dag door een (of meerdere) tol poort(en) gaat kost het je dus een keer 2.00.
Please note, for customers who have recently rented their vehicle in Florida, it might take up to 1 month before your receipt can be generated.

Ik heb net gekeken maar kan van mij trip nog niets vinden, kan wel kloppen gezien Florida iets langer duurt.

Njit
13-05-13, 13:53
Maar dan kun jij het dus ook niet binnen twee weken betalen?

Ferno
13-05-13, 15:51
Maar dan kun jij het dus ook niet binnen twee weken betalen?

2 weken nadat het op de site is verschenen. ;)

dave-nicole
14-05-13, 16:13
Ligt het aan mij of zijn de prijzen explosief gestegen bij alamo.co.uk/brits in vergelijking met aantal weken geleden?
midsize suv was vorige week 450,- euro van 5-8 t/m 23-8 en nu aanzienlijk meer...

Heeft iemand nog tips, nog ff wachten met boeken of...

A.Hofman
14-05-13, 16:39
Voor onze periode (6 t/m 21 juli) is de prijs onveranderd. Ik zou het even in de gaten houden, of een goedkoper alternatief zoeken. Teveel betalen kan altijd nog.

Lier
16-05-13, 17:26
Hallo,
ik heb even een kort vraagje!
is het toegestaan om de achterbank om te klappen zodat je achterin meer koffers kwijt kan?

bedankt!

axzel
16-05-13, 17:52
Ja als dat kan wel

Njit
16-05-13, 18:21
Waarom zou dat niet mogen? Da's toch gewoon gebruik maken van de mogelijkheden van de auto?

Lier
16-05-13, 19:15
Haha dank jullie!
Ik dacht meer in de zin dat je dan niet verzerkerd bent ofzo.. Amerikanen blijven toch wat apart op dat gebied ;)

Jill
17-05-13, 10:04
Ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben over de tip die wij hier hadden gevonden ivm www.alamo.co.uk (http://www.alamo.co.uk). We hebben hier de goedkoopste huurprijs gevonden voor 2 weken midsize SUV (is uiteindelijk een Hyundai Santa Fe geworden). Wij hebben, om is uit te proberen, een auto gehuurd zonder de optie om hem leeg binnen te brengen. Uiteindelijk waren wij toch goedkoper uit. Hebben op de laatste dag nog bijgetankt bij de grote Wallmart (bij Hess dacht ik) op de hoek van S John Young Pkw en W Sand Lake Road. We moest nog voor 35 dollar bijtanken (zat nog beetje in). (volle tank betaalde wij +/-47 dollar) Ik ga vanaf nu meer boeken zonder die optie. Wij zijn tijdens onze vakantie wel in Orlando gebleven, dus het is mss niet zo handig als je op rondreis bent... Als ik het verschil zie (bv bij usareisen) tussen optie met en zonder volle tank scheelt dit ongeveer 70 euro (in huurprijs) wat een 90 dollar is, daar kan ik 2 x van tanken!

Njit
17-05-13, 11:03
Via de Brits optie?

Ferno
17-05-13, 13:28
Ondanks dat ik op zich tevreden ben over ALAMO vind ik ALAMO MIAMI en ORLANDO toch een beetje boeven.
Ik heb in de rij van midsize SUV's gekeken en daar staan dus alleen nog captivas, patriots, compass, tiguans etc.
Zijn dus allemaal compact SUV's (kijk het maar na bij fabrikanten)
Zelfs de Equinox staat er niet meer tussen, even proef op de som genomen en de captiva naast een equinox gezet (auto die ik meerdere keren als midsize heb gehuurd) en die is dus een stuk groter.
Liberty is ook groter maar die staan er ook niet meer tussen.



Toch nog even nagekeken bij Chevy maar nu blijkt de captiva niet eens een SUV te zijn maar een compact crossover. :)


New Captiva Sport
COMpACt CROssOvER


the best fleet vehicles hold up, stay in service. they also meet all the demands your
job throws at you—plus the ones that haven’t popped up yet. Captiva sport is a
contemporary five-passenger crossover featuring versatility, roominess and efficiency.
Engine choices include an ECOtEC® 2.4L 4-cylinder or an available 3.0L v6 engine,
each matched to a 6-speed automatic transmission. stabilitrak Electronic stability
Control system and traction Control are standard. Captiva sport is value, added.

Als het zo doorgaat zet ALAMO straks nog deze in als midsize suv:


http://s1.aecdn.com/images/news/who-makes-the-smallest-suvs-and-4x4s-ever-55849_1.jpg

corrus
17-05-13, 13:29
En da's een Audi :p

Ferno
17-05-13, 13:35
En da's een Audi :p

Ja de Audi Q 0.1

satpet
17-05-13, 13:48
Ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben over de tip die wij hier hadden gevonden ivm www.alamo.co.uk (http://www.alamo.co.uk). We hebben hier de goedkoopste huurprijs gevonden voor 2 weken midsize SUV (is uiteindelijk een Hyundai Santa Fe geworden). Wij hebben, om is uit te proberen, een auto gehuurd zonder de optie om hem leeg binnen te brengen. Uiteindelijk waren wij toch goedkoper uit. Hebben op de laatste dag nog bijgetankt bij de grote Wallmart (bij Hess dacht ik) op de hoek van S John Young Pkw en W Sand Lake Road. We moest nog voor 35 dollar bijtanken (zat nog beetje in). (volle tank betaalde wij +/-47 dollar) Ik ga vanaf nu meer boeken zonder die optie. Wij zijn tijdens onze vakantie wel in Orlando gebleven, dus het is mss niet zo handig als je op rondreis bent... Als ik het verschil zie (bv bij usareisen) tussen optie met en zonder volle tank scheelt dit ongeveer 70 euro (in huurprijs) wat een 90 dollar is, daar kan ik 2 x van tanken!

Bedankt voor de info

satpet
29-05-13, 12:26
Ik heb de info gevonden op de site van Alamo.com
Je kan daar de fuel option aanklikken en je krijgt zoals hier de totale prijs voor een midsize SUV

Ford Escape (or similar)



1 Rental @276.35
$276.35


2 Week(s) @276.23
$552.45


Concession Recoup Fee 9.89 Pct (9.89%)
$ 5.77


Sales Tax (7.0%)
$ 30.24


UNLIMITED MILEAGE
INCLUDED


Fuel Service Option ( $ 3.54 /GALLON , $ 58.36 Max monthly )
$ 58.36

Jill
29-05-13, 12:47
Via de Brits optie?

hallo Njit,

Wat bedoel je precies met Brits optie?

trails
29-05-13, 13:49
Dat is deze:
http://www.alamo.co.uk/brits

hylke
19-06-13, 10:28
Even een vraagje aan de Alamo-kenners. Ik weet dat het bij Hertz zo is dat als je Goldmember bent, je niet in de rij hoeft te staan maar je auto gelijk in de parking kan halen. Hoe gaat dat bij Alamo? Kan je daar ook goldmember worden? En hoe werkt dat dan als je met twee bestuurders wilt rijden? Kan er op de website niets over vinden.
Groetjes Hylke

trails
19-06-13, 10:48
Wij gebruiken ook altijd de Alamo kiosk. Hier kun je je aanmelden:
https://v1.alamo.com/index.do?action=/hotDealsTemplate&msg=alamo-intlSaveTime

hylke
19-06-13, 11:22
Jij bent de beste Trails ;-) bedankt!!

Victoria
22-06-13, 20:30
Vorige maand de auto opgehaald die ik via de brits optie geboekt heb.
Vervelende jonge man aan de balie die dacht een jonge dame alleen even van extra kosten te voorzien (mijn reisgenoot stond bij de koffers)

Eerst een hele discussie over de verzekeringen, voor zover het een discussie was, afgekapt en gezegd dat ik geen discussie met hem aanging.
Vervolgens heeft hij het nog op het contract gezet.

+ hij had een tank brandstof erop gezet, ook daar begon hij een discussie over, ja bij ons betaal je maar zoveel en buiten is het zeker een dollar duurder.
Heb hem vriendelijk bedankt en nogmaals een nieuw contract laten maken. Hij was niet echt blij :)

Overigens waren de jongens in de garage erg vriendelijk! en ben ik zeker weer tevreden geweest over Alamo

P9ol
22-06-13, 20:33
Trails bedankt voor de link. Heb ons meteen aangemeld.
Kunnen we nu meteen door naar de garage? Miste namelijk een regel voor de credicard nummers.

trails
22-06-13, 21:26
Je moet bij de kiosk je contract printen en dan kun je gelijk door naar de garage. Zo ging het in ieder geval bij ons.
De gegevens van je creditcard heb je bij boeking al moeten doorgeven.
Via de kiosk kun je ook nog evt. extra opties kiezen.

Hier staat hoe het werkt:
http://www.uscarhire.com/alamokiosks.aspx

sunnyrojo
01-08-13, 22:12
Was in Miami ook zo'n Kiosk of juist in Miami? wij zijn net terug en zijn maar naar de balie gegaan met alle gevolgen van dien helaas,, (ervaring is te vinden bij rentalcar.com,) jammer. Maar wederom mijn dank aan de Forum leden, ik heb geen (Dollar)Cent exta uitgegeven.
Het personeel bij de uitgifte van de auto's zijn daarentegen zeer positief en geven goede Service, als je die bullebakken boven bij Miami eenmaal voorbij bent is het goed!

Njit
02-08-13, 11:26
Het personeel bij de uitgifte krijgt ook geen commissie.

jarjarbinks
03-08-13, 15:02
Wij hebben dit jaar via de brits optie geboekt en daarna via de Kiosk contract kunnen krijgen. Ging prima en vlug.iv.
Er stond een rij voor Alamo van minimaal 1-1,5 uur. Gelukkig zo voorbij kunnen lopen.

Mijn ervaring is als je niet direct bv via Brits optie bij Alamo boekt, maar bv via een reisbureau je altijd naar de balie moet.

laanvdj
03-08-13, 20:36
Dus even voor alle duidelijkheid, wij hebben bij easy terra geboekt en kunnen hier dus geen gebruik van maken( kiosk)? Wij hebben wel al gebruik gemaakt van het vooraf invullen van alle gegevens bij Alamo en hebben ook de insiders card.

jarjarbinks
04-08-13, 13:35
Probeer het altijd om er gebruik van te maken, onze ervaring is dat boeken via een ander bedrijf dan Alamo de Kiosk niet werkt, behalve waarschijnlijk http://www.uscarhire.com/ die beweren dat het wel zou moeten via hun. Ieder geval afgelopen vakantie was het de eerste keer dat we de Kiosk konden gebruiken en geboekt rechtstreeks via Alamo.

bestmayo
04-08-13, 21:18
dus via de brits optie geboekt dan kunnen we hier gebruik van maken? Ook in ft Meyer?

Bianca1979
17-08-13, 19:47
Vraagje hier van een leek in het huren van een auto in amerika.
Na rond gekeken te hebben, hebben we een auto uit gekozen op alamo uk met dit in het pakket



Collision Damage Waiver Full



Extended Protection



Concession Recoup Fee 9.89%



Rental Car Facility Chg 4.60 Per Day



Tire/battery Fee .02 Per Day



Florida Surcharge 2.00 Per Day



Vehicle License Fee .71 Per Day



Sales Tax



Unlimited Mileage



3 Additional drivers

Is er nog iets wat ik erbij moet nemen om goed verzekerd te zijn of volstaat dit?

Lindaa
27-08-13, 14:50
Ik dacht dat je bij Alamo een volle tank kreeg en de auto ook weer met een volle tank moet inleveren, maar nu lees ik op de site van Alamo dat je een tank benzine ter plaatse moet kopen. Dit is natuurlijk een dure grap (ervaring met Dollar). Weet iemand hoe dit zit qua prijs?

A.Hofman
27-08-13, 17:04
Dat ligt er aan wat je boekt. Als je het goldpakket boekt zijn een tank benzine, extra chauffeurs en alle verzekeringen incl. Dan kun de wagen dus weer met lege tank inleveren.

Lindaa
27-08-13, 21:12
Bij Alamo Brits kan je geen gold pakket boeken, alleen het pakket zoals ze het je aanbieden. Ik lees in de voorwaarden dat vanaf vijf dagen huur je een tank benzine moet kopen bij de huur.

Lannie
27-08-13, 21:23
Klopt, wij hadden ook bij Alamo Brits geboekt en hebben de auto twee weken ingeleverd met een volle tank, desondanks stond er 78 dollar op de bon. Bij de kiosk verhaal gaan halen en bleek dat ze de kosten voor tanken in rekening hadden gebracht. Na een telefoontje met een medewerker kregen we een 0-bon.

Linds
27-08-13, 23:38
Even jullie mening vragen.
Voor onze reis zouden we een midsize suv boeken van 20/02 tem 27/02, een week dus. De eerste 4 dagen dat we in Miami verblijven doen we het zonder auto.
Op Alamo.be of alamo.nl kunnen we deze reserveren voor 306 euro, inclusief alamo gold. Wij zijn met 2 (25+) en dus lijkt me dit een goed pakket en een goede wagen (alle verzekeringen, extra bestuurder, volle tank). Wat denken jullie? Is dit een goeie prijs?
op dezelfde site kan je ook de no-risk garantie afkopen voor 3,5 euro per dag (voor oa beschadiging aan de banden), is dit een aanrader?
Ik keek ook op alamo.co.uk en daar was het net iets duurder.
Op alamo.com weet ik niet hoe ik het gold pakket moet selecteren. Kan iemand me daarbij helpen? Dan kan ik daar ook een prijsvergelijking doen.

Dan heb ik nog een vraag wat betreft boeken via alamo.be of alamo.nl -> wij hadden zo iets gelezen als je een schadegeval hebt dat je eerst zelf het bedrag moet voorschieten in Amerika en daarna terugvorderen als je terug bent. Klopt dit?

satpet
28-08-13, 08:07
Dit kan je lezen op de website van Alamo Brits ivm met "fuel policy"

Fuel Policy
The fuel level of the vehicle at time of rental will be full. Unless fuel is included in the Rate Product*, Renter may return the vehicle with a full tank of fuel or pre-pay for a full tank of fuel at the time of rental at the rate provided at the renting location. If the Renter selects the pre-paid fuel option, no refunds will be given for unused fuel. If the Renter does not return the vehicle with a full tank of fuel or select the pre-paid fuel option, the Renter will be charged to return the fuel tank to full at a rate provided at the location to which the vehicle is returned.

Lindaa
28-08-13, 17:55
Dit lees ik op Alamo Brits:

United States
The rental rate you pay may not include the cost for fuel (unless the Alamo Gold package is purchased). You will receive your vehicle with a full tank of fuel. Unless included in your rate package, payment for this tank will be required at time of rental. No refund will be given for fuel purchased but not used.

Wat is het nou?

satpet
29-08-13, 12:41
Lindaa,
Inderdaad: wat is het nu?
Jij hebt dit zeker gevonden in "helpful information", maar ik heb mijn versie uit de "terms & conditions van Alamo Brits als je doorklikt om een reservering te maken: http://www.alamo.co.uk/brits

Teleton
29-08-13, 16:49
Speciaal voor de Europese klanten hanteert Alamo twee verschillende pakketten met verschillende tarieven. Deze pakketten zijn niet beschikbaar voor Amerikanen en Canadezen. Een van de voorwaarden van het pakket is dat je links of rechtsom een tank benzine afrekent en dat je de auto niet zelf mag aftanken voor je hem inlevert.

Kies je voor het Goldpakket dan is het tarief iets hoger maar dan is de tank benzine bij de huur inbegrepen. De tweede optie lijkt duurder, dan betaal je de tank benzine apart van de huurprijs en voorafgaand aan de huur. Wat voor jou de voordeligste keuze is, moet je zelf berekenen, het is afhankelijk van jouw persoonlijke omstandigheden en wensen.

Als je wat langer blijft, is het onzin om gedurende een aantal weken het hoge tarief te betalen. Je krijgt er immers maar één tank benzine voor terug. Wil je met meerdere chauffeurs in de huurauto rijden, dan ben je met het Goldpakket altijd voordeliger uit. De tank benzine is dan mooi meegenomen.

De verwarring ontstaat doordat Alamo voor andere dan Europese klanten, andere tariefstructuren hanteert. Huur je als Amerikaan, dan kan je bij Alamo uit meer fuel-opties kiezen. Andere verhuurbedrijven bieden de fuel-opties soms ook voor Europese kalnten. lees altijd vooraf de voorwaarden goed. Beide opties worden op de site vermeld, als je goed leest is deze optie van toepassing:
United States
The rental rate you pay may not include the cost for fuel (unless the Alamo Gold package is purchased). You will receive your vehicle with a full tank of fuel. Unless included in your rate package, payment for this tank will be required at time of rental. No refund will be given for fuel purchased but not used.

Alamo hanteert bij de Europese tariefstructuur redelijke en marktconforme brandstofprijzen.

satpet
30-08-13, 07:44
Teleton,

Ik weet ook wel dat Alamo de fuel policy toepast die jij beschrijft en die ook in FAQ van Alamo staat.
Alamo zou wel zijn website van Alamo Brits mogen opkuisen, want in de algemene voorwaarden, die je ter goedkeuring moet aanklikken, staat het anders beschreven.
En inderdaad de prijzen die Alamo vraagt voor het fuel pakket zijn marktconform.

Mauricevandepol
02-09-13, 19:19
Bedankt voor de info allemaal. Ik denk dat ik het snap maar voor de zekerheid vraag ik toch nog even:

Er werd gezegd dat je via Alomo Brits geen Gold pakket kunt boeken (tenminste het wordt zo niet aangegeven) maar het pakket wat men aanbiedt met CDW full, Extended Protection, etc, etc EN 3 additional Drivers is gelijk aan het Gold pakket wat betekent dat je auto afgetankt klaar staat bij het ophalen en dat je dan de auto ook weer met een volle tank moet inleveren. Of ben ik abuis?

Njit
02-09-13, 20:40
Ja je bent abuis. Het pakket is gelijk aan GOLD mínus de tank benzine. Staat er toch duidelijk bij wat er allemaal bij zit?


Packagehttps://www.alamo.co.uk/FilesLib/777/fareoffice/car/producttype/FREEADD.png
Show package inclusions



Collision Damage Waiver Full


Extended Protection


Customer Facility Charge 2.50 Per Day


Priv Fee Recov Chg 10%


Tire/battery Fee .02 Per Day


Florida Surcharge 2.00 Per Day


Vehicle License Fee .71 Per Day


Sales Tax


Unlimited Mileage


3 Additional drivers

Mauricevandepol
03-09-13, 12:39
Njit. Bedankt voor je reactie. Normaliter boeken we altijd via een reisburo Alamo Gold en dit jaar heb ik me laten verleiden door de online "aanbieding" van Alamo Brits. Dat valt dus tegen als er vervolgens nog extra kosten bij komen.

Njit
03-09-13, 13:57
Je schrijft "aanbieding" alsof het niet zo zou zijn. Maar zoals met alles, er bestaat niet zoals DE goedkoopste oplossing. Maar de Brits site is een tijd lang érg goedkoop geweest en zelfs mét de tank benzine was je nog goedkoper uit.

Maar het blijft altijd een kwestie van zelf kijken én vergelijken.

bestmayo
07-09-13, 17:27
Ff 2 vragen, wij hebben dus ook de brits aanbieding, dat is dus zonder tank benzine....moet je nu voor je hem inlevert hem vol aftanken? Of bij inleveren betalen voor een tank benzine? Dat is me niet helemaal duidelijk. Ik las al in iemands blog dat die keurig hem volgegooid hadden voor inleveren en alsnog een rekening kregen voor een tank bezine ( wat ze er dus al in hadden gedaan) uiteindelijk hoefden ze niet te betalen maar gedoe was t wel. Dat wil ik voorkomen.

Ik vraag mij ook af of het een probleem is dat de credit card op een andere naam staat als de hoofbestuurder?
Ik heb mijn man dus ingevuld als hoofdbestuurder ( die rijd immers meestal) maar onze credit card staat op mijn naam. Nu hebben door het brits pakket wel gratis meerdere bestuurders.
Maar hoop niet dat het een probleem is zo?

bestmayo
07-09-13, 17:33
Klopt, wij hadden ook bij Alamo Brits geboekt en hebben de auto twee weken ingeleverd met een volle tank, desondanks stond er 78 dollar op de bon. Bij de kiosk verhaal gaan halen en bleek dat ze de kosten voor tanken in rekening hadden gebracht. Na een telefoontje met een medewerker kregen we een 0-bon.

Idd dit dus.....ik begreep ook dat we zelf moeten tanken ( of als we t niet doen betalen voor de tank) Maar dus al vaker gehoord dat dus ff gedoe oplevert...daarom hoor ik graag hoe t nu echt zit.

moonlight91
07-09-13, 18:04
voor zo ver ik weet moet de CC moet op naam van de hoofdbestuurder staan
dit ivm met borg en/of schade

bestmayo
07-09-13, 18:50
mmmm moeten we dan veranderen?!

Ta2 Gerrit
07-09-13, 22:06
De CC hoeft niet op de naam van diegene die het meeste stuurt te staan, zeker niet bij meerdere bestuurders, maar de CC-houder wordt wel beschouwd als hoofdbestuurder, en moet dus aan de balie de papperassen invullen. Wat er daarna gebeurt (bij multibestuurders) zal ze een zorg zijn. De medebestuurders moeten wel zelf aan de balie tekenen.

Teleton
08-09-13, 00:19
Idd dit dus.....ik begreep ook dat we zelf moeten tanken ( of als we t niet doen betalen voor de tank) Maar dus al vaker gehoord dat dus ff gedoe oplevert...daarom hoor ik graag hoe t nu echt zit. De voorwaarden van Alamo staan in bericht 884 toegelicht. Dus niks aftanken....die optie biedt Alamo niet aan Europese klanten in de VS. Je betaalt de brandstof vooraf. Betalen bij inleveren is geen optie met dit type contract. Zit je te slapen en lever je de auto toch afgetankt in.....dan heeft Alamo volgens de voorwaarden het volste recht je hartelijk te bedanken voor je bijdrage aan hun resultaat.

Netjes dat ze zo hier en daar uit coulance een sukkelaar tegemoet komen. Ik heb van de week bijna een uur vanuit de wachtrij naar de strapatsen van Engelse en Nederlandse autohuurders staan te kijken. Paniek, paniek omdat men de voorwaarden niet leest of begrijpt en een eigen invulling aan het huurcontract probeert te geven. Vragen zoals : "waarom kan dat niet anders " zijn volstrekt zinloos. Je krijgt pas gedoe als je je niet aan de voorwaarden houdt. Hoe moeilijk kan het zijn......

Ik was ook moe, ik was het ook zat, ik was ook niet blij dat ik een daar uur moest wachten. Maar de wachttijd loopt niet op door lakse medewerkers, de boel stagneert omdat klanten hun zaakjes niet voor elkaar hebben. Rijbewijs zoek, andere chauffeur zit op de doos, creditcard is van iemand zonder rijbewijs, fuel optie wordt niet begrepen (nee ik betaal niet voor de brandstof en dan boos worden omdat je de auto niet mee krijgt...... )en ga zo nog maar even door.

Een klant had de auto inclusief brandstof bij zijn reisbureau geboekt, hij had dit zwart op wit. Het reisbureau bleek de auto zonder brandstof bij Alamo vastgelegd te hebben. Dat was dus even lastig. Zonder probleem kreeg de klant het voordeel van de twijfel. Sorry voor het ongemak, we regelen het wel met uw reisbureau. Geen gedoe, maar perfect opgelost na een fout waar Alamo part nog deel aan had.

Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen.....Klanten staan rustig vijf minuten over de route te zeuren aan de counter. Ze worden nog geduldig te woord gestaan ook. " Oh, is dat via de tolweg? Maar ik wil niet over de tolweg.....hoe moet dat dan?" Andere mensen hebben net een contract in orde laten maken, bedenken dan toch maar een gps te huren. Als ze dan zien wat dat kost, annuleren ze de zaak en moet er een derde contract getekend worden. En maar klagen dat ze zo lang moeten wachten....

Maar ik was zelf in drie minuten geknipt en geschoren.....keurig bedankt voor alle aanbiedingen. Zakelijke reactie van verkoper: " zoals u wilt meneer." Contract controleren, paraferen per onderdeel, handtekening onder contract en karren met de geit. Zonder gedoe......

laanvdj
08-09-13, 13:28
Ook wij hebben een uur moeten wachten afgelopen woensdag. Het viel me idd op hoeveel mensen nog hun spullen bij elkaar moeten zoeken als ze aan de balie staan. Dit terwijl ze al een tijd in de rij stonden. Ik ben eens gaan timen en sommige mensen hadden 10 tot 15 minuten nodig. Wij waren ook binnen 5 minuten klaar incl. het mee naar buiten gaan en aanwijzen van de desbetreffende rij door de medewerker. Hij probeerde ons ook niks extra's aan te smeren. Tekenen voor de volle tank en hup on our way.
Wij hebben wel een alamo insiders card en ook al alle gegevens online ingevuld. Maar dit kan iedereen al doen ter voorbereiding.

Njit
08-09-13, 13:37
De voorwaarden van Alamo staan in bericht 884 toegelicht. Dus niks aftanken....die optie biedt Alamo niet aan Europese klanten in de VS. Je betaalt de brandstof vooraf. Betalen bij inleveren is geen optie met dit type contract. Zit je te slapen en lever je de auto toch afgetankt in.....dan heeft Alamo volgens de voorwaarden het volste recht je hartelijk te bedanken voor je bijdrage aan hun resultaat.

Dan hebben wij het dus verkeerd gedaan de afgelopen keer? Hadden de keuze om zelf af te tanken of het hun te laten doen. Hebben het toen zelf gedaan.
Bonnetje stond ook op 0. Ook via Brits geboekt..

trails
08-09-13, 14:47
Wij hebben ook bij Alamo Brits geboekt en dit staat bij ons op de voucher:
Fuel policy:
The fuel level of the vehicle at time of rental will be full. Unless fuel is included in the rate product, renter MAY return the vehicle with a full tank of fuel OR pre-pay for a full tank of fuel at the rate provided at the renting location.
Beide zou voor ons dus mogelijk zijn.

Teleton
08-09-13, 14:55
Dan hebben wij het dus verkeerd gedaan de afgelopen keer? Hadden de keuze om zelf af te tanken of het hun te laten doen. Hebben het toen zelf gedaan.
Bonnetje stond ook op 0. Ook via Brits geboekt..Verkeerd? Als dat in je huurcontract staat, is het natuurlijk nooit verkeerd. Dan heb je ook geen gedoe.....

Gedoe krijg je als je zelf de voorwaarden interpreteert. De vraag was wat de voorwaarden nu bij Alamo zijn. Die vind je op hun site......Gezien de meldingen en de zorg over gedoe is het handig om die voorwaarden te kennen.

Edit: ik weet ook wel dat er legio uitzonderingen zijn. maar de vraag is of het zinvol is de uitzonderingen hier op te sommen. Kennelijk hebben heel veel mensen al moeite met de basisregeltjes. Zelf boek ik standaard zonder fuel en extra chauffeurs. Dat betekent dat ik de fuel vooraf moet betalen, dan ben ik voordeliger uit dan drie of meer weken voor het Gold tarief boeken.

Deze keer kreeg ik van Alamo tijdens het boeken de aanbieding om voor drie dollar per week (!!!!) een upgrade naar de eerste tank inclusief en meerdere chauffeurs te doen. Dat betekent dat ik nu voor 9 dollar een tank benzine heb. Je vindt dit aanbod nergens op de site. Toch is die mogelijkheid er kennelijk....en ik vond hem niet verkeerd!

Maar al deze uitzonderingen maken het voor mensen die voor het eerst huren, of voor hen die zo nodig in de engelse taal willen boeken terwijl sommigen geen snars begrijpen van wat er in de boeking of in de overeenkomst staat, niet erg overzichtelijk. Daarom kies ik er bij het beantwoorden van algemene vragen ook voor om alleen naar de tekst van Alamo site te verwijzen.

Daarnaast raad ik ook altijd aan de voorwaarden in het individuele contract te lezen voor je parafeert en tekent. Wat er in de aanbieding ook is beweerd of begrepen, de voorwaarden in het huurcontract zijn immers bindend.

bestmayo
08-09-13, 16:34
Wij hebben ook bij Alamo Brits geboekt en dit staat bij ons op de voucher:
Fuel policy:
The fuel level of the vehicle at time of rental will be full. Unless fuel is included in the rate product, renter MAY return the vehicle with a full tank of fuel OR pre-pay for a full tank of fuel at the rate provided at the renting location.
Beide zou voor ons dus mogelijk zijn.

Dat bedoel ik dus, je mag dus kiezen of zelf hem vol teruggeven of betalen voor de volle tank ( en dus leeg inleveren).
Maar hoor dus al van meer mensendie bij brits geboekt hebben dat die dus toch problemen kregen.

De voorwaarden van Alamo staan in bericht 884 toegelicht. Dus niks aftanken....die optie biedt Alamo niet aan Europese klanten in de VS. Je betaalt de brandstof vooraf. Betalen bij inleveren is geen optie met dit type contract. Zit je te slapen en lever je de auto toch afgetankt in.....dan heeft Alamo volgens de voorwaarden het volste recht je hartelijk te bedanken voor je bijdrage aan hun resultaat.
Teleton dat schrijf jij maar in mijn contract staat toch echt dat we de keus hebben.
Maar goed ik weet nu wederom dat t gewoon klopt.



Van de cc die op mijn ( meisjesnaam) staat en de hoofdbestuurder die mijn man is volgens het contract nu is dus wel een probleem . Terwijl in de praktijk we beiden mogen rijden. Maar was dus handigere geweest als ik mijn naam had ingevuld bij hoofdbestuurder. Niet aangedacht aangezien we de cc altijd zo gebruikt hebben.

satpet
08-09-13, 18:41
bestmayo,
Het is inderdaad niet duidelijk. Hun algemene voorwaarden zeggen bijna het tegenovergestelde van hun FAQ. Zie enkele posts hierboven.

Teleton
08-09-13, 23:34
Dat bedoel ik dus, je mag dus kiezen of zelf hem vol teruggeven of betalen voor de volle tank ( en dus leeg inleveren). Maar hoor dus al van meer mensendie bij brits geboekt hebben dat die dus toch roblemen kregen.

Teleton dat schrijf jij maar in mijn contract staat toch echt dat we de keus hebben.
Maar goed ik weet nu wederom dat t gewoon klopt.

Eerst even een misverstandje: Ik schrijf niks. Alamo schrijft. Ik kopieer en plak, voor uw gemak!

Nu ter zake: Heb jij je contract dan al? En staat daar in dat je de keus hebt? Dat lijkt mij sterk...je huurcontract krijg je echt pas ter plekke. Je hebt nu een voucher of een reservering.... toch? En de medewerker met wie je te maken krijgt, kent alleen de Alamo regeltjes. Daar komt ook het gedoe door, waar je je zo druk over maakt. En dat is nu precies mijn punt: Ga er , als je niet door de wol geverfd bent, zoals Njit, Trails of Satpet bijvoorbeeld wel zijn, nu eens gewoon van uit dat er twee opties zijn zoals de US site van Alamo aangeeft.

Dat zijn de regels die de baliemedewerkers ook hanteren, al het andere geeft kans op gedoe. Want de mensen die gedoe hadden, hebben hun contract kennelijk niet goed gelezen voor ze dat ondertekenden. Op dat contract stond immers echt heel duidelijk op dat ze de auto leeg moesten terugbrengen omdat Alamo hen, volgens de standaardregel, in eerste instantie gewoon voor de fuel belast heeft. OOK ALS ER OP HUN VOUCHER STOND DAT ZE DE KEUS HADDEN....Weet die baliemedewerker veel? Die leest die voucher echt niet. Misschien hadden die huurders die keuze ook best wel, maar ze hebben die kennelijk niet duidelijk gemaakt toen ze het contract ondertekenden. Met als resultaat gedoe! Je hoort mij niet zeggen dat het handig is van Alamo, maar wij kunnen dat hier vandaan niet even voor je veranderen.

Vervolgens tanken de luitjes met een contract waarop staat dat de fuel vooraf betaald is en dat ze zelf ondertekend hebben, de auto toch af en zitten ze met dubbele kosten. Zoals al een paar keer gezegd, Alamo kan je formeel alleen maar bedanken. Alle andere oplossingen zijn coulant. En maar verbaasd doen, want er stond toch op de voucher dat ze de keuze hadden......

Mijn advies voor mensen die gedoe willen voorkomen: maak het je nou gemakkelijk en reken gewoon die tank benzine vooraf af. Vervolgens hoef je nergens meer naar om te kijken, je levert de auto zo leeg mogelijk in. Alamo rekent schappelijke benzineprijzen, waar maken we ons in 's hemelsnaam druk om? De benzineprijzen kunnen hier in Florida binnen een week zo maar 10 of meer cent per gallon omhoog gaan. Of dalen......Bij Alamo betaal je een vaste prijs, afhankelijk van het type auto dat je huurt. Voor een midsize SUV gaat het om een dollar of zestig....Die betaal je ook voor een volle tank aan de pomp. Autorijden kost nu eenmaal links- of rechtsom, geld.

Maar wil je op je strepen staan en volgens de belofte op je voucher toch liever de auto zelf aftanken, ga vooral je gang. Ik maak de regels bij Alamo niet. Ik wijs je alleen de weg om zonder gedoe van je vakantie te genieten.........


Van de cc die op mijn ( meisjesnaam) staat en de hoofdbestuurder die mijn man is volgens het contract nu is dus wel een probleem . Terwijl in de praktijk we beiden mogen rijden. Maar was dus handigere geweest als ik mijn naam had ingevuld bij hoofdbestuurder. Niet aangedacht aangezien we de cc altijd zo gebruikt hebben.

Wat is nu eigenlijk het probleem? De reactie van Gerrit is toch duidelijk? En ook hier geldt dat je nog helemaal geen contract kunt hebben, maar een reservering. Als dit antwoord niet bij je vraag blijkt te horen, stel dan je vraag nog eens duidelijk want ik kan er zo geen touw aan vastknopen. Ik stel voorlopig voorzichtig vast, op basis van wat je zelf schrijft dat je bij het invullen van de gegevens tijdens de boeking in ieder geval even niet lekker attent bent geweest en dat je het achteraf liever anders had geregeld. of zit ik er nu naast?

Autohuur regel je maar beter niet even tussen de soep en de aardappelen door, daar komt het gedoe van. Maar, zoals ik de uitleg van Gerrit lees, is er voor jullie niks aan de hand, toch?
De CC hoeft niet op de naam van diegene die het meeste stuurt te staan, zeker niet bij meerdere bestuurders, maar de CC-houder wordt wel beschouwd als hoofdbestuurder, en moet dus aan de balie de papperassen invullen. Wat er daarna gebeurt (bij multibestuurders) zal ze een zorg zijn. De medebestuurders moeten wel zelf aan de balie tekenen.

satpet
09-09-13, 07:57
Het is inderdaad onduidelijk, maar zoals Teleton in zijn lang verhaal hierboven schrijft, regel je beter een volle tank bij het afhalen van de wagen.
De voorwaarden van Alamo zijn niet zo slecht hiervoor.
Je kan kiezen om de discussie aan te gaan met de baliemedewerker over wat er in de algemene voorwaarden van Alamo Brits staat, maar weet dat je hooguit over 2 à 3 dollar aan het discussiëren bent.
Teleton: Ik ga daar dus niet over in de clinch gaan met de baliemedewerker. ik schrijf dat hier alleen maar voor alle duidelijkheid.

trails
09-09-13, 16:53
Ik dacht, laat ik het eens bij Alamo navragen...

Hello,
We have rented a car through your website with pick-up at Orlando International airport. Your fuel policy is not clear. On your website it says 2 different things.

1.
United States
The rental rate you pay may not include the cost for fuel (unless the Alamo Gold package is purchased). You will receive your vehicle with a full tank of fuel. Unless included in your rate package, payment for this tank will be required at time of rental. No refund will be given for fuel purchased but not used.

2.
Country
United States
Fuel Policy
The fuel level of the vehicle at time of rental will be full. Unless fuel is included in the Rate Product*, Renter may return the vehicle with a full tank of fuel or pre-pay for a full tank of fuel at the time of rental at the rate provided at the renting location.

The last one is also on our voucher.
So, which is it?


Dear Jacky,

Thank you for contacting Alamo.

Please be advised that you would be given the vehicle with a full tank of fuel upon the pick up, also you will have the option to choose to either pre-pay for a tank of fuel there so you can return the vehicle with an empty tank, or to return the vehicle with a full tank as you got it on the pick up. You can choose from these options whichever will be most convenient for you.

Regards,

Penka Geguskova
Alamo and National Car Rental

bestmayo
10-09-13, 09:32
Duidelijk!!!

En we hebben een nieuwe boeking gemaakt waarbij ik de hoofdbestuurder ben omdat de cc ook op mijn naam staat. Oude geannuleerd. Want na contact met Alamo dient dit echt te kloppen ( ook dus op de boeking al!).
We hadden eerst een 7 - passenger Minivan en nu een Midsize SUV wat al groot genoeg is.

satpet
10-09-13, 10:04
Trails,

Laat ons weten hoe het afgelopen is?
Voor enkele dollars zou ik het risico niet nemen en voor de "prepaid" optie gaan.
Zie post 860 waar ik online een berekening heb kunnen maken voor de prepaid fuel option. Op 29/5 vroegen ze 3.54 $/gallon of 58.36 $ voor een standard SUV.

Njit
10-09-13, 10:26
$3.54 is het gemiddelde in Florida. Zie http://www.orlandogasprices.com/ . En aangezien je dichtbij het vliegveld de auto moet voltanken ben je gebonden aan de prijzen daar. En die zijn in het algemeen hoog.

Riverwood
10-09-13, 10:30
Kortgeleden is er een WAWA geopend in de buurt van het vliegveld, om de hoek bij de reeds twee gevestigde pompstations, WAWA heeft normale prijzen |||||

Groetjes Henke.

trails
10-09-13, 11:03
We zien het wel wat we gaan doen. Het ligt ook een beetje aan de drukte bij Alamo aan de balie. De vorige keer zijn we niet aan de balie geweest maar hebben we gebruik gemaakt van de kiosk.
De kans is echter groot dat we zelf tanken aangezien wij niet de mensen zijn die op de laatste druppel naar MCO (willen) rijden en er dus waarschijnlijk nog best wel wat in die tank zal zitten.

jastsali
11-09-13, 08:50
En aangezien je dichtbij het vliegveld de auto moet voltanken ben je gebonden aan de prijzen daar.Wat is dichtbij vliegveld? Als je de tank volgooit wat verder weg van het vliegveld is het op de benzinemeter niet te zien dat je al 1 of 2 gallons hebt verreden. Hebben wij nog nooit problemen mee gehad. Hebben al eens getankt in de buurt van 192/I4. Daarna auto ingeleverd op MCO en de benzinemeter stond nog steeds op vol.

Riverwood
11-09-13, 11:02
Had al geschreven dat er sinds kort een WAWA pompstation is geopend dichtbij het vliegveld. Met normale prijzen |||

Groetjes Henke.

trails
11-09-13, 12:07
We hebben het kaartje voor deze Wawa al geprint en zullen er vast en zeker gaan tanken.

knaapje
11-09-13, 13:16
Bij Florida Mall vind je verschillende tankstations en die liggen ook binnen de gevraagde afstand voor MCO. Bij Dollar vroeg trouwens niemand naar mijn bonnetje, ze keken alleen even op de benzinemeter.

laanvdj
11-09-13, 15:27
Ff of topic.
Wawa is bijna net zo duur/ goedkoop dan racetrack of 7-eleven. We betaalden gisterenochtend $ 3.45. Gisteren avond was het nog maar $3.39.
Hebben nog niet echt grote prijsverschillen gezien, zitten bij Hunters creek.

Riverwood
11-09-13, 17:09
Het gaat hier om de prijzen die betaald moeten worden bij de twee pompstations bij het VLIEGVELD in het verleden waren die verschrikkelijk veel duurder omdat zij de laatste pompstations waren voor het inleveren van de huurauto.

Groetjes Henke.

Lindaa
22-09-13, 14:30
We zien het wel wat we gaan doen. Het ligt ook een beetje aan de drukte bij Alamo aan de balie. De vorige keer zijn we niet aan de balie geweest maar hebben we gebruik gemaakt van de kiosk.
De kans is echter groot dat we zelf tanken aangezien wij niet de mensen zijn die op de laatste druppel naar MCO (willen) rijden en er dus waarschijnlijk nog best wel wat in die tank zal zitten.



Werkt dat allemaal goed via de kiosk? Ik hoor ook verhalen dat je je rijbewijs moet scannen maar dat dat niet lukt? En goed op de schermen moet kijken om extra's af te vinken?!

trails
22-09-13, 17:32
Bij ons lukte het zonder enig probleem. Met de Alamo Save Time hadden we de rijbewijsgegevens al doorgegeven en die hoefden we op MCO niet te scannen. In februari gaan we het weer proberen.

Ritchie
01-10-13, 12:02
Hoe lang duurt het normaal gesproken voordat je het afschrift van Alamo krijgt m.b.t. de tollkosten ?

Njit
01-10-13, 12:49
Afschrift krijg je sowieso niet. Wordt gewoon afgeschreven van je Credit Card. Je kunt wel je Toll inzien op deze site: http://www.htallc.com/ReceiptRequestAgencies.aspx

moonlight91
01-10-13, 14:28
meestal is het binnen 10 dagen tot 14 dagen na thuiskomst bij ons afgeschreven van de CC
we hebben ook al een gehad dat er in 2 x werd afgeschreven, waarschijnlijk een tolweg waar de administratie later van verwerkt is, tijdens deze vakantie hebben we namelijk meerdere tol wegen gehad, waaronder ook de panhandle

Cindy1969
01-10-13, 19:10
Afschrift krijg je idd niet, na mijn reisje in februari werd het in 2 keer afgeschreven, elke keer een paar dollar. En dat was pas na een paar weken geloof ik.

natascha666
01-10-13, 19:52
inderdaad geen overzicht...ging volgens mij na 3/4 weken van de creditcard af... t was ook echt niet veel, 14 dollar, koopje ;)

Cara
03-10-13, 17:20
Op Alamo.co.uk weer een leuke aanbieding.Wij hebben geboekt voor zomer 2014 18 dagen Ford Escape or similair voor 340 pond

satpet
04-10-13, 08:06
Op Alamo.co.uk weer een leuke aanbieding.Wij hebben geboekt voor zomer 2014 18 dagen Ford Escape or similair voor 340 pond
Hoe ben je daar aan geraakt?
Voor zomer 2014 , 18 dagen kom ik op 414.58 £ bij Alamo.co.uk en 373.12£ bij Alamo.co.uk/brits.

Cara
04-10-13, 10:10
Hoe ben je daar aan geraakt?
Voor zomer 2014 , 18 dagen kom ik op 414.58 £ bij Alamo.co.uk en 373.12£ bij Alamo.co.uk/brits.

Ik krijg hem nu ook niet meer.Maar de bevestiging is binnen.

judith321
05-10-13, 16:27
Als ik een auto huur bij alamo.co.uk/brits, zie ik bij de extra's staan dat ik 'additional drivers' toe kan voegen, voor een X bedrag. Maar als ik bij package inclusions kijk, zie ik dat daar 3 additional drivers staat. Aangezien we met twee volwassenen zijn, hoef ik de extra optie dan dus niet aan te vinken ? (misschien een domme vraag maar ik wordt onderhand gek van het lezen van alle kleine en nog kleinere lettertjes op verschillende contracten, huurovereenkosten e.d. die ik afsluit. En dit lijkt me zó voor de hand liggen dat ik gewoon aan mezelf begin te twijfelen en bang ben dat ik de addertjes onder het gras even niet meer zie.)
Zijn er overigens nog andere addertjes waar ik op moet letten?

Brandsmaatje2
05-10-13, 17:49
Ik ben ook nieuwsgierig judith321deze site is inderdaad goedkoper dan die andere Alamo. Hieronder zijn de package inclusions die erbij zitten. Ben je dan goed verzekerd?

Collision Damage Waiver (USA: No Excess)
Extended Liability Protection (EP) (USA/CA: up to $1 mil)
Concession Recoup Fee 9.89%
Rental Car Facility Chg 4.60 Per Day
Tire/battery Fee .02 Per Day
Florida Surcharge 2.00 Per Day
Vehicle License Fee
Sales Tax
Unlimited Mileage
3 Additional drivers

Frans_Natasja
07-10-13, 10:50
Wij hadden ook al zitten kijken en vragen ons ook af of je dan goed verzekerd ben.

Njit
07-10-13, 14:52
Gewoon net zo goed verzekerd als bij andere All-Inclusive pakketten. Het enige verschil is dat er geen tank benzine inclusief is.
Zie hier de vergelijking tussen Alamo.co.uk/brits en drive-usa-eu (USAReisen.de engelse site)

http://i.imgur.com/zwtKs0u.png

Frans_Natasja
07-10-13, 15:45
Aha oké duidelijk. Hartstikke bedankt njit

Cindy1969
07-10-13, 19:57
Ook namens mij bedankt Njit! Zoek nog een huurauto voor een weekje in februari, en Alamo.co.uk/brits komt er elke keer als goedkoopste uit, maar was ook bang voor addertjes. Maar ga toch maar daar huren, huur een Economy, en die tank is niet zo groot, dus geen probleem om hem vol in te leveren. Dat haal ik er dik uit.

Cara
08-10-13, 10:31
Ik lees dat Njit al antwoord heeft gegeven :D Die tank benzine vonden wij ook geen bezwaar. Drie jaar terug hebben we ook via Brits een auto gehuurd in Miami voor een hele leuke prijs.Was dus blij dat er weer wat langs kwam :cool:

Brandsmaatje2
08-10-13, 15:01
Misschien een domme vraag maar wij zijn nog nooit in Florida geweest hoeveel kost een tank benzine dan ongeveer voor een minivan?

Njit
08-10-13, 15:37
Afgelopen keer hebben we onze Chevrolet Traverse volgetankt voor $70. Was toen wel een dure pomp. Benzineprijzen vind je hier: http://gasbuddy.com/GasPriceReport.aspx?state=FL&site=Orlando.

Men rekent hier $63 voor een volle tank in een Grand Caravan: http://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do?action=sbs&id=32810 . Dat kan wel redelijk kloppen met een prijs van $3.20 en een tank van 20 gallon.

Brandsmaatje2
08-10-13, 21:16
Bedankt voor je snelle reactie Njit!

Jaap1983
09-10-13, 13:36
Wij zijn net een aantal dagen terug en hebben via Arke ook een auto bij Alamo gekregen. Prima service, goede auto en we mochten deze leeg terug brengen.
Een volle tank voor onze Mazda 3 hadden we voor +/- 40 dollar. Tip is wel om buiten de snelweg te tanken. Zorg wel dat je weet welke verzekeringen je wel en niet wil afsluiten voor je autohuur. We hebben via Arke alles laten verzekeren, zat in ons pakket, en toch vragen ze nog of je de auto voor een paar dollar per dag extra wil verzekeren. Niet nodig dus.

Uiteindelijk hebben we flink wat km gemaakt en dat is ons prima bevallen in deze auto.

Mattie
20-10-13, 13:25
Net terug van een super vakantie inFlorida en een auto gehuurd bij Alamo, incl gold pakket dus met alle verzekeringen. Aangekomen bij de balie vertelde meneer van alles en nogwat over Roadside Plus, 1 ding viel me op: hij claimde dat als je een lekke band zou hebben (en je deze zelf zou vervangen) je alsnog voor die band zou moeten betalen. Wanneer je Roadside Plus zou hebben dan werdt dit wel gedekt. Uiteindelijk toch besloten dit maar te doen (toch een extra stukje zekerheid, 1e keer usa, e.d.) maar ik vraag me af of dit wel klopt, iemand ervaring hier mee?

Maarten-Annique
20-10-13, 19:09
In mijn ervaring onzin. Ik had een lekke band. Ik belde, kon langs komen en een andere auto meenemen. That was it...

Njit
20-10-13, 20:35
1x lekke band gehad. Zelf band gewisseld en daarna de auto geruild. Geen enkel probleem..

Mattie
21-10-13, 10:12
Ok, duidelijk dus, die beste meneer zal vast wel "officieel" de waarheid spreken maar volgende keer hoef ik echt geen roadside plus dan.

Elliekeuh
24-10-13, 11:07
Heeft er iemand ervaring met alamo brits en de 3 bijkomde drivers die reeds inbegrepen zijn?
Wij zouden in totaal met 3 zijn die zouden rijden, de 4de persoon is nog maar 22 en dus zouden we hiervoor te veel moeten bijbetalen.
Maar ik vraag mij af of deze effectief inbegrepen zijn dat we niet voor verrassingen komen te staan als we daar toekomen :-).

Njit
24-10-13, 11:13
Als je wat doorklikt bij een proefboeking dan zie je enkel '3 Additional drivers'. Maar er staat als Optionele extra genoemd 'Young driver (under 21-24 years)'. Hier staat ook een bedrag achter.

Dus nee, die 3 extra bestuurders is enkel en alleen voor bestuurders > 25 jaar.

Ritchie
24-10-13, 17:10
Ik zit een beetje te vergelijken bij Alamo/brits en een reisbureau.

Bij het reisbureau betaal ik: 631 euro (gold pakket) dus leeg inleveren.
Bij Alamo brits betaal ik: (395 pond) 464 euro vol in leveren.

Het verschil is 167 euro.
Mij lijkt in dit geval Alamo brits wel de moeite waard, toch ?
Wij huren altijd een Compact, en ik neem aan dat je de tank toch wel vol hebt voor....... veel minder dan 167 euri.

laredo
24-10-13, 17:20
Een volle tank is met de huidige koers van 1,38 misschien vier tientjes bij een economy auto. Lijkt me een behoorlijke besparing. Ik zou het iig wel weten :D

Ritchie
24-10-13, 17:53
Ik moet dan alleen los nog een vliegticket regelen, en kijken wat de kosten dan zijn, want die zullen hoger zijn dan bij een reisbureau, en uiteindelijk moet ik onder de streep wel goedkoper uitkomen met auto en vlucht.

Digitalman
24-10-13, 18:25
Kosten van een vliegticket via een reisbureau lager? Welk reisbureau is dat dan?

Ritchie
24-10-13, 18:42
Ik heb een paar sites bekeken om een los vliegticket te boeken, maar daarvan zijn de prijzen hoger dan het reisbureau.
Laten we verder on-topic blijven.

Elliekeuh
25-10-13, 15:12
Ik heb nog niet veel geweten dat een vliegticket in een reisbureau goedkoper uitkomt, meestal zal je duurder uitkomen met auto en vliegtickets in een reisbureau te boeken dan met zelf een beetje moeite te doen en apart te boeken

Elliekeuh
25-10-13, 15:14
Als je wat doorklikt bij een proefboeking dan zie je enkel '3 Additional drivers'. Maar er staat als Optionele extra genoemd 'Young driver (under 21-24 years)'. Hier staat ook een bedrag achter.

Dus nee, die 3 extra bestuurders is enkel en alleen voor bestuurders > 25 jaar.

Denk dat ik mijn vraag niet duidelijk gesteld heb :-), de persoon onder de 25 zal niet rijden aangezien we daarvoor moeten bijbetalen en toch reeds met 3 zijn. Maar ik wou eigenlijk weten als er al iemand via alamo gereserveerd had en effectief ter plaatse niet had moeten bijbetalen voor de additional drivers.

Njit
25-10-13, 15:30
Waarom zou je daar aan twijfelen? Het staat zo op je contract. Dan kun je alles wel in twijfel gaan trekken ;)
Zie hieronder de bevestiging van Alamo. Onze boeking was ook via de Brits link:




Base Rate - 7-Passenger Minivan (USD)


Contract I.D. Strathearn Publishing
Voucher Number 024563995
Voucher Days 24
Account Number XXXXXX
Inclusive Rate Items
Time & distance Included
No charge distance Included
(24) Collision damage waiver full Included
(24) Extended protection Included
Concession recovery fee 11.11 % Included
San mateo county bus lic 2.50 % Included
Airport access fee 20.00/rental Included
Tourism fee 2.85 % Included
Sales tax (9.0%) Included
Guaranteed Base Rate Included
(3) Additional Driver Included
Unlimited Miles Included

Sniper
30-11-13, 15:47
Vorige week voor 17 dagen een auto geboekt bij Alamo, rond de 600 euro`s voor een Midsize SUV. Ik heb zelf inmiddels een GPS gekocht met de kaart van Noord Amerika, scheelde me zo`n 160 euro`s!

P9ol
02-12-13, 20:14
Heeft er iemand ervaring met de pick up plaatsen van Alamo in Disney?
We gaan volgend jaar eerst een paar dagen in het Art of Animation resort slapen en daarna door naar een villa.
Dus willen de auto dan in Disney ophalen.
Zag dat er oa deze mogelijkheden zijn: Walt Disney car care en Walt Disney Dolphin hotel.

Mushu
02-12-13, 20:20
Ben wel eens met een vraag over de auto bij de Dolphin locatie geweest. Als ik de auto wilde omruilen werd ik verwezen naar de car care locatie bij MK want daar hadden ze meer auto's en ook midsize SUV's (volgens de Alamo dame ad balie). Uiteindelijk nooit bij de MK locatie geweest, wel 100x langsgereden op weg naar en van het MK.

Ta2 Gerrit
02-12-13, 20:22
Ik heb wel eens een auto geruild op het Car Care Center. Het aanbod is daar niet zo groot als op OIA, het is een vrij kleine vestiging van Alamo. Ik leverde er een Fullsize SUV in (motorproblemen), maar kon alleen een minivan meekrijgen als vervanging, meer keus in de grotere auto's was er niet. Nu was dat voor ons maar voor één dag, maar een volgende keer (en die zijn er al een paar keer geweest) ga ik gewoon naar IOA (MCO).

Je zou met een shuttle naar IOA kunnen gaan, en daar de auto ophalen, of vanaf dag van aankomst al een auto huren en die bij AoA parkeren.

P9ol
02-12-13, 20:36
Bedankt voor de snelle reacties!
Een van ons zou natuurlijk terug kunnen gaan naar IOA om de auto te halen maar moeten alle bestuurders niet aanwezig zijn? Het grote nadeel is dat we dan weer met bagage en kind terug moeten naar IOA.
we zouden bij aankomst de auto meteen mee kunnen nemenen naar WDW alleen dan staat de auto daar 5dgn stil want disney verzorgt al het vervoer gratis als je er overnacht.
Ga wel even kijken hoeveel die 5 dgn extra autohuur kosten.
We zijn van plan om een intermediate te huren blijven er daar niet meer van over?

Ta2 Gerrit
02-12-13, 20:46
Intermediate (niet SUV dus) zal niet zo'n probleem zijn, denk ik. Let wel dat Disney vervoer meest uitsluitend op het terrein is, dus als je er af wilt, al is het maar voor een boodschap, of shoppen, ben je wel aangewezen op OV of taxi. Maar als je die 5 dagen alleen de parken wil doen, zou ik het zo laten.

En mocht je op het CCC komen en de intermediate zou niet aanwezig zijn, dan krijg je i.i.g. een grotere mee, zonder extra kosten.

Essie72
02-12-13, 21:44
Wat een verschil in prijzen! Drie weken een MidsizeSUV van 13 juli t/m 3 augustus 2014:

Alamo nl: 891 euro
Alamo UK: 706 euro
Alamo DE: 685 euro
Alamo UK Brits: 512

Bij de eerste drie heb ik Alamo Gold gekozen, dat kon bij Brits niet. Alamo Gold hebben we tot nu toe wel altijd afgesloten.

Vind de verschillen wel extreem groot! Begrijp dat er bij Brits geen volle tank bij zit, maar dan hebben we het nog over aanzienlijke verschillen. Een tank voor een paar honderd euro moet wel ergens lukken lijkt me!

Iemand een idee wat het verschil is tussen Alamo Uk en en Alamo UK Brits? En waar het grote verschil vandaan komt? Het verschil tussen Nederland en Duitsland is ook al zo enorm... Hoe kan dit toch??

Njit
03-12-13, 10:43
De Brits korting is voor lezers van een bepaald boek. Maar goed, ze vragen er niet naar of jij dat boek daadwerkelijk hebt ;) En die prijsverschillen? Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!

flexman
09-12-13, 08:51
Ik reageer even op het berichtje hierboven van Njit.

Dit betekent dat ik als Nederlander vrij kan boeken op de .nl, .co.uk, .de en .co.uk/brits zonder dat ik problemen krijg in Florida bij het ophalen van de auto?
Wat doet men als ze zien dat ik bv. via .co.uk/brits geboekt heb en een Nederlandse paspoort heb, krijg ik dan problemen?
Kan me voorstellen dat het vaak goed is gegaan, maar ik heb altijd pech met dit soort dingen.

Ik ben namelijk momenteel aan het kijken voor een mini Van (Dodge Grand Caravan) met een gold pakket en merk ook enorme prijsverschillen.
Zijn bij alle de Gold pakketten identiek?

Njit
09-12-13, 09:42
Ik doe al jaren niks anders. Uiteindelijk krijg je een Voucher van Alamo en die ziet er bij alle boekingen hetzelfde uit.
Er zitten wel verschillen tussen de Gold pakketten. Bij Brits krijg je er geen tank benzine bij.

Kwestie van even de sites naast elkaar houden. Zie hieronder de verschillen met Alamo.nl.

http://i.imgur.com/Vhqi0hA.png

flexman
09-12-13, 10:09
Dag Njit,

Helemaal geweldig jouw vergelijking! Dank, ben er super bij mee. Ik denk dat ik voor Alamo.co.uk ga reserveren. Nu even nog een keer prijs vergelijken.

Njit
09-12-13, 11:40
Graag gedaan ;) In je prijsvergelijking tussen UK en UK/Brits moet je dus kijken of het prijsverschil de tank benzine goed maakt. Hangt ook weer van het type auto af uiteraard. Succes met vergelijken :)

flexman
10-12-13, 08:41
Even grofweg, hoeveel moet ik er ongeveer bij rekenen voor een volle tank voor een 7p MiniVan? Ik ben ervan bewust dat prijzen kunnen schommelen, maar een richtlijn is al voldoende.

flexman
10-12-13, 08:54
De berekening die ik heb gemaakt in Euro's (via wisselkoersen.nl). Gekozen een Minivan 7sts

Alamo.co.uk/brits > 311,59
Alamo.co.uk > 414,25
Alamo.com > 473,69
Alamo.nl > 523,20

Njit
10-12-13, 10:04
Even grofweg, hoeveel moet ik er ongeveer bij rekenen voor een volle tank voor een 7p MiniVan? Ik ben ervan bewust dat prijzen kunnen schommelen, maar een richtlijn is al voldoende.

er gaat ca 20 gallon in een tank van een Town and Country. Benzineprijzen staan op http://www.gasbuddy.com/GasPriceReport.aspx?state=FL&site=Orlando . Dus ca $67 = 50 euro

Lijkt me de keuze simpel :)

flexman
10-12-13, 10:58
Ja, de keuze is nu inderdaad snel gemaakt. Ik zal reserveren via Alamo.co.uk/brits. Hoop dat ik geen "gezeur" zal krijgen, maar ik hou wel van een beetje spanning :-)
Nogmaals bedankt Njit.

Njit
10-12-13, 13:41
Gezeur verwacht ik niet. Hoogstens de standaard vragen of je er Road Service bij wil. Of dat je tegen betaling een grotere auto kan meekrijgen..

judith321
26-12-13, 02:58
Wij hebben een paar dagen geleden onze minivan opgepikt bij alamo (vliegveld orlando), geboekt bij Brits en totaal geen gezeur. Men probeerde ook niet om ons een grotere auto aan te smeren o.i.d. Ze wezen ons er heel netjes op dat we bij het inleveren de benzine nog verekend zouden krijgen en binnen tien minuten konden we gaan rijden. Trouwens..., nu we het over tanken hebben. De eerste tank is bijna leeg. Wat gaat erin? Gasoline of diesel ?:confused:

Bieg
26-12-13, 04:14
Ga maar uit van Gasoline. Auto's op diesel zijn (nog) redelijk zeldzaam hier.

Ta2 Gerrit
26-12-13, 10:24
Ga maar uit van Gasoline. Auto's op diesel zijn (nog) redelijk zeldzaam hier.

En dat zal ook nog wel een tijdje zo blijven, gezien het prijsverschil :)

Lindaa
26-12-13, 16:10
Ik heb een discussie met Alamo over een na onze vakantie geiinde toll. Wij zouden op een weg zijn geweest, hetgeen niet klopt. Ik heb Alamo ook gemaild dat wij ook getuigen hebben dat wij op dat moment ergens anders waren, honderden kilometers verder. Krijg echter steeds een ontwijkend antwoord en nu komen ze er mee dat ik maar naar HTA moet bellen. (Dit bedrijf werkt samen om met Alamo de toll te innen). Op het het CC afschrift staat echter gewoon Alamo.. nog wat.
Ik heb al gemeld mijn CC company in te schakelen..

Vorig jaar ook zo'n zelfde iets met Dollar gehad, maar die stortte het bedrag zonder verdere discussie terug.

Wie heeft ook weleens zoiets meegemaakt?
En wat te doen? Ik lees wel op internet dat Alamo hier vrij berucht in is...

Ik ga sowieso een klacht indienen bij Alamo en mijn geld terughalen via mijn CC maatschappij, maar ik vind de gang van zaken niet normaal...

knaapje
27-12-13, 13:56
@Lindaa
............Vorig jaar ook zo'n zelfde iets met Dollar gehad, maar die stortte het bedrag zonder verdere discussie terug.

Wie heeft ook weleens zoiets meegemaakt?..............................

Onlangs iets vergelijkbaars met Dollar gehad:
2 jaar geleden een witte Jeep gehuurd van Dollar met mijn eigen transponder erin.
Dom, maar nooit auto afgemeld. Nu kan je de huurtermijn ingeven. Kon toen nog niet en was nogal onduidelijk op de site..

Onlangs, 2 jaar later werd op kenteken toll berekend. op de foto bleek het een Ford Mustang te zijn.
Alsnog afgemeld en Dollar even gemaild of het nu geblokkeerd was. Verder over de $0.88 maar geen problemen gemaakt.

Toch een vraag in dit verband: Weet iemand hoe kentekens in Fl. uitgegeven worden?
Blijkbaar blijven ze niet op de auto, maar staan ze wellicht op naam?

PENPE
29-12-13, 00:02
Toch een vraag in dit verband: Weet iemand hoe kentekens in Fl. uitgegeven worden?
Blijkbaar blijven ze niet op de auto, maar staan ze wellicht op naam? De kentekens worden uitgegeven door het Department of Motor Vehicles en staan inderdaad op naam, vandaar dat je in Florida ook bv die personalized license plates ziet. De verhuurbedrijven zullen wel gewoon complete kentekenseries in 1x bestellen neem ik aan, da's makkelijk voor hun administratie...

Chicco68
14-01-14, 15:51
Zoals jullie misschien weten heb ik wat problemen gehad met Expedia mbt het annuleren van de vlucht. Dit is intussen gelukkig goed opgelost. Enige wat ik nog moest doen (omdat we 1 dag later vertrekken en 2 dagen later terug komen) was het annuleren van een paar hotels en van de auto (bij navraag via mail had men mij geadviseerd om mijn huidige boeking te annuleren en een nieuwe boeking te maken).
Dus ik naar http://www.alamo.co.uk/Content/740/uk/ExistingReservation om mijn reservering te annuleren.
Op de 1e pagina kreeg ik onderstaande gegevens te zien:

http://i155.photobucket.com/albums/s294/Chiccoh/ca7f04cf-78ce-4c9b-a8be-cc1bd2bd2c08_zpscba4874a.png (http://s155.photobucket.com/user/Chiccoh/media/ca7f04cf-78ce-4c9b-a8be-cc1bd2bd2c08_zpscba4874a.png.html)

Hier staat zoals jullie zien dat ik 286,66 Pond terug krijg. Dus ik vrolijk op "cancel booking" geklikt en kreeg vervolgens dit scherm:

http://i155.photobucket.com/albums/s294/Chiccoh/96466a9f-3b32-4529-9129-2d3b01c6b86f_zps3e2f8fd7.png (http://s155.photobucket.com/user/Chiccoh/media/96466a9f-3b32-4529-9129-2d3b01c6b86f_zps3e2f8fd7.png.html)

En nu wordt mij het bedrag ineens in rekening gebracht !! :confused: :mad:

Dus vervolgens contact opgenomen met Alamo UK alwaar men mij aangaf dat zij alleen een reservering voor mij konden plaatsen en dat ik een ander nummer moest bellen. Bij deze klantenservice werd mij vervolgens medegedeeld dat ik via mail bij"contact us" op alamo.COM eea na moest vragen.
Van hun kreeg ik vervolgens een reactie dat mijn reservering inderdaad geannuleerd was echter dat ik voor verdere info bij mijn tussenpersoon alwaar ik de boeking heb geplaatst moest zijn....... (alamo uk dus in deze)
Daarna weer een mail verzonden naar de "contact us" van alamo.co.uk/brits verzonden alwaar, jawel hoor....... men mij weer verder verwijst naar hun Customer Services department.

Nu daar dus weer een mail naar verzonden en kijken welke reactie ik van hun krijg.

Het enige wat ik wil is (uiteraard) mijn geld terug en een nieuwe auto boeken.
Waarom er de eerste keer staat dat het mij niks kost (7 dgn voor ophaaldatum is gratis werd ook bevestigd door een 2-tal medewerkers) en vervolgens het gehele bedrag in rekening wordt gebracht is mij onbekend.
Normaliter krijg je naar mijn mening ook een bevestigingsmail van de annulering doch die heb ik ook (nog) niet gekregen :mad:

Ik hou jullie op de hoogte !

Fitzroy
14-01-14, 16:18
Roep je het over je af of zo :p
Het zal vast goed komen,

Njit
14-01-14, 17:07
Wel heel apart zo ja. Ik heb ook wel eens boekingen geannuleerd direct bij Alamo UK en dat ging altijd zonder problemen. Had wel wat koersverschil maar dat is mijn eigen risico met in de UK boeken.

hannie
14-01-14, 19:26
Poeh, dat is nu leuk zeg. Gelukkig heb je wel screenshots.

Fitzroy
14-01-14, 23:23
Even een vraag, ik hoop dat er mensen zijn die dit weten. Wij hebben een fly-drive geboekt via Arke en daar zit een intermediate van Alamo. Nu zijn wij vast niet de enige in het vliegtuig en denk ik zo maar dat het 's avonds laat wel eens heel druk kan zijn bij de balie van Alamo. Weet iemand of er bij Alamo een mogelijkheid tot een express check in bestaat of is dit niet mogelijk met voucher?

nicolea
15-01-14, 07:31
Via Sunny cars is er wel een mogelijkheid tot express check in....neem aan dat dat met je Arke voucher ook zo zal zijn. Op mijn voucher staat een linkje naar de express check in, anders ff bellen/mailen?

Fitzroy
15-01-14, 08:54
Ik postte voor mijn beurt zag ik al. In de verhuurinformatie staat idd een link naar een snelle check in. Daar gaan we maar gebruik van maken. Zeuren ze dan ook aan de balie niet meer over extra verzekeringen of upgrades?

José
15-01-14, 12:00
Helemaal niet nodig hoor, het is niet zo druk bij Alamo in Sanford. Hebben daar nooit echt in de rij gestaan en konden zelf ook gewoon de auto uitkiezen.

Fitzroy
15-01-14, 13:01
Het is Alamo in Miami, José, we vliegen direct verder vanaf Sanford. Had ik er idd even bij moeten zetten.

Hans van Demen
15-01-14, 15:02
Hallo,
Op Miami zijn meestal wel 3 of 4 balies open bij Alamo, er is geen expresse loket, wel zijn er een aantal automaten, je kunt daar ook je contract zelf afdrukken, als je tenminste voldoende kennis hebt van de Engelse taal..

Meestal gaat het vrij snel bij Alamo, en wat betreft de upgrades etc, daar ben ik altijd snel klaar mee : Geef meteen mij CC en de 2 rijbewijzen en geef zelf al direct aan dat auto die besteld is goed is en dat ik ook geen extra verzekeringen wil. Binnen 10 minuten heb je je contract etc.

Bestel altijd een Midsize, meestal hebben ze die niet, en krijg in de parkeergarage, die trouwens in Miami gigantisch is, een Fullsize mee.

Cindy1969
15-01-14, 20:10
Ben zelf ook benieuwd, nu voor het eerst Alamo op Sanford. Vorig jaar op MCO was het ook snel geregeld overigens. Alleen jammer dat ik toen niet kon kiezen, er stond maar 1 Economy auto. Hoop nu wel te kunnen kiezen, lijkt me echt leuk. Eerste keer Orlando was ook op Sanford, maar had toen pas een huurauto bij het hotel, omdat ik toen nog niet durfde te rijden vanaf vliegveld naar hotel :o

pzomerdijk
16-01-14, 11:41
Alles gaat een tikkie sneller op Sanford. Inmiddels 2x auto opgehaald op Sanford en altijd snel klaar. Moet overigens zeggen dat de afhandeling op MCO me ook altijd snel is afgegaan. Voor zover ik het me herinner stonden er voldoende auto's op Sanford maar eerlijk gezegd niet altijd gekeken in welke klasse. Bij Alamo kun je in ieder geval zelf kiezen!

Chicco68
16-01-14, 16:10
Nog even snel een reactie op mijn bericht mbt het terugkrijgen van mijn geld na annulering op de site van alamo.co.uk/brits.
Uiteindelijk is alles goed gekomen. Van Customer Services Department weer een nieuw email-adres gekregen alwaar ik zou moeten zijn. En vanaf dat email-adres de verlossende woorden:
"I am very sorry the website did not automatically refund you the amount of £286.66 and can confirm this has now been processed, please allow 3 – 10 working days for this amount to appear back in the account".

En nu nog even wachten tot het geld daadwerkelijk teruggestort wordt.:D

Fitzroy
24-01-14, 07:06
Ik las net dat het als je voor een snelle check in gaat niet meer mogelijk is dat je een gratis upgrade krijgt. Nu vroeg ik me af hoe groot die kans is dat je ook daadwerkelijk een gratis upgrade krijgt?
Met Arkefly kom je natuurlijk wel 's avonds laat aan en wij gaan op vrijdag dus je zou kunnen verwachten dat er weinig auto's beschikbaar zijn. Iemand ervaring met autohuur aansluitend aan de vrijdagavondvlucht?

Ebelix
24-01-14, 09:34
Free upgrades komen niet meer zo vaak voor als een aantal jaren terug. Ze zorgen dat er voldoende auto's in de juiste klasse aanwezig zijn. Verder is het geluk hebben.

Njit
24-01-14, 10:16
Ze zorgen er vooral voor dat ze genoeg auto's in de goedkoopste klasses (Economy/Compact) hebben..

Bryce2011
24-01-14, 11:40
Twee jaar terug een "foutje" gemaakt in de planning waardoor we op Thanksgiving's Day landden in Miami...
Meer dan 100 wachtenden voor ons bij de Alamo balie (lang leve de automaten!), maar nog voldoende auto's in de garage.

drukke dagen betekend vaak ook dat er veel ingeleverd wordt.

Fitzroy
24-01-14, 15:54
Wij zijn er met Valentine's day, dus misschien wordt dat wel net zo'n drama. Toch maar voor snelle check-in gaan dan.

dwouters85
01-02-14, 19:39
Even een vraagje; Ook wij, 2 volwassenen, willen een auto bij Alamo huren. Wij landen op Sanford. Nu lees ik in wat oudere berichten dat ze wat moeilijk kunnen doen over de hoeveelheid baggage. Nu willen wij een comfort car huren. Wij hebben 2 normale koffers bij ons en handbagage. Iemand ervaring mee dat ze bij dit sort baggage moeilijk doen bij een comfort car? Ik vindt een grote auto voor ons 2en echt onzin.

Njit
01-02-14, 19:47
Over moeilijk doen met koffers zou ik me niet druk maken. Dit is meestal een verkoop-praatje. Nu is een grote auto wellicht wel onzin maar gezien het geringe prijsverschil wel lekkerder. Benzine is daar ook niet duur dus daar zou ik het niet om laten.

knaapje
01-02-14, 20:25
@dwouters85
Wat is een comfort car van Alamo?
Welke klasse?

Njit
01-02-14, 20:36
Ik gok dat het de Compact klasse is ;)

dwouters85
02-02-14, 11:19
Haha ja die bedoel ik. Er zit toch zo'n 100 euro verschil in een grotere auto. Daarnaast zal ik de hoofdbestuurder worden en ik rij graag in kleine auto's. Heb zelf een C1 haha. Dus een Compact auto is voor mij al groot.......Nou dan maar hopen dat ze niet moeilijk over de koffers doen....Moet na mijn idee ook makkelijk passen.

JKG
02-02-14, 14:56
Anders zeg je toch dat vrienden je resterende baggage meenemen. Is echt een verkooppraatje. Ik zet soms zelfs een koffer op de achterbank als het niet past. Je moet bij een compact 2 koffers achterin kunnen doen, past niet altijd. Dan op de achterbank. No worries. Ik gooi al mijn baggage thuis in een Cuore. Past ook (net). Verschil tussen compact en midsize is ook minimaal, pas bij fullsize ga je verschil merken, is mijn eigen ervaring dan.

Rijden in een grotere auto is niet lastig in Amerika, daar is alles groter. Ook de parkeerplaatsen.

Cindy1969
02-02-14, 19:39
Economy was er niet, gratis upgrade gekregen naar Compact. Mazda 3, met heel grote kofferbak! Passen wel 4 koffers in volgens mij! Moest ook wennen, pfff... rij thuis ook in een Cuore. Maar went snel :-)

Njit
02-02-14, 19:42
Kleine auto's zoals hier in Europa zul je ook niet echt veel tegenkomen. Een kleine huurauto in Europa is een Fiat Panda of een Citroën C1.. Alleen staat tegenwoordig bij Alamo de Chevrolet Spark als Economy. En dan wordt het wel serieus proppen met je koffers:

http://www.ultraimg.com/images/UbupI.jpg

Dollar heeft de Kia Rio als Economy:

http://www.ultraimg.com/images/Gd0Zl.jpg

Iris1990
02-02-14, 19:49
@Fitzroy,Wij kwamen vorig jaar aan op valentine's day en het was redelijk rustig, 2 wachtende voor ons.. Dus na 15 minuutjes liepen we de garage in!