PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Jetty



Jetty
19-11-11, 14:56
Hallo Floridagangers (en hopenlijk Floridalovers), mijn naam is Jetty. Ben benieuwd naar jullie verhalen en tips. Ik ga samen met mijn vriendin eind december (2011) naar Miami. Het is onze eerste reis naar de Verenigde Staten. We zullen deze site dan ook met interesse gaan volgen!

avhkj
19-11-11, 17:18
Hoi Jetty, welkom op dit forum. Je kunt hier veel informatie en reisverhalen vinden. Hoe lang ga je naar Miami of maak je van daar uit een rondreis, wij vertrekken 28 november, zie ook het blog.
grtn Karla

Jetty
20-11-11, 15:44
Hai Karla, nou bescheidenheid geboden hier hoor, want we gaan maar een trip van een paar dagen maken naar Miami. Maar juist omdat we maar een paar dagen hebben zijn we zo benieuwd naar de do's en de don'ts.

Ik zie dat jij een echte USA ganger bent :-) Waar ik tegenop zie trouwens is de security op het vliegeld. Is dat echt zo vervelend als je soms leest en anders dan op Schiphol?

Groet Jetty

rolandino
20-11-11, 16:13
Hai Karla, nou bescheidenheid geboden hier hoor, want we gaan maar een trip van een paar dagen maken naar Miami. Maar juist omdat we maar een paar dagen hebben zijn we zo benieuwd naar de do's en de don'ts.

Ik zie dat jij een echte USA ganger bent :-) Waar ik tegenop zie trouwens is de security op het vliegeld. Is dat echt zo vervelend als je soms leest en anders dan op Schiphol?

Groet Jetty
Persoonlijk vind ik dat iedereen zich er veel te druk om maakt. Ja, je moet er doorheen. Je staat alleen voor zo'n douane beambte en die stelt je eventueel wat vragen, soms ook alleen maar voor wat aanspraak, en interesse. Hij of zij wil vooral gegevens van je: vingerafdrukken van al je vingers en een mooie mugshot. Wat het meeste tijd kost is het wachten op je beurt, iets wat aan je kan gaan vreten als je maar beperkte overstaptijd hebt. Lekker rustig onder blijven dus, je ESTA netjes invullen, andere formulieren die je bij inchecken krijgt netjes invullen, en er is niks aan de hand.

jarjarbinks
20-11-11, 18:14
Waar ik tegenop zie trouwens is de security op het vliegeld. Is dat echt zo vervelend als je soms leest en anders dan op Schiphol?

Dit is het laatste waar je tegen op moet zien. Als je al zover bent dan ben je tenminste al in USA. Netjes antwoord geven, vingerafdrukken geven en foto maken en klaar. Ook de controle voor eventueel de volgende vlucht is heel normaal. Alles op de band en door de scan, ook je schoenen.
Daarom de volgende tips;

Doe makkelijke schoenen aan, bv. instappers. Dan sta je niet te veteren etc.
Doe indien mogelijk geen riem om een broek. Deze moet af en dan sta je ook weer aan het einde van de band met de riem te rommelen. Samen met de schoenen is dit altijd gedoe.

Print je ESTA toegang uit en neem die mee. Steeds meer zie ik dat ze deze al bij vertrek in bv. Belgie, Duitsland of Nederland vragen.

Als laatste zodra je de voordeur thuis dicht doet relaxe en denk dat het al vakantie is. Zorg dat je op tijd bent op het vliegveld en de eventuele overstap voldoende tijd ertussen nemen. Eigenlijk kan er dan niets mis gaan dan alleen dat de vlucht vertraging heeft. En dat is ook nog niet zo erg, eventuele volgende vlucht wordt altijd geregeld.

Veel plezier en het komt zeker goed.

Jetty
21-11-11, 17:00
Bedankt voor je reactie, ik weet een beetje meer waar ik aan toe ben en dat is altijd fijn voor zo'n trip :-)

Melanie81
30-11-11, 21:00
Ik zie dat jij een echte USA ganger bent :-) Waar ik tegenop zie trouwens is de security op het vliegeld. Is dat echt zo vervelend als je soms leest en anders dan op Schiphol?

Groet Jetty


Hoi Jetty,

je bent niet de enige die hier tegenop ziet. Ik namelijk ook. Als ik het goed begrijp ben je inmiddels aan het grote avontuur begonnen!! Wij gaan in mei volgend jaar. Ik hoor graag je ervaring!

Groetjes Melanie

corrus
30-11-11, 21:55
Ik zie het hele probleem niet...

Na pakweg 8 á 9 uur vliegen kom je aan op je Point Of Entry...
Dan... uitstappen... (niet eng) :lol:
Daarna word je geleid naar immigrations, daar zitten, in een aantal luchtige hokken... de immigration officers... sommige kijken nors... maar tegenwoordig zijn ze best aardig hoor.
Deze vragen soms wat je komt doen... hahaha...
Dan moet je wat vingerafdrukken afgeven en er wordt nog een foto van je gezicht gemaakt.
Klaar... :D
Zie je wel??? Wéér niet eng... :lol:
Daarna ga je je koffers ophalen, da's meestal een tiental meter lopen naar de bagagebanden... daarna loop je, met je koffers, langs de douane, (fluitje van een cent)
Dan geef je je koffers weer af aan de vriendelijke heren van de luchthaven... die zie je vanzelf hoor...
Nog steeds niet eng...

Daarna ga je in de rij staan voor security... valt ECHT mee...
Je dient alles op de band te leggen (nét zoals op Schiphol, in bakjes) Riemen af, schoenen uit... ALLES uit je zakken en onder het poortje doorlopen (eveneens nét zoals op Schiphol)... :D

En dan eindelijk, nadat je op de vluchtschemaborden hebt gekeken, loop je naar de gate van je vertrekkende vlucht.
(let op! Op Schiphol zijn de vluchten gesorteerd op tijd, in de USA op bestemming)

Als het tijd om te vertrekken is stap je in het volgende vliegtuig...
Weer niet eng! :D

Met andere woorden... Er is helemaal niets om pijn in je buik van te krijgen...