PDA

Bekijk Volledige Versie : Betalen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target



Teleton
07-11-11, 23:20
In andere topics is al zijdelings over dit onderwerp geschreven. Er wordt door meerdere forumleden gemeld dat Walmart en Target sinds kort de betaalpassen met het Maestro logo niet meer accepteren.

Niet alleen kan je zo je boodschappen niet meer betalen bij deze winkels, ook het aantrekkelijke systeem van Cash Back, waar veel toeristen dankbaar gebruik van maken om voordelig dollars te wisselen, werkt niet meer.

In dit topic kunnen we ervaringen uitwisselen en volgen of er meer retailers bijkomen die de betaalkaart weigeren. Ook reacties van de banken en/of van de betreffende winkels zijn natuurlijk welkom.

remon
08-11-11, 01:07
Is er ook bekend waarom ze die kaarten niet meer accepteren ?

Teleton
08-11-11, 02:13
met de reactie van De Bank kom ik niet veel verder:
Amerika is het land van de creditcards. Zij willen graag dat hiermee betaald wordt. Wij hebben geconstateerd dat u deze wel in uw bezit heeft. Wij stellen daarom voor bij weigering deze pas te gebruiken.

jastsali
08-11-11, 16:49
Er wordt door meerdere forumleden gemeld dat Walmart en Target sinds kort de betaalpassen met het Maestro logo niet meer accepteren.

Kleine correctie: Bij Target op dit moment geen problemen, maar volgens info van de manager van Target aan 192-west gaat ook daar de policy veranderen.
Publix en Sweetbay eveneens geen problemen.

ietie
08-11-11, 17:51
Is het nog wel mogelijk om met mijn debit kaart geld te pinnen uit de pin automaten die staan opgesteld in bv de wallmart?

jastsali
08-11-11, 19:05
Heb ik niet geprobeerd, maar kon nog wel pinnen in een ATM in een tankstation, waar de pinpas aan de pomp niet werd geaccepteerd. Ga er maar van uit dat wanneer er een maestro logo op de ATM staat dat je daar geld kunnen pinnen. Ik zal nog wel even kijken of dit logo op de ATM in de WalMart staat.

fransje
08-11-11, 19:40
Wij konden in ieder geval NIET geld pinnen bij een ATM in de Walmart, met drie verschillende pasjes geprobeert. Kan natuurlijk toeval zijn geweest, storing ofzo.
In eerste instantie wilden we, dochter en ik, onze aankopen met debetcard betalen om geld bij te pinnen, wat bij beiden niet lukte. Toen konden we ook geen van beiden gewoon betalen, zodat ik uiteindelijk mijn creditcard maar gebruikt heb om voor ons beiden te betalen. (dochter heeft geen creditcard). Daarna dus ook geen geld uit de ATM machine.......
Wij zijn trouwens o.a. vanwege deze Maestro problemen, ook bij het tanken, bezig met Visacard aan te vragen.

[verwijderd]
08-11-11, 20:17
Wat ik mis in alle berichten is de bank waarvan de pasjes zijn, want is het nu een probleem van een enkele bank of is het met de pasjes van elke bank?

toegevoegd:

Wat ik me net bedenk zou het probleem in de EMV chip zitten aangezien we daar in NL op overgaan? Oftewel zijn de problemen met vrij nieuwe bankpassen of ook met de oude passen?

hannie
08-11-11, 20:58
Die EMV chip wordt toch alleen maar gebruikt bij het "dippen " van de pas?
En in Florida haal je de pas toch nog gewoon door de paslezer, dus dan zou het dat niet kunnen zijn.

yohn
08-11-11, 21:14
Wat ik mis in alle berichten is de bank waarvan de pasjes zijn, want is het nu een probleem van een enkele bank of is het met de pasjes van elke bank?
Heb het "probleem" aan de ING voorgelegd, ben benieuwd naar het antwoord.

Ta2 Gerrit
08-11-11, 21:19
Wat ik mis in alle berichten is de bank waarvan de pasjes zijn, want is het nu een probleem van een enkele bank of is het met de pasjes van elke bank?

Bij ons was het debit/tankprobleem met passen van Rabo, ING en SNS.

[verwijderd]
08-11-11, 21:34
Ta2Gerrit, het gaat in dit topic volgens mij om het betalen in de winkels. En ik dacht dat je nooit met je debit kaart kon tanken aan de pomp en alleen maar met je CC kon betalen aan de pomp.

Maar ik kan me vergissen.

yohn
08-11-11, 22:12
Inmiddels reactie van INGnl_webcare (http://twitter.com/#!/INGnl_webcare)
Dit is bij ons niet bekend. Bedankt voor het melden, ik ga het doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling.

Teleton
09-11-11, 01:17
Wat ik mis in alle berichten is de bank waarvan de pasjes zijn, want is het nu een probleem van een enkele bank of is het met de pasjes van elke bank?

Jeroen, het gaat niet om de bank, maar om passen met het Maestro logo. Bij de Walmart is er bij iedere kassa een kaart, waarop staat welke betaalkaarten worden geaccepteerd. Hier staat Maestro gewoon op. Medewerkers geven aan dat de problemen zich voordoen met kaarten van "overseas".

Verder hebben wij 'vroeger' ook wel met de pinpas aan de automaat bij de benzinepomp kunnen betalen. Dit jaar nog niet getankt......:wink:. Een Kia rijdt bijna voor niks.....

Ta2 Gerrit
09-11-11, 09:58
Ta2Gerrit, het gaat in dit topic volgens mij om het betalen in de winkels. En ik dacht dat je nooit met je debit kaart kon tanken aan de pomp en alleen maar met je CC kon betalen aan de pomp.

Maar ik kan me vergissen.

Dan heb je je dus vergist, want dat kan/kon wel :mrgreen:

Maar je vroeg naar debitcard problemen en welke banken. Vandaar mijn antwoord, sorry :-#

[verwijderd]
09-11-11, 10:37
Dat is mij dus nooit gelukt in het verleden vandaar dat ik dacht dat het niet kon.

Dan gaan we er nu dus steeds verder op achteruit, straks kunnen we nergens meer pinnen. :D

Syllvia
09-11-11, 13:57
Dan gaan we er nu dus steeds verder op achteruit, straks kunnen we nergens meer pinnen. :D

Dan word de vakantie in Florida steeds goedkoper :-\"

ietie
09-11-11, 17:20
Dat zal wel even wennen worden, vond het juist ideaal dat je met je bebit kaart bijna overal kon pinnen, gebruikte onze credit dan ook nauwelijks, nu moeten we weer ouderwets een huishoud boekje gaan bij houden, om ons limiet op de cc bij te houden.

Cara
09-11-11, 19:48
Dat zal wel even wennen worden, vond het juist ideaal dat je met je bebit kaart bijna overal kon pinnen, gebruikte onze credit dan ook nauwelijks, nu moeten we weer ouderwets een huishoud boekje gaan bij houden, om ons limiet op de cc bij te houden.


Of bij storten op je cc.
Maar lastig is het wel :???:

r.teeuwsen
09-11-11, 19:59
:-\" Heerlijk hoor een pinpas en CC van de SunTrust bank, nooit problemen :-\"

arno
09-11-11, 20:17
of van de bank of america

Riverwood
09-11-11, 20:58
SUNTRUST geeft bij ons diverse problemen,Belgische kaarten doen het niet en bij Visa melden wij altijd dat wij in Florida verblijven, wij kijken weer uit naar onze overwintering in Kissimmee.

Groetjes Henke.

Ta2 Gerrit
09-11-11, 23:00
:-\" Heerlijk hoor een pinpas en CC van de SunTrust bank, nooit problemen :-\"


of van de bank of america

Nou, vertel maar, waar kan ik mij aanmelden. Wat moet ik er voor doen, en wat zijn de kosten.
Ik was alleen niet van plan om een huis te kopen, dus als dat de dealbreaker is, neem ik wel weer een stapeltje dollars mee.

Strekkking van mijn verhaal; lekker lullen kost geen geld :evil:. De meeste Florummers zijn niet in die positie dat ze een US bank account hebben, en hebben dus ook niets aan deze info =;.

ronenivonne
10-11-11, 19:49
Welke creditcards kun je het beste nemen? Hebben zelf een Visa, maar wil er nog 1 bij hebben voor de zekerheid. Stel dat er iets mee is, en aan de Bankpas heb je dus niets meer. Hebben we een probleem....................

r.teeuwsen
10-11-11, 20:18
Alle CC werken prima in USA/Florida. Laat je niet gek maken, wat wel handig is om van te voren je bank in kennis te stellen dat je naar Florida gaat. Als er namelijk ineens verdachte afschrijvingen plaats vinden willen ze deze wel eens blokkeren.
En dan moet je eerst bellen om dat weer ongedaan te maken. Dus ff doorgeven aan de bank/CC instelling dat je naar Florida gaat is altijd handig!

knaapje
10-11-11, 21:40
Welke creditcards kun je het beste nemen? Hebben zelf een Visa, maar wil er nog 1 bij hebben voor de zekerheid. Stel dat er iets mee is, en aan de Bankpas heb je dus niets meer. Hebben we een probleem....................

Als je het voor een veilig gevoel wilt, neem er dan een Mastercard bij.
Heb je van alle banken en veel winkelbedrijven e.d.
Je kunt dan via twee organisaties betalen en mocht je onverhoopt problemen met acceptatie krijgen ben je wat beter ingedekt.
Ik heb zelf een MC via ABNAmro en een Visa via de ANWB.


Knaapje

jarjarbinks
10-11-11, 21:48
Ik heb Mastercard en nog nooit gemeld dat ik op vakantie ga. Ook nog nooit iets geblokkeerd.

Daarnaast heb ik een AmericanExpress en ook daar nog nooit problemen mee gehad (ook nog nooit gebeld).

Afgelopen weekend naar Schotland geweest en ook daar nergens een probleem met blokkering of zo iets.

knaapje
10-11-11, 21:59
Ik heb ook nog nooit problemen gehad.
Toch werd bij navraag door ICS (de echte uitgever van vele creditcards met allerlei brandnames, bijv. ABN Amro en ANWB) geadviseerd het te melden en liefst ook een 06 nummer op te geven waar je bereikbaar was.
Knaapje

Quote:

Geachte heer XXXXXX,
Dank voor uw e-mail van 14-09-2011. Graag geven we u onze reactie.
Bij ICS volgen we dag en nacht de betalingen die met uw creditcard worden gedaan. Als we serieuze vermoedens hebben dat een betaling verdacht is, nemen we zo snel mogelijk contact met u op om dit te controleren. Zo kan het gebeuren dat een betaling (in het buitenland) als zeer verdacht wordt beschouwd. Is het in zo’n geval niet mogelijk om u te bereiken, dan gaan we zorgvuldig te werk maar moeten we soms helaas uw Card blokkeren. Dat doen we ook voor uw veiligheid.
Het is inderdaad verstandig om bij uw volgende reis aan ons door te geven waar u in welke periode verblijft en hoe u eventueel te bereiken bent. Wij houden daar dan rekening mee bij onze veiligheidscontroles.
We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
International Card Services BV

YYYYYYY| Servicedesk
Postbus 23225, 1100 DS Diemen
KvK 33.200.596


--Original Message--
From: zzzzzzz
Date: 14-9-2011 19:15:13
To: service@icscards.nl (service@icscards.nl)
Subject: ANWB Creditcard gebruiken

Vraag/Opmerking:
Ik lees soms op forums, dat men bijv. in de USA plotseling geconfronteerd wordt met een geblokkeerde cc.
Deze zou dan door de verstrekker geblokkeerd worden omdat er bijv. in de USA plotseling mee betaald wordt.

Men adviseert dan weleens voor men op reis gaar de cc verstrekker te informeren over de reisplannen/bestemming.

Heeft dit werkelijk nut?

Het is mij niet overkomen, maar ik wil er liever niet mee geconfronteerd worden als ik in oktober weer in de USA ben.
Met vriendelijke groeten.
XXXXXXX

trails
10-11-11, 22:19
Ja, het is ons gebeurd vorig jaar, lekker geshopt en bij winkel nummer zoveel was ie geblokkeerd. Na een belletje naar NL was het opgelost maar het advies was om van te voren even te bellen, en dat doen we dan maar. Kost tenslotte niks (nou ja, een paar cent) :p

[verwijderd]
11-11-11, 00:10
Ik heb het gehad dat de CC geblokkeerd werd na een betaling aan Dollar autoverhuur, gelukkig heb ik die reservering lang tevoren gemaakt en kwam ik er bij toeval ruim voor de vakantie achter dat de CC niet meer geaccepteerd werd.

Belletje met de bank leerde mij dat hij dus geblokkeerd was vanwege die betaling die ook nog eens gewoon helemaal klopte. Tijdens het telefoon gesprek heb ik direct gevraagd om een blijvende notitie te maken dat de CC voornamelijk gebruikt wordt voor reizen naar Amerika, dit zodat ze hopelijk niet zomaar de kaart nogmaals blokkeren.

Maar ik reis ook met 2 CC's, weliswaar alle 2 maestro maar als er 1 geblokkeerd wordt kan ik de andere nog gebruiken. Daarnaast ook altijd nog een goed gevulde portemonnee om eventueel contant te betalen.

Als het je gerust stelt gewoon een 2e CC aanvragen en je zou dan inderdaad kunnen kiezen voor een VISA en een Maestro kaart zodat je ook wat dat betreft nog wat risico spreiding doet.

Teleton
11-11-11, 05:54
Volgens mij is er voor de CC een apart topic. Dit topic is juist geopend om de ontwikkelingen met de betaalpas/pinpas debitcard te volgen, sinds enkel grote winkelketens deze plotseling niet meer accepteren.

JKG
12-11-11, 17:55
Dit zou wel erg jammer zijn. Ik gebruikte de cashback optie heel erg veel. De creditcard alleen voor grote uitgaven, de rest betaalde ik allemaal met m'n pinpas of cash (via cashback). Ben benieuwd naar de antwoorden van de bank.

elcrack
15-11-11, 19:12
Wat ik mij afvraag : zijn het alleen de Nederlanders die hiermee problemen hebben of ook de Belgen ?
In België is er vorig jaar in het nieuws geweest dat alle Maestro kaarten automatisch geblokkeerd werden in de USA, tenzij je expliciet voordien een uitzondering hierop vroeg bij je bank. Ik heb dat o.a. zelf succesvol gedaan in mei. Misschien (als enkel de Nederlanders problemen hebben) ligt het wel daaraan ?

INGnl_Webcare
17-11-11, 18:27
Beste forumleden,

Bedankt dat jullie ons hebben geattendeerd op het feit dat sommige winkels in de VS betaalpassen met het Maestro logo niet meer accepteren. Het kan voorkomen dat een bepaalde winkelier besluit om bepaalde betaalmerken juist wel of juist niet te accepteren. Als een winkel geen Maestro meer accepteert, dan horen ze ook het bijbehorende logo niet meer te voeren. De keuze welke betaalmerken worden geaccepteerd is aan de winkelier en daar hebben wij geen invloed op.


Als het zo is dat bij deze grote winkelketens Target en Walmart nog wel logo’s worden gevoerd op de winkelruit en bij de kassa, maar jij er niet kunt betalen, dan willen wij daar graag een melding van maken bij MasterCard (Maestro is onderdeel van MasterCard). Hiervoor hebben wij wel aanvullende gegevens nodig:

Naam winkel;
adres winkel;
datum en tijdstip mislukte transactie;
betaalrekeningnummer;
tenaamstelling op de rekening;
pasnummer van de gebruikte pas.
Zonder deze details kan MasterCard niets voor ons betekenen. Als je ons een privébericht stuurt met bovenstaande gegevens kunnen wij deze doorsturen naar MasterCard.

Met vriendelijke groet,
Intan

ING Webcare Team
http://www.ing.nl/webcare
http://www.twitter.com/INGnl_webcare

[verwijderd]
17-11-11, 18:33
Allereerst vind ik dit een zeer goede wending in dit topic, de ING die zelf deel gaat nemen aan het topic omtrent de betaalproblemen. =D> Dat is toch zeker een goede waardering waard.

En een PM zal wel spoedig gaan volgen aangezien er een aantal forum leden momenteel in Florida zijn en tegen deze problemen aanlopen.

Toch heb ik nog een aanvullende vraag voor INGWebcare:

Maar is het mogelijk om een betaal-/pin pas te krijgen bij de ING met een ander logo erop, om op deze manier de problemen te omzeilen of zit je vast aan Maestro als je bij ING bankiert?

Uiteraard hopen we allemaal op een oplossing zodat we weer met een gerust hart naar onze favoriete vakantie bestemming kunnen afreizen. :)

Ta2 Gerrit
17-11-11, 18:45
Inderdaad lovenswaardig dat een betrokken grote instantie zelf wil deelnemen aan "ons" probleem.

Ik ben ook erg benieuwd naar het antwoord op de vraag van Jeroen, ondanks dat ik een Raboklant ben :-)

yohn
17-11-11, 18:56
Ik heb het graag voor jullie geregeld. :grin:


INGnl_webcare
We hebben meer gegevens nodig dan gedacht. We zijn nu zelf actief op het forum. ^Intan

Cindy1969
17-11-11, 20:11
Wow, heel netjes =D>

Lees sinds dit topic bestaat met veel interesse mee, ga in feb naar Orlando, en zit bij Rabo, dus ook Maestro.

INGnl_Webcare
17-11-11, 20:33
@verwijderd: De ING biedt geen mogelijkheid de betaalpas met een ander betaalmerk aan te bieden. Het is dus niet mogelijk een betaalpas te krijgen met een ander logo. Wij adviseren in dit geval een creditcard mee te nemen, aangezien deze in de Verenigde Staten vrijwel overal geaccepteerd wordt.

Met vriendelijke groet,
Intan

ING Webcare Team
http://www.ing.nl/webcare
http://www.twitter.com/INGnl_webcare

[verwijderd]
17-11-11, 20:36
Bedankt voor deze snelle reactie en de creditcard gaat uiteraard mee op vakantie, maar het cashback programma met de Debitcard is een financieel gunstige manier om aan contante dollars te komen en wordt daarom veel gebruikt door de forummers op vakantie.

Maar we wachten de resultaten van de meldingen per PM even af.

r.teeuwsen
17-11-11, 22:37
@ING, zelf hebben wij naast onze ING account ook een SunTrust account in Amerika, ook deze werken met MasterCard, dus dat logo zal gewoon op de deur blijven staan.
Voorheen had de SunTrust een kaart i.s.m VISA, deze werken met 'interlink' en 'plus'.
De MasterCard werkt met 'star'.... In de geldautomaten die in de supermarkten staan werkt het namelijk nog wel, en die kantoren zitten bijv. In de Wal-Mart supermarkt, dus als je binnenkomt, is het logo wel degelijk te gebruiken, alleen niet bij de kassa van de supermarkt. Maar keurig dat jullie er werk van maken, top!

Teleton
18-11-11, 02:03
@In de Wal-Mart supermarkt, dus als je binnenkomt, is het logo wel degelijk te gebruiken, alleen niet bij de kassa van de supermarkt. Maar keurig dat jullie er werk van maken, top!

Bij iedere kassa staan alle logo's die daar worden geaccepteerd. Daar staat het Mastercard logo gewoon bij.

Overigens vind ik het ook perfect dat ING haar kalnten zo bediend. Daar kan 'mijn' ABNAMRO nog een puntje aan zuigen.

r.teeuwsen
18-11-11, 08:44
Hoi Ton,

Oké, dat wist ik niet, maar dat komt omdat ik altijd met mijn SunTrust account mijn betalingen doe in Florida ;-)
Thanks!

jastsali
18-11-11, 13:29
Bij iedere kassa staan alle logo's die daar worden geaccepteerd. Daar staat het Mastercard logo gewoon bij.

Kleine nuance. Op de NL betaalpassen (pinpassen) staat het Maestro logo. Dat is wat anders dan het MasterCard logo. Als dus bij de kassa het Mastercard logo staat (en dat staat bij de WalMart kassa hebben we gezien, evenals bij tankstations) dan betekent dat niet dat de pinpassen met Maestro logo worden geaccepteerd.
Complimenten overigens dat de ING de moeite neemt om aan dit forum deel te nemen.=D> Heel wat anders dan het slappe antwoord dat ik van de ING helpdesk heb gehad. Daarin werd beweerd dat de oorzaak is gelegen in het feit dat niet alle winkels in het buitenland de nieuwe EMV chip kunnen lezen.

jena1953
19-11-11, 02:02
Fijn dat de ING zich ook daadwerkelijk met dit probleem bezig houd. Wij zitten momenteel in Florida, en ik vraag telkens aan de kassa of de kaart geaccepteerd wordt, dan zeggen zij, just try it, en tot nu toe is het mij bij zowel de Wallmart als de Publix in Fort Lauderdale gelukt om te pinnen met cashback, dus kennelijk is het nog geen standaard hier. Volgende week zal ik het in Fort Myers en Tampa proberen.

car66
22-11-11, 06:55
Ik pin hier in Jacksonville met mijn Rabobank kaart nog steeds zonder problemen.

Michael66
22-11-11, 15:59
@car66: Bij Walmart en/of Target?

jena1953
27-11-11, 01:26
Inmiddels in Napels en Fort Myers Beach zowel bij Wallmart als de Publix met debitcard betaald met cashback. Helaas zijn vandaag ons beider cc van de ING geblokkeerd en ze zijn enkel telefonisch bereikbaar op werkdagen en zaterdags tot 5 uur, heb ik vandaag en morgen dus helemaal niets aan. Thuis maar ook een andere cc aan gaan schaffen.

Teleton
27-11-11, 04:52
ze zijn enkel telefonisch bereikbaar op werkdagen en zaterdags tot 5 uur, Eigenlijk gaat dit topic over de debitcard maar heb je dit nummer al geprobeerd:
http://img263.imageshack.us/img263/8342/inglk.png (http://imageshack.us/photo/my-images/263/inglk.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

jena1953
27-11-11, 13:46
Eigenlijk gaat dit topic over de debitcard maar heb je dit nummer al geprobeerd:
http://img263.imageshack.us/img263/8342/inglk.png (http://imageshack.us/photo/my-images/263/inglk.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Dank je wel, maar volgens mij is dit enkel om je pas(sen) te laten blokkeren wanneer je ze kwijt bent, ben bang dat dat een computer is, en als er iets mis gaat kan ik straks ook mijn gewone pinpas niet meer gebruiken en dat risico loop ik nu liever niet, we zitten nog 10 dagen hier, dus die pas heb ik hard nodig :D
Maar misschien heb ik het helemaal mis, als dat zo is, hoor ik het graag.

Thuis had ik het volgende nummer genoteerd ING Fraude 31205846441, hier wordt niet opgenomen, en op de site heb ik dit nummer gevonden 31205611619, dit is specifieck voor als je cc geblokkeerd is in het buitenland, maar zoals ik al schreef, enkel op werkdagen en zat tot 5 u

trails
27-11-11, 14:11
Op de achterkant van je CC staat een telefoonnummer dat je kunt bellen.

jena1953
28-11-11, 01:02
Klopt, maar dat is inderdaad het nummer in geval je je kaart verliest of gestolen wordt, dus om te blokkeren. Overigens zijn beide cc nu gedeblokkeerd, wellicht heeft het mailtje dat ik gisteren stuurde hiermee te maken. Sorry Teleton, nu stop ik hier over de cc :-)

Ferno
04-12-11, 12:20
Bedankt voor deze snelle reactie en de creditcard gaat uiteraard mee op vakantie, maar het cashback programma met de Debitcard is een financieel gunstige manier om aan contante dollars te komen en wordt daarom veel gebruikt door de forummers op vakantie.

Maar we wachten de resultaten van de meldingen per PM even af.

Hi, stom dat ik daar nooit aan heb gedacht, ik betaal echt alles (zelfs een pak kauwgom) met mijn CC (heb er trouwens 2 van MC en nooit problemen mee gehad).
Hoe zit het eigenlijk met cashback op je CC doen ze dat wel?

Teleton
04-12-11, 16:48
Hoe zit het eigenlijk met cashback op je CC doen ze dat wel?
Nee..........

Wiepster
04-12-11, 17:22
Hier een tip, die ik nog niet voorbij heb zien komen; ipv van bij Walmart en dergelijke ATM bij gasstations geld uit de automaat te halen, kan dit ook bij Bank of America of een Credit Union.
Bank of America rekent $3 per transactie, de Credit Unions $2. Ik meen dat de service ATM's meer berekenen.
Trouwens in my neck of the woods....Brevard County kan ik nog steeds bij Walmart en Target pinnen met cash-back, zelfs bij Sam's Club

corrus
04-12-11, 18:14
Brevard County kan ik nog steeds bij Walmart en Target pinnen met cash-back, zelfs bij Sam's Club
Met een 100% Nederlandse Debit card??? :lol:

[verwijderd]
27-12-11, 06:27
Van de week dus even geprobeerd maar helaas geven de Nederlandse passen in ieder geval problemen bij het betalen bij een walmart. Zowel ING als Rabobank debitcard(pinpas) werden geweigerd. Overigens werkt de Creditcard hier wel dus je kan wel je boodschappen afrekenen.

Bij de andere supermarkt ketens konden we tot op heden wel met de debitcard betalen.

Gegevens inmiddels doorgezet naar de ING.

hannie
27-12-11, 12:07
Gisteren bij de Super Target geen probleem gehad om te pinnen en cash back te krijgen.

[verwijderd]
30-12-11, 15:17
Behalve in de Walmart werkt de debitcard ook gewoon in de andere supermarten. En inmiddels een reactie gekregen van de ING, moet zeggen dat ik het een wel erg simpel antwoord vindt aangezien we in mei nog wel konden pinnen.


Wij begrijpen dat het vervelend voor u is dat uw Betaalpas niet wordt geaccepteerd door Walmart. Graag gaan wij hier op in. Met uw Betaalpas kunt u betalen in winkels waar u het Maestro-logo ziet. In sommige landen staat het oude Cirruslogo in winkels. In winkels waar u het Mastercard-logo ziet, kunt u niet altijd betalen omdat de soft- en hardware van die bedrijven nog niet zijn aangepast op het nieuwe pinnen. Wij wensen u een gelukkig 2012.

sjoerd
30-12-11, 16:05
Ook ik ondervind weinig problemen met mijn debitcard. In alle Publix supermarkten waar ik tot nu toe ben geweest ook gewoon cash-back gekregen.
Alleen bij een tankstation werd mijn debitcard geweigerd

knaapje
30-12-11, 16:53
@Sjoerd:
En van wie is die debitcard dan wel??

Knaapje

knaapje
30-12-11, 16:55
@verwijderd:
Typisch antwoord van iemand, die de marketing/customerservice training gedaan heeft.
Ze begrijpen alles en helpen je graag maar je komt met het antwoord niet verder.

Het script voor het antwoord staat gewoon onder een toetsencombinatie geprogrammeerd.

Knaapje

koenkamphuys
30-12-11, 17:26
Zojuist terug uit Florida en diverse malen bij de Walmart gepind met mijn Maestro (ABN Amro wereldpas). En natuurlijk $100 cashback gevraagd. Dat was in ons eigen Sebring. Het lijkt erop dat het per vestiging scheelt.

elstars
30-12-11, 22:56
Ook wij hebben zojuist probleemloos onze boodschappen betaald bij Walmart (Cypress Parkway in Kissimmee) met een debitcard (Rabo wereldpas en ING). Ook cash back ging prima. Publix (Cypress Parkway Kisssimmee) gisteren ging ook goed.

sjoerd
31-12-11, 01:44
@Knaapje: Ik gebruik meestal mijn ASN-pas. Die heeft lagere tarieven(geen koersopslag) dan mijn ING-pas

acanewyork
08-01-12, 01:57
Ook ik kan melden dat we tot nu toe geen problemen hebben gehad met onze pinpas van de ING. Ik heb deze diverse keren gebruikt bij de Wallmart (west vine street) en target. Bij beide ook cash back terug gehad. Zelfs bij de tankstations van 7-leven hebben we er mee getankt. Geen enkel probleem tot nu toe.

jastsali
21-04-12, 18:00
Ik wil even melden dat in de supermarktsen en tankstations waar we afgelopen november niet konden pinnen met onze NL bankpas het nu wel weer mogelijk is. WalMart aan de US27 (Clermont), Publix, Supertarget US192-west en ook Racetrac (192-west) geen problemen meer. Ook cashback geen probleem. Het lijkt er op dat de problemen van tijdeijke aard zijn geweest.

Ta2 Gerrit
22-04-12, 16:47
Publix en Walmart wisten we al (van de laatste vakantie), maar het is goed om te horen dat Racetrac ook weer "om" is.

rebel_star
20-05-12, 10:30
Ik hoop dat ik mijn vraag hier thuis hoort. Er wordt veel gepraat over een cash back programma. Ik vraag me af wat dat is. Volgend jaar ga ik naar Florida en ga voor het eerst een debitcard aanvragen (bij GWK). Ik ben erg benieuwd wat het cash back programma is aangezien het voordeliger is als ik het goed begrijp.

Ta2 Gerrit
20-05-12, 10:57
Cashback is, zoals de naam al doet vermoeden "geld terug", en komt kort gezegd hier op neer;
Je doet je boodschappen (o.a. bij Walmart of Publix), rekent af met je debitcard (pinpas/bankpas) en vraagt dan om cashback, bijv. 50 dollar.
Je krijgt dan 50 dollar contant van de cassiere in het handje, en het geheel (de $50,- + de kosten van je boodschappen) wordt verrekend via je bankrekening, tegen de dollar middenkoers van dat moment.

Dus zonder commissie of wisselkosten, of kosten van pinnen bij de ATM, en dat maakt het zo'n beetje de goedkoopste optie om aan cash dollars te komen.

sonja
20-05-12, 11:01
Volgend jaar ga ik naar Florida en ga voor het eerst een debitcard aanvragen (bij GWK).

Zoals Ta2 Gerrit al aangeeft gebruik je hiervoor je normale bankpas/pinpas, dat is je debitcard. Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met het speciaal aanvragen van zo'n kaart bij het GWK.

ferret
20-05-12, 11:20
Rebel Star heeft het waarschijnlijk over een cash passport. Die hebben wij ook aangevraagd (en gevuld) toen de koers erg gunstig stond. Bij onze laatste reis had mijn nichtje er een aangeschaft en daar kon ze overal mee betalen.

corrus
20-05-12, 11:38
Rebel Star heeft het waarschijnlijk over een cash passport.Echter... Deze wordt nét zoals een prepaid Credit Card, niet geaccepteerd door de car-rental bedrijven of voor borg in hotels.

rebel_star
20-05-12, 12:39
Super bedankt voor jullie antwoorden!!! :D Ik bedoelde inderdaad een cash passport. Dacht echt dat een debitcard dat was maar ja in het onderwerp staat al dat het om een betaal-/pinpas gaat, dom, dom, dom van mij. Op de een of andere manier heb ik er nooit over nagedacht om gewoon met mijn normale betaalpas te betalen. Dus ook thanks voor de eye opener :p. Ik heb wel een (normale) creditcard voor de auto, villa e.d. voor borg enz. maar deze gebruik ik ook samen met mijn broertje voor de dingen die we 50/50 betalen zoals het eten, benzine enz. Vandaar dat ik op zoek was naar een ander betaalmiddel zodat ik mijn eigen aankopen kon scheiden van de gezamelijke aankopen. Nogmaals bedankt ik weet weer meer....

Teleton
20-05-12, 15:04
Ik heb wel een (normale) creditcard voor de auto, villa e.d. voor borg enz. maar deze gebruik ik ook samen met mijn broertje Let dan wel op wie de auto huurt, de huurder en de creditcard houder moeten wel de zelfde persoon zijn.

laanvdj
20-05-12, 22:40
Let dan wel op wie de auto huurt, de huurder en de creditcard houder moeten wel de zelfde persoon zijn.

Niet helemaal waar, ik betaal altijd met mijn cc en de auto staat op naam van mijn man.
Daar hebben we nog nooit problemen mee gehad, tot nu toe dan......

Teleton
21-05-12, 10:28
Niet helemaal waar, ...... Komt er weer een Hollandse wijsneus met eigengemaakte regeltjes........[-o<.

Kijk gewoon even bij de voorwaarden van de verhuurders of de brokers. Bij Alamo bijvoorbeeld:
Credit Cards: The credit card must be presented, with available credit, in the renter's name.

corrus
21-05-12, 10:29
Niet helemaal waar, ik betaal altijd met mijn cc en de auto staat op naam van mijn man.
Daar hebben we nog nooit problemen mee gehad, tot nu toe dan......Dan heb je tot nu toe altijd geluk gehad...

Flufjuh
21-05-12, 10:35
Klopt, bij ons werd de auto op de naam van mijn vriend gezet en ik als tweede bestuurder, maar toen ik 'mijn' creditcard gaf werd dit omgewisseld. Dus wat corrus al zegt: tot nu toe geluk gehad.

laanvdj
21-05-12, 11:23
Komt er weer een Hollandse wijsneus met eigengemaakte regeltjes........[-o<.

Kijk gewoon even bij de voorwaarden van de verhuurders of de brokers. Bij Alamo bijvoorbeeld:

Is deze opmerking gelijk nodig:roll:.

Dit zijn ONZE ervaringen.

Nu graag terug naar het topic!

Teleton
21-05-12, 11:49
Dit zijn ONZE ervaringen. Daar heeft rebel star niet zo veel aan als hij aan de balie staat, toch? Of denk je dat hij kan zeggen" nou laanvdj heeft er anders nog nooit problemen mee gehad?"

Je kunt hier gerust je ervaringen plaatsen, maar kom nu niet aan met "niet helemaal waar" als het om essentiele voorwaarden gaat die iedere verhuurder stelt. Wil je zeker zijn dat je probleemloos huurt, dan kan je je het best aan die voorwaarden houden.

Enne, dit is het topic want rebel star stelt een vraag waaruit blijkt dat hij niet goed weet hoe het precies zit met het gebruik van de verschillende cards. Jij vervuilt zelf de informatie met je "niet helemaal waar" berichtje.....](*,). Goed dat er drie forumleden zijn die er op wijzen dat je er naast zit met die info.

laanvdj
21-05-12, 12:10
Deze forumleden doen dit op een op een nette manier, bent u nu klaar en kunnen we doorgaan?
Ik zal mijn bevindingen m.b.t de autohuur van komende vakantie laten weten.
Mvg

Michael66
23-05-12, 04:24
Moderator Michael66:
En nu weer terug naar het onderwerp "Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target"

nettie
29-06-12, 21:18
Tjonge, jonge wat wordt ik toch weer veel wijzer van dit forum, er zijn gewoon dingen waar ik niet overna heb gedacht/denk maar dan kom je hier handige tips tegen!

Het volgende staat op de site van de Rabobank
[B]Kosten bij pinnen in binnen- en buitenland
Betaalwijze *In euro's **In vreemde valuta
Betalen met uw WereldPas *gratis **1% koersopslag
Betalen met uw RaboCard *gratis **1,5% koersopslag
Pinnen bij een geldautomaat met uw WereldPas *gratis **1% koersopslag
Pinnen bij een geldautomaat met uw creditcard *€ 4,50 **€ 4,50 + 1,5% koersopslag

Dus dan maakt het volgens mij niet uit als ik met mijn WereldPas [met Maestro logo] bij de winkels extra pin/ Cashback of dat ik het bij een geldautomaat doe [=dezelfde kosten]. Maar pinnen bij een geldautomaat met een CreditCard is niet slim.
En het gebruik van de WereldPas is voordeliger als de RaboCard/Creditcard.
Ik moet zeggen dat we die Credit Card nog maar pas hebben, nog nooit [tijdens een vakantie] gebruikt en misschien een "blonde" vraag :oops:maar wat zijn nou zo de voordelen daarvan?

Ik lees op het forum nu verschillende keren dat de CreditCard op vakantie geblokkerd is, mocht ons dat overkomen dan is dat wel een probleem aangezien de CreditCard en de WereldPas op hetzelfde bankrekening nummer staat! Of blokkeren ze dan alleen de pas?

Ta2 Gerrit
29-06-12, 21:29
Ik moet zeggen dat we die Credit Card nog maar pas hebben, nog nooit [tijdens een vakantie] gebruikt en misschien een "blonde" vraag :oops:maar wat zijn nou zo de voordelen daarvan?

Ik lees op het forum nu verschillende keren dat de CreditCard op vakantie geblokkerd is, mocht ons dat overkomen dan is dat wel een probleem aangezien de CreditCard en de WereldPas op hetzelfde bankrekening nummer staat! Of blokkeren ze dan alleen de pas?

Eén van de voordelen is dat je borg van de huurauto op deze creditcard gereserveerd wordt, anders zou je die (waar dat nog mogelijk is) contant moeten achterlaten.
Zelfde geldt voor hotelkamers, die kun je makkelijker online reseveren met een CC.

Mocht je CC geblokkeerd worden, geldt dat alleen voor de CC. De bankpas blijft het gewoon doen.

Mickey99
29-06-12, 21:54
Dus dan maakt het volgens mij niet uit als ik met mijn WereldPas [met Maestro logo] bij de winkels extra pin/ Cashback of dat ik het bij een geldautomaat doe [=dezelfde kosten].

Dit klopt. Behalve dat er bij sommige geldautomaten nog extra kosten bij kunnen komen (meestal rond 3 á 4 dollar). Bij cashback betaal je deze kosten niet.

Pinnen met je creditcard is inderdaad niet aan te raden.

nettie
29-06-12, 23:15
Super bedankt voor de snelle antwoorden!

Dus dan lijkt het me het handigste om de "grotere" dingen; autohuur, hotel met de creditcard te betalen/reserveren en voor de rest gebruik maken van de debitcard/WereldPas.
Maar als je bv een broodje bij de Subway koopt ;) [kleine uitgaves] en je pint dit [debitcard] dan komt er dus elke keer 1% koersopslag bij, is het dan niet handiger om Cashback te doen en daar de uitgaves van te doen?
[Of als ik het nou goed begrijp maakt dat dus eigenlijk helemaal niet uit want als ik Cashback pin komt er ook die 1% bij; 1% van $ 100,- blijft natuurlijk gelijk aan 10 x 1% van $10,-.... die 1% betaal je gewoon altijd.]

Tjonge, jonge je moet overal even overna denken!

Maar dan nog iets; ik zag op de Rabobank site ook iets staan dat we een max. pin limiet van $ 500,- hebben bij een geldautomaat [kunnen we wel verhogen]... maar ik kan zo gauw niet vinden of dat ook geld voor pinnen in bv kledingwinkels. Niet dat ik van plan ben om zoveel geld in een dag uit te geven maar ja stel dat je het hotel gaan betalen, bezine tanken en shoppen in een outlet met 4 personen... tja dan is zo'n bedrag misschien toch zo bereikt!
Ben even benieuwd of dat zo is.

patnika
29-06-12, 23:45
Wij hadden deze keer een moneybookers card meegenomen.
hotel en vliegtickets met gewone creditcard betaald en verder euros op de moneybookerskaart gezet. Je mag er maar 5 keer per dag mee pinnen maar voor ons was dat voldoende (we hadden allebei een kaart dus 10 x pinnen per dag was mogelijk)
Voordeel is dat alle kosten van de kaart afgaan en je niet na afloop nog eens een "rekening"van je bank krijgt. Vorige vakantie moest ik na thuiskomst nog 75 euro bankkosten betalen voor het pinnen in Florida.
Deze keer ging alles van de kaart en dus geen extra kosten achteraf.
Alleen cash opnemen bij de ATM kost 1,80 euro, maar pinnen in winkels is gewoon gratis. Weet niet of het voor iedereen handig is maar wij vonden het een perfekte oplossing!

Mickey99
30-06-12, 00:35
Nettie je kunt niet in alle winkels pinnen maar wel met creditcard betalen. Bij veel winkels kun je tegenwoordig wel pinnen maar dus niet overal. Bij het afrekenen gewoon even vragen of je met je "debitcard" kunt betalen. Als het niet kan kun je zelf kiezen om het met je creditcard te betalen of het cash te doen.

Wij betalen de grotere uitgaven altijd met creditcard (als we niet kunnen pinnen ) en de rest cash. Cash halen wij uit de muur (om de paar dagen een voorraadje) en ook altijd via cashback. Een broodje bij subway ofzo betalen wij bijvoorbeeld altijd cash.

Voor de koersopslag maakt het inderdaad niet uit hoe groot het bedrag is per transactie.

nettie
30-06-12, 09:42
Okay, helemaal duidelijk!

Ik geloof dat ik meer het typ ben die liever contant geld pint en dan uitgeeft... gevoelsmatig toch wat meer overzicht [en ja op vakantie hou ik onze de uitgaves een beetje bij op de laptop :smile: gewoon nieuwsgierigheid waar het geld heen gaat].

Zo'n moneybookers of cash passport klinkt ook goed, niet naar een maand nog verrassingen, vraag je die bij je bank aan?

trails
30-06-12, 11:49
Doen wij ook hoor. Wij kopen de dollars als de koers (voor ons) goed is en betalen alles cash. We houden een bepaald budget per dag aan. Wat over is per dag wordt gespaard en daar kunnen we aan het eind dan nog iets leuks (en duurder) van doen.
Ook wij houden netjes bij waar het geld aan op gaat en komen zo thuis niet meer voor verrassingen te staan.
Vluchten, autohuur en evt. hotels doen we natuurlijk gewoon met de CC.

Teleton
30-06-12, 12:26
, niet na een maand nog verrassingen,... Waar komen de verrassingen dan vandaan? Zowel van pin als van de cc krijg je dagelijks de afschrijvingen verwerkt. Daar zitten vast niet veel verassingen bij, zeker niet als je vooraf zorgt dat er voldoende saldo is.

Een prepaid creditcard wordt niet voor alle transacties geacepteerd, bovendien brengen die lui nogal wat kosten in rekening. Vergeet niet dat met geld schuiven altijd geld kost. Hoe minder je schuift, hoe voordeliger je uit bent. Kijk ook eens naar de koersopslag bij zulke jongens:
For transactions involving currency conversion Skrill (Moneybookers) adds 2.49%* to our wholesale exchange rates (http://javascript<b></b>:;) for foreign currency.Vergelijk dit maar met de koersopslag van de grote banken.

Het is goedkoper om vooraf geld op je creditcard te storten en daar alle betalingen (ook de kleine, al zijn wij dat hier niet gewend) mee te betalen. Als je wil kan je ook je krediet tijdelijk verhogen. Bij ons is cash alleen nog maar voor de echte noodgevallen beschikbaar, we hebben ons inmiddels aangepast aan de gewoonten van het land. ATM kosten vermijd je door van de cashback mogelijkheid in de supermarkt gebruik te maken.

Vuistregel:


- Losse bedragen per creditcard (met koersopslag)
- Geldopnames (zo min mogelijk opnames, dus grote bedragen) met een bankpas.


Ennne..... de koersopslag wordt niet berekend over je aankoop- of opname bedrag. De koersopslag wordt berekend over de wisselkoers.

ttubbie
30-06-12, 12:27
Een gewone bankkaart/pinpas met Maestro-logo (dus geen creditcard) is niet meer bruikbaar buiten Europa, tenzij je voor de duur van je reis aan je bank hierom vraagt.

Teleton
30-06-12, 12:30
@ttubbie;
Ehhmm..waar haal je die wijsheid vandaan? Hou het nu bij de feiten, daar helpen we elkaar mee.

De Rabobank is de enige Nederlandsche bank die dit systeem met de aanmelding voor betalingen buiten Europa heeft ingevoerd. Bij alle andere banken blijft alles bij het oude.

Riverwood
30-06-12, 12:47
Even ter aanvulling.
Belgische bankkaarten moeten ook aangemeld worden voor gebruik buiten Europa.

ttubbie
30-06-12, 14:02
@Teleton;
Bij de Belgische banken is dit dus algemeen zo, dacht dat dit bij de Nederlandse ook zo was, maar blijkbaar dus enkel bij Rabobank.

rolandino
30-06-12, 15:02
Wat Teleton zegt is toch de meest handige oplossing.

Voor vertrek even wat geld opgehaald in NL om toch iets te hebben. De rest van de tijd schuift de CC lekker de apparaten in. Bij de Walmart wel met de debet kaart voor de cashback, om het stukje geld in de portemonnee op orde te houden. Vooral om de kleine (voedsel) uitgaven zoals een broodje, koffie, etc mee te betalen. Hoewel ik dat afgelopen keer ook al veel vaker met de CC heb gedaan.

Ik snap nooit zo goed waarom sommigen met veel geld op zak rond zou lopen. Ook in NL doen we dat toch steeds minder? Ik heb geen eens meer een portemonnee waar geld in kan, en pin echt alles.

6foot6
30-06-12, 23:13
Ik snap nooit zo goed waarom sommigen met veel geld op zak rond zou lopen.
Dat is op advies van de bank.

rolandino
30-06-12, 23:57
Erm, dat lijkt mij niet. De banken willen juist dat je alles plastic betaald, zodat er geen geld rond hoeft te gaan. Veiliger voor de consument, en gemakkelijker voor de bank.

Banken die dat wel adviseren moeten eens goed nadenken. Net als de "oplossing" van de Rabobank dat je niet meer automatisch kunt betalen buiten Europa. Allemaal schijnveiligheid.

6foot6
01-07-12, 00:52
Je was er niet bij toen mij dit advies gegeven werd en het was het beste advies wat ik ooit van mijn bank kreeg.
Sindsdien geen problemen meer met betalen in het buitenland, soms korting bij het tanken en geen last van minmum te besteden bedragen.

ttubbie
01-07-12, 01:04
@6foot6;
OK je loopt met veel cash rond en je wordt bestolen : geen vergoeding, geld kwijt.

Je loopt met je credit card rond en je wordt bestolen : je laat die direct blokkeren, geen geld kwijt en na een paar dagen heb je een nieuwe.

trails
01-07-12, 09:14
Ieder doet het op zijn manier. Ook wij vinden het prettig om alles cash te betalen. Zo krijgen we de koers die wij goed vinden en niet de koers op het moment dat we daar zijn en dat heeft ons al veel extra zakgeld opgeleverd.
Wij hebben per dag maar $200 bij ons en als het op is dan is het ook op. Met een CC wordt, denk ik, toch makkelijker meer uitgegeven.

6foot6
01-07-12, 11:43
@ttubbie;
En in die dagen doe,slaap en eet je niets

In al die twintig jaar dat ik Amerika heb bezocht ben ik nog nooit beroofd.
Zoek in dit forum en andere naar berichten hierover, je zult er geen vinden.

Problemen met cc ed staan echter altijd bovenaan. geblokkeerd omdat je uitgavenpatroon hen niet aanstaat, je limiet is overschreden door reserveringen of andere onverklaarbare redenen.
Er wordt aangeraden je bank te informeren en vast extra bedragen te storten(die dan niet tegen fraude verzekerd zijn), lekker makkelijk.

Ik gebruik mijn cc(op reis) alleen als borg voor de huurauto en toch werd er mee gefraudeerd voor fl3000,00(ja lang geleden)

Wij brengen op verzoek van vrienden wel eens producten mee, die ook altijd per cc betaald worden ivm met de koersbepaling.
Dat ging de afgelopen twee weken prima behalve de laatste dag bij de Walmart en niemand kan je vertellen wat er fout gaat en of de kaart in de toekomst nog werkt.
Op Schiphol P3 was er geen probleem meer mee.

Ieder kan doen wat hijzelf belieft, maar soms is het nodig de heersende opinie wat bij te buigen, dus als een medeforummer iets niet snapt, ben ik wel genegen dat even uit te leggen

ttubbie
01-07-12, 12:51
@6foot6;
Natuurlijk moet iedereen het voor zichzelf uitmaken en voor alle duidelijkheid, ik haal in Amerika ook om de paar dagen een paar honderd dollar uit een ATM, ik sleur alleen niet duizenden dollars cash mee vanuit Europa. En het koersverschil, dat kan net zo goed in je voordeel uitvallen als in je nadeel, hangt af van wat de beurzen op dat moment doen.

Teleton
01-07-12, 12:53
Zoek in dit forum en andere naar berichten hierover, je zult er geen vinden. Hmmm...ik weet er toevallig eentje.....#-o

Het lijkt mij nu niet dat er zo verschrikkelijk veel onoverkomelijk problemen met de creditcard zijn. En als er iets mis gaat, dan wordt het in de regel snel en soepel opgelost, begrijp ik uit de meldingen.

Het het geldbedrag dat je via de reisverzekering verzekeren kunt is gelimiteerd, bij de ANWB reisverzekering is dit bijvoorbeeld 300 euro. Bij de bank ben je dan toch net even wat beter af, lijkt mij.

Of cash nu zoveel veiliger/handiger is dan plastic is voor mij dus maar de vraag. Het advies dat je van de bank hebt gekregen, lijkt mij uniek. Banken, ambassades, belangenverenigingen zoals ANWB en de ANVR spreken dit advies om voor cash te kiezen tegen. Kijk hun folders er maar op na. Maar ieder maakt uiteindelijk zijn eigen keuzes..daar zijn we het dan gelukkig weer wel over eens:wink:.

trails
01-07-12, 13:16
Over dat koersverschil: dat kan echt wel heel veel in je voordeel schelen. Wij houden de koers gewoon in de gaten en als de koers goed is (in onze ogen) dan bestellen we Dollars. komt de koers in de tussentijd (2-3 jaar tussen de vakanties) niet meer goed, dan hebben we pech. Maar tot nu toe is de koers altijd wel een periode erg hoog geweest.

Zou de koers ter plaatse beter zijn geworden dan wanneer we de dollars hebben gekocht, dan pinnen we al ons geld daar en bewaren we de andere dollars voor een volgende trip.

Maar inderdaad, gelukkig doen we het allemaal op onze eigen manier en als dat voor iedereen zo werkt, dan is het toch prima?!

6foot6
01-07-12, 13:42
Banken, ambassades, belangenverenigingen zoals ANWB en de ANVR spreken dit advies om voor cash te kiezen tegen.

Totdat je je verprutste vakantie komt reclameren vanwege hun weigerachtige kaartje, dan hoor wel anders.

ttubbie
01-07-12, 14:15
@trails;
Tja, wij geven nu ook geen tienduizenden dollars uit per vakantie en vluchten, accomodatie en auto zijn sowieso vooraf betaald via internet.
Zal wel typisch Nederlands zijn zeker \\:D/Grapje hoor !

trails
01-07-12, 14:39
Ik snap je grapje niet hoor, zal wel aan mij liggen.
Maar de extra dollars die wij krijgen door het koersverschil, daar doen wij toch veel leuke dingen mee. En dat heeft in ons geval niks met "typisch Nederlands" te maken.

chippie
01-07-12, 15:16
Ach, wij hebben altijd een combinatie van alles tijdens onze vakantie. Ik ga niet zitten nadenken over koersverschillen, voordelen en nadelen. Ik heb er gewoon niet genoeg verstand van, want anders had ik wel op de beurs gewert:lol:
Dollars die ik over heb na een vakantie bewaar ik voor een volgende keer. Voor de rest gaat de creditcard mee voor de borg en het betalen van de hotels en andere zaken. Wij proberen zoveel mogelijk met onze gewone (ing) betaalpassen te betalen. Vorig jaar lukte dat zeker niet overal, maar hadden we altijd wel cash genoeg bij ons om dat op te lossen, lukt dat ook niet dan is er nog de CC.
Tja en over pech en dat soort zaken kun je van alles vertellen maar vervelend is het zeker als je bestolen wordt of dit soort zaken kwijt raakt. Of het nou een cc, betaalpas of cash is, je hebt dan echt een probleem dat je moet zien op te lossen. Vraag mij zo wie zo af hoe dat gaat als je al je papieren, geld en passen kwijt bent in het buitenland, hoe wordt dat opgelost ter plaatsen door je bank/verzekering?

Teleton
01-07-12, 16:16
Totdat je je verprutste vakantie komt reclameren vanwege hun weigerachtige kaartje, dan hoor wel anders. Al de genoemde instanties hebben als doel om te voorkomen dat je vakantie verprutst wordt. Als jij het er op aan laat komen om je vakantie te laten verprutsen door een weigerachtig kaartje, schort er echt iets aan je voorbereidingen.

En als het dan toch misschien eens mis mocht gaan: bij de bank heb je nog wat te reclameren als het plastic je op de een of ander manier in de steek laat. Wanneer je contante geld gestolen wordt, is je vakantie ook verprutst. Ben benieuwd wat de bank zegt als je dan komt reclameren....

Sinds wij beroofd zijn, zijn we er goed van genezen om meer dan 300 euro cash geld bij ons te hebben.

rolandino
01-07-12, 17:45
Totdat je je verprutste vakantie komt reclameren vanwege hun weigerachtige kaartje, dan hoor wel anders.
Voor de situatie dat al je passen kapot/kwijt/gestolen/etc. zijn heb je de dienst Emergency Cash, o.a. de ING (http://www.ing.nl/particulier/betalen/betaalpakketten/emergency-cash.aspx)heeft dit, maar ik neem aan dat alle andere grote banken deze optie ook hebben.

Voor je paspoort neem je contact op met de ambassade/consulaat (http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-doen-als-ik-mijn-paspoort-of-identiteitskaart-kwijt-ben.html).

ttubbie
01-07-12, 17:58
@chippie;
In België bestaat er zoiets als Cardstop waardoor je direct je kaart laat blokkeren, er wordt sito presto een nieuwe aangemaakt, rest alleen nog om je bank te waarschuwen waarheen ze de kaart moeten sturen als je op vakantie bent. Zonder bericht, wordt de nieuwe kaart naar je thuis gestuurd of haal je die af bij het bankkantoor.

@trails;
Ik bedoel alleen dat ik niet op een paar tientallen dollars kijk als ik op reis ga, als het daar al op aankomt, blijf ik liever thuis. En ik ga dus niet met duizenden dollars cash in mijn bagage rondzeulen. Cashverlies kan je nooit bij je bank terugvorderen, plastic passen wel.

José
01-07-12, 18:45
Wij nemen ook altijd cash geld mee ook al hebben we alletwee een CC en een gewone betaalpas. Afgelopen november waren we bij Alamo en daar werkte mijn CC niet, toen die van mijn man geprobeerd....noppes, gelukkig stonden we bij Alamo in het systeem en konden ze zien dat wij daar elk jaar een auto huren en zodoende hoefte we maar $100 borg te betalen (die we bij het inleveren van de auto weer netjes retour kregen). Daarna bij de Walmart wat boodschappen gedaan en met de CC betaald, dit ging nu wel goed. Echter... toen we de volgende dag een I-pad wilde afrekenen bij Walmart weigerde de CC's weer en ook de betaalpassen deden niets. Ook nog bij Target en een andere Walmart geprobeerd maar nee hoor helemaal niets. Hebben toen contact opgenomen met Ing nederland en wij hoorde toen dat onze rekening geblokkerd was voor grote uitgaven omdat ze een "verdachte transactie" hadden opgemerkt, een heel wazig verhaal in iedergeval en het duurde nog 3 dagen en meerdere telefoontjes eer we de CC's en betaalpassen weer konden gebruiken. Hebben hier nog steeds gesprekken over met Ing, want wat nu die verdachte transactie was weten we nu nog niet.
Wij waren al met al blij :smile:dat we ook cash geld bij ons hadden en hebben nu inmiddels ook bij een andere bank CC's aan gevraagd.

hrjhaan
01-07-12, 21:10
Wij nemen ook voor een paar honderd dollar aan cash mee. Afhankelijk hoe groot het reisgezelschap is. Grote uitgaven doen we met creditcard. Iedere volwassene die meegaat heeft een eigen creditcard. Dus als er iets met één van de kaarten is hebben we altijd nog een andere. Bij de supermarkt pinnen we met onze bankpas en nemen we weer cash via de cashback optie. Kleine aankopen en een broodje of een drankje betalen we contant. Om de paar dagen controleren we de aankoopbonnen met onze creditcard afschrift en via internet bankieren onze bankrekening. Als er dan iets niet goed is afgeschreven kunnen we meteen actie ondernemen. Vorig jaar hebben ze bij ons iets ten onrechte afgeschreven. Bij thuiskomst meteen bij Visa gereclameerd en we kregen meteen ons geld terug.
Meestal zorgen we er onderweg voor dat we voor ongeveer honderd dollar aan cash bij ons hebben voor het geval dat de kaarten niet werken.

6foot6
01-07-12, 23:19
...zodoende hoefte we maar $100 borg te betalen (die we bij het inleveren van de auto weer netjes retour kregen)...

Heb je die in kontanten retour gekregen?
En van wie, in de garage of bij de balie?
Moest je daarvoor weer in de rij ?


..om je vakantie te laten verprutsen door een weigerachtig kaartje, schort er echt iets aan je voorbereidingen...

Inderdaad, we hadden niet genoeg cash bij ons, dat gebeurd geen tweede keer

knaapje
02-07-12, 00:21
@HRJHaan
............Iedere volwassene die meegaat heeft een eigen creditcard.............


Dan is het wel aan te bevelen, dat dit cc's van verschillende maatschappijen zijn en liefst van verschillende banken.

hrjhaan
02-07-12, 12:10
@Knaapje: inderdaad 3 volwassenen. 1 Visa, 1 ABNAMRO en 1 SNSBank kaart.
Dus geen partnerkaart die meegeblokkeerd wordt.

knaapje
02-07-12, 12:25
Een kaart via Visa en een via Mastercard is nog beter, maar misschien is je ABNAmro of de SNS kaart wel Mastercard.

hrjhaan
02-07-12, 13:35
ja de ABNAMRO en SNS zijn van Mastercard.

José
02-07-12, 15:18
Heb je die in kontanten retour gekregen?
En van wie, in de garage of bij de balie?
Moest je daarvoor weer in de rij ?
Inderdaad, we hadden niet genoeg cash bij ons, dat gebeurd geen tweede keer

Ja, we kregen die $100 in kontanten terug aan de balie waar geen rij stond, prima geregeld allemaal.

koenkamphuys
06-11-12, 20:28
Zojuist op het nieuws: Na de Rabobank gaat ook de ABN Amro standaard de betaalpas blokkeren voor Amerika. Je moet bij de bank opgeven als je je pas open wilt laten stellen voor de Verenigde Staten.

JKG
06-11-12, 20:57
ING zal ook wel volgen. Ach, in principe niets mis mee... ben alleen benieuwd hoe dat zit met creditcards via een bank.

<<Moderator Michael66: Creditcards? Zie Creditcards (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?1943-Creditcard).>>

Michael66
06-11-12, 20:57
Bedankt voor de waarschuwing, Koen. De reden is vooral dat skimmers vooral buiten de EU nog met gekopieerde passen geld opnemen. Het scheelt heel erg veel als dit standaard wordt uitgezet. Op zich ook niet zo'n algemeen groot probleem, aangezien de overgrote meerderheid van de klanten nauwelijks niet of nauwelijks buiten de EU pinnen.

Overigens klopt je melding niet helemaal.
Alleen bij klanten die het afgelopen jaar niet buiten de EU hebben gepind wordt het buitenlandpinnen uit gezet.
Dus voor ons als herhaaldelijke Florida-bezoekers heeft het geen effect.

koenkamphuys
07-11-12, 18:00
Overigens klopt je melding niet helemaal.
Alleen bij klanten die het afgelopen jaar niet buiten de EU hebben gepind wordt het buitenlandpinnen uit gezet.

Dat ging verloren bij het korte berichtje bij het RTL-journaal. Van de bank zelf overigens nog niets vernomen.

PENPE
07-11-12, 21:27
Van de bank zelf overigens nog niets vernomen. " De Bank anno Nu " heeft zojuist een bericht via hun Facebookpagina geplaatst...

knaapje
08-11-12, 21:31
Zojuist op het nieuws: Na de Rabobank gaat ook de ABN Amro standaard de betaalpas blokkeren voor Amerika. Je moet bij de bank opgeven als je je pas open wilt laten stellen voor de Verenigde Staten.


Vandaag brief van ABNAmro hierover ontvangen.
In januari gaat de pinpas standaard "op slot" buiten Europa.
Je kunt hem via internet of bellen "aan" of weer "uit" zetten voor pinnen buiten Europa.

Ta2 Gerrit
14-12-12, 11:05
Naar aanleiding van een vraag in een ander topic copy/paste ik hier ook maar het antwoord, omdat het aansluit bij dit topic.


Iemand een tip hoe ik (voor vertrek) iets in een Walmart kan laten klaar leggen? Je moet dan van te voren betalen, maar cc en paypal werken niet :(

Dat zal, helaas, niet gaan lukken op dit moment. Tot dit voorjaar was het geen probleem, maar er is iets veranderd bij Walmart. Waren het in het voorjaar alleen nog de problemen met pinpas en cashback (wat min of meer weer opgelost is), nu is het "site to store" wat totaal niet meer werkt voor buitenlanders, die wij zijn.

Ik heb daar ongeveer een boekwerk aan correspondentie met Walmart over, met tientallen tegenstrijdige berichten waarbij alle afdelingen (sales/shipping/billing en customer service) elkaar over en weer de schuld geven, maar als eindconclusie heeft dat het nieuwe systeem uit veiligheidsoverwegingen geen buitenlandse betalingen accepteerd. Er zal aan gewerkt worden, zegt men, maar dit heeft geen prioriteit (vrij vertaald; bekijk het maar).

Maar we blijven gewoon proberen, dus doen we in Februari maar weer een poging, al was het alleen maar om de boel warm te houden :D

knaapje
14-12-12, 20:24
Ik heb ook deze ervaring met Walmart (sept/ okt j.l.). Je krijgt nietszeggende antwoorden en iedere keer wordt je bestelling gecancelled.
Ik heb toen maar via Amazon.com een tablet besteld en die lag netjes klaar bij de receptie van het hotel toen ik aankwam.
Amazon is sowieso tamelijk "internationaal" ingesteld voor een US bedrijf.

Livia_
14-12-12, 23:34
Hé, da's ook een goede tip! Dus je kunt zonder problemen pakketjes laten bezorgen bij de receptie van je hotel?

Ebelix
15-12-12, 06:46
Wel eerst vragen aan het hotel of het mag. Ik heb ook meegemaakt dat er in sommige hotels geld voor wordt gevraagd om de pakketjes in ontvangst te nemen.

jastsali
26-08-14, 19:55
En wederom kunnen we niet betalen met onze ING pinpassen bij WalMart aan US27. In januari geen enkel probleem. Passen staan ingesteld op wereld. Nieuw is nu dat je nu, net als in Nederland, met de chip op de pas moet betalen, maar zowel met de chip als met de magneetstrip worden de passen niet geaccepteerd. Meerdere passen, meerdere rekeningen. Ook ABN. :mad: Nog meer forummers recent tegen problemen aangelopen?

cloggie68
26-08-14, 19:58
Betalen lukte wel, zowel bij Walmart (192) als de Publix. Maar cashback lukte niet.

nicolea
26-08-14, 20:09
Wij konden alleen betalen bij de Publix met zowel de abn amro als de rabo bankpas...cashback ook geen probleem. Wallmart pakte de bankkarten beiden niet.

hrjhaan
26-08-14, 22:14
Wij konden ook niet bij de Wallmart pinnen met onze ABN passen. Bij de Publix en Target geen probleem. Tanken ging ook gewoon met de bankpas.

P9ol
26-08-14, 22:47
Wij konden afgelopen Juli ook niet betalen in de Walmart met onze pinpas.

Anita74
26-08-14, 22:57
Wij hadden ook diverse keren dat het niet lukte. Als de cassière van de Walmart het pasje handmatig scande, lukte het wel. Ook tanken ging bij ons niet, ook niet met de creditcard trouwens.

sunnyrojo
27-08-14, 00:13
afgelopen juli konden wij ook alleen betalen met bankpas van ING bij Publix en ook cashback, helaas bij Walmart niet

Frans_Natasja
27-08-14, 08:59
Wij zijn begin juli geweest maar konden met de ING pas wel pinnen en cashback bij de walmart.
Was soms wat moeite en geduld voor nodig maar lukte wel, swipen en met chip geprobeerd meestal pakte de pas hem met swipen.

jastsali
27-08-14, 16:42
Gisteren bij Target, US192-west wel kunnen betalen/pinnen, maar cashback lukte niet.

dejo
28-08-14, 15:16
Wij hebben de 1ste week van onze vakantie in juli overval kunnen betalen met de ING pinpas. Cashback bij Walmart en publix ook geen problleem. Maar opeens was het in de 2e week niet meer mogelijk zelf geld opnemen bij de atm ging niet. Natuurlijk contact gehad met ing, maar zij konden geen oplossing vinden voor ons probleem alles stond gewoon "goed" volgens de medewerker. Gelukkig haden we onze CC en mijn pinpas /debit card van de ABN deed het prima nergens geen problemen gehad, cashback ging ook zonder problemen.

Hermanus
28-08-14, 18:07
Wij konden afgelopen keer (mei 2014) niet met de ing bankpas betalen bij Walmart in st Cloud. Met de rabo bankpas ging het prima. Met de creditcards van ing en rabo ging het wel.

Maurice
29-08-14, 12:18
Wij zijn afgelopen weekend terug gekomen en konden bij Walmart, Target, Winn Dixie en Publix gewoon met ING pas kunnen betalen maar Cashback was niet mogelijk.
Lokaties Treasure Island, Clearwater, Kissimmee.

koenkamphuys
01-09-14, 22:37
Ik ondervond ook problemen bij het betalen met de ABN Amro pas (met werelddekking). Het probleem is ontstaan nu ze in Amerika de chip hebben ingevoerd. Sindsdien kun je niet meer de magneetstrip gebruiken als je een chip op je pas hebt (zoals wij), maar de chip wordt geweigerd. Ik ben er wel achter gekomen dat als de medewerker aan de kassa de magneetstrip "slide"t (aan ze eigen kant van de kassa) dat het wel werkt.

Dat leverde een vermakelijk ritueel op dat steeds hetzelfde ging.

1. eerst haalde ik hem door de slide
2. Dan in de chiplezer. Kassamedewerker laten zien dat de kaart werd geweigerd.
3. Dan zei ik: "It only works when you slide it" - en dat een collega van ze het heeft uitgevonden. Ongeloof aan de kant van de medewerker, die soms het ritueel nog een keer probeert omdat ze denken dat je het fout hebt gedaan. Maar goed, uiteindelijk nemen ze het van je aan en proberen ze het. En ja hoor, dan lukt het. Je kunt ook gewoon cashback vragen.

Ik dacht eerst dat de chips incompatible waren maar de chip van de creditcard deed het wel. En vroeg dan om de pincode van je creditcard. O ja, wat was die ook alweer?

Ik heb de ABN zojuist een vraag hierover gesteld.

elstars
02-09-14, 22:10
Gisteren boodschappen gehaald bij de Publix in Venice en betaald met Rabo wereldpas (debitcard). Geen probleem, ook cash back was mogelijk. Vandaag bij de Walmart in Venice lukte het betalen met deze zelfde pas niet, ook niet toen we hem in de chiplezer stopten. Toen de creditcard gepakt, ook van de Rabobank. Zowel bij het swipen door het apparaat ging het niet en ook niet met de chiplezer. Toen pakte de caissière de kaart op, typte handmatig het nummer, vervaldatum e.d in en konden we eindelijk betalen. Dat was wel even een raar moment. We hebben ook nog een ING pasje, we zijn benieuwd hoe dat gaat.

Fleurida
03-09-14, 00:03
Toen wij in Juni onze rondreis maakten wilde het ook niet met de chip. Wij kregen de betaalpas (debitcard) wel aan de praat door eerst onderin de chiplezer te steken en dan direct erachter aan te swipen. De cassieres kijken wel verbaasd maar het werkte!! Ook met cashback.

elstars
07-09-14, 03:11
Andere Walmart dan die van afgelopen week: geen problemen met de chipbetaling (met creditcard van de Rabobank die eerder veel problemen gaf). Wie snapt het nog?

hannie
07-09-14, 10:16
Hadden ze al wel de nieuwe pinapparatuur? Want nog niet alle Walmarts hebben die.

elstars
07-09-14, 15:28
Ja, met de nieuwe pinapparatuur in twee verschillende Walmarts hadden we dus in de ene wel en in de andere geen problemen met betalen.

elstars
11-09-14, 03:47
@Fleurida, bedankt voor de tip. Ook bij ons lukte het nu door de debitkaart eerst in de chiplezer te stoppen, er snel uit te halen en door de swiper te halen! Geen probleem mee gehad, het werkte goed. En ook nog met cash back.

PENPE
11-09-14, 09:11
Ik heb de ABN zojuist een vraag hierover gesteld. En.....wat was hun reactie ?

koenkamphuys
12-09-14, 21:26
Nou, ik moest ze eerst herinneren aan het feit dat ik ze een vraag heb gesteld... maar hier het teleurstellende antwoord.


Geachte heer Kamphuijs

Hartelijk dank voor uw Bankmail.

Dit probleem is bekend. Helaas ligt dit aan de automaten die in de betreffende winkels worden gebruikt. Deze kunnen de nieuwe chip niet goed lezen. Wanneer de ABN AMRO een klant spreekt, die een reis naar de Verenigde Staten op de planning heeft, zullen zij altijd wijzen op de CreditCard.

jastsali
18-09-14, 23:03
Inmiddels weer terug in Nederland. De afgelopen 3 weken voornamelijk de debitcard (ING en ABN-Amro) gebruikt bij WalMart/Publix/Target omgeving US27 en US192-west. Pinnen lukte meestal wel (soms na enige moeite) zowel met chip als magneetstrip. Cashback lukte echter niet. Betalen zonder cashback ging meestal wel goed, maar zodra we cashback wilden doen werd de transactie geweigerd. Ik snap er niet veel van, maar het lijkt me toch echt geen probleem van de pas niet kunnen lezen. Moet ergens een rechten-kwestie zijn. De vraag is dan: wie weigert de cashback: is dat de winkel of toch de bank.

Fleurida
14-10-14, 04:14
Zijn nu in Kissimmee, bij Walmart ligt het aan de apparaten. In één en dezelfde Walmart konden we bij de ene kassa wel met pin en betalen en cashbacken en drie kassa's verderop in dezelfde winkel lukte het niet. En in de Premium mall aan het einde van I-drive accepteerden ze in sommige winkels geen MasterCard terwijl de sticker met het logo op de kassa geplakt was. Maar dat ligt volgens mij aan de stommiteit van het winkelpersoneel in de betreffende winkels.

PENPE
14-10-14, 09:11
Ook wij hebben de afgelopen 4 weken regelmatig ( ook als test ) cashback gedaan met RaBo- en ABN-Amro Debitcards bij diverse filialen van WalMart/Publix/Target in de area van US27 en US192-West en de debitcard is nergens geweigerd. Soms moest de cashier m/v wel even een trucje uithalen maar uiteindelijk lukte het dan wel.


..Maar dat ligt volgens mij aan de stommiteit van het winkelpersoneel in de betreffende winkels.. Laten we het op onwetendheid houden, dat klinkt toch wel een stuk vriendelijker ;-)

Fleurida
14-10-14, 18:49
Onze MasterCard bankpassen en creditcards werden gewoon geweigerd terwijl de sticker op de kassa zat dus of het onwetendheid is weet ik niet........

wim19
17-10-14, 20:33
We zitten nu in Florida.
Tor nu toe zowel bij de Wallmart als bij de Target geen cashback kunnen doen.
Gewoon pinnen lukt wel.

Ta2 Gerrit
17-10-14, 23:43
Cashbacken lukt weer prima, zowel Target als Walmart. De strubbelingen eerder deze week lagen gewoon (ook volgens het personeel) aan de crabby automaten. Ook die dingen zijn aan slijtage onderhevig, ze worden volop gebruikt :cool:

hannie
04-11-14, 14:49
Wij hadden van de week weer problemen bij zowel Walmart als Target. Bij Walmart deed mijn cc en ING pas het niet. Ook bij Monique lukte het niet.
De supervisor werd erbij gehaald en ook aan de kant van de cassiere werd vanalles geprobeerd zonder resultaat.
Ik moest meelopen naar de klantenservice, daar deed ook mijn cc het niet maar mijn ING debitcard gelukkig wel.
Bij Target deed alleen mijn cc het.

Esther2013
04-11-14, 23:12
Vervelend zeg, hoewel....voor de mannen thuis wel een fijn idee Hannie! :p

hannie
05-11-14, 19:01
En vandaag deed m'n ING bankpas het bij dezelfde Walmart wel!

Zuiril
05-11-14, 23:15
Hoi,

Enige forumleden hadden het ook al bij de hand. Zojuist mijn pas proberen te gebruiken bij de Walmart in Palm Coast. Geswiped en debit aangeklikt en verder raden jullie het al ,geen betaling kunnen verrichten. Ook de optie nog geprobeerd om de pas onderin het apparaat te steken. Dat werkte ook niet, de cassiere heeft op haar kassa het ook nog geprobeerd.....uiteindelijk nog genoeg cash om af te rekenen.

Heeft iemand raad?...of moet ik de volgende keer op het apparaat i.p.v. debit maar credit aanklikken?...


Ik ben benieuwd naar de reacties, met dank, Erik.

Fleurida
05-11-14, 23:20
Hallo Erik, wij hebben dit deze zomer ook gehad. Wij staken hem onderin en als dat niet werkte swipen we hem direct. Dat werkte op dat moment. Een paar weken geleden waren we in de Walmart aan de 27 en daar verschilde het per kassa. Bij de één werkte wel en bij de ander niet. Je kunt proberen wat wij deze zomer gedaan hebben of anders een andere kassa proberen.

Zuiril
16-11-14, 06:10
Hoi, ik denk dat ik het nu wel weet met de ING!. ...vandaag bij de Walmart een betaling willen doen en daarbij ook nog een bedrag als cashback proberen te krijgen. Wat ik al dacht...het werd geweigerd....de 2e keer maar weer geswiped en nu alleen de betaling verricht...en nu geen probleem.

Ik denk dat de ING niet blij is als klanten Cashback gaan vragen....!..ze verdienen er dan niets aan....ontmoedigingsbeleid dus!

Wel nog een tip voor de mensen in Orlando/Kissimmee...ik haal mijn geld uit de ATM bij Sam's (een groothandel)...ondanks dat we geen klant zijn mogen we het apparaat toch gebruiken....kosten van de opname zit op de helft (1,75 dollar).

Ebelix
16-11-14, 13:26
Ga naar de Waha of Racetrack en de opnamekosten zijn gratis.

Zuiril
16-11-14, 16:39
Bedankt voor de tip Ebelix....die twee zitten heel dicht bij!!...

elstars
18-01-15, 22:05
We zijn net terug uit Florida en hadden dit keer geen enkel probleem met betalen met creditcard en debitcard en cash back bij de Walmart. Geen gedoe dus bij de kassa gehad. Het was de Walmart aan de Cortez Road in Bradenton.

jastsali
26-01-15, 20:29
Afgelopen 1,5 week geen problemen meer tegengekomen met onze debit-card bij Wal-Mart (Cagans Crossing, US27) en Target (US192-west). Ook cashback lukt weer, zelfs bij de self-service in WalMart. Dat hebben we nog niet eerder gehad.

Pris32
26-01-15, 20:37
Ik heb het nu al een paar keer voorbij zien komen. Misschien is het een rare vraag, maar wat bedoelen jullie met cashback? :o

Michael66
26-01-15, 21:00
Cashback = betalen aan de kassa met je kaart en daarbij geld "toe" krijgen. Dus bijv. voor $20 boodschappen doen, $70 "betalen" met je kaart en dus $50 cash terug krijgen aan de kassa.

Pris32
26-01-15, 21:06
Dus het is eigenlijk een soort van extra geld "pinnen" ipv dat je geld uit de muur moet trekken?

Fleurida
26-01-15, 21:37
Als je bij bijv. Walmalrt afrekent staat er op het schermpje: Cashback? Dan kun je "yes" intoetsen en het bedrag aangeven. Dan reken je je spullen af en krijgt de hoeveelheid geld die je aangegeven hebt van de cassiere. Dit is geld opnemen zonder de extra kosten van pinnen. Bijkomend voordeel is dat je middenkoers betaalt voor je dollars. :rolleyes:

Pris32
26-01-15, 21:41
Kijk dat wist ik dus nog niet. Weer wat geleerd:D
Wat handig dat deze mogelijkheid er is. Schrijf het meteen op mijn lijstje.

moonlight91
31-03-15, 12:20
heeft er iemand ervaring met de (dollar) SKRILL card van Mastercards
ik kreeg het advies om er een aan te schaffen
en als de koers zich (tijdelijk) toch wat hersteld er dollars op te zetten voor onze kerstvakantie
ik heb nu een hotel in Orlando geboekt (betalen in het hotel) bij Hotels.com
wat zelfs voor een Hilton Garden inn bij een koers van 1:1 nog een koopje is (kan echt voor dat bedrag met de kerst niet goedkoper zitten)
het is misschien idd wel handig als de koers echt nog verder dreigt te kelderen ,dit bedrag op een prepaid card vast te zetten

chili
31-03-15, 13:19
Geen ervaring met Skrill.. wij hebben een cash passport van Travelex. Online besteld bij GWK (online geen provisiekosten en tijdelijk korting op de kaart zelf). Ongeveer 40 minuten bij GWK zelf gewacht voordat alle administratie voor de kaart was verwerkt, maar dan heb je ook wat! Alles is makkelijk online bij te houden via een inlogsysteem. We hebben hem alleen nog online gebruikt, over twee weken weten we of hij ook in de winkels goed werkt!

knaapje
31-03-15, 14:25
Met het cashpassport mag je wel de eventueel bijkomende kosten goed in de gaten houden:

http://www.cashpassport.com/1/nl/nl/Informatie/Tarieven-en-limieten/

hannie
31-03-15, 15:55
Misschien heb je hier iets aan: http://www.creditcard-vergelijk.nl/creditcard/skrill.htm

Myrthle
31-03-15, 17:16
Ik heb een Skrill card en ben erg heel erg tevreden over. Overboeken van bankrekening naar Skrill card is ook erg makkelijk en gaat heel erg snel. Ik heb geen ervaring met de dollar card van Skrill, ik heb een euro card.

moonlight91
31-03-15, 17:43
volgens mij is het wel positief wat ik er over lees
als je geld via ideal naar de kaart stort ,word het aan de huidige wisselkoers in dollar omgezet
misschien maar doen!

corrus
31-03-15, 19:53
Volgens mij kost ermee betalen ook een bepaald percentage.

Mads2010
18-04-15, 18:11
Mss een stomme vraag...Maar als ik een Skrill Card met USD aanvraag kan ik dan wel gewoon vanuit een NL bankrekening € overmaken. Worden deze dan direct omgezet naar Dollars en hoe is de wisselkoers dan geregeld?

moonlight91
18-04-15, 21:04
Ja dat kan ik heb hem 3 weken geleden aangevraagd (zie een paar posts terug)
ik heb hem een dag of 7 na aanvraag ontvangen, en afgelopen vrijdag mijn pincode
en heb inmiddels via IDEAL (rabobank) er geld op gestort..je geeft het bedrag wat je wil storten
op in Dollars. En hij geeft dan direct het af te schrijven bedrag in euros aan
vorige week stond de koers 1.05 op het moment dat ik een bedrag overboekte
en kreeg het aan 1.03 wisselkoers
Er zitten daar verder geen kosten meer aan ver bonden
Overschrijven van een CC naar je skrill kost wel extra

flora45
15-05-15, 00:48
Bij Wallmart en 711 geen enkel probleem gehad met pinnen met Ing en ABN betaalpas, ook niet bij cashback.
Bij een groot aantal winkels en restaurants moesten we de credit cards gebruiken omdat het pinnen niet lukte
Dit was deze meivakantie...

elstars
16-05-15, 02:30
Wij zitten nu in Hudson. Betalen met debitcard van de Rabobank en de ING bij de Publix lukt niet meer, dus ook geen cash back. De creditcard lukt gelukkig nog wel.

jastsali
01-09-15, 04:02
Ja hoor, het is weer zo ver. De ING pinpas werkt weer niet bij Public, Target en Wal-mart. (omgeving 27 en 192-west). Met of zonder cash-back, magneetstrip of chip, maakt niets uit. Wordt weer overal geweigerd met mededeling in de display om met de eigen bank contact op te nemen.

elstars
01-09-15, 04:10
Dezelfde ervaring vandaag bij de Publix in Venice aan de Gulfcoast. Drie (!) pasjes deden het niet, waaronder 1 creditcard van MasterCard. De vierde (creditcard van VISA) bood uitkomst. Dit was wel een benauwd momentje. De Mastercard bleek het wel bij een andere kassa van diezelfde Publix te doen. Dit snap je toch gewoon niet meer?

jarjarbinks
03-09-15, 15:16
Vandaag succesvol kunnen betalen en cashback bij Publix op de US 27, hoe:

pas: nieuwere ABN AMRO met logo contactdoos pinnen
methode: slide rechts, dan Debit Debit kiezen, pincode ingeven, cashback aangeven en klaar.

paschip is dus niet gebruikt.

koenkamphuys
09-09-15, 08:26
Ik heb een identiek pasje (ABN Amro met contactloos functie). De enige manier om bij de Wal-Mart te pinnen blijft vor mij de chip-and-slide trick: eerst op de chip, wachten tot je 'not accepted' krijgt, dan slide en het werkt. Als ik eerst slide geeft het display aan dat ik de chip moet gebruiken.

jarjarbinks
09-09-15, 15:15
Ga onderstaande ook eens zo proberen.


Ik heb een identiek pasje (ABN Amro met contactloos functie). De enige manier om bij de Wal-Mart te pinnen blijft vor mij de chip-and-slide trick: eerst op de chip, wachten tot je 'not accepted' krijgt, dan slide en het werkt. Als ik eerst slide geeft het display aan dat ik de chip moet gebruiken.

jarjarbinks
10-09-15, 21:20
Het werkt koenkamphuys (http://www.floridaforum.nl/member.php?2248-koenkamphuys) .

Heb een ABN AMRO kaart gebruikt (nog niet met het logo van contactloos pinnen).
Eerst de chip in de lezer (onder het apparaat) gedaan. Kreeg een foutmelding dus eruit gehaald.
Daarna aan de zijkant de pas erdoor heen gehaald. Geen melding.
Krijg de vraag of je Debit kaart wil gebruiken en of je het eens bent met het bedrag (dus yes)
Daarna cashback aanklikken en het bedrag (max $50).
Dan de pincode en klaar is 'Kees' , ging dus prima en dus heb ik kunnen betalen en cashback bij de Walmart.

damian08
14-09-15, 15:16
Deze oplossing geld ook voor ING passen, wij hadden er dit jaar ook problemen mee totdat de cassier van de Walmart zei dat we de kaart moesten swipen.
Dit werkte dus, maar niet altijd. We hebben ook een keer van kassa moeten verwisselen omdat deze de passen (incl creditcard) niet pakte. Maar eenmaal bij de andere
kassa deed hij het weer wel. Het is af en toe een beetje een gegoochel, maar de aanhouder wint ;)

koenkamphuys
14-09-15, 20:03
Daarna cashback aanklikken en het bedrag (max $50).

Grappig, ik mag $100 extra pinnen. Verschil moet er zijn.

BTW ook de pinfunctie van de self checkouts van de walmart doen de chip-and-slide trick, maar dat levert wat minder verbaasde cassières op.

knaapje
15-09-15, 00:12
Koen .
Heb jij wellicht een Amerikaanse pinpas?

koenkamphuys
15-09-15, 08:20
Ja die heb ik ook. Maar met mijn ABN Amro pasje kan ik 100 dollar bijpinnen. Met mijn Amerikaanse bankpas ook.

keesvankleef
07-02-16, 14:59
Ik ben nu in Orlando ik kan overal pinnen met mijn ABN pas behalve bij Wal-Mart weet iemand de oplossingen?

Fleurida
07-02-16, 15:39
Hallo Kees, dit staat ook in dit topic. En de oplossing erbij;)

http://www.floridaforum.nl/images/icons/icon1.png Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target
Toen wij in Juni onze rondreis maakten wilde het ook niet met de chip. Wij kregen de betaalpas (debitcard) wel aan de praat door eerst onderin de chiplezer te steken en dan direct erachter aan te swipen. De cassieres kijken wel verbaasd maar het werkte!! Ook met cashback.

jarjarbinks
07-02-16, 16:13
Staat inderdaad bij de aangegeven topic:

Eigen ervaring:

eb een ABN AMRO kaart gebruikt (nog niet met het logo van contactloos pinnen).
Eerst de chip in de lezer (onder het apparaat) gedaan. Kreeg een foutmelding dus eruit gehaald.
Daarna aan de zijkant de pas erdoor heen gehaald. Geen melding.
Krijg de vraag of je Debit kaart wil gebruiken en of je het eens bent met het bedrag (dus yes)
Daarna cashback aanklikken en het bedrag (max $50).
Dan de pincode en klaar is 'Kees' , ging dus prima en dus heb ik kunnen betalen en cashback bij de Walmart.

WendyFL
10-02-16, 23:28
Handig om te weten dit! Afgelopen zomer had ik af en toe wel geluk met betalen maar soms ook niet bij de walmart. Ik was aan het wisselen met de chip en het swipen en nu begrijp ik waarom het soms wel lukte en soms niet.

koenkamphuys
01-06-16, 19:59
Laatste keer werkte de chip-and-slide trick niet meer bij de Walmart. Het lukt me bij bijna alle winkels met de ABN pinpas te betalen, ook als die een chiplezer hebben, maar niet bij de Walmart. Ik heb uiteindelijk maar met de (ANWB/Visa) creditcard betaald, ook met de chiplezer, en dat lukt wel. Maar ik kreeg niet meer de optie voor cashback.

Misschien komt het doordat ik inmiddels een andere bankpas heb gekregen (model contactloos betalen).

Niels82
01-06-16, 20:06
Mij lukte het dus ook niet meer bij de Walmart helaas.
Waar het nog wel werkt is de publix, daar kun je wel nog gratis geld opnemen.

elstars
01-06-16, 21:28
Walmart lukte bij ons ook niet afgelopen maand. We zaten op 3 plekken: zuiden (Homestead), Palm Coast bij St Augustine en Venice aan de Gulfcoast. Walmart ging steeds niet, Publix deze keer wel, met ook cash back. Bij Publix hadden we de vorige vakantie veel problemen, maar die lijkt nu goed te gaan. We hadden dezelfde bankpas in beide vakanties.

jastsali
01-06-16, 22:24
Wij ook niet meer (2 weken geleden) bij WalMart aan US27 (Clermont). Het viel ons op dat het Maestro logo op onze bankpas niet staat vermeld bij het rijtje logo's bij de WalMart kassa. Het MasterCard logo staat er wel tussen maar geen Cirrus en geen Maestro. Zou het daar misschien aan liggen, want dan worden onze NL passen simpel niet bij WalMart geaccepteerd.

EIQ
17-07-17, 00:17
Afgelopen week (3 t/m 11 juli 2017) waren wij in Florida. Cash pinnen met cash-back lukt helaas niet meer bij de Walmart. Nog wel bij de Publix: bankpas erin en hij vraagt al meteen om cashback $20 of $50 of "another amount". Kies het laatste en je kunt max $75 'opnemen' per keer. Twee keer achter elkaar naar binnen lopen werkt ook.

Daarnaast kochten we in Miami-Beach wat te drinken bij CVS Pharmacy. Het was te druk bij de kassa dus kozen we voor de self service. Hier stonden een stuk of tien automaten en die geven ook een cashback van max. $40.

Dit deden wij met een Rabo bankpas.

Roy Reuter
25-07-17, 16:26
Misschien een hele stomme vraag, maar wat houdt cashback precies in dan, in dit geval?

Digitalman
25-07-17, 17:49
Stomme vragen bestaan niet. Een cash back is dat je meer pint dant je verschuldigd bent en het meerdere in cash uitgekeerd krijgt. Dus als je in een winkel $10 moet betalen, pin je $50 en krijg je $40 cash back.

AlexFL
25-07-17, 22:08
Misschien een hele stomme vraag, maar wat houdt cashback precies in dan, in dit geval?


Dat wat wij in NL "bijpinnen" noemen, noemt men in daar "cashback"

jarjarbinks
26-07-17, 00:41
Voordeel hiervan is dat je geen kosten betaald, dit ten opzichte van de meeste pin automaten.

Roy Reuter
31-07-17, 14:56
Oh okay, dus gewoon bij de kassa aan de cassiere doorgeven dat ik cashback wil dan ofzo?

Ta2 Gerrit
31-07-17, 20:55
Dat is niet nodig, verschijnt vanzelf in he scherm als je met de pin afrekent.

Ed & An
03-08-17, 15:29
Pinnen met ING werkte bij ons in Kissimmee bij Walmart in 2015 soms wel en soms niet. Dus iets is schijnbaar bij hun veranderd. Jammer, toch wel erg handig zo met je pinpas.

EIQ
09-10-17, 04:31
Nadat we een week hiervoor in Boston en omgeving en Vermont waren waar we bijna overal cash back konden krijgen tijjdens het pinnen, zitten we nu in Florida Sarasota.

In tegenstelling tot in juli jl. kunnen we nu hier bij iedere Walmart pinnen met cash back. Het schijnt weer te werken! Althans met onze Rabopassen. Andere hebben we niet.

Bij betalen steek je je pinpas onder in de reader. Hij vraagt direct of je een cash back wil. Kies het bedrag of 'another amount' en kies voor $75 of $100. Daarna vraagt hij of het bedrag dat je gekozen hebt klopt. Als je dit bevestigd kun je daarna je pin ingeven en verschijnt 'approved' en kun je je pas verwijderen. Van de cashier krijg je het bedrag zonder blikken of blozen. Desgevraagd in kleine coupeuse.

Ta2 Gerrit
09-10-17, 18:56
Mooi om te horen, we gaan het volgende maand gelijk proberen ;)

arno
09-10-17, 20:32
met de ing pas deed hij het nog niet bij de walmart 2 weken terug

keesvankleef
10-10-17, 09:37
Bij elke Walmart omgeving Orlando de laatste 4weken met abnamro pas gepint.

Zuiril
10-10-17, 11:57
Bij elke Walmart omgeving Orlando de laatste 4weken met abnamro pas gepint.
Heb je ook nog cashback kunnen krijgen?

corrus
10-10-17, 18:53
Met Credit Card kun je géén Cash Back krijgen.
Met een Debet Card (dus je eigen pinpas van de bank (NL) wel.

EIQ
11-10-17, 04:17
Voordeel hiervan is dat je geen kosten betaald, dit ten opzichte van de meeste pin automaten.

Een ander voordeel is dat je een iets lagere koers betaald dan met de creditcard. Althans bij onze Rabo Totaalpakket Goldcard pinpassen. Daar staat wel tegenover dat als je met de creditcard betaald je non-food aangeschafte spullen verzekerd zijn.

keesvankleef
11-10-17, 08:58
Ja kon kiezen tot 100 dollar.

Fleurida
19-11-17, 20:14
Net bij de Walmart aan de 27 geweest en daar werkt het pinnen nog steeds niet.

Even een update: bij de Walmart aan de 535 net gepind met cashback. Daar werkt het dus wel.

PENPE
21-11-17, 22:38
Bij de Walmart op de Hwy192 konden wij ook gewoon cashbacken :-)

Ta2 Gerrit
15-03-18, 14:45
Jeeeej, het is weer gelukt. Bij de Walmart om de hoek (US27 - Four Corners) gepind, bij selfservice Scan & Go, en cashback gekregen. 'T word nog wel wat daar :o

Cindy1969
16-03-18, 03:18
Bij mij ook gelukt vandaag. Ook bij selfservice Scan & Go, geen cashback gedaan, maar kon wel pinnen met mijn Rabo pas.
Was bij een Walmart in Cocoa Beach.

Ta2 Gerrit
23-03-18, 21:00
De Wondere Wereld die Walmart heet. Lukte het vorig week nog zonder problemen (zie 2 posts hierboven), deze week was het weer hommeles aan de US27, nu bij de andere Scan & Go in dezelfde winkel. Vandaag waren we er weer, voor wat laatste boodschappen, en besloten het toch maar weer te wagen, nu wederom bij Scan & Go nummer 1, die aan de kant van Pharmacy, en verduld, hier lukte het wel weer. Gelukkig weer wat zakcenten in de knip :o

Fitzroy
23-03-18, 22:26
Wij hebben dit jaar nergens problemen ondervonden bij Walmart Scan & Go in Cape Coral. 3 vestigingen en probleemloos kunnen pinnen met vraag om cashback.

arno
24-03-18, 16:00
van de week ook geprobeerd bij de walmart hoek 27 192 maar de ing pas doet het nog steeds niet. gelukig ook nog een pas van de boa en das geen probleem natuurlijk.

Gerjo 2016
24-04-18, 03:20
Wijn zijn bij de nieuwe Walmart net voor Formose Garden en daar gewoon met de ing pinnen en cashback
Bij de walmart in kissimmee einde 192 zeggen wij daar ging het niet nog niet eens pinnen laat staan cashback

Gex
07-05-18, 20:22
Bij de Walmart in Homestead lukte het 2 weken geleden niet met Rabo maar wel met ING.

EIQ
09-05-18, 00:48
Net terug uit Miami en Orlando. Nergens problemen gehad met bij pinnen (cashback). Behalve bij de Walmart In Clermont hoek 27/192. Hier zijn we meerdere keren (8+) geweest. Soms pakte hij de pas (Rabo van verschillende medereizigers, dus verschillende rekeningen) en andere keren moesten wij hem drie keer opnieuw aanbieden. Steeds riep de automaat 'pin ok' en daarna 'declined'. Na drie pogingen was het 'approved'. Dit gold zowel voor de standaard kassa als de "Scan & Go". Tip: Als hij 'declined' aangeeft haal de pas eruit, kies opnieuw voor debet/creditkaart, voor de pas opnieuw in, kies de gewenste cashback en wacht geduldig af. Niemand die je kwalijk neemt dat het drie keer moet voor resultaat.

bollie763
01-12-18, 00:03
Is een debetcard hetzelfde als een prepaid credit card? En zo ja heeft er iemand ervaring met Best Deal (mastercard) prepaid card?

hannie
01-12-18, 10:08
Een debit card is je gewone bankpas, dus geen credit card. Voor een pre paid credit card kun je eens naar Revolut kijken. (is hier ook een topic over)

bollie763
02-12-18, 12:31
dankjewel ik ga het topic opzoeken

Mattie
03-12-18, 10:45
Revolut is top, maar in principe zou iedere (pre-paid) CC moeten werken. Houd er wel rekening mee dat dit bij autohuur wel lastig kan zijn omdat je je borg ook daadwerkelijk "kwijt" ben. Je kan natuurlijk ook altijd een gewone CC aanvragen vaak het eerste jaar gratis. Als je aangeeft dat het bedrag iedere maand automatisch afgeschreven mag/moet worden betaal je geen rente!

Frans1949
06-12-18, 17:03
Revolut is top, maar in principe zou iedere (pre-paid) CC moeten werken. Houd er wel rekening mee dat dit bij autohuur wel lastig kan zijn omdat je je borg ook daadwerkelijk "kwijt" ben.


Klopt helemaal.
Revolut is prima en kan een hoop geld besparen maar werkt absoluut niet bij het huren van een auto.

Frans1949
06-12-18, 17:14
Ik ben toch van mening dat je altijd een back-up creditcard moet hebben.
En ik zorg ook altijd voor wat cash geld op zak.
Just in case. :rolleyes:

Roy Reuter
07-12-18, 14:23
De afgelopen 5 weken is het mij niet gelukt te "cashbacken" bij meerdere Walmarts met mijn ABN pas. Bij Target is het wel steeds gelukt.
Mijn parner had hetzelfde probleem.

Ta2 Gerrit
10-12-18, 09:56
Dat is en blijft altijd een verrassing bij Walmart :D De ene keer lukte het wel bij "kassa 3", een paar dagen later weer niet. Andere kassa; insteken, alles invullen, not approved ! Nog een keer er in jassen en daar is de $100,-. Bij de WM Liquor Store; idem :o Mooie sport, die cashbackjacht.
En inderdaad, bij de Target is het nooit een probleem.

Gerjo 2016
15-12-18, 05:01
We waren bij de publix geen probleem gratis cashback
De walmart aan de 192 deed helaal niks
Target geen probleem

PENPE
15-12-18, 13:51
We waren bij de publix geen probleem gratis cashback Gratis cashback , dat wil ik ook wel ;-)

Ebelix
17-12-18, 10:59
Heeft het wel of niet lukken van de cashback bij de Walmart niet te maken met hoeveel wisselgeld er in de kassa aanwezig is? Bij weinig wisselgeld geen cashback en bij genoeg wel?

Het is zo enorm wisselvallig wanneer het wel en wanneer het niet lukt.

Ta2 Gerrit
17-12-18, 14:48
Geen idee. Ook de dames/heren achter de kassa weten het desgevraagd niet.
"Sometimes it works, sometimes not, beats me. It's one great mystery" :confused: