PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Innieminnie: Orlando 30-1 t/m 11/2 2012



Innieminnie
18-01-12, 11:01
Hier even een globale planning. Hou nog 1.5e dag over. Voor de volle dag die over is wou ik in Orlando kijken of Holland International nog leuke excursies heeft. Wat is evt. nog leuk om te doen behalve pretpark&shopping malls&premium outlets? Zeker voor de laatste ochtend, heb dan tot ongeveer 1 uur de tijd voor ik word opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Dit als Holland international geen leuke excursies ter beschikking heeft. En nee, heb geen auto ter beschikking, ga ook geen auto huren aangezien ik geen rijbewijs heb. Dus ga daar aub niet opnieuw over lopen zeiken of iets neerzetten wat niet te doen is met het OV.

Planning 30-1 t/m 11-2

Dag 1: Aankomst.
Dag 2: Rust&Omgeving.
Dag 3: Seaworld.
Dag 4: New York City.
Dag 5: Rust.
Dag 6: Universal Adventure park.
Dag 7: Florida Mall.
Dag 8: Disney’s Magical Kingdom
Dag 9: Rust
Dag 10: Premium outlet
Dag 11:
Dag 12 ochtend:
Dag 13: Thuiskomst.

Voor New York City geldt: Ben er een dag, ben me er bewust van, kan&ga niet alles zien. Hou zelf erg van theater, maar vanwege de tijd dat ik er ben zit dit er niet in. Ga bijvoorbeeld ook nergens in zoals het empire state building. Dit om gewoon meer in de stad zelf te gaan bekijken&wat in winkels te kunnen slenteren op mijn gemak. Precieze route voor New York ga ik nog wel uitstippelen, ben hier ook nog mee bezig.

Flufjuh
18-01-12, 11:19
Dus ga daar aub niet opnieuw over lopen zeiken of iets neerzetten wat niet te doen is met het OV.[/U][/B]

Wow, iets vriendelijker mag ook wel. Ik heb in ieder geval al geen zin meer om überhaupt iets over je schema te zeggen na deze ongelofelijk onaardige zin.

Innieminnie
18-01-12, 11:31
Wow, iets vriendelijker mag ook wel. Ik heb in ieder geval al geen zin meer om überhaupt iets over je schema te zeggen na deze ongelofelijk onaardige zin.

Tja, dat heb je aan je mede forummensen te danken. Dat ik maar beter auto kan gaan huren etc. Dat heb ik al genoeg gelezen in mijn voorstel topic en zit er niet opnieuw op te wachten dat men hierover gaat beginnen&gaat lopen zeiken(en nee, is niet persoonlijk naar jou, sorry als het zo overkomt).

Ta2 Gerrit
18-01-12, 11:46
Je ziet gelijk als wat de reacties zijn op zo'n schreeuwerig (vetgedrukt) en in mijn ogen wat drammerig stukje in je vraag om informatie.

Ik stel voor dat je het iets nuanceerd, zodat het wat vriendelijker overkomt, dan krijg je ongetwijfeld ook reacties.
"Een auto ga ik niet huren, want ik heb geen rijbewijs" is al voldoende, en dekt de lading.
En dan niet vetgedrukt en onderstreept, dat komt zo schreeuwerig over.

Flufjuh
18-01-12, 11:48
Weet ik, dat voorsteltopic heb ik ook gelezen. :) Maar voor mensen die dat niet hebben gedaan, komt dit misschien nogal onaardig over. Ik begrijp je wel, hoor; als je geen rijbewijs hebt kun je nu eenmaal geen auto huren als je alleen bent en als mensen dan maar blijven zeggen dat je het beste een auto kunt huren zou ik daar ook een beetje kriegel van worden.

Teleton
18-01-12, 12:09
zit er niet opnieuw op te wachten dat men hierover gaat beginnen&gaat lopen zeiken(en nee, is niet persoonlijk naar jou, sorry als het zo overkomt). Tsja dan weten de medeforummensen voor wie het wel bedoeld is, hoe ze er voor staan...[-o<.

Liever geen andere opinies of meningen, dat is allemaal gezeik. De vraag is dan wel; waarom ben je actief forumlid en waarom plaats je je reisschema dan op het forum?

Kenmerk van een forum is dat er informatie wordt uitgewisseld doordat forumleden op elkaars berichten reageren. Daar zit soms ook wel eens een reactie of info bij waar je niks mee doet. Nou en? Wees blij dat mede forummmensen de moeite nemen om met je mee te denken.

Na dit onsympatieke vette regeltje van jou zullen sommige forummensen wel drie keer nadenken voor ze weer op jouw berichten reageren. Je weet immers nooit of je goedbedoelde en zorgvuldige reactie niet als gezeik wordt gekwalificeerd.

En ja, voor de duidelijkheid: dit is puur persoonlijk bedoeld.....fijn als het ook zo overkomt!

Cara
18-01-12, 12:17
Jeetje, ik schrik van de toon van je bericht.
Ook ik heb toen je voorstelmail gelezen en kan mij op zich wel iets voorstellen bij je reactie.Maar dat kan ook op een totaal andere manier gebracht worden.

Succes met je planning verder.

Innieminnie
18-01-12, 12:28
Iedereen mag zijn mening geven. Zeker mag dat, maar zoals gezegd, heb gewoon geen zin als mensen weer gaan lopen zeggen dat ik beter auto kan gaan huren etc. Dat is allang duidelijk, en mijn vet gedrukte regel was hier ook puur op gericht. Nergens anders op. Want, als ik het had neergezet zoals Ta2 Gerrit het voorstelde zal het bij een aantal in mijn ogen nog niet doorkomen. Niemand kan in mijn kop kijken, heb ten eerste altijd angst gehad om te gaan rijden, toen ik voor de 1e keer voor mijn rijlessen ging was ik eindelijk een beetje over die angst heen, en als je dan opnieuw angst krijgt om te gaan rijden(door de grond geboord worden door examinator, moeilijk lerend). Zit niet opnieuw te wachten op een heel topic over autorijden. Wou gewoon verder commentaar op het schema. En heb nooit gezegd dat alle meningen en opinies gezeik zijn, dan mag jij me uitleggen waar ik dat gezegd heb. Heb dat nooit gezegd, dit maak je er gewoon zelf van in mijn ogen.

Verder waren en zijn alle tips natuurlijk welkom.

tinkerbel60
18-01-12, 12:40
Jeetje zeg,had idd wel wat vriendelijker neergezet kunnen worden.
Laten we hopen dat het de volgende keer ook zo is(wat vriendelijker).
We zitten allemaal voor ons plezier toch op dit forum.

Njit
18-01-12, 13:03
Hoe had je overigens de dagtrip naar NYC in gedachten? Binnenlandse vlucht?
Een dagtrip naar Miami wordt hier op het Forum al vaak als 'gekkenwerk' bestempeld. Een dagtrip naar The Big Apple zou echt nooit in me opkomen :)

Zoals ik hier zie vlieg je er ongeveer 3 uur over: http://vliegen.idealo.nl/vliegroute/New-York-JFK/Orlando-MCO/ . Je zult ook van je hotel in Orlando naar het vliegveld moeten gaan en van het vliegveld naar het centrum van New York. Daar kun je ook gerust beide een uur voor uittrekken.

trails
18-01-12, 13:03
Ik heb net je voorsteltopic nog eens helemaal doorgelezen maar vond het reuze meevallen met "het gezeik". Al met al heb je op de laatste pagina's veel tips gekregen, toch?
En dat forummers zo reageren op een "autoloze" Amerika reis is niet zo verwonderlijk, het is nou eenmaal een land wat je het beste met de auto kunt ontdekken. En zelf heb ik 2 keer moeten lezen om tot me door te laten dringen dat je geen rijbewijs hebt. Het stond er voor mijn gevoel een beetje tussen neus en lippen door. Voor mij zou het duidelijker zijn geweest als je even duidelijk had vermeld waarom je niet wilt/kunt rijden. Maar dat zal best wel aan mij liggen hoor.

Nu heb je je schema geplaatst. Verwacht je hier tips of reacties op? Ik snap je schema gewoon niet.
En ik kan het alleen maar eens zijn met de anderen dat je die ene zin had mogen weglaten en dan met name "gezeik". Het woord "opmerkingen" had het ook gedaan.

Desalniettemin wens ik je een fijne vakantie toe!

Ebelix
18-01-12, 13:13
Orlando heeft een erg goed kunstmuseum, Orlando Museum of Art. Wil je iets luchtigers dan kan je naar Ripley's Believe it or not op I-drive. Verder in de aanbieding een helikoptervlucht over Orlando. Er zijn verschillende aanbieders die je met OV kan bereiken. Wat ook leuk is om dagje een waterpark te bezoeken. Er zijn vast wel Swamptours die een shuttle bus hebben rijden van I-drive/Disney. Een segway tour in Celebration is ook mogelijk.

Voor de laatste ochtend hebben we nog Downtown Disney in de aanbieding.

Als je maar goed zoekt is er van alles te vinden. Belangrijk is om vast te stellen waar je interesses liggen.

Verder ben ik met de rest eens dat je niet zo hoeft te schreeuwen. We zitten met z'n allen op dit forum om elkaar te helpen. Als je geen rijbewijs hebt dan kan je ook niet auto rijden. Een simpele vermelding boven je schema is voldoende en dan houdt iedereen er rekening mee.

SpaceAce
18-01-12, 13:17
En nee, heb geen auto ter beschikking, ga ook geen auto huren aangezien ik geen rijbewijs heb. Dus ga daar aub niet opnieuw over lopen zeiken of iets neerzetten wat niet te doen is met het OV.

Als je bovenstaand nu eens verandert in:

Ik heb geen rijbewijs in het bezit, dus een auto huren zal er helaas niet inzitten.

Dan krijg je wellicht wat (meer) nuttige tips...

Heb overigens nog een keer je voorsteltopic gelezen en ik moet eerlijk zeggen dat ik het 'gezeik' eigenlijk ook wel mee vind vallen. Het 'gezeik' komt vooral voort uit wat miscommunicatie en misverstanden, volgens mij... Niet omdat men zo graag wil 'zeiken'.

Overigens lees ik nergens je plannen met de mountainbike terug, bewust?

rolandino
18-01-12, 13:20
Ik sluit me aan bij Njit, hoe ben je NYC van plan aan te pakken? Naast de 2 á 3 uur vliegtijd, rit van en naar MCO á 1 uur enkele rit moet je ook nog naar Manhattan. Met zowel de taxi als de metro duurt dit ongeveer een uur vanaf elk van de 3 vliegvelden (JFK, Newark, LGA). Je bent dus van A naar B en visa versa al 10 uur onderweg. Daarbij heb ik nog geen eens rekening gehouden met de tijd die je kwijt bent op het vliegveld (inchecken, security, wachttijd bij de gate, etc.).

Mocht je dus nog de kans hebben, en dat betwijfel ik, bouw dan je schema zo om, dat je in NYC begint of eindigt. NYC is geweldig, en het zou zonde zijn dat je door al het gereis negatief naar NYC kijkt.

Njit
18-01-12, 13:20
Moderator Njit: ik denk dat de boodschap voor Innieminnie nu wel duidelijk is dat ze haar verzoek beter wat aardiger had kunnen verwoorden. Gelieve hierna enkel on-topic te reageren. Verdere berichten over bovengenoemde zin worden verwijderd.

Ta2 Gerrit
18-01-12, 14:10
Nou beginnen jullie ook al te zeiken over het tripje naar NY. Jongens toch :mrgreen:
Of dat nu wel of niet haalbaar is, doet er niet toe. Ymke wil dat gewoon, snap dat dan.

Maar ik moet Ronaldino gelijk geven. Dat zou een stuk relaxter zijn als dat aan het begin of eind van de vakantie zou gebeuren. Met een stopover in je vlucht kost dat nog niks extra ook.

Flufjuh
18-01-12, 14:10
Ik sluit me aan bij Njit, hoe ben je NYC van plan aan te pakken?

Sluit ik me ook bij aan; ik keek al even in je eerdere topic, maar daar is helemaal niets te vinden over NY, klopt dat? Het lijkt mij ook een beetje teveel van het goede om dat tussendoor te doen, ik zou het advies van Rolandino opvolgen en NY aan het begin of eind plakken. Als dat kan natuurlijk. :)

trails
18-01-12, 15:43
Ik begrijp uit het schema ook dat NYC op 1 dag wordt gedaan, dus zowel heen als terug op dezelfde dag?? Nou zie ik ook dat je geen tijd hebt om b.v. het Empire State Building in te gaan, maar je hebt toch helemaal nergens tijd voor op deze manier? Waarom ga je naar NY? En als je hier dan toch de energie voor hebt, dan begrijp ik de rustdagen niet.

Wij combineren Fla en NYC ook, maar doen 3 weken Fla en 3½ dag NYC (op het eind) en alleen de vluchten van NYC van en naar Fla kosten ettelijke uren van je kostbare tijd.

Innieminnie
18-01-12, 16:04
Ik snap je schema gewoon niet.

Mag ik je vragen waarom je mijn schema niet snapt? De rustdagen heb ik er bewust tussen gedaan vanwege mijn knie. En een supergrote pretparkenfan ben ik niet. Heb dus een keuze gemaakt en voor, in mijn ogen, een beetje afwisseling. Dus niet twee dagen achter elkaar een pretpark of winkelen.

@SpaceAce: Het mountainbiken heb ik er inderdaad uitgelaten. Na van alles ook buiten dit forum erover gelezen te hebben ervoor gekozen om het dus inderdaad niet te doen.

@Njit&rolandino: Ik vlieg met een binnenlandse vlucht(Continental Airlines), moet in de ochtend met de taxi naar het vliegveld. Vertrek iets voor 6 uur, met een aankomst rond half 9. Vlieg dan om 8 uur in de avond weer terug. Wou in eerste instantie twee dagen. Maar via reisbureau mocht/kon ik niets losboeken en kon dan alleen de volgende ochtend vroeg terug(en bij een ander kon het helemaal niet, binnenlandse vlucht&hotel). Dus zou ik niets aan die 2e dag in NYC hebben, wat ik liever had gehad. Nu dus alleen vlucht geboekt. Planning is inieder geval Times Square, Broadway, Rockefeller Center. Zit nog een beetje te twijfelen of ik ook naar de Brooklyn Bridge, Lady Liberty en st. Patrick's Cathedral moet gaan. Behalve dat de Brooklyn Bridge&Lady Liberty net wat buiten het stukje van Times Square, Broadway&Rockefeller Center ligt(wat verder ervandaan), en dat er bij Lady Liberty werkzaamheden zijn. De berichten hierover zijn wisselend van of het nu open of dicht is.

Het Empire State building lijkt me ook erg leuk, maar dan meer om naar boven te gaan en van het uitzicht over New York City te genieten. En vanwege de tijd dat ik er ben vind ik dit te krap worden. Daarom dat ik ook een beetje twijfel over St. Patrick's Cathedral. Central Park laat ik hoe dan ook buitenboord. Aangezien Hyde Park me al een dag kostte. Als ik tijd over hou, dan is het wel mijn bedoeling om of nog even richting Lady Liberty te gaan of de Brooklyn Bridge en hier wat foto's te gaan nemen. Al dan niet alleen van een afstandje.

@Njit&rolandino&Flufjuh: Helaas kan ik het niet meer wijzigen. Maar was misschien inderdaad handiger geweest om het eerder of later te doen.

En van NYC hoef ik nu ook echt niet alles te zien, is gewoon te weinig tijd voor. Heb maar 7 uur(de tijd van&naar vliegveld NYC eraf gehaald). Hier ben ik me ook erg van bewust. Daarom dat ik nog wat zit te twijfelen over het doen&laten. Maar als jullie nog tips hebben om naast Time Square, Broadway(geen theater voorstelling)& Rockefeller center kan doen, wat binnen loop afstand is. Hoor het graag!

@Ebelix: Dank voor de tips!

Innieminnie
18-01-12, 16:12
@trails: Even over je laatste stukje, even vergeten: Of ik echt gebruik ga maken van de rustdagen weet ik niet. Hangt er net vanaf hoe het met de pijn is, maar grote kans dat ik nadat ik in NYC ben geweest wel een dag rust neem. Geen idee of ik echt gebruik maak van die laatste rustdag. Best kans dat ik dan of alsnog een extra pretpark of winkelcentrum mee pak.

trails
18-01-12, 16:40
St Patrick's Cathedral ligt tegenover Rockefeller Center dus dat moet geen probleem zijn.

Liberty Island kun je, denk ik, beter vergeten. In ieder geval als je echt naar het eiland wilt. Er staan vaak vrij lange rijen en voordat je de boot op mag moet je door een "airport style security screening" en dat neemt allemaal nogal wat tijd in beslag.
http://www.statueofliberty.org/Visiting_the_Statue_of_Liberty.html
http://www.statuecruises.com/ferry-service/security.aspx
http://www.statuecruises.com/ferry-service/schedule-options.aspx

Hou er ook rekening mee dat NYC een echte "loop"stad is.
Ik ben er nu 2 keer geweest en je legt er héél veel kilometers af, ook als je de rest per subway doet. Als je alles met een taxi moet doen dan gaat het behoorlijk wat kosten.
Maar... ik loop liever een dag in NYC dan dat ik een dag moet gaan winkelen, want dat is pas echt vermoeiend.

Tip voor een volgende keer: boek de vluchten rechtstreeks bij de maatschappij zelf, dan kun je wel alles los boeken.

rolandino
18-01-12, 17:01
Grofweg kom je dus rond 10 uur/half 11 in manhattan, en 5 a 6 uur moet je weer richting het vliegveld. Rockerfeller center, met eventueel een bezoek aan top of the rock als alternatief voor ESB, is dan optie. Dit ligt ook prima op loopafstand van Times Square. Verkijk je echter niet op de afstanden, "even" van times square naar battery park (waar de boten richting statue of liberty varen), kost je zo een uur of 2. Taxi/Metro kun je dan beter pakken.

Wil je echter snel wat van Manhattan zien, boek dan een hop-on hop-off pass voor 1 dag. Kost een paar dollar, maar dan zie je wel behoorlijk veel, inclusief leuke uitleg. Je kunt dan ook op verschillende plekken (brooklyn bridge, etc.) even uitstappen, en de volgende bus weer instappen. Dan heb je in ieder geval de hoogtepunten gezien ;-)

Innieminnie
18-01-12, 17:03
Was mijn bedoeling om bij Lady Liberty hoedan ook niet de bedoeling om naar het eiland te gaan. Puur omdat ik gewoon te veel verschillende dingen er over gelezen heb sinds de 125jarige viering. En persoonlijk vind ik dat ik beter een aantal dingen vlakbij elkaar kan zoeken dan verder uit elkaar, juist vanwege de tijd.

Er gaan hoe dan ook krukken mee op vakantie. Zal zelf het weer voor New York ook in de gaten houden, aangezien het dan winter is. Dan kan ik tegen die tijd beslissen of ze mee gaan naar New York of niet. Lopen was hoedan ook mijn planning, vind zelf dat je dan veel meer van een stad ziet dan als je de subway of taxi of bus neemt(met laatste 2 gaat het alleen versneld, minder leuk in mijn ogen).

Maar even ander vraagje, aangezien ik naar New York, moet ik het Apis formulier opnieuw invullen als ik van&naar NYC ga? Nee toch?

De tip zal ik ook zeker ten harte nemen Trails, volgende keer inderdaad bij maatschappijen zelf boeken.

Dank voor de tip Rolandino, zal daar zeker naar gaan kijken. Aangezien het dan net anders gaat dan met taxi/bus. Leer dan gelijk wat.

Teleton
18-01-12, 17:11
Waarom ga je naar NY? En als je hier dan toch de energie voor hebt, dan begrijp ik de rustdagen niet.. Eigenlijk is het off topic want New York hoort in de lounge, maar we gaan natuurlijk niet zeiken.....

Ze komt rond half negen in New York aan met Continental, dat zal dus Newark zijn? Rush hour, dan ben je toch niet voor een uur of 10, half elf met de Airtrain of met de taxi in DT Manhattan? En dan hopen we maar dat het niet sneeuwt....

Vliegt om 8 uur terug, om het vliegtuig niet te missen betekent dat m.i. uiterlijk rond 17:00 uit Manhattan vertrekken. Weer rush hour.....! Ook bij de security op Newark. Effectief blijft over een uur of vijf, zes om New York te 'zien'....if she can make it there, she'll make it anywhere....:-&

trails
18-01-12, 17:35
@trails: Even over je laatste stukje, even vergeten: Of ik echt gebruik ga maken van de rustdagen weet ik niet. Hangt er net vanaf hoe het met de pijn is, maar grote kans dat ik nadat ik in NYC ben geweest wel een dag rust neem. Geen idee of ik echt gebruik maak van die laatste rustdag. Best kans dat ik dan of alsnog een extra pretpark of winkelcentrum mee pak.

Ik meende me al te herinneren dat je met je knie zat. Alleen al daarom snap ik niet dat je je "dit op de nek haalt" om het maar even zo te zeggen. En dan bedoel ik NY. Dus dat snap ik nog steeds niet. Je haalt er in mijn ogen niks uit qua ervaring. Meerderen hebben het al gezegd. Tegen de tijd dat je echt in Manhattan bent moet je alweer bijna terug. Maar goed die keuze heb je blijkbaar, om welke reden dan ook, gemaakt.

Verder begrijp ik de keuze van de parken niet. Voor 3 parken koop je nu een los ticket? Dat is natuurlijk een keuze hoor maar financieel gezien is dit niet het handigste.
Ik denk dat ik gewoon in het algemeen niet begrijp dat je met vrij weinig dagen in Florida, ook nog NY inbouwt omdat je dagen over hebt. Maar goed, jouw schema is jouw keuze en ik hoef het niet te begrijpen.

elstars
18-01-12, 21:55
Effectief blijft over een uur of vijf, zes om New York te 'zien'....if she can make it there, she'll make it anywhere..
(lyrics by Ton)

Geweldig!!!

rolandino
18-01-12, 22:22
De tijd is inderdaad erg beperkt, maar als er al geboekt is, dan maar beter tips geven zodat die effectieve 5 à 6 uur niet weggegooid zijn toch?

Over de APIS vraag, dat formulier (geen één formulier overigens) zijn niet aan de orde. Je maakt gebruik van een binnenlandse vlucht, en je hoeft niet langs customs.

maki
18-01-12, 23:44
Heu..

Dagtrip New York ??

Beste innieminnie, vergeet dit.. geniet van Miami en ga een andere keer naar New York , 3uur enkel vliegen,+ wachten + vervoer van JFK-LGA-EWR naar de stad en terug... ben je een halve dag in de stad .. dan vlieg je terug naar Miami s'avonds met een glimpje van de wolkenkrabbers en veel pijn van alle dingen die je niet gedaan hebt !!

New York is geweldig maar verdient niet om zo 'behandeld te worden', tevens zal dit ook minstens tegen de 400 euro kosten vluchten, transport enzomeer... beetje meer genieten van Florida en New York echt doen of 'te laat nu wel' combineer,vlieg naar Miami zoals wij en keer terug met een weekend NYC als stopover terug naar Belgie/Nederland.. en doe bij de kostprijs van 400 euro nog 300 euro bovenop en je hebt echt wel al een leuke driedaagse New York op een ander tijdstip vanuit B/NL ;)

Veel plezier !

Maki

Los erover dat je al geboekt hebt en wil niet als zagevent becommertarieerd te worden dus mijn tip, kies dat van NYC dat echt jouw hoogtepunt is 1 ding ga daar direct op af per taxi en kies deze wijk uit,doe deze wijk iets grondiger en bekijk vooraf ook al cafés en restoraurants, ik zou gaan voor rockefeller plaza,fifth avenue,top of the rock en time square en dan gauw terug na een cheesecake bij Carnegie Deli of een cupcake bij de Magnolia Bakery op de hoek, ESB kom je onderweg ook wel tegen na Times Square (M&M store-Toys for Us )eventueel Bryant Park ( Public Library ), dit ligt vrij centraal dichtbij in-en uitvalweg naar de luchthaven en is echt NYC zoals in de films ! (ESB tijdverlies wachtrijen +2,5 h !! ) Broadway - Times Squary = MACY's !
Zuid-Manhattan,Broolyn,Liberty..is voor een andere keer.. veel plezier.. gekke keuzes van jou maar ja, impulsief en ne hoek af charmeren sommige vrouwen wel ;) Veel plezier Carrie ?!!!

Innieminnie
19-01-12, 10:01
@Maki: Ben me zeker bewust van de korte tijd. Geldt voor iedereen trouwens, ben me hier van bewust. Het was mijn plan ook zeker niet om zo snel mogelijk alles te gaan doen, is niet te doen in een stad als New York. Bedoel, zelfs Londen had ik meer dan 10 dagen voor nodig om alles een beetje gezien te hebben. Had al in gedachte om een bepaald stuk te gaan doen, Lady Liberty&Brooklyn bridge vallen inderdaad af. En als ik inderdaad meer wil gaan doen, is het handig, zoals rolandino ook voorstelde, zou dan een hop on hop off bus kunnen nemen als alternatief.

Maar Maki: Zit in Orlando, niet Miami(trekt me ook te weinig). Inieder geval bedankt voor de tips. Geldt voor iedereen die tips gegeven heeft.

pama
19-01-12, 17:54
In tegenstelling tot Florida is in NY het openbaarvervoer prima geregeld, met de metro en bus kom je op Manhattan een heel eind. Wij hebben destijds een dagkaart voor het openbaar vervoer aangeschaft, hiermee kun je zowel van de metro als bus gebruik maken. Zo'n kaart kost ongeveer $ 7,50 voor 1 dag.

trails
26-01-12, 11:01
Veel sterkte met je kat! Hoop dat je niet hoeft te annuleren.

Innieminnie
26-01-12, 12:01
Dank je. Vanmiddag nog even met haar naar de dierenarts. Het belangrijkste is dat ze na ongeveer een week weer wat is aangekomen. Inieder geval, dit hoop ik ook heel erg.