PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met United Airlines (2)



Pagina's : [1] 2 3

sonja
17-11-11, 09:16
Dit is de voortzetting van de discussie in Vliegen met United Airlines (1) (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=88).

Met ingang van 1 januari 2012 wordt de annual mileage Economy plus option verhoogd naar
$ 499,-- per jaar. Zie hier (https://store.united.com/traveloptions/control/product?product_id=UM_EPA&category_id=UM_LEGRM).

PENPE
17-11-11, 14:07
Bedankt vd tip, ons Premier Membership loopt eind december af en zijn niet in de gelegenheid om nog "even" voor dit jaar nog een extra retourvlucht te boeken voor de miles :oops:....

Sunny isles girl
04-12-11, 00:01
Ik heb een vraagje hierover. Vanaf 1 sept 2011 worden met toestellen van Continental gevlogen naar DC en Newark. Dit zijn Boeing 757-200 toestellen die geen economy plus hebben. Stel je betaalt voor deze fee van $ 499.00, waar kom je dan te zitten? Business class?

mattrob
04-12-11, 00:05
Ik mag normaal als Elite vlieger in Economy Plus zitten, op deze vluchten mocht ik bij de nooduitgang zitten en dus met veel beenruimte. Ik vermoed dat dit ook zal gelden hiervoor, maar weet ik niet zeker ...

Teleton
04-12-11, 05:09
Stel je betaalt voor deze fee van $ 499.00, waar kom je dan te zitten? Business class?

Voor dat geld? Zit je er gewoon naast! Vergeet niet dat als je een Economyplus fee betaalt je alleen maar recht hebt op een economyplusstoel als die beschikbaar is. En laten ze nu schaars zijn in de Continentalvliegtuigen. Je kunt ze ook niet, zoals in een United vliegtuig, van te voren vastleggen. Voor die vluchten heb je dus de meeste kans op een gewone economy stoel.....en verder niet zeuren. That's life! Daarom boeken sommige slimmerikken de vlucht via Chicago of vertrekken ze vanaf Brussel.

Guus
04-12-11, 18:55
@Sunny isles girl;
Als dat zo zou zijn dan zou ik per direct de $499 op tafel leggen. Continental Airlines beschouwt in de 757 de stoelrijen 7 t/m 14 als 'preferred seats' omdat deze het dichts bij de uitgang zitten. Deze stoelen en de stoelen op de exits rows zijn in eerste aanleg beschikbaar voor frequent flyers en passagiers die hebben betaald voor economy plus. Helaas voor jou dus geen automatische upgrade naar Business Class.

PENPE
30-12-11, 23:44
Voor diegene die deelnemen in het United Mileage Plus programma:

Part of the merger between United and Continental involves converting to a new technology system, late in the first quarter of 2012. At that point, we'll begin delivering the benefits of the 2012 MileagePlus® program. Until then, elite members' 2011 status and benefits will be extended. We will extend the validity of elite credentials as well, so elite members will continue to enjoy their benefits when flying on United and Star Alliance™ member airlines.

The complete article : http://hub.united.com/News/LoyaltyProgr ... ended.aspx

Met dank aan Edwin ( Edwin & Wendy & Vincent ) die mij hierop attendeerde

Ta2 Gerrit
31-12-11, 10:54
Prima actie, daar gaan we zeker nog gebruik van maken.

julieke
31-12-11, 17:32
wilt dit ook zeggen dat je dit jaar nog gebruik kan maken van het aantal mijlen voor een gratis vlucht?

Ik weet nog dat vorig jaar je rond de 55 000 mijlen nodig had voor een ticket round trip. Ik heel blij omdat ik er nu rond de 60 000 gespaard heb en ik zie dat je er nu 100 000 nodig hebt!
Dat wordt dan nog jaren verder vliegen/sparen...

Weet er ook iemand of je vanaf nu 1 kaartje kan hebben voor alle familieleden? Want zoon of dochter gaan hier niet altijd mee op reis...

Guus
31-12-11, 18:54
De saver award tickets zijn nog steeds 60k. Als deze echter niet meer beschikbaar zijn dan kun je alsnog je miles gebruiken tegen het standard tarief (110k). Handig voor mensen met veel miles. Als je bij United niets kunt vinden in de saver award categorie dan moet je even breder zoeken. Soms vind je bij de Star Alliance partners nog een ’koopje’.

Teleton
04-01-12, 10:10
Voor twijfelaars met lange benen:

De prijs van de economystoelen wordt per 6 januari met $ 74 verhoogd naar $ 499. Overweeg je Economyplus stoelen? Dan kan het voordelig zijn om ze nu te bestellen!

Het is vaak voordeliger om de stoelen vooraf te bestellen dan dit ter plekke te doen. Aan de balie betaal je per persoon. Als je vooraf betaalt, mag je voor die prijs met twee personen profiteren!

Voor twijfelaars met lange tenen:

Voorkom teleurstelling: lees de voorwaarden goed en bedenk dat ze pas eind 2011 begonnen zijn met de ombouw van Continental-vliegtuigen........#-o

PENPE
04-01-12, 10:30
..Continental Airlines beschouwt in de 757 de stoelrijen 7 t/m 14 als 'preferred seats' omdat deze het dichts bij de uitgang zitten. Deze stoelen en de stoelen op de exits rows zijn in eerste aanleg beschikbaar voor frequent flyers en passagiers die hebben betaald voor economy plus..Klopt inderdaad, ook wij hadden als United Premier Member de 'preferred seating' aan boord vd 757-200
..De prijs van de economystoelen wordt per 6 januari met $ 74 verhoogd naar $ 499. Overweeg je Economyplus stoelen? Dan kan het voordelig zijn om ze nu te bestellen!
Voorkom teleurstelling: lees de voorwaarden goed en bedenk dat ze pas eind 2011 begonnen zijn met de ombouw van Continental-vliegtuigen........#-oOmdat wij in 2011 onze "Mileage-quota" net niet gehaald hebben moeten wij voor 2012 weer een 'Annual' aanschaffen. Heb geprobeerd om deze te boeken, want wilde nog van de oude prijs ( $425 ) profiteren want dat halen wij er met gemak uit. Door problemen met de implementatie van het nieuwe frequent-flyer programma is besloten om de 2011-status met 3 maanden te verlengen. Dat houdt wel in dat ik nu geen annual kan aanschaffen om dat het systeem zegt dat ik Premier-member ben en derhalve complimentary access heb voor Economy Plus. Derhalve kan ik nu geen annual nemen voor de overige vluchten die ik later dit jaar nog ga maken, maar United/Continental schijnen later dit kwartaal met een oplossing te komen.

Vooralsnog vliegen wij dus over een kleine maand weer Economy Plus ;)

De miles die je krijgt tijdens de 'verlengingsperiode' tellen overigens niet mee voor de 2012 kwalificatie, da's nou weer jammer....

Ta2 Gerrit
04-01-12, 15:08
Derhalve kan ik nu geen annual nemen voor de overige vluchten die ik later dit jaar nog ga maken, maar United/Continental schijnen later dit kwartaal met een oplossing te komen.

Als je de komende vluchte nu al boekt, en E-plus (comp. via Premier) stoelen vastlegt, zou je dan achteraf alsnog moeten betalen hiervoor ?

Als de annual steeds prijziger wordt, overweeg ik om het maar per vlucht te bekijken.
We hebben nu 2 Aer Lingus vluchten in de rij staan, dus United is geen hoofdzaak meer.
De prijs blijft uitendelijk het bewijs.

Ebelix
04-01-12, 16:08
Een hele goeie vraag. Ik denk eerder dat je dan gelijk moet betalen. Als het computersysteem goed gemaakt is wordt er gecheckt wanneer de bevoorrechte status afloopt en wordt daar met het vastleggen van de stoelen rekening meegehouden. Het nadeel van mijn theorie is wat gebeurt er als je de beschermde status weet te verlengen en je hebt de economy plus plaatsen al betaald. Krijg je dan je geld terug?

Teleton
04-01-12, 17:19
. Krijg je dan je geld terug?
Nee, bij ons i.i.g. niet. Zelfs niet na bellen, zeuren en bedelen....zielig doen: goeie klant enz. enz. Maar misschien lukt het bij een ander wel.

Heb hetzelfde dilemma als Gerrit. Er zijn soms aantrekkleijker aanbiedingen, maar ja we hebben nu eenmaal E+, dus zullen we ruim zitten ook...:mrgreen:.

Ebelix
05-01-12, 00:24
En dan maar hopen dat je geen Continental toestel krijgt waar nog geen E+ in zit.

Wat gaven ze als reden op dat je het betaalde bedrag niet terug kreeg?

Teleton
05-01-12, 09:30
Wat gaven ze als reden op dat je het betaalde bedrag niet terug kreeg?

Wij hadden ooit (2008) voor de heen en terugreis op de intercontinentale vluchten E+tickets gereserveerd tijdens het boekingsproces. Daarna ben ik pas uit gaan zoeken hoe het met het jaarabonnement zat. Dat was niet slim, want je moet natuurlijk altijd eerst kijken, dan denken en dan pas doen. De kosten voor twee vluchten bedroegen bijna net zoveel als een abonnement. Ik heb direct telefonisch overlegd met de vraag of ik de E+ stoelen kon annuleren en alsnog een jaarabonnement op E+ kon nemen. Dit werd stelselmatig geweigerd. Gekocht= gekocht. Niet zo klantvriendelijk, maar er is weinig aan te doen. Sinds die tijd hebben we een abonnement.........:-&.

Sunny isles girl
06-01-12, 20:50
@Ebelix;
Continental is ook een veel kleiner toestel en dan ook nog geen Economy plus stoel. Ik vind wel dat het dan achteruit gaat. Ik heb jarenlang United gevlogen in de economy plus klasse en ook nog door de miles een gratis ticket gehad, maar ik vind dit wel een flinke achteruitgang.

Ta2 Gerrit
06-01-12, 21:20
Same here, vandaar dat we de Skymiles pas maar weer uit het stof getrokken hebben :lol:
Ook gezien de ticketprijzen van onze "voormalige" eerste keus.

derrobbie
10-01-12, 16:23
Eind augustus gaan we weer richting Florida en hebben een 3 daagse stopover in Washington gepland.
Alle vluchten staan op één ticket. Nu was het altijd zo dat je bij Delta op een internationaal ticket geen bijkomende kosten krijgt voor bagage tijdens een 'Domestic' vlucht.
Maar dit keer vliegen we (voor het eerst) met United en kan bij hun op de site hier niets over vinden.
Zijn er bijkomende bagagekosten voor onze binnenlandse vlucht??

Edit:
:oops: Geloof dat ik iets te snel was met mijn vraag.
Vond dit bij 'United's International checked baggage' uitleg


For a trip that includes a stopover, your bags will be checked to your stopover point, where you will collect your bags. When you resume travel, you may check your bags again, subject to applicable fees from the new point of check-in to the destination.Lijkt er dus op dat het geld gaat kosten dit keer.:sad:

Ta2 Gerrit
10-01-12, 17:11
Daar lijkt het inderdaad op. Het moet tegenwoordig allemaal geld kosten.

http://img4.imageshack.us/img4/5815/unitedbagage.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/4/unitedbagage.jpg/)

Ik heb overigens je vraag maar toegevoegd aan een bestaan topic over United

corrus
10-01-12, 18:04
Dit geldt uitsluitend indien deze vervolgvlucht GEEN onderdeel is van een (andere) transatlantische vlucht.

ietie
10-01-12, 18:09
Wij hebben tot nu toe al 2 keer een wisseling gehad in ons vluchtschema, en 2 keer niet possitief.
Is het mogelijk om je standby te laten zetten voor een vroegere vlucht?
En zitten hier kosten aan verbonden.
Ik namelijk helemaal geen idee hoe zoiets werkt vandaar mij vraag.
Onze heen vlucht heeft een hele lange stop in chicago en onze terug vlucht is verplaats van `s avonds naar `s morgens vroeg.
Nu kan ik nog leven met de terugweg maar de heen weg word zo wel heel erg lang, vandaar mij vraag.

[verwijderd]
10-01-12, 18:23
ietie neem eerst eens contact op met de organisatie waarbij je hebt geboekt, misschien is er nog wat aan te doen.

Verder kun je je altijd op een vroegere vlucht op de waitlist laten zetten maar zoals ik altijd begrepen heb gaan je koffers dan helaas wel met de oorspronkelijke vlucht mee. Dus je moet dan alsnog op je koffers gaan wachten, maar je kan wel alvast je auto ophalen en wat gaan eten op MCO.

Michael66
10-01-12, 18:23
Alhoewel je nergens recht op hebt (je kunt het niet eisen) zullen ze er niet snel moeilijk over doen. Ik heb mezelf enkele malen gewoon eerder op het vliegveld gemeld en gevraagd of ik met een eerdere vlucht mee kon. No problem: als er plaats is boeken ze je zo om. Is er geen plaats dan zetten ze je op de standby lijst. Daarvoor geldt wel: wie het eerst komt, die het eerst vliegt.

Nogmaals: Als je het vraagt proberen ze je te helpen.
Als je het eist ... dan krijg je (meestal) niets.

Ebelix
10-01-12, 18:25
Het beste is om United te bellen en te vragen of je niet op een eerdere/latere vlucht geboekt kan worden. Als reden wel opgeven dat zij de boekingen elke keer aanpassen.

Kijk zelf eerst welke vluchten eerder en later gaan. Ook bij Continental.

ietie
10-01-12, 18:26
@verwijderd;
Dat is dus ook geen optie dan ben ik nog pas heel laat in onze villa.
Ik vrees dat ik op dit moment niks anders kan doen dan allleen maar duimen dat de tijden
weer veranderd worden en dan deze keer positief voor ons.

derrobbie
10-01-12, 20:22
Dit geldt uitsluitend indien deze vervolgvlucht GEEN onderdeel is van een (andere) transatlantische vlucht.

Zo las ik het ook. Dus omdat we vanuit Washington doorvliegen (via Ft. Lauderdale) naar Key West is er hier dus schijnbaar sprake van een binnenlandse vlucht, ondanks dat alles op één 'international Itinenary' staat.
Dit in tegenstelling tot Delta. We zijn er zelfs een keer door iemand van Delta op gewezen dat we er op moesten letten dat we voor onze stopover vlucht van New York naar Miami niet voor de koffers moesten betalen.
Maar elke luchtvaartmaatschappij heeft uiteraard z'n eigen regels en we zien het ter plaatse wel.

Teleton
10-01-12, 21:14
Dat is dus ook geen optie dan ben ik nog pas heel laat in onze villa.
Even heel duidelijk: Bel nou (direct, subiet, onmiddellijk, seffens, niet weldra maar nu, maintenant, tout de suite, heute nog, nondedju!) op, leg de zaak voor en vraag om een oplossing. Dat is de enig juiste optie. Als je gaat zitten duimen verandert er echt niks........](*,)

Ik zeg uit ervaring: doen! In veel gevallen krijgt de klant net iets meer dan waar hij recht op heeft. Blijf vriendelijk, beleefd en hou alle opties open.

[verwijderd]
10-01-12, 22:22
Bellen werkt 10 keer sneller.

Alleen zal er nu niemand meer zijn om te bellen en morgen moet je er natuurlijk wel de mogelijkheid toe hebben als je werkt.

En het grote probleem blijft dat er ook mogelijkheden moeten zijn, iedereen weet inmiddels dat United en Continental vluchten aan het samen voegen zijn en dat er hierdoor continu wijzigingen plaatsvinden en zelfs gewoon vluchten compleet verdwijnen uit het schema.

Hier kan de reisorganisatie uiteindelijk niets aan doen maar krijgt natuurlijk wel de klagende gedupeerde reiziger aan de lijn. Ook wij hebben dit aan de hand gehad en konden in eerste instantie de wijzigingen alleen maar slikken. Gelukkig voor ons bleven ze wijzigen en konden we vlak voor de vakantie na een belletje met een zeer behulpzame en vriendelijk UA medewerker wel wijzigen. Maar als dit niet had gekund hadden wij helaas ook de zeer lange overstap moeten slikken.

Maar denk wel even om dat de medewerkers van de reisorganisatie hier ook vastzitten aan de wil of onwil van UA medewerkers om hier een oplossing voor te zoeken. En helaas boek je nog steeds een ticket om vervoerd te worden van A naar B en kan je je niet beroepen op de aangegeven vluchtschema's op het moment van boeken.

En mocht het zo zijn dat je langer moet wachten probeer er dan toch wat van te maken, anders bederft het meteen de vakantiepret en dat zou zonde zijn.

Ebelix
11-01-12, 07:59
Je kan toch 's avonds United in Amerika bellen.

Beschikbaarheid is een issue maar uit ervaring weet ik dat Amerikanen hun tickets altijd laat boeken. Als er nog genoeg tijd totdat je vertrek kunnen er nog mogelijkheden zijn wanneer United meewerkt.

Teleton
11-01-12, 10:17
na een belletje met een zeer behulpzame en vriendelijk UA medewerker wel wijzigen.
Da's nou precies wat ik bedoel!

@ ietie: Toch nog niet overtuigend genoeg: Het advies was bellen. Een medewerker kan de alternatieven niet allemaal voor je op papier zetten. In een gesprek kan je direkt met hem of haar onderhandelen.......Toe nou#-o.

mattrob
11-01-12, 14:46
En ik zou ook zeker met United in de US bellen, afgezien feit dat ze 24uur bereikbaar zijn (per dag dus), zijn die veel flexibeler en behulpzamer ! Ik ben ook al vaak op die manier heel goed geholpen, omzetten van vluchten, etc.
Als je de komende vluchte nu al boekt, en E-plus (comp. via Premier) stoelen vastlegt, zou je dan achteraf alsnog moeten betalen hiervoor?In het recente verleden in ieder geval niet. Op het moment dat je op die stoelen geboekt staat, checkt niemand meer achteraf of je daar op dat moment nog recht op hebt. Op het moment van boeken wordt gekeken, daarna niet meer.

Ik heb zelfs met heel lief en aardig doen (bellen met de US, zie ook hierboven) voor elkaar gekregen dat we met 4 personen Econ+ zitten, terwijl er maar 1 Premier Exec Member is (ik dus). En als je dus eenmaal zo geboekt bent, is het verder klaar ;-)

Ta2 Gerrit
11-01-12, 15:20
We hebben jullie pad al gevolgd en vliegen nu Delta, vanaf Brussel. Voor €534,- p/p

ietie
11-01-12, 16:25
Usafun heeft voor mij alle mogelijk opties onderzocht, ook een telefoontje naar de vliegtuigmaatschappij mocht helaas niet baten.
De oorspronkelijk vlucht is gecanceld en wij zitten op de eerst volgende vlucht, er zit dus niks anders op dan veel geduld hebben en wachten, en wachten en wachten.....

Ebelix
11-01-12, 18:02
Hebben ze dan ook de mogelijkheden gecheckt om via Washington te vliegen?

Vanaf Chicago O'Hare gaan er 5 vluchten per dag naar Orlando. 3 voor 12 's middags en 2 na 12 uur. Een om 1 uur en een om 6 uur. Die van 1 uur kan je niet halen omdat je te laat in Chicago arriveert.

Vanaf Washington Dulles gaan ook 5 vluchten per dag. Een voor 12 uur 's middags en 4 in de loop van de middag en avond. Dit sluit veel beter aan op de vluchten uit Europa dan de doorverbinding in Chicago.

Retour zijn er uiteraard ook 5 vluchten vanauit Orlando naar beide steden. Naar Washington 2 in de ochtend en 3 in de middag. De beste aansluiting is waarschijnlijk de 13.45 uur. Naar Chicago gaan 2 vluchten in de morgen en 3 in de middag. De middag vluchten gaan om 12.19 uur, 14.22 uur en 16.32 uur. De laatste is te laat voor de doorvebinding naar Europa maar de andere 2 moeten te doen zijn.

Ik heb gezocht op een doordeweekse dag in april.

Wellicht kan je toch United bellen of contact opnemen met Usafun. Het is belangrijk dat je laat blijken waar je het over hebt zonder boos te worden. Keep smiling is erg belangrijk.

[verwijderd]
11-01-12, 18:17
De mensen bij USAfunvacations kennende doen die echt wat ze zeggen en als die aangeven alle mogelijkheden bekeken te hebben en gebeld te hebben met United is er dus geen mogelijkheid om om te boeken.

Er zijn misschien wel andere vluchten maar je zit dan nog met je boekingsklasse, als jouw boekingsklasse op deze andere vluchten al vol is kan de reisorganisatie je niet over plaatsen hoe graag ze ook zouden willen. Dan ben je nml. overgeleverd aan United en als die het verzoek afwijzen zoals bij het telefoontje van USAfunvacations aan United dan houdt het toch echt op.

Dan is het een kwestie van hopen op een positievere vluchtwijziging in de komende tijd en anders genieten van je lay over die wat langer is dan gepland en gehoopt.

Teleton
11-01-12, 18:28
. Dan ben je nml. overgeleverd aan United en als die het verzoek afwijzen zoals bij het telefoontje van USAfunvacations aan United dan houdt het toch echt op.
Nou nog een keer, dan schei ik er maar over uit en met alle respect voor alle reisorganisaties die ongetwijfeld hun best zullen doen: Bel nou gewoon zelf met United in zulke gevallen.

Zorg dat je weet waar je over praat, zoals Ebelix ook al aangeeft, raadpleeg het vluchtschema van die dag. Bekijk wat je zelf graag zou willen en leg het voor.......aan de beslisser. En dat is niet de touroperator maar de luchtvaartmaaschappij!

mattrob
11-01-12, 18:39
Eens met Teleton, en ik raad je ook aan met United USA (of India, tenminste zo klinkt het) te bellen; heel behulpzaam en flexibel. Maar ook mijn laatste advies ;)

ietie
11-01-12, 21:15
Ze hebben inderdaad gekeken naar alle opties met een tussen stop in verschillende plaatsen, maar aangezien het mei vakantie is zitten de vluchten gewoon vol.

Guus
11-01-12, 23:50
Vanaf Washington Dulles gaan ook 5 vluchten per dag. Een voor 12 uur 's middags en 4 in de loop van de middag en avond. Dit sluit veel beter aan op de vluchten uit Europa dan de doorverbinding in Chicago.
Dat klopt, mits United de vlucht van Europa naar de VS zonder tussenstop kan maken. Bijgevoegd linkje geeft een korte samenvatting van hoe het op dit moment met de 757's gaat http://online.wsj.com/article/SB10001424052970203436904577152974098241982.html?r u=yahoo&mod=yahoo_hs. Niet zo heel best dus. Eén troost, mocht je in DC blijven hangen dan staat niets je in de weg om een avondje DC te doen. Ik kan het je aanbevelen.

Sunny isles girl
26-01-12, 01:45
Eens met Teleton, en ik raad je ook aan met United USA (of India, tenminste zo klinkt het) te bellen; heel behulpzaam en flexibel. Maar ook mijn laatste advies ;)

Als je een nasale klank hoort, dan heeft United hun customer service uit besteed aan India. Ooit had ik ook een klacht en had dit via United office in Amsterdam gedaan, maar daar kreeg ik nul op rekest. Daarna heb ik het hoofdkantoor aangeschreven met mijn klacht, en dat was heel mooi opgelost. Wij krijgen $ 300.00 aan vouchers.

Jfn
09-02-12, 10:18
Voor diegenenen die rond deze tijd op een van de United hubs (Newark EWR of Washington IAD) richting Amsterdam vliegen (Met United uiteraard):

Als je @united volgt op twitter maak je kans op een gratis upgrade naar EconomyPlus voor de reis naar huis!

Via @united wordt aangekondigd wanneer ze bij een bepaalde gate rondhangen en als volger kun je je dan melden bij de balie en een gratis upgrade ontvangen voor je intercontinentale vlucht.

Ik heb voor de terugreis nog geen E+upgrade geregeld. Fingers crossed!

Njit
09-02-12, 10:26
Ik zet mijn data nooit aan in het buitenland. Maar voor degene met een abonnement van de baas is het een leuke actie ;)

Jfn
09-02-12, 10:46
Ik heb ook geen data abonnement mijn werkgever. Ik gebruik altijd een GoPhone sim kaartje als ik in de VS ben en daar koop ik dan een databundel bij.

Snel, stukken goedkoper en in Florida overal dekking.

rolandino
09-02-12, 11:42
Ik volg United al even en zie inderdaad redelijk wat acties langs komen. Zal het in de gaten houden :)

@Njit, elk vliegveld heeft vaak wel gratis wifi spots :)

cindy74
09-02-12, 21:01
wij hebben plots andere plaatsen gekregen blijkt onze goeie ouwe 777 een update gekregen te hebben met de eerst 2 -5-2 nu 3-3-3 . Klopt dit nieuws ?
hier een foto
http://i44.tinypic.com/2njkk0m.jpg

sonja
09-02-12, 22:47
Dat zat er aan te komen, de 777 worden omgebouwd naar een 3-3-3 configuratie. Maar ik zie ook grotere schermpjes. :-)

PENPE
10-02-12, 00:33
Dat zat er aan te komen, de 777 worden omgebouwd naar een 3-3-3 configuratie. Maar ik zie ook grotere schermpjes. :-)

Die grotere schermpjes zijn inderdaad een verbetering, nadeel is wel dat het touchscreens zijn en dan is het niet fijn als je achterbuurman 8 uur aan 1 stuk spelletjes doet. Tenzij je getik tegen de achterkant van je hoofdsteun leuk vindt...

trails
10-02-12, 03:08
Bij Air France heb je ook touch screens in de Airbus 380. Bij spelletjes gebruik je echter je "afstandsbediening" zal ik maar zeggen. Ik heb geen enkele keer mijn achterbuur tegen het scherm voelen tikken dus ik neem aan dat dat bij de Boeing ook wel mee zal vallen.

rolandino
10-02-12, 10:27
Ook Continental heeft die spelletjes in de 757 zitten, waarbij je wel moet rammen op schermen. Even is niet erg, maar als iemand dat constant doet als je wil slapen, dan kijk je wel even boos achterom als ze na paar keer vragen nog niet stoppen. Bij de 777 van KLM ging wel alles via de afstandsbediening, wat toch een stuk fijner werkt, en minder hinderlijk.

sonja
12-02-12, 12:08
De 'premier benefits voor de diverse status levels' zijn bekend gemaakt.
De silver members kunnen nog maar 1 koffer gratis meenemen in plaats van 2 . De Gold, Platinum en 1K members kunnen 3 bags van elk 32 kg gratis meenemen. :shock:
Verder lijkt het dat de silver members alleen bij check in toegang krijgen tot E+ in plaats van, zoals nu, bij de boeking. Hier (http://www.mileageplusmergerupdates.com/en/mp/MileagePlusin2012/2012MPStatusChart) staan alle voorwaarden op een rijtje.

Martinos
12-02-12, 16:57
Dat zat er aan te komen, de 777 worden omgebouwd naar een 3-3-3 configuratie. Maar ik zie ook grotere schermpjes. :-)

Wij gaan in juni met Air France terug. Stond eerst op een 747 maar is nu gewijzigd naar 777-300. Die hebben een 3-4-3 indeling :shock: Zal lekker krap zijn dan.

Teleton
12-02-12, 17:56
wij hebben plots andere plaatsen gekregen blijkt onze goeie ouwe 777 een update gekregen te hebben met de eerst 2 -5-2 nu 3-3-3 . Je kunt je stoelnummers toch weer aanpassen, of heb je dat al gedaan?

Voor wie niet met z'n drietjes op een rij wil zitten: op rij 31 zit je met z'n tweetjes naast elkaar in de economy. Maar wel naast de lavatories...En in Economyplus (http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_777-200_2_New.php) heb je op rij 20 ook nog 2 stoelen naast elkaar...

Innieminnie
12-02-12, 18:31
Die 3-3-3 heb ik mee gevlogen maar dan met Continental, erg relaxed. Nu (nog) wel erg mooi van binnen. Vond de stoelen ook relaxed vergeleken met de oudere toestellen. Wat ruimer vond ik.

cindy74
12-02-12, 23:04
We zijn nog aan het twijfelen om economy pluss te boeken. Aan de toiletten zitten spreekt mij ook niet direct aan :-)

Ebelix
13-02-12, 09:03
Je kan toch ook in het midden Economy plus gaan zitten. Dan heb je geen lat van de toiletten.

donkey
05-03-12, 16:50
Ik ben de laatste tijd niet meer zo tevreden over United omdat ze zo maar vluchten schrappen en je zelf heel veel moeite moet doen om nog een beetje redelijk vluchtschema te krijgen.
Maar nu is het helemaal een puinhoop. Ze hebben de website vernieuwd door de merger. En ook alle mileageplus accounts gemigreerd.
Ik ben dus mijn lifetime flight miles kwijt:sad: Ik heb maar een mail gestuurd om deze weer terug te krijgen.
Ook kun je geen abonnementen meer nemen op eco + en premier baggage.
:cry: Het wordt nu allemaal veel te duur..

PENPE
05-03-12, 20:10
Deze melding stond zaterdag al op Facebook :

.."..As we communicated last week, miles may not be viewable immediately in MileagePlus accounts after our system cutover. We’ve begun the process of updating account balances. Premier members and members who linked their accounts should see accurate balances within 24 hours. Others may take longer, but generally within 48 hours of initial login.."..

Omdat onze Premier Silver dit weekend afliep hebben wij vrijdagnacht nog snel onze stoelen op EconomyPlus gezet, wat overigens gewoon lukte. Echter voor de vlucht AMS > IAD lukte dit niet online om dat dat een Continental vlucht is. Daar ga ik deze week nog ff over bellen :-s


Ook bij ons staat overigens de Mileage Balance nog op '0'...

donkey
05-03-12, 20:51
Mijn mileage balance klopt gelukkig nog. En ik was premier en nu silver member. Dat klopt volgens mij ook niet:?
Maar je kunt op de beginpagina inloggen met confirmation nr van je vlucht + achternaam.
Dan kun je je stoelen kiezen, ook van de "oude" continental vluchten.

PENPE
05-03-12, 21:31
Kan inderdaad op die manier bij mn stoelen komen, echter als ik voor mn vlucht AMS > IAD Ecoplus wil aanklikken kan dat wel, maar moet na bevestiging mn cc-nummer ingeven, dit in tegenstelling tot de vluchten die ik vrijdagavond heb aangepast ( IAD > MCO en MCO > ORD en ORD > AMS ) die kon ik gratis upgraden. Zal ze maar eens even gaan bellen...

Daan
07-03-12, 09:12
De site van United Airlines is nu dezelfde site als die van Continental geworden. En die van continental verwijst nu naar die van United.

Dus de merger gaat toch wat vorm aannemen :)

Ebelix
07-03-12, 10:24
De merger is al bijna klaar.

ttubbie
11-04-12, 16:24
De fusie is nu volledig achter de rug. Continental heeft opgehouden te bestaan en de vliegtuigen worden herschilderd, waarbij het bekende logo van Continental op de staart behouden blijft maar de naam dus vervangen wordt door United.

ietie
11-04-12, 16:48
Maakt het dus ook niet meer uit waar je online inchecked?
Ik heb nl geboekt bij continantal maar de vlucht word uitgevoerd door united.

sonja
11-04-12, 16:52
Er is nog maar één, geheel vernieuwde, site, daar kun je ook je reservering vinden.

ietie
11-04-12, 17:02
Oke bedankt, !

rolandino
11-04-12, 23:20
Er is nog maar één, geheel vernieuwde, site, daar kun je ook je reservering vinden.
Vernieuwde? Ze hebben de Continental site gepakt er een united logo op geplakt. Terwijl de United site stukken overzichtelijker (en moderner) was. Ik begreep dat dit een compromis was tijdens de fusie, waarschijnlijk had continental een betere deal met de bouwer of een eigen beheer team. Als je via google zoekt op iets over united kom je op tig dode links uit, niet erg gebruikersvriendelijk en professioneel. Einde van deze kritische noot ;-)

sonja
12-04-12, 10:00
Vernieuwde? Ze hebben de Continental site gepakt er een united logo op geplakt. Terwijl de United site stukken overzichtelijker (en moderner) was.

Helemaal mee eens, de site is ongeorganiseerd, rommelig, heeft een vervelend lettertype en doet erg ouderwets aan. Het is een zoekplaatje.
Maar ja United zelf gaat ook hard achteruit.

Sanibel
12-04-12, 14:05
Laat ik in al deze negatieve reacties toch ook een pluspunt benoemen.
Tijdens het inchecken moet je op de oude site alle gegevens nog invullen(paspoort gegevens etc.), dat is nu niet meer nodig, hij haalt deze op uit je instellingen.
scheelt een hoop werk tijdens het inchecken.

Sjon, Bianca en Romy.

sonja
12-04-12, 19:04
Tijdens het inchecken moet je op de oude site alle gegevens nog invullen(paspoort gegevens etc.), dat is nu niet meer nodig, hij haalt deze op uit je instellingen.

Welke instellingen bedoel je hiermee:?:

Sanibel
13-04-12, 09:57
Welke instellingen bedoel je hiermee:?:

Ik bedoel hiermee o.a. Paspoort nummer, aanmaak datum, verval datum.
Vroeger moest je dat nog allemaal invullen.

rolandino
13-04-12, 10:04
Ik vraag me af waar hij dat weghaalt? Uit je milageplus account? Want tijdens het inchecken moest ik nog alles invullen. Op de terugweg was het al wel ingevuld, maar dat lijkt mij ook zeer logisch.

Ta2 Gerrit
13-04-12, 10:06
Die gegevens moet je dan al wel ingevuld hebben in bijv. je Milageplus account en aangeven dat je die gegevens bewaard/opgeslagen wil hebben, anders werkt dat niet.
Maar dat is dan eenmalig, dus is het wel wat makkelijker geworden t.o.v. voorheen.

JKG
14-04-12, 13:45
Zo, ik heb even gemist dat je nu 20 dollar meer mag betalen voor een 2e tas.
Ik vond 50 dollar al aardig aan de prijs (vergeleken met gratis, voorheen), maken ze het nog even 40% duurder!
Nouja, nog meer kopen dus in Florida om die 70 dollar gerechtigd te maken. :mrgreen:

En fijn dat ik eerst moet bellen voor ik online in kan checken omdat er wat veranderd is.
Het vliegtuig zal wel 1 minuut eerder vertrekken ofzo. Online inchecken is nu onmogelijk zonder te bellen... United wordt slechter, ook die 3x3x3 of 3x3 stoelindeling bevalt me niet. Jammer.
Eens even zien of ik nu United NL ga bellen of naar die lui in India die alles zogenaamd begrijpen. :)

edit; pff ik wordt doof van die muziek.. enorm schel en hard (ja, telefoon staat op het laagste streepje) en kans op een uur wachttijd of meer. Ik ga mooi even wat anders doen en het straks weer proberen. Leuk zo'n merger.

rolandino
14-04-12, 15:02
Waarom moet je bellen? Zowel op de heenweg als de terugweg niet hoeven doen. Ondanks dat we op de terugweg een extra koffer hadden (aangemeld en betaald bij on-line inchecken).
Laat maar, te snel over het "omdat er wat veranderd is" heen gelezen. :|

JKG
14-04-12, 15:15
Je hoeft niet online in te checken, maar ik vind het altijd wel makkelijk.
Eveneens als je een 2e tas wilt inchecken (dat is online meen ik goedkoper dan op het laatste moment?). Maar die gaat plat mee in een koffer heen, en vol terug. :mrgreen:

JKG
14-04-12, 15:24
Zo, nu wat sneller contact. De beste man had wat dingen aangepast op het reserveringsnummer, maar ik zou als nog niet online kunnen inchecken. Nouja, dan morgen gewoon maar naar Schiphol. Hij gaf wel aan dat als ik terug niet online in kon checken, de prijs van een 2e koffer gewoon 70 dollar blijft en er dus geen verschil is tussen online aangeven of pas op het vliegveld bij het inchecken.

hannie
14-04-12, 21:36
Ik log net in op mijn mileage plus account en nu zie ik dat we allemaal een nieuw nummer hebben gekregen. Het is van een 11 cijferig nummer nu 8 tekens geworden. Op zich niet erg natuurlijk maar ik heb net van de week een poos met TAP Portugal aan de lijn gehangen om al onze gegevens door te geven. Paspoort nummers en UA mileage plus nummers. (heel onhandig dat dit bij TAP niet online kan)
Heb dus onze oude nummers doorgegeven. Zou dit nou automatisch goed komen? Kan er niet echt wat over vinden op de United site.

mattrob
14-04-12, 22:52
Ik denk het niet (alhoewel geen ervaring), omdat United echt naar nieuw systeem van codes is overgegaan. Ik zou het echt weer laten aanpassen hoor ! Anders is er grote kans dat je niets krijgt en er achteraf weer achteraan moet.

Tamara36
16-04-12, 14:29
Het zal vast wel eens verteld zijn hier maar toch, ff voor de zekerheid....

Als ik het goed heb mag je bij united 18 KG handbagage meenemen en 23 KG aan bagage die het ruim in gaat.... Ehm.... dat 2e, mag dat verdeelt zijn over 2 koffers?

(blond met dt)

Teleton
16-04-12, 14:44
Als ik het goed heb mag je bij united 18 KG handbagage meenemen en 23 KG aan bagage die het ruim in gaat.... Ehm.... dat 2e, mag dat verdeelt zijn over 2 koffers?

(blond met dt)

Van de enig echte site van United over de handbagage:

United Airlines will permit one bag plus one personal item (see below), per customer to be carried on the aircraft.
The maximum combined linear measurement (length + width + height) of carry-on bags must not exceed 14 inches x 9 inches x 22 inches (23 x 35 x 56 cm) or 45 linear inches (114 cm).
Please note: All carry-on items must be stowed under the seat in front of you or in the overhead bin. Items may not be stowed in the seat back pocket. Any item in excess of carry-on baggage size or allowance requirements as listed above will be checked to your final destination and may be subject to applicable checked baggage fees (https://www.united.com/CMS/en-US/travel/Pages/CheckedBaggage.aspx).​



Verder mag je een koffer inchecken die niet zwaarder mag zijn dan 23 kilo.

Ta2 Gerrit
16-04-12, 14:47
Ehm.... dat 2e, mag dat verdeelt zijn over 2 koffers?

(blond met dt)

Dat mag wel, maar het kost je dan we €50,- extra, want je hebt een extra koffer.

Tamara36
16-04-12, 14:49
Thank`s!! Weer een beetje wijzer ;-)

mvv
16-04-12, 18:30
Over een week zijn we opweg naar Florida. We vliegen met United van Schiphol naar Washington, hier hebben we een uur overstap tijd op de vlucht naar Orlando (ook met United). Is een uur ruim voldoende of wordt het rennen?

De koffers gaan automatisch naar het andere vliegtuig?

Alvast bedankt!

hannie
16-04-12, 18:48
1 uur overstap in Washington is best wel kort. Je moet in die tijd immers ook door immigrations en daar kan het nog wel eens druk zijn.

Teleton
16-04-12, 18:54
De koffers gaan automatisch naar het andere vliegtuig?

Nou, dus niet. Je mag ze zelf van de band plukken, dan zelf door de ouane sjouwen en laten controleren als je pech hebt. Daarna lever je ze zelf weer in en dan....gaan ze automatisch naar het volgende vliegtuig.

De overstaptijd is dus erg krap, want je moet, zoals Hannie zegt, ook nog door Immigrations. Het word rennen...of juist wachten...of er op het volgende vliegtuig een plekje vrij is.....[-o<

mvv
16-04-12, 19:13
Oh hemel, hopen dat dat goed gaat komen en we sowieso geen vertraging hebben. Vertrekken er veel vluchten per dag van Washington naar Orlando?

Teleton
16-04-12, 19:36
Vertrekken er veel vluchten per dag van Washington naar Orlando? Hoe laat kom je aan? Je kunt ook op de site van United het schema bekijken.

mvv
16-04-12, 19:46
We komen om 13:30 aan en we vertrekken om 14:35, even kijken of er daarna nog een aantal vluchten vertrekken

Teleton
16-04-12, 20:01
We komen om 13:30 aan en we vertrekken om 14:35, Daarna zijn er nog twee vluchten. Reken er maar op dat deze knijpvol zitten, zeker die van 16:54.

Wie heeft dit schema verzonnen? Het is wel een rustige periode op het vliegveld. Gemiddeld komen er rond die tijd 1900 mensen aan en zijn er 26 boots open. De gemiddelde maximum wachttijd is een kwartier, dus dat ziet er goed uit. Maar ja, gemiddelden he......

Ennne, vergeet niet dat je ook nog een security check hebt. Sorry.....

mvv
16-04-12, 20:03
Exit reizen heeft het schema verzonnen.. we hebben al een mail verstuurd. Hopen dat het goed gaat komen. Voor ons de eerste keer Amerika en we hebben een druk schema dus ik hoop dat alles vlekkeloos veroopt. Iniedergeval bedankt voor je hulp!

rolandino
16-04-12, 20:12
Even iets aan hoop geven: vorige maand hebben we alles binnen 20 min doorlopen (vanuit vliegtuig tot en met de security check). Het kan dus zeker wel, maar je moet wel geluk hebben. Het vliegtuig waar we vervolgens in zaten (UA419: 17.10) zat echter propvol, dus het wordt wel lastig als je de aansluiting mist.

Teleton
16-04-12, 20:12
Exit reizen heeft het schema verzonnen.. we hebben al een mail verstuurd. Hmmmm...maar je hebt het schema vast wel gezien, toch voor je boekte? Maar waarschijnlijk ben je er van uit gegaan dat het wel snor zat. Hoe dan ook, een mail naar Exit verandert niks meer aan het schema dus zullen we duimen dat het allemaal goed afloopt.

Zelf dreigden we eens onze aansluiting te missen. Paniek, rennen...En bij aankomst aan de gate bleek de vlucht een uur vertraging te hebben. Het zit eens mee en het zit eens tegen!

Goeie reis gewenst volgende week en houd bij eventuele tegenslag vooral het hoofd koel en de voeten warm!

mvv
16-04-12, 20:18
Even iets aan hoop geven: vorige maand hebben we alles binnen 20 min doorlopen (vanuit vliegtuig tot en met de security check). Het kan dus zeker wel, maar je moet wel geluk hebben. Het vliegtuig waar we vervolgens in zaten (UA419: 17.10) zat echter propvol, dus het wordt wel lastig als je de aansluiting mist.

Dat is een lichtpuntje haha, hopelijk lukt het ons ook :)


Hmmmm...maar je hebt het schema vast wel gezien, toch voor je boekte? Maar waarschijnlijk ben je er van uit gegaan dat het wel snor zat. Hoe dan ook, een mail naar Exit verandert niks meer aan het schema dus zullen we duimen dat het allemaal goed afloopt.

Zelf dreigden we eens onze aansluiting te missen. Paniek, rennen...En bij aankomst aan de gate bleek de vlucht een uur vertraging te hebben. Het zit eens mee en het zit eens tegen!

Goeie reis gewenst volgende week en houd bij eventuele tegenslag vooral het hoofd koel en de voeten warm!

Ja eerst hadden we twee uur overstap tijd, een paar weken geleden kregen we een mail dat de vluchttijden veranderd waren, vandaar.

Jullie hadden dus erg veel geluk!
Ik zal in mijn blog natuurlijk bijhouden hoe de reis verlopen is!

Dennan
16-04-12, 22:00
We komen om 13:30 aan en we vertrekken om 14:35, even kijken of er daarna nog een aantal vluchten vertrekken

Die vlucht was bij ons ook omgezet, al eerder dit jaar.

Wij hebben toen zelf met United gebeld om om te laten zetten naar de vlucht van 17:10. Nu hebben we wel 3.5uur overstaptijd op Washington maar kunnen we toch wat rustiger aan doen met 2 kids.

Nadeel is natuurlijk wel weer dat we nu later in Orlando aankomen. :(

PENPE
16-04-12, 22:50
...Wij hebben toen zelf met United gebeld om om te laten zetten naar de vlucht van 17:10. Nu hebben we wel 3.5uur overstaptijd op Washington maar kunnen we toch wat rustiger aan doen met 2 kids.

Nadeel is natuurlijk wel weer dat we nu later in Orlando aankomen. :(... Wij hebben ook altijd de vlucht van 17:10 , ben je evengoed rond 19:30 op Orlando, vroeg zat toch ;-)

cindy74
16-04-12, 22:53
Wij zitten nu in washington en 1 uur is echt te kort hoor. Wij zijn er vlug door de douane xgeraakt maar de loop van a naar d is een hele trip dus dat word rennen en rennen

PENPE
16-04-12, 22:56
Wij zitten nu in washington en 1 uur is echt te kort hoor. Wij zijn er vlug door de douane xgeraakt maar de loop van a naar d is een hele trip dus dat word rennen en rennen Wij kwamen 2 jaar geleden aan op Washington met 1,5 uur vertraging, en megadruk bij Immigrations, echt op onze sokken moeten rennen...toen wij aan boord kwamen ging na ons de deur meteen dicht :ooms:

Bij Immigrations stonden iets achter ons in de rij o.a. ook nog gezinnen met kleine kids, en die hebben toen dus de vlucht gemist het ging in totaal om iets van 20 passagiers. Gelukkig gaat er om 22:00 nog een vlucht, maar daarvoor ga je dan wel op de stand-by-list...

rolandino
16-04-12, 23:07
Op de heenweg hadden we dus 20 min nodig voor alle formaliteiten. Vlucht naar Orlando had wel een uur vertraging, hierdoor 2.5 uur gehad in washington ipv de 1.5 uur die geplanned was. Prima te doen.

Op de terugweg een overstaptijd van 5 minuten door onweer in Orlando, en de vlucht dus pas dik 2 uur later vertrok. Na van D1 naar D15 gerent te hebben in enkele minuten (met een conditie van beneden 0), bleek dat er op ons werd gewacht. Er kwamen na ons nog enkele mensen aan van dezelfde vlucht. Erg netjes, maar dat zul je denk ik alleen zien bij de intercontinentale vluchten. Die kunnen nog wel wat tijd goedmaken in de lucht. Wel werd vlak na ons de deur dicht gegooid. Wonder boven wonder waren zelfs de koffers mee! Erg netjes gedaan van United, ook het wachten op de passagiers!

sonja
17-04-12, 10:13
@MVV: het is m.i. echt te krap, vraag Exit om het om te zetten of bel anders zelf even met United, 020-2013708, je wilt toch niet, zeker op je eerste reis, al die stress.

mvv
17-04-12, 12:48
Dit mailt exit-reizen:
Om uw reistijd zo kort mogelijk te houden proberen wij de best aansluitende vluchten voor u te boeken met minimale overstaptijden welke voldoen aan de voorwaarden van de maatschappij. Mocht u door toedoen van de luchtvaartmaatschappij of in overmachtsituaties uw aansluitende vlucht missen, zal de United er zorg voor dragen dat u op de eerstvolgende beschikbare vlucht mee kunt. De eerst volgende vlucht gaat al om 16.45 uur.

Zit nog even te twijfelen om toch United te bellen om het om te zetten of gewoon gokken dat het lukt

Dennan
17-04-12, 13:35
Als de douane meezit gaat het allemaal wel lukken.

Jullie vliegen i.i.g. voor de schoolvakanties Nederland uit. Dus drukte met op vakantie gaande Nederlanders met kinderen is er bij de douane niet.

Nu ken ik zelf de vluchthaven in Washington niet, wij vliegen meestal met Delta op Atlanta en de laatste keer waren we in een kwartiertje door de douane heen. Koffers waren er zeer snel en stonden binnen het half uur alweer voor onze nieuwe gate.

sonja
17-04-12, 13:52
De eerst volgende vlucht gaat al om 16.45 uur
Zit nog even te twijfelen om toch United te bellen om het om te zetten of gewoon gokken dat het lukt

Je zou een proefboeking kunnen maken om te kijken of er nog ruimte op die vlucht is.

cindy74
17-04-12, 14:04
Wij hebben gisteren 20 min extra gewacht op laatkomers dus das al extra tijd voorjullie

Ta2 Gerrit
17-04-12, 14:18
Dit mailt exit-reizen:Mocht u door toedoen van de luchtvaartmaatschappij of in overmachtsituaties uw aansluitende vlucht missen, zal de United er zorg voor dragen dat u op de eerstvolgende beschikbare vlucht mee kunt. De eerst volgende vlucht gaat al om 16.45 uur.

Weer zo'n heerlijk nietszeggend antwoord van een reisorganisatie. Ja, de eerstvolgende vlucht gaat al om 16.45, maar de eerst beschikbare kan wel pas de volgende dag gaan. En dat is niet de bedoeling, lijkt mij.

Mocht je hem missen, dan kom je eerst op de standby lijst te staan, en als er enigzins mogelijkheid is, zullen ze je zeker mee laten gaan.
Ik ken Dulles Airport redelijk, en denk dat een uur krap is, maar zeker niet onhaalbaar. In het ergste geval zul je stevig moeten doorstappen, want de D/C concourse (waar je hoogstwaarschijnlijk aankomt/vertrekt) is nog al groot.

Wij hebben nog maar één keer meegemaakt dat we het niet haalden, op een drukke Zondag, waarbij wij wat te vroeg (!!) aankwamen, een vlucht uit Duitsland te laat, en een Franse jet op tijd, zodat er een grote internationale meute voor Immigrations&Customs stond, die ze onmogelijk snel konden verwerken.
We zijn toen op de standby lijst geplaatst, en konden gelukkig met de eerstvolgende vlucht mee. Maar er bleven ook nog wat Floridagangers achter.

Vooralsnog zou ik me geen zorgen maken, de kans dat het gewoon lukt is groot.

Teleton
17-04-12, 14:22
Als de douane meezit gaat het allemaal wel lukken.
Tsja, de douane is meestal het probleem niet. De wachttijden zijn meestal bij Immigrations en bij de Security Check.

Dennan
17-04-12, 15:28
Tsja, de douane is meestal het probleem niet. De wachttijden zijn meestal bij Immigrations en bij de Security Check.

Thanks Teleton, dat bedoelde ik ... :grin:

julieke
17-04-12, 15:58
Wij zijn pas terug en wij zijn ook via Washington gevlogen.

Wij hadden zeker genoeg met een uur. En dan was het nog midden spring break/paasvakantie toen wij vertrokken.
Onze vlucht had dan ook nog eens vertraging met het gaan naar Florida... De koffers van de band pakken en terug erop is heel makkelijk! Maar een paar meters verder moet je ze al terug op de band zetten. Dan bij immigrations gewoon zeggen dat je een vlucht moet halen. Heb bij ons genoeg mensen zien vooraan schuiven om dezelfde reden.

Komt wel goed!

groetjes!

mvv
17-04-12, 16:35
Iedereen bedankt voor de reacties.
Veel zorgwekkende maar ook zeker een aantal goede ervaringen.

We kunnen de vlucht ook niet meer omboeken (tenzij we een nieuw ticket betalen). Dus we gaan er heen met de hoop dat het mee zal vallen.

Op de vlucht van 16uur zijn nog een paar vrije plaatsen...

Lauya
17-04-12, 17:04
Hi MVV,

ik vind het wel raar dat EXIT zomaar je vluchtschema omgooit, zodat je maar krap de tijd hebt. Hebben ze bij mij ook gedaan, maar dan de andere kant op... meer tijd. Dat vind ik iets minder erg, maar het blijft irritant dat je voor een vluchtschema kiest, en dat het dan verandert. Maar misschien is dat de punctuele Hollander in mij...

Vorig jaar hadden we op Chicago een krappe twee uur voor een overstap. Toen hebben we echt nog moeten hollen naar de vlucht. Toen moesten we wel van terminal naar terminal met een monorail. Maar het ging het niet eens heel traag bij de immigrations en eigenlijk best snel bij de Douane.
Uiteindelijk bleek de volgende vlucht met een uur vertraagd, dat was weer jammer :D

Persoonlijk zou ik EXIT vragen om de latere vlucht voor je te regelen. Zijn hebben het aangepast, zodat je nu maar een uurtje hebt en zeker op je eerste reis naar Amerika is het fijn om gewoon iets meer tijd te hebben en minder stress. Lijkt me toch niet dat je dan een heel nieuw ticket moet kopen?

Maar goed, ik heb nog nooit op Dulles 'heen' gevlogen, en wellicht heb je dan tijd zat omdat het allemaal wat kleiner is, oid?

Dennan
17-04-12, 17:13
ik vind het wel raar dat EXIT zomaar je vluchtschema omgooit, zodat je maar krap de tijd hebt.

Heb het vermoeden dat dit verwijt niet bij Exit-Reizen ligt maar bij United.

Volgens mij zijn er door de merger met Continental vluchten uitgevallen en hierdoor worden mensen verspreid in United vluchten.

Innieminnie
17-04-12, 17:17
Lauya: Denk niet dat MVV en Exit er veel aan kunnen veranderen. In sommige gevallen is het ook de vluchtvaartmaatschappij die het doet. Had dit namelijk zelf ook toen ik naar NYC ging. Had een latere terugvlucht geboekt, maar kreeg een dag later al telefoontje dat het door de vluchtvaartmaatschappij was aangepast naar een vroegere vlucht. En inprincipe mogen ze wijzigen tot tickets zijn verstuurd, in sommige gevallen worden die pas 6 weken van te voren verstuurd, dan mogen ze niets meer veranderen. Correct me if I'm wrong on this point.

trails
17-04-12, 17:28
Delta deed dat ook bij ons. Ik geloof dat het vrij vaak gebeurt.
Wij hadden MCO-JFK geboekt bij Delta met een vroege vlucht om de 1e dag zo veel mogelijk tijd in NYC te hebben. Delta heeft de vlucht zeker 5 keer veranderd en bij de laatste wijziging vlogen we uiteindelijk toch precies op die tijden die we hadden geboekt.

mvv
17-04-12, 18:12
Hi MVV,

ik vind het wel raar dat EXIT zomaar je vluchtschema omgooit, zodat je maar krap de tijd hebt. Hebben ze bij mij ook gedaan, maar dan de andere kant op... meer tijd. Dat vind ik iets minder erg, maar het blijft irritant dat je voor een vluchtschema kiest, en dat het dan verandert. Maar misschien is dat de punctuele Hollander in mij...

Volgens mij heeft United inderdaad de vluchttijden van schiphol naar Washington en van Washington naar Orlano veranderd.

Exit zegt dus: ...best aansluitende vluchten voor u te boeken met minimale overstaptijden welke voldoen aan de voorwaarden van de maatschappij.

We gaan de stuwardessen in het vliegtuig lief aankijken en vragen of wij als een van de eerste het vliegtuig mogen verlaten. In de terminal vragen we of we voor mogen omdat we een vlucht moeten halen. En dan wordt het rennen en zigzaggen tussen de mensen door (hopelijk zijn er weinig mensen natuurlijk) en dan maar hopen dat we het vliegtuig niet de lucht in zien gaan als wij nog op de grond staan..:-&

Syllvia
17-04-12, 18:51
. En inprincipe mogen ze wijzigen tot tickets zijn verstuurd, in sommige gevallen worden die pas 6 weken van te voren verstuurd, dan mogen ze niets meer veranderen. Correct me if I'm wrong on this point.

Nee, dat klopt niet, de vluchttijden kunnen altijd verandert worden.
Zelfs als je op vakantie bent kunnen de terugvluchttijden altijd weer veranderen. Wij kijken altijd een dag of twee van te voren of er iets verandert is als we in amerika zijn.

Een tijdje geleden was er bij Radar een stukje over, dat mensen het niet wisten, dat hun vlucht vervroegd was, en dus te laat waren, ze kregen het niet vergoed.

corrus
17-04-12, 20:01
Volgens mij zijn er door de merger met Continental vluchten uitgevallen en hierdoor worden mensen verspreid in United vluchten.
Ik kan je met een gerust hart vertellen dat je vermoeden helemaal juist is.:D

ietie
17-04-12, 21:05
Klopt , wij hebben geboekt bij continantal maar de vlucht word uitgevoerd door united, hadden ook speciaal gekozen voor een bepaalde vlucht op een bepaald tijdstip , deze is ook al 3 keer aangepast, helaas voor ons niet positief, geprobeerd te ruilen, maar er zijn gewoon niet genoeg vrije plaatsen op andere tijden om te kunnen ruilen.

JKG
26-04-12, 21:07
Het enige positieve puntje wat ik heb kunnen ontdekken van de merger, is dat het Video on Demand systeem van Continental in elk geval is gebruikt in de 757-200. Hele berg aan films,series en muziek, on demand en dus ook te pauzeren. De 3-3 seatconfig heb ik echt een hekel aan op de lange vluchten.

Onze stoelen helemaal naar achter gezet waar een hele rij vrij was, in de hoop dat deze vrij zou blijven. Een aardige vrouw kwam naast me zitten waarmee ik in een leuk gesprek kwam, maar ze zag ook aan de andere kant van de aisle dat er nog plek was, dus ook voor haar gemak ging ze daar zitten en nog mooier; ze kon er nog liggend slapen ook. :mrgreen: . Enige nadeel van de achterste rij is dat de stoelen niet helemaal naar achter kunnen. En je hebt natuurlijk mensen die constant bij de toiletten staan, maar daar stoor ik me niet aan. Ik stoor me er aan dat ik iemand wakker moet maken die moet plassen of andersom; gewekt worden omdat iemand moet toileteren.. goed, je doet er niets aan en wat moet, moet. Misschien was ik wel te verwend met de 2-3-2 en 2-5-2 setup.

Overigens is de situatie er bij Miami ook niet beter op geworden zeg, nu alle verhuurders in een parkeergarage zitten. Je moet een halve marathon lopen om bij ticketing te kopen (via eerst een bovengrondse metro)... en een karretje om je baggage (en dat is op de terugweg natuurlijk veel meer/zwaarder) op te doen kost een schandalige 5 dollar. Op Schiphol heb je ze gratis, maar je krijgt wel een quarter op MIArug als je 'm weer netjes in de rij terug zet. Nou, voor dat kwartje laat ik 'm liever ergens achter waar hij in de weg staat... 5 dollar.

Dan staan er bij ticketing nog weer eens heel weinig mensen en moet je zelf inchecken via de EasyCheck-in en staat er niet duidelijk omschreven wat je met de koffers moet doen. Dan moet je dus echt iemand erbij roepen die je koffers wil aannemen. Ik ben echt beter van United gewend alle vorige keren.

Ik neem aan dat de 757's tijdelijk zijn voor de intercontinentale vluchten tot alle grotere vliegtuigen zijn voorzien van de United letters en het Continental staartlogo, of blijven ze vliegen met deze kisten?

edit; Ohja, op de heenweg mis ik gewoon mijn snackbox met Nibbits en een Kitkat Chunky. :mrgreen: . Ik ben alweer vergeten wat we deze keer kregen... volgens mij een zakje naturel chips en nog iets kleins.

rolandino
26-04-12, 21:25
Ze blijven bepaalde vluchten met de 757's vliegen. Dit is volgens hun (maar ook andere airlines) de enige manier dat ze de vluchten tussen Amsterdam en Washington/NewYork rendabel kunnen houden.

Ook in Orlando moesten wij vorige maand zelf inchecken bij de balie. Er waren een tiental balies met die machines, waar dan weer 2 mensen rondliepen om de labels op de koffers te doen. Ook wij keken wat raar, totdat de medewerkster bij ons kwam om de labels af te drukken. Erg verwarrend, en niet aangegeven. Want ik stond echt even raar te kijken met wel me tickets in de hand, maar ook nog de koffers ;-)

JKG
26-04-12, 21:35
Ik ben die Easy Check-In wel gewend, maar dan stonden er meer dan 1 of 2 personen bij 8 van die apparaten. Dat is toch niet te doen op die manier... ik heb dus echt gewoon geroepen 'excuse me, miss? Where do I leave my luggage?', en toen werd ik wel meteen geholpen ipv dat ze meteen naar anderen ging. Je moet dus idd wachten zodat iemand de labels om je koffer kan doen (wel nog even je paspoort laten zien of het allemaal klopt).

Maar als je maar met 2 man bij 8 van die check-in dingen staat, dan creer je enorme rijen omdat je zelf niet verder kan lopen zodat een ander in kan checken. Maar bij immigratie zijn ze daar ook goed in. Voor de US citizens 10 poortjes open houden en voor visitors maar 3 poortjes open doen.

Lauya
27-04-12, 12:03
Goedemorgen!

Ik wil graag even terugkomen op de overstap op Washington van MVV.... Gisteren hadden we een overstapttijd van 3,5 uur... Waren we binnen een half uur door de immigrations en de douane. Dan duurt wachten wel echt lang! :D
We hadden wel mazzel, want het was rn 13:00 locale tijd, daar wel erg rustig, daarna werd het al snel veel drukker..

Succes!

ttubbie
05-05-12, 16:58
Ik neem aan dat de 757's tijdelijk zijn voor de intercontinentale vluchten tot alle grotere vliegtuigen zijn voorzien van de United letters en het Continental staartlogo, of blijven ze vliegen met deze kisten?United vliegt vanuit Brussel enkel met 767 (Chicago) en 777 (Newark en Washington). Vluchten vanuit Brussel zijn rendabeler omdat ze daar heel veel business-klanten hebben (Europese Unie, NATO, grote Amerikaanse bedrijven). Bovendien is Brussels Airlines net als United lid van de Star Alliance, zodat Brussel een feeder-hub is voor United. Ik houd niet zo van die smalle buizen op een lange vlucht, geef mij maar een wide body vliegtuig.

mercike
11-05-12, 13:51
Hallo;

Heb een dilemma/probleem......
Onze geboekte vlucht heeft een uurwijziging.....Brussel 11u- Chicago 13u15-
Chicago 19u28- Orlando 23u05.
Wij zitten dus meer dan 6u te wachten in Chicago op onze vlucht naar Orlando. Wij reizen met 4 kinderen en vinden dat precies te lang.....:sad:
Heb gebeld met United en ze kunnen ons overboeken op Brussel 10u- New York 12u07- New York 15u56- Orlando 18u47......
Da's toch 2u minder wachten, heel goe, maaaar.....onze stoelen zijn nu gereserveerd op de 1e vlucht en wanneer ze ons overboeken, kunnen er geen plaatsen meer gereserveerd worden......Wel kunnen we 24u op voorhand online inchecken...
Nu is mijn vraag....zou dat te doen zijn? Bestaat er nog een kans dat we samen kunnen zitten? Of wachten we beter dan maar 2u langer?
Ik weet niet wat te beslissen.....:???:
Daarom mijn vraag aan jullie, die er meer van weten dan ik.....;)

Groetjes

ietie
11-05-12, 14:41
Zorg in ieder geval dat je vooraan staat bij de incheck balie op schiphol, daar kunnen ze veel voor je beteken maar dan moet je er wel zijn als de balie open gaat.
Online inchecken vind ik ook een wassen neus, wij hadden 2 weken geleden netjes ingecheckt maar moesten ons toch melden aan de balie en daar doen ze alles nog een keer, en wij waren helaas niet de enige, de meeste om ons heen hadden online ingecheckt maar konden net als ons geen boarding passen uit printen.
Hoe oud zijn jullie kinderen?

mercike
11-05-12, 14:49
Wij vertrekken in Brussel....
Hoelaat gaat zo'n balie open? Zullen er zeker zijn 3u voor vertrek!
Heb nog eens met reiskantoor gebeld, ze zei dat ze altijd proberen een familie samen te houden, dat kinderen zeker niet zonder 1 van de ouders zitten, maar 't zijn er wel 4 hé......:p
Ze zei ook dat zelfs met gereserveerde plaatsen de kans bestaat dat de vliegmaatschappij die verandert......
Ik sprak ook over online inchecken, maar zij sprak direct over dikwijls technische storingen......
Kids zijn 13, 10, 9 en 6......en 't zijn druktemakers hoor!!!! :lol:
Alvast bedankt voor 't snelle antwoord!

Teleton
11-05-12, 17:40
Wij vertrekken in Brussel....
Hoelaat gaat zo'n balie open? Zullen er zeker zijn 3u voor vertrek!


Mooi, dus als je vliegtuig om 10:00 uur vertrekt, moet je er om 8:00 zijn en dan is de balie open. Voor wat betreft de andere beren op je pad:

Ik zou eerst eens even rustig op de site van United kijken of je met je confirmationnummer geen stoelen kunt vastleggen. Ik geloof er namelijk helemaal niets van dat dit niet zou kunnen omdat je vlucht is omgeboekt. Wij zijn ook wel eens omgeboekt en konden gewoon de stoelen weer vastleggen voor de nieuwe vluchten. Je kunt ook even een schijnboeking maken, zo kan je een indruk krijgen of en welke stoelen er nog vrij zijn op jouw vlucht. Wanneer je de stoelen toch niet zelf kunt vastleggen, bel je met United en vraag je of ze je even willen helpen. Zo simpel is het, geen paniek want paniek is erger dan brand....;).

Voor wat betreft de stoelwijzigingen en het online inchecken: Yip, daarmee kan van alles fout gaan. Maar ik zou er niet van uitgaan. Het gaat immers normaal gesproken gewoon goed. Je kunt je van te voren wel van alles in je hoofd halen, maar of je daar nu gelukkig van wordt, is maar de vraag.

mercike
11-05-12, 23:47
Er kunnen geen stoelen meer vastgelegd worden voor die vlucht, heeft niets met de omboeking te maken. De vliegtuigmaatschappij zou een aantal stoelen 'vrij' houden, waarom werd mij niet gezegd.....heb eens geprobeerd om een schijnboeking te doen en daar zie ik niet veel vrije plaatsen meer.... :-s
Plots dacht ik eraan dat een vriendin stewardess is......heb haar direct gebeld en zij zei dat da wel kon kloppen van die stoelen......dat we moeten gaan voor de kortere reistijd! Eerst proberen online inchecken, idd, ni doemdenken, is nergens goed voor en doe ik eigenlijk nooit, waarom nu wel????? #-o
Lukt dat niet, tijdig naar de incheckbalie en dan komt dat wel in orde zei ze.......en anders beleven we al een heel avontuur nog voor we ter plaatse zijn......hihi......ik denk dus dat we het erop gaan wagen.....

cindy74
12-05-12, 00:58
Bij onzevlucht hadden veel gezinnen dit probleem. Even melden aan de stewardess en die regelde dat de kinderen met de ouders konden zitten.

mercike
12-05-12, 01:59
Als't echt ni lukt, kunnen we dat dan nog proberen hé......
Bedankt!

cindy74
12-05-12, 10:36
Op dat gebied zijn ze bij united erg behulpzaam plus er zijn genoeg mensen die alleen reizen en voor hen is dat geen probleem van stoel te wisselen

mercike
12-05-12, 12:28
Dus ik ga me geen zorgen maken!!! :razz:
Heb net doorgegeven dat we akkoord zijn met de omboeking....no way back.....

PENPE
12-05-12, 15:54
..Ze zei ook dat zelfs met gereserveerde plaatsen de kans bestaat dat de vliegmaatschappij die verandert..
Klopt, is mij ook al eens overkomen dus sinds die keer check ik dagelijks mn seatings voor de vluchten die ik nog heb staan ( nu bv van juni en september )


..Ik sprak ook over online inchecken.. Doe ik nooit, wil aan de incheckbalie altijd proberen voor een gratis upgrade :lol:

corrus
12-05-12, 18:08
Doe ik nooit, wil aan de incheckbalie altijd proberen voor een gratis upgrade :lol:
Succes! :D

sonja
12-05-12, 19:07
Doe ik nooit, wil aan de incheckbalie altijd proberen voor een gratis upgrade :lol:

Die upgrade hebben wij nog nooit aan de incheckbalie gekregen maar altijd bij de gate en wij mogen niet klagen over het aantal upgrades:D

cindy74
12-05-12, 19:08
Bedoel je gewoon bij de gat wanneer je instapt en moet je dit dan vragen of pikken ze je eruit .

sonja
12-05-12, 19:11
Bedoel je gewoon bij de gat wanneer je instapt en moet je dit dan vragen of pikken ze je eruit .

Je naam wordt dan omgeroepen of bij het instappen geeft de boardingpas scanner een vrolijke piep.

cindy74
12-05-12, 19:39
Ok nog nooit gehad dus .....

PENPE
12-05-12, 21:44
Het geluk is dan ook 'altijd met de dommen' en de frequent flyers :mrgreen:

mercike
12-05-12, 22:07
Voor 6 personen een upgrade.....nee, daar moeten we ni op hopen......:wink:

mercike
14-05-12, 17:46
Net bericht gekregen dat onze vlucht is omgeboekt......ook met de nummers van onze zetelreservatie....is blijkbaar dan toch gelukt en hoe??? Tijdens de vlucht van Brussel naar New York zitten we in economy plus....:lol:
Tijdens de verbindingsvlucht zitten we op de laatste 2 rijen, steeds allemaal bij elkaar!!!!
Dus toch een beetje upgrade gehad....als 't zo blijft natuurlijk.....
Vooral de man des huizes hier is helemaal gerustgesteld.....

rolandino
14-05-12, 20:22
Zo zie je maar dat je druk maken absoluut niet hoeft! Mooie deal toch, en minder wachttijd, en betere zeteltjes :)

PENPE
14-05-12, 21:02
@mercike;
Als ik jullie was zou ik dan vanaf nu dagelijks je seatings checken :-k

mercike
15-05-12, 08:29
Ja Rolandino, 't waren zorgen om niets.....
Penpe, zelfs als ik het check, kan ik er niets meer aan veranderen, toch? Heb eens geprobeerd, maar 't lukt me niet om erop te geraken.....heb een reservatienummer, en kan dat blijkbaar nergens inbrengen......

mercike
15-05-12, 11:14
Heb een boekingsnummer gevonden ergens op de vele papieren en 't is gelukt.....en 't blijkt nog te kloppen ook.....:razz:

PENPE
15-05-12, 22:20
Heb een boekingsnummer gevonden ergens op de vele papieren en 't is gelukt.....en 't blijkt nog te kloppen ook.....:razz: At Your services :mrgreen:

mercike
16-05-12, 00:37
Thanks :wink:

ietie
30-05-12, 13:41
Even een vraagje , ik heb een excuus brief gekregen te compersatie van een een eerder gemeld probleem.
De compersatie bedraagd een 50,00 dollar,electronic travel certificate, echter er bevind zich geen voucher in de brief, is dit normaal ,krijg ik dit automatisch bijgeschreven in mijn millege account of hoe werkt dit?

PENPE
30-05-12, 15:08
Even een vraagje , ik heb een excuus brief gekregen te compersatie van een een eerder gemeld probleem.
De compersatie bedraagd een 50,00 dollar,electronic travel certificate, echter er bevind zich geen voucher in de brief, is dit normaal ,krijg ik dit automatisch bijgeschreven in mijn millege account of hoe werkt dit?

Als het goed is heb je aan boord n.a.v. je klacht een "Concern Card" gekregen. Daarmee kun je op je Mileage-account na het intoetsen van een code een keuze maken mbt vouchers danwel Miles.

sonja
30-05-12, 15:42
Als het goed is heb je aan boord n.a.v. je klacht een "Concern Card" gekregen. Daarmee kun je op je Mileage-account na het intoetsen van een code een keuze maken mbt vouchers danwel Miles.

Nee, daar doen ze niet meer aan, dat is afgeschaft. Je dient je klacht on line kenbaar te maken en dan afwachten of naar de mening van United de klacht ernstig genoeg is om compensatie toe te kennen.

ietie
30-05-12, 17:17
Dat klopt ik heb het zelf gemeld bij united , kreeg dus vandaag een engelse brief met daarin de mededeling dat ik een compensatie kreeg van 50,00 dollar via een electonic travel certificaat, dat is alles wat er in de brief staat , verder geen vouchers of iets dergelijk, naar mijn idee had er dus een voucher bij in de brief moeten zitten die ik op een of andere manier kan activeren via mijn millege account.
Heb ondertussen toch maar even met united gebeld , daar vonden ze allemaal maar een beetje vreemd.
Moest de brief in scannen en naar een bepaald email adres sturen , zelf aan he eind van de dag terug bellen voor de uitkomst.
Ben dus benieuwd.

sonja
22-06-12, 14:32
@b767-300er Off topic voor Arkefly: vliegt United niet meer via IAD naar MCO, of kijk ik verkeerd?

Teleton
22-06-12, 16:04
Naar aanleiding van een vraag in een ander topic of United nog vluchten naar Orlando via Washington Dulles verzorgt, het volgende:

Het antwoord is volgens hun tabel Ja.

Voorbeeld voorjaar 2013:

Vlucht UA 125 vliegt dagelijks tussen A'dam en IAD, aankomst 14:50. De aansluitingen naar Orlando zijn niet zo gunstig. Je hebt de keuze tussen vertrek om 17:10 en 21:50.

Voor de terugreis kan je kiezen uit 3 vluchten van MCO naar IAD 09:10, 11:36 en 13:45 Vluchtnummer UA 124, vertrek 17:35 brengt je weer terug van IAD naar Amsterdam.

b767-300er
22-06-12, 16:32
Naar aanleiding van een vraag in een ander topic of United nog vluchten naar Orlando via Washington Dulles verzorgt, het volgende:

Het antwoord is volgens hun tabel Ja.

Voorbeeld voorjaar 2013:

Vlucht UA 125 vliegt dagelijks tussen A'dam en IAD, aankomst 14:50. De aansluitingen naar Orlando zijn niet zo gunstig. Je hebt de keuze tussen vertrek om 17:10 en 21:50.

Voor de terugreis kan je kiezen uit 3 vluchten van MCO naar IAD 09:10, 11:36 en 13:45 Vluchtnummer UA 124, vertrek 17:35 brengt je weer terug van IAD naar Amsterdam.

BEdankt
Deze is toegevoegd op mijn website www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl)
Excuus voor het vergeten.

ycassee
12-07-12, 17:17
Ik zie heel veel reactie's op vliegen met United Airlines.

Maar hoe bevalt de vlucht, eten, stoelen enz.

PENPE
12-07-12, 19:02
Ik zie heel veel reactie's op vliegen met United Airlines.

Maar hoe bevalt de vlucht, eten, stoelen enz.

Ze vliegen redelijk op tijd, stoelen (wij hebben altijd EconomyPlus) zijn prima en eten is de bekende "beef or Pasta".
De afgelopen 4 jaar een kleine 10 vluchten met hun gedaan, onboard service ook altijd prima.

sonja
13-07-12, 11:59
Maar hoe bevalt de vlucht, eten, stoelen enz.

Seats zijn standaard, bij economy+ heb je zo'n 10 cm meer beenruimte. Ik vind de service en kwaliteit voedsel de laatste jaren sterk achteruit gegaan. De cabin crew is soms mopperig en niet vriendelijk. Ze vliegen wel goed op tijd, dat is tenminste onze ervaring.

Guus
14-07-12, 23:13
en eten is de bekende "beef or Pasta".Werd de laatste keer verrast bij United omdat ik kon kiezen tussen drie varianten te weten: vlees, kip of vegetarisch. Weet niet of dit iets tijdelijks is.

ttubbie
15-07-12, 00:08
Wij vliegen in september voor de zoveelste keer met United vanaf Brussel, op die vluchten gebruiken ze de vernieuwde 777, niet de kleine 757 die vanuit Amsterdam gebruikt wordt. Ik hou niet zo van die smalle vliegtuigen op zo'n lange vlucht. Hun personeel is vaak niet erg vriendelijk, maar dat lijkt me typisch te zijn voor alle Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen. Het contrasteert echt met de klantenservice die je in de USA krijgt, weet niet echt wat daarvan de reden is.

cindy74
15-07-12, 16:17
Wij zijn ook al met de nieuwe 777 gevlogen en ik weet niet of het aan mij ligt maar ik vind de service niet meer zo goed en de stoelen nog smaller of ben ik breder geworden .

mattrob
15-07-12, 16:28
Het contrasteert echt met de klantenservice die je in de USA krijgt, weet niet echt wat daarvan de reden is.

Misschien omdat ze hier niet voor hun tip werken ;-) ! Ik denk dat het vergelijkbaar is met de andere US maatschappijen, ik vind de KLM, Lufthansa, BA, Air France altijd wat persoonlijker en vriendelijker. Maar goed, het ligt er natuurlijk ook heel erg aan wie je treft, lastig beoordelen.

Ritchie
15-07-12, 16:34
Prima maatschappij, maar wij zijn ook niet zo heel kieskeurig, toen we voor het eerst met United vlogen, hadden we een oud entertainment systeem, alle films begonnen tegelijkertijd, afgelopen keer was dit hetzelfde systeem als Continental, komt zeker door de fusie. Hopelijk hebben we in September ook dit mooie systeem.

rolandino
15-07-12, 17:07
Wij zijn ook al met de nieuwe 777 gevlogen en ik weet niet of het aan mij ligt maar ik vind de service niet meer zo goed en de stoelen nog smaller of ben ik breder geworden .
Dat is normaal op de terugvlucht ;-)


Ik vond zelf het verschil goed te merken tussen de "oude" continental vliegtuigen en die van United. Het continental vliegtuig had wel netjes eigen entertainment, die van United niet. Gelukkig waren dit de binnenlandse vluchten, dus dat red je nog wel. De TV's die er wel hingen waren van zulke slechte kwaliteit dat je elke keer de neiging had even een goede hengst op het toestel te geven. Ook was het personeel inderdaad niet zo uitbundig als in de winkels/restaurants, maar het kon er wel mee door.

De keer dat ik met KLM naar NY vloog vond ik die toch wel fijner (alleen al door het grotere vliegtuig), en als bijkomend voordeel gewoon NL ondertiteling. Zeker voor mensen die geen engels kunnen is het jammer dat United niet de ondertitels inlaad voor vluchten vanuit Nederland.

damian08
16-07-12, 13:41
Ik had ook nog even een vraag mbt eigen videoschermpjes want die zitten dus niet in alle United toestellen?
Wij hebben nu namelijk vluchten met een overstap. De lange vluchten hebben we geen scherm en op de korte vluchten juist wel, normaal is dat toch andersom?

PENPE
16-07-12, 14:44
.. De lange vluchten hebben we geen scherm en op de korte vluchten juist wel, normaal is dat toch andersom?..
Ik weet niet beter dan dat het juist andersom is, vraag me dus af hoe jij hierop komt :rolleyes:

cindy74
16-07-12, 17:55
Wij hebben in de 777altijd schermpjes voor ons bij de korte vluchten niet .

ttubbie
16-07-12, 18:09
Wij zijn ook al met de nieuwe 777 gevlogen en ik weet niet of het aan mij ligt maar ik vind de service niet meer zo goed en de stoelen nog smaller of ben ik breder geworden .

Tja Cindy, op die laatste vraag durf ik nu echt niet op antwoorden hoor, zal je zelf moeten uitmaken ;)

cindy74
16-07-12, 18:31
Het zullen de stoelen zijn zeker weten .

damian08
17-07-12, 13:29
Ik heb nog even zitten kijken, want ging toch twijfelen of ik het niet verkeerd had gezien.
Maar op de site van United staat toch echt overhead monitors

We vliegen eerst met de 757-200 naar Newark (8.30uur)
en daarna met de 737-800 (3.05 uur) naar Miami

https://www.united.com/web/en-US/content/travel/inflight/aircraft/757/200/default.aspx
https://www.united.com/web/en-US/content/travel/inflight/aircraft/737/800/default.aspx

Of zie ik nu toch iets over het hoofd?
Het zou wel een beetje jammer zijn :( maar goed we kunnen ons altijd nog vermaken met de laptop/tablet

cindy74
17-07-12, 16:28
Volgens mij zitten ze in de 757 niet maar ik ga even kijken voor je . Heb gekeken op seatguru en deze site zegt van ja kijk maar
http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_757-200_I.php

rolandino
17-07-12, 16:34
Ik heb nog even zitten kijken, want ging toch twijfelen of ik het niet verkeerd had gezien.
Maar op de site van United staat toch echt overhead monitors

We vliegen eerst met de 757-200 naar Newark (8.30uur)
en daarna met de 737-800 (3.05 uur) naar Miami

https://www.united.com/web/en-US/content/travel/inflight/aircraft/757/200/default.aspx
https://www.united.com/web/en-US/content/travel/inflight/aircraft/737/800/default.aspx

Of zie ik nu toch iets over het hoofd?
Het zou wel een beetje jammer zijn :( maar goed we kunnen ons altijd nog vermaken met de laptop/tablet

Let op dat er 4 verschillende 757's in gebruik zijn bij United. Alleen versie 2 heeft eigen schermen. Hier staat ook de configuratie aan stoelen. Vergelijk die even met de configuratie in de door jouw geboekte vlucht (kun je zien bij stoel selectie), dan wordt vanzelf duidelijk welke versie jij in komt te zitten, en of je dus eigen schermen zal hebben. Uiteraard kan dit elke minuut wijzigen. Controleer het dus ook nog even enkele dagen voor vertrek.

ttubbie
17-07-12, 20:29
Dat is normaal op de terugvlucht ;-)


Ik vond zelf het verschil goed te merken tussen de "oude" continental vliegtuigen en die van United. Het continental vliegtuig had wel netjes eigen entertainment, die van United niet. Gelukkig waren dit de binnenlandse vluchten, dus dat red je nog wel. De TV's die er wel hingen waren van zulke slechte kwaliteit dat je elke keer de neiging had even een goede hengst op het toestel te geven. Ook was het personeel inderdaad niet zo uitbundig als in de winkels/restaurants, maar het kon er wel mee door.

De keer dat ik met KLM naar NY vloog vond ik die toch wel fijner (alleen al door het grotere vliegtuig), en als bijkomend voordeel gewoon NL ondertiteling. Zeker voor mensen die geen engels kunnen is het jammer dat United niet de ondertitels inlaad voor vluchten vanuit Nederland.

Vrijwel alle 777 van United zijn nu voorzien van video on demand met eigen privé scherm, dus je kan de films ook zelf kiezen en pauzeren enz. Ik spreek wel voor de vluchten vanuit Brussel.

corrus
17-07-12, 20:34
Ik spreek wel voor de vluchten vanuit Brussel.Tja, dat waren de eerste kisten die werden omgebouwd naar de nieuwe configuratie.

Ta2 Gerrit
19-07-12, 09:59
Wie er nog dit najaar of volgend voorjaar naar Miami wil voor €601, United heeft tickets in de aanbieding. (https://www.united.com/cms/en-US/content/deals/offers/pages/salefaresfromams.aspx?utm_source=uacom&utm_medium=email&utm_campaign=fare_merchandising_stand_alone&utm_content=english&sub_campaign=amsterdam_sale&launch_date=2012-07-18&pos=nl&SID=EFB5293A09A04D39826DB6647BFF8CB2)

(Is wel een dubbele post [Vliegtickets 2013], maar ook een fijne aanbieding)

tinkerbel60
03-08-12, 12:06
Dit word voor ons de eerste keer met United Airlines,en nu weet ik dat je eten en drinken krijgt aan boord.
Maar kun je tijdens de hele vlucht drinken vragen of zelf kopen en iets te eten want mij lijkt 1 keer iets te eten te weinig op zo lange vlucht.

gr Mar

Ebelix
03-08-12, 13:16
Op de intercontinale vlucht krijg je meerdere keren te drinken en je kan altijd drinken halen in de galley. Uit mijn hoofd zijn water en de soda's gratis en moet er voor alcholische dranken betaald worden.

rolandino
03-08-12, 13:23
Water is in ieder geval gratis, ze lopen geregeld langs. Duurt dat je te lang, of wil je toch even je benen strekken dan kun je in de gallery drinken ophalen. Ze vullen ook gewoon je zelf meegebrachte lege flesje aan, wel zo handig, de bekers zijn niet heel groot nl. Eten krijg je twee keer, één keer een warme maaltijd, en één keer een snack, of op de terugvlucht een ontbijtje. Bij twijfel of dat genoeg is neem je gewoon nog wat te snaaien mee.

sonja
03-08-12, 13:51
Softdrinks zijn gratis bij United, die worden voor de maaltijd geserveerd. Ze lopen daarna geregeld langs met water maar je kunt altijd naar de galley gaan voor softdrinks. Voor alcoholische dranken moet worden betaald en er kan uitsluitend worden afgerekend met de credit card, cash is niet mogelijk.

corrus
03-08-12, 15:04
Maar kun je tijdens de hele vlucht drinken vragen of zelf kopen en iets te eten want mij lijkt 1 keer iets te eten te weinig op zo lange vlucht
Je krijgt 2 x een maaltijd.

Vanuitgaande dat je Economy vliegt:
Krijg je na ongeveer één uurtje nadat de kruishoogte is bereikt een maaltijd. (Afhankelijk van het tijdstip is dit lunch of dinner)
En nog een maaltijd na ongeveer één uurtje vóór de landing. (Afhankelijk van de bestemming is dat: naar Europa is dit een ontbijt en naar de US is dit een lichte snack)

PENPE
21-08-12, 12:49
Op de dag van onze terugvlucht vliegen wij om 11:00 vanaf Orlando naar Chicago, alwaar wij een overstaptijd hebben van 5 uur alvorens wij doorvliegen naar Amsterdam.

Nu gaat er vanaf Orlando ook nog een vlucht om +/- 13:15 dus wij denken erover om onze vlucht over te boeken, dan hebben we wat meer tijd in Orlando en hoeven we in Chicago niet zo lang te wachten.

Heeft iemand dit al eens gedaan en zijn hier ook (boekings)kosten aan verbonden ?

Ritchie
21-08-12, 12:55
Ik denk dat hier kosten aan zijn verbonden, want er moeten administratieve handelingen worden verricht.
Misschien effe met United bellen.

Sanibel
21-08-12, 13:30
Pieter,

Wij hebben in maart een complete vlucht gewijzigd.
De kosten zijn afhankelijk van de bezettingsgraad van jouw gewenste vlucht.
Ik dacht dat het ons toen $ 125,00 koste voor het omzetten van een ticket.

Sjon, Bianca en Romy

hannie
21-08-12, 14:23
Heeft iemand dit al eens gedaan en zijn hier ook (boekings)kosten aan verbonden ?

Wij hebben in de kerstvakantie vluchten met United via Washington met op de terugweg een overstap van 4 uur. Een paar weken geleden heb ik united gebeld of ik een latere vlucht vanuit Orlando kon nemen. Dat kon maar om het om te boeken kostte $250 per ticket. Heb ik niet gedaan natuurlijk.
Tot mijn verbazing kreeg ik gisteren een mail van United met een vluchtwijziging. United heeft ons nu zelf omgeboekt naar de vlucht met het latere vertrek vanuit Orlando. Dus nu heb ik gratis de wijziging die ik wilde!

PENPE
21-08-12, 14:38
Inmiddels heb ik het al gevonden op de site van United : "..Customers holding restricted* tickets can make same-day flight changes for a discounted fee.." Restte mij de vraag of leden van dit forum weleens hun vlucht omgebekt hebben en dat is inmiddels ook al beantwoord.

En nu maar eens kijken wat ze bij United voor mij kunnen doen...

corrus
21-08-12, 17:18
Op de dag van onze terugvlucht vliegen wij om 11:00 vanaf Orlando naar Chicago, alwaar wij een overstaptijd hebben van 5 uur alvorens wij doorvliegen naar Amsterdam.

Nu gaat er vanaf Orlando ook nog een vlucht om +/- 13:15 dus wij denken erover om onze vlucht over te boeken, dan hebben we wat meer tijd in Orlando en hoeven we in Chicago niet zo lang te wachten.

Heeft iemand dit al eens gedaan en zijn hier ook (boekings)kosten aan verbonden ?

De tickets zijn neem ik aan al "geticket"?
Sommige agenten rekenen ook nog wijzigingskosten bovenop de kosten van de airline...

---------------(knip)------------

CHANGES UAL ANY TIME
CHARGE EUR 120.00 FOR REISSUE/REVALIDATION.
--
A. CHANGE MADE TO OTHER THAN THE FIRST TICKETED
FLIGHT
--
TICKETS MUST BE REISSUED WHEN ANY VOLUNTARY CHANGE IS MADE.
ORIGINAL RESERVATIONS ARE CANCELLED PRIOR TO THE ORIGINAL SCHEDULED FLIGHT AND THE NEW INTENDED TRAVEL IS SCHEDULED.
THE CHANGE FEE AND ANY DIFFERENCE IN FARE MUST BE COLLECTED AT TIME OF CHANGE / REISSUE.
--
IF CHANGES ARE MADE TO OTHER THAN THE FIRST TICKETED FLIGHT THE FARE LEVELS IN EFFECT AT TIME OF ORIGINAL TICKET ISSUE WILL APPLY PROVIDED THE NEW ITINERARY QUALIFIES FOR ALL THE PROVISIONS OF THE ORIGINALLY TICKETED FARE FAMILY IGNORING ADVANCE RESERVATION OR TICKETING REQUIREMENTS.
--
IF THE NEW ITINERARY QUALIFIES FOR THE ORIGINALLY TICKETED FARE FAMILY / BUT RESULTS IN A HIGHER FARE / THE DIFFERENCE IN FARE AND THE CHANGE FEE CONTAINED IN THIS RULE MUST BE COLLECTED AT TIME OF CHANGE / REISSUE.
--
IF THE NEW ITINERARY QUALIFIES FOR THE THE ORIGINALLY TICKETED FARE FAMILY / BUT RESULTS IN A LOWER FARE / THE DIFFERENCE IN FARE WILL BE APPLIED TOWARDS THE CHANGE FEE AND ANY RESIDUAL VALUE / IF ANY / WILL BE RETURNED TO THE ORIGINAL FORM OF PAYMENT.
--
IF CHANGES BY THE PASSENGER NO LONGER QUALIFY FOR THE ORIGINALLY TICKETED FARE / FULL VALUE OF THE ORIGINAL TICKET MAY BE APPLIED TOWARDS
EQUAL OR HIGHER QUALIFYING FARE - USING FARES IN EFFECT ON THE ORIGINAL TICKETING DATE.
--
FARE IS RECALCULATED FROM POINT OF ORIGIN / ANY DIFFERENCE IN FARE / TAXES AND CHANGE FEE CONTAINED WITHIN THIS RULE WILL BE APPLICABLE AT TIME OF CHANGE / REISSUE.
--
B. EMERGENCY PROVISION
--
TICKET MAY BE USED TOWARD THE PURCHASE OF ANOTHER TICKET DUE TO AN EMERGENCY OF PASSENGER / IMMEDIATE FAMILY MEMBER OR TRAVELING COMPANION.

---------------(knip)------------

Alles bijelkaar betekent het dus dat het EUR 120,- per ticket kost en als de ticket die je zou willen in een duurdere boekingsklasse zou vallen meestal is dat dan ook zo) dien je het verschil bovenop de CHANGE te betalen...

All & all... kan best nog weleens niet zo leuk meer worden...
Ik zou die lange Chicago lay-over lekker nemen en in die tijd daar héél uitgebreid gaan eten. :D dan houd je nog geld over...

corrus
21-08-12, 18:12
Op de dag van onze terugvlucht vliegen wij om 11:00 vanaf Orlando naar Chicago, alwaar wij een overstaptijd hebben van 5 uur alvorens wij doorvliegen naar Amsterdam.

Nu gaat er vanaf Orlando ook nog een vlucht om +/- 13:15 dus wij denken erover om onze vlucht over te boeken, dan hebben we wat meer tijd in Orlando en hoeven we in Chicago niet zo lang te wachten.

Heeft iemand dit al eens gedaan en zijn hier ook (boekings)kosten aan verbonden ?
Ik begrijp niet waarom je dit dan wél hebt geboekt... :confused:

ttubbie
21-08-12, 21:22
Ach, geniet lekker van je stopover in Chicago, de luchthaven heeft enkele leuke restaurants mét bediening, wij waren er zelf vorig jaar. Kan je voor veel minder geld lekker eten en drinken ;)

sonja
22-08-12, 10:30
Het is handig om gewoon even te bellen, met Amerika dat dan wel. De omboekingskosten bedragen inderdaad $ 250,-- p/p.
Wij wilden in mei eerder vanuit Texas terug en hadden een ticket Dallas - Frankfurt - Amsterdam, dit hebben we kunnen omzetten naar een rechtstreekse vlucht Houston - Amsterdam, de extra kosten hebben we met miles betaald.

trails
22-08-12, 20:11
Maar heeft het nou echt zin om die kosten te maken? Voor 2 uurtjes extra in Orlando? Zo'n laatste dag doe je normaal toch niks meer.

corrus
22-08-12, 20:17
Maar heeft het nou echt zin om die kosten te maken?
Voor 2 uurtjes extra in Orlando? Zo'n laatste dag doe je normaal toch niks meer.
Ach... Het staat wel heel erg interresant... ;)

mattrob
22-08-12, 21:18
Toevallig vandaag met United aan de lijn gezeten. Voor onze vlucht naar Orlando eind november, hadden ze de overstaptijd van 3 uur naar 4uur verlengd op de heenvlucht. Ik dacht laat ik eens bellen of we niet een vlucht eerder meekunnen, zij hebben immers de vlucht aangepast naar later. Krijg ik een Amerikaanse aan de lijn (ik dacht weer een onverstaanbare Indiër te krijgen) die me helemaal vrolijk hebt. Ja, u kunt overgezet worden op een vlucht naar 1:50 overstap, maar ik kan u ook via Newark laten vliegen, dan vertrekt u iets vroeger en heeft u iets meer overstaptijd. Nou, doe Chicago maar hoor, hartstikke fijn ! OK, zal ik gelijk even naar de terugvlucht kijken voor u ? Oh, ik zie dat u over Houston vliegt, zal ik kijken of er iets via Chicago of Newark is. Nou, dat zou fijn zijn, liefst via Chicago. En hup, ook geregeld, via Chicago terug nu waardoor we 4uur later uit Orlando kunnen vertrekken, relaxed zeg ! De goedkoopste tickets geboekt, en ineens perfecte vluchttijden, ideaal ! Het kan dus wel blijkbaar, maar ik denk dat er een aanleiding moet zijn, zoals het omgeboekt zijn door hen, waardoor ze zich 'verplicht' voelen iets terug te doen :rolleyes:

rolandino
23-08-12, 14:55
Kwam dit linkje zojuist tegen op twitter: https://hub.united.com/en-us/News/Company-Operations/Pages/united-787-dreamliner-international-routes.aspx


We’ll kick off our 787 international routes on December 4, with service between our Houston hub and Amsterdam. This route will be offered through March 29, 2013.

verbeek
23-08-12, 22:38
Dat is voor jullie noorderburen fantastisch nieuws.
Eerste 787 van united en voor de route naar Nederland.
Volgend jaar moeten we misschein even via schiphol want dat is echt luxe.

Hanz
26-08-12, 13:58
Heb zojuist tickets geboekt voor Orlando in voor februari 2013. We vliegen vanaf Brussel via Chicago. Waar kan ik opzoeken welk type vliegtuig (763 of 773) United gebruikt voor de ochtendvlucht vanuit BRU naar ORD? Kinderen willen graag weten of er zo'n entertainment systeem in de stoelen zit. Ik heb al op Seatguru.com gekeken maar er bestaan een aantal verschillende varianten van de United Boeings 767.

Njit
26-08-12, 14:14
Zie http://www.united.com/web/en-US/content/travel/inflight/entertainment/avod/default.aspx wat er in welk vliegtuig zit.
Staat er niks bij je vluchtschema als je inlogt bij United?

Ebelix
26-08-12, 14:31
Het vliegtuigtype is een 767-300 met eigen schermpjes. Kijk op United.com. Er zitten ook nog een oplaadpunt bij je stoel.

Hanz
26-08-12, 14:35
Ja, er staat inderdaad 763 bij m'n papieren. Ik kwam er bij seatguru niet helemaal uit omdat er kennelijk meerdere 767-300 zijn (ex Continental denk ik dan??)
Bedankt.

corrus
26-08-12, 14:42
Brussel - Chicago??

763 (oftewel 767-300) (niet een continental uitvoering)

Brussel - Washington een 777-200 (Niet een Continental uitvoering)

Uitsluitend de Continental uitvoeringen hebben een oplaadpunt in de eerste 6 rijen.

ttubbie
29-08-12, 11:02
Heb zojuist tickets geboekt voor Orlando in voor februari 2013. We vliegen vanaf Brussel via Chicago. Waar kan ik opzoeken welk type vliegtuig (763 of 773) United gebruikt voor de ochtendvlucht vanuit BRU naar ORD? Kinderen willen graag weten of er zo'n entertainment systeem in de stoelen zit. Ik heb al op Seatguru.com gekeken maar er bestaan een aantal verschillende varianten van de United Boeings 767.

Volgens recente info hebben de vliegtuigen op de lijn Brussel-Chicago een tv-scherm in elke stoel.

corrus
29-08-12, 13:23
Volgens recente info hebben de vliegtuigen op de lijn Brussel-Chicago een tv-scherm in elke stoel.

Klopt!
Maar oplaadpunten (zoals gevraagd werd) uitsluitend in de eerst 6 rijen Economy Plus

sonja
07-09-12, 11:12
Het lijkt erop of United weer vliegtuigen aan het wisselen is. In december zouden we met een 757-200 vluchtnr UA125 naar IAD vliegen, zojuist zag ik dat dit is gewijzigd in het welbekende vluchtnummer UA947 met type 767-300.

hannie
25-09-12, 16:10
Het lijkt erop of United weer vliegtuigen aan het wisselen is. In december zouden we met een 757-200 vluchtnr UA125 naar IAD vliegen, zojuist zag ik dat dit is gewijzigd in het welbekende vluchtnummer UA947 met type 767-300.
Ik kreeg net ook een mail dat we in December met een 767 ipv een 757 naar IAD vliegen. Op de terugvlucht hebben ze ons zelfs in de economy plus gezet terwijl we dat niet geboekt hebben.:)

Teleton
25-09-12, 16:34
Op de terugvlucht hebben ze ons zelfs in de economy plus gezet terwijl we dat niet geboekt hebben.:)ieder krijgt wat 'ie verdient.......:rolleyes:

hannie
25-09-12, 17:17
ieder krijgt wat 'ie verdient.......:rolleyes:

En nou maar hopen dat we niet weer een wijziging krijgen. Dit was al de 5e geloof ik.

marijke8
25-09-12, 18:49
Bij mij ook gewijzigd, zit terug op alle 2 de vluchten Orlando - Washington, Washington - Amsterdam, Economy Plus dus niet klagen. Ondanks dat ik nu op 24 december vlieg ipv op 25 december.

hannie
25-09-12, 18:57
Bij mij ook gewijzigd, zit terug op alle 2 de vluchten Orlando - Washington, Washington - Amsterdam, Economy Plus dus niet klagen. Ondanks dat ik nu op 24 december vlieg ipv op 25 december.

Huh, hebben ze de datum ongevraagd gewijzigd?

marijke8
25-09-12, 19:31
Nee hoor, dat is in goed overleg gegaan met de reisorganisatie. Moest ineens 2 overstappen Amsterdam - Frankfurt, Frankfurt - Washington, Washington - Orlando.
United had op 25 december er een vlucht uitgehaald.

verbeek
03-10-12, 12:34
Voor diegenen die vanuit Zaventem vertrekken in november.
Enkel ter info
Changes in United flights

Newark – Brussels eff 04NOV12 CO 767-400ER replaces UA 3-class 777-200ER. No First Class service (Previously 767-400ER to operate from 04NOV12 to 26NOV12)

Chicago – Brussels Service increases from 6 weekly in Winter 2011 to Daily in Winter 2012

Cindy1969
05-10-12, 19:06
Ik vlieg 17-2 a.s. voor het eerst met United, leuk! Heb bij mijn boeking een linkje naar United gekregen met de vluchttijden.
Heen 12 uur, aankomst 2.50 pm. Met 767-300.
Dan vanaf Washington om 5.10 pm door naar Orlando met een Airbus 320-100/200

Terug om 1.45 pm naar Washington, met Airbus 320-100/200
Aankomst 3.57 pm
dan om 6.20 pm met 767--300 naar Amsterdam.

Fijne tijden, met genoeg overstaptijd lijkt mij (elke keer ruim 2 uur)

Maar moet wel deze site even in de gaten houden dus, ivm wijzigingen?
Of zou dat via USA Fun gaan?

Wat me opvalt is dat er ook al stoelnummers bijstaan, straks eens even plattegrondjes van de vliegtuigen opzoeken.

Wat wel wennen zal zijn is dat ik vorige keer bij Arke 35 kilo bagage mocht, en nu maar 23 dacht ik.
Waar laat ik me geshopte spulletjes??? :p

Of is het voordelig om op de terugweg een extra koffer in te checken, en kan je dat beter op voorhand al doen?

Teleton
05-10-12, 20:16
Ik
Of is het voordelig om op de terugweg een extra koffer in te checken, en kan je dat beter op voorhand al doen? Je kunt 24 uur voor vertrek digitaal inchecken voor de terugreis. Als je dit doet, geef je aan hoeveel koffers je incheckt. Je ziet dan welke koffer gratis is (1...!)en wat de kosten voor de tweede koffer zijn. Het is iets voordeliger om van deze optie gebruik te maken.

Met de gegevens die je nu hebt, kan je niet alleen je stoel zien, je kunt als je dat wilt ook een nog fijner plekje uitkiezen.

Het vluchtschema zou ik zelf in de gaten houden. Het is jouw reis.....

Cindy1969
05-10-12, 22:07
Dank je voor je reactie Teleton! Handig dat je die extra koffer dan pas bij het inchecken voor de terugreis kunt aangeven.
Dacht dat je dat al voor de heenweg moest doen. Dit biedt weer opties om dan mijn trolley op de heenweg in de koffer te doen, en de terugweg als extra koffer in te checken, fijn!

En ik zal de site zeker zelf in de gaten houden dan.
De plek die ik heb, 29K, vind ik op zich wel fijn, omdat het aan het gangpad is. Omdat ik alleen reis zit ik het liefst daar zodat ik geen vreemde hoef te storen als ik naar het toilet wil, of gewoon even de benen strekken.

rolandino
05-10-12, 23:09
Je betaald per enkele reis voor de extra koffer. Op de heenreis ook al bij boeken is dus alleen maar extra duur. Het is inderdaad slim om lekker een andere koffer (of tas) in je koffer te steken. Ook zijn koffers prima te koop bij o.a. de winkelcentra, maar ook de kleine koffer winkels die je overal ziet.

Probeer zo dicht mogelijk bij de deuren te zitten, dan ben je er lekker snel weer uit, en inderdaad gangpad is heerlijk, net iets meer ruimte om je benen te strekken, en je hoeft niemand te storen. Helaas zullen andere jou wel storen ;-)

Mickey99
06-10-12, 00:04
Cindy1969 je kunt de trolley ook als handbagage mee terug nemen, dan hoef je er niet voor te betalen. Scheelt weer en handbagage mag bij United tot 18 kilo wegen.

Teleton
06-10-12, 09:46
Cindy1969 je kunt de trolley ook als handbagage mee terug nemen, dan hoef je er niet voor te betalen. . En dan nog ietsje handiger: Lever je trolley bij het instappen in. Hij wordt dan gelabeld en je ziet hem pas in Amsterdam van de band afrollen. Gratis en voor niks en geen gesjouw, geen gedoe. Prima service van United.

Cindy1969
06-10-12, 10:09
Oh echt? 18 kilo? Dan hoef ik hem idd niet als koffer in te checken, wat super zeg! Kon het max.gewicht van de handbagage niet vinden, maar ging er vanuit dat dat iets van 10 kilo zou zijn. Hier red ik het dan wel mee. Dat is dan incl. koffer 41 kilo, moet kunnen :D
@Rolandino:dat anderen mij dan storen vind ik niet erg, ik slaap toch nooit in het vliegtuig, vind het veel fijner om dan zelf bij het gangpad te zitten en te kunnen doen en laten waar ik zin in heb.

En dat is zeker handig Teleton! Maar hoe doe ik dat dan met mijn tablet/puzzleboekjes/boekjes die ik in het vliegtuig wil lezen, want ik neem aan dat je als je de trolley als handbagage hebt, je niet nog eens een andere tas mag?

sonja
06-10-12, 10:13
Maar hoe doe ik dat dan met mijn tablet/puzzleboekjes/boekjes die ik in het vliegtuig wil lezen, want ik neem aan dat je als je de trolley als handbagage hebt, je niet nog eens een andere tas mag?

Ja hoor je neemt gewoon een wat grotere handtas mee ;)

Cindy1969
06-10-12, 11:32
Oh dat mag dus? Wat super! Heb hier nog een wat grotere handtas liggen, eens kijken of tablet daar ook in past.
Wat een heerlijkheid, ben onlangs nog naar Griekenland gevlogen met Transavia, en daar zijn de regels echt veel strenger...

Fleurida
06-10-12, 12:35
Ik heb deze gekocht in Amerika. Er zit een extra tas in die ik gebruik als mijn koffer te vol is. Je kunt deze onder de stoel voor je leggen en dan heb je gelijk een voetenbankje. Superhandig en scheelt een hoop gesjouw. Een vriendin van mij zag hem en heeft er ook een gekocht. Je kunt hiervoor bij Brookstone kijken in de Florida Mall, ik heb die van mij gekocht bij de Samsonite winkel in de Mall aan de SR 535. Of als je lang genoeg daar bent bij Amazon.com.

http://www.amazon.com/Travelon-Wheeled-Underseat-Carry-On-Size/dp/B001CZPABQ/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1349515122&sr=8-1&keywords=underseat+luggage

Teleton
06-10-12, 12:53
. Je kunt deze onder de stoel voor je leggen en dan heb je gelijk een voetenbankje. ...daar zou ik nou weer net niet op rekenen. Onder heel veel van de stoelen in de United toestellen vind je een kastje dat wel eens lelijk in de weg zou kunnen zitten......

Fleurida
06-10-12, 14:44
Alleen de gangpad stoelen, Gerrit zit altijd aan het raam en dan kan ik hem halverwege tussen ons in leggen. En als er geen plek is leg ik hem bovenin:)

Cindy1969
06-10-12, 15:51
@Fleurida: wat een handig ding zeg, ik ga deze even onthouden, thanx!

Sylvia
11-10-12, 13:27
ehm dus als ik het goed begrijp, mag je een handbagage tas van max 18 kg meenemen, naast je handtas?
Ik kan bij mijn gegevens op de site van united die 18 kg nergens terug vinden, wel de afmetingen en ook wat het kost om een tweede koffer in te checken... 70$...

PENPE
11-10-12, 16:08
@Sylvia;
Naast je handtas mag je inderdaad nog een bv laptoptas, fototas, rugzak of zo'n klein rolkoffertje meenemen. De 2e koffer schijnt inmiddels $100 te kosten, maar of dat ook zo is zal ik morgenochtend gaan ervaren...

meisje
11-10-12, 20:18
even een vraag over incheken....hoeveel uur van te voren moet je nog maar op het vliegveld zijn? 3 of 4???

thnx
meisje

JKG
11-10-12, 23:22
3 uur is voldoende. En vanaf Amerika lukt het ook wel met 2 uur van te voren om terug te vliegen (omdat het een domestic flight is naar een hub).

rolandino
11-10-12, 23:26
Altijd 3 uur aanhouden. Ga uit van het feit dat je onderweg een klapband op kan lopen/de Schiphol tunnel zit weer dicht, etc., en toch nog op tijd aanwezig zal zijn. Hetzelfde zou ik ook doen in de VS. Het is vaak druk rond het eind van de ochtend als veel toeristen uit Europa terug gaan, waardoor je overal een poos in de rij mag staan.

Sylvia
12-10-12, 11:55
nog even een vraag... waar kan ik op de site van United info vinden over die 18 kg hangbagage??:confused:

meisje
12-10-12, 12:58
ok, bedankt!

Michael66
13-10-12, 17:32
@Sylvia:
hier http://www.united.com/CMS/en-US/travel/Pages/BaggageCarry-On.aspx

PENPE
13-10-12, 23:52
@Sylvia; De 2e koffer schijnt inmiddels $100 te kosten, maar of dat ook zo is zal ik morgenochtend gaan ervaren... En inderdaad gisteren een extra koffer ingecheckt op MCO, prijs is nog steeds $70...

oma van tijn
14-10-12, 08:52
Wij hebben 3 jaar terug me United gevlogen prima bevallen een upgrated gedaan...

Sylvia
15-10-12, 11:19
PenP: maar toch nog een hoop geld... ik ga wel proberen via de handbagage... das toch weer 18 kg extra :)

r.teeuwsen
03-11-12, 02:41
Vanaf 4 december 2012 met de Dreamliner via Houston naar Orlando....

United Airlines today announced its initial Boeing 787 routes, the first international route of which is to begin on 4th December, 2012.
Houston will become the first 787 crew base for United, with several other stations likely to follow.


United's 787-8s are configured in a 36 BusinessFirst, 72 Economy Plus and 111 Economy class seats (36C/ 72W/ 111Y) and the first of these had its first flight on 20th August.
Routes:
Houston - Amsterdam. Begins on 4th December 2012, and operates daily. However will only operate temporarily till end of the Winter season.

Ebelix
03-11-12, 04:11
Helaas is dit alweer achterhaalt. Gister is bekend geworden dat de 787 pas per eind februari 2013 wordt ingezet op de route Houston - Amsterdam. Dit heeft te maken met de vertraging in levering van de 787 aan United en het langer duren van de certificering van het toestel binnen de United organisatie. Voorlopig blijft de 767-400ER op deze route vliegen.

Bron: luchtvaartnieuws.nl

JKG
03-11-12, 16:24
Hoe snel vliegen ze van AMS naar IAH (neem aan dat dat 'm is) en vice versa met die 787?
Houston -> Orlando is ongeveer 2 uur en een kwartier, dus redelijk gelijk aan een vlucht vanaf Chicago of Washington, maar vanaf Houston kan ik
het me even lastig voorstellen dat de lange vlucht ook zo'n 8 a 9 uur gaat inhouden of meer.

rolandino
03-11-12, 21:38
Volgens Kayak (http://www.kayak.com/#/flights/AMS-IAH/2012-11-17/2012-11-24)is AMS-IAH tussen 10.30 en 11 uur vliegen, de werkelijkheid (http://nl.flightaware.com/live/flight/UAL59)is tussen 9.30 en 10.30 uur.

Nel van Ree
04-11-12, 19:55
hallo,

wij vliegen met United 767-300 nou is mijn vraag economie plus hoe zijn de stoelen ,
nel

PENPE
04-11-12, 20:04
Hoi Nel, EconomyPlus in de 767-300 is prima ;-)

Ebelix
04-11-12, 20:50
Mijn vraag is wat je belangrijk vind aan een stoel in het vliegtuig? Economy plus bij United heb je de standaard Economy stoel met een paar centimeter meer beenruimte. De beenruimte is lekker en de stoel blijft een vliegtuigstoel.

Cindy1969
05-11-12, 09:56
Ik vlieg in februari voor het eerst met United, gewoon Economy, dus niet Economy Plus.
Hoe zijn deze stoelen? Net zo krap als bij bv Transavia, of hebben deze meer beenruimte?

Teleton
05-11-12, 10:29
@ Nel en @ Cindy: Op Seat Guru (http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_777-200_3_New.php)vind je alle afmetingen van de stoelen en nog veel meer informatie over de indeling van de verschillende types vliegtuigen. Je ziet er dus ook welke plekjes bepaalde nadelen hebben, zodat je nu het nog gemakkelijk kan, een beter plekje kunt zoeken als dat nodig is.

Ebelix
05-11-12, 12:42
31 inch van rugleuning naar rugleuning. Kijk maar op seatguru.com

Nel van Ree
05-11-12, 16:34
Bedank allemaal voor jullie snelle antwoorden

groetjes nel

Cindy1969
05-11-12, 21:47
Namens mij ook bedankt! Wist wel van het bestaan van deze site, maar de naam niet meer. Zet hem gelijk even bij mijn favorieten ;-)

Ritchie
05-11-12, 21:50
Ja hoor, we zitten weer te denken om naar Orlando te gaan.
Nu hebben we de laatste jaren gevlogen op Washington en New York, maar telkens in een vliegtuig met een 3 -3 indeling, wat wij zelf iets minder prettig vinden.
Nu zouden we graag vliegen in een 2 - 3 - 2 vliegtuig te zitten, waar we dan lekker langs elkaar kunnen zitten (2stoelen).
Nu heb ik ooit gehoord, dat je dan op een andere luchthaven moet vliegen.
Wie kan mij verder helpen.

Cindy1969
05-11-12, 22:16
Heb het even uitgezocht, Transavia staat niet op Seatguru maar kon ik met googelen vinden.
Transavia 74-76 cm
Arkefly Comfort Class (afgelopen feb gedaan) 84 cm
United Economy bijna 79 cm
United Economy plus 86 cm
*
Meer ruimte dus dan bij Transavia (maar dat kan al snel) en minder dan Comfort Class bij Arke.
Ik zit lekker bij het gangpad, kan loopje maken wanneer ik wil, dus laat het lekker zo, vind het wel prima.

corrus
05-11-12, 22:27
AMS MCO via ORD vlieg je zoals gebruikelijk met een B767-300 (2-3-2) ORD = Chcago O'hare.
AMS MCO via IAD vlieg je tegenwoordig ook met een B767-300 (2-3-2) IAD = Washington Dulles
AMS MCO via IAH vlieg je vanaf 31 maart ook weer met een B767-EWR (2-3-2) IAH = Houston Texas
AMS MCO via EWR vlieg je op dit moment ook ineens met een 767 300 (2-3-2) EWR = Newark (New York)

Het lijkt er bijna op dat door de komst van de 787 (Dreamliner) alle 763 kisten op Europa worden ingezet.

Ritchie
05-11-12, 22:32
Dankje Corrus, ik ga dit eens in mijn database zetten.

PENPE
07-11-12, 01:19
De info over de toestellen die ingezet worden op de gewenste route staat overigens ook gewoon op de site van United....

Cindy1969
12-11-12, 15:38
Ik kreeg vanmorgen een e-mail van CheckMyTrip, handig want USAFun heeft me daar aangemeld en nu krijg ik dus een e-mail als er iets wijzigt.
Mijn vlucht is gewijzigd op de heenreis, ik vertrek nog wel op dezelfde tijd (1200 uur) vanaf Schiphol, maar heb nu een langere overstaptijd in Washington.
Aankomst 14.50 uur, en zou eerst om ca 17 uur doorvliegen naar Orlando, dat is nu gewijzigd naar 18.50 uur, bijna 4 uur overstaptijd dus. Die 4 uur vermaak
ik me wel, maar wel jammer dat ik nu pas om 21.10 in Orlando arriveer ipv rond 19 uur.
Wat ik uit voorgaande reacties begrijp is dat United vaak zijn vluchten wijzigt? Moet ik me zorgen gaan maken dat ik nog meer wijzigingen krijg, of dat ik
straks een overstaptijd van 8 uur ofzo krijg, en dan midden in de nacht pas in Orlando aankom, of valt het in het algemeen wel mee?

Op de terugweg is er ook een wijziging, maar dat is minimaal, nu vertrek om 14.02 uur ipv 13.45 uur.