PDA

Bekijk Volledige Versie : Flood insurance



peterwoudje
07-12-11, 20:12
ik heb ergens gelezen dat de floodverzekering die vanuit de amerikaanse regering is geregeld ter discussie staat, ik heb onze verzekeringsadviseur om info gevraagd maar ze weet van niets, weet iemand waar dat artikel stond misschien?

corrus
07-12-11, 21:17
ik heb ergens gelezen dat de floodverzekering die vanuit de amerikaanse regering is geregeld ter discussie staat,
Huh??!!?? :shock:
Maakt even niet uit wáár je dit gelezen hebt, het is in ieder geval niet zo...
Flood insurance moet je als eigenaar zélf betalen en wordt niet door de overheid geregeld en/of betaald. :mrgreen:

peterwoudje
07-12-11, 21:35
Huh??!!?? :shock:
Maakt even niet uit wáár je dit gelezen hebt, het is in ieder geval niet zo...
Flood insurance moet je als eigenaar zélf betalen en wordt niet door de overheid geregeld en/of betaald. :mrgreen:


ik weet dat je die zelf moet betalen, naar vanuit de regering was dit geregeld zodat bij grote overstromingen mensen toch verzekerd zouden kunnen zijn, dit betaal je natuurlijk wel zelf.

corrus
07-12-11, 21:50
Daar is mij ook niets van bekend (maar wie ben ik).
Er zijn wel tegemoetkomingen bekend die dan via de FEMA liepen (zie Katrina) maar die waren uitsluitend voor de meest uitzonderlijke en nijpende gevallen...
Uiteindelijk hebben daar slechts minder dan 10% van de slachtoffers iets gekregen.

Riverwood
07-12-11, 22:44
@peterwoudje.

Zie www.fema.gov voor de laatste informatie en erkende verzekeringstussenpersonen.


Groetjes Henke.

Flo-Ridah
08-12-11, 12:01
...naar vanuit de regering was dit geregeld zodat bij grote overstromingen mensen toch verzekerd zouden kunnen zijn...

Ik begrijp niet wat je bedoelt. Bedoel je mensen die dit niet kunnen betalen?

peterwoudje
08-12-11, 13:29
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Bedoel je mensen die dit niet kunnen betalen?

op de inboedel en opstalverzekering is overstroming (flood) niet meeverzekerd, om die reden heeft de regering die Floodverzekering opgestart en kun je daar vrijwillig je eigen verzekeren zodat je wel voor overstroming verzekerd bent.

knaapje
08-12-11, 13:44
Zal wel ongeveer net zoals in Nl zijn, ook op (vele) opstalverzekeringen in Nl gelden dit soort uitsluitingen. De bedoeling is dat de regering in zo'n geval een rampenfonds instelt.

Uit de voorwaarden van mijn eigen opstalverzekering:

Overstroming
Onder overstroming is te verstaan het bezwijken of overlopen van dijken, kaden, sluizen of andere waterkeringen, onverschillig of de overstroming oorzaak, dan wel gevolg is van een door deze verzekering gedekt evenement. Deze uitsluiting geldt niet voor brand of ontploffing veroorzaakt door overstroming.


Ook voor vliegtuigongelukken, molest en bijv. kernreacties gelden dit soort clausules.
Wellicht dat nooit iemand daar bij stil staat.

Knaapje

peterwoudje
08-12-11, 14:52
Zal wel ongeveer net zoals in Nl zijn, ook op (vele) opstalverzekeringen in Nl gelden dit soort uitsluitingen. De bedoeling is dat de regering in zo'n geval een rampenfonds instelt.

Uit de voorwaarden van mijn eigen opstalverzekering:

Overstroming
Onder overstroming is te verstaan het bezwijken of overlopen van dijken, kaden, sluizen of andere waterkeringen, onverschillig of de overstroming oorzaak, dan wel gevolg is van een door deze verzekering gedekt evenement. Deze uitsluiting geldt niet voor brand of ontploffing veroorzaakt door overstroming.


Ook voor vliegtuigongelukken, molest en bijv. kernreacties gelden dit soort clausules.
Wellicht dat nooit iemand daar bij stil staat.

Knaapje

dus als je in een gebied zit waar de kans bestaat is het wellicht verstandig om je bezit te beschermen, wij betalen voor een verzekerd bedrag van $250.0000 opstal en $ 40.0000 inboedel een jaarpremie van 365 $.

knaapje
08-12-11, 15:19
Durf ik geen uitspraak over te doen.
In mijn posting duidde ik alleen op de NL situatie en uitsluitingen in de polis van mijn woonhuisverz hier.

Knaapje

Riverwood
08-12-11, 16:00
In Florida moet je ook denken aan ondergrondse waterverplaatsingen, je hoeft niet zichtbaar in de buurt van water te wonen om gevaar te lopen, het is moerasgebied en kan voor verrassingen zorgen, de meeste hypotheek verstrekkers eisen zo een verzekering, de premie is gelijk, welke maatschappij je ook kiest.
Let er wel op of jouw maatschappij een erkennende maatschappij is.

Henke.