PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Alamo (2)



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10]

utah
12-08-19, 19:04
Lukt dus wel degelijk. Voorwaarde is dat je je originele reserveringsnummer van AE nog klaar hebt. Reeds STC bij Alamo -> AE gebeld -> gevraagd om wagen aan de nu geldende voorwaarden te krijgen -> hebben ze meteen een nieuwe nummer gegeven -> was meteen op STC aangepast zonder dat ik iets nieuw moest doen.

KevinB
12-08-19, 19:33
Na het boeken (via welke broker dan ook) doe ik altijd meteen skip the counter.
Pas geleden heb ik ook via autoeurope.co.uk geboekt en dus meteen stc gedaan, daarna ivm een aanzienlijk lagere prijs via autoeurope de prijs aan laten passen (modify booking op de website)
Het oude alamo reserveringsnummer verviel (en dus ook de online check in en stc) daarna met het nieuwe resnr opnieuw stc gedaan.
Het betrof hier overigens dezelfde klasse auto.

Njit
12-08-19, 20:06
Goed om te weten :up:

marcelis10
26-08-19, 10:03
Als je Alamo gold wilt boeken is voor ons American Vacation het voordeligst. Zonder gold ben je bij Autoeurope het goedkoopst uit.

Njit
26-08-19, 10:43
American Vacation verhuurt zelf niks maar is slechts een doorgeef-luik. Dat zeggen ze ook zelf:


De reserveringen gemaakt via deze verhuur pagina, verlopen via Alamo zelf. American Vacation heeft geen inzicht in deze reserveringen.

marcelis10
26-08-19, 15:56
Het is in ieder geval wel goedkoper dan bij alamo zelf.

Njit
26-08-19, 18:04
Dat ontken ik ook niet ;)

utah
26-08-19, 22:31
Het is bij veel brokers dikwijls goedkoper dan bij Alamo zelf. Net als bij vele andere aanbieders.

Lindaa
27-08-19, 20:16
Het is in ieder geval wel goedkoper dan bij alamo zelf.

Brits is nog goedkoper...

KevinB
27-08-19, 21:29
Dat verschilt toch echt per periode en type auto.
Geen van de brokers is altijd de goedkoopste, altijd meerdere brokers vergelijken op prijs en voorwaarden (extra bestuurders, brandstof)
En blijven vergelijken want de prijzen kunnen alle kanten op.

mijnie
18-10-19, 10:58
Ik had oorspronkelijk bij Avis geboekt, goede prijs gekregen voor een Standard Elite SUV. Mijn vader had hetzelfde geboekt, maar die was toch wat minder tevreden geweest. Auto was nog vies geweest, niet helemaal vol getankt etc.

Maanden gewacht en nergens een goede prijs gezien, durfde niet via Brits te boeken ivm Brexit :rolleyes: en kreeg een paar weken geleden opeens een mailtje van Expedia met een andere aanbieding. Toch nog maar eens naar de huurautos gekeken en via Alamo een mooie aanbieding gezien. Nog grotere auto mét additional driver voor maar een beetje meer. Na inloggen bleek hij zelfs nog goedkoper dan eerst te zijn, inclusief additional driver en uitgebreid verzekeringspakket. Daar word ik blij van :cool:

Lindaa
18-10-19, 11:29
Hoezo durfde je niet te boeken bij Brits via de Brexit?

mijnie
19-10-19, 07:40
Omdat Brits bij het boeken expliciet vermeldt dat je een UK drivers license moet hebben. Toen ik vorig jaar boekte, was mij niet duidelijk genoeg hoe dat nou zat met Brexit (aangezien dat midden in mijn vakantie valt).
De expedia prijs die ik nu betaal is echter flink lager dan wat ik via Brits zou betalen.

Cindy1969
20-10-19, 12:49
Maar de Brexit heeft toch helemaal niets te maken met je autohuur? Wellicht zie ik het verkeerd hoor. Maar Alamo/brits is gewoon je tussenpersoon, je huurt gewoon bij Alamo, of welke maatschappij je dan ook bij huurt. Heb zelf weleens bij Alamo/Brits gehuurd en verliep probleemloos. Zelfs een aanrijding gehad toen, allemaal netjes opgelost.

Afijn, zie Happytours veel voorbij komen. Ook weer eens gecheckt, en zag dat ik nu voor hetzelfde tarief als een Economy auto bij Autoeurope een IFAR TOYOTA RAV4 OR SIMILAR kon huren, ook weer via Alamo. Dus boeking bij Autoeurope geannuleerd en deze geboekt. Heb niets met grote auto's maar dacht doe eens gek.

mijnie
21-10-19, 10:08
Maar de Brexit heeft toch helemaal niets te maken met je autohuur? Wellicht zie ik het verkeerd hoor. Maar Alamo/brits is gewoon je tussenpersoon, je huurt gewoon bij Alamo, of welke maatschappij je dan ook bij huurt. Heb zelf weleens bij Alamo/Brits gehuurd en verliep probleemloos. Zelfs een aanrijding gehad toen, allemaal netjes opgelost.

Afijn, zie Happytours veel voorbij komen. Ook weer eens gecheckt, en zag dat ik nu voor hetzelfde tarief als een Economy auto bij Autoeurope een IFAR TOYOTA RAV4 OR SIMILAR kon huren, ook weer via Alamo. Dus boeking bij Autoeurope geannuleerd en deze geboekt. Heb niets met grote auto's maar dacht doe eens gek.

.


Mij ging het er om dat ie bij het boeken expliciet om een UK Drivers License vraagt. Ik heb daar zelf ook al vaak geboekt, maar ik las daar toch wel veel twijfel en "wat als" over op andere amerika-fora.
Avis was al goedkoper, maar via Expedia heb ik de auto nu nog goedkoper. Dat scheelde me bijna 100€ met brits.

daveytje
21-10-19, 12:18
Maar de Brexit heeft toch helemaal niets te maken met je autohuur? Wellicht zie ik het verkeerd hoor. Maar Alamo/brits is gewoon je tussenpersoon, je huurt gewoon bij Alamo, of welke maatschappij je dan ook bij huurt. Heb zelf weleens bij Alamo/Brits gehuurd en verliep probleemloos. Zelfs een aanrijding gehad toen, allemaal netjes opgelost.


Bij Disney Ierland wordt expliciet aangegeven dat er bepaalde opties mogelijk zijn na een Brexit zoals: Reservering kan zo doorgaan of het kan niet meer voor dezelfde prijs en dan kan er max 10% bijkomen of de hele reservering wordt geannuleerd. Dus kan snappen dat dat bij alamo ook zo kan werken.

AL is de pagina bij disney niet meer online zie ik..

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:aJOLkK028-gJ:www.disneyholidays.co.uk/walt-disney-world/faq/brexit/+&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Bij Alamo staat het volgende:

Upon the United Kingdom leaving the European Union (EU) the requirements for UK Driving licence holders driving in EU member states may change.
Please check requirements before travelling.
Government advice may be found at https://www.gov.uk/guidance/prepare-to-drive-in-the-eu-after-brexit

Cindy1969
21-10-19, 14:01
Ah ok, duidelijk!

gertjanpriem
27-10-19, 11:05
Goedendag allemaal, Ik ben nieuw hier op het forum. Ik vertrek over twee weken naar Miami voor een korte rondreis door Florida. We hebben een fullsize SUV gehuurd bij Alamo die we ophalen op het vliegveld in Miami. Ik heb nu voor de eerste keer online ingecheckt en de skip the counter gegevens ingevuld volgens de handleiding hier op het forum. Het e ticket hiervan heb ik ontvangen. Daarop staat skip the counter, skip the kiosk go directly to your vehicle. Nu heb ik ook twee keer een fullsize SUV gehuurd in Los Angeles, alleen door moesten we ons toch even melden bij een greeter en kregen we van hem of haar de sleutel van een auto in de Fullsize SUV rij. de meeste overige klassen hadden de sleutel in het contact zitten en kon je zelf een keuze maken. Weet iemand hoe dit werkt bij Alamo op het vliegveld van Miami? dit ook in combinatie met Skip the counter? Is het daar wel mogelijk zelf een auto uit te kiezen uit de fullsize SUV rij of krijgen we er een toegewezen? Alvast bedankt!

KevinB
27-10-19, 11:41
In Miami werkt het op dezelfde manier (ook als je skip the counter hebt gedaan) , de greeter geeft je een sleutel.
De keren dat ik op MIA een auto heb opgehaald was het er hectisch en kreeg in na het tonen van het papiertje met de barcode een sleutel in mijn handen geduwd. Bevalt de auto niet, vraag je gewoon om een andere.

Veel plezier!

edit: alleen bij de full size suv’s zat de sleutel niet in het contact.

lisje
27-10-19, 13:09
Onze ervaring op MIA is dat de sleutel gewoon in het contact zit.
ook voor de full size SUV.
Vorige zomer nog een ford expedition mee genomen met de sleutel in het contact.
Wel geen STC gedaan maar maakt volgens mij niet veel uit

ietie
27-10-19, 19:18
Bij ons zat ook de sleutel gewoon in het contact op MIA .

utah
28-10-19, 03:35
Op Miami is de keuze in Full size SUV op drukke momenten eerder beperkt. Maar aarzel niet om te vragen wat je wenst. Bij ons stond er geen expedition meer. Gevraagd aan de aisle wachter en er werd er netjes een voorgereden. Er stonden op 11/09 maar 4 wagens in onze gekozen categorie: 3 Nissan en 1 Chevrolet.

FloridaFabian
28-10-19, 15:58
Ook bij de fullsize SUV's lag de sleutel gewoon nog op het dashboard (in 2018). Nooit meegemaakt dat wij apart een sleutel hebben moeten halen bij een greeter, dit haalt ook een beetje het effect van 'skip-the-counter' onderuit wat mij betreft.

mattrob
28-10-19, 16:18
Nou, ik ga veel liever langs de greeter dan langs de 'counter'; dat zijn vooral mannetjes (en vrouwtjes) die je vanalles willen aansmeren. De greeter is altijd vriendelijk (in mijn ervaring) en wil vaak met je meedenken !

Overigens, ook in mijn laatste ervaring op Miami kon je gewoon wegrijden (vorig jaar zomer); dit jaar via Tampa moesten we ook een sleutel ophalen (en op MCO is dat al een hele tijd zo)

Bullyleo
24-11-19, 11:48
Ik ben voor onze trip van eind september volgend jaar (27/9-13/10) aan het kijken voor een midsize SUV voor 16 dagen. Het valt mij op dat Alamo Brits op dit moment belachelijke prijzen hanteert. Ik kom daar incl. Master pakket omgerekend uit op een bedrag van 844 euro! Heb nu via Sun Promotions in dezelfde periode en met dezelfde voorwaarden een reservering gemaakt voor 540 euro.

lisje
14-12-19, 08:41
Alamo Tampa

Ik heb skip the counter gedaan om “onze” wagen op te halen bij Alamo te Tampa.
wij hebben een full seize suv gehuurd.
nu heb ik 2vraagjes:

1) Klopt het dat we ondanks STC toch langs de counter moeten want dat de sleutel niet in de wagen ligt? En mag je dan eerst gaan kiezen en dan pas de sleutel halen of kieste dame of heer achter de counter?..

2) ik heb ook gekozen om ter plaatse te betalen. Wordt dit bij het uitrijden dan geregeld of moeten we sowieso langs de counter om eerst af te rekenen (wat het effect van STC volgens mij dan weer teniet doet)

Alvatst dank

mattrob
14-12-19, 11:49
1) je hoeft niet langs de counter, je geeft bij de greeter in de garage aan dat je een Fullsize SUV hebt, en dan geeft hij een sleutel aan je. Op zich heb je dan geen 'keuze', maar je kan natuurlijk zeker vragen wat hij heeft en of je degene mag meenemen die je zelf wilt ;-) !

2) bij het uitrijden wordt je credit card (en rijbewijs) ingevoerd, en pas bij het inleveren krijg je het 'bonnetje' waar dan het bedrag op staat dat van je credit card wordt afgeschreven. Dit gebeurt dus achteraf ! Check nog wel even bij het uitrijden, of het bedrag op het contract ook overeenkomt met je boeking. Maar dat zal vast wel !

lisje
14-12-19, 13:08
@Mattrob, dank je voor de duidelijke uitleg.

Frans1949
18-12-19, 18:07
1)
2) bij het uitrijden wordt je credit card (en rijbewijs) ingevoerd, en pas bij het inleveren krijg je het 'bonnetje' waar dan het bedrag op staat dat van je credit card wordt afgeschreven. Dit gebeurt dus achteraf ! Check nog wel even bij het uitrijden, of het bedrag op het contract ook overeenkomt met je boeking. Maar dat zal vast wel !

Rob in het verleden een paar maal gehad dat bij het inleveren van de auto er een totaal ander bedrag op stond. Dat natuurlijk gelijk in het kantoor laten corrigeren.
Niet echt een probleem maar kost wel tijd.
De laatste jaren met het huren bij Hertz nooit problemen.
Integendeel. Vaak extra's zoals een veel betere auto dan besteld en gratis benzine of bijna gratis.

mattrob
19-12-19, 11:10
Daarom, altijd even checken. Ik heb het nog nooit gehad bij Alamo dat het verkeerd was (en dat zijn vele keren), maar ik blijf het altijd checken. Ik wil geen verrassingen ;-) !

PENPE
23-12-19, 15:35
Beetje onnodige bangmakerij.

De enige voorwaarde die van dit stukje van toepassing is dat je een EUROPEES rijbewijs hebt. In Europa is er vrij verkeer van goederen. Men mag jou niet beperken om in de rest van Europa iets te kopen.
Je mag dit product alleen niet kopen als je een AMERIKAANS rijbewijs hebt.

"Prices given on this website are only applicable to holders of a UK driving licence and are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving licenses. Free additional driver offer valid on all car types and any length of rental. Additional driver must be aged 25 or over. Cannot be combined with any other offer. Standard terms and conditions apply. Terms and Conditions are subject to change at any time without notice. Please contact Alamo for more details. You will be requested to present your copy of the Brit Guide in order to qualify for your rental at time of pick up."

De enige voorwaarden die daadwerkelijk gelden zijn de Rental Agreement Terms and Conditions die je op de boekingspagina kunt terugvinden. Daarin staat er niks over een UK License of een boekje.

In ben benieuwd of deze manier van boeken na de Brexit nog mogelijk is , iemand overigens recent nog ervaringen met https://www.alamo.co.uk/partners/members/brits/ ??

Bullyleo
23-12-19, 16:03
In ben benieuwd of deze manier van boeken na de Brexit nog mogelijk is , iemand overigens recent nog ervaringen met https://www.alamo.co.uk/partners/members/brits/ ??
Ja ik vond ze duur geworden. Lang niet zo goedkoop meer als voorheen, via Sun Promotions nu een stuk voordeliger.:(

Floridaboy
23-12-19, 18:39
Ja ik vond ze duur geworden. Lang niet zo goedkoop meer als voorheen, via Sun Promotions nu een stuk voordeliger.:(

Ik wil je danken voor deze tip, heb gemaild met sun promotions omdat ik geen recensies e.d. kon vinden over deze partij, hun antwoord was dat boeken via hun alleen mogelijk was voor reisorganisaties.:confused:
Na een paar dagen toch maar gewoon online geboekt via link sun promotions alamo, je doet dit dan rechtstreeks bij Alamo en krijgt een reseveringsnummer wat skip the counter e.d. mogelijk maakt.

Scheelde hoop centjes, misschien mag het niet maar soms moet je het gewoon doen.

lisje
24-12-19, 00:57
Iemand enig idee waar ik het wachtwoord van de WiFi in de wagen kan vinden?

zijn momenteel in Cape Coral en hebben een Chevrolet Tahoe “gekregen” van salami met wifi maar moet dus een wachtwoord ingeven.

KevinB
24-12-19, 07:17
https://youtu.be/45RYojYem1Y

zit in het menu verstopt

masterkabal
24-12-19, 16:19
Ja ik vond ze duur geworden. Lang niet zo goedkoop meer als voorheen, via Sun Promotions nu een stuk voordeliger.:(

Ik was bij Alamo Brits toch goedkoper uit dan Sun Promotions. Een paar dagen geleden geboekt.
Ook meteen skip de counter gedaan. Was wel regio Las Vegas.

Buddybonaire
21-01-20, 23:19
Ik ben geďnteresseerd in je ervaringen. Ik werk niet bij een reisbureau maar zou ook graag op deze manier willen boeken

Njit
23-01-20, 09:38
Ik ben geďnteresseerd in je ervaringen. Ik werk niet bij een reisbureau maar zou ook graag op deze manier willen boeken

Mijn vrouw is wel werkzaam in de reisbranche. Heb meerdere malen via SunPromotions geboekt. In de praktijk vragen ze nooit naar bewijs bij het inchecken. Maar dat wil niet zeggen dat ze bij problemen het niet kunnen checken.
Dat is dus een risico wat je zelf zal moeten inschatten.

Idem met Alamo Brits. De site geeft aan je een UK rijbewijs moet hebben en een boekje moet kunnen laten zien. In al die keren dat ik daar geboekt heb is er nog nooit naar gevraagd.

Cindy1969
30-01-20, 12:56
Tips gevraagd! Ik huur altijd Economy, heb niet zoveel met auto's zeg maar, maar heb nu voor dezelfde prijs een SUV.
En laat ik eens gek doen en in een grotere auto gaan rijden.
Eerst een intermediate dacht ik, nu met gratis opgrade naar Standard SUV, Ford Edge or similar.
Wat voor auto moet ik nemen???? Als ik daar sta in de garage heb ik geen idee natuurlijk haha.
Wat is zeg maar de mooiste/beste in deze klasse?

Bedankt alvast!

Terpies
30-01-20, 13:36
Ik zou de Ford Edge (of nog liever: de Ford Explorer, mijn favoriet in de US!) nemen (als die er staat). Als je alternatieven wilt is ook een Jeep (Grand) Cherokee een aanrader.

knaapje
30-01-20, 13:41
Ford Edge is een echte Amerikaan.
Hyundai Santa Fe en de Kia Sorento zal je ook aantreffen. Dit zijn eigenlijk zustermodellen uit Korea.
Rijden allemaal goed.

Goede reis, geniet ze.

Cindy1969
30-01-20, 18:56
Dank jullie wel, dan weet ik in ieder geval welke auto's tot deze klasse horen. En kijk ter plekke wel welke ik het mooiste vind.

Terpies
30-01-20, 19:26
Ik denk die blauwe :rolleyes:

Cindy1969
30-01-20, 20:16
Ik vind kleur wel een belangrijk ding ja :p (rij hier in NL een kobaltblauwe auto haha)

remcozoon
24-05-21, 15:16
Wij hebben nu voor de mei vakantie 2022 via Exit Reizen hier besteld.. 778 voor 2 weken een full-size SUV.. volgens mij geen verkeerde deal

KevinB
24-05-21, 16:08
Dat kan waarschijnlijk goedkoper, kijk hier eens https://partners.rentalcar.com/american-vacation/
Kies (bijna aan het eind) wel voor pay later
De prijs is incl een volle tank, dus zo leeg mogelijk terug brengen

remcozoon
31-05-21, 12:31
Scheelt inderdaad zo'n 100€ denk ik.. maar goed .. bij Exit reizen heb ik meer vertrouwd gevoel. Maar als jij daar goede ervaringen mee hebt is het zeker wat waard om op te slaan voor de volgende keer.

Op facebook lees ik alleen maar dat de prijzen het dak uitgaan

KevinB
31-05-21, 17:06
Met deze link boek je direct bij Alamo, vertrouwder kan het niet lijkt mij.
Je krijgt direct een mail met een boekingsnummer waarmee je online kunt inchecken.
En indien je kiest voor “pay later” loop je geen enkel risico, ook niet bij een no show.
Ik heb er al meerdere keren gebruik van gemaakt.

Terpies
31-05-21, 18:36
Ik kom via die sites voor mijn trip uit op €1800 voor een midsize SUV, terwijl ik twee boekingen bij hertz en National heb staan voor $1100

KevinB
31-05-21, 22:40
De prijzen zijn sinds een dag of twee verdrievoudigd.
Op dit moment niet meer interessant, maar later misschien weer wel.
Ik heb een reservering staan voor €650,- 2 weken full size suv, voor als ik bij National niks leuks kan vinden.

Terpies
31-05-21, 23:02
Bij National in de aisles vind je geen full size SUV…wel midsize en standard.

KevinB
01-06-21, 07:59
Weet ik, als er niks goeds of leuks bij National staat, ook niet als ik het heb gevraagd.
Dan ga ik naar de buurman voor een full size suv, die is wat mij betreft altijd goed.
Als er uberhaupt al iets te kiezen valt...

marcelis10
23-06-21, 18:52
Bij de rechtstreekse link inderdaad nu een stuk duurder. Voor 22 dagen 1100 bij Exit 866 incl extra bestuurder. `ook bij American Estates wel goede aanbieding voor Alamo gold. Bij Autoeurope is Alamo niet meer te betalen. 6100 voor dezelfde periode. Daar bieden ze voornamelijk sixt and budget aan.

Terpies
23-06-21, 21:44
866 voor 22 dagen? Is dat euro of dollars? Welke ophaal/inlever locatie zoek je en welke data?

marcelis10
23-06-21, 22:32
866 voor 22 dagen? Is dat euro of dollars? Welke ophaal/inlever locatie zoek je en welke data?

Dat zijn euro's. 21 April-13 mei Miami airport. Ik zag dat ik vorig jaar 571 heb betaald voor 18 dagen. Niet goedkoop dus maar vergeleken andere sites wel een stuk goedkoper. Auto's zijn een stuk duurder en Alamo al helemaal.

Terpies
24-06-21, 02:17
Ik kom bij National op $778 vrije keus uit de aisles incl extra bestuurders en alle benodigde verzekeringen.

Welk type auto zoek je en heb je gevonden voor die prijs?

marcelis10
26-06-21, 09:06
Ik kom bij National op $778 vrije keus uit de aisles incl extra bestuurders en alle benodigde verzekeringen.

Welk type auto zoek je en heb je gevonden voor die prijs?

Ik zoek een midsul of suv. Op welke site kijk jij? 21 april Miami airport en terug op 13 mei, liefst Alamo gold

marcelis10
26-06-21, 09:11
Ik kom bij National op $778 vrije keus uit de aisles incl extra bestuurders en alle benodigde verzekeringen.

Welk type auto zoek je en heb je gevonden voor die prijs?

Als ik kijk als gast kom ik op $ 1989.

Bullyleo
26-06-21, 10:00
Als ik kijk als gast kom ik op $ 1989.
Even kijken in het draadje bij National, gratis aanmelden bij de Emerald Club en dan zie je andere prijzen als je voor de Emerald Aisle kiest.

Terpies
26-06-21, 12:58
Q
Ik zoek een midsul of suv. Op welke site kijk jij? 21 april Miami airport en terug op 13 mei, liefst Alamo gold
En wat is Alamo gold? Heb je daar iets van nodig? Lastig om bij National Alamo gold bij te boeken…..

op nationalcars.com aanmelden als EC lid.

als account number gebruik je 8572154 en dan krijg je een prijs van $772 voor een aisle pick, inclusief gratis bestuurders (mits 25 jaar).
Je wilt een midsize SUV, daar staan er meestal genoeg van.

Je kunt voor de zekerheid een tweede boeking maken voor een midsize suv voor $905. Je hoeft niets vooruit te betalen en ter plekke kijk je gewoon eerst of er een leuke suv in de aisle staat en anders gebruik je je backup boeking. Deze tweede boeking kun je laten vervallen (of ter plekke even netjes annuleren via de website).

Frans1949
26-06-21, 14:42
Even iets over het autohuren.
Beetje off topic omdat niet per se Alamo

Wij huren toch wel heel vaak een auto om een enkele reis Sebring naar een vliegveld te gaan of andersom
Nou ben ik aangewezen op Hertz omdat die een garage hier heeft.
Wij betalen eigenlijk inloggend met ons Nederlands adres en Credit kaart ongeveer 40 Euro.
Deze keer vlogen we van Aruba naar Fort Lauderdale en moesten we 136 euro aftikken.
Ik had eerst gekeken voor Miami en dat zou het deze keer 80 euro kosten.
Dat we toch voor Ft Lauderdale kozen had te maken met de veel voordeliger vliegreis die in ieder geval de meerkosten van de auto afdekte.

lisje
07-04-22, 20:15
Hb me nooit zorgen gemaakt om de verzekeringen maar hoor en lees zoveel ‘horrorverhalen’ dat ik nu toch wel heel hard twijfel.
Als je rechtstreeks bij Alamo huurt, zitten er dan alle nodige verzekeringen automatisch inbegrepen?
Want ik kan wel enkele ‘extra’ boeken maar heb geen idee of dat noodzakelijke verzekeringen zijn…

Damage Waiver $ 31.99/day

Personal Accident Insurance / Personal Effects Coverage $ 8.50/day

Roadside Assistance PLUS $ 6.99/day

Supplemental Liability Protection $ 13.31/day





http://www.floridaforum.nl/blob:http://www.floridaforum.nl/d7e6a71e-11bb-4d5b-a097-144c7fcbd0ce

utah
08-04-22, 05:45
Heet dat niet Gold of zo iets? Waar alles meteen in zit?

PENPE
08-04-22, 14:27
Hb me nooit zorgen gemaakt om de verzekeringen maar hoor en lees zoveel ‘horrorverhalen’ dat ik nu toch wel heel hard twijfel.
Als je rechtstreeks bij Alamo huurt, zitten er dan alle nodige verzekeringen automatisch inbegrepen?
Want ik kan wel enkele ‘extra’ boeken maar heb geen idee of dat noodzakelijke verzekeringen zijn…

Damage Waiver $ 31.99/day

Personal Accident Insurance / Personal Effects Coverage $ 8.50/day

Roadside Assistance PLUS $ 6.99/day

Supplemental Liability Protection $ 13.31/day


http://www.floridaforum.nl/blob:http://www.floridaforum.nl/d7e6a71e-11bb-4d5b-a097-144c7fcbd0ce Als je al geboekt hebt bij Alamo dan zou LDW en SLI/LIS al in je boekingstarief moeten zitten ( Althans, dat is mijn ervaring bij Alamo ) , en dat is voldoende. De opties 'Personal Accident Insurance' en 'Roadside Assistance' zijn optioneel , maar ik neem aan dat je ook een (doorlopende) Reisverzekering hebt dus dan zijn die niet nodig

Dus mocht LDW en SLI/LIS niet in je boekingstarief zitten , dan moet je die dus erbij gaan boeken , dan wordt de huurauto flink duurder...

PENPE
08-04-22, 14:29
Heet dat niet Gold of zo iets? Waar alles meteen in zit? Klopt die heb ik ook altijd bij Alamo , daar zit alles in

knaapje
08-04-22, 15:13
@Penpe
Roadside assistance is een soort Wegenwacht en heeft niets met je reisverzekering te maken.

PENPE
08-04-22, 15:27
@Penpe
Roadside assistance is een soort Wegenwacht en heeft niets met je reisverzekering te maken. Klopt , dat weet ik ook wel , maar ik neem aan dat mn reactie begrijpelijk is voor de vraagsteller...

lisje
08-04-22, 18:47
Heet dat niet Gold of zo iets? Waar alles meteen in zit?

Op de site van alamo.com is er geen mogelijkheid om te kiezen voor gold :(

utah
09-04-22, 08:23
Staat op de site van AutoEurope in het groene balkje. En als insider bij Alamo heb ik dat ook.

https://i.ibb.co/GP8vYyg/F8-C9-CA69-477-D-44-FD-908-B-DF3-D1-D2-D3-ADF.jpg (https://ibb.co/x5BS9WV)

theovg
09-04-22, 09:25
Op de site van alamo.com is er geen mogelijkheid om te kiezen voor gold :(
Als je met reserveren hebt aangegeven dat je uit Nederland of België komt moeten alle verzekeringen er als het goed is bijzitten.
Je hebt zeker CDW en SLI nodig.

elstars
09-04-22, 11:37
Dit zijn toch geen prijzen meer....
Wij hebben bij Hertz in sept 3 weken een Ford Fusion voor 794 dollar (met 510000 maar volgens mij wel met verzekeringen, staat iig wel op de voucher)
Voor December bij Autoeurope.com een midsize voor rond de 800 dollar (17 dgn)
(Avis met CDW etc,)
Dan deze keer maar wat kleiner...
Gekkenwerk!

Angeline Kievits
10-04-22, 09:31
Als je al geboekt hebt bij Alamo dan zou LDW en SLI/LIS al in je boekingstarief moeten zitten ( Althans, dat is mijn ervaring bij Alamo ) , en dat is voldoende. De opties 'Personal Accident Insurance' en 'Roadside Assistance' zijn optioneel , maar ik neem aan dat je ook een (doorlopende) Reisverzekering hebt dus dan zijn die niet nodig

Dus mocht LDW en SLI/LIS niet in je boekingstarief zitten , dan moet je die dus erbij gaan boeken , dan wordt de huurauto flink duurder...

Wij hebben een doorlopende reisverzekering dus als ik het goed begrijp hoeven we geen PAI of RA bij te boeken.

Ik kijk even op de Alamo.com site en zie dat de Damage Waiver included is bij de prijs. Prijzen zijn inderdaad flink verhoogd t.o. onze laatste reis. Maar goed, we hebben nog een jaar, dus tussendoor maar eens checken of de prijzen veranderen. Waren we 2,5 jaar geleden een kleine 1000 dollar kwijt voor een miniVAN, de berekening voor april 2023 laat een bedrag zien van ruim 1500 dollar (incl. alles) voor twee weken.

Terpies
11-04-22, 20:50
Hb me nooit zorgen gemaakt om de verzekeringen maar hoor en lees zoveel ‘horrorverhalen’ dat ik nu toch wel heel hard twijfel.
Als je rechtstreeks bij Alamo huurt, zitten er dan alle nodige verzekeringen automatisch inbegrepen?
Want ik kan wel enkele ‘extra’ boeken maar heb geen idee of dat noodzakelijke verzekeringen zijn…

Damage Waiver $ 31.99/day

Personal Accident Insurance / Personal Effects Coverage $ 8.50/day

Roadside Assistance PLUS $ 6.99/day

Supplemental Liability Protection $ 13.31/day





http://www.floridaforum.nl/blob:http://www.floridaforum.nl/d7e6a71e-11bb-4d5b-a097-144c7fcbd0ce

heb je wel aangegeven dat je in België woont? Ik zou persoonlijk bij Hertz huren, die geeft op dit moment beste tarieven ($1050 voor een maand).

robisjo
15-04-22, 15:48
heb je wel aangegeven dat je in België woont? Ik zou persoonlijk bij Hertz huren, die geeft op dit moment beste tarieven ($1050 voor een maand).


Krijg je dan een trapauto voor die $1050?:D, ik kijk nu voor 4 weken voor een Equinox en deze kost $4122:(

Terpies
15-04-22, 19:31
Jij wel…denk ik :cool: als je lid wordt bij Hertz en via via maak je een statusmatch huur en betaal je een groep c (midsize sedan) en rijd je met iets leukers weg uit een van de drie aisles, zoals een midsize SUV zoals de Equinox, of, nog beter, een Ford Explorer :up:
daar neem ik elke keer genoegen mee… groter hoeft niet.

robisjo
16-04-22, 09:26
Jij wel…denk ik :cool: als je lid wordt bij Hertz en via via maak je een statusmatch huur en betaal je een groep c (midsize sedan) en rijd je met iets leukers weg uit een van de drie aisles, zoals een midsize SUV zoals de Equinox, of, nog beter, een Ford Explorer :up:
daar neem ik elke keer genoegen mee… groter hoeft niet.

Wij zijn lid van Hertz, maar waar maak je die statusmatch aan?
Welke verzekeringen moet ik minimaal nemen om geen problemen te krijgen.
Wij huurde altijd bij National, maar deze zijn op dit moment giga duur en daar hadden wij altijd CDW en SLI wat zijn de Hertz codes hiervoor?

lisje
11-07-22, 03:30
TWIMC:
Dinsdag mochten wij onze wagen ophalen in Miami.
Aangezien we echt megalang in de wachtrij stonden bij de paspoortcontrole en ik her en der al horrorverhalen hoorde over auto’s die werden door verhuurd en jij dus je gekozen klasse aan je neus kon zien voorbij gaan, gingen we met een klein hartje naar de counter van Alamo.
na de gekende vraag om extra verzekeringen liepen we naar de garage en wat een verrassing!!

Alamo heeft of zijn garage aangevuld of er waren geen verhuringen.
in elke klasse stonden er zeker meer dan 10 wagens waar je kon uit kiezen!
wij kozen een nieuwe Ford Explorer met net geen 2000miles op de teller en talrijke snufjes aan boord!

hannie
12-07-22, 09:15
Wow dat is fijn, een Ford Explorer is een mooie auto.