PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema bemmelyhills: Miami-Miami, september 2012



bemmelyhills
26-01-12, 18:14
eindelijk ook de laatste hotels geboekt (allen via booking.com), de vliegticket hadden we al geboekt bij arkefly (al meerdere keren mee gevlogen en altijd goed bevallen)
Met z`n tweeën op rondreis, hieronder ons reisschema

31 -8- 12 vliegen op Miami

-miami 2 nachten, daarna staat de huurauto klaar (als het goed is)
-key west 2 nachten
-naples 2 nachten (vanuit hier een dagje naar de everglades)
-Fort Myers 1 nacht (vanuit hier uiteraard even naar Sanibel)
-clearwater 2 nachten
-orlando 4 nachten (een aantal parken bezoeken)
-fort Lauderdale 2 nachten
-miami 2 nachten

duurt nog even maar we kunnen niet wachten!
We weten dat het hurricane season is maar vorig in september naar Mexico geweest en ook al eens in september Cuba bezocht en altijd goed weer gehad (muv een aantal klein regenbuitjes). Als iemand nog een een must see`s weet welke wij vanuit onze route kunnen bezoeken hoor ik het graag.

Het is voor ons de eerste keer in de VS

Teleton
30-01-12, 15:10
Als iemand nog een een must see`s weet welke wij vanuit onze route kunnen bezoeken hoor ik het graag.

Het is voor ons de eerste keer in de VS Dit is een forum vol must sees, must do's en tips voor firsttimers. Zonde om ze hier allemaal op te noemen, omdat ze netjes gerubriceerd in topic te vinden zijn, toch? Ook de reisverslagen van de vele Floridaforumvakantievierders die jullie voorgingen, barsten vaak van de leuke ideetjes. Om jullie op weg te helpen: Voor de beginnende Floridagangers kan het geen kwaad om een streeplijstje te maken met onderwerpen als ESTA, Customs & Immigration, Verkeersregels, themaparktickets en voor de Miamibezoekers een need to know: De tolwegen en het is handig om dit te doen voor je aan de Autohuur begint.

Mochten de verschillende topics onverhoopt toch geen antwoord op jullie vragen bevatten, dan kan je daar altijd nog een vraag over het betreffende onderwerp stellen. Want er is hier altijd wel iemand die je verder kan helpen.

Behalve als het over de koers van de dollar en de weersvoorspelling gaat......Maar een tipje van de sluier kan ik wel optillen: Kleine buitjes zijn zeldzaam in Florida. Niet voor niets zijn de de afvoerputten vaak breder dan 2 meter....:-& Reken op stortbuien in de namiddag, in september valt er gemiddeld 154 mm regen, ruim twee keer zoveel als bij ons. Passeert er een tropische storm of erger nog, een hurricane, dan kan de hevige regen wel wat langer aanhouden dan een uurtje....Ondanks dat vind ik zelf september een hele fijne maand om Florida te bezoeken!

bemmelyhills
30-01-12, 21:43
bedankt voor de reactie en info over het weer. ik heb al erg veel leuke en handige dingen op de site gevonden.