PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema nicovi: Parken Orlando 27/01 tot 06/02 2012



nicovi
15-11-11, 00:01
Hoi Iedereen,

Wij komen Vrijdag 27/01 aan in Orlando en willen graag zoveel mogelijk doen, maar ik zie nu al dat onze reis veel te kort is :(.
Hoofdzakelijk zouden we graag de belangrijkste parken doen.
Ons lijstje zit er voorlopig als volgt uit:

27/01 aankomst = vrije dag

28/01 Magic Kingdom +....

29/01 Seaworld

30/01 Epcod

31/01 Kennedy Space center

01/02 Universal

02/02 Universal

03/02 Mgm studios

04/02 Bush Gardens

05/02 Animal Kingdom

06/02 Vrije dag + vertrek



Zijn er nog mensen met zo een druk lijstje?, Is dit vol te houden als we af en toe relaxen op een terrasje of bankje? Shoppen is niet zo ons ding, en om te zwemmen zal het rond die periode waarschijnlijk te koud zijn.

Had ik maar een week langer geboekt, want voor een airboatride of waterpretpark ( moest het weer goed zijn ) is geen tijd meer over :(

Er staat zo veel op dit geweldige forum, maar je blijft met zoveel vragen zitten... :?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen...

corrus
15-11-11, 02:29
Hoe oud zijn jullie??
Is dit de eerste keer??
Hoezo Magic Kingdom +... + wat...
Je heb echt wel een volle dag nodig hiervoor...
En als je echt mijn mening hierover wilt hebben... veel te veel en veel te druk schema...
Natuurlijk zal het je wel lukken (alles kan), maar aan het eind van die vakantie, ben je niet bepaald vrolijk...

trails
15-11-11, 05:40
Wij hebben ook een druk programma. Maar we doen het toch anders. Dat komt omdat we meer tijd hebben, dus wisselen we halve dagen parken af met andere dingen.
Anderen zouden moe worden van ons schema, maar voor ons werkt het andersom, we krijgen er energie van. Een hele dag aan het zwembad "relaxen" daar zouden wij niet tegen kunnen.
Dus, of het teveel is, dat weet je zelf denk ik het beste.
Overigens zou ik geen 2 parken op 1 dag doen, maar ook dat is persoonlijk, er zijn er genoeg die wel hoppen.

En vooral: ben op tijd in de parken. Dan heb je al een hoop gedaan en gezien voordat het druk wordt.

Daan
15-11-11, 06:38
Ik heb ook zo'n soort schema aangehouden in 2006. 10 dagen vol met pretparken en shoppen. Was goed te doen. Maar goed, dat is denk ik ook persoonlijk.

Dit is mijn verslag van 2006: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2534

toosje1970
15-11-11, 13:49
=D>wij gaan 20april richting orlando:razz:
het is onze eerste keer:p met onze reis inbegrepen gaan we 16dagen weg.
ook wij hebben planning om de universal en disney aan te gaan doen.
dachten zelf om de dag na aankomst te besteden aan de boel te verkennen ,boodschappen e.d. dag 3 willen wij dan naar een park gaan .
in totaal 4 disney parken en de 2universal daarbij nog 4dagen zwemparken.dus 10dagen te toen lijkt mij?
moet wel eerlijk zeggen dat we niet van plan zijn om 4hele dagen bij de zwembadparken te blijven hangen ,maar dachten een leuke afwisseling .kinderen kunnen zich dan vermaken in het water en wij kunnen heerlijk relaxen aan de kant?hihih tenminste ik dan ,manlief zal oook dankbaar gebruik maken van de glijbanen denk ik.
wij zijn trouwens van plan om de tickets ter plaatse te halen bij de aaa of bij bily boys?schijnt redelijk te doen te zijn en kunnen dan zo toch en van disney en van de studios gebruik maken.
zaten erg in dubio omdat onze kids naar de universal wilde en ik meer van disney bent.nu dus een middeweg gekozen ,en wie weet komrn we er weer ooits eens terug en dan willen we zeker ook naar sea world e.d toe

tehoef
16-11-11, 10:50
Je mag trouwens met je kaartje van seaworld gratis een 2 de dag terug komen
Dus als je nog een rustmoment hebt :)

nicovi
16-11-11, 19:06
Bedankt voor de reacties!
Misschien kan ik best Kennedy Space center overslagen of Bush Gardens.

Het zijn moeilijke keuzes, ik heb gelezen dat Bush garden de leukste achtbanen heeft #-o

trails
16-11-11, 20:03
Busch Gardens heeft VEEL achtbanen =D>

Daan
16-11-11, 20:10
Leukste is relatief he. Ligt helemaal weer....daar komt ie....wait for it....aan je smaak.
Ik persoonlijk vind de Sheik Ra 1 van de mooiste achtbanen in Florida. Maar ook The Hulk in IoA vind ik geweldig.

DLP
18-11-11, 13:26
Cheetah Hunt, Montu en Sheikra zijn sowieso stuk voor stuk geweldig en behoren samen met Kraken (Seaworld) en idd Hulk (IoA) tot mijn favorieten.

Voor achtbaan-fanaten is Busch Gardens - in Florida - the place to be !

Jess85
24-11-11, 16:57
Wij zijn net terug van onze eerste florida reis. Wij hebben in 13 dagen 8 pretparken gedaan (discovery cove niet meegeteld). Het is redelijk vermoeiend, maar o zo heerlijk om te doen. Bijna in elk pretpark zijn we van 's ochtends tot 's avonds gebleven. Vroeg opstaan en laat slapen hoort erbij als je alles wil doen wat de pretparken te bieden hebben.
In de weinige rustdagen zijn we gaan shoppen of hebben we geluierd in de villa, maar zijn we ook nog een tweede maal naar MK gegaan.
We hebben spijt dat we geen extra week in orlando gebleven zijn ipv door te reizen naar miami. Sommige pretparken kan je immers gerust 2 of 3 keer bezoeken.

Nicovi, jullie moeten zeker Hollywood Studios doen. Favoriete pretpark van mijn verloofde. Heel sfeervol en aangenaam om te doen door de vele shows en attracties. Wel een park waar je van 9u tot sluiting moet blijven zodat je ook het prachtige Fantasmic gezien hebt. Busch moet je zeker doen als je spectaculaire achtbanen wil doen, maar qua sfeer heel wat minder dan de disney en universal parken.

Je kan steeds onze blog lezen als je meer wilt weten over ons schema:
http://http://tjorlando2011.blogspot.com (http://http//tjorlando2011.blogspot.com)

groetjes

nicovi
27-12-11, 01:29
Hoi iedereen,

Nu vertrekken wij in januari voor 12 dagen ( waarvan 9 volle dagen ter plaatse ) naar Orlando. En ik weet nu wel zeker door het florida forum o.a. dat we gewoon te weinig dagen geboekt hebben.

Nu kan je alle Disneyparken makkelijk inkorten naar 3 dagen als je alle kinderattracties + alle overeenkomstige attracties van parijs overslaat?

We hadden vroeger namelijk 1 jaar een abo op Disneyland resort Parijs dus tower of terror enz. kennen we ook al. En aangezien ik in Olando nog nooit geweest ben kan ik echt niet inschatten wat WDW Orlando zo speciaal maakt, dit is onmogelijk te zien op foto's.


Ik wil eigenlijk alle parken van Orlando doen maarja dat is waarschijnlijk niet mogelijk.

Graag willen we ook naar Cape Canaveral, Universal, Seaworld en Bush Gardens :D

Als ik alles optel 3 dagen disney + 4 dagen andere parken heb ik nog 2 vrije dagen over.

Is het ook mogelijk te zwemmen in de waterpretparken eind januari/februari? Als ik tripreports bekijk van de maanden januari, februari zie ik altijd mensen in warme kleren en nooit zwemmen :-k

Nochtans zie ik op dutch wonderground als ik terugblik naar de voorbije jaren toch temperaturen op sommige dagen van rond de 26 graden.

Ik wil graag mijn parktickets bestellen maar kan dus echt niet kiezen vooral tussen Orlando Flex of Orlando Flex ticket Plus.

Lagen de afstanden maar wat dichter bij elkaar, dan was het waarschijnlijk makkelijker te combineren.

[verwijderd]
27-12-11, 05:09
Tja je kan niet alles doen in de tijd die je hebt dus je zal keuzes moeten maken. Cape Canaveral is gewoon al 1 hele dag waarbij je tijdig op moet staan zodat je er vroeg bent en de volle dag kunt benutten om alles daar te doen en te bekijken.

Ook voor de andere parken geldt eigenlijk dat je er vroeg bij moet zijn en dan de hele dag benutten voor je bezoek, mocht je al eerder uitgekeken zijn kun je altijd nog naar 1 van de outlet malls om je kledingkast bij te vullen.

Magic Kingdom in Parijs lijkt in grote lijnen op het Magic Kingdom in Orlando maar toch is het anders, ook de beleving is heel anders maar dat moet je dus gewoon ervaren. Toch als je al zo vaak in Parijs bent geweest en slechts beperkt tijd hebt in Orlando zou ik zelf kiezen om Epcot en Animal Kingdom te doen.

Zwemmen is voor Europeanen gewoon mogelijk, wij kunnen tegen wat lagere temperaturen dan de mensen in Florida, let er wel op dat er in deze tijd meestal 1 van de Disney zwemparken gesloten is. Overigens is het water in deze parken verwarmd.

De Tickets waar jij het over hebt geven geen toegang tot Disney, daar zul je zelf nog apart kaarten voor moeten kopen.

trails
27-12-11, 10:19
Tuurlijk kun je zwemmen, als het buiten een lekkere temperatuur is. Wij zijn nu al 3 keer in de maand februari geweest en ik loop alleen in bermuda. Wel 's morgens soms met een vest maar dat gaat meestal weer uit.
In 1992 hadden we heerlijk weer, in 2008 ook en in 2010 was het fris (dat gold toen voor overal in de VS), maar in de loop van de morgen warmde het wel lekker op.
Ook zijn we in 2008 en 2010 in februari naar Discovery Cove geweest.
Voor deze winter ziet het er tot nu toe heerlijk uit!

SpaceAce
27-12-11, 12:51
Nu kan je alle Disneyparken makkelijk inkorten naar 3 dagen als je alle kinderattracties + alle overeenkomstige attracties van parijs overslaat?

We hadden vroeger namelijk 1 jaar een abo op Disneyland resort Parijs dus tower of terror enz. kennen we ook al.

Welke attracties in Orlando heb je ook in Parijs dan?

Je hebt het over Tower of Terror,... deze is in Orlando toch nét wat anders dan in Parijs (in Orlando rijden de karretjes ;)) Ook Space Mountain is héél erg anders! En het thema van de Aerosmith achtbaan is ook niet hetzelfde... Persoonlijk denk ik dat je jezelf te kort doet om deze attracties over te slaan. Maarja, je hebt weinig tijd... dus je zult keuzes moeten maken.

Teleton
27-12-11, 15:24
Nu kan je alle Disneyparken makkelijk inkorten naar 3 dagen als je alle kinderattracties + alle overeenkomstige attracties van parijs overslaat?

in navolging van wat anderen er al van zeiden, zou ik willen toevoegen: Zou je Disney maar niet helemaal overslaan............:-). Da's pas inkorten!

nicovi
27-12-11, 21:25
Nee Disney overslaan was echt niet de bedoeling!
Dan sla ik liever cape canaveral of Bush Gardens over.

Ik wist niet dat Tower of terror enz. echt anders waren dan Disneyland parijs.

Ik neem aan als je 9 dagen ter plaatse bent en je neemt 1 dagje rust dit wel voldoende zal zijn? Shoppen doen we niet zo graag, en dat kunnen we eventueel s'avonds nog doen....

Michael66
27-12-11, 22:00
Als je maar 9 dagen gaat is die ene rustdag volgens mij helemaal niet nodig. Zeker niet met alle wensen die je hebt. Uitrusten doe je dan maar als je weer thuis bent! No problem!