PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema pgraafmans: NY - Orlando - Miami - Keys, mei 2012



pgraafmans
12-01-12, 23:00
Hallo,

Wij gaan 5 Mei voor 20 dagen naar Amerika. We hebben onze reis bijna rond, maar zouden op een aantal punten nog graag jullie advies hebben indien mogelijk. Hieronder ons reisschema.

De dagen waar een sterretje bij staat twijfelen we nog over en heb ik onderaan verder uitgelegd.

Hopelijk hebben jullie leuke tips? Dank alvast.

Reisschema:

Dag 1: 16.00u aankomst New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York
Dag 5: New York
Dag 6: Middagvlucht New York - Orlando
Dag 7*: Bezoek Pretpark
Dag 8*: Bezoek Pretpark (Zaterdag)
Dag 9*: (Optie shoppen Orlando) (Optie Westkust)
Dag 10*: (Optie Westkust)
Dag 11*: (Optie Westkust) (Optie Everglades)
Dag 12: Miami (Strand)
Dag 13: Miami (Shoppen)
Dag 14: Miami (Rondvaart)
Dag 15*: Miami (???)
Dag 16*: Tussenstop Miami - Key West
Dag 17: Key West
Dag 18: Key West
Dag 19*: Key West
Dag 20: 18.50u Vlucht Miami - Londen - Amsterdam

* Uitleg twijfel per dag. Hebben jullie tips?

Dag 7*: Bezoek Pretpark
Dag 8*: Bezoek Pretpark (Zaterdag)
We hebben een hotel vlakbij Universal Studio's. Ons idee om 1 dag Universal Studio's te bezoeken en 1 dag Islands of Adventure. Disneyland lijkt me nogal hetzelfde als EuroDisney qua attracties, dus die willen we niet doen. Over Epcot en Disney Studio's heb ik niet veel interessante verhalen gehoord. Dus kwamen we al snel uit bij de 2 Universal parken.
Wat raden jullie aan?

Dag 9*: (Optie shoppen Orlando) (Optie Westkust)
We hebben de mogelijkheid om nog een dag te blijven in Orlando om eventueel te shoppen vlakbij ons hotel bij Universal. (We zitten in Hampton Inn) We twijfelen of we hier gaan shoppen of wellicht in Miami in de Sawgrass Mill?

Dag 10*: (Optie Westkust)
Dag 11*: (Optie Westkust) (Optie Everglades)
We hebben dus eventueel 3 dagen voor de Westkust, of we kunnen rechtstreeks naar Miami rijden. Aan de Westkust zou ik mogelijkheid zien in Tampa of in Naples. Graag zouden we het witte strand zien. Er zou ergens aan de Westkust het mooiste strand van Florida zijn. Wat raden jullie aan om langer te blijven, Tampa of Naples? en waar zouden we dat strand vinden?

Dag 15*: Miami (???)
We zoeken nog een leuke, originele activiteit in Miami. Wie heeft er een activiteit waarvan je zegt: 'Dat is origineel en moet je eens gedaan hebben'
Ik wil sowieso een avondje naar Baseball gaan in het nieuwe Stadium.

Dag 16*: Tussenstop Miami - Key West
Ons idee is om de stoppen bij Hawkscay Hotel en daar ook met Dolfijnen te zwemmen. Is dit de leukste plek om met dolfijnen te zwemmen of raden jullie iets anders aan? Hoe is het hotel?

Dag 19*: Key West
We willen afsluiten in een TOPhotel op Key West. Mag wat kosten, maar wat is volgens jullie nu echt een hotel/villa voor 2 personen die je echt niet mag missen?


Kortom een aantal vragen. Hopelijk kan iemand ons met een paar dingetjes helpen. Ik ben al een heel eind op weg met uitzoeken op internet, maar wellicht heeft iemand leuke insidetips voor ons.

Alvast enorm bedankt en ik zie reacties graag tegemoet!

SpaceAce
13-01-12, 00:01
Over Epcot en Disney Studio's heb ik niet veel interessante verhalen gehoord. Dus kwamen we al snel uit bij de 2 Universal parken

Prachtig hoe mensen toch zo snel een oordeel kunnen (denken te) hebben over iets 'wat ze hebben horen zeggen' :)

Al vaak gezegd: Magic Kingdom lijkt qua concept inderdaad op Disneyland Parijs, maar veelal toch hele verschillende attracties. Hollywood Studios is ook totaal anders dan in Parijs (oké, ze hebben een aerosmith achtbaan en een Tower of Terror, maar ook hier geldt dat beide attracties écht anders zijn. Bij ToT rijden de karretjes en dan val je pas naar beneden. Dat is in Parijs niet zo. En Rock 'n' Rollercoaster heeft een heel ander thema). Maar daar houdt dan de vergelijking tussen de twee Studioparken eigenlijk ook op.

Epcot is juist zó veel meer dan alleen Disney. Een uniek park! Hetzelfde geldt voor Animal Kingdom. Nergens anders ter wereld heb je zo'n Disneypark :) En dan heb je ook nog twee waterparken van Disney ;)

Dat gezegd hebbende: Je hebt maar twee pretparkdagen en Universal en Islands of Adventure zijn ook prima. Dus wat dat betreft lijkt me je planning prima ;)

Voor tips in Miami, zie hier: http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=144323&postcount=7
(ook meteen tips voor de westkust. Mooiste stranden aan de westkust vond ik persoonlijk: Fort de Soto, Sanibel en Captiva)

trails
13-01-12, 10:08
Misschien heb je hier iets aan wat betreft hotels in Key West:
http://www.tripadvisor.com/Hotels-g34345-Key_West_Florida_Keys_Florida-Hotels.html

Wij (3 rond de 50-ers en 2 tienermeiden) vinden Epcot geweldig.
De vorige keer zijn we er 3 dagen geweest en volgende maand wordt het ook weer 2 keer bezocht.
Animal Kingdom is ook super. Zeer gevarieerd: attracties, natuur, dieren, wandelingen, safari en je kunt overal uitleg krijgen.

Ik heb inmiddels 2 keer gezwommen met de dolfijnen in Discovery Cove (Orlando) en 1 keer bij Theater of the Sea op Islamorada (de Keys).
Ik vond het op beide plaatsen geweldig. Bij Discovery Cove is de hele dag (verzorgd) inbegrepen.

Miami:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=664

pgraafmans
15-01-12, 17:28
Hoi Spaceace en trails!

Bedankt voor jullie tip. Hier kan ik zeker wat mee.

@ Spaceace: Wat betreft de parken heb ik vorig jaar de Podcasts van Ochtend in Pretparkland beluisterd. op basis van die info heb ik gekozen voor de Universal Parken. Maar het blijft natuurlijk uitgaan van een mening van 1 recensent. Daarom vind ik het leuk om jouw ervaringen te zien. Ik ga nog eens overleggen met mijn vriendin wat zij nu zelf het leukste vind.

@trails: Thanx voor de info van de Dolfijnen en de info van Miami.

Ik ga weer verder zoeken en jullie horen vast en zeker nog van mij.
En als iemand anders nog een TOPtip heeft? Ik hoor ze graag :-)

trails
15-01-12, 18:14
Het is ook allemaal erg persoonlijk.
Zo vinden wij de Universal parken zo erg tegenvallen. Zeker als je ze vergelijkt met Disney. De service is er minder en er is altijd best wel veel dicht.
Dus... volgende maand geen Universal voor ons en voor de volgende vakantie staat het ook niet op de planning. Het kost toch een smak geld en het is ons de laatste 2 vakanties alleen maar tegen gevallen.
Voor ons Seaworld, Busch Gardens en de magic van Disney.
Maar... dat is slechts onze mening.