PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisblog] Teleton: Springbreakertjes, 26-02 t/m 26-03 2012



Teleton
29-01-12, 15:49
Met nog precies een dikke vier weken te gaan staat het nieuwe verslag voor de voorjaarsreis in de startbloggen; Springbreakertjes (http://springbreakertjes.wordpress.com)!

De Senioren zijn op het Springbreakerspad en hoe dat afloopt, zullen we met onze trouwe lezers delen. Het recept is bekend: het gaat vaak nergens over, maar het is vakantie dus wat kan ons het schelen!

Het rantsoen is nog niet helemaal duidelijk; of het straks om dagelijkse smakelijke porties gaat of dat het toch zo af en toe karige prakjes van de voedselbank worden, wij wachten het zelf ook maar af. En voor de lezers zal er dus niet veel anders op zitten......

Vaste volgers, toevallige voorbijgangers en incidentele aanwaaiers zijn weer van harte welkom, want vanaf vandaag staan onze avonturen in de aanloop naar de Springbreak weer online!

Cindy1969
29-01-12, 16:34
Ah leuk! Ga jullie weer volgen, voor een deel vanuit Orlando, vertrek zelf de 27e :wink:

trails
29-01-12, 16:36
We komen thuis als jullie weer vertrekken, dus hebben we dan weer genoeg tijd om met jullie mee te genieten. Zo duurt onze vakantie dan nog een beetje langer :razz:

Onder springbreakers versta ik toch wel iets anders...
of wordt het voor jullie ook sun, sea, sex and a whole lot of booze? :oops: :? [-X

Teleton
29-01-12, 16:41
We komen thuis als jullie weer vertrekken........kom maar snel terug dan...........:lol:.

Ennne..wat het wordt moeten wij ook afwachten. Een ding is zeker: we zitten wel precies tussen de springbreakertjes!

gonniegans
29-01-12, 16:42
Ik ga je weer volgen!

cant51
29-01-12, 16:56
Gaat vast weer ''smullen'' worden !!

grtjes Tante T.

rolandino
29-01-12, 17:02
Deels overlap, maar ik volg lekker mee ;-)

mineke
29-01-12, 17:42
Yep weer een heerlijk reisverslag van Ton en Lidy om te gaan volgen, ik ben dus ook weer van de partij, ga me gauw aanmelden.
grtjes Mineke

Ta2 Gerrit
29-01-12, 17:56
of wordt het voor jullie ook sun, sea, sex and a whole lot of booze? :oops: :? [-X

Wij gaan jullie (letterlijk) volgen, en kiezen voor optie "of" van Trails :lol: =D> (op gepaste 50+ wijze dan)

mattrob
29-01-12, 18:17
Gezellig ! Wij zijn er natuurlijk ook weer bij !

derrobbie
29-01-12, 18:47
Ook wij gaan jullie volgen :-)

Groetjes Robert en Angelique

riwi
29-01-12, 20:34
Ook wij gaan jullie weer volgen. Veel voorpret en het schiet al lekker op.

Fam Riwi

Cara
30-01-12, 09:07
Wij zijn ook weer van de partij.:-D

Groetjes en heel veel fun,

Michel en Cariene

hrjhaan
30-01-12, 11:54
Ook wij zitten iedere morgen aan het ontbijt er weer klaar voor. Laat maar komen die verhalen. Jammer dat we nog 4 weken moeten wachten.

Frans45
30-01-12, 13:37
Ook wij gaan jullie weer volgen.
Laatste week aan boord van een cruiseschip maar hebben de laptop bij ons zodat wij niets hoeven te missen.

Frans en Marjolijn.

2theUSA
30-01-12, 19:11
Wij zijn ook weer van de partij, ik verheug mij alweer op de heerlijke verhalen.
Naar vooruitzicht trouwens, nu met de kou in ons land om straks heerli naar de zon te gaan.... ik kan mij vervelender dingen voorstellen ;-) ;-)

groetjes Harm en Christa

r.teeuwsen
30-01-12, 21:21
Hi Ton en Lidy,

Ik ben weer van de partij, heerlijk weer een maand leuke verhalen tot mij laten komen iedere morgen....
Heel veel plezier en geniet er van!!

Groetjes, Remco

twinmom1995
30-01-12, 21:22
Wij zijn er ook weer bij, gezellig!

sonja
30-01-12, 23:07
Kom maar door met je gezellige verhalen, tegen die tijd ben ik er weer klaar voor.:-)

Micktomar
31-01-12, 00:31
Wat een heerlijk vooruitzicht weer,jullie jeugdige belevenissen samen met de studentjes....
ik lees zeker mee!

miepie56
01-02-12, 10:32
Super, ik had je verslagen nog niet eerder gelezen maar heb de laatste keer regelmatig zitten schateren achter de pc. Hopelijk worden het dagelijkse stukjes!
Geniet in ieder geval van de vakantie straks. Ben jaloers maar misschien steek ikzelf ook zomaar de grote plas nog even over, heb wel zin in een beetje zon.

Ritchie
02-02-12, 22:55
Deze blog ga ik absoluut lezen, die verhalen zijn altijd erg leuk !!!
Jij blijft echt een van mijn favoriete bloggers van deze site.

Hans uit Koekelare
03-02-12, 19:56
Hallo Ton,

Ik verheug me er terug op om je blog over je heugelijke vakantiemomenten te kunnen lezen, over de alledaagse kleine niets doende dingetjes die dikwijls een een vakantiedag op fleuren of laten afknappen. Bedankt dat je dat wil delen met ons.

Mvg Hans & Francisca

dutchcruisers
04-02-12, 23:34
Een paar dagen niet online geweest en dus groot nieuws gemist: er zit weer een Teleton blog aan te komen. Heerlijk! Ik ga weer meelezen!

petrajessy
05-02-12, 11:00
Ik ben d'r bij!!!!!!

José
05-02-12, 14:39
\\:D/Ik verheug me nu al op je verslag, heb 'm weer bij mijn favorieten staan!!!

Daan
06-02-12, 08:05
We sluiten precies aan. De dag dat jullie terug komen gaan wij weg. Dus ik ben benieuwd hoe het er aan toe gaat :D

SasEs
12-02-12, 13:13
wij gaan het weer beleven, al deze avonturen.

groetjes SasEs

toornent
13-02-12, 00:46
Ook wij gaan jullie weer volgen. Ben erg benieuwd naar jullie grappige en leuke belevenissen en verhalen

Groetjes Luke

Teleton
13-02-12, 18:36
Hartelijk dank weer voor de vrolijke en vriendelijke reacties hier op het Forum en op ons blog. Veel volgers en lezers weer, dat geeft de schrijver moed!

In de aanloop naar de oversteek is er nog een korte voorbeschouwing van wat ons zoal te wachten staat verschenen met de titel Antarctica..........

Sunshine State
19-02-12, 20:06
Allemachtig nog maar zevendaagjes en dan zitten jullie weer in het geliefde Florida..
Nog heel even doorbijten, we zullen weer zekers meelezen !!

Teleton
19-02-12, 20:40
Nog heel even doorbijten!

Dat gaat vast lukken want onze vrienden van United hebben zojuist een mailtje gestuurd met het verzoek om ons vanaf nu alleen nog maar voor te bereiden op onze trip van volgende week zondag.....!

Knock on wood: gereserveerde stoelen, vluchten en vertrektijden nog steeds ongewijzigd.........\\:D/.

trails
19-02-12, 21:56
Zijn wij net op tijd thuis om gewoon door te blijven gaan via jullie!!!;-)
We hebben er al weer zin in!!!:grin:

Syllvia
20-02-12, 10:59
ik heb me net al ingelezen op je blog, ben weer heel benieuwd wat jullie allemaal gaan mee maken!

rogzwanenburg
20-02-12, 21:32
we zitten al met voorpret op het verslag te wachten,we maken er weer een dagelijkse bezigheid van,voor ons een stukje voorjaar in ons kikkerlandje.
alvast een fijne reis togewenst.

trails
24-02-12, 14:47
Hele goede reis en weer zeven zonnen en veel plezier (ook met de vakantievriendjes)!!!
Groetjes,
Jacky en Renée

Marita
24-02-12, 16:26
Jaaaaaaaaa, morgen is het zover en gaan jullie weer op pad.
Natuurlijk zouden we liever zelf gaan maar nu hebben we ook wat om naar uit te kijken en van te genieten.

Goede reis en een fijne vakantie.

Groetjes Marita

ehh sorry ik was een beetje in de bonen:oops: we moeten nog een dagje langer wachten

cant51
24-02-12, 16:53
Wens jullie een goede reis en weer heel veel plezier (met jullie vakantie vrienden) in the Sunshine state, zie weer uit naar je blog.


Grtjes Tante Toos

Teleton
24-02-12, 18:15
Dank allemaal voor de leuke reacties en vrolijke berichtjes hier en op ons blog! Om aan alle misverstanden een einde te maken: wij trappen het hier wel degelijk morgen af! Nadat wij de laatste stofzuiger door het huis hebben geslingerd en het porcelein zorgvuldig vrij van gebruikerssporen hebben gemaakt, vertrekken wij naar Brussel.

De blijde inkomst aldaar vindt in de vroege namiddag plaats. Na een petite diner chez Tante Cato et Nonkel Gérard du Faucon à Bruxelles worden wij, in afwachting van de wekdienst op zondag, naar oudhollansch gebruik gedurende de nacht opgebaard in het Ibishotel. Wij laten ons des morgens vroeg met de hotelbus in de bekende dollemansrit over het terrein van Zaventem op de dag des Heeren naar de vertrekhal hobbelen.

Nadat wij ons zonder broekriem en beugelbeha en blootsvoets door de veiligheidszone hebben geworsteld, melden wij ons rond een uur of negen bij d'n vliegert om strompelend en struikelend over de pakjes, de zakjes en de bakjes die onze medepassagiers tegen beter weten in in de bagagebin probeerden te proppen, de zo vurig gewenste stoelen op rij 20 te bereiken.

Vanaf dat moment zijn wij gedurende acht uren en tien minuten overgeleverd aan het luidruchtig snurkende/schetenlatende/schreiende (doorhalen wat niet van toepassing is) reizigersvolkje op de belendende rijen. Wat de pot op zondag schaft, wij weten het niet maar het zou ons niks verbazen wanneer wij de keuze hebben tussen kunstmatige kip met puree en doperwten en onder de canelloni of macaroni met rode saus verborgen vleeswaren van onbestemde afkomst. Voor de zekerheid zijn wij voorzien van een dubbele dosis superkrentenbollen van Bakker Bart zodat wij in geval van nood niet van honger zullen verkommeren!

De stemming in huize Teleton is als vanouds zo vlak voor vertrek vrolijk. Zeg maar uitbundig. Zeker gezien de koers van de dollar, de voorspelde temperatuur en de door Obama toegezegde prijsverlaging van de benzine (schandalig, ze schijnen daar zo'n 71 cent per liter te betalen!) slaan wij ons er vast ook dit keer wel doorheen.

Tot zover de min of meer voorspelbare avonturen bij aanvang van de reis. Voor het vervolg van de ontwikkelingen verwijzen wij de thuisblijvertjes naar ons volgende bulletin op ons blog!

2theUSA
24-02-12, 21:43
Een heel goede reis toegewenst, maar dat gaat volgens mij helemaal lukken.
Wij zijn op weg naar de sneeuw, in een Wifi-loze zone. Volgend week terug in NL wacht ons dan een heerlijke serie verslagen om ons dan bij de dagelijkse volgers aan te sluiten.

Groet Christa

ekkie50
24-02-12, 22:17
Teleton, ik wens jullie een zeer goede (rustige) reis, en een zeer aangename vakantie. Als jullie aankomen ben ik al aan het inpakken voor de terugreis van maandag. Maar zelfs 1 week was leuk. Alvast welkom in Florida, en ik heb alvast het grote licht bovenin het uitspansel op volle sterkte voor jullie gezet ;-)
En ik vind de slogan rechtsbovenin jullie blog een giller zeg!

Cindy1969
24-02-12, 22:40
Haha, had het ook gelezen van de benzineprijzen daar, wat een giller :)
Heel voorspoedige reis en een fijne vakantie! Ik heb jullie foto's even goed in mijn geheugen geprent, zal eens opletten of ik jullie spot in Orlando :wink:

Sunshine State
25-02-12, 09:09
Een hele goede reis, en alvast een topvakantie toegewenst, we lezen weer graag mee.

belgske
25-02-12, 10:27
Ton en Lidy,

Fijne vakantie en geniet vd Springbreakertjes. Leg ze maar vast op papier, vooral dan die wulpse, zwoele,...
sorry, liet me even gaan.

cant51
26-02-12, 11:14
Goedemorgen,

Zo dat is weer lekker lezen op zondagmorgen, gezellig de blog is weer van start, weer heerlijk gelezen over allerdaagse dingen, die nergens over gaan, maar weer zo fijn geschreven.

Hoop dat jullie een rustige vlucht hebben over de plas en een goed begin van jullie vakantie.

Groetjes Tante Toos

Ta2 Gerrit
26-02-12, 12:12
Goed om te lezen dat er weer een paar Ollanders onderweg zijn naar hier. De zeven zonnen worden af en aan geblokkeerd door wat wolk, maar de temp is prima de luxe.

Teleton
27-02-12, 05:04
maar de temp is prima de luxe.Om met Polle Eduards te spreken: Pico de luxe! Geen woord te veel gezegd, bij aankomst al behaaglijk, na de eerste boodschapjes zojuist nog 22 graden gemeten. Nu eerst zo tussen de klamme lappen.....morgen verder.....:-\":-\".

Sunshine State
27-02-12, 10:05
Lekker hoor het grote genieten is begonnen !!
Wij zitten klaar om morgens lekker mee te lezen !!

pumi1000
27-02-12, 11:01
Veel plezier!!!!

cindy74
07-03-12, 22:12
Ben blij dat jullie nog even blijven , leuk om mijn morgendkoffie mee te drinken

Teleton
08-03-12, 00:44
Wij doen ons best!

rolandino
08-03-12, 00:54
Sluit me er helemaal bij aan. Mijn baas zal het echter niet waarderen, want daar gaat weer enkele minuten productiviteit ;-)

Sunshine State
08-03-12, 08:21
Man weer genoten van je blog !!!

cant51
09-03-12, 08:11
De stemming blijft opperbest samen met jullie vakantie vriendjes daar in Florida, geniet lekker verder.

Oja, de blog is natuurlijk ook weer opperbest:lol:

Grtjes. Tante Toos

Marita
09-03-12, 12:38
Hoi Ton en Lidy,

Als jullie genieten genieten wij ook.
Is weer heerlijk en wat kan Ton goed schrijven. Van niet veel weet hij heel veel te maken. Ga zo door ik lees altijd met heel veel plezier jullie dagelijkse beslommeringen.

Groetjes en nog een fijne vakantie samen met jullie vrienden
Marita

Syllvia
17-03-12, 08:06
Ik wilde reageren op je Blog, maar helaas lukte dat niet, dan maar hier:)
Jammer dat je een beetje ziekjes bent, beterschap!! En toch wel heel stoer dat je nog een blogje hebt gemaakt!
Ennu......sterkte voor Lidy;)

riwi
17-03-12, 12:58
Ook namens ons heel veel sterkte. Meestal is het na 1 dagje over. Ook Teletonnie heel veel sterkte met de patient.
Morgen is de stemming weer optimaal!
Groeten fam Riwi

cant51
18-03-12, 15:12
Hoop dat je inmiddels onder de goede zorgen van Mevr. Teleton, je weer een stuk bent opgeknapt, en de 7 zonnen weer ziet schijnen :smile:.

Grtjes Tante Toos

pama
18-03-12, 15:19
Vervelend zo ziek op vakantie, van harte beterschap!!

gr Pama

cindy74
19-03-12, 11:58
Veel beterschap ton.................of juist niet dan kan je nog wat langer blijven en ik bij mijn ochtendkoffie nog wat extra dagen genieten van jullie blog :-) :-)

Cara
19-03-12, 12:34
Beterschap Ton.Hoop dat je gauw verlost bent van zweet,snot en andere narigheden en weer volop kunt genieten van de zeven zonnen en de vvv.

Teleton
19-03-12, 15:55
Tussen twee hoestbuien door: Dank allemaal voor de vriendelijke woorden hier en op het blog. Daar knapt een mens van op!

Syllvia
19-03-12, 17:55
Dat is toch wel jammer, maarja niets aan te doen, hopelijk ben je snel weer beter!
E n wederom sterkte voor zuster Lidy :)

dutchcruisers
19-03-12, 20:20
Ook ik wens je natuurlijk Van Harte Beterschap. Je verhalen "lijden" er gelukkig niet onder!

ronenivonne
19-03-12, 21:28
Beterschap en hopelijk gaat het snel beter.

Teleton
20-03-12, 04:27
Het gaat prima, zie ook de twee laatste postings op dit forum. Geen idee wat er in die pillen zit, maar.......\\:D/\\:D/

mattrob
20-03-12, 08:39
Haha !! Jullie zijn goed bezig ! Een hele andere periode dan normaal, ben benieuwd hoe dat jullie gaat bevallen ;)

Marita
20-03-12, 11:45
Jonge jonge jong,
nog van de ene vakantie aan het genieten is de volgende al geboekt.=D>
Het gaat weer prima met je.
Geniet nog van de laatste dagen dan doen wij dat ook.

Groetjes Marita

Tans4USA
20-03-12, 17:50
Het gaat prima, zie ook de twee laatste postings op dit forum. Geen idee wat er in die pillen zit, maar.......\\:D/\\:D/

Ik denk dat er extra Florida verslavingsmiddel is toegevoegd aan je kuurtje=D>!
Wat een supervooruitzicht.

cant51
23-03-12, 20:29
Jammer de laatste dagen geen blog, maar je heb tenslotte "vakantie" :D.

Wens jullie alvast (je moet er eigenlijk nog niet aan denken;)) een goede en voorspoedige reis naar huis.

Groetjes Tante Toos

cindy74
24-03-12, 08:51
Echt jammer is het.

Teleton
26-03-12, 19:04
O, jee. Er is weer een blog. Zit er soms een haar in de soep? Is er iets aan de knikker.......[-o<. Liefhebbers van Springbreakertjesstreken kunnen weer op ons blog (https://springbreakertjes.wordpress.com/2012/03/26/een-spin-in-de-morgen/)terecht voor de nieuwste berichten over de Springbreakertjes in De Verlenging.......

riwi
26-03-12, 21:23
Tja langer blijven is geen straf, nu maar hopen dat alles goed gaat met de patient. In ieder geval veel sterkte
fam Riwi

diver99
26-03-12, 22:18
hopelijk knapt ze snel weer op, buikloop is niet fijn maar gaat gelukkig wel weer snel over. Gewoon blijven eten en zeker veel drinken. Niet overstappen op alleen maar rijst of bananen want dat gaat verkeerd.

Tamara36
26-03-12, 22:34
Van harte beterschap!!!!

cindy74
27-03-12, 00:06
Omg ton ik meende dat niet hoor :-). In elk geval veeeeeel beterschap toegewenst.

JvdL
27-03-12, 00:11
Van harte beterschap en probeer nog een beetje te genieten zoals wij altijd genieten van je blogs.

cindy74
29-03-12, 09:12
Een goede terug reis :-)

cant51
31-03-12, 13:33
Fijn dat jullie weer goed zijn thuis gekomen, al ging het niet helemaal volgens plan ;)

Gtjes Tante Toos

Teleton
31-03-12, 15:41
Allemaal reuze bedankt voor de leuke reacties hier en ook op het blog. Fijn om te weten dat er zoveel leden van het Florida Forum met ons mee lezen. We telden 15.000 klikjes en meer dan 550 reacties op 35 berichtjes; dat is niet mis voor een blog dat eigenlijk nergens over gaat.

Wij hadden ook deze keer al met al best een heerlijke reis die helaas niet op alle fronten even plezierig is verlopen. Hadden wij van te voren enige angst voor de Springbreakertjes, dit bleek volkomen onterecht. Minder beducht waren we voor de Springvirusjes, maar die namen ons deze reis juist goed bij de kladden!

Coral Cay is uitstekend bevallen, het weer was boven verwachting, de koers van de dollar sympatiek, net als de dienstdoend huisdokter die we tot twee keer toe nodig hadden. Ook dank aan de mevrouw van de ANWB alarm-centrale die ons, omdat we ongewild een paar daagjes aan de reis moesten vastplakken vanwege de virusjes, prima heeft geholpen. Dat leverde wel mooie verhalen voor een blog op, maar op zulke avonturen zit je natuurlijk niet te wachten in het verder zo vrolijke vakantieland Florida.

Voorlopig zitten wij hier in een grijs en koud vaderland, weer op betere tijden te w88. Over precies 8 maanden en 8 dagen vliegen wij gelijk Snowbirds de warmte weer tegemoet. Niet meer per Franse Voiture naar het Ibis in Brussel, maar deze keer weer eens met een taxibusje via Tante Toos en Ome Gerrit aan de A4 naar Schiphol. Eventjes geduld dus, want het busje komt zo.....

Misschien tot dan, groetjes van Lidy & Ton.

Cindy1969
31-03-12, 19:23
Heb je blog net gelezen, welkom thuis!
De terugreis verliep ook niet geheel soepeltjes dus...
En op een virus zit je op vakantie zeker niet te wachten.
Nu maar weer aftellen naar de volgende reis, voor je het weet zijn die 8 maanden en 8 dagen om ;-)

cindy74
31-03-12, 20:03
Geweldig!!! Welkom thuis :-)

Syllvia
01-04-12, 08:58
Hallo Ton en Lidy, jammer dat jullie weer thuis zijn, ik zal deblog missen! :)
Wij hadden ook een gehandicapte koffer op de terugweg de vorige keer.
Hele handvat was er af. Eigenlijk was ik al een beetje blij, want ik wilde toch al een nieuwe koffer, zo 1 op 4 wieltjes in plaats van 2. Ik dacht och een kleine bijdrage erbij van United kan geen kwaad.
Helaas kon mijn koffer worden gerepareerd, werd netjes thuis afgehaald en weer gebracht door UPS. Hij is prachtig gemaakt! Hopelijk komt de andere koffer snel boven water.
groetjes Sylvia