PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Roberto_: Mei 2012



Roberto_
28-10-11, 11:42
Hee,

Ja, twee jaar geleden voor het eerst gegaan en het Florida-virus heeft ons ook te pakken gekregen! We gaan dus dit jaar terug en verder dan Orlando! Spannend met meer uitzoekwerk maar hier is onze planning:

Vertrek 11 mei richting New York.
Vervolgens 4 dagen in New York verblijven.
Woensdag 16 mei pakken we de trein richting Washington (misschien reizen we om via Philadelphia).
Daar blijven we twee nachten zodat we de donderdag en vrijdag hebben om de stad te verkennen.
Vrijdagavond vliegen we door naar Orlando om daar 5 dagen ons te vermaken. Vervolgens rijden we naar Naples door op onze tocht naar Key West. Hier willen we dus twee dagen over doen.
Daar willen we 2,5 dag blijven om vervolgens terug te rijden naar Miami en daar 1 nacht te verblijven (Miami hebben we al een dagtour naar gedaan, maar willen er nog een avond de sfeer proeven).

Schema:

11 mei - Vliegreis A'Dam - NYC
12 Mei - NYC
13 Mei - NYC
14 Mei - NYC
15 Mei - NYC
16 Mei - Treinreis Philadeplhia - Washington
17 Mei - Washington DC
18 Mei - Washington DC - avondvlucht Orlando
19 Mei - Orlando
20 Mei - Orlando
21 Mei - Orlando
22 Mei - Orlando
23 Mei - Orlando
24 Mei - Orlando - Naples
25 mei - Naples - Key West
26 Mei - Key West
27 mei - Key West
28 mei - Autotocht naar Miami
29 mei - Terugvlucht naar Amsterdam

Ben benieuwd wat jullie vinden!

Sunshine State
28-10-11, 11:50
Ik denk dat jullie een wereldtrip maken ;-)
Ziet er naar uit dat je van alles opsnuift, errug leuk.

Nog veel voorpret.

SpaceAce
28-10-11, 11:55
Hoe doe je dat dan met de auto als jullie naar Key West gaan met de boot? Gewoon in Naples inleveren en dan in Key West weer opnieuw huren?

Roberto_
28-10-11, 12:07
Hee,

Wij waren van plan om gewoon de route met de auto te rijden.
Naples is een tussenstop op deze route gesuggereerd door ons reisbureau.

Als jullie hier andere suggesties over hebben zijn deze welkom.

SpaceAce
28-10-11, 12:14
Woeps, verkeerd gelezen :oops: Ik las alleen iets met 'tocht' en toen heb ik er zelf dus BOOTtocht van gemaakt. Handig, dyslexie ](*,)

Wat overigens niet wegneemt dat Naples-Key West een behoorlijk stukje rijden is. Zeker als je ook nog iets wilt zien onderweg.

In 2007 was dit in eerste instantie ook onze autorit, maar uiteindelijk is het Naples-Key Largo | Key Largo - Key West geworden. En daar ben ik achteraf heel blij mee geweest. Doordat we nog een Airboattour hebben gedaan en shark Valley wilden bezoeken kwamen we pas laat in Key Largo aan. Had er niet aan moeten denken om die hele tocht nog naar Key West te moeten (en dat wellicht al in het donker). De rit naar Key West over The Keys is een behoorlijk lange saaie weg. Vaak maar één baan om te rijden (dus geen inhaalmogelijkheid. Heel af en toe komt er zo'n mogelijkheid langs), dus tref je een langzame auto voor je, ben je lang onderweg.

Roberto_
28-10-11, 12:20
Haha bedankt. Ik schrok al, dacht dat ik iets gemist had. ;)

Iemand nog tips of activiteiten onderweg? Bewust ervoor gekozen om eerste week de steden te bezoeken en de tweede week heerlijk van de Sunshine te genieten ;)

SpaceAce
28-10-11, 12:38
Huur een fiets op Key West! Ik vond dat echt relaxt.

PS, wellicht haal je nog tips uit ons reisverslag? http://halloweenflorida2011.wordpress.com/
We zijn helaas nét terug (afgelopen zondagochtend) :cry:

Roberto_
28-10-11, 12:46
Oei net terugkomen dat is de ergste periode, sterkte komende weken ;)

We zullen het reisververslag van het weekend eens doornemen!

trails
30-10-11, 15:15
Ik zou van Orlando naar Key Largo rijden (en Naples overslaan) zodat je daar misschien nog iets kunt doen (glass bottom boat of snorkelen) en de dag erna lekker relaxt naar Key West met een stop op Bahia Honda State Park (zooooo mooi).
Wat gaan jullie in NYC doen? Wij gaan 3 dagen in februari, aan het eind van 3 weken Orlando.

Roberto_
31-10-11, 14:22
Hee,

Ik denk dat we beide doen. Een nacht in Naples, dan naar Key Largo, en dan 2 nachten in Key West. Zo kunnen we veel stoppen en veel onderweg zien.

Deze hele reis is geboren uit plannen voor een stedentripje NYC (onder het nom van: nu we er toch zijn) en we gaan daar gewoon paar dagen rondlopen, sfeer opsnuiven en dergelijke. Genoeg te zien denk ik zo!

Roberto_
06-11-11, 21:27
Hier en daar wat aanpassingen.

Ik hoor wederom graag jullie reacties.

11 mei - Vliegreis A'Dam - NYC
12 Mei - NYC
13 Mei - NYC
14 Mei - NYC
15 Mei - NYC
16 Mei - Treinreis Washington - om via Philadelphia
17 Mei - Washington DC
18 Mei - Washington DC - avondvlucht Orlando
19 Mei - Orlando
20 Mei - Orlando
21 Mei - Orlando
22 Mei - Orlando
23 Mei - Orlando
24 Mei - Orlando – Via kustlijn zuidwaarts, overnachten in Ft. Lauderdale
25 mei – Ft. Lauderdale - Key Largo
26 Mei – Key Largo - Key West
27 mei - Key West
28 mei - Autotocht naar Miami + overnachting
29 mei - Terugvlucht

2theUSA
08-11-11, 10:29
Hoi Roberto,

Dit jaar was ik samen met mijn man 3 dagen in Naples.
Wij zijn toen naar o.a. Marco Island geweest om de met Captain Ron (www.evergladesjetskitours.com/Capt.Rons/Home.html) een supergave dolfijnen jetskitour tocht in het gebied van Ten Thousend Islands te doen. Je ziet gegarandeerd veel dolfijnen en vaak ook manatees. De tocht gaat niet om zo hard mogelijk te jetskiën, maar om zoveel mogelijk wildlife te zien. Wij kunnen het echt van harte aanbevelen.

Afgelopen zomer zijn wij van Naples naar Key Largo gereden, overnacht in het Mariott Beach resort, die afstand was goed te doen. Op weg naar Key West moet je het Morada Bay Cafe op Isla Morada even aan doen voor een hapje of drankje.

Je vindt dit alles en meer terug in ons reisverslag 2011, misschien heb je daar wat aan.

Groet Christa

2theUSA
08-11-11, 10:31
Hoi Roberto,

Ik zie na het plaatsen van het bericht dat jullie het schema omgegooid hebben en Naples overslaan. Jammer maar helaas.

trails
08-11-11, 17:00
Lijkt mij een prima schema. Je kunt zo nog wat dingen bekijken in Fort Lauderdale en Miami, maar de tijd is beperkt dus je moet wel een keuze maken.

Roberto_
11-11-11, 12:21
@2theUSA:

Na meerdere adviezen toch het originele plan terug genomen, dus we gaan die nacht toch via Naples.

Tans4USA
11-11-11, 12:52
Wat een leuk reisschema en goede keus om Naples aan te houden.
Naples en Marco Island zijn zeer de moeite waard.
Veel plezier met de voorpret.

Roberto_
18-11-11, 17:19
Het is geboekt. Nu verder inplannen van de dagen!