PDA

Bekijk Volledige Versie : Bagage: Vacuumopbergzakken voor in de koffer



AenG
03-01-12, 13:27
Ik ben op zoek naar van die vacuumopbergzakken om kleding/kussen in de doen, maar dan zonder een stofzuiger nodig te hebben. Bestaan die dingen??? Heb al gegoogled maar zijn allemaal met zo'n ventiel voor een stofzuiger... Heeft iemand ze ooit gebruikt en waar kan je ze kopen?

Ebelix
03-01-12, 13:37
Ja deze zakken bestaan en zijn te koop bij de Samsonite winkels in Amerika. Een goedkope versie is ook te krijgen bij andere zaken maar onze ervaring is dat deze minder goed zijn dan die van Samsonite. Zie de volgende link http://shop.samsonite.com/Travel-Accessories-Samsonite-Space-Medium/dp/B003EMF1HI?ie=UTF8&id=Travel%20Accessories%20Samsonite%20Space%20Medi um&field_product_site_launch_date_utc=-1y&field_availability=-1&field_browse=2235776011&searchSize=12&searchNodeID=2235776011&searchPage=1&refinementHistory=brandtextbin%2Csubjectbin%2Ccolo r_map%2Cprice%2Csize_name&searchRank=salesrank

[verwijderd]
03-01-12, 15:41
Het scheelt je alleen wat volume in je koffer maar geen gewicht, hou daar wel rekening mee. Wij hebben ze ook maar gebruiken ze alleen voor de kleine koffers omdat we daar normaal gesproken niet mee aan het max gewicht komen. In de grotere koffers heeft het geen zin om te gebruiken omdat we daar ruimte zat in hebben en altijd moeten uitkijken voor het maximale gewicht.

AenG
03-01-12, 15:49
dat klopt idd, maar vliegen met arkefly en daar mag je als je comfort class vliegt 35kg pp meenemen. We komen nooit aan het gewicht, maar nemen altijd allebei onze kussens mee en die nemen veel ruimte in beslag zeg maar...

Tinkerbell
03-01-12, 18:04
Ik neem aan dat je dit doet voor een speciale reden zoals een allergie?
Wij zelf nemen om deze reden een nieuwe kussen mee van de Hema of een andere winkel. Deze zitten vacuum verpakt en kosten zo weinig dat we ze niet mee terug brengen.
Heb je gelijk een massa ruimte over op de thuisweg voor andere "nuttige" zaken. :-P
Wat je ook misschien zou kunnen doen is de laatste dag even rondkijken in je hotel. Je ziet altijd wel ergens housekeeping en dan even vragen of je hun stofzuiger mag gebruiken. Voor een tip en een glimlach zijn de dames best bereid je even te helpen.

Trouwens voor een paar Euro koop je een handpompje. http://www.homewizz.be/ecom/nl/shops/Ecom/Homewizz/Dozen,_boxen_en_hoezen_Homewizz/Kleding-_en_textielopbergers_Dozen/Hoezen_KledingEnTextielopbergers/762428_MANUELE__POMP__COMPACTOR

Guus
03-01-12, 18:27
Voor een tip en een glimlach zijn de dames best bereid je even te helpen.Waarom moet ik nu ineens aan DSK denken?

Tinkerbell
03-01-12, 19:03
Wha ha haha maar idd je hebt gelijk.:mrgreen:

AenG
05-01-12, 20:39
@ Tinkerbell:
Wij hebben inderdaad allebei een speciaal kussen en uit ervaring weet ik dat ik geen oog dicht doe zonder me eigen kussen :grin: Mijn kussen is zo'n soort traagschuim kussen, nogal dik, dus valt denk ik veel winst te behalen als ie in zo'n zak gaat. Nu vult ie namelijk zowat me halve koffer al :(.

heb inmiddels wel een site (kofferstunter.nl) gevonden waar ze zakken verkopen zonder ventiel, en anders idd even de housekeeping even lief aankijken :D

natascha666
08-01-12, 12:03
Ik eb mijn vacuum space bags hier gekocht : http://www.ebay.nl/itm/3-x-Vacuum-Travel-Bags-Roll-Up-Go-Space-Savers-BNIB-/300572264080?pt=UK_Tickets_Travel_Luggage_CA&hash=item45fb80c690

Misschien als je nog wat verder zoekt je nog wel betere prijs vindt.
Ik vond het ideaal....ik heb al mijn kleren in die zakken gedaan..zoveel meer ruimte :) (deze zijn denk ik wel te klein voor n kussen)

koenkamphuys
08-01-12, 21:25
De opbergzakken met stofzuigeraansluiting ken ik wel. Heb er zowel hier als in FL de nodige van de Wal-Mart van in huis liggen. Maar hoe trek je opbergzakken zonder stofzuigeraansluiting vacuum? Vroeg ik me zomaar af.

[verwijderd]
08-01-12, 21:28
De opbergzakken met stofzuigeraansluiting ken ik wel. Heb er zowel hier als in FL de nodige van de Wal-Mart van in huis liggen. Maar hoe trek je opbergzakken zonder stofzuigeraansluiting vacuum? Vroeg ik me zomaar af.

Door er simpel met je volle gewicht op te gaan liggen en de ander vragen deze dicht te maken, dan zijn ze niet 100% vacuüm natuurlijk maar wel een stuk kleiner dan het origineel zou zijn.

Of je drukt het met behulp van iets helemaal plat.

natascha666
09-01-12, 08:02
Oprollen :) en het werkt, ze blijven vacuum alleen krijg je die zakken met zn stofzuiger aansluiting net wat meer platter :)
Ik kon ongeveer 3/4 items in zn zak krijgen.

AenG
09-01-12, 12:41
als je op youtube zoekt naar kofferstunter, vindt je een filmpje met vacuumzakken zonder ventiel en hoe je ze moet gebruiken.

Njit
09-01-12, 12:47
Maar hoe trek je opbergzakken zonder stofzuigeraansluiting vacuum? Vroeg ik me zomaar af.

zit een 1-weg ventiel in. De lucht kan er wel uit maar niet erin. En dan is het inderdaad een kwestie van oprollen en platdrukken.

mrjojo13
09-01-12, 14:30
Wat ik mij nu afvraag wat je gaat doen als de douane je koffer wil inspecteren.....:smile:
Hoe krijg je dat dan weer in de koffer?

natascha666
09-01-12, 19:05
bij mij hebben ze er niet ingekeken of ze hebben ze netjes weer vacuum gerold ;)

rotarynette
09-01-12, 23:14
@ Tinkerbell:
Wij hebben inderdaad allebei een speciaal kussen en uit ervaring weet ik dat ik geen oog dicht doe zonder me eigen kussen :grin: Mijn kussen is zo'n soort traagschuim kussen, nogal dik, dus valt denk ik veel winst te behalen als ie in zo'n zak gaat. Nu vult ie namelijk zowat me halve koffer al :(.

heb inmiddels wel een site (kofferstunter.nl) gevonden waar ze zakken verkopen zonder ventiel, en anders idd even de housekeeping even lief aankijken :DIk heb ook mijn traagschuimkussen meegenomen,en een vacuumzak bij de Jysk gekocht,er zitten 3 maten in het doosje,werkt prima!!En geen stofzuiger nodig.