PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat nog te doen in Orlando?



loesje
01-11-11, 11:28
Vorig jaar hebben we het volgende gedaan:
Magic Kingdom, Discovery Cove, Titanic Museum, Florida Mall (nog enkel enkele andere mall in orlando), Universal Studio's, seaworld, Animal Kingdom.

In januari plannen we: Island of Adventure, Epcot, Hollywood studio, Legoland, een diner show en old town.

Zijn er nog dingen die we absoluut niet mogen missen?
Waterpretparken staan er niet op omdat we in januari zijn en die zijn dan niet open.
We zijn nog niet in downtown Orlando geweest. Is daar iets te zien? Of bestaat dat misschien helemaal niet 8-[

SpaceAce
01-11-11, 11:32
Waterpretparken staan er niet op omdat we in januari zijn en die zijn dan niet open.

Blizzard Beach en Aquatica zijn volgens mij gewoon open...

loesje
01-11-11, 11:41
ik heb ook een beetje schrik of het er warm genoeg voor zal zijn

corrus
01-11-11, 11:57
Het water van de zwemparken in Orlando wordt op 28graden Celsius gehouden

Bqtje
01-11-11, 11:57
Kennedyspace , Buschgarden , bezoek aan Cocoa Beach , tochtje met airboat .

Ik had ergens op dit forum gelezen dat in downtown Orlando niks te zien is , alleen maar hoge kantoorgebouwen . :roll:

trails
01-11-11, 12:03
Gatorland vonden wij ook heel leuk voor een halve dag. Ook St. Augustine vonden we heel erg leuk en is te doen in een dagtocht vanuit Orlando.

florida fans
01-11-11, 12:51
Dag Loesje,

Adviseren kunnen wij niet want we moeten nog naar Florida.
Wij gaan in Februari naar Florida voor de 1e keer en zijn nog op zoek naar 1 Disney park. We hebben geen kinderen en er hoeven niet al teveel attracties te zijn. Wegens lichamelijke beperking. Welke zou je dan aanraden? Verder doen we Discovery Cove, Seaworld en Universal studio's. En een minicruise naar de Bahama's.

Jullie alvast superveel plezier!!!

Groetjes Florida Fans

loesje
01-11-11, 12:57
Kennedyspace , Buschgarden , bezoek aan Cocoa Beach , tochtje met airboat .

Buschgarden doen we ook dit jaar.
Coca beach en airboat tocht hebben we vorig jaar al gedaan.
Kennedyspare is niet ons ding.

Ik ben echt op zoek naar activiteiten in Orlando. Zaken alla dinner show of old town.


Gatorland vonden wij ook heel leuk voor een halve dag. Ook St. Augustine vonden we heel erg leuk en is te doen in een dagtocht vanuit Orlando.
We hebben al een alligartorfarm bezocht vorig jaar. Zal Gatorland dan nog leuk zijn. Is dat niet min of meer hetzelfde?


Dag Loesje,

Adviseren kunnen wij niet want we moeten nog naar Florida.
Wij gaan in Februari naar Florida voor de 1e keer en zijn nog op zoek naar 1 Disney park. We hebben geen kinderen en er hoeven niet al teveel attracties te zijn. Wegens lichamelijke beperking. Welke zou je dan aanraden? Verder doen we Discovery Cove, Seaworld en Universal studio's. En een minicruise naar de Bahama's.

Jullie alvast superveel plezier!!!

Groetjes Florida Fans
Ik heb er nog maar 2 gedaan, de andere 2 doen we dit jaar dus daar kan ik nog niets op zeggen.
Ik zou voor Animal kingdom gaan: leuke shows en een leuke safari tocht waar je langs alle dieren komt.

Bqtje
01-11-11, 13:08
de Arabian Nights dinner show hebben wij 2-jaar terug gedaan . Spijtig genoeg hadden wij slechte plaatsen ( ergens in een hoek ) en het eten was ook niet zo lekker . De show zelf was te doen , maar zeker niet voor een 2de keer .
Vrijdag- of zaterdagavond in Oldtown Kissimmee is wel de moeite , leuke sfeer en prachtige oude auto's . Ook de kermis is eens de moeite om te zien , meestal oude molens , maar zoals ik al schreef : leuke sfeer .

Ebelix
03-11-11, 03:01
Er zijn in Orlando zeer goede kunstmusea. In winter park kan je een leuke rondvaart doen en het centrum is leuk om doorheen te lopen. Ook hier is een museum met heel veel Tiffany kunst.

kathy
11-11-11, 23:16
Hallo Loesje,

Wij gaan altijd ook even langs Celebration, een stadje dat Walt Disney heeft ontworpen en wat het goede leven van vroeger symboliseert. Hier is een goed sushi restaurant en een Starbucks met een lekkere bak koffie. Ook leuk om gewoon door heen te wandelen.

Verder ligt op een half uurtje rijden van Disneyworld de Yellow Dog Eats café. Dit is een super klein restaurantje waar je super lekker kunt eten en waar het ook nog eens gezellig rondsnuffelen is. Gewoon leuk om langs te gaan en even helemaal uit de drukte te zijn.

's Avonds is het altijd goed toeven in een van de mini golf banen. Midgetgolf in Orlando is echt niet zo suf als die Nederlandse banen. Vaak zijn er mooie waterpartijen en bij enkele kun je nog wat levende alligators voeren. (tja, toeristisch is het wel)

Dan gaan wij ook altijd één keer eten bij het Churrascaria Brazil Steak house. (5648 International Drive,Orlando) Niet te verwarren met Texas de Brazil. Dit is wel wat prijzig maar iets wat wij hier in Nederland nog nooit hebben gezien. "lekker mannen" lopen met enorme gegrilde vleesspiezen langs de tafels en als je er wat van wilt hebben leg je je "stoplicht bordje" op groen. Heb je even genoeg vlees gehad en wil je van het goede buffet wat hebben of wil je gewoon niet gestoord worden leg je je stoplicht op rood, dan laten ze je met rust.

Ben je al eens in Wonderworld geweest ? Later op de avond is er ook een Stand up comedy show. Dit het is het pand aan International Drive dat op zijn kop staat. Hier kun je allerlei dingen ervaren of doen. Beleef een orkaan, aardbeving, denk een balletje naar de overkant, maak muziek met je voeten etc. Lekker koel binnen.

Succes en veel plezier met je voorbereidingen.

Kathy

pama
12-11-11, 10:43
Wij vonden Church Street (=down town Orlando) gezellig.
Church Street is een auto-vrije straat met restaurants, bars en live Jazz-muziek.
Is wel alweer een aantal jaren geleden, maar zo te zien op internet niet veel veranderd..

corrus
12-11-11, 17:51
Aan Church Street mis je helemaal niets (meer)
Men heeft nog geprobeerd om het geheel op te frissen, maar is niet echt gelukt...
'T is nog steeds een "dump"

sonja
12-11-11, 18:51
We zijn er zo'n 15 jaar geleden geweest toen was het gezellig. Wat is er met Churchstreet (station) gebeurd, weet jij dat Corrus?

corrus
13-11-11, 02:50
Er kwam toen heel veel criminaliteit, (te veel mensen per vierkante meter)
Verscheidene moorden en roofovervallen en bovendien was drugsgebruik daar de gewoonste zaak...
Waardoor omzetten vaak naar helemaal nul gingen...
Toen hebbe ze Church Street gesloten.