PDA

Bekijk Volledige Versie : auto met linker gaspedaal



flora44
30-12-11, 21:33
Graag zou ik in Florida auto willen rijden, in plaats van weer afhankelijk te zijn van taxi's en bussen.
Dus ben ik op zoek naar een huurauto met een linker gaspedaal.

Wie o wie weet een zaak die deze verhuurt? Of een andere oplossing heeft?

Thanx

Njit
30-12-11, 21:46
99.9% van alle huurauto's in de USA zijn automaat. Ik denk dat het zeer lastig gaat worden om een aangepaste huurauto te vinden.

Edit: wat gezocht op Google en ik zie dat er wel mogelijkheden zijn. Lees dit over Hertz:


Physically disabled renters and passengers are well cared for by Hertz. In the U.S.A, cars equipped with hand controls can be reserved from as little as 8 hours notice, at no extra cost. Although not every make and model is equipped with hand controls, there is a wide variety to choose from. Hertz cars can also be reserved with steering wheel spinner knobs to assist physically challenged drivers. After returning the vehicle at a designated accessible parking area, Hertz will provide an Easy Access Bus that is suitable for wheelchairs, with an electrically-operated ramp, wider doors, and spacious aisles.

En Alamo:


Mobility Device Equipped Vehicles - Alamo

What types of mobility devices does Alamo offer? How much notice should I provide if I want to rent a car equipped with a mobility device?

Alamo is committed to providing a range of mobility devices for our customers with disabilities. Hand controls, spinner knobs, and pedal extenders are available at no additional charge. At this present time, we do not offer vehicles equipped with wheelchair lifts. In many metropolitan areas, you can find specialty companies (https://alamo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1289) that provide vehicles with wheelchair lifts and other devices for both long term and short term rentals.


Reserving a mobility device equipped vehicle:
Alamo typically requires two business days notice. However, at certain major airport locations, mobility device equipped vehicles may be available with as little as 24 hour notice. Please note that our ability to provide mobility device equipped vehicles may vary based on the availability of mechanics that are qualified to install the devices.
To make a reservation, please call our Contact Center at 1-800-651-1223.


Maar ik heb geen idee of ze behalve handbesturing ook aanpassingen aan het gaspedaal aanbieden.

Ik zou gewoon Alamo.nl, Hertz.nl en nog wat bedrijven bellen of mailen wat de specifieke mogelijkheden zijn.
Dit soort auto's huur je niet zomaar via de website.

PENPE
30-12-11, 22:42
Ik weet dat Alamo en Budget daar een goede oplossing voor hebben, die gebruiken een speciale kit daarvoor zodat ze iedere willekeurige auto kunnen aanpassen.
Kennis van mij had zodoende een auto waarbij gas en rem met 1 handeltje bediend kon worden.

Groetjes,
Pieter

JKG
31-12-11, 15:19
Wat goed van die bedrijven! Had niet verwacht dat ze dit soort aanpassingen voor mensen met een bepaalde lichamelijke handicap zouden hebben! Altijd goed om te weten.

flora44
03-01-12, 11:54
Yesssss auto lukt via Alamo!
Had al zoveel maatschappijen , zo vaak gevraagd.
Dus na jaren bussen en taxi´s eindelijk de vrijheid!!!
Bedankt voor de tips!


Dear ,

Thank you for contacting National Car Rental

We do offer the ability to request additional equipment such as Left Hand Controls and Left Foot Accelerators for our customers who need them to operate a vehicle. This equipment is offered at no additional charge!

Please call us at 1-888-273-5262 so we can assist you with booking a reservation and arranging the installation of this equipment for your reservation.

Njit
03-01-12, 11:59
Wel op tijd bellen. Ik zou ook vragen of je hier in NL of Duitsland een auto kunt boeken bij Alamo/National en dan het boekingsnummer oid kunt doorgeven zodat deze aangepast voor je klaar staat. Want direct boeken in de USA is niet aan te raden ivm verzekeringen..

Redwhine
21-01-12, 11:41
Hallo allemaal,
Ook wij hebben met dit probleem te maken, een auto in de USA te huren dat voorzien is van een linker gaspedaal. WE weten dat bij ALAMO mogelijk is alleen, men reageert daar niet op emails.
Flora44, mijn vraag is dus hoe jij dat voor elkaar gekregen hebt, op mail wordt immers niet gereageerd en een internationaal tel. nr wordt niet vermeld, de 800 nummers zijn van buiten de USA niet toegankelijk. IK ben heel benieuwd want wij hadden een coast-to-coast trip gepland voor dit voorjaar maar dat kan alleen doorgaan als de auto geregeld is.
Verder een vraagje aan Njit, je stelt dat drect boeken in de USA niet aan te raden is ivm de verzekeringen. Als ik echter de .nl site van Alamo vergelijk met de .com site, zijn die, wat verzekeringen gelijk aan elkaar of zie ik iets over het hoofd?
Deze vraag stel ik omdat het huren van een auto bij de .com site stukken goedkoper is dan bij de .nl site van Alamo
Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties waarvoor bij voorbaat: DANK!
Groetjes, Redwhine

[verwijderd]
21-01-12, 12:06
Bij het huren via de .com site zitten de verzekeringen NIET in je huurpakket maar die moet je ter plaatse nog betalen waardoor je prijs aanzienlijk meer wordt dan wanneer je via een Europese broker huurt.

Je zou ook eens kunnen kijken bij b.v. USAreisen.de die vaak ook goede prijzen bied voor de huurauto's en daar dan via de email of telefonisch vragen naar de aanpassingen aan de auto.

Ebelix
21-01-12, 12:08
Heb je al geprobeert om te chatten met Alamo USA? Verder kan je contact opnemen met Alamo in Nederland en het probleem voorleggen.

Teleton
21-01-12, 12:11
wat verzekeringen gelijk aan elkaar of zie ik iets over het hoofd?
die vraag is lastig te beantwoorden, want wij zien niet wat jij ziet. Een plaatje doet wonderen, dan kunnen we meekijken.

Edit: misschien verder over dit onderwerp in topic autohuur Alamo? Zie ook het topic over autohuur en voorzieningen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13995).

Mijn ervaring is dat Alamo op alle vragen die per mail gesteld worden, keurig binnen 24 uur reageert. Probeer ook eens de Live Chat met een Alamo pro. Werkt bij mij tot nu toe perfect!

flora44
21-01-12, 12:57
@redwhine, ik heb ze aangeschreven via hun site, dus de orlandovestiging. Ik denk dat je het best dat nummer kan bellen of ook een vraag via de site stellen.

Ze antwoorden idd binnen 24 uur

Misschien het 800 nummer vervangen door de VS landencode en het netnummer van Orlando?

Redwhine
25-01-12, 16:17
Inderdaad, de chatfunktie heb ik ook al verscheidene keren opgestart maar iedere keer krijg je een bericht op je scherm dat deze chatfunktie tijdelijk niet werkt dus dat schiet ook niet op.
En verder krijg ik op geen enkele mail antwoord van Alamo.
En om deze zaak te regelen met Alamo in Nederland hebben we slechte ervaringen mee, dit hebben we vorig jaar geprobeerd maar kregen dit hier niet voor elkaar .
Njit, ik weet natuurlijk niet of dit mogelijk is maar zou jij eventueel mijn speciale verzoek aan Flora44's mailadres willen doorsturen?
Ik kan me heel goed voorstellen dat zij, nu haar probleem opgelost is, niet zo vaak hier meer zal komen en dus mijn probleem ook niet gauw onder ogen zal krijgen.
Ik zou het op prijs stellen waarvoor mijn dank!
Hartelijke groet, Redwhine

Redwhine
25-01-12, 16:19
AHA , zie net dat Flora aL gereageerd heeft, waarvoor mij dank! Ik ga er op deze manier eens achter aan en houd jullie op de hoogte!
Hartelijke groet, Redwhine

Hallo Flora!
Ik heb even gekeken op de alamo.com site en dan bij de vestiging Orlando maar zie daar, afgezien van een adres, alleen een 0888 nummer staan en dat nummer is niet bereikbaar vanuit Nederland,
Een specifiek mailadres zie ik niet, of heb je misschien het mailadres mobility@alamo.com (mobility@alamo.com) gebruikt?
Je begrijpt, ik ben dus heel benieuwd welk mail adres je gebruikt hebt waarop zo snel gereageerd is......je zou d'r jaloers op worden :-)
Met dank!
Hartelijke groet, Redwhine