PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Alamo (2)



Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10

moonlight91
19-09-11, 19:53
het scheelt idd behoorlijk op de duitse site vergeleken met die van NL
zodoende dat ik afgelopen jaar daar dan ook geboekt heb
na veel lezen ,informeren, en de site onderste boven te keren,leek het meer dan aantrekkelijk...
aangekomen in florida bleek dat de EP (is een aanvullende WA verzekering voor schade aan derden) er niet bij inbegrepen zat...(stomstomstom, dat had ik uiteindelijk thuis al kunnen lezen in de enorme stabel papieren (contract) met regeltjes die ik bij de boeking kreeg....)
er staat in dat je dat voor florida apart per dag moet bij boeken ter plekke
dus hadden we de keuze of we die erbij wilde nemen..
omdat ik dat wel erg belangrijk vond toch maar gedaan ...
ruim $12,50 per dag....
was ik uiteindelijk enkele euros meer kwijt dan dat ik op de nl-site had geboekt,waar het wel inclusief is !!!!

moonlight91
19-09-11, 20:00
had toevallig dat contract nog in mijn mailbox zitten


> Erhöhte Haftpflichtversicherung (Extended Protection . EP = LIS/SLI)

In vielen Ländern ist die Kfz-Versicherung mit unbegrenzter Haftpflicht gesetzlich
vorgeschrieben. In den USA ist das nicht der Fall. Jeder Staat schreibt eine
gesetzliche Mindestdeckung vor, die bei nur US $ 20.000 liegen kann. Die staatliche
Haftpflichtversicherung (gesetzlich vorgeschriebene Mindestdeckung) ist bei Vorausreservierung
internationaler Kunden immer inbegriffen. Verursachen Sie ganz oder teilweise einen Unfall, deckt diese
Versicherung nur Ansprüche ab, die von Dritten an Sie gestellt werden, keine Schäden am Mietwagen
oder Personenschäden der Mietwageninsassen. Die erhöhte/erweiterte Haftpflichtversicherung (EP .
Extended Protection) ist eine Zusatzversicherung und deckt Ansprüche, die von Dritten an Sie gestellt
werden, bis zu einer Höhe von US$1.000.000 (LIS). Die Gesamtkosten werden der Vorausberechnung der
Gebühren unter dem Stichwort EP hinzugefügt. Die Kosten der EP betragen in Florida und in den anderen
Bundesstaaten ca. 12,95 US $ pro Tag, es sei denn Sie ist bereits im Paket enthalten.
(Schäden am Mietfahrzeug sind bereits durch die CDW gedeckt.)

Njit
19-09-11, 20:11
Alamo.de heeft een Standard pakket en een Master pakket. Bij de laatste zit dat er wel bij:


Upgrade zum Master-Paket:
Sie können Ihr Versicherungspaket auf das Master Paket erweitern und haben somit die
Erweiterte Haftpflichtversicherung bis 1 Mio USD bzw. CAD und die erste Tankfüllung in der Rate zusätzlich inklusive.

Upgrade is ook een bedrag per dag: €5,81

peterwoudje
20-09-11, 16:42
Alamo.de
dodge grand caravan
alamo gold
prijs € 1.133,04

Alamo.nl
dodge grand caravan
alamo gold
prijs € 1.562

Volgens mij dezelfde dekking dus gewoon goed!!!

Lion
20-09-11, 21:38
Heb je net als bij Dollar ook een mogelijkheid om de balie op bestemming te ontlopen? (Bij dollar is dat Dollar-express o.i.d.) En zo ja, moet je dan wel rechtstreeks bij Alamo boeken ipv via een "broker"?

Klopt het trouwens volgens jullie dat via alamo.co.uk de prijzen heel veel hoger liggen als via alamo.nl of alamo.de?

vb: obv Gold-pakket
Midsize SUV - 26/12/2011 t/m 5/1/2012 (Miami-Orlando)
Alamo.de - Euro 363,64
Alamo.nl - Euro 397,50 (+ nog een apart bedrag voor gratis annuleren)
Alamo.co.uk - GBP 864,54???

au3
20-09-11, 22:43
Klopt het trouwens volgens jullie dat via alamo.co.uk de prijzen heel veel hoger liggen als via alamo.nl of alamo.de?

Wij hadden dit jaar onze auto via alamo.co.uk geboekt. Dat was goedkoper was dan alamo.nl, alamo.com of usareisen.de.

Het loont de moeite om vooraf toch ook nog even de de prijzen op de verschillende sites van 1 verhuurmaatschappij te vergelijken.

Groetjes,
Audrey

hannie
21-09-11, 09:39
Heb je net als bij Dollar ook een mogelijkheid om de balie op bestemming te ontlopen? (Bij dollar is dat Dollar-express o.i.d.) En zo ja, moet je dan wel rechtstreeks bij Alamo boeken ipv via een "broker"?



Als je rechtstreeks bij Alamo boekt en je aanmeld voor Alamo insiders kun je gebruik maken van de "kiosk" en hoef je niet naar de balie.

Lion
21-09-11, 16:38
Ik heb zojuist telefonisch kontakt gehad met een medewerkster van usareisen.de en deze vertelde mij dat - in tegenstelling van eerder gelezen posts op dit forum - je ook als je via hun boekt gebruik kan maken van de "kiosk"op Miami Airport. Je krijgt na boeking het reserveringsnummer en dan kan je op de site van Alamo verder je gegevens invoeren, net als dat je bij Alamo zelf boekt.

Kan iemand op dit forum hierover misschien zijn of haar ervaring met mij delen?

Want de prijs bij USAreisen is toch veel interessanter als bij Alamo direkt.
Scheelt toch zo'n 40 tot 60 Euro. (meeste uitgebreide verzekeringspakket)

Midsize SUV - 26/12/2011 Miami t/m 5/1/2012 Orlando

knaapje
21-09-11, 17:03
Voor EUR 60 kan je toch ook best even in de rij staan, meestal binnen 1 kwartier weg, uitzonderingen daargelaten.

Knaapje

Lion
21-09-11, 17:40
Ja, ben ik helemaal met je eens, maar als je 's avonds laat (zoals wij om ca. 10 uur) aankomen heb je denk ik niet zo veel zin meer om ergens lang te moeten wachten. Dus elke tijdsbesparing is m.i. dan erg welkom.

Maar misschien maak ik mezelf wel te druk daarover.

En je leest genoeg "horrorverhalen"dat mensen wel eens uren in de rij moeten staan. Maar misschien valt het de dag na Kerst wel mee:-\"

sjoerd
21-09-11, 18:05
Ja, ben ik helemaal met je eens, maar als je 's avonds laat (zoals wij om ca. 10 uur) aankomen heb je denk ik niet zo veel zin meer om ergens lang te moeten wachten.
of je kiest ervoor om gewoon meteen met een shuttle naar je hotel te gaan en de volgende ochtend in alle rust je auto op te halen. Zo gaan wij dat op 26-12 doen.

hannie
21-09-11, 18:21
@Lion, Volgens mij kan het echt niet als je niet rechtstreeks bij Alamo boekt.
Verschillende personen hebben dit uitgeprobeerd, en het lukte niet.
Wat ik mij kan herinneren van onze vakantie in Augustus is dat we de barcode van het boekingsformulier(zelf geprint na de boeking op de Alamo site)moesten scannen bij de kiosk. Hierna nog wat vragen over upgrades en het contract werd geprint. Hierna gelijk door naar de garage.
En zover ik weet zit er op een voucher nooit een barcode.

Misschien gaat er binnenkort nog iemand op reis die een voucher heeft en het nogmaals kan proberen.
Tot voor kort kon je de kiosk ook niet gebruiken als je geen Amerikaans rijbewijs had.

knaapje
21-09-11, 18:21
@Sjoerd

............en hoe lang dacht je dan op de shuttle te moeten wachten????

Knaapje

sjoerd
21-09-11, 19:07
het gaat mij niet om het wachten, maar om het tijdstip waarop je moet wachten. Als ik 's avonds laat aankom wil ik gewoon zsm naar mijn bed.
Overigens zie ik op een ander forum dat ook als je niet rechtstreeks bij Alamo boekt dat het geen probleem is om gebruik te maken van de kiosk:
http://www.orlando-guide.info/forums/showthread.php/51979-Alamo-Fast-track/

corrus
21-09-11, 19:32
het gaat mij niet om het wachten, maar om het tijdstip waarop je moet wachten. Als ik 's avonds laat aankom wil ik gewoon zsm naar mijn bed.

Het hele leven bestaat nu eenmaal uit wachten...
Het is niet anders... maar je hebt vakantie... :D

knaapje
21-09-11, 19:51
@Sjoerd
Ik bedoelde, dat je niet moet verwachten, dat die hotelshuttle voor de deur staat.
Grote kans dat je daar ook een half uur op moet wachten en dat hij ook niet rechtstreeks naar je hotel rijdt maar via andere hotels.
Het voordeel t.o.v. een huurauto ophalen kan in tijd dus weleens tegenvallen .

Knaapje

Lion
21-09-11, 21:03
@ Lion, lees eens een aantal berichten vanaf bericht 966.
Gaat allemaal over Alamo insiders en het gebruik van de kiosk.

Ik heb ze de afgelopen dagen allemaal doorgelezen. Daar door was er bij mij wat verwarring ontstaan. Dus daarom heb ik zelf gebeld met USAReisen.
En daar vertelden ze mij dus dat dit wel mogelijk is.

En nu weet ik het dus niet meer...

Cindy1969
21-09-11, 21:56
Heb even gekeken op de site van Alamo, maar ze zitten bij Orlando Sheration Studio's, da's ook op International Drive.
Ik vind het ook niet zo erg om bv een stukje met de bus te moeten om de auto op te halen.
Wellicht wat handiger om dan Alamo te doen

Cindy1969
22-09-11, 06:55
Ah, duidelijk, dank je wel :-D

Lion
25-09-11, 17:04
Zo, eindelijk de knoop doorgehakt:

geboekt bij Alamo via uscarhire.co.uk
Standard-Size SUV - Gold inklusive - verzekering
1 extra bestuurder + volle tank benzine
GBP: 375,-- (Euro 430,--)
26/12/2011 Miami - 5/1/2012 Orlando = 10 dagen
gratis annuleren/wijzigen tot kort voor vertrek.

GBP 25,-- vooruitbetaling, de rest 8 weken voor vertrek.
Nu maar hopen dat het Pond minstens zo blijft staan.

En nu maar verder aftellen........

satpet
28-09-11, 07:57
Ik zie zeer interessante prijzen bij alamo.co.uk.
Kan iemand me zeggen hoe het zit met de tank benzine als je geen "gold" neemt.

In de algemene voorwaarden staat:
Unless included in the product, a full tank of gas will be purchased at the time of rental. The service is convenient because the renter does not have to worry about taking time to stop and refuel before returning.

Wil dit zeggen dat je zowieso betaald voor een tank benzine?
Indien ja, wat rekenen ze daarvoor aan?

mvg

trails
28-09-11, 08:23
Voor liefhebbers van een korting bij Alamo:
http://www.alamo.co.uk/brits

Alamo heeft een samenwerkingsverband met "A Brits guide to..." (een geweldige gids over Orlando maar ook New York).

satpet
28-09-11, 08:34
wow nog betere prijzen.
Blijf wel met mijn vraag over "fuel"

Ta2 Gerrit
28-09-11, 08:36
Unless included in the product, a full tank of gas will be purchased at the time of rental. The service is convenient because the renter does not have to worry about taking time to stop and refuel before returning.

Wil dit zeggen dat je zowieso betaald voor een tank benzine?
Indien ja, wat rekenen ze daarvoor aan?

mvg

UIteraard betaal je daar voor, en wel de hoofdprijs, varieërend van 5 tot 8 $/pg, althans dat stond vorig jaar, bij diverse locaties verschillend, op de bordjes bij de afhaallocaties, terwijl de reguliere brandstofprijs ongeveer de helft goedkoper was.

Erg verschillend (msschien dat iemand die nu in FL is de actuele prijs kan doorgeven) dus, en misschien is de Gold optie dan zo gek nog niet.

knaapje
28-09-11, 13:49
Actuele prijs:

http://www.orlandogasprices.com/

Kan je zien hoe je getild wordt:
Laatste tankstation voor MCO $ 5,79, iets verder op $ 3,37 per gallon en dat is dan nog niet de goedkoopste.
Dus niet te lang wachten met aftanken.

Knaapje

Ta2 Gerrit
28-09-11, 14:24
Actuele prijs:

http://www.orlandogasprices.com/

Knaapje

Ik bedoelde eigenlijk de actuele prijs wat nu op de bordjes bij Alamo staat, wat zij rekenen, dus :-)

sjoerd
28-09-11, 15:47
Ik zie zeer interessante prijzen bij alamo.co.uk.

Dit zal wel heel erg afhankelijk zijn van de periode. Voor de periode dat ik ga(oud en nieuw) is het maar liefst 2 keer zo duur dan bij uscarhire.

Njit
28-09-11, 15:55
Periode speelt altijd mee. Vergelijken, vergelijken, vergelijken.. en daarna toeslaan!
(en daarna niet meer kijken of het stiekem toch nog goedkoper kon :) )

hrjhaan
29-09-11, 09:10
Voor liefhebbers van een korting bij Alamo:
http://www.alamo.co.uk/brits

Alamo heeft een samenwerkingsverband met "A Brits guide to..." (een geweldige gids over Orlando maar ook New York).

inderdaad hele interessante prijzen. Gold optie is echter niet mogelijk. Blijft nog die tank benzine die je moet betalen. Mag je ook zelf vol inleveren en een tankbonnetje overleggen of MOET je een hele tank benzine betalen? Dat is mij nog niet geheel duidelijk.

Cara
29-09-11, 10:24
Wij hebben gisteren via Alamo Uk de auto voor volgend jaar juli/augustus gereserveerd.

14 dagen een midsize SUV voor 286 pond.Ongeveer 330 euro.
Vond het een goede prijs :wink:

Ebelix
29-09-11, 10:30
Ik benieuwd of er nog meer mensen dan alleen Cara bij Alamo.com met de dragstercode een auto hebben gereserveerd en al hun auto hebben opgehaald of wie dat in de komende 2 weken gaan doen?

knaapje
29-09-11, 11:29
Yep. a.s. dinsdag in Miami

Knaapje

Ebelix
29-09-11, 12:15
Dank je voor je reactie. Laat je op het forum weten hoe het gegaan is?

Njit
29-09-11, 13:07
Wij aanstaande zaterdag in Orlando. En uiteraard laat ik weten hoe het verlopen is.

satpet
29-09-11, 14:08
Wij hebben gisteren via Alamo Uk de auto voor volgend jaar juli/augustus gereserveerd.

14 dagen een midsize SUV voor 286 pond.Ongeveer 330 euro.
Vond het een goede prijs :wink:

Cara,

Kan je wat meer info geven op welke website, welk tarief en periode?
Want op alamo.co.uk/brits (http://www.alamo.co.uk/brits) kan ik niet zulke goedkope tarieven vinden.

mvg

Cara
29-09-11, 15:59
Op Alamo.co.uk/brits hebben we gereserveerd.Zie onderstaande
CAR Intermediate SUV, Ford Escape or similar £286.70
Rate Inclusions: Collision Damage Waiver Full, Extended Protection, Customer Facility Charge 2.50 Per Day, Airport Access Fee 10%, Tire/battery Fee .02 Per Day, Florida Surcharge 2.00 Per Day, Vehicle License Fee .69 Per Day, Sales Tax, Unlimited Mileage, 3 Additional Drivers.
Payment Summary: Estimated charges are confirmed based on the information you have provided. Some taxes, fees, and surcharges are payable locally and are subject to change. Estimated Total Amount to pay on arrival: £286.70
Pick Up: Orlando Intl Arpt 26 Jul 2012 17:30
Drop Off: Orlando Intl Arpt 09 Aug 2012 15:30

Sunshine State
29-09-11, 16:02
Ik benieuwd of er nog meer mensen dan alleen Cara bij Alamo.com met de dragstercode een auto hebben gereserveerd en al hun auto hebben opgehaald of wie dat in de komende 2 weken gaan doen?

Wij hebben de Dragster-code gebruikt, de auto inmiddels opgehaald.
Geen enkel probleem gehad, we rijden nu redelijk voordelig door Florida ;-)
Zie blog bij Alamo:
http://rick-mandy-2011.blogspot.com/2011/09/dag-1-op-naar-orlando.html

Ebelix
29-09-11, 18:03
Rick,

Jullie hebben toch de boeking gemaakt op .co.uk en vooruitbetaald? Het gaat mij specifiek om de mensen die via .com hebben geboekt en nog niet betaald hebben.

Njit,

Jij hebt toch ook via .co.uk de boeking gemaakt?

Sunshine State
29-09-11, 18:10
Ohw sorry, ik had dit niet zo begrepen, ik heb inderdaad vooruitbetaald via de Co.uk site

mblokland
29-09-11, 20:44
Hoi,

Heb ook een boeking gemaakt via http://www.alamo.co.uk/brits via deze site is het inderdaad ongeveer 100 pond goedkoper (SUV grandcherokee voor 28-4-12 tm 12-5-12) dan bij usacarhire.co.uk.

Echter er zijn ook een aantal minpunten:
- Je kan geen Gold optie boeken
- Je kan niet vooruit betalen
- Je kan wel gebruik maken van de fast save service echter moet gewoon naar de balie aangezien je nog moet afrekenen

Gelukkig kun je kostenloos annuleren als je spijt krijgt...

Njit
29-09-11, 20:48
Njit,

Jij hebt toch ook via .co.uk de boeking gemaakt?

Klopt. Betaald en bevestigd via co.uk..

mattrob
29-09-11, 23:30
Je moet bij Alamo inderdaad volle tank betalen bij afhalen en mag dan leeg inleveren. Weer vol inleveren mag dus best, alleen betaal je dan dubbel ... Staat in de voorwaarden ....

knaapje
01-10-11, 10:19
@1972marjolein

Duurt nog een paar dagen, dinsdag a.s. vertrek ik naar Miami.

Vanochtend wel een mailtje van Alamo, een "friendly email reminder", dat ik een auto gereserveerd heb en dat ik hem evt. kan cancellen.
Het ziet er in iedere geval goed uit, in de bijlage van het mailtje zit de reservering en daar staat alles goed op, ook het lage tarief.

Knaapje

calypso
01-10-11, 10:57
Heb hetzelfde mailtje gehad, wel zonder bijlage maar goed alle prijzen staan goed in de boeking als ik erna kijk dus ga ervan uit dat het dus goed is.
Ik ga maandag Naar Atlanta om mijn auto op te halen. geboekt via alamo.uk met de Dragster code. wel voorruit betaald

belgske
01-10-11, 18:18
Ik heb net ook voor de zomer '12 een Midsize SUV (19d.) vastgelegd via www.alamo.co.uk (http://www.alamo.co.uk).
Als je dat vergelijkt met andere aanbieders, scheelt dat toch een flinke slok. Nu ben ik ca 490 euro kwijt. www.alamo.nl (http://www.alamo.nl) biedt deze klasse aan voor 654 euro.

knaapje
01-10-11, 21:27
Als je de huidige tekst op de site van speedgroup ziet (http://club.speedgroup.eu/newsletters/2011/edition3_2011/travel/Alamo.htm is wel duidelijk, dat de kortingscode destijds niet voor publicatie op hun site bedoeld was:

The applicable discount code and a direct weblink for easy reservation at the correct pricing will be sent out from Speedgroup next week to all FIA/UEM drivers & riders that is already or later register to run the championship. In addition to the sportsman drivers & riders in the NDRS or SDL Series who are or become members of the all-new Speedgroup Drivers & Riders Club.

Any questions regarding the Alamo/Speedgroup agreement please contact co-ordinator Åsa Kinnemar at
asa.kinnemar@speedgroup.eu (asa.kinnemar@speedgroup.eu)</SPAN></SPAN></SPAN>


Knaapje

Njit
02-10-11, 13:27
Auto gisteren opgehaald. Enkel de gebruikelijke vragen over RSP, Upgrades etc. Uiteindelijk met 0 balance weggereden met een zilveren Jeep Compass.

sleepwalker
03-10-11, 16:49
Ik heb net geboekt via http://www.alamo.co.uk/brits

540 pond voor 19 dagen een 7 zits fullsize SUV. dat is 140 pond goedkoper dan usacarhire.co.uk (met het zilveren pakket, dus ook zonder benzine).

Voor dat verschil ga ik wel in de rij staan. Al heb ik een berichtje eruit gedaan naar Alamo waarom ik in ftMyers geen gebruik maken van CheckIn, dan kan ik wel vooraf betalen. Wie weet...

Iemand trouwens ervaring met additional drivers die er niet op het moment van inchecken bij zijn? Mijn vroed komt vanuit Curacao een dag later aan in Miami maar die wil ik wel als additional driver erbij hebben.

Harold
03-10-11, 17:29
alamo.co.uk/brits kende ik niet, en omdat we op het punt staan een auto te huren heb ik direct even gekeken..

in ons geval komt ik toch weer goedkoper uit bij uscarhire. .co.uk/brits is zelfs meer dan 2x zo duur!

in ponden 304 om 640?!

sleepwalker
03-10-11, 18:40
ik heb net bericht gekregen van Alamo. CheckIn gaat niet door. Additional driver moet echt bij de counter zijn. Enige wat we kunnen doen is een Alamo punt zoeken in de buurt en hem bij laten schrijven, dat zou geen probleem (moeten) zijn... We'll see

@Harold, voor wat voor auto/periode kijk je dan? Ik heb nogal wat gevogeld omdat wij twee auto's gaan huren, een in ftMyers en een in Miami en ik kwam er elke keer voordeliger mee uit.

Harold
03-10-11, 19:41
ik heb t nog een x gecheckt, voor de zekerheid;

18-26dec
fullsize suv(alamo.co.uk) chevy tahoe or similar - 640 pond
7 seater suv (uscarhire/alamo)chevy tahoe or similar - 304 pond

sleepwalker
03-10-11, 20:06
echt heel raar, ik krijg in jouw periode hele andere prijzen, weet jezeker dat je op http://www.alamo.co.uk/brits hebt gekeken en niet op de gewone Alamo site?

Overigens zijn in jouw periode inderdaad de prijzen van uscarhire.co.uk nog steeds lager. Voor dezelfde fulltime SUV 7 seater betaal je via alamo/brits nog steeds 383 pond.

Dat is voor acht dagen, wij hebben hem 19 dagen voor "slechts" 150 pond meer. Klaarblijkelijk zorgt de duur van de verhuur een groot verschil tussen de verschillende aanbieders.

Mag ik stellen dat zodra de duur langer wordt je beter direct bij de maatschappijen kunt boeken?

Ik blijf het in de gaten houden. Je mag tot 30 dagen voor aanvang kosteloos annuleren, dus zodra er een goedkopere aanbieding komt ga ik alamo vragen hoe dat toch kan...

Ta2 Gerrit
04-10-11, 14:20
het maakt niet uit als de extra driver(s) bij het moment van inchecken er niet bij zijn.

Dan wordt het rijbewijs tonen, en vooral de handtekening zetten wel erg moeilijk [-X
Zelfs met DirectRoad, als je alles van tevoren online invult, moeten de extra bestuurders persoonlijk hun rijbewijs tonen, is onze ervaring.

knaapje
05-10-11, 12:40
Gisteren auto bij Alamo Mia opgehaald, geen enkel probleem. Gebruikelijke vragen over extra verzekeringen en upgrade (mijn toetsenbord doet wat vreemd) en weggereden in een JEEP welke weet ik niet precies, staat in het donker voor het hotel. Het nieuwe "metro" vervoersysteem lijkt meer dan het is. Voor je bij de "mover" bent loopt je je werkelijk rot met je bagage. Ik maak me sterk dat je er met de bus sneller was als je de looptijd meerekent.

calypso
05-10-11, 13:49
Ook ik heb de auto hier in Atlanta zonder enig probleem gekregen, en rij nu rond in een Dodge Journey, wat een leuk autootje is. Ben er happy mee, En hij heeft ook nog eens een Florida license ;-)

Ebelix
05-10-11, 15:55
@Knaapje en Calypso,

Jullie hebben beide de boeking gemaakt via alamo.com met de bekende code en betaling vind achteraf plaats.

Alvast bedankt voor de feedback.

1972Marjolein
14-10-11, 02:01
Gisteren de auto opgehaald bij Alamo, in Miami. Geen enkele vraag m.b.t. de kortingsactie, kreeg de Jeep Patriot, zoals afgesproken tegen het voordelige tarief mee.

Groetjes uit een zeer warm Naples !

moonlight91
14-10-11, 09:29
ik heb via alamo.nl geboekt net als anders
2 weken terug de auto (jeep) opgehaald in Atlanta
de mevrouw achter de bali was nou niet bepaald `je van het`
een hoop geze*k over het roadsite service plus gebeuren
ik was dat verplicht ,ik moest tekenen,ik had dat zo geboekt blablabla
wij nemen die verzekering nooit...en verplicht is die zeker niet !
maar goed met mevrouw viel niet te communiceren ...
wat een b*tch was me dat ...
uiteindelijk toch maar voor die 7 dagen getekend a $4.99 per dag
stom natuurlijk,maar ja het kwam op een eindeloos iets uit met madame
bij alle informatie wat je verder vroeg was het `weet ik niet`
dus was deze keer `not so amused` over alamo
southern hospitality noemen ze dat ....
achteraf had ik er gewoon iemand anders bij moeten laten halen

Njit
14-10-11, 15:11
Juistem, nooit voor iets tekenen wat je niet wilt. Er staat altijd wel een manager paraat.
Beetje stennis schoppen helpt ook wel (iets luider praten dan je normaal doet).

duikkie
20-10-11, 12:52
even snel vraag tussendoor ;)

is de tweede chauffeur in florida nu wel of niet gratis er bij te boeken.

helaas kon alleen de persoon met crediet card boeken, maar dat is niet de beste rijder !!!, ze maakt nogal eens brokken in huurauto ;)
maar ja als ik bij moet betalen moeten ze het zelf maar uitvinden. goed verzekerd zijn we wel, ze hebben liever een deuk dan dat ze iemand zonder card als eerste bestuurder zetten :(

Teleton
20-10-11, 13:08
even snel vraag tussendoor ;)

is de tweede chauffeur in florida nu wel of niet gratis er bij te boeken.


Misschien even zelf snel tussendoor in de voorwaarden kijken van Sunny Cars? De kosten van een tweede chauffeur hangen af van de voorwaarden waaronder is gehuurd, dat kunnen we dus niet zo maar uit de losse pols zeggen.

Een ding is zeker, gratis is het alleen voor Insiders die direct bij Alamo huren....In alle andere gevallen kost een tweede chauffeur, meestal in combinatie met een pakket met o.m. een tank benzine, gewoon meer geld.

knaapje
22-10-11, 21:05
Gisteren auto bij Alamo Mia opgehaald, geen enkel probleem. Gebruikelijke vragen over extra verzekeringen en upgrade (mijn toetsenbord doet wat vreemd) en weggereden in een JEEP welke weet ik niet precies, staat in het donker voor het hotel. ...

Ik kan de posting niet meer wijzigen, daarom even zo.
Het was een Jeep Liberty. Hoe oud hij was weet ik niet, maar hij had bij afhalen al 29500 miles gelopen.

PENPE
22-10-11, 21:59
..Hoe oud hij was weet ik niet, maar hij had bij afhalen al 29500 miles gelopen.. Heb de afgelopen weken een aantal forumleden ontmoet in Orlando en natuurlijk ook hun autos bekeken. Het viel mij inderdaad al op dat al de (best wel nieuwe) wagens een hoge miles-stand hadden, de meeste tussen 16-2000 miles.

De 'mijne' was net 3 maanden oud en had er 13.000 op staan dus dat viel nog wel mee voor een wagen met California kenteken...

knaapje
22-10-11, 22:30
Op zich geen wonder, in 2 weken reed ik er ook ruim 1400 miles bij.

Knaapje

PENPE
22-10-11, 22:38
..Op zich geen wonder, in 2 weken reed ik er ook ruim 1400 miles bij.. Oh, dat heb ik deze keer in 3 weken gereden, moet er wel bij zeggen dat wij deze trip in verhouding minder gereden hebben. Evengoed wel paar keer p/week aan de pomp om voor $90 te tanken want onze Fullsize-SUV lustte wel een slokje :smile:

Nu maar weer on-topic

calypso
23-10-11, 16:05
in 3 weken tijd nu dik 1600miles gereden al ;-) en nog een week te gaan.

6foot6
27-10-11, 05:39
Bedankt voor alle bevestigende berichten, ik ga mijn .com boeking dan ook maar proberen te verzilveren op 25-10

Gelukt :-D en ook nog via de "kiosk", 2 weken(gold) een Dodge Journey voor $ 479,00

Ebelix
28-10-11, 23:42
Bij ons ook gelukt om via de kiosk onze auto op te halen. Geen problemen met de code gehad. Rijden nu in een spiksplinter nieuwe Tahoe.

mattrob
28-10-11, 23:54
Mooi nieuws, wij mogen over 2 dagen op Las Vegas, gaat hopelijk ook weer prima met de kiosk !

Shopping_frieda
29-10-11, 14:40
Gisteren een midsize suv opgehaald met de code op Sanford.
Geen problemen of vragen.

rolandino
01-11-11, 21:15
Toevallig zie ik onderstaande op de drive-usa.de (http://www.drive-usa.de/rental-cars/alamo/) website over Alamo:


Alamo-Satisfaction-Guarantee At the pickup counter, you will be offered several "extras" for a certain surcharge like extra insurances or upgrades. If you chose one of these options but no longer wish to have this on the next day, you can return to the nearest Alamo location within 24 hours and cancel the feature you added on. The surcharge for this extra option will be reimbursed in full. For the 24 hour time period, the time of pick up will determine the start of the 24 hour period. After the 24 hour period, the additional charges for added extras cannot be reimbursed.


Handig als je toch ergens in bent getuind na een vermoeiende vlucht, maar er toch vanaf wil als je wakker bent.

6foot6
03-11-11, 14:33
Ik wist van het bestaan en heb kortelings nog naar een bevestiging gezocht op diverse Alamo sites maar niets gevonden.
Mogelijk is deze service dus alweer afgeschaft.

julieke
08-11-11, 19:51
Hallo,

Ik heb hier al een paar keer gelezen dat het soms goedkoper is om via de britse alamo website te boeken.

De prijzen zijn daar inderdaad een stuk goedkoper dan via de Nederlandse site en ook goedkoper dat USAreisen.

Nu is mijn vraag of er iemand weet of die prijzen via de Britse site ook full inclusive is ivm de verzekeringen.
Want ik kan daar nergens iets extra's kiezen voor Gold of andere dingen...

Iemand ervaring hiermee?

Groetjes

trails
08-11-11, 19:58
Als je alle gegevens hebt ingevoerd en daarna de auto van je keuze hebt aangeklikt kom je op de pagina met de prijzen. Daar heb je nog de mogelijkheid om een "upgrade" te nemen (o.a tank benzine en extra bestuurders). M.i. is dit de Gold optie.
CDW en aansprakelijkheid was al inbegrepen voor je kiest voor de upgrade.

Njit
08-11-11, 20:00
Ja hoor, je kunt daar ook gewoon voor Gold kiezen. Staan ook duidelijke icoontjes bij toch? Standaard is Full Inclusive, optioneel is Gold (tank benzine en extra bestuurders). Je ziet die optie overigens pas nadat je de auto hebt geselecteerd.

http://img821.imageshack.us/img821/512/8112011195534.png (http://imageshack.us/photo/my-images/821/8112011195534.png/)

En de kleine lettertjes:


Country
United States

Insurances:
CDW – Collision Damage Waiver
All inclusive rates include CDW, which contractually waives or limits the renter’s liability for damage to or loss of the vehicle

Liability Cover
All inclusive rates provide the renter and authorized drivers up to an aggregate, single limit of $1,000,000 for claims that may by made by others against the renter and authorized drivers for bodily injury, death and/or property damage arising out of the use or operation of our rental vehicle.

Also included is an Uninsured Motorist (UM) benefit up to an aggregate, single limit of $100,000. UM provides benefits to the renter and any family member related by blood, marriage, or adoption, who, while physically occupying Alamo’s rental vehicle when it is being driven by the renter or an authorized driver, suffers bodily injury or death caused by negligent uninsured motorist, negligent underinsured motorists, or a negligent hit-and-run driver.

Additional Driver
An additional fee of up to $9.99 per day, variable by location, per additional driver will be charged, except where already included in the rate or the state law provides otherwise. Additional drivers may be required to present a valid license and credit card in their name at the time of rental, (In Manhattan locations, additional driver must present a valid credit card and valid license in their name).

Age requirements
In the State of New York the minimum age is eighteen (18) years and for renters and authorised drivers aged between eighteen and twenty-four (18-24), inclusive, a recovery fee of $49.37 per day applies in lieu of an Underage Driver Fee.

Underage fee
In all states an underage fee of $25 USD per day plus tax per driver will apply for renters and additional drivers aged between 21-24, unless otherwise stated.


Fuel Policy
Unless included in the product, a full tank of gas will be purchased at the time of rental. The service is convenient because the renter does not have to worry about taking time to stop and refuel before returning.

Driving Areas
Vehicles can be driven in any state in the United States, but must be returned to the location from which they were rented or drop-off charges may apply. Vehicles may not be driven into Mexico. Vehicles rented in Alaska must be returned to Alaska. Vehicles can be driven into Canada but must be returned to the United States. Canadian residents renting vehicles in the United States may not drive vehicles into Canada. Driving on unpaved roads voids Collision Damage Waiver (CDW) coverage.

Driving License requirement
Full and Valid Driver’s Licence from country of origin, Passport and credit card in renters name.

Identification required for rental
Full and valid Driver’s License from country of origin, Passport and credit card in renters name.

Overstay Fee
If a customer extends the rental any time after the vehicle has been picked up at the rental location, regardless if an additional voucher is presented, a fee of $10.99 per day will be payable locally in addition to the applicable rates. These fees will be payable by the customer.

One Way rentals
All one way rentals must be booked in advance and are subject to availability. Drop-off charges may apply, payable at time of rental.

Payment Policy
Credit Cards – Alamo accepts Visa, MasterCard, American Express, Diners Club, and Discover credit cards.

Cash Rentals – All cash rentals must meet Alamo’s current standard cash qualification requirements.When making a reservation for a cash rental, Client should contact Alamo for information on Alamo’s current cash qualification requirements, which does include presenting a valid passport and roundtrip airline ticket at time of rental. Cash Qualifications may vary by location and are subject to change. Some locations may require a credit card at the beginning of the rental and the customer can pay cash upon return.

Cash customers are required to leave a deposit as follows:
• If vouchered: $25/daily and $100/weeky in addition to any charges not covered by the voucher.
• If not vouchered: $50/daily and $200/weekly in addition to any charges not covered by the voucher.

Please note that any unused rental days on prepaid reservations are non-refundable.

Vouchers
If a prepaid customer returns a vehicle prior to the end of the reserved period, no credit will be given for the unused portion of the vouchered rental period.

Additional Equipment

Child seats
A fee of $9.99 per day, per infant seat will be charged. Infant seats should be requested at time of reservation. In the event the infant seat is not returned at the end of the rental, a fee will be assessed to the renter.


SEATBELTS and CHILD RESTRAINT SEATS
State laws may require the use of seatbelts and child restraint seats. Seatbelts and child restraint seats can save lives. We urge you to use them. To avoid serious injury or even death, use child restraint seats only in the back seat of the vehicle. Older children who do not use child restraint seats should ride properly buckled-up in the back seat. Infant seats should be requested at time of reservation.

Ski Racks
Ski Racks, if required, must be requested at time of reservation and cost $7.50 per day.

Pay Locally Surcharges and Fees

Taxes
Unless otherwise stated, taxes, including VLF taxes in California, other governmentally authorised or imposed surcharges, concession recoupment fees, airport & facility fees and optional items (such as CDW Waiver Savers, fuel, additional driver fee and drop charges) are extra. Concession recoupment fees may add up to 16% to the rental rate at some on-airport locations. Airport fees may add up to 10% to the rental rate at some off airport locations. Payment for all of these additional items is the responsibility of the customer, unless otherwise specified on the rate sheets.

Rates may not include a Customer Facility Charge (CFC) and / or Homeland Security Fee (HSF) which is payable, where applicable, by customer at time of rental.

Legislation or regulations or the cost of fuel may affect Alamo’s pricing or procedures. On all inclusive products, Alamo reserves the right, without notice, to (i) charge customers, at the time of rental or thereafter, for the amount of any additional or increased surcharges, fees, taxes or increased fuel costs incurred subsequent to entering into this Agreement, or (ii) increase Client’s tax, surcharge or fuel inclusive rates by an amount equivalent to the additional or increased tax, surcharge, or fuel cost subsequent to entering into this Agreement.

Rental terms, conditions and prices are subject to change without notice and may vary by location.


Cancellation Charges
We will not charge for reservations cancelled 7 days or more before your pick up time. If you cancel your booking after this time, the following charges apply:

• If you cancel your booking less than 7 days before pick up time, you will be charged either the full cost of your booking or up to a maximum of £20 whichever is the lesser.

• If you cancel your booking less than 24 hours before your pick up time, you will be charged either the full cost of your booking or up to a maximum of £50, whichever is the lesser.

In the event of a cancellation, your credit card will be refunded, less the above charge.

No show
If you fail to collect your car on the specified pick up date, we reserves the right to charge a no show fee of either the cost of the booking or up to a maximum of £50, whichever is the lesser. In the event of a no show, your credit card will be refunded, less the no show charge.

Unused Rental Days
Please note that any unused rental days on prepaid reservations are non-refundable.

Alamo Gold includes the following in one easy rate:


Unlimited mileage
Collision Damage Waiver (CDW)
Liability Protection (LP) ($1 million liability coverage)
Airport fees
State/local taxes and surcharges
One tank of fuel
Additional Drivers

julieke
08-11-11, 20:39
Bedankt voor de info!

Ik vind het wel raar... Ik probeer te kijken voor prijzen voor onze data, maar ik krijg heel de tijd een foutmelding dat mijn pickup station gesloten is op dat uur.

Wij vliegen op Tampa. Eender welk uur ik kies, ik krijg steeds een foutmelding...

Njit
08-11-11, 20:56
Als je op de Alamo.co.uk site kijkt bij Locations en dan zoekt op Tampa dan vind hij daar ook geen openingstijden. De Alamo.nl site heeft wel Tampa Airport staan @ https://www.alamo.nl/autohuur/usa/tampa-airport/

En die is gewoon 24 uur per dag open..

Ik zou even mailen met Alamo.co.uk. Of gewoon boeken via USAReisen.de/Drive-USA.eu of Alamo.nl :)

mblokland
15-11-11, 18:26
Gisteren geboekt bij www.Drive-USA.de een midsize SUV (Ford Escape
or similar) van 28-04-2012 tot 12-05-2012 (14 dagen). 410 euro. Super inclusive plus.

Daarna via Alamo SaveTime gegevens ingevoerd, extra driver toegevoegd en reservering geprint kan direct naar een kiosk lopen en rijden maar.

Gemak dient de mens ;-)

hrjhaan
15-11-11, 20:00
Waar op de site van Alamo voer je die gegevens dan in?

trails
15-11-11, 21:27
https://www.alamo.com/index.do?action=/hotDealsTemplate&msg=alamo-intlSaveTime

duikkie
16-11-11, 20:06
even een pluimpje voor alamo orlando. wij kregen zonder 100 dollar upgrade als laatste klant van onze vlucht een bakbeest van een auto mee , terwijl we de goedkoopste kleinste auto hadden besteld. ook bij terug inleveren hadden wij waarschijnlijk de zo leeg mogelijk optie terugbrengen . maar onze arke gids zei vol terug. dus hadden we dat geval 1 mile voor inleverings plaats geheel gevuld. kregen we netjes 52 dollar terug.

daarom mogen wij niet mopperen op de klantvriendelijkheid ;)

hrjhaan
16-11-11, 21:32
Ook meteen maar even de Save Time optie van Alamo ingevuld.
Weet iemand of er op Fort Myers Airport een kiosk is of moet je gewoon naar de balie?

trails
16-11-11, 21:56
Er zouden er 4 moeten zijn:
http://www.uscarhire.co.uk/alamo-kiosks-express-pickup.aspx

Sanibel
20-11-11, 04:02
Voor de Dragster boekers, ook wij hebben inmiddels onze auto welke geboekt was tegen het Dragster tarief opgehaald.
We konden hem gewoon via één van de kiosken ophalen.
Alleen de extra bestuurder moesten we ineens $10,00 p.p. p.d. extra gaan betalen, terwijl er in het Dragster tarief 3 extra bestuurders zaten.
Hiervoor moesten we toch nog even naar de balie, maar toen was het ook zo geregeld.

Kortom we rijden inmiddels in een mooie rode Chrysler Town and Country


Sjon, Bianca en Romy

TommyW
24-11-11, 20:56
Misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar heb je bij Alamo nu altijd automatisch het tolprogramma? Ik heb zonet de savetime optie ingevult maar ik zag die optie er niet bij staan.

rolandino
24-11-11, 21:24
Ja, daar hoef je niks voor te doen. Zodra je de 1e keer onder een tolpoort heen rijd wordt dat aan jouw reservering gekoppeld, en krijg je vanzelf enkele dollars aan kosten op je CC (Kan wel even duren).

TommyW
24-11-11, 21:46
Ok super, mooi makkelijk systeem:)

TommyW
14-12-11, 18:18
Die snelle kiosk dingen werkte bij mij niet, omdat ik internationaal was. Werkte alleen bij USA klanten. Des al niet te min wel handig om alles online in te vullen, want dan hoeft dat bij de balie niet meer, was binnen 2 minuten klaar.

Anneke79
26-12-11, 10:30
Wij vertrekken naar Florida op 23/02/12 tem 09/03/12. Wij vragen ons af waarom er zo'n groot prijsverschil zit op het boeken van een wagen op alamo.com tov alamo.nl

satpet
26-12-11, 10:32
Kan je wat meer info geven: welke auto, welke verzekeringen, welk pakket ...

Teleton
26-12-11, 14:07
Wij vertrekken naar Florida op 23/02/12 tem 09/03/12. Wij vragen ons af waarom er zo'n groot prijsverschil zit op het boeken van een wagen op alamo.com tov alamo.nl Tsja, ik denk dat je dit bericht (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13995)eens door moet lezen......daarin wordt het verschil waarschijnlijk wel verklaard.

sonja
26-12-11, 15:44
Op 16 december hebben wij de auto opgehaald op Orlando airport. De medewerkster vond het erg nodig om ons een upgrade van 'only' $ 500,-- aan te bieden, "an offer you cannot refuse". Wij weigerden vriendelijk haar aanbod waarop wij het contract nagenoeg naar ons toe kregen gesmeten. :evil:

corrus
26-12-11, 15:48
Dan had je ook op DAT moment onmiddelijk naar de manager moeten vragen...
Dit soort dingen moet je helemaal nooit pikken...

Fleurida
26-12-11, 17:29
Gewoon een klacht indienen bij Alamo, wij hebben dit ook aan de hand gehad: de bestelde auto was er niet en voor een klasse minder wilde de bitch achter de balie extra geld. Alles geweigerd, naar de garage gegaan en toen was de bestelde auto er wel! De baliejuf liep ook nog te miepen dat een Nederlands rijbewijs niet kon bij een Duitse verhuurder! Een pittige klacht ingediend bij Alamo en naar wij begrepen hebben is de juffrouw ontslagen. Kan ze tenminste niemand meer een poot uitdraaien.

breaker9240
03-01-12, 13:31
Is een vierdeurs economy wagen bij alamo groot genoeg voor 2 grote koffers en 2 kleine hand bagage?
Is voor 2 pers.

Ebelix
03-01-12, 14:33
Nee, dan moet er iets van de bagage op de achterbank.

natascha666
03-01-12, 14:39
bij ons wel...wij waren met zn 2en met 2 grote koffers, 2 kleinere model handbagage en nog een paar losse tassen. Niet alles paste in de kofferbak met met de achterbank erbij paste het perfect. Wij hadden een kia rio...De dame aan de balie zal wel zeggen dat het niet past maar ja ik ben mijn corsatje gewend en daar past ook heel veel in ;) dus niet toehappen dus :)

breaker9240
03-01-12, 15:23
Aangezien we maar met 2 zijn is dit dus te doen voor ons.
En dan worden alle koffers toch uitgeladen.

Het is dus mogelijk thx!

Njit
03-01-12, 15:44
Als je geen rondreis gaat doen dan is het helemaal geen probleem...

breaker9240
04-01-12, 09:05
Neen inderdaad geen rondreis.

Andere jaren deden we dit wel en hadden we steeds een standaard SUV voor 2 pers.
Zodat de achterbank voor een koelbox was en in de koffer nog water e.d. kon.

Iedereen thx :).

woente
12-01-12, 17:28
Vraagje: ik heb alamo.nlk vergeleken met alamo.uk en er zit in de auto die wij willen (ford midsize suv) een groot prijsverschil van zeker euro 200. Is er geen enkele belemmering om dit via de uk te boeken? ik heb hier geen enkele ervaring mee dus wil graag vervelende verrasssingen voorkomen. bedankt!

trails
12-01-12, 17:37
Wij boeken altijd via een Britse site en hebben nu ook een auto bij Alamo geboekt via uscarhire.co.uk
Nooit problemen gehad.

Teleton
13-01-12, 12:09
wil graag vervelende verrasssingen voorkomen.

Wie niet? Om verrassingen uit te sluiten zet je de twee aanbiedingen even naast elkaar op een rijtje. Dan zie je in een oogopslag onder welke voorwaarden je precies huurt. Zijn de voorwaarden gelijk? Auto, periode, verzekeringen, aantal bestuurders, benzine.....Dan weet je bij wie je moet huren; bij diegene die de laagste prijs vraagt!

Steekproefje sieht gut aus..... Midsize suv, Gold, twee weken in maart.
Via Alamo.uk 497 euro
Via Alamo.nl 577 euro

Njit
13-01-12, 12:50
Vorig jaar ook via Alamo UK geboekt met de beroemde/beruchte Dragster actie. Was verder gewoon prima. Je krijgt gewoon netjes een Voucher per email.

Ta2 Gerrit
13-01-12, 15:09
Steekproefje sieht gut aus..... Midsize suv, Gold, twee weken in maart.
Via Alamo.uk 497 euro
Via Alamo.nl 577 euro

Deze steek proeft nog iets beter, sieht also besser aus..... Midsize SUV, Gold, twee weken in Maart.

http://img685.imageshack.us/img685/3615/midsizeusareisen.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/685/midsizeusareisen.jpg/)

Gold= in dit geval Super Inklusiv-Plus

Teleton
13-01-12, 15:24
Deze steek proeft nog iets beter, sieht also besser aus..... Midsize SUV, Gold, twee weken in Maart.
Eh.....had 'm ook net nog gevonden......sieht am besten aus :oops:

Thrypa
15-01-12, 15:37
Wij hebben in September vorig jaar via Alama geboekt en echt tevreden van!
Wij hadden de 2de klasse genomen (Mazda 2 :P, waar we veel bekijks voor hadden puur omdat het zo klein was). We waren met 4 en dus erg veel bagage, natuurlijk proberen ze een groter model aan te smeren en je wat bang te maken met 'it's illegal to carry the lugage on your lap', maar wij zaten 2 weken lang in hetzelfde hotel, dus onze bagage moest niet mee en dan was dat autotje ideaal.

Ook perfect met die sunpass, dat je niets meer moet doen! Al staat dat via de Alamo site niet echt goed vermeld, de nodige (duidelijke) info had ik hier gevonden waarvoor dank!! En nogmaals dank aan de tips (dragster fan korting en visa korting) uit dit topic hebben we hem voor nog geen 160€ kunnen huren voor 2 weken.

sleepwalker
25-01-12, 16:51
Ja hoor, je kunt daar ook gewoon voor Gold kiezen. Staan ook duidelijke icoontjes bij toch? Standaard is Full Inclusive, optioneel is Gold (tank benzine en extra bestuurders). Je ziet die optie overigens pas nadat je de auto hebt geselecteerd.


Als je naar www.alamo.co.uk/brits gaat dan lees je dat additional drivers al in de prijs zijn inbegrepen

Redwhine
27-01-12, 14:51
Hallo Teleton,
Er zijn idd meer wegen die naar Rome leiden maar als ik inlog op Alamo.com, om daar een auto te huren, wordt als eerste gevraagd uit welk land je afkomstig bent. Als je dan dus Nederland aangeeft, wordt er een verzekering voorgesteld die afgestemd is op de Nederlandse c.q. Europeesche markten die dus, naar mijn mening, gelijk is aan het type pakket wat op de nederlandse site van AlAmo voorgesteld wordt.
Ben je het met me eens of zie ik iets over het hoofd?

Teleton
27-01-12, 16:12
Ben je het met me eens of zie ik iets over het hoofd? Je ziet toch nog iets over het hoofd. Wat je op alamo.com niet aangeboden krijgt is het Gold pakket. Wanneer je gebruik wil maken van de optie 1e tank benzine en meerdere chauffeurs, dan zou ik zeker de prijsvergelijking nog eens maken. Pas dan weet je wat de beste aanbieding is.

sleepwalker
01-02-12, 20:56
Ik heb mijn FFAR SUV in oktober geboekt voor 540 Uk Pounds. all included.
Momenteel komt er uit dezelfde zoekopdracht een "aanbieding" van 675 Uk Pounds.

Normaal ben ik niet zo'n vroegboeker maar ik ben nu wel blij dat ik het gedaan heb. Kwestie van heel goed opletten. Wat een verschil zeg.

cindy74
06-02-12, 20:19
Ik heb op31 jan een suv geboekt bij alamo via air berlin met 20%korting kwam hij op 300 euro voor 10 dagen met gold pakket in. Ik moest wel een topbonus kaart van air berlin hebben. www.alamo-affiliate.de/airberlin_alamo_topbonus.htm

PENPE
07-02-12, 23:56
Ik heb op31 jan een suv geboekt bij alamo via air berlin met 20%korting kwam hij op 300 euro voor 10 dagen met gold pakket in. Ik moest wel een topbonus kaart van air berlin hebben. www.alamo-affiliate.de/airberlin_alamo_topbonus.htm (http://www.alamo-affiliate.de/airberlin_alamo_topbonus.htm)

Bij Alamo komt ie op 318 euro, dus zonder die bonuskaart was je bij Air Berlin duurder uitgeweest,

cindy74
08-02-12, 08:33
Toen ik heb gekeken kwam hij op 380 euro bij alamo . Zelfs bij dollar kwam ik op 320 euro .als ik het goed heb komt hij nu bij alamo 411 euro heb wel op de nederlandse site gekeken . De duitse geeft mij 359 euro en de engelse 369 euro met het master pakket . Heb op 31 jan geboekt voor de periode van 16 april tot 26 april .

126031
28-02-12, 08:54
Ik heb op31 jan een suv geboekt bij alamo via air berlin met 20%korting kwam hij op 300 euro voor 10 dagen met gold pakket in. Ik moest wel een topbonus kaart van air berlin hebben. www.alamo-affiliate.de/airberlin_alamo_topbonus.htm (http://www.alamo-affiliate.de/airberlin_alamo_topbonus.htm)

Dit is een leuke aanbieding. Ik kan alleen nergens vinden waar je de topbonus kaart kunt krijgen. Ik ga er vanuit dat ze daar naar vragen bij de verhuurbalie?

cindy74
28-02-12, 09:19
Als je je gewoon aanmelden bij airberlin dan krijg je ze binnen de 2 weken bij je in de bus . Maar de aanbieding is al verlopen .

pama
28-02-12, 18:00
Hallo, wij hebben via usareisen.de een auto bij Alamo gereserveerd.
Ook heb ik me aangemeld bij Alamo en heb de Insiderscard binnen.

Kan ik nu doorlopen naar de kiosk of moet ik me toch bij de balie
melden ivm het voucher van usareisen?

alvast bedankt!

rolandino
28-02-12, 20:15
Na reservering bij usareisen.de krijg je alle informatie en een boekingscode voor Alamo. Als je dan naar de savetime (https://www.alamo.com/hotDealsTemplate.do?msg=alamo-intlSaveTime)optie van Alamo gaat kun je alle gegevens vast achterlaten. Je kunt je vervolgens op het vliegveld melden bij de kiosk (machines) die bij de normale balies staan, en de zaken doorlopen. Ik heb zelf ook de gegevens al ingevuld en weet over enkele weken of het allemaal goed is gegaan ;-)

Ta2 Gerrit
28-02-12, 22:21
Ik ben benieuwd.....

trails
29-02-12, 08:02
Ook wij hadden niet rechtstreeks bij Alamo geboekt maar bij UScarhire.co.uk en hadden ons daarna aangemeld bij Savetime van Alamo. Hiervan kregen we een bevestiging gestuurd door Alamo en met deze code konden we ons gewoon melden bij de kiosk. Dus geen gezeur meer aan de balie en het ging lekker snel.

Sanibel
29-02-12, 09:00
Wij hebben afgelopen vakantie ook een poging gedaan om de auto te halen via de kiosk, en dat gaat prima totdat je een extra bestuurder wilt opgeven.
Ondanks het afgenomen GOLD pakket moesten wij bij de kiosk hier toch $ 9.95 per dag per bestuurder extra betalen. En dit gaan wij dus niet doen.
Dus dan moet je de hele actie weer afbreken en je toch weer melden bij de balie :x:x


Sjon, Bianca en Romy.

trails
29-02-12, 09:26
Wij hadden de extra bestuurder al bij de Savetime opgegeven en het stond ook netjes bij de gegevens in de kiosk vermeld.

Sanibel
29-02-12, 10:35
Thkx voor de tip, gaan we voor ons volgende tripje meteen proberen:D:D:D

Marjol
29-02-12, 13:28
Ik heb gisteren de Savetime optie ook ingevoerd (incl. extra bestuurder). Ben benieuwd!

Raziel
29-02-12, 15:51
Ik heb ook zoeven de savetime ingevuld..
wat ik echter niet zie is de regeling voor de electronische tol?
Moet je dat ook aanvragen of is dat vanzelfsprekend en gaat dat automatisch in Florida voor de huurauto's van Alamo?

trails
29-02-12, 17:06
@Raziel;
Gaat bij Alamo helemaal automatisch.

mblokland
01-03-12, 12:53
Using the Alamo Kiosks for Express Pickup

Alamo Car Hire offer computerised kiosks in many key locations for your car hire collection. This is available in many Florida Car Rental locations as well as other larger car hire depots throughout the USA. These are also known as 'Choice' locations as they allow you to take your pick of car from the parking lot (unlike most other providers that allocate you a car without any input from you).

Using the kiosks is very easy and can save you a lot of time as you will not have to queue up at the desk.

In order to use the kiosks, after you have received your car rental voucher, you will need to register online for "Alamo Save Time". You can do this using the link below:

https://www.alamo.com/index.do?actio...o-intlSaveTime

When you arrive at the car hire depot, do not enter the line at the desk. Instead, just go to one of the several kiosks that are available just in front of the Alamo car hire desk. The system is operated by way of a touch screen. Touch the screen to get started, and then simply follow the easy instructions.

You will be prompted for your Alamo reservation number, details of additional drivers and offered various optional extras. The beauty of using the car rental kiosk is that you can decline any optional extras without pressure from a member of staff. Optional extras are items such as GPS, car upgrades and enhanced roadside assistance.

Once you have completed the process, your rental agreement documents will be printed. Take your documents across to the parking lot and choose any hire car you like the look of from those in the category you have booked. Each car will have a set of keys in the driver's side door, so pick the car you like, jump in and drive off!


If you have booked one of the following car types, you may not use the kiosk: Economy, Compact or Intermediate.

That's a bit cheeky, and I can only assume that it's because they want to try and push you to upgrade!

Ta2 Gerrit
01-03-12, 21:42
Bij dat laatste rode regeltje kan van mij ook Full-size SUV bij, want het lukte ons voor geen meter.
Kan zijn omdat de geboekte auto geheel uitverkocht was, en de balieklant ons een upgrade wilde verkopen, maar de boodschap aan de kiosk was: ga naar de balie.

De upgrade hebben we (on)beleeft geweigerd, in de garage kregen we hem gratis.

sonja
02-03-12, 14:02
Using the Alamo Kiosks for Express Pickup...

If you have booked one of the following car types, you may not use the kiosk: Economy, Compact or Intermediate.

That's a bit cheeky, and I can only assume that it's because they want to try and push you to upgrade!

Wat is de bron van dit stuk informatie? Kennelijk niet van Alamo gezien de laatste regel.

corrus
02-03-12, 18:06
De kiosk werkt helemaal niet met een pre-paid voucher, bovendien is er een US drivers license vereist.

trails
02-03-12, 19:21
Waarom konden wij dan wel de kiosk gebruiken???
Wij hebben weliswaar geen NL rijbewijs maar zeker ook geen Amerikaans.

We hebben gewoon alle gegevens ingebracht bij de Save Time. Je krijgt dan een bevestiging met een barcode/nummer, et voilà.

acanewyork
02-03-12, 20:08
Het lukte ons in december ook niet om gebruik te maken van de machines. Wij hadden van te voren netjes save time ingevuld, maar helaas werkte het niet. We moesten alsnog in de erg lange rij staan. Balen! Wij hadden de auto trouwens bij USA reisen gehuurd.

trails
02-03-12, 20:11
Wij bij uscarhire.co.uk

Ebelix
02-03-12, 20:15
Vorig jaar met de beruchte dragster code, nl rijbewijs en savetime bij een kiosk ingecheckt en een auto meegekregen. Niet bij de bali geweest.

mrloes
03-03-12, 14:02
Heb me aangemeld, alles ingevuld en geprint. Let's wait and see.
Maandag de 19e weet ik het :)
En ik vind 't nog steeds leuk dat we zelf een auto mogen kiezen ...

utah
04-03-12, 20:01
Het is soms wel een groot verschil tussen de verhuurders:

Een Mustang cabrio huren van 16/09 tot 30/09 kost bij

Alamo -> 716.78€
Dollar -> 1351.92€

Beiden worden verhuurd onder dezelfde voorwaarden ( Gold pakket).

Is toch wel een heeeeeeeel groot verschil...

cindy74
04-03-12, 21:01
Kijk eens bij www.dollar.de daar kom ik op een 615 euro met platin pakket erbij vanuit orlando luchthaven :-) en bij www.dollar.co.uk kom ik uit op 597 euro.

mblokland
04-03-12, 22:21
@utah;

Verstandig om altijd even te kijken bij:
http://www.uscarhire.com --> 586 Euro
http://www.drive-usa.de --> 590 Euro

Sunshine State
05-03-12, 09:04
@ Utah, via Alamo/brits (http://www.alamo.co.uk/brits) zit je op 363 pond +/_ 435,00 euro .

Een volle tank kost bij Alamo bij de pick-up bali ((Return Fuel at any level ($3.80/gal) $60.8 )) voor de Mustang .. zeg maar een 50,0 euro...

435,- + 50 ,- euro is 485 all in met meerdere bestuurders en alle verzekeringen + leeg terug brengen...

Ta2 Gerrit
05-03-12, 14:01
Een volle tank kost bij Alamo bij de pick-up bali ((Return Fuel at any level ($3.80/gal) $60.8 )) voor de Mustang .. zeg maar een 50,0 euro...

Reken hier maar minimaal $5.00 p/g voor. $3.80 is een oude prijs, dat zou dan goedkoper zijn dan gemiddeld aan de pomp, en dat kun je gerust vergeten.
Anders gingen we allemaal daar tanken :mrgreen:

Sunshine State
05-03-12, 17:55
Ik heb net even een proef boeking gedaan met Alamo/brits.. in de UK, Daarna op de Alamo.com site mijn boeking aangepast met prepay tanken...


http://img850.imageshack.us/img850/3136/alamomustang.png

Dit is Alamo/Brits zonder prepay korting van 16/9 t/m 30/9 ..

Sunshine State
05-03-12, 18:06
Dit zegt Alamo over Prepay of laten tanken in de garage door Alamo bij het terug brengen!

Prepay for a Full Tank
When you pick up your rental car, it will contain a full tank of gas. For your convenience,
we offer two worthwhile refueling options. For the most convenience, prepay for a full tank of gas at the start of your rental.
Although there is no refund for unused gas, it's a real time-saver. Very worthwhile - especially when:

Rushing to meet a flight.
Driving during inclement weather.
When the driving area is unfamiliar.
When the local gas stations are inconvenient.
Refuel Upon Return

You can fill up at a local gas station or have Alamo fill up the gas tank for you on return.

If you choose to have Alamo fill up for you,
you pay for only the fuel used, but at a higher price per gallon than the upfront gas option or what the local gas stations may charge.

Ta2 Gerrit
05-03-12, 22:35
Ik zou dat subiet doen. Dan ben je voor brandstof goedkoper uit als bij de gemiddelde benzinepomp hier. Op de bordjes bij het kantoortje in de parkeergarage staan altijd bedragen van 5 tot 8 dollar per gallon als zij hem moeten vullen., dus dit is een buitenkansje.

Maar eigenlijk is dat gewoon het Gold pakket, want ook de add. drivers zijn al included.
Lees wel de hele kleine lettertjes onder het brandstofverhaal :mrgreen:

Sunshine State
05-03-12, 23:13
Dat hoef ik niet subiet te boeken, voor mezelf heb ik een Fullsize SUV geboekt voor een maand, op exact dezelfde manier. Nogmaals upfront fuel is wat anders als achteraf fuel !!!. De upfront fuels schelen niet heel veel met de pomp.

Mijn data 24 sept t/m 24 okt voor 877,- pond ongeveer 1050 euro, voor een Fullsize Al zou de upfront fuel 6 dollar kosten, dan nog.....
Ik wilde gewoon een goede deal voorleggen... van Alamo/brits.
Mijn boeking heb ik ongeveer 2 maanden terug zo geboekt..

http://img163.imageshack.us/img163/9348/alamorick.png

Ebelix
06-03-12, 08:59
Hoi Rick,

Mag ik vragen welke discount coupon je hebt gebruikt? Ook zie ik dat je een bepaalde contract ID hebt gebruikt om een lagere prijs te krijgen? De laatste vraag is of dit prepay of betaling achteraf is?

Alvast bedankt voor de informatie.

Eric

mblokland
06-03-12, 11:58
Dit is via het adres zoals hierboven gegeven (alamo/brits) met Pay Now and save later.
http://www.alamo.co.uk/brits

Sunshine State
06-03-12, 20:10
Dag Eric,
De Discount coupon die ik gebruikt heb is de Visa Coupon, deze heb jij ook al eens gebruikt met de Dragster...

Visa Alamo link (https://www.alamo.com/index.do?action=/hotDealsTemplate&msg=alamo-visa-winter-promo)
Coupon Code: AD2338FDF

En wat mblokland al melde, het contract ID is gegaan via de http://www.alamo.co.uk/brits site alleen niet prepay, dat kon enkele maanden geleden nog niet via Brits. Maarrrr ... ik kon wel de visa coupon toevoegen van 30 dollar. De Visa Coupon kun je niet toevoegen wanneer je prepay boekt, je kunt een volledig betaalde voucher namelijk niet meer aanpassen.

Ebelix
06-03-12, 21:27
Dank je wel.

mandello
10-03-12, 14:59
ik heb de Britse site van Alamo ( Alamo.co.uk ) eens ter vergelijking gebruikt en kom voor fully ( plus bijkomende bestuurder zelfs ) aan 534 euro voor een Dodge minivan ( 7 p ) , het reisbureau komt voor dezelfde wagen aan 746 euro :-k
Kan dit echt zo'n prijsverschil zijn met dezelfde voorwaarden voor de verzekering?
Toen ik daarnet de site ( uk ) voor de eerste maal probeerde kwam ik zelfs nog 30 euro goedkoper uit , dus blijkbaar schommelt dat ook per keer dat je erop gaat...
Ik geraak er niet meer aan uit ...
Kan je echt zonder problemen als Nederlander of Belg via de Britse Alamo site boeken , taxen , verzekering enz aan dezelfde voorwaarden als een reisbureau ? Die beweren dat er ginds nog van alles dient bijbetaald te worden ).

cloggie68
10-03-12, 15:02
Vorig jaar hebben we via de britse Alamo site geboekt en daar zat alles bij in. We hebben wel het pakket genomen en met de volle tank + de extra bestuurder omdat we allebei graag autorijden maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.

trails
10-03-12, 16:05
Ook wij boeken via een Britse site en er zijn genoeg FF-ers die via een Duitse site boeken.
Ook wij hadden het pakket met extra bestuurder en volle tank (Gold) en hoefden ter plaatse echt niks meer bij te betalen.

Teleton
10-03-12, 16:10
Die beweren dat er ginds nog van alles dient bijbetaald te worden ). Kleine moeite om zelf de voorwaarden even op een rijtje te zetten en dan zelf de vergelijking te maken, toch? Handig om zelf precies te weten wat je doet en niet afhankelijk te zijn van 'beweringen' van derden. Mocht er ooit iets gebeuren, moet je het daar toch ook zelf kunnen oplossen?

mandello
10-03-12, 19:27
Volledig juist , je betaalt veel meer in het reisbureau door de commissie maar eens ter plaatse krijg je met je meegekregen "noodnummer" ook niets opgelost en moet je het zelf zien te klaren ; wat natuurlijk niet belet dat we ons hier op voorhand kunnen informeren om verrassingen te voorkomen en geen ondoordachte keuzes te maken ( wat toch de bedoeling van het FF is :wink: ).

diver99
10-03-12, 20:07
Wij hebben gewoon bij het reisbureau een auto geboekt van Alamo met gratis upgrade voor 17 dagen (intermediate voor de prijs van een compact) en betalen daar € 357, - voor. Alleen bij expedia kwam ik op die prijs uit maar op alle sites vermeld op dit forum betaal ik veel meer.
Mocht ik nog een site over het hoofd hebben gezien dan lees ik het graag.

mandello
11-03-12, 00:08
ons vragen ze in het reisbureau (via Alamo ) 746 euro voor een minivan Dodge en 773 euro voor een SUV standard , voor 13 dagen...

trails
11-03-12, 08:26
ons vragen ze in het reisbureau (via Alamo ) 746 euro voor een minivan Dodge en 773 euro voor een SUV standard , voor 13 dagen...

Zo veel hebben wij niet eens betaald voor 20 dagen autohuur. Ook een minivan van Alamo met Gold tarief van www.uscarhire.co.uk

PENPE
11-03-12, 10:59
Heb zojuist gekeken bij uscarhire maar krijg de navolgende mededeling :

.."..There are no vehicles available for your chosen criteria. Please try again with some different options. The car hire quoter now checks availability of vehicles live on the suppliers systems and will only show vehicles that are available.."..

Het gekke is, ik kan nergens een keus maken voor een 'vehicle'... #-o

mandello
11-03-12, 11:40
had hetzelfde voor , maar iets erna toen ik opnieuw probeerde ging het wel . Hier kan je wel geen GPS erbij boeken blijkbaar ( enkel de UK , dan zouden ze die opsturen met de post voor vertrek ? )
De prijzen zijn wel nog een heel stuk goedkoper dan Alamo.co.uk , enkel de GPS doet me twijfelen...

126031
11-03-12, 14:15
Als je je gewoon aanmelden bij airberlin dan krijg je ze binnen de 2 weken bij je in de bus . Maar de aanbieding is al verlopen .

Ik heb bij airberlin een topbonus kaart aangevraagd en deze heb ik binnen 2 weken binnengekregen. Als ik onderstaande link gebruik dan krijg ik nog steeds een prijs die goedkoper is dan usareisen.de. Ik ga in de periode 10 tot en met 31 juli naar miami en ik zoek een midsize suv.

http://www.alamo-affiliate.de/airberlin_alamo_topbonus.htm

Is er iemand die al een auto heeft gehuurd via deze link?
@Cindy is dit de aanbieding waar je het over had en die nu afgelopen is?

Ik ga een dezer dagen de auto vastleggen.

trails
11-03-12, 14:34
@mandello;
Ja, ik krijg ook gewoon een quote. Misschien heeft de site er even uit gelegen.
Wij boeken alleen maar bij uscarhire. Ze bieden goede prijzen en een goede service.
GPS is idd alleen voor UK klanten. Wist ik niet. Ik heb er ook nooit naar gekeken want we gebruiken geen GPS. Wij zijn nog ouderwets en doen het met een kaart.;)

PENPE
11-03-12, 16:35
Het is me inmiddels gelukt om een pricequote te doen bij www.uscarhire.com voor een Standard-SUV voor 21 dagen:

Deze komt bij USA-reisen op 893 euro ( incl Super-Inlusiv = Alamo Gold ) en bij USCarhire op 913 euro ( Alamo Gold ) dus het , weliswaar kleine, prijsvoordeel ligt toch bij USA-Reisen :wink:

Bij een Fullsize-SUV wordt het prijsverschil wel heel klein :roll:, die komt bij USA op 977 euro en bij USCarHire op 979

cindy74
11-03-12, 18:08
Ja dat is de link die ik gebruikt heb

mandello
12-03-12, 18:02
heb toch geboekt via het reisbureau , momenteel deze week een aktie op Alamo Gold waardoor de prijs gelijklopend is met Alamo.uk en usareisen .

mvanbeem
13-03-12, 08:06
Hoi

Ik heb bij alamo een full size 4 deurs geboekt voor ons drietjes 2 volw 1 kind

Nu is mijn vraag dat je een chevrolet impala krijgt of iets vergelijkbaars
wat verstaan ze onder iets vergelijkbaars heeft iemand een overzicht van merken waaruit je kan kiezen die onder deze catogarie valt

bedankt

Njit
13-03-12, 08:28
Kijk eens in dit topic: Autohuur: Welke kreeg jij mee? (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7366)

Zie alleen dat de Full-size niet zo populair is. Midsize SUV wordt het vaakst gehuurd volgens mij..

utah
18-03-12, 12:09
Wij hebben besloten om een standaard SUV te huren. Plan was om cabriolet te huren, maar kwam toch een heel stuk duurder uit.

Nu maar afwachten wat we uiteindelijk zullen meekrijgen. Is op de luchthaven van Orlando. Ik vermoed, dat het net zoals in Miami, met het busje zal te doen zijn om naar het verhuurkantoor te gaan?

Moet wel zeggen dat we in Miami de kans hadden om onze gevraagde Chevy Tahoe in te ruilen ( die niet beschikbaar was) voor een RAV4 of een Escalade. Wegens de enige 2 die op dat moment beschikbaar waren...

Zijn voor de Toyota gegaan wegens verbruik, opzichtigheid en grootte van zo'n Escalade.

Hebben wel nog moeten ruilen van RAV4 wegens schade aan de Sport versie die we verkozen.

http://i43.tinypic.com/15s5wgo.jpg

http://i39.tinypic.com/oa69s9.jpg

http://i42.tinypic.com/14x2ao6.jpg

http://i42.tinypic.com/dlq5o9.jpg

126031
18-03-12, 12:31
In Orlando (MCO) hoef je niet met een busje naar de autoverhuur afdeling.
Je volgt de bordjes, de balies bevinden zich in de terminal op de begane grond. Als je hier klaar bent loop je naar buiten en aan de overkant heb je een grote parkeergarage waar de autoverhuurbedrijven gevestigd zijn. Alles is goed aangegeven met duidelijke bordjes.

Njit
18-03-12, 15:47
En in Miami heb je inmiddels ook geen busje meer. Hier rijd een Monorail naar het verhuurstation iets buiten het vliegveld..

PENPE
18-03-12, 18:35
.."..Moet wel zeggen dat we in Miami de kans hadden om onze gevraagde Chevy Tahoe in te ruilen ( die niet beschikbaar was) voor een RAV4 of een Escalade. Wegens de enige 2 die op dat moment beschikbaar waren...

Zijn voor de Toyota gegaan wegens verbruik, opzichtigheid en grootte van zo'n Escalade...".. :roll: Persoonlijk had ik zelf toch echt voor de Escalade gegaan, want die kans krijg je niet vaak :mrgreen:

ronenivonne
18-03-12, 18:39
En in Miami heb je inmiddels ook geen busje meer. Hier rijd een Monorail naar het verhuurstation iets buiten het vliegveld..

Weet je toevallig of dit aangegeven staat waar deze vertrekt?
Wel handig beter als de busjes denk ik

Njit
18-03-12, 18:45
Zie hier: http://www.miami-airport.com/car_rental.asp



http://www.miami-airport.com/images/logos/box_bullet.gif How passengers get to and from the RCC?

http://www.miami-airport.com/images/logos/box_bullet.gif Passengers connect between MIA and RCC via the new MIA Mover (http://www.miami-airport.com/cip_mia_mover.asp) electric-powered train.

http://www.miami-airport.com/images/logos/box_bullet.gif The MIA Mover train station at the airport is located on the 3rd level between the Dolphin and Flamingo Garages.

http://www.miami-airport.com/images/logos/box_bullet.gif Use the 3rd level Skyride (http://www.miami-airport.com/pdfdoc/MIA_Mover_Flyer.pdf) (moving walks) to access the MIA Mover station.

ronenivonne
18-03-12, 19:32
@Njit, bedankt!!

rotarynette
18-03-12, 20:00
Wij hadden ook een keus of een Escalade of een Suv,mooi de Escalade genomen,verbruik???je staat in de USA lachend te tanken,opzichtig???welnee hoe groter hoe beter!!
En bij de balie kan je altijd een leuke deal maken als je een duurdere klasse auto wil.

wverdonk
18-03-12, 21:32
We hebben gister een jeep grand cherokee opgehaald. Hadden via alamo.co.uk/brits geboekt. Voor 19 dagen een standaard suv. Hebben niets extra's bijbetaald en ook geen upgrade genomen.
We betaalde 760 dollar via creditcard aan de balie. Dit was ook het bedrag wat op de offerte stond, dus helemaal goed.
We mochten uit een stuk of 10 suv's kiezen. Kia sorento stond er ook bij en ook de toyota rav. Allemaal mooie auto's. Allemaal met airco en cruise control en mp3 speler voor cd's.
Al met al dus uitstekend via alamo.

erikvl
19-03-12, 02:53
Even een vraagje vanuit het warme Florida.:-\"
Sinds vrijdag rijden we rond in een Kia Sorento gehuurd bij Alamo op Miami Airport.
Komende vrijdag leveren we deze weer in in Orlando bij Disney.
Hoe gaat het inleveren in zijn werk en waar moeten we op letten?

theovg
19-03-12, 04:09
Gewoon de borden volgen en kijken bij het inleveren of het bonnetje op nul staat.

knaapje
19-03-12, 09:53
............ of het bonnetje op nul staat.


Ook de regels daarboven toch even bekijken.
Bij mij stond bij Dollar ook 0 op de laatste regel, daarboven stond echter dat het bedrag op mijn cc belast werd en dus eindigde de zaak op 0.
Ik geef toe dat het bij het afhalen al mis ging doordat het contract verkeerd werd uitgedraaid en gecancelled moest worden en een nieuwe contract aangemaakt. De zaak werd wel achteraf goed opgelost, maar toch de volgende keer de bon maar even helemaal gecontroleerd.

sleepwalker
19-03-12, 14:01
heeft iemand gezien welke full size SUV's er in ft Myers staan?

en of er daar ook wel eens premium, luxury of exotic SUV's in het vak van Alamo staan?

bigger is better!

mrloes
20-03-12, 13:09
Goodmorning, live vanuit Miami!!
Gisteren gearriveerd op Miami International en de Alamo auto opgehaald. Helaas geen geluk met de 'save time' touch screen kiosk .... er werd gevraagd om je credit card te swipen dus dat gedaan maar er kwam meteen de melding "see an Alamo agent" dus in de rij en wachten.
Toen we eenmaal aan de beurt waren was het wel heel snel geregeld en er werd geen enkele vraag gesteld over dit of dat extra verzekeren oid. Alleen even ondertekenen, met de lift downstairs en uitzoeken in rij 3. Dit viel tegen want er stonden nog maar 4 midsize SUV's om uit te kiezen waarvan 2 al bezet. De keuze tussen een witte Jeep Liberty en een donker rode Kia-nog-wat was snel gemaakt: de witte "Geer en Goor" jeep dus, al hadden die een zwarte Hummer - voor ons dit kitsch en 'wow; genoeg.

rolandino
20-03-12, 15:26
In Orlando hetzelfde bij de zelf service kiosk, bij navraag gaven ze aan dat het alleen voor mensen met een Amerikaans rijbewijs is. Na enkele vragen waren we zo rond, en een mooie grand caravan mee kunnen nemen.

trails
20-03-12, 17:14
Blijft toch vreemd want ons lukte het wel, met een Frans rijbewijs.
We hadden de auto geboekt bij UScarhire in Engeland. We ontvingen van hun de voucher maar zij vragen ook aan Alamo om een bevestiging te sturen. Zo krijg je ook gelijk het boekingsnummer van Alamo zelf.
Misschien extra service van UScarhire en wellicht dat het daarom bij de kiosk wel lukte.
Maar toch... ook wij hebben dus GEEN Amerikaans rijbewijs.

Tom en Fie
24-03-12, 19:46
Ik voel me een beetje overspoelt door alle informatie over het huren van auto's.
Kan iemand me helpen om de bomen terug door het bos te zien?
Wij zouden in augustus met 2 rondreizen in Florida voor 12 dagen van Orlando naar Orlando.

Heb ik het juist begrepen dat alamo voornamelijk aan te raden is omdat ze een handig systeem hebben voor het betalen van tol? Is dat dan via almao.nl, alamo.co.uk of alamo.com?

Bij het bekijken van de verschillende sites die auto's verhuren, merk ik dat sommige andere criteria hanteren voor de grootte van de valies: soms staat bij dezelfde auto op één site 1 valies, terwijl op een andere site 2... Ik ga er van uit dat wij zeker twee grote valiezen hebben, met welk type auto ben ik dan zeker dat deze in de koffer zullen passen?

Begrijp ik het juist dat er niet één goedkopere site is, maar dat je steeds opnieuw moet vergelijken?
Zijn er momenteel nog kortingscodes die werken?

Alvast heel erg bedankt!

sleepwalker
24-03-12, 21:06
Heb ik het juist begrepen dat alamo voornamelijk aan te raden is omdat ze een handig systeem hebben voor het betalen van tol? Is dat dan via almao.nl, alamo.co.uk of alamo.com?

Zie antwoord op de volgende vraag, in ieder geval niet ALMAO.nl:lol:


Begrijp ik het juist dat er niet één goedkopere site is, maar dat je steeds opnieuw moet vergelijken?

inderdaad


Zijn er momenteel nog kortingscodes die werken?

www.alamo.co.uk/brits (al scheelt het nogal wat per periode blijkt uit wat vergelijkingen)

Teleton
24-03-12, 21:12
Begrijp ik het juist dat er niet één goedkopere site is, maar dat je steeds opnieuw moet vergelijken? Zo is het precies. En Alamo is een autoverhuurder met eigen sites in Engeland, Nederland, Duitsland en Amerika die soms allemaal verschillende prijzen verhuren. Dan zijn er nog reisbureaus die bemiddelen bij de verhuur van auto's van Alamo zoals www.usareisen.de (http://www.usareisen.de) die ook weer hun eigen tarief voor de auto's hanteren...... het valt dus inderdaad niet mee om daar wijs uit te worden. Verder maakt het nog uit hoe oud julie zijn, onder de 25 is een auto huren erg duuur.

De valiezenkwestie: bepaal nu eerst zelf eens welk type auto je wil huren. Een economy, een midsize, een full-size, een mid-size suv of toch een full size? Bepalend is met hoeveel personen je op vakantie gaat en hoe je vakantie er uit ziet. Of je nu met vijf personen alleen maar van het vliegveld in Orlando naar je villa een kwartier verderop rijdt, of dat je met z'n vijven heel Florida rondtuft, maakt nogal wat verschil.

In jullie geval, waarin twee personen een rondreis door Florida maken, lijkt een midsize suv een fijne auto. heb je ook geen zorg over je valies. Rijden jullie beiden, maak dan de keuze voor het juiste pakket, inclusief twee bestuurders. Over het algemeen kan je hiervoor bij usareisen voor een goed aanbod terecht, of ze de goedkoopste zijn, mag je zelf uitpuzzelen. Prijzen wisselen per dag, per aanbieder en per autotype, dus sla je slag als je voor een goede prijs kunt boeken.

En als je dat allemaal hebt uitgeplozen en besloten, dan kan je de situatie, het bedrijf waar je de beste deal hebt gevonden, de verhuurder, het type auto en de prijs altijd nog even aan het forum voorleggen, want er is altijd wle iemand die je im grosssen ganzen kan vertellen of je een goed dan wel een slechte keuze lijkt te maken.
www.alamo.co.uk/brits (http://www.alamo.co.uk/brits) (al scheelt het nogal wat per periode blijkt uit wat vergelijkingen)Klopt, het blijft lastig vergelijken. Voor een willekeurige week kost een midsize suv 180 euro, inclusief extra chauffeur, exclusief tank benzine. Bij usareisen, zelfde periode en auto, zelfde chauffeur en ook nog eens de eerste tank benzine, kost de Alamo-autohuur 202 euro.

Voor 22 euro kan je geen auto meer voltanken, voor 44 euro ook niet. Dus is usareisen inklusiv plus rarief helemaal zo'n gekke optie niet voor twee weken......

Tom en Fie
27-03-12, 21:59
Na alle sites vergelijken is het een 'compact' geworden bij alamo,
via expedia.nl krijgen we deze voor 268.79 euro (van 5-16 augustus).
Ik neem aan dat we de juiste verzekeringen zo zeker hebben (aangezien het een europese site is)?

Alamo Rent A Car Compact 4 portieren: Airconditioning, automatische versnelling, onbeperkt kilometeraantal, Aanrijding & Schade, Inbraak, Derde partij Aansprakelijkheid Verzekering, Stad/Luchthaven Toeslagen, Wegen belasting, BTW, Toegevoegde Aanspareklijkheids Verzekering voor de Verenigde Staten en Canada. .

Klopt het dat we voor de tolwegen alles bij het afhalen van de auto dan nog moeten regelen?

Teleton
27-03-12, 22:21
Na alle sites vergelijken is het een 'compact' geworden bij alamo,

Klopt het dat we voor de tolwegen alles bij het afhalen van de auto dan nog moeten regelen?

Gisteren nog even een gedwongen ritje in een compact gemaakt.Geen cruise control, airco heeft maar een stand, stuur niet verstelbaar en allles qua stoeltjes, spiegeltjes en stuurtjes even klein en popperig. Lullig radiootje, klein kofferbakje. Voor een paar tientjes meer maak je een heerlijke rit in een midsize suv.......Voor 2 euro per dag meer heb je een Dodge Charger (or similar) Dan heb je vakantie, toch! Bij een rondrit van honderden kilometers ga je toch niet beknibbelen op je comfort?

Edit: En hoe zit het met de eventuele tweede bestuurder en de tank benzine? Onderschat die kosten niet, in veel gevallen is het handig om die kosten in de huur opt te nemen. Niet voor niets waarschuwt Expedia bij dit tarief zelf: Voor Expedia Special Rate moeten de volledige kosten bij de reservering via je creditcard worden voldaan. Lees zorgvuldig de regels en beperkingen! Het tarief dat je nu kiest, lijkt dan wellicht voordelig maar met die voorwaarden weet je nog niet wat je straks afrekent. Je bent straks verplicht de eerste tank benzine af te nemen tegen een nu nog onbekende prijs. en rijden jullie samen? Dan weet je nu nog niet wat de toeslag is die ter plekke wordt berekend. Zijn jullie wel boven de 25? Anders betaal je ook nog eens een toeslag jonge bestuurders ter plekke.

Huur je een compact superinclusiev plus bij usareisen, dan weet je exact vooraf wat de schade is: 357 euro. En een midsize Suv kost dan 25 euro meer voor de hele reis..........

Voor de tolwegen en een Alamo-auto hoef je niets te regelen. Lees de Faq (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13100) hierover.

FMB
28-03-12, 08:15
Nu weet ik niet of mijn "methode" slim is, maar voor mijn gevoel werkt het altijd wel lekker.
Ik huur bij alamo.nl als member altijd de kleinste auto met Gold pakket.
5% korting en alle verzekeringen, tank benzine, 4 chauffeurs etc.
Aan de balie proberen ze altijd een upgrade te verkopen en dan onderhandel ik voor een grotere auto.
Dan krijg je voor een paar dollar een midsize of SUV, net wat ze kwijt willen.
Ik weet natuurlijk niet van te voren wat we krijgen, maar voor mij is een auto een vervoermiddel, waarbij de mate comfort afhangt van het aantal personen dat meegaat en aantal kilometers dat we gaan rijden.
Ik zal volgende maand eens melden wat we hebben geregeld en wat de kosten waen.

Njit
28-03-12, 10:24
Met huurders zoals jou zijn ze altijd heel blij. Want je staat daar met je kleine auto en je gaat daar echt niet mee wegrijden. Dus kunnen ze jou altijd een upgrade verkopen!

De beste upgrades zijn gratis upgrades :) Wij huren altijd de klasse die we minimaal willen rijden. En als het groter wordt prima, maar wel voor noppes.

FMB
28-03-12, 11:17
Dat ga ik dus eens uitzoeken.

Laatse keer een compact gehuurd voor €265, terwijl een SUV €600 was.
Vervolgens in USA een upgrade gekocht voor $100 en twee weken met een dikke bak rondgereden.
Steeds het gevoel gehad dat ik op deze manier het voordeligst uit was. Alleen de volle tank was al de moeite...Daarom ga ik nu alles op een rijtje zetten.
Ik zeg niet dat ik wil upgraden, ik vertel ze dat ik interesse heb als ze een goede deal kunnen maken.

Cindy1969
28-03-12, 11:20
Tja, heb is maar net wat je gewend bent. Heb niet zoveel budget voor een auto thuis, dus rij in NL in een 20 jaar oude Subaru Vivio.
En de auto uit de compact klasse die ik had, een Kia Rio, was voor mij een luxe auto!
Maar als je in NL een vrij luxe auto hebt, dan kan ik me voorstellen dat je ook op vakantie een luxe auto wilt rijden ;-)

FMB
28-03-12, 12:16
Cindy, ik geef helemaal niks om auto's.
Als ik voor mijn werk in USA moet zijn en alleen maar wat bedrijven moet bezoeken, neem ik een tweedeurs compact. Koffertje past makkelijk achterin:wink:.
Echter, als er in de rij van compact car een out of state auto staat uit een hogere klasse, heb ik er geen moeite mee om daarin te rijden.
Maar als ik met 4 volwassenen met een zooi koffers lange afstanden moet gaan rijden, is een compact echt te klein en dan neem ik een upgrade.
Verder heeft Alamo regelmatig aanbiedingen via hun nieuwsbrief en dat houd ik ook in de gaten.

Cindy1969
28-03-12, 14:05
Met 4 personen en bagage wordt het inderdaad een ander verhaal. Dan is compact echt te klein.
Ik was in mijn uppie, dat scheelt natuurlijk.

Flufjuh
29-03-12, 19:30
Wij hebben voor onze aankomende vakantie ook een compact gehuurd. Wij zijn ook maar met z'n tweetjes en het enige 'lange' stuk dat we gaan rijden is naar Busch Gardens, dus ik denk echt wel dat we genoeg hebben aan een compact.

SpaceAce
30-03-12, 12:03
Maar als je in NL een vrij luxe auto hebt, dan kan ik me voorstellen dat je ook op vakantie een luxe auto wilt rijden ;-)

Mwoah, niet helemaal waar... Njit en ik rijden hier in NL een Suzuki Alto... Niet zo heel luxe, wel? :lol: (en zeker niet voor Njit, met zijn 1.97m... ) Voor kleine afstanden is een comfort voor ons prima, maar als je echt een tour gaat maken, dan voor ons toch minstens een SUV... Verder geef ik persoonlijk ook niets om auto's. Stukje blik wat je van A naar B brengt. Maar een stukje comfort tijdens je vakantie is ook wel eens lekker :)

Cindy1969
30-03-12, 12:14
Dat is inderdaad waar, heb zelf ook erg genoten van mijn Kia Rio, dat is echt auto, en mijn Vivio voelde bij terugkomst aan als een kart autootje :lol:

Suzuki Alto is net zo groot (ahum, klein...) als mijn Vivio haha, en oei, met 1,97 zit dat niet fijn denk ik....

SpaceAce
30-03-12, 12:29
en mijn Vivio voelde bij terugkomst aan als een kart autootje :lol:

Zeer herkenbaar! Oh, wat voelde dat eng aan...

Njit
30-03-12, 12:56
Suzuki Alto is net zo groot (ahum, klein...) als mijn Vivio haha, en oei, met 1,97 zit dat niet fijn denk ik....

Alto heeft een redelijk lage zit (idd net een kart). Daar kan ik prima in zitten als de stoel compleet naar achteren zit. Is lang niet zo bij alle kleine auto's.

Cindy1969
30-03-12, 16:05
Nou daar heb je dan mazzel aan, dat de stoel zo ver naar achter kan! bij mijn auto kan dat geloof ik niet.
En raar gevoel he, als je dan weer instapt haha. Moest echt wennen (ook aan de versnelling overigens, had bij terugkomst in NL meer moeite met wennen, dan aan het wennen aan de automaat in Florida hihi, aantal keren met afslaande motor gestaan, oh ja, koppelen! )

rolandino
01-04-12, 15:55
Alamo heeft hun administratie in ieder geval niet helemaal op orde. Auto opgehaald met 1715 op de meter, bij inleveren geven hun aan dat die op 1400 zat. Nu is dit absoluut niet boeiend, maar voor de eigen administratie is het wel verwarrend ;-)

Wel erg irritant om van een heerlijk grote bak, over te stappen naar een andere auto, waarbij je ook nog eens verbaasd bent dat die niet wil starten... Koppeling vergeten ;-)

Chub
02-04-12, 10:06
Ik heb bij Alamo vanaf 25-07 een midsize SUV gehuurd. Nu wil het geval dat ik op 24-07 om 23:05 arriveer op Orlando airport (...dus anderhalf uur later dan ik in eerste instantie had geboekt...). Ik had het idee om eerst een hotel te nemen en de auto de volgende dag op te halen.

Nu ik rond middernacht m'n koffers kan oppikken wordt het interessant om direct de auto op te halen. Want na 00.00 wordt het tenslotte 25-07.
Wat is jullie ervaring, kan dat?? Gaat het op tijdstip?? Is Alamo wel ''open'' na middernacht in Orlando??

Njit
02-04-12, 10:17
Alamo heeft een hele mooie website, speciaal voor dit soort vragen. Je kunt daar ook per locatie bekijken tot hoe laat ze open zijn: https://www.alamo.com/index.do?action=locSearch.do&type=uswww-header


Orlando Intl Arpt (MCOT71)
Hours:Sun-Sat: 12:00 am 11:59 pm

Je huurt een auto per 24 uur. Op welke tijd vlieg je weer terug? Want 00:00 ophalen betekent ook uiterlijk om 00:00 terugbrengen. Anders gaat er weer een nieuwe periode van 24h in.

Chub
02-04-12, 12:00
Oke, dan weet ik het antwoord al. We vliegen rond 14.00 uur terug, dus auto inleveren rond een uur 11.00. Dat wordt dus de volgende morgen ophalen (of tot 11.00 uur wachten..:-?). Dank voor het antwoord!!

FMB
02-04-12, 12:53
Is een extra overnachting voordeliger dan een extra dag autohuur?
Je huurt je auto van 25-7 tot de terugbrengdag 11.00 uur.
Je spaart dus alleen een dag uit als je tot 11 uur wacht met ophalen. Maar je bent wel een halve dag vakantie kwijt...Tenzij je een halve dag op een vliegveld als vakantie ervaart natuurlijk.

Flufjuh
02-04-12, 13:25
Hoe zit het eigenlijk met de tijd van ophalen? Ik heb 15.00 uur aangegeven, maar stel nu dat dat later wordt, moet je dat dan altijd doorgeven of bijvoorbeeld pas bij aanzienlijke vertraging van een paar uur?

Chub
02-04-12, 13:32
Het hotel was al geboekt. Vlakbij het vliegveld. Ik laat ons door de shuttle van het hotel ophalen en de volgende dag maar de auto ophalen. Aangezien we nu 1 1/2 uur later arriveren, dus bijna middernacht, bedacht ik dat ik de auto wel gelijk kon meenemen. Dus niet, of het moet een vertraging van 11 uur hebben...:cry:, maar daar hoop ik maar niet op. Middernacht is al laat genoeg.

Ta2 Gerrit
02-04-12, 13:42
Later ophalen, door vertraging bijv., is geen probleem, dat is ons al vaker gebeurd. Later terugbrengen dan de aangegeven tijd kan wel voor problemen zorgen, in de vorm van een extra dag autohuur.

FMB
02-04-12, 13:53
Dan snap ik nu je plan! Lekker bijkomen in het hotel en dan de auto ophalen.

FMB
02-04-12, 13:55
Vorige trip in Atlanta heb ik mijn auto ook te laat ingelverd, maar dat wa omdat ik hem vroeger had opgehaald.
Echter, men berekende mij 2 dagen extra voor de twee uur en daarover heb ik contact gehad met Alamo.
In plaats van 1 dag te crediteren, waar ik recht op had, kreeg ik de hele toeslag terug!
En mede daarom huur ik dus altijd bij Alamo.

Njit
02-04-12, 14:04
Waarom rekende men dan in eerste instantie 2 dagen?

Njit
02-04-12, 14:05
Is sowieso handiger. Dan sta je lekker fris aan de balie en laat je je ook niet zo snel iets aansmeren..

FMB
02-04-12, 15:04
Tja, scanner, minder hoog opgeleid personeel.
Ik maakte er bij inleveren nog een opmerking over, maar "het systeem" had dit zo bedacht...

Flufjuh
02-04-12, 15:36
Later ophalen, door vertraging bijv., is geen probleem, dat is ons al vaker gebeurd. Later terugbrengen dan de aangegeven tijd kan wel voor problemen zorgen, in de vorm van een extra dag autohuur.

Dat had ik inderdaad al begrepen. We gaan er dus zeker voor zorgen dat we de auto echt voor 15 uur terugbrengen. :) Thanks!

wverdonk
03-04-12, 14:42
Mijn vrouw en ik zijn 2 dagen eerder terug gevlogen uit Orlando, toen we de auto inleverde stond ik even verbaasd te kijken, ik kreeg namelijk geld terug, omdat we de auto 2 dagen eerder inleverde. Ik had dit echt niet verwacht. Thanks Alamo, volgende keer huur ik wederom bij jullie.

Njit
03-04-12, 15:18
Zijn ze niet verplicht. Je kan zelfs een boete krijgen als je de auto te vroeg terug brengt.


Early Return Policy
An Early Return fee is charged at a rate of $15 per rental when a vehicle is returned at least one calendar day early and total daily/weekly charges is less than the initial charged amount.

Zie trouwens dat ze nu duidelijk de bedragen hebben staan als je de auto te láát terugbrengt:


Will there be an additional charge if I am late returning the rental vehicle?

The Grace Period for Alamo is as follows:
· You will not be charged for the first 29 minutes you are late.
· You will be charged for one hour if you are 30-60 minutes late.
· You will be charged for two hours if you are 61-120 minutes late.
· An additional day is charged if you are 121 minutes or more late.
· Additional fees are based on the daily rental rate.

Teleton
03-04-12, 17:01
ik kreeg namelijk geld terug, omdat we de auto 2 dagen eerder inleverde. Ik had dit echt niet verwacht. .
Ik ben even de draad kwijt. Eerst betaal je vooraf met je cc aan de balie, wat niet de gewoonte is.
We betaalde 760 dollar via creditcard aan de balie. Ik heb zelf nog nooit vooraf betaald, de afrekening vindt plaats nadat je de auto hebt ingeleverd.

De medewerker die de auto in ontvangst neemt, kan geen transactie veranderen, toch? Hij kan de barcode scannen, de kilometerstand intoetsen, maar toch geen bedragen muteren of het rental agreement veranderen? Hiervoor moet je naar het kantoor.

Ben wel benieuwd wat er dan als omschrijving op je bon staat en over welke bedragen we dan praten? En ook hoe Alamo dan geld terug heeft betaald, cash?

knaapje
03-04-12, 18:46
De site waar Wverdonk zijn auto gehuurd heeft kent inderdaad een optie "pay at arrival"
The GBP price shown will be converted into USD using the exchange rate applicable when the vehicle is collected, the USD value displayed is a guideline only and is subject to change.

Vorig jaar heb ik via de roemruchte kortingscode gehuurd en ook bij afhalen pas mijn cc gegeven en die werd toen belast.

Dat is dus mogelijk, de rest heb ik geen ervaring mee.

Teleton
04-04-12, 08:59
Dat is dus mogelijk, de rest heb ik geen ervaring mee. Heel apart, al die verschillende regeltjes bij Alamo. Mijn cc wordt pas belast nadat de auto weer is ingeleverd. Daarom moet er ook een voorziening worden getroffen als je langer dan 31 dagen huurt.

Maar nu begrijp ik ook waarom hij (waarschijnlijk automatisch) geld voor unused days terug heeft gekregen. Van dezelfde site:
Please note that any unused rental days on prepaid reservations are non-refundable.Kennelijk krijg je, als je onder deze voorwaarden boekt, wel geld terug als je de auto eerder inlevert zolang je de prepaidoptie maar niet hebt gebruikt.

Dit staat weer haaks op de regel die ik ken en die Njit al citeerde waaruit juist blijkt dat er een boete op early returns staat. Alamo: steeds verrassend, altijd verwarrend.....!

Njit
04-04-12, 10:56
Alamo: steeds verrassend, altijd verwarrend.....!

Maar wel goedkoop :)

wverdonk
04-04-12, 13:38
hmm, het is wel waardevolle info.... Ik baalde namelijk dat ik niet alles vooraf kon betalen, omdat ik bang was dat ze ter plekke een andere prijs zouden rekenen, maar niets is minder waar dus. Heb geluk gehad. 17 dagen fullsize SUV voor 730 dollar, inclusief volle tank (van 80 dollar) en extra rijders.via http://www.alamo.co.uk/brits

indd Alamo: steeds verrassend, altijd verwarrend, maar goedkoop.

sleepwalker
04-04-12, 19:17
inclusief volle tank?

dat staat niet op mijn alamo/Brits reservering en ook niet op hun site.

zou wel mooi zijn!

126031
04-04-12, 19:43
Op http://www.alamo.co.uk/brits lees ik nergens dat een tank benzine inclusief is. Bovendien zijn de prijzen in Britse ponden en niet in dollars. Of zie ik iets over het hoofd?

sleepwalker
04-04-12, 20:59
als je de ponden omrekend kom je wel uit op het bedrag dat werd genoemd. Ik betaal 540 pond (760 dollar) voor 18 dagen full size SUV via dezelfde link.
Maar inderdaad reken ik niet op een gratis volle tank (wel als ik hem ophaal).

Wat ik heb begrepen heb is de volgende volgorde van handelingen:
Eerst moet ik aan de counter betalen met mijn CC voor de gedane reservering (pay on arrival).
Vervolgens wordt mijn CC belast voor borg (belast, niet afgeschreven).
Na inleveren van de auto ontvang ik de rekening, die is (als ik hem met een volle tank inlever) als het goed is $ 0,-. Zo niet dan staat de brandstof er direct op.
Later wordt er via de CC de verreden tol afgerekend.

plz, correct me if I'm wrong.

chippie
05-04-12, 12:00
Op http://www.alamo.co.uk/brits lees ik nergens dat een tank benzine inclusief is. Bovendien zijn de prijzen in Britse ponden en niet in dollars. Of zie ik iets over het hoofd?

Ik heb ook even op deze link gekeken voor een auto huur vanuit Atlanta airport, helaas is hij dan toch duurder (+ $250) dan via vacationatsea.de waar in ieder geval de volle tank nog bij zit.. Misschien is het ook weer afhankelijk in welke staat je huurt en de periode natuurlijk.

Teleton
05-04-12, 13:49
als
Wat ik heb begrepen heb is de volgende volgorde van handelingen:
Eerst moet ik aan de counter betalen met mijn CC voor de gedane reservering (pay on arrival).
Vervolgens wordt mijn CC belast voor borg (belast, niet afgeschreven).
Na inleveren van de auto ontvang ik de rekening, die is (als ik hem met een volle tank inlever) als het goed is $ 0,-. Zo niet dan staat de brandstof er direct op.
Later wordt er via de CC de verreden tol afgerekend.

plz, correct me if I'm wrong.



Unless included in the product, a full tank of gas will be purchased at the time of rental. The service is convenient because the renter does not have to worry about taking time to stop and refuel before returning.
Nou, een correctie dan maar. In de voorwaarden zie je dat je de tank benzine vooraf betaalt, tenzij de benzine in het pakket zit. De benzine zit niet in het pakket, zie overzicht.

Je rekent kennelijk vooraf af, dus dat betekent de autohuur vermeerderd met de benzinekosten. Je levert dan de auto zo leeg mogelijk in en je bonnetjes staat bij inleveren op 0,00.



Collision Damage Waiver Full Included
Extended Protection Included
Customer Facility Charge 2.50 Per Day Included
Airport Access Fee 10% Included
Tire/battery Fee .02 Per Day Included
Florida Surcharge 2.00 Per Day Included
Vehicle License Fee .62 Per Day Included
Sales Tax Included
Unlimited Mileage Included
3 Additional Drivers Included

Teleton
05-04-12, 14:19
17 dagen fullsize SUV voor 730 dollar, inclusief volle tank (van 80 dollar) en extra rijders.via http://www.alamo.co.uk/brits

indd Alamo: steeds verrassend, altijd verwarrend, maar goedkoop. De vraag is wie voor de verwarring zorgt.....:wink:.

Je hebt een Jeep Grand Cherokee gereden.....da's iig geen full size SUV maar een standaard SUV. Als je wel een fullsize hebt gehuurd, dan ben je niet echt goedkoop uit....!De vraag is dus welke code er op je reservering en op je huurovereenkomst staat. Wat heb je nu precies gehuurd en wat heb je gereden?

En voor wat betreft de gratis benzine zou ik dat bonnetje ook wel eens willen zien........je bent namelijk de enige met een volle tank. Het staat niet in de voorwaarden, het staat niet in de reserveringen...rara politiepet.

sleepwalker
05-04-12, 16:32
Nou, een correctie dan maar. In de voorwaarden zie je dat je de tank benzine vooraf betaalt, tenzij de benzine in het pakket zit. De benzine zit niet in het pakket, zie overzicht.

inderdaad. dan weet ik waar het op verdiend wordt. wordt van tevoren de 100 literpak aan de SUV volgegooid voor een prijs die dubbel zo hoog is als aan de pomp...

ben toch tevreden met de prijs. En als ik echter geen 7 zitter meekrijg dan ga ik me daar toch stampij maken...

knaapje
05-04-12, 16:37
@chippie
......Misschien is het ook weer afhankelijk in welke staat je huurt en de periode natuurlijk.
............

Dat is niet misschien,dat is 100% zeker.!
Probeer maar eens op de site van bijv. USAreisen wat verschillende reserveringen te maken.

Teleton
05-04-12, 21:48
wordt van tevoren de 100 literpak aan de SUV volgegooid voor een prijs die dubbel zo hoog is als aan de pomp...
...waarom toch zo achterdochtig? Als je de benzine vooraf betaalt, is er helemaal niet zo'n groot verschil met de prijs aan de pomp. Laat het hier maar weten....als het zover is.
Natuurlijk zijn het commerciele jongens bij Alamo maar het zijn geen oplichters. Als je van te voren geen tank benzine betaalt, dan ligt de benzineprijs bij Alamo een dikke dollar boven de pompprijs. Voor korte ritjes kan het voordeliger zijn om een paar gallon af te rekenen, dan een hele tank.

De prijzen worden vooraf aangegeven, er hangen prijsaanduidingen bij de kiosk en bij de uitgang, dus er is ook niks geheimzinnigs aan. In 'jouw' constructie betaal je vooraf, dus wat kan het probleem zijn? Ik zou zeggen... niet schreeuwen voor je geslagen wordt ...:wink:.

cindy74
13-04-12, 18:58
Een vraagje onze gps heeft het laten afweten kan ik op mijn bestaande boeking alsnog een gps laten bijboeken en zoja moet ik dan bellen of kan dit ook via de website

Njit
13-04-12, 19:00
Waar heb je geboekt?

knaapje
13-04-12, 19:01
Een vraagje onze gps heeft het laten afweten kan ik op mijn bestaande boeking alsnog een gps laten bijboeken en zoja moet ik dan bellen of kan dit ook via de website

Kan je niet beter bij aankomst een nieuwe kopen?
Voor 10 dagen huur ben je net zoveel kwijt als een eenvoudige nieuwe en je zal best nog wel een keer gaan. ;-)

cindy74
13-04-12, 19:02
We hebben bij alamo.de geboekt. En mijn vriend word gek als hij zonder gps de vlieghaven moet verlaten :-). Ik neem aan als we daar eentje kopen dat er alles opstaat en heel waarschijnlijk ook goedkoper is dan te huren

Njit
13-04-12, 19:10
Op deze pagina staan heel veel contact-mogelijkheden: http://www.alamo.de/Content/732/de/ContactUs

Ter plaatse bijhuren kan altijd. Dit kost je $12 per dag. Ik weet niet of je je bestaande boeking nog kunt wijzigen. Vraag het ze eens zou ik zeggen...

cindy74
13-04-12, 19:19
Ja heb ik gevonden alleen nemen ze nu niet meer op. Zal iets voor morgen zijn :-)

Teleton
13-04-12, 19:30
Je kunt in Orlando de huur van GPS gewoon aan de balie laten toevoegen. Kan ook bij de kiosk en zelfs bij het uitrijden werd mij nog gevraagd of ik toch geen GPS nodig had.

cindy74
13-04-12, 19:34
Oke maar kan mij inbeelden dat ze er dan ook full prijs voor vragen alamo kennende . Dus had ik het eigenlijk liever hier geboekt, ga dat morgen proberen te regelen. Wij hebben zo een time saver kan je het daar dus ook regelen?

rolandino
13-04-12, 19:51
Er is een kans dat timesaver niet gaat werken. Bij ons werkte het ook niet, en werd aangegeven dat dit komt door het niet Amerikaanse rijbewijs. Bij een ander werkt het weer wel (bijvoorbeeld Trails met hun Franse rijbewijs).

Waarom kijk je niet voor een nieuwe tomtom? Als je vriend perse niet weg wil rijden zonder, kun je er altijd nog hier één kopen en een Amerikaanse kaart erop zetten. Ja het kost je wel meer dan de huur, maar dan heb je er hier ook nog iets aan, en is het niet compleet weggegooit geld ;-)

cindy74
13-04-12, 20:06
Wij hebben 2 tom toms maar 1 is een verouderde versie die we 2 maand geleden hebben gekocht tweedehands en onze andere is van 2009 om de 1 of andere reden gaat onze kaart van amerika niet meer op onze tomtom. Waarom weet ik niet iets van een nieuwe software die tomtom heeft en daarom krijgen we de kaart niet meer opgeladen.........ofzoiets ik snap er de ballen van

Njit
13-04-12, 20:12
TomTom heeft een Helpdesk. Waarschijnlijk is het een kwestie van je TomTom Home updaten en/of de software op je TomTom zelf bijwerken.

cindy74
13-04-12, 20:15
Ok dat zullen we dan 1st proberen bedankt voor de tip

sleepwalker
15-04-12, 11:54
...waarom toch zo achterdochtig? ........ niet schreeuwen voor je geslagen wordt ...:wink:.

Dat jij dat nog zegt

Mede na jouw blog over je avontuur van 27 maart j.l. bij Alamo ben ik op mijn hoede.

Teleton
15-04-12, 12:40
Dat jij dat nog zegt

Mede na jouw blog over je avontuur van 27 maart j.l. bij Alamo ben ik op mijn hoede.

Ah, op je hoede zijn kan geen kwaad. Maar ik heb in mijn blog niet willen beweren dat het bij Alamo laaienlichters zijn. Ik had immers geen enkel recht op een verlenging van mijn huurcontrat onder dezelfde voorwaarden? Ik heb er om gevraagd, maar men heeft mij steeds verwezen naar de manager van MCO. Ik ben er kritisch over dat dit een hele middag moest duren. Men had gewoon 'nee' moeten zeggen. "Sorry, dat gaat niet lukken, meldt u zich bij de manager ter plekke". Met Indiase beleefdheid heeft men mij aan het lijntje gehouden, dat pakte verkeerd uit.

Natuurlijk gaan er ook bij Alamo dingen niet goed. Ik zal de eerste zijn die daar kritisch over is. Maar vaak wordt de suggestie gewekt dat ze geen eerlijke handel drijven en dat vind ik niet juist. Zo is de kwestie van de tank benzine of de prijs per gallon helder. In 'mijn' geval was het keurig dat ik voor een ritje van een uur niet voor een hele tank werd belast, maar voor een paar gallon. Hiermee was ik, ondanks dat ze een hoge prijs rekenen, immers helemaal niet slecht af. Spreek je vooraf af dat je een tank betaalt, dan weet je ook wat je dat kost en die prijs ligt echt niet abnormaal ver boven de prijs aan de pomp.

Verder komt het misschien niet zo goed in mijn blog naar voren, maar Alamo is natuurlijk best coulant geweest door mij, zonder enige vergoeding, een auto mee te geven om thuis een veel voordeliger contract met hen aan te gaan. Voor hetzelfde geld hadden ze mij voor 24 uur belast, zo is immers het spel en zo zijn de regels.

Je komt de laatste tijd eigenlijk geen gegronde klachten over Alamo meer tegen. In sommige gevallen laat men zich verleiden tot extra voorzieningen, maar daar is men zelf bij, toch? Je kunt Alamo niet kwalijk nemen dat ze extra geld proberen te verdienen. Daarom is het goed om op je hoede te zijn. Gezien het zeer grote aantal forummers dat bij Alamo huurt en het geringe aantal gegronde klachten, is vooraf piepen m.i. niet nodig. That's all.

Wire
15-04-12, 18:44
Dank allen voor de goede info over alamo, dit helpt echt gigantisch voor nieuwe reizigers!
Toch nog een vraagje: ik ga naar Orlando en heb een full suv bij Alamo orlando int airport
Ik heb alles online ingevoerd (save time) dus ik hoef niet naar beneden om de rij staan?
Ik kan direct naar buiten naar de overkant waar de autos van Aloma ook staan?
Is daar de Kiosk?
Hopelijk kan iemand dat duidelijk vertellen
Dank jullie allen!
Gr Piet

rolandino
15-04-12, 20:02
Nee, savetime houdt in dat je langs een kiosk moet:

http://carrentalcouponsbook.com/wp-content/uploads/2012/01/alamo-car-rental-coupons.jpg

Deze staan bij de Alamo balies. Grote kans dat er niemand bij deze machines staan, dus kun je gewoon snel aan de slag gaan. Wel wijs ik je even op mijn bericht hierboven: http://floridaforum.nl/showpost.php?p=167165&postcount=482

Teleton
15-04-12, 20:10
Hopelijk kan iemand dat duidelijk vertellen
Twee vragen: Ben je Insider? Heb je direct bij Alamo geboekt?

sleepwalker
15-04-12, 20:23
Ik ben altijd tevreden geweest met Alamo, heb nu al een keer of vier gehuurd via hen. Dit is de eerste keer dat ik het direct doe en niet via een tussenpersoon. Het is mij echter opgevallen dat de klachten die er zijn over Alamo (en dat zijn er inderdaad stukken minder dan enkele jaren geleden) juist van toepassing zijn op de directe boekingen. Het lijkt erop dat boekingen via tussenpersonen weinig last hebben van de "commercialiteit" van de medewerker. Juist omdat ik binnenkort voor het eerst zonder tussenpersoon aan de balie sta ben ik nogal scherp op commerciële trucs.

Je hebt overigens volledig gelijk, pas schreeuwen als je geslagen wordt, dat geef ik volmondig toe. Jouw bericht doet me overigens goed, horen dat de benzine bij betaling vooraf slechts een weinig duurder is dan buiten het vliegveld.

Binnen een week laat ik het je horen. Al dan niet schreeuwend :)

Teleton
15-04-12, 21:31
Ik Juist omdat ik binnenkort voor het eerst zonder tussenpersoon aan de balie sta ben ik nogal scherp op commerciële trucs.

Ik boek al een tijdje direct bij Alamo en heb geen nare ervaringen. Ik kom overigens ook normaal niet aan de balie. Het vereist wel dat je goed weet wat je doet; ken de regeltjes en de afspraken. Snap hun systeem: het is een commercieel bedrijf met als doel zoveel mogelijk te verkopen.

Ik hoop dat je niet geslagen wordt.....[-o<. Valt vast wel mee. En als je onverhoopt toch iets niet begrijpt of er bevalt iets niet, vraag altijd naar de manager. Ze zijn herkenbaar aan een badge. Blijf rustig en vraag om een oplossing.

Wire
15-04-12, 22:04
Twee vragen: Ben je Insider? Heb je direct bij Alamo geboekt?
Insider?
Ik heb geboekt bij Sunny cars en die gebruiken Alamo in orlando
Ik save time online gewoon in kunnen vullen en rijbewijs en extra bestuurder reeds ingevuld. Ook netjes een mail met confirmation nummer gehad.
Ik zie nu kleine letters dat ik toch naar de counter moet ( first floor down ) om mijn huurovereenkomst op te halen. :-$

sleepwalker
20-04-12, 14:06
Mea Culpa,

De brandstofkosten van Alamo zijn, indien je van te voren betaald, absoluut netjes. Wij betaalden $ 3,80 per Gallon. Op de route ben ik slechts één keer een lagere prijs tegengekomen.
Als je hen laat vullen, achteraf dus, betaal je $ 5 en nog wat per gallon, daar wordt aan verdiend!
Wij moeten zometeen nog een andere auto wegbrengen, is het erg papperig om die halve tank over te hevelen? :)

Teleton
20-04-12, 14:12
Mea Culpa,

De brandstofkosten van Alamo zijn, indien je van te voren betaalt, absoluut netjes. Leuk om te horen!