PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Golf



Golf
02-02-06, 12:30
Hallo,

Na ruim een maand hier op het forum te hebben rondgedoold en veel nuttige informatie te hebben gelezen wordt het wel tijd om mezelf(onszelf) ook even voor te stellen.

Mijn naam is Golf, 28 jaartjes oud en woon samen met mijn lieftallige vriendin (ook 28 ) in het mooie Brabanse 's-Hertogenbosch.

Wij gaan komend voorjaar voor het eerst naar Florida (voor mij zelfs de eerste 'lange' US-vakantie) en als ik het goed begrepen heb moeten we ons voorbereiden op een heftige verslaving...

Ons reisplan ziet er als volgt uit:
Vrijdag 31 maart vertrek met Alitalia naar Miami - huurauto ophalen.
2 Dagen Miami om rustig aan te doen (evt golfen) en Miami te verkennen
2 Dagen op Key West (in the Angelina Guesthouse)
2 Dagen Florida City (hostel) voor de Everglades (hopelijk incl 1 dagtocht per kano)
3 Dagen Golf van Mexico (via Napels-Ft Myers-Sarasota-Clearwater, nog niet ingepland waar/hoe overnachten)
5 Dagen Orlando (Comfort Suites South Universal, 2* $25 via Priceline) - incl 2 of 3 dagen Disney/Universal, rest winkelen (of golfen)
2 Dagen Miami - via oostkust terugrijden en hele dag op South Beach.
Zondag 16 april vertrek Miami, aankomst NL op 2e Paasdag.

Wat vinden jullie van dit schema?

Groet, Golf

Michael66
02-02-06, 13:10
hoi Golf,
Mooi schema hoor! Ik vind het zeer goed van je dat je overal minstens 2 dagen voor neemt, dan heb je tenminste genoeg tijd om lekker rustig aan te doen en toch veel te zien. Da's in mijn ogen veel prettiger dan perse binnen 2 weken echt alles te willen zien (wat toch niet lukt).

En wat die verslaving betreft: zo'n rondreis is de beste manier om die verslaving op te doen. Je zult zien dat er absoluut één of meerdere plaatsen zijn waar je achteraf van vindt dat je daar absoluut nog een keertje heen wilt om "de rest" te zien. En dan ..... nog een keer en nog een keer .... :lol: :lol: :lol:

Veel plezier!!

NB: die dagen aan de golf van mexico kun je leuk doorbrengen in St. Pete Beach (vond ik erg leuk) of Sanibel Island bij Ft. Myers. Zal wel behoorlijk druk zijn, aangezien het de periode is van Spring Break.

marisca
02-02-06, 13:33
Welkom op dit forum golf ! Weet waar je aan begint, Het is echt een verslaving. Voor jou duurt het niet lang meer dus begin met je voorpret, Die heb ik trouwens ook al hoor ? Groetjes marisca. :D

Disneyfan1970
02-02-06, 16:12
Welkom hier.

Jeroen

Daan
02-02-06, 17:24
Welkom 8)

Daan

SpaceAce
02-02-06, 18:12
Mijn naam is Golf, 28 jaartjes oud en woon samen met mijn lieftallige vriendin (ook 28) in het mooie Brabanse 's-Hertogenbosch.

Welkom, welkom... nog een Boschenaar op het forum. Gezellig! :D

A3
02-02-06, 21:07
Mijn naam is Golf, 28 jaartjes oud en woon samen met mijn lieftallige vriendin (ook 28) in het mooie Brabanse 's-Hertogenbosch.

Welkom, welkom... nog een Boschenaar op het forum. Gezellig! :D

Nou, daar denken we in Oss en Heesch anders over...... :wink:

MVG

A3

Njit
02-02-06, 21:10
Ach, ik woon in Den Bosch en werk in Oss.. Mag dat wel? :)

A3
02-02-06, 21:41
Ach, ik woon in Den Bosch en werk in Oss.. Mag dat wel? :)

Normaliter niet, maar omdat jij het bent Njit...... :D

MVG

A3

Golf
02-02-06, 22:26
Ach, ik woon in Den Bosch en werk in Oss.. Mag dat wel? :)

Ohjajoh, wat leuk! Wellicht treinen we dan elke dag samen, want ik werk ook in Oss. :lol: En om het nog gekker te maken; onze vriendinnen heten ook hetzelfde! Het moet niet gekker worden...

Leuk hoor, al die Brabantse gezelligheid hier!

Njit
02-02-06, 22:46
Ach, ik woon in Den Bosch en werk in Oss.. Mag dat wel? :)

Ohjajoh, wat leuk! Wellicht treinen we dan elke dag samen, want ik werk ook in Oss. :lol: En om het nog gekker te maken; onze vriendinnen heten ook hetzelfde! Het moet niet gekker worden...


Ik werk eigenlijk in Oss West (Diosynth)... Maar ik trein elke dag gezellig heen-en-weer ja :)

Golf
02-02-06, 23:16
Ik werk eigenlijk in Oss West (Diosynth)... Maar ik trein elke dag gezellig heen-en-weer ja :)


Ik zal eens naar je zwaaien 's ochtends of 's middags :D


Back on-topic: heeft iemand nog suggesties voor (vnl) onze dagen aan de Golf van Mexico?

Ons plan:
Dag 1: Autorit door de Everglades (evt nog een airboat ride) via Naples naar Ft Myers.
Dag 2: Chillen op Sanibel Island en blijven in Ft Myers of doorrijden naar bv Sarasota
Dag 3: Sarasota en evt naar St Pete Beach/Clearwater of de hele Tampa Bay overslaan?

Is het teveel om in 3 dagen (incl autorit vanaf Miami) de hele west kust te zien of is dat toch wel redelijk goed te doen? Wat we sowieso graag willen is i.i.g. een dagje strand en een dagje wat anders, bv naar Ybor of Dali museum oid.

A3
03-02-06, 12:07
[quote=Njit]
Back on-topic: heeft iemand nog suggesties voor (vnl) onze dagen aan de Golf van Mexico?

Ons plan:
Dag 1: Autorit door de Everglades (evt nog een airboat ride) via Naples naar Ft Myers.
Dag 2: Chillen op Sanibel Island en blijven in Ft Myers of doorreiden naar bv Sarasota
Dag 3: Sarasota en evt naar St Pete Beach/Clearwater of de hele Tampa Bay overslaan?

Is het teveel om in 3 dagen (incl autorit vanaf Miami) de hele west kust te zien of is dat toch wel redelijk goed te doen? Wat we sowieso graag willen is i.i.g. een dagje strand en een dagje wat anders, bv naar Ybor of Dali museum oid.

Golf,

Enkele suggesties:

Heel mooi schijnt te zijn (we gaan het komende zomer ook pas voor het eerst zelf doen): Jane's Scenic Drive in Hte Fakahatchee Strand Preserve. Google maar eens het een en ander en dan vondt je lovende en spannende verhalen over alligators en zelfs Florida panters: http://www.floridaadventuring.com/fakahatchee_strand.htm

Uit eigen ervaring: de boardwalks in het Corkscrew Swamp Sanctuary, http://www.audubon.org/local/sanctuary/corkscrew/ , laat je wel begeleiden door een Ranger, dan zie je ongeveer XXXXXX zo veel dieren!

Diverse boot- en kayaktochten waarbij je ook dolfijnen kunt zien. Enkele van de vele links: http://www.adventureinparadiseinc.com/cruise.htm , http://www.captivacruises.com/sched_cruises.html#Dolphin , http://www.captainstablehotel.com/everglades.htm .

Edison & Ford Winter estates; http://www.edison-ford-estate.com/ ,

En uiteraard nog zeer vele andere dingen......

Succes met kiezen.

MVG

A3

erik64
08-02-06, 10:11
Ik zie dat je een dikke twee weken gaat...

Daar ga je spijt van krijgen 8)

Marcelg
12-02-06, 23:26
The Angelina is friendly and clean, no phones or television, two blocks from Duval, within walking distance of the significant sights of old Key West.

Ik vind dat toch jammer dat je geen TV hebt omdat er een interessant informatie kanaal is voor de Florida Keys.

Golf
23-03-06, 00:49
@Marcelg: dan moeten we die info maar ergens anders vandaan halen... heerlijk, een paar dagen zonder tv/telefoon!

@erik64: je hebt hoogstwaarschijnlijk gelijk :lol:

@A3: bedankt voor de tips, daar zit zeker wat leuks tussen!

Nog een dikke week en we gaan al!!

Onze plannen staan inmiddels wat meer vast - hotels en auto zijn geboekt; 2 nachten Hyatt Coral Gables Miami (priceline), 2 nachten Angelina's op Key West, 2 nachten hostel Everglades, 2 nachten Quality Inn Historic District in Ft Myers, 1 nacht Radisson Clearwater (priceline), 5 nachten Comfort Suites Orlando (priceline) en tot slot 2 nachten weer in de Hyatt in Miami (priceline).

De auto en hotel in Ft Myers hebben we geboekt via Exit Reizen, de vliegreis rechtstreeks bij Alitalia. Een goed gevoel dat deze zaken definitief rond zijn!

We vliegen om 07.20 vanaf Schiphol, dat wordt nog een leuke exercitie om daar te komen. Waarschijnlijk pakken we (bij gebrek aan auto/lift) een van de laatste treinen op donderdagavond en doden de laatste nachtelijke uurtjes op Schiphol voordat we kunnen inchecken.. :shock:
Maar er valt nog genoeg te lezen in de reisgidsjes en een nacht met weinig slaap is wellicht juist de redding voor de jetlat? :lol:

Groeten van Golf