PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: AenG



AenG
22-12-11, 21:59
Hoi hoi,

Nou wij zijn dus A en G. 24 en 28 jaar. Al 6 jaar een relatie en we gaan hopelijk in de zomer van 2013 voor het eerst naar amerika, naar florida. Na jaren van turkije, egypte, frankrijk en vorig jaar curacao wordt het tijd voor het grotere werk. Eigenlijk zouden we oktober 2012 naar florida gaan, maar mn beste vriendinnetje en haar vriend willen met ons mee in 2013. Hebben er ontzettend veel zin in met zn vieren. Zijn al druk aan het sparen en plannen aan het maken, zie ons reisschema in dat onderwerp hier op het forum. Verder nog wat info van ons: we komen uit de buurt van rotterdam, zijn dol op zon, zee en strand en dol op pretparken (lees achtbanen). Verder wordt het voorlopig onze eerste en laatste reis naar de usa, we willen graag over een jaar of 2 een kindje. Na een ontzettend emotioneel en druk jaar qua gezondheid zijn we erg toe aan een onwijs leuke lange en gave vakantie. Als ik zo alle berichten lees op dit forum, gaat florida ons niet teleurstellen!!!

SpaceAce
22-12-11, 23:18
Welkom op het forum A en G!

Wat lief dat jullie een jaartje willen wachten om zo met je beste dinnetje op vakantie te kunnen gaan. Weet niet of ik dat vol zou houden :oops: Maar gaan jullie verder in 2012 dan nergens meer heen?

Overigens, als ik 'achtbanen' lees, dan spitsen mijn oren en word ik enthousiast. Vertel vertel, op hoeveel staat de coaster counter en welke zijn er afgevinkt? :D Ben zelf namelijk ook een énorme achtbaanfan!!! \\:D/

Verder veel plezier met de voorbereidingen, maar zoals ik al in diverse topics van je gelezen heb, komt dat zeker goed!

AenG
23-12-11, 13:35
Tja, hoe meer zielen hoe meer vreugd toch??

We gaan in 2012 gewoon een weekje in de zomer naar spanje of turkije met mijn vriend zn dochter en mijn schoonfamilie... en we gaan samen nog een weekje last minute in het najaar, maar we weten nog niet waarheen. Tja ik ben met name fan van de achtbanen. Me vriend gaat meestal wel mee, maar heeft hoogtevrees dus soms vindt ie het wat teveel van het goede. Tja eigenlijk alleen de standaard parken gedaan in de buurt: walibi, bobbejaanland, efteling en paar jaar geleden disneyland parijs. Waaarvan ik de tower of terror toch wel heel gaaf vond haha. Maar er gaat denk ik een wereld voor me open in amerika, want daar hebben ze pas achtbanen. Gelukkig is de vriend van me vriendin en zo gek op achtbanen, dus heb in ieder geval een 'maatje'. Maarre we trekken ze gewoon allemaal alle achtbanen in hoor. Je kan natuurlijk niet na afloop thuis zeggen dat je er niet in bent geweest haha. Aankomende woensdag komt me vriendinnetje met der vriend de heleboel door bespreken. Als zij nog speciale wensen hebben, passen we het schema nog aan. Nu alleen nog hopen dat we nog een beetje korting krijgen als we zo vroeg boeken :)

Njit
23-12-11, 13:59
Orlando is qua achtbanen niet het meest spectaculair. Daarvoor zou je een keer het Noordoosten moeten doen. Zie hier een handig overzicht (http://www.lindaenmartijn.net/achtbanen-wereldwijd/) van alle pretparken in de USA.

Wij zijn ook pas écht verslaafd geraakt na ons eerste USA bezoek in 2004 (Florida). Daarna in 2005 naar het Zuidwesten, Noordoosten in 2006, Florida in 2007, Japan in 2009, van Chicago naar Atlanta in 2010 en dus weer naar Florida in 2011. In 2012 gaan we ook weer naar de USA en dan staan er ook weer achtbanen op het programma. We gaan dan over de 400 unieke achtbanen heen.

Qua thematisatie is Orlando wél het spectaculairste (op DisneySea in Japan na dan).

maki
23-12-11, 18:24
Hallo,

Je vermeld dat je van pretparken en rollercoasters houdt maar de beste in de benelux heb je nog niet vermeld : PLOPSALAND DE PANNE - ANUBIS THE RIDE, das een achtbaan ! (en deze in de gietende regen 90km/h in 2 sec !! Was voor mij de beste ooit,maar ben maar een kleine amateur, verheug me op de manta Seaworld moet ik zeggen ,next summer ;) ! Iets speciaals in Universal Isles of Adventures ( ga met dochter van 8,harry potter freak,te doen voor onze meid ? welke raden jullie aan,controle op leeftijd/hoogte,wat is het min. voor kraken,manta en potters ?? )mercikes ! Maki

Njit
23-12-11, 20:16
Maki:

Beperkingen vind je hier:

http://www.universalorlando.com/Resort-Information/Ride-Height-Requirements.aspx
http://www.bgtguide.com/general/heightrequirements.php
http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/height.htm

En hier kun je snel zien hoeveel het in cm's is.

Voor overige vragen kun je het beste een eigen topic openen.

SpaceAce
23-12-11, 20:41
Hallo,

Je vermeld dat je van pretparken en rollercoasters houdt maar de beste in de benelux heb je nog niet vermeld : PLOPSALAND DE PANNE - ANUBIS THE RIDE, das een achtbaan !

Mwoah, mijn persoonlijke favorieten in de benelux zijn Troy en Joris :) (beide hout inderdaad ;))

AenG
24-12-11, 14:29
Hey maki,

haha maar plopseland klinkt ook niet echt als een rollercoaster park dus ja... ben daar idd nog nooit geweest.

en zoals spacecace zegt: die joris (neem aan dat ze joris en de draak bedoelt) die is wel super gaaf ja

SpaceAce
24-12-11, 14:39
Bedoel inderdaad Joris en de Draak :D

Vind Anubis overigens wel een leuke achtbaan hoor! Ik heb alleen andere favorieten... ;) Maar hij behoort wel tot één van de topachtbanen in de benelux, dát dan weer wel ja! En Plopsa de Panne vond ik overigens ook een geweldig park. Inderdaad niet echt een rollercoaster park, maar wel erg sfeervol en goed onderhouden. Zeker een keer op je to-visit lijstje zetten hoor AenG!