PDA

Bekijk Volledige Versie : Route Jacksonville-New Orleans



car66
22-11-11, 05:35
Komende week hebben we een paar dagen New Orleans gepland, we rijden daar naartoe vanuit Jacksonville.
Ik ben wat laat met vragen maar opeens hebben we een extra vrij dag. Kunnen jullie mij helpen met een leuke stop op deze route die het waard is om te bekijken.
Wat ik zelf heb kunnen vinden zijn boottochten waarbij Alligatoren kunnen worden gezien. Omdat we zelf momenteel in Jacksonville wonen gaat daar echter niet mijn voorkeur naar uit.

Ta2 Gerrit
22-11-11, 09:54
Het is niet de meest spectaculaire route in de VS, maar wij zijn hem andersom gereden en hebben een nachtje doorgebracht in Panama City Beach, Kissimmee aan zee in mijn opinie.
Hagelwitte stranden aan een azuurblauwe Golf, en van daar uit zou je de Gulfcoast kunnen volgen om bij Pensacola de Interstate weer te kunnen pakken.

Een leuke onderbreking in de ellenlange I10, die je voornamelijk door veel groen en mijlenlange swamps voert.
New Orleans binnenkomen over de langste brug ter wereld, over Lake Ponchatrain, is ook leuk.

Ebelix
22-11-11, 10:47
In Mobile, AL, kan je een slagschip uit de 2e wereldoorlog bezoeken. Verder kan je in Gulfport, MS, leuk shoppen en gokken. Tevens heb je hier ook mooie witte stranden.

trails
22-11-11, 10:52
Misschien is één van de plantations in het zuiden van Alabama of Mississippi ook wel de moeite waard. Hoort toch bij de geschiedenis van de VS.

Of evt. Beauvoir House in Biloxi (van president Jefferson Davis):
http://www.beauvoir.org/

car66
22-11-11, 21:28
Misschien is één van de plantations in het zuiden van Alabama of Mississippi ook wel de moeite waard. Hoort toch bij de geschiedenis van de VS.

Voor zover ik heb kunnen vinden liggen de plantations ten westen van New Orleans.
Het oorlogsschip is een goede optie

trails
22-11-11, 22:10
Als je het adres opzoekt in b.v. google maps dan zie je dat dit toch echt ten oosten van New Orleans ligt en dus op de route.
Er liggen genoeg plantations in Mississippi en Alabama.