PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Tieme



Tieme
07-01-12, 16:52
Hallo allemaal,

Mijn naam is Tieme en op 28 april ga ik twee weken naar Florida met mijn vrouw. Ik ben al lekker aan het plannen en uitzoeken en haal veel info van het forum. Waarvoor dank!

We vliegen lekker goedkoop (460 Euro p.p.) met British Airways naar Tampa met een tussenstop in London. De laatste jaren zijn we regelmatig naar de USA geweest, maar telkens naar Californie en omgeving (ook heel leuk hoor).Ik ben zelf al eens in Florida geweest maar dat is zo'n 20 jaar terug. Toen heb ik overigens niet veel gezien van Florida.

Allereerst zitten we 6 dagen in een villa nabij Orlando. Daarna rijden we via de oostkust van Florida een rondje terug naar Tampa. Auto wordt waarschijnlijk een full size via USA-Reisen. De pretparken laten we links liggen, we willen shoppen en genieten van het land, de steden en de natuur. Misschien ook naar Key West, maar dat is niet zeker.

Dingen die we in ieder geval willen doen deze vakantie
1) Shoppen (geen probleem, ik heb de Malls al uitgezocht)
2) kanoën in een rivier/natuurgebied
3) KSC
4) Miami
5) airboat tour
6) zwemmen/snorkelen met Manatees
7) misschien een halve dag vissen op zee/inland waters.

Ik kijk uit naar onze vakantie en als julie nog additionele tips hebben dan hoor ik het graag.

Groet

Tieme

elstars
08-01-12, 01:17
Beste Tieme,

Ook wij bezoeken Florida niet vanwege de pretparken, maar proberen zoveel mogelijk natuur en kleinere (openlucht) musea te bezoeken. Aanraders zijn alle Florida stateparks, zoals bv. Homossassa Springs Statepark (manatees), Blue Springs Statepark (manatees), Hontoon Island (alleen met een bootje te bereiken, erg leuk), Wekiwa Springs Statepark, Caladesi Island (vanaf Honeymoom Statepark met boot), Lake Kissimmee Statepark (met cow camp in het weekend van oktober t/m april, Lovers Key en John Pennekamp Statepark (met tocht glass bottom boat). Mooie tuinen: Marie Selby Gardens, Leu Gardens en Edison en Ford Winter Estates.
Veel plezier! Florida heeft naast de pretparken nog heel veel andere dingen te bieden die zeer de moeite waard zijn.

2theUSA
08-01-12, 16:29
Hoi Tieme,

Het Corkscrew Swamp Sanctuary (http://www.corkscrewsanctuary.org/) bij Napels is ook zeer de moeite waard als je van natuur en wildlife houdt.

Succes met plannen maken.

Groet Christa

Tieme
09-01-12, 21:54
Hallo elstars & 2theUSA,

ik ga julie aanbevelingen zeker verder bekijken. Bedankt voor julie aanwijzingen.

Ik zal proberen e.e.a. hier regelmatig te updaten v.w.b. onze vorderingen.

elstars
10-01-12, 23:44
Was ik nog gegeten, maar ook zeer de moeite waard zijn Merritt Island Wildlife Refuge (bij Kennedy Space Center) en Bok Tower Gardens in Lake Wales (met carrillonconcert om 13.00 uur en 15.00 uur).
Veel plezier!