PDA

Bekijk Volledige Versie : Feestdagen: Thanksgiving day



mapsit
18-10-05, 11:39
Met Thanksgiving zitten wij in florida.
Die dag zelf gaan we van Naples naar Sarasota (Wellesley Inn & Suites, 1803 N Tamiami Trail).

Echter die dag zit het een en ander ook dicht (Edison-Ford Winter Estates, Ringling musuem).

Wat wel te doen is, is het J.N. "Ding" Darling park, Wildlife Drive is geopend, echter Education Center is gesloten. Misschien fietsen huren (bij Tarpon Bay Explorers (die wel geopend is))
Misschien Dolfijnen spotten.

Mijn vraag is wat is nog meer aan te raden om in die omgeving te doen?

Tevens willen we wel ergens een ‘traditionele’ Thanksgiving diner eten. Spelen de restaurants hier een beetje op in? Kent iemand een restaurant in de buurt van ons hotel die dit serveert?

BennieVT
18-10-05, 12:31
Heb dit een paar jaar geleden meegemaakt dat we in een restaurant (soort steakhouse) wilden gaan eten met thanksgiving. Er kwam toen ook allemaal familie enzo daar eten. Was een hele gezellige sfeer.

Ze hadden geen kaart en kwamen steeds bij je tafel met grote spiezen waar ze dan wat af sneden als je dit wilde.

Nu ik er zo over typ, HET WAS GEWELDIG OM MEE TE MAKEN :P

Dus zou zeker ergens proberen te gaan eten, maar niet bij een grote keten ofzo. Misschien maak je hetzelfde mee.

Groeten,
Bennie

Petra/VS
19-10-05, 01:59
Pas inderdaad op, want de meeste winkels en ook heel wat restaurants zijn die dag gesloten. Ik betwijfel of je op de dag zelf de fietsenverhuur open vindt, bijvoorbeeld, dus misschien de dag tevoren even regelen. Wat restaurants betreft kan ik je niet helpen, want meestal eten we thuis of bij vrienden. En dit jaar zijn we met Thanksgiving zelfs in Nederland.

mapsit
19-10-05, 09:30
Pas inderdaad op, want de meeste winkels en ook heel wat restaurants zijn die dag gesloten. Ik betwijfel of je op de dag zelf de fietsenverhuur open vindt, bijvoorbeeld, dus misschien de dag tevoren even regelen. Wat restaurants betreft kan ik je niet helpen, want meestal eten we thuis of bij vrienden. En dit jaar zijn we met Thanksgiving zelfs in Nederland.

Dit is het mailtje wat ik van hun gekregen had:


The Wildlife Drive is open every day except Fridays regardless of holidays.
The Education/Visitor Center will be closed on Thanksgiving Day.

The closest bike rental place is Tarpon Bay Explorers at the end of Tarpon
Bay Rd. They are the refuge's contracted concessionaire, and they are open
on Thanksgiving day.

Refuge Ranger
J. N. "Ding" Darling National Wildlife Refuge
Sanibel, FL 33957
(239) 472-1100 ext. 228


Ik heb inderdaad begrepen dat het een en ander dicht is op die dag, vandaar ook dit item om die dag niet mis te gaan.

In Nederland doen we verder niet aan Thanksgiving, is voor ons hier ook verder niet een speciale dag.

Petra/VS
19-10-05, 16:05
Oh, nou dan zit je met de fietsen inderdaad goed. Ik weet, dat er in Nederland geen Thanksgiving is (en hopelijk komt het er ook nooit :)), dus maakt mijn heel Amerikaanse man de maaltijd voor we gaan ;).

beccie25
05-05-10, 23:24
misschien ben ik nog erg vroeg met deze vraag, maar vroeg me toch even iets af
wij zitten met thanksgiving in naples zelf. vertrekken de dag erna pas richting orlando
en we willen daar graag uit eten.
nu vroeg ik me af of mensen tips hebben, die daar vaker komen of die daar wonen en gezellig restaurant, want ik neem aan dat we wel vantevoren zullen moeten reserveren, en aangezien we pas een dag daarvoor aankomen in naples, lijkt me dat nog een behoorlijke opgave
of serveren de meeste hotels een thanksgiving diner?
lijkt me een geweldige ervaring en de black friday dan ook mee te maken
erg benieuwd
alvast bedankt
groetjes rebecca

Francien
07-05-10, 17:04
Haai Rebecca! Omdat ik een parttime local ben, kan ik je het volgende restaurant aanbevelen: http://www.windwardhospitality.com/naples/index.html
De naam is "The Turtle Club" en is HET geheim van de locals. geen idee of het open is op 25 Nov., maar misschien kun je even mailen?
We eten ook veel bij http://www.carrabbas.com/ 27220 Bay Landing Drive
Bonita Springs, FL 34135, gelegen aan de 41 east. Top restaurant!

En wat betreft de Sarasota area...ik durf het haast niet meer aan te bevelen (daar komt ze weer!!!) maar ons favoriete stekkie is the Sandbar op Anna Maria Island http://sandbar.groupersandwich.com/ of the Beachhouse op Anna Maria island http://beachhouse.groupersandwich.com/. Zelfde eigenaar. Sandbar is iets kleiner van opzet. Het zijn echter wel restaurants die beach/zonsondergang etc. gericht zijn.
Krijg gelijk honger!!!!

beccie25
07-05-10, 20:54
hoi francien
dat carrabas, ziet er erg leuk uit
heeft er ook een in naples zag ik
mail ze even tegen die tijd, na de zomer ofzo
dank je wel
groetjes rebecca

Francien
08-05-10, 11:52
Ja, klopt. Carrabbas (Italiaanse specialiteiten) zit op verschillende plekken in Florida, maar ik kan je alleen deze ene topper aanbevelen. De andere restaurants van Carrabbas hebben we niet geprobeerd en het kan wel degelijk verschillen in kwaliteit. Ik weet dat die in Miami niet zo goed is.

beccie25
26-10-10, 11:25
heb toch nog even een vraagje hierover,
de vakantie komt steeds dichterbij en heb nu inmiddels wel een tweetal restaurants gevonden die ik ge emaild heb, maar vraag me toch af of het niet mogelijk is om gewoon op thanksgiving day, of de dag ervoor natuurlijk een restaurant naar keuze binnen te gaan en vragen of er plaats is.
mijn vraag is eigenlijk aan jullie floridakenners, is er een grote kans dat er nergens meeer een plek te vinden is? en zouden ze de inwoners hier vreemd van op kijken.
de vraag komt eigenlijk vanuit het probleem dat we iemand bij ons hebben die zeer weinig lust, en we dus wel op zoek moeten naar een restaurant die ook eenvoudigere gerechten heeft.
mvg rebecca

Linda & Patrick
15-08-11, 23:41
Wij zijn op het moment alweer plannen aan het maken voor een reis naar the States voor volgend jaar.
Het lijkt ons een keer heel leuk om in november in Orlando door te brengen,om zo Disney in "kerstsfeer" mee te maken! ( helaas lukt het door werk niet,om in december te gaan...)
Als we toch in november zouden gaan,lijkt het ons leuk om thanksgiving day mee te maken.
Wordt thanksgiving op een speciale manier gevierd in Disney met bijv. speciale parade,of is er in de parken niet veel van te merken?

Graag horen we ervaringen van mensen die thanksgiving day hebben meegemaakt!

Groetjes Patrick & Linda

Teleton
16-08-11, 08:22
Als we toch in november zouden gaan,lijkt het ons leuk om thanksgiving day mee te maken.

Graag horen we ervaringen van mensen die thanksgiving day hebben meegemaakt! Ik zou er nog eens over nadenken; ze hangen met de bekende bruine benen buiten. Dit is nu juist een dag waarop wij de parken mijden. Hou de Crowd calender (http://touringplans.com/walt-disney-world/crowd-calendar)in de gaten, ik verwacht die dag een dikke 10.

A.Hofman
16-08-11, 10:07
Ik zou er nog eens over nadenken...

Dat geldt dan alleen voor Thanksgiving...

November is een geweldige maand om in FL te zijn. Heerlijk weer, rustig in de parken, gunstige vliegtarieven en langzaam aan komt alles in kerstsfeer. Thanksgiving hebben wij nooit meegemaakt in FL, maar Teleton wel, dus die kan het weten.

calypso
16-08-11, 11:37
Thanksgiving in de parken is voor mij een absolute NO GO, net zoals het is met Kerstmis. Dit zijn van die dagen die je beter kunt mijden.

Linda & Patrick
16-08-11, 20:17
Thanx voor jullie ervaringen!
Denk dat we er dan uit zijn...vermoedelijk wordt t dan Orlando in nov.om o.a. in redelijke rust van de kerstsfeer in Disney te genieten.
En dan vóór thanksgiving day ...wegwezen!
We overwegen evt.om op de terugweg een stopover te maken in Chicago en hier dan evt thanksgiving day en black friday mee te maken....iemand dáár ervaring mee?!

Groet,Pat en Lin

nikie1968
16-08-11, 20:44
Hallo Linda en Patrick,

November is echt een supermaand om naar Florida te gaan....
Ook wij zijn in november van de partij in Florida, thanksgiving vieren we deze keer net als 5 jaar geleden weer in Las Vegas.....maar ook daar is het dan verschrikkelijk druk....en zeker black friday....wij gaan winkelen dan.....hahahaha, hebben we dan ook nog niet gedaan....hahahaha
Jullie alvast een hele fijne voorbereiding en een supervakantie...

BaSsDruM
08-11-11, 16:36
van 18 t/m 28 november zijn wij (ik en mijn vrouw) in Florida, te weten Dania Beach vlakbij Ft. Lauderdale.

Aangezien het de 24e thanksgiving is ben ik eigenlijk wel heel benieuwd hoe we als toerist dit hele gebeuren toch een beetje mee kunnen krijgen. Ik begrijp dat bijna alles dicht is, en de restaurants die toch open zijn al maanden van te voren volgeboekt zijn?!

Iemand nog briljante tips?

riwi
08-11-11, 22:05
Wij hebben eigenlijk dezelfde vraag. Zijn van 13-29 nov in Florida en willen eigenlijk ook wel weten of we idd niet bij MacDonalds eindigen, want dat hoeft voor mij ook niet. Dus hoe is de situatie op zo'n dag en zijn de rstaurants echt overvol (lees vol).
:razz:
Bedankt voor jullie reacties
Fam Riwi

Ebelix
08-11-11, 22:51
Zoek op google een restaurant uit en bel ze op tot hoe laat ze open zijn. Sommige restaurants zijn gesloten, andere gaan om 9 uur dicht of zelfs om 7 uur. Bellen is weten.

Lindaa
10-11-11, 08:45
Sommige restaurants zijn gesloten? Ik heb er nog niet 1 kunnen vinden in Naples die open is.....

riwi
10-11-11, 21:20
Wie zit er in een mooi huis met genoeg plek? :wink:

Helaas wij zitten in een hotel in Tampa ( Teleton, ik geloof niet dat ze een stal"suite"hebben). Weet niet hoe vol het daar is. Zag dat er nog kamers voor employee rate zijn. Dus zal het niet zo vol zijn. De meeste hotels hadden geen beschikbaarheid.
Maar goed, anders eten we een avondje niks. Ik denk dat we genoeg eten op de dagen ervoor en erna. Zie het als een soort Sonja, haha

corrus
11-11-11, 04:25
Alle restaurants van Perkins en Denny's zijn in Orlando normaal geopend.

Zuiril
20-09-13, 01:32
Hoi,


Heeft er iemand ervaring met Thanksgiving Day ?... wij zijn van 3 november tot 29 november in Florida en ik zag dat Thanksgiving op 28 november valt. We zitten dan in Miami en ik ben benieuwd of er nog iets open is?...of wat we eventueel moeten / kunnen gaan doen ( of iets in het geheel niet)?.

Groet Erik

Ebelix
27-09-13, 01:48
Wij zijn wel eens naar de Walmart of de Kmart geweest op de avond van Thanksgiving. Dit was wel voordat black Friday al om 10 uur 's avonds begint.

Hou er rekening mee dat veel wel dicht is of errder sluit. Ook restaurants ed.

Michael66
28-11-13, 19:21
Thanksgiving by the Numbers - Infographic

(grotere versie (http://www.history.com/topics/thanksgiving-facts/interactives/thanksgiving-by-the-numbers))

http://img196.imageshack.us/img196/7817/j5v7.png (http://www.history.com/topics/thanksgiving-facts/interactives/thanksgiving-by-the-numbers)

utah
24-10-16, 04:11
Dit jaar ook aanwezig tijdens thanksgiving in Orlando. Tips welkom. Koopjes, restaurants, WDW?

Ta2 Gerrit
24-10-16, 09:36
Bij sommige winkels (o.a. Tommy H.) begint Black Friday al op donderdagavond, scheelt weer wat drukte ;)

utah
24-10-16, 18:41
Nice... Tja, een mega tv kopen helpt niet als je hem niet kan meebrengen.

koenkamphuys
25-10-16, 23:21
Mijn ervaring is dat je ook heel veel kleding kunt vinden tegen afbraakprijzen. Bij Bealls Outlet heb ik twee jassen voor 20 en 25 dollar gekocht op Black Friday. "MSRP" (adviesprijs) 180 en 280 dollar... Mijn zoon is jaloers op mij om die twee jassen (een voor een koele zomeravond, de ander voor een frisse herfstdag).

Ta2 Gerrit
28-10-16, 12:46
Nice... Tja, een mega tv kopen helpt niet als je hem niet kan meebrengen.

Die verkopen ze bij mijn weten ook (nog) niet bij Tommy H. ;)

utah
11-11-16, 17:10
Maar wel bij Target.:cool: