PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Visseropdezandberg



Visseropdezandberg
19-11-11, 21:24
Hallo allemaal,
Wij gaan van 2 t/m 10 januari 2012 naar Florida. 9/7 dagen daar
We vliegen van/naar Sanford Int.

We willen maar 2 dagen parken doen want we willen deze keer ook iets van Florida zien.
We hebben wel een idee voor reisplan gemaakt:

2/1 vliegen
3/1 park Orlando
4 en 5/1 reis + verblijf in Miami
6/1 Reis + nacht Key West
7/1 Reis naar Fort Myers/Naples, onderweg Everglades
8/1 Reis naar Orlando/ vanaf 's middags park
9/1 Orlando shopping + 19.05 vliegen naar huis
10/1 aankomst Schiphol

Graag willen wij alle tips, aanvullingen, opmerkingen van jullie vernemen.

In december 2004 zijn wij de laatste keer geweest(25 jarige bruiloft)

PS ook las ik iets over korting-coupons...hoe werkt dat?

Grt
Ed Visser

Teleton
19-11-11, 22:16
PS ook las ik iets over korting-coupons...hoe werkt dat?



Hallo Ed, welkom op het Floridaforum. Weet je zeker dat je in die korte tijd zo'n lange autoreis wil maken? Dat wordt een echte asfaltvakantie. Kan, ieder zijn keuze maar bedenk dat sommige mensen voor dit rondje twee weken uittrekken. Jullie doen het in vier dagen, met een beetje pech zit je een kwart van die tijd achter het stuur.

Een voorbeeldje: Welk themapark denk je in een half dagje te kunnen zien, na een rit vanuit Naples met een stop in FT Meyers als ik het goed begrijp??

En korting-coupons, bedoel je daarmee coupons voor je overnachtingen? Ik zou daar, gezien de tijd waarin jullie reizen, niet al te veel op rekenen. Het is in die periode druk hier; alle snowbirds uit de VS zakken dan af naar Florida. Lees voor de hotelprijzen het hoofdstuk Priceline eens door. Misschien dat je daar voor die periode nog wat accomodaties vast kunt leggen. Dat lijkt me zeker nodig voor Key-West en waarschijnlijk ook in Naples omdat jullie daar in het weekend zijn.

Visseropdezandberg
19-11-11, 23:52
Hallo Teleton,
Bedankt voor je reactie.
Als jij ons een advies zou geven en we willen de 7 dagen daar invullen met 2/3 dagen park en 4/5 dagen anders invullen.

In pricipe hebben we de vliegreis en 7 dagen hotel in Orlando als pakketprijs gekocht.
De andere nachten zullen we apart moeten betalen.

We nemen onze 4 kinderen/jongelui in de leeftijd van 17-22 jaar mee. Miami willen ze wel graag een keer meemaken.
Aan de andere kant willen ook niet teveel in de auto zitten.

Een paar dagen de west kust lijkt ons ook mooi.

Ik hoor graag van je.
Grt
Ed
PS Hoe maak je een blog over de reis?

trails
20-11-11, 09:04
Als je kinderen niet te veel in de auto willen zitten dan zou ik je rondje schrappen. Want, da's echt alleen maar auto zitten.
Als ik jullie was zou ik me concentreren op b.v. 2 plekken. Je hebt een hotel in Orlando voor de week begrijp ik. Daar zou ik dan het meeste blijven, met evt. een uitstapje naar de kust. En dan nog een uitstapje mét overnachting in Miami. En dan nog zul je keuzes moeten maken.

Coupons voor restaurants e.d. vind je on-line en ook ter plaatse in de couponboekjes die zo ongeveer in elke walmart/publix/restaurant liggen.
Wat voor auto hebben jullie gehuurd voor 6 personen?

Innieminnie
20-11-11, 09:23
Grt
Ed
PS Hoe maak je een blog over de reis?

Ten eerste welkom.

Een blog maken is niet zo heel moeilijk. Hiervoor bestaan diverse programma's.

Als je een eigen website hebt die PHP&Mysql accepteert is wordpress een aanrader. Dit is gewoon in het Nederlands te installeren. Linkje hiervan is: http://nl.wordpress.org/. Als je deze mogelijkheid niet hebt is een gratis weblog altijd een optie. Dan heb je onder andere www.weblog.nl (http://www.weblog.nl) en anders even googelen, kom je er genoeg tegen: http://www.google.nl/#hl=nl&cp=12&gs_id=23&xhr=t&q=gratis+weblog+maken&pf=p&sclient=psy-ab&source=hp&pbx=1&oq=gratis+weblo&aq=0&aqi=g4&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=10ba96e6b2a8bb3f&biw=1366&bih=637 en anders deze http://www.google.nl/#sclient=psy-ab&hl=nl&source=hp&q=weblog&pbx=1&oq=weblog&aq=f&aqi=g-e1g3&aql=&gs_sm=e&gs_upl=6544l6544l1l7157l1l1l0l0l0l0l128l128l0.1l1l 0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=10ba96e6b2a8bb3f&biw=1366&bih=637. Je kan ze bij allemaal gratis en simpel aanmaken, vaak heb je wel reclame er op staan. Als je eenmaal je plek gekozen hebt waar je je weblog wil maken, is het simpel om een account aan te maken. Verder goed kijken en je kan na het aanmaken van je account gelijk beginnen met een blog schrijven en iedere keer een nieuwe toevoegen zonder dat je vorige blog verdwijnt.

sonja
20-11-11, 09:37
Met het advies van Trails ben ik het helemaal eens, lekker een weekje in Orlando en vandaaruit tripjes maken. Een uitstapje naar Miami kost je 4 uur rijden, een ritje naar de Gulf 1 tot 1,5 uur.

Voor het maken van een blog zou ik Weblog mijden, daar zijn nu grote problemen. Een aanrader is Blogger (http://www.blogger.com/), veel van de forummers maken daar gebruik van. Als je dan ook het programma Livewriter download kun je offline je verhalen schrijven en foto's uploaden. Het online zetten is dan een 'piece of cake'.

Lannie
20-11-11, 10:38
Heb je er wel eens aan gedacht een klein rondje ten noorden van Orlando te maken? Wij zijn oktober 2007 12 dagen naar Florida geweest. We vlogen toen ook van en naar Orlando.

Dit hebben wij toen zo ingevuld: Orlando (Disney's Magic Kingdom, Sea World), Kennedy Space Center, Daytona (International Speedway), Christal River, Hommosassa State Park, St. Pete Beach, Orlando (Airboattour Boggy Creek).

Al deze bestemmingen zijn ook vanuit Orlando te bezoeken.

trails
20-11-11, 10:49
St. Augustine is ook de moeite waard en goed te doen vanaf Orlando.
Zo ook Blue Spring State Park.

Hotels in Key West en Miami zijn heel duur in de wintermaanden en al helemaal als jullie met 6 personen 2 kamers nodig hebben.

SpaceAce
20-11-11, 11:07
We nemen onze 4 kinderen/jongelui in de leeftijd van 17-22 jaar mee. Miami willen ze wel graag een keer meemaken.
Aan de andere kant willen ook niet teveel in de auto zitten.

Houd er ook rekening mee dat je wellicht niet de Miami meemaakt die men op TV zien, aangezien je in de winter reist. Je bent zelf al eens ooit in december geweest, zie ik... Weet niet hoe de temperatuur toen was, maar toen wij in 2004 in januari in Miami waren, was het rond de 15 graden. Totaal geen zwemweer en Miami Beach was uitgestorven.

Zie onderstaande foto. Dit was dus in januari 2004. Maar het kán ook gewoon lekker weer zijn hoor. Maar dit hoeft dus niet. Kan me herinneren dat het vorig jaar in de winter juist gevroren heeft...

http://img525.imageshack.us/img525/4210/miamibeach01.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/525/miamibeach01.jpg/)

En verder met ik het met de rest eens: je zit veel en veel te veel in de auto. Zeker het stuk van Key West naar Naples/Fort Myers en dan de dag er na nog naar Orlando om 's middags een park te bezoeken... Niet doen inderdaad :) Wat andere zeggen: gewoon lekker wat uitstapjes maken vanuit Orlando!

Teleton
20-11-11, 14:42
Als jij ons een advies zou geven en we willen de 7 dagen daar invullen met 2/3 dagen park en 4/5 dagen anders invullen.
Nou, ik hoef er niks meer aan te doen.....\\:D/. De belangrijkste adviezen zijn gegeven. Helemaal mee eens: Keuzes genoeg en allemaal dichterbij Orlando. Sommige adviezen zijn wel goed, maar passen misschien niet zo goed bij jullie groep. Ik zou, met zes man(!) niet langer dan anderhalf uur uit de buurt gaan. Da's altijd nog drie uur in de auto....

Zo zou ik zelf met 4 kids in die leeftijd niet voor St Augustine kiezen vanwege het hoge 'drielandenpunt' gehalte. Voor jongelui die het Miami gevoel zoeken, denk ook eens aan het uitgaansgebied rond Universal.

En naar die auto ben ik ook wel nieuwsgierig!

Visseropdezandberg
20-11-11, 17:19
Hallo Trails,

Hartelijk dank voor jullie reactie.
De boodschappen zijn duidelijk, dus wij moeten proberen vanaf Orlando de dagjes in te vullen.

Wij hebben nog niets gehuurd maar via USAreisen.de kunnen we een Dodge Caravan voor 7 personen huren.
Incl. het meest uitgebreide verzekeringspakket, navigatie en een tank benzine betalen we dan € 310.

Is deze auto geschikt?
We kunnen ook een Toyota Sienna huren voor € 470?

Graag jullie advies.

Grt
Ed
PS Het weer en de temperatuur was in december 2004 op 1 dag na lekker(21-25 graden). Is dat ook in januari het geval?

Visseropdezandberg
20-11-11, 17:30
Hallo SpaceAce,

Ik weet niet precies hoe ik op de individuele berichten moet reageren.
Dus ik probeer het op deze manier.

Bedankt voor de suggesties en opmerkingen.

De temperatuur in december was super, want denk je hoe de temepratuur in de Orlando omgeving zal zijn?

Wij zijn in 2004 o.a. naar Animal Kingdom geweest..Is dit te vergelijken met Bush Gardens?

Ik hoor graag van je.

Grt
Ed

Visseropdezandberg
20-11-11, 17:34
Hallo Lannie,

Bedankt voor je reactie.

De kinderen/jongelui zijn in de leeftijd van 17-22 jaar.
Wat zou naast 3 dagen park het beste bij hun passen?

Ik hoor 't graag.

Grt
Ed

trails
20-11-11, 17:41
Wij hebben vorig jaar en voor komende februari ook een Minivan gehuurd. Wij zijn met 5 personen en hebben meer dan genoeg plek in deze soort auto. Vorig jaar was het de Dodge Grand Caravan. De indeling van de auto was 2-2-3 en bij de Toyota Sienna is dat (geloof ik) 2-3-3.
Wij gaan voor ruimte en kiezen daarom de minivan.

Animal Kingdom is niet te vergelijken met Busch Gardens. Beide parken hebben dieren maar Busch Gardens heeft ook een heleboel achtbanen. We hebben beide parken al meerdere malen bezocht en gaan ook in februari weer zeker 2 keer naar allebei. We boeken bij Busch Gardens ook nog 2 extra tours (de Serengeti Safari en de Tiger/Orangutan experience).
Beide parken zijn zeer de moeite waard.

Wat temperatuur betreft: het kan kouder zijn (zoals afgelopen jaar) maar het kan ook zomaar 30 graden zijn. Wij gaan altijd in februari (vanwege ons bedrijf) maar zouden ook eigenlijk niet anders willen. De zomers in Florida zijn niet aan ons besteed: veel te warm en veel te vochtig.

Visseropdezandberg
21-11-11, 11:21
Fijn dat jullie op dit Forum zo reageren.
Dus ik begrijp dat de Dodge groot zat is voor ons zessen!
Met de temperatuur zit het met een beetje geluk wel goed, kun je dan ook echt zwemmen aan de Gulf...of gaat dat te ver?

Hebben jullie nog hotels/overnachtingen tips voor de Gulfkust?

Alvast bedankt.

Grt
Ed

trails
21-11-11, 11:59
Dus ik begrijp dat de Dodge groot zat is voor ons zessen!

Met 6 volwassenen heb je niet veel plaats meer voor bagage hoor, hou daar rekening mee. Waar bij jullie in principe de 6e persoon zit, daar leggen wij nog 2 koffers. Maar als je niet té veel meeneemt en het niet erg vindt om van en naar het vliegveld ff krap te moeten zitten, dan zal het prima gaan.

Syllvia
21-11-11, 13:49
Hallo Lannie,

Bedankt voor je reactie.

De kinderen/jongelui zijn in de leeftijd van 17-22 jaar.
Wat zou naast 3 dagen park het beste bij hun passen?

Ik hoor 't graag.

Grt
Ed


Ik weet niet of er echte 'shoppers' tussen zitten maar een middagje naar een outlet is denk ik erg leuk. Vanaf nu geen kleding meer kopen in NL, maar in Orlando kopen:) Denk hier bij aan, Tommy H, RL, Levi's, A&F, Hollister enz.
Je hebt in orlando 2 bekende outlets zitten, PR1me, en Premium.

groetjes Sylvia