PDA

Bekijk Volledige Versie : Rekening houden met dollarkoers?



Nellas
25-01-12, 02:36
Ik vroeg me af of we voor het reserveren van de auto rekening moeten houden met de dollarkoers betreft bedrijven in Europa en USA? Sommige bedrijven zitten in de USA en betaal en reserveer je dus in dollars, terwijl bedrijven uit de Europa de euro aanhouden. (logisch :razz:)

Bestaat er een risico dat, als je met euro's reserveert, je bij moet betalen als je de auto afhaalt? Dus het handuger is om bij een Amerikaans bedrijf te reserveren? Budget komt overigens voor ons het best uit de test qua prijs, nu nog ff wegwijs worden in het verzekeringsdoolhof....

[verwijderd]
25-01-12, 07:51
Als je de auto bij een Amerikaans bedrijf huurt moet je verschrikkelijk goed opletten, meestal zitten hier nml. niet alle voor ons Europeanen benodigde verzekeringen bij.

Verstandigste in deze is dan ook altijd Europees te huren. Eenmaal gehuurd heb je ook gewoon een vaste prijs in Euro's en niet meer met de koers van doen.

De betaling vindt meestal plaats een aantal weken voordat de huurperiode in gaat, sommige schrijven het wel meteen af.

trails
25-01-12, 09:47
Wij huren bij een Brits bedrijf en die geven je 2 keuzes:
- aanbetaling en restant een paar weken voor vertrek
- alles bij boeking.

Wij hebben telkens gekozen voor betaling van het gehele bedrag bij boeking omdat de koers van de pond gunstig was.

Nellas
25-01-12, 18:12
Bedankt voor jullie antwoord, hier heb ik wat aan. Heb al vaker auto's gehuurd in verschillende landen, echter nooit in Amerika.

Bij Budget ben je goedkoper uit als je het hele bedrag vooraf betaald, wel zo handig. Vooraf betalen is ook onze voorkeur, zal eens goed gaan rondneuzen voor mooie deals.

Teleton
25-01-12, 20:41
Bij Budget ben je goedkoper uit als je het hele bedrag vooraf betaald, wel zo handig. Vooraf betalen is ook onze voorkeur, zal eens goed gaan rondneuzen voor mooie deals. Vergelijk de prijzen van verschillende aanbieders, zet de voorwaarden op een rij en boek bij de beste aanbieder. Bij veel aanbieders betaal je minder als je vooraf betaalt of vroeg boekt. Budget is daar niet uniek in.

Ik heb de indruk dat je de prijzen van budget.com "goedkoper' vindt, klopt dat? Heb je dan wel naar het verzekeringspakket gekeken?

Nellas
11-02-12, 22:31
Budget biedt CDW, LI (WA-verzekering) en belastingen. Tot nu toe hebben we, veelal in het Caribisch gebied, auto's gehuurd bij Budget en tot volle tevredenheid.

Na het lezen van de "kleine lettertjes" blijkt dat een LDW-verzekering ook wel erg handig is, om te verzekeren tegen diefstal en schade, echter dit is niet on-line bij te boeken en zal dus bij het afhalen van de auto "aangesmeerd" worden tegen niet misselijke prijzen.... Heb mijn doorlopende reisverzekeringsvoorwaarden er eens naast gelegd, maar Interpolis is niet erg behulpzaam hier ;))

Ik zoek eens verder.... Teleton, bedankt voor je feedback ;))

NickRoy
12-02-12, 15:15
Ik boek altijd bij American Vacations en die houden de in de factuur geven €uro prijs aan.

LukeMiami
15-02-12, 23:49
De grote en bekende bedrijven in de USA (Hertz/Avis/Budget enz) vragen wat je land van herkomst is en daarop passen de juiste regels toe, passen de verzekering aan en uiteindelijk het bedrag.

Het kan wel lonen om de dollar in te gaten te houden want die gaat zo 5 tot 10 % op en neer. Zelf volg ik www.dollarkoers.nl (http://www.dollarkoers.nl/) altijd. Het blijft gokken maar soms heb ik toch best een voordeel.