PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Jolanda40



Jolanda40
08-01-12, 20:45
Hallo,
Mijn naam is Jolanda en 22 feb gaan wij met zijn drieën (man en ik en onze zoon van 11) naar orlando. Dit is mijn derde keer in dezelfde periode. Ik heb namelijk 3 dagen een vakbeurs in Orlando. De vakbeurs is 29 feb, 1 en 2 maart . 3 maart gaan we weer terug. we logeren in het Hotel Wyndham Orlando Resort

De eerste keer ben ik naar Sea World gegaan, de tweede keer heb ik eigenlijk niets gedaan in Orlando (oh nee down town Disney ben ik geweest)
Dit is de eerste keer met man en kind.
Vorig jaar heb ik gezegd, volgend jaar ga ik weer maar dan met jullie en plakken we er een aantal dagen aan vast. Vandaar, we vertrekken op woe 22 feb en gaan weer 3 maart terug.
Ik heb mega veel vragen en ben heel blij met dit forum.
Wij zijn slecht in plannen dus dit is handig en moeten ook een doel hebben anders denk ik dat we door alle vele indrukken gewoon in hotel blijven terwijl er zoveel te doen is.
Wie kan mij helpen met opzetten van een planning . De dagen van mijn beurs kan man en kind gewoon in orlando zijn. Gaan auto huren

Vragen:
1. ik wil eigenlijk ook naar miami , neem aan dat dit niet te doen is in 1 dag?
Kun je vliegen van orlando naar Miami of is dit een belachelijke vraag?
met zo'n boot varen over moerassen , is dit leuk en waar kan ik dit boeken?
2.Pretparken , seeworld willen ze niet naar toe maar welke is wel leuk (disneypark vind zoon lief te kinderachtig) dus univeral en Bush Garden
3.waar is de grootste achtbaan ??
4.Kun je beter hier in nederland kaarten voor pretparken bestellen of daar waar is het voordeligst , ik zou graag een kaart willen hebben dat ze ze kunnen hoppen van park naar park en bv sávonds ook nog een keer. Bestaat dit uberhaupt??
4. is er zoiets als vippassen (in seaworld had je dat, ging je met een gids heel het park door en kreeg je overal voorrang.
5.Dat space gebeuren (ben even de naam kwijt) is dat leuk voor kinderen.
6.Wat moeten we echt zien???? (shopping malls ken ik al )
7.Wat is een aanrader??

Ik hoor dat jullie me kunnen helpen.

koenkamphuys
09-01-12, 07:12
Welkom op ons forum Jolanda. Antwoorden op de meeste van je vragen zul je wel op het forum vinden. Ik zal er op een paar antwoord geven, ik ben geen pretparkdeskundige dus die laat ik graag aan een ander over.

Van Orlando naar Miami: alles kan als je bereid bent lang in de auto te zitten. De tolweg (turnpike) garandeert een vlotte doorstroming en daarmee ben je in 3 - 3 1/2 uur wel in Miami. Je moet ook weer terug natuurlijk. Je kan natuurlijk ook een nachtje in Miami blijven. Dat het minder idioot is dan het klinkt, ook wij zijn zo gek om vanuit Sebring naar Miami te gaan voor een dagtripje. Voor ons goed 3 uur rijden. 's morgens heel vroeg op en laat terug. Maar je hebt maar een paar dagen; de verleiding is groot om daar zoveel mogelijk Florida in te "squeezen" en dat betekent al gauw dat je vooral de snelweg te zien krijgt.

Airboat rides worden ook in de omgeving van Orlando aangeboden. Heb wel eens gezien op Boggy Creek, maar ook elders.

"Het space gebeuren" is Kennedy Space center, en dat is voor de meeste jongens van 11 een fantastische belevenis. Niet goedkoop trouwens.

trails
09-01-12, 07:34
Zoonlief van 11 vindt Disney te kinderachtig???
Oei, er zijn meer dan genoeg ouwe lui, waaronder wij (rond de 50-ers met een stel tienermeiden), die zich er kostelijk amuseren.
Animal Kingdom heeft ook hele mooie wandelingen en ook geweldige attracties.
Epcot is wetenschappelijk (op een leuke manier) met ook geweldige attracties en het landenpaviljoen.

Dat Seaworld gebeuren is de VIP tour, wederom niet goedkoop en moet je boeken.
De meeste achtbanen vind je in Busch Gardens.
Hopper tickets van Disney zijn de duurste van de "gewone" tickets.

Of je zoon Kennedy Space Center leuk vindt ligt natuurlijk aan je zoon.

Njit
09-01-12, 09:43
Wat antwoorden:

1. ik wil eigenlijk ook naar miami , neem aan dat dit niet te doen is in 1 dag?
Kun je vliegen van orlando naar Miami of is dit een belachelijke vraag?

4 uur heen, 4 uur terug. Je kunt ook vliegen naar Miami maar dat levert je niet heel veel extra tijd op. Bovendien ben je dan aangewezen op het openbaar vervoer (ik neem tenminste aan dat je daar dan niet een auto huurt voor een dag). Maar wat wil je in de korte tijd daar gaan doen?

1a. met zo'n boot varen over moerassen , is dit leuk en waar kan ik dit boeken?

Of het leuk is moet je zelf bepalen. Zoek eens wat filmpjes op Youtube bijvoorbeeld.
Je kunt dit op diverse plekken doen. Boggy Creek is het dichtste bij vanuit Orlando.

2.Pretparken , seeworld willen ze niet naar toe maar welke is wel leuk (disneypark vind zoon lief te kinderachtig) dus univeral en Bush Garden

Disney is weinig kinderachtig aan. Neem bijv. een Epcot met Testtrack en Mission:Space of Animal Kingdom met Expedition Everest en Dinosaur.

Lees eens wat reisverslagen door. Zelf zijn we pretpark-fanaten. De achtbanen staan uitgebreid beschreven in ons laatste verslag: http://halloweenflorida2011.wordpress.com/

3.waar is de grootste achtbaan ??

Orlando is niet de plek voor de grootste, hoogste en de snelste achtbaan. Daarvoor moet je toch echt de Sixflags parken bezoeken in de USA. Je vind er wel mooi aangeklede achtbanen.

Het grootste aantal achtbanen vind je in Busch Gardens. Ik denk dat je zoon zich daar prima kan uitleven. Ik weet niet welke pretparken hij in Europa gewend is?

4.Kun je beter hier in nederland kaarten voor pretparken bestellen of daar waar is het voordeligst , ik zou graag een kaart willen hebben dat ze ze kunnen hoppen van park naar park en bv sávonds ook nog een keer. Bestaat dit uberhaupt??

Disney kun je hier in NL al bestellen. Hier is een heel topic over: Tickets Walt Disney World: Alles over kopen en gebruiken 2010/2011 (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=10993) ‎
Universal, Seaworld en Busch Gardens kun je ook als e-tickets kopen online bij het pretpark zelf. Hier zijn een aantal combinatie-aanbiedingen te vinden.

Hoppen van park tot park kost relatief veel tijd. De Disney parken liggen niet naast elkaar zoals bijv. in Disneyland Parijs. De Universal parken liggen wel naast elkaar.
Als het je eerste keer is in Orlando zou ik niet gaan Hoppen.
Je kunt het park wel tussentijds verlaten. Je krijgt dan een stempel op je hand.

4. is er zoiets als vippassen (in seaworld had je dat, ging je met een gids heel het park door en kreeg je overal voorrang.

Disney heeft geen VIP, enkel FastPass. Universal heeft de Express passen. Zie http://www.universalorlando.com/Theme-Park-Tickets/Universal-Express/Express-Plus-Passes.aspx .

5.Dat space gebeuren (ben even de naam kwijt) is dat leuk voor kinderen.

Kennedy Space Center zijn de meningen over verdeeld. Maar volgens mij willen alle jongens wel Astronaut worden. Je kan op http://kennedyspacecenterplanner.com/ je dag plannen. Je geeft aan hoe lang je er wilt verblijven en hoe oud de kinderen zijn. Je ziet daarna wat er te doen is voor hun.
6.Wat moeten we echt zien???? (shopping malls ken ik al )

Dit is een te algemene vraag. Lees eens wat reisverslagen .

7.Wat is een aanrader??

Zie 6.