PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Raphaella: rondreis florida 2 weken + NYC 2012



Raphaella
30-11-11, 21:46
Onze planning voor nu lijkt:

Dag 1: Aankomst/overnachting Miami
Dag 2: Miami – Keys overnachting
Dag 3: Keys
Dag 4: Keys – Everglades overnachting
Dag 5: Everglades – Naples overnachting
Dag 6: Napels – Sarasota (fort myers) overnachting
Dag 7: Sarasota – Tampa
Dag 8: Tampa – Orlando
Dag 9 en 10: Orlando
Dag 11:Orlando – Fort Lauderdale
Dag 12:Fort Lauderdale – Miami Beach
Dag 13: Miami beach
Daarna zullen we voor een paar daagjes doorvliegen naar New York en van daaruit terug naar Nederland.

De tickets zullen 700 pp gaan kosten, autoverhuur 600 euro totaal.
We zijn van plan in hostels te slapen en rekenen naar 1000 euro voor 2 personen voor. Eten zo rond de 35 euro pppd

Is dit realistisch? En hoeveel extra kosten maak je dan ongeveer nog door de toeristische trekpleisters in deze plekken te bezoeken?
We willen hooguit 1 pretpark doen

corrus
30-11-11, 23:06
De tickets zullen 700 pp gaan kosten, autoverhuur 600 euro totaal.Hangt een beetje af van wanneer je zou willen gaan.
We zijn van plan in hostels te slapen en rekenen naar 1000 euro voor 2 personen voor. Eten zo rond de 35 euro pppd. Is dit realistisch?Tja, alles is mogelijk... maar ik vindt het wat krap.

trails
01-12-11, 08:50
Autohuur lijkt mij best duur voor die 13 dagen, maar misschien heb je een hele dure uitgezocht?

Voor € 1000 (=$ 1345) zou ik niet in een hostel gaan zitten maar gewoon in een doorsnee hotel mét ontbijt. Keuze genoeg. En het scheelt je een maaltijd.

Eten, € 70 = $ 94, voor 2 p. kan wel, maar het ligt er aan waar je wilt gaan eten. Als je 3 maaltijden moet doen, plus eens koffie o.i.d., dan is het toch wel krap. Een ontbijt, reken toch maar op een dollar of 7 p.p., en als je naar restaurants zoals Outback gaat, dan ben je p.p. toch wel zo'n $ 15-20 p.p. kwijt. En dan heb je nog 1 maaltijd te gaan. Vergeet de tips niet, 15-20% per maaltijd.
Aan de andere kant, als je wilt eten door iets kant en klaars te halen bij een Walmart of zo, of gaat eten bij een Taco Bell/MacD/Burger King etc., dan kan het natuurlijk wel. Dus, het ligt er een beetje aan wat jullie willen.

Raphaella
01-12-11, 11:46
@trails;
Autoverhuur is via Alamo.nl, we zijn onder de 25 en betalen dus best wat extra aan kosten. Toch leek ons dit de voordeligste, is dit niet correct?

Voor het eten zullen we dan zeker iets meer uittrekken! We zijn beide geen grote ontbijters, maar zeker goed om te weten! De fooien hadden we inderdaad niet helemaal mee berekend

@corrus;
Hangt een beetje af van wanneer je zou willen gaan.Tja, alles is mogelijk... maar ik vindt het wat krap.[/QUOTE]

De tickets en auto verhuur zijn gebaseerd op de data die we mogelijk willen vertrekken. Deze prijzen lijken dus in iedergeval voor nu gewoon redelijk vast te staan.

Het ging ons vooral om het verblijf en het eten. Het is altijd zo'n lastige inschatting te maken hoeveel geld je nodig hebt, maar je wilt natuurlijk niet met te weinig euro's/dollars op pad :)

[verwijderd]
01-12-11, 13:40
Heb je voor de autohuur al eens gekeken bij USAREISEN.de, die hebben ook meestal hele nette prijzen ook met -25 bestuurders.

Wat betreft het eten, dat is heel moeilijk om in te schatten want dat ligt aan je eigen voorkeur. Zo kun je heel goedkoop eten bij bv. een Waffle house waar ze ook veel meer dan alleen Wafels hebben. Onze zoon vindt het daar altijd erg leuk en het eten is ook erg goed en wordt voor je ogen klaar gemaakt.

Maar ga je naar wat andere gelegenheden dan ben je gauw meer kwijt.

Wat betreft je hotels, ook hier kun je erg goedkoop voor terecht maar verwacht er dan ook niet teveel van. Zelf denk ik dat als je per dag zo'n 60/70 dollar voor je hotel telt dat je in redelijke hotels terecht komt. Je zou ook eens kunnen kijken naar op hotels bieden via Priceline, hiermee kan je aardig besparen op je hotel kosten.

Voor de autohuur kun je het beste wel zorgen dat je een Creditcard hebt voor de borg en vergeet ook niet dat je een ESTA toestemming moet hebben om naar de USA te reizen.

trails
01-12-11, 14:05
Oh, dat jullie onder de 25 zijn kan ik natuurlijk nergens uit opmaken.
Zo kan ik ook nergens zien in welke maand (de data dus) jullie gaan.

Wat hotels betreft, de bekende ketens zijn meestal niet zo duur (tenzij je voor de dure ketens gaat ;)) en er is keuze in overvloed. Ketens zoals Days Inn, La Quinta, Hampton Inn, etc. hebben meestal een gratis ontbijt wat prima is als je geen hele grote eters bent zoals je schrijft. Er is altijd iets van fruit, yoghurt, cereal en dan de zoete "koekjes" danish genaamd (muffins etc.).

hrjhaan
01-12-11, 17:54
Voor goedkope hotels kun je ook terecht bij usafunvacations.nl. Als je aansluitende data boekt krijg je er routbeschrijvingen van de ene naar de andere accomodatie bij. Wij hebben hier nu voor de 2e keer geboekt voor een prima prijs.

Raphaella
16-12-11, 18:25
Bedankt voor alle informatie tot nu toe, hier hebben we zeker iets aan!

De tickets zijn geboekt en ook ons hotel in New York staat al vast, het schema dat we nu bedacht hebben ziet er zo uit:
(de km heb ik er eventjes snel met google maps bij gezocht en zijn meer indicaties)


9 juli - Dag 1:
Aankomst Miami
10 juli - Dag 2:
Auto ophalen
Rijden naar Key West (161 mijl – 3,5 uur)
11 juli - Dag 3:
Key West
12 juli - Dag 4:
Everglades, (220 mijl – 4 uur en 50 minuten) TOL BETALEN! 3 x
daarna verblijf in naples (36 mijl – 42 minuten)
13 juli – Dag 5:
Naples
14 juli - Dag 6:
Rijden naar Fort Myers (44 mijl – 58 minuten – via de alligator alley I-75)
15 juli - Dag 7:
Fort Myers
16 juli - Dag 8:
Clearwater (128 mijl – 2uur en 15 minuten) TOL BETALEN! 2x
17 juli - Dag 9:
Rijden naar Orlando (120 mijl – 2 uur en 15 minuten) TOL BETALEN 2 x
18 juli - Dag 10:
Orlando
19 juli - Dag 11:
Orlando
20 juli - Dag 12:
Rijden naar Fort Lauderdale (211 mijl – 3 uur en 42 minuten) (I-95 route langs het water) TOL: 5 x
21 juli - Dag 13:
Fort Lauderdale
22 juli - Dag 14:
Rijden naar Miami (27,5 mijl – 40 minuten)
23 juli – Dag 15:
Miami Beach
24 juli - Dag 16:
New York

Verder hebben we in een bestandje staan wat een beetje de leukste dingen zijn om te doen.
Is deze route haalbaar? Moeten we ergens minder tijd besteden? Of juist meer?

bedankt!

2theUSA
19-12-11, 20:22
Waarom halen jullie pas op dag 2 een auto op?
Het is toch veel handiger om op Miami Airport, gelijk nadat je bent geland, een auto op te halen.

Groet Christa

Ebelix
21-12-11, 02:58
Dag 5,6 en 7 zou ik vanuit 1 hotel doen en niet tussentijds verkassen. De afstand is te verwaarlozen. Op dat stukje is de I75 geen Alligator alley meer. Dat is alleen tussen Miami en Naples.

Voor dag 13, 14 en 15 geldt hetzelfde als voor dag 5, 6 en 7.

De auto zou ik inderdaad na aankomst ophalen.

Raphaella
04-01-12, 03:05
@2theUSA: Het leek dat we dan de auto een dagje onnodig langer hebben en dat we daar dus allicht meer voor betaalde.
Maar het is inderdaad makkelijker om hem gewoon op te halen als we aankomen! Gaan we doen

Ebeblix: de planning is aangepast, bedankt voor de tips!

Nog een paar vraagjes.

Kom je onderweg een beetje mogelijkheden tegen om je kleding af en toe te wassen? Je bent toch 3 weken op pad, of moet je daar echt naar zoeken?

Is het makkelijk en betaaldbaar een dagje naar de Bahama's te vliegen?

Welke pretpark raden jullie aan om naartoe te gaan? We willen gewoon een dagje, en leuke achtbanen zouden fijn zijn!

belgske
04-01-12, 09:30
Kom je onderweg een beetje mogelijkheden tegen om je kleding af en toe te wassen? !

Je zit toch elke dag in een hotel... en bij mijn weten kun je dat daar...

betreft rollercoasters... zul je even zelf moeten ontdekken naar welke je voorkeur gaat.
Seaworld heeft Manta en Kraken
Islands of Adventure heeft the Hulk, maar ook Spiderman, Harry Potter en de waterbanen zijn meer dan de moeite
Universal Studios heeft zijn Rip Ride Rocket, maar ook oa the Mummie, the Simpsons mag je niet overslaan
Bush Gardens heeft diverse rollercoasters...

Ebelix
04-01-12, 13:03
Elk hotel heeft wel een laundry room waar je de was kan doen. Denk aan quarters voor de wasmachine en de droger. Vaak kan jedaar ook kleine verpakking wasmiddelen uit een machine trekken. Beter is om bij een van de supermarkten een kleine verpakking wasmiddel te kopen en deze te gebruiken voor het wassen.

Verder zit er ook in iedere stad/dorp wel een laundry waar je ook je was kan doen. Werkt vaak ook met quarters. Laundries zijn meer gebruikelijk in Amerika dan in Nederland.

Ik vraag me altijd af wat zo magisch is aan de Bahama's. Het is werlkelijk een eiland waar alles draait om toerisme en waar niets echt is. Dit kan natuurlijk ook gezegd worden van Florida maar daar is gelukkig meer natuurschoon te vinden en wanneer je wilt kan je ergens gaan zitten en niemand tegenkomen. Het is wel makkelijk om even op en neer te vliegen naar de Bahama's. Vanaf diverse luchthavens in Florida gaan er dagelijks vluchten. Of je op 1 dag op en neer kan weet ik niet maar vanaf Miami of Orlando moet dit wel mogelijk zijn.

Njit
04-01-12, 14:07
Op http://www.rcdb.com/m/nl/qs.htm?t=orlando kun je zien welke achtbanen in welk park staan.

Persoonlijk zou ik naar Islands of Adventure gaan:



Dragon Challenge: een dubbele uitvoering van een B&M hangende achtbaan.Vroeger was deze dueling maar sinds er een ongeluk is gebeurd doen ze dat niet meer
Incredible Hulk: B&M lanceer achtbaan

Ze hebben nog twee andere achtbanen maar die vallen in de categorie 'kinderachtbaan'.

Daarnaast hebben ze twee unieke attracties die je niet mag missen in Orlando namelijk Forbidden Journey en Spiderman.

Als je een uitgebreid verslag wilt lezen van alle pretparken en de achtbanen dan heb je wellicht wat aan ons verslag van vorig jaar: http://halloweenflorida2011.wordpress.com/