PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Lotte en Carlo: Orlando-Orlando januari 2012



Lotte en Carlo
29-12-11, 18:46
Hallo,

Als eerst zal ik ons even voorstellen.
Wij zijn Lotte en Carlo, beide 25 en gaan over 2.5 week naar Florida.
We gaan van 16 januari tot 7 februari.
Hierbij willen wij graag onze globale planning plaatsen. De auto huren we vanuit nederland net zoals het hotel voor de 1e paar dagen. Graag zouden we horen wat jullie van deze globale planning vinden. Het is globaal omdat we hotels niet al boeken en dus daar kunnen beslissen of we ergens een dag langer/korter blijven. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Dag 1: 16 januari aankomst: (19.00)

Taxi naar hotel…… of hotel op vliegveld?

Dag 2: 17 januari auto ophalen in de ochtend rijden naar st. augustine 104 mijl

Dag 3: 18 januari st augustine (124) cape Canaveral (195) fort lauderdale

Dag 4: 19 januari fort lauderdale shoppen

Dag 5: 20 januari fort lauderdale (25) miami

Dag 6: 21 januari miami

Dag 7: 22 januari miami

Dag 8: 23 januari miami (161) key west

Dag 9: 24 januari key west

Dag 10: 25 januari key west

Dag 11: 26 januari key west (100) key largo of een dag eerder

Dag 12: 27 januari key largo (76) flamingo, everglades

Dag 13: 28 januari everglades

Dag 14: 29 januari everglades (224) fort myers

Dag 15: 30 januari fort myers (129) clear water

Dag 16: 31 januari clearwater 106 orlando

Dag 17: 1 februari Vrije dag

Dag 18: 2 februari epcot

Dag 19: 3 februari disney studio

Dag 20: 4 februari animal kingdom

Dag 21: 5 februari universal studio

Dag 22: 6 februari auto terugbrengen(terugvlucht 19.00 Orlando)

Dag 23: Aankomst 13.00 Amsterdam

trails
29-12-11, 19:04
Willen jullie ook Kennedy Space Center bezoeken? Zo ja, dan is dat een héle lange dag.
Waarom huren jullie niet gewoon de auto vanaf aankomst?
Mij valt ook op dat jullie veel tijd in de Everglades doorbrengen en op sommige dagen best kleine afstanden afleggen. Is dat een bewuste keuze?

Voor de rest wens ik jullie nog veel plezier met de voorpret!

Lotte en Carlo
29-12-11, 19:16
Bedankt voor je reactie.
We willen idd naar het kennedy space center. We hadden alleen ergens ander gelezen dat je er maar een halve dag zou doorbrengen. Vandaar ook de doorreis naar fort lauderdale. Het is misschien dus wel handig om een overnachting daar ergens inde buurt te plannen.
De auto huren we pas de volgende dag ivm jetlag met aankomen en ik weet ook niet hoelaat we buiten zijn om de auto op te halen. Daarom leek het ons verstandiger om de auto een dag later in de ochtend op te halen.
We zijn van plan om de auto bij sunny cars te huren en al in nl te boeken of is het verstandiger om de auto daar ter plaatse te huren bij een willekeurige andere autoverhuurder?.

Teleton
29-12-11, 19:26
of is het verstandiger om de auto daar ter plaatse te huren bij een willekeurige andere autoverhuurder?. Lees even het bericht over autohuur en ter plekke huren. Je vindt zulke info ook gemakkelijk met de zoekfunctie.... (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13995)

trails
29-12-11, 20:41
Ik denk dat je meer geld kwijt bent als je vanaf het vliegveld met een taxi naar je hotel gaat dan gewoon je auto meteen te huren. Ook na de lange vlucht heeft normaal gesproken niemand daar moeite mee. Als je aankomt ben je weer (even) helemaal wakker door de adrenaline.

Kennedy neemt inderdaad niet een hele dag in beslag. Maar je moet vanaf St. Augustine nog daarheen rijden (staan jullie heeeeel vroeg op?) en dan kun je waarschijnlijk de tour doen rond een uur of 10. Daar ben je wel een paar uur mee zoet. Naar Ft. Lauderdale is het dan nog een stukje rijden.

Mag ik nogmaals vragen waarom jullie zoveel korte stukjes inplannen vanaf Key Largo? De planning is wat dat betreft niet duidelijk (ik mis b.v. wat jullie op welke plek willen gaan doen).
Auto: hier huren!

Lotte en Carlo
29-12-11, 22:11
Hallo,

Bedankt voor je reactie.
Het is voor ons de 1e keer Amerika en zo'n soort vakantie,
dus we kunnen deze tips zeker gebruiken.
Misschien heb je nog tips wat we kunnen gaan doen?
In Miami willen we bijvoorbeeld (mocht het weer het toelaten) ook een stranddag inplannen en musea shoppingcenters etc bezoeken. In key west willen we genieten van de sfeer aldaar en misschien wat natuur bezoeken?. De everglades bezoeken we natuurlijk vanwege de wildlife en we willen daar ook met een airboat een tocht maken. Eventueel willen we ook een tocht maken om s avonds krokodillen te spotten. Je kunt er ook een fietstocht fietsen. Vandaar wat meer dagen. De korte reisafstanden zijn voornamelijk zodat je niet lang in de auto zit en de rest van de dag de tijd hebt om dingen te zien/doen. Behalve voor de eerste paar dagen dan. En Misschien is het aantal dagen voor de everglades en keys wel te veel. Maar het is nog een beetje zoeken naar een goede verhouding vandaar ook dat we ons reisschema hier op het forum gezet hebben.

trails
29-12-11, 23:00
Op Key West is niet veel natuur te zien hoor. Persoonlijk zou ik daar aan 2 nachten genoeg hebben, dan heb je 1½ dag om KW te bekijken en beleven.
Van Key West naar Key Largo (of waarom niet meteen doorrijden naar Flamingo?) kun je een uurtje relaxen op Bahia Honda (State Park). Bekijk of er iets is wat jullie op de Keys willen doen (snorkelen, glass bottom boat, Theatre of the Seas, tarpon feeding bij robbies.com of wat dan ook) dan zou ik niet verder gaan dan Key Largo op die dag. Maar als je niks bijzonders daar wilt doen of zien, dan zou ik doorrijden.
Ik vermoed dat een volle dag Everglades ook voldoende zal zijn om het allemaal te zien.

Als ik je een tip mag geven, kijk eens naar de route Flamingo - Clearwater. Wat willen jullie daar allemaal zien en doen, en pas dan je schema daarop aan. Willen jullie State Parks doen, musea bekijken, aan het strand liggen, al deze dingen of slechts een paar, dan kun je hier zeker dagen winnen om die ergens anders te gebruiken.
Voor de Everglades kun je het beste in Homestead blijven.
Hopelijk heb je hier iets aan.

Ik zie in je parken schema dat je 3 Disney parken en 1 Universal park hebt gepland (2 x studio´s), heb je al gekeken wat je dan voor de tickets kwijt bent? Economischer zou zijn om alleen voor Disney te gaan en dan b.v. 4 parken.

Lotte en Carlo
31-12-11, 17:19
Bedankt voor je reactie!
Zeker goede tips, we zullen onze planning aanpassen en je tips zeker meenemen. Ons leek Universal studio's leuk om naar toe te gaan, maar we moeten dan inderdaad even goed kijken of we niet beter alleen naar disney kunnen gaan. Verder zijn we aan het bekijken wat we in welke plaats willen doen, zoals winkelen, boottocht, parken, natuur ed.

trails
31-12-11, 17:49
Veel plezier met uitzoeken!! :D

Lotte en Carlo
06-01-12, 21:52
Onze planning aangepast en zo goed als af,
nog tips voordat we over 1.5 week gaan zijn natuurlijk altijd nog welkom :)

Dag 1: 16 januari aankomst (19.00)
Auto ophalen en naar hotel la quinta, 1060 Greenwood Blvd
Lake Mary, FL 32746

Dag 2: 17 januari
Sanford (90) - st. augustine

Dag 3: 18 januari
st augustine (124) - cape Canaveral (153) - palm beach

Kennedy space center 43 dollar pp plus tax. Open vanaf 9 tot 20. De bustour start om 10 en vanaf dan om het kwartier.

Dag 4: 19 januari
palm beach (40) - fort lauderdale

palm beach bicycle trail shop 223 sunrise ave. (40) fort Lauderdale

Dag 5: 20 januari
fort Lauderdale (25) - Miami

shoppen sawgrass mills fort Lauderdale

Dag 6: 21 januari
Miami
shoppen (Aventura mall), museum, gameworks, global air group, wijkjes in miami. Miami MetroZoo. American Airlines Arena – stadium waar Miami Heat (basketball) speelt.
Dag 7: 22 januari

Miami Biscayne tour

Dag 8: 23 januari
Miami (161) - key west

Dag 9: 24 januari
key west

dry tortugas

Dag 10: 25 januari
Key west

Dag 11: 26 januari
Key west (100) key largo

state park of een dag eerder

Dag 12: 27 januari
key largo (76) - homestead, everglades

Alligator park/farm bezoeken, airboat tocht maken.

Dag 13: 28 januari
homestead, everglades (150) - fort myers

Dag 14: 29 januari
fort myers 109 - clearwater

Sanibel island

Dag 15: 30 januari
clear water (90) - Orlando

Zwemmen met zeekoeien

Dag 16: 31 januari
Orlando Disney Hotel inchecken

Dag 17: 1 februari
Disney

Dag 18: 2 februari
Disney

Dag 19: 3 februari
Disney hotel uitchecken

Hotel in Orlando regelen tot eind.

Dag 20: 4 februari
Vrije dag shoppen Orlando Premium Outlets - International Dr
4951 International Drive
Orlando, FL 32819

Dag 21: 5 februari
Vrije dag (Sea World, Universal studio’s?)

Dag 22: 6 februari
auto terugbrengen uiterlijk 15.00u
(terugvlucht 19.00 Orlando)

Dag 23:
Aankomst 13.00 Amsterdam

SpaceAce
06-01-12, 23:59
Kennedy space center 43 dollar pp plus tax. Open vanaf 9 tot 20. De bustour start om 10 en vanaf dan om het kwartier.

Van 9.00 uur tot 18.00 uur, toch?
(en ter info vertrekt de laatste bustour om 14.45 uur)

Njit
07-01-12, 11:07
Klopt helemaal. Hier onder de tekst van de website:


Kennedy Space Center tickets allow guests to explore the park during our normal operating hours, which are currently 9 a.m. to 6 p.m. Tours begin at 10 a.m. and depart continuously every 15 minutes. The last tour departs at 2:45 p.m. Each bus tour runs approximately 2.5 hours. The U.S. Astronaut Hall of Fame (http://kennedyspacecenter.com/astronaut-hall-of-fame.aspx)® is open from 12 to 6 p.m.

Lotte en Carlo
12-01-12, 11:00
Hallo,

Bedankt voor jullie reactie. We hebben het aangepast.

Groetjes