PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Frans45: Miami-Las Vegas 2011



Frans45
20-10-11, 15:31
Na 2010 en 2011 gedurende de paasvakanties kunnen we helaas in 2012 gedurende die periode niet met onze dochter en schoonzoon ( Patgooss ) en onze kleinkinderen van 11 en 9 jaar naar Florida, Davenport.
De kinderen krijgen niet voldoende vrij om een leuke vakantie te hebben.
Wat nu?
Wij wilden wel eens een cruise maken waar we op het forum ook veel over hadden gelezen.
Wel na veel zoekwerk hebben wij het volgende gevonden.

Heenreis : Vertrek vanaf Brussel dd 24-03-2012 om 09:30 uur
Aankomst Barcelona om 11:25 uur Iberia 5792
Vertrek Barcelona om 13:30 uur
Aankomst Miami om 19:10 Iberia 6127
Overnachting in het Runway Inn Miami Int Airport.
25-03 Inschepen voor Cruise met de Carnival Valor.
26-03 Aanleggen in Key West
27-03 Cruisedag op zee
28-03 Aanleggen in Grand Cayman, Cayman Eilanden.
29-03 Aanleggen in Ocho Rios, Jamaica.
30-03 Cruisedag op Zee.
31-03 Aanleggen en ontschepen in Miami.
Overnachten in het Runway Inn Miami Int Airport.
01-04 Vertrek naar Las Vegas.
Vertrek Miami om 16:45 uur
Aankomst Dallas om 18:35 uur AA 544
Vertrek Dallas om 20:05 uur
Aankomst Las Vegas 21:05 uur AA 1595
Overnachting in de Stratosphere Tower
02-04 Overnachting in de Stratosphere Tower
03-04 Overnachting in de Stratosphere Tower
04-04 Overnachting in de Stratosphere Tower
05-04 Richting San Francisco
06-04 Aankomst San Francisco.
Overnachting in La Luna Inn, a C-Two Hotel in Lombard Street.
07-04 Bezichtigen van San Francisco.
Overnachting in La Luna Inn, a C-Two Hotel in Lombard Street.
08-04 Richting Las Vegas
09-04 Aankomst Las Vegas.
Overnachting in Excalibur Hotel.
10-04 Overnachting in Excalibur Hotel.
11-04 Vertrek naar Brussel.
Vertrek Las Vegas om 15:25 uur
Aankomst Chicago om 20:55 uur AA 1708.
Vertrek Chicago om 21:45 uur.
Aankomst Londen HR 0m 11:25 uur AA 98.
Vertrek Londen HR om 14:05 uur
Aankomst Brussel om 16:15 uur AA 6456

De reis is geboekt en ook de vermelde hotels
De Cruise is geboekt
Er moeten nog 2 hotels geboekt worden voor 05-04 en 08-04.
De bezienswaardigheden voor zowel het verblijf in Las Vegas als de rit naar en vanaf San Francisco liggen globaal vast.

Wij zullen een verslag op het forum gaan bijhouden over onze belevenissen

Frans45

Njit
20-10-11, 17:14
Druk schema. Waarom willen jullie SanFran er tussen plaatsen? Het lijkt nu een beetje op twee vakanties in 1.

Frans45
20-10-11, 18:57
Eigenlijk zijn het ook 2 vakanties, maar dan gecombineerd.

1ste een cruise en daarna wat NP inclusief Las Vegas en San Fran.

Later dit jaar willen we nog voor 2 1/2 of 3 weken naar Davenpoort.

Frans 45

Ta2 Gerrit
20-10-11, 20:39
Wat ik even niet begrijp is dat jullie naar San Francisco gaan (ik neem aan via Yosemite) en dan terugkeren naar Las Vegas. Het is een mooie rit, dat is wel zo, via Mammoth Lakes. Of via Death Valley, maar dat trekt mij minder.

Maar waarom niet een dag langer in LV blijven en dan naar SF en van daar uit naar huis.
Of is de roundtrip bewust zo gepland ?

Frans45
21-10-11, 10:20
Gerrit,

Even een kleine verklaring waarom wij tot deze vakantie planning zijn gekomen.
Wij zijn nog een jong stel van 66 en 62 jaar, dat geeft ook bepaalde belemmeringen in dingen zoals het lopen in bepaalde omgevingen en het liefst alles van te voren geregeld te hebben.
Nadat de voorjaarsvakantie bekend was konden wij helaas niet naar onze vertrouwde omgeving, de villa, in Davenport
Mijn vrouw wilde al lange tijd op een schip van minimaal 10 verdiepingen een cruise maken en ik wilde wel eens iets meer zien van de westkust en Las Vegas.
Nadat ik terug was van een korte vakantie van 7 dagen New York met mijn buurman van 74 jaar hebben wij besloten om onze wensen eens in daden om te zetten.
Allereerst hadden wij een cruise gepland vanaf New Orleans en van daaruit een rit te maken van 17 dagen richting de westkust van ruim 1800 miles.
Van verschillende kanten kreeg ik het advies om een cruise vanuit Florida te nemen.
Zodoende zijn wij tot deze planning gekomen
De overnachtingen in LV willen wij als uitval basis gebruiken om het e.e.a. in de omgeving te zien.
Indien er iemand is die ons advies kan geven dan horen wij dat graag.
Over de rit naar SF willen wij 2 dagen doen. Ook hier horen wij graag advies.
In SF waar wij 2 overnachtingen hebben is het lijstje wat wij willen zien compleet.
De terugweg naar LV is ook nog open i.v.m. wat willen wij zien.
Ook hier zijn adviezen welkom.

Gerrit wij hebben overwogen om inderdaad vanuit SF te vertrekken naar huis maar dat scheelde ruim €500.00 en daar kunnen wij toch andere leuke dingen van doen.

Frans45

Ta2 Gerrit
21-10-11, 10:54
Wij hebben LV-SF een keer met de camper gedaan via Mammoth Lakes (in de winter een bekend skidorp) en zo via de achterdeur Yosemite in gegaan.
Een erg mooie rit, vond ik zelf, met veel verschillende landschappen. Mammoth Lakes was onze tussenstop.

Death Valley was off limits voor de camper, dus zijn we tussendoor gegaan, via Barstow en Ridgecrest, langs een paar andere NP's, maar je kunt ook dwars door DV naar ML.

Vanuit LV is Hoover Dam goed te doen, als jullie dat leuk vinden. En Lake Mead, en Valley of Fire SP zijn ook anraders die dicht bij liggen.

loesje
21-10-11, 15:13
Wat een combinatie van reizen :razz:

Wij gaan ook cruizen, nu voor de 2e maal. Wij hebben nu ook voor de 2e x geboekt bij NCL, dé maatschappij bij uitstek!
Beetje jammer aan jullie cruise is dat jullie 2 zeedagen hebben op 4dagen cruise. Dat is echt wel veel. We hadden er vorige keer 1 op een week en deze keer ook 2 op 1week. Maar 2 op 4dagen, dat zou ik persoonlijk nooit doen.

Dit jaar hebben wij ook LV en SF gedaan (samen met 5NP en LA en San Diego). De afstand er tussen is volgens mij echt niet te onderschatten. Wij zijn van LV, naar Death Valley, naar Sequoia, naar San Francisco gegaan. De rit Death Valley - Sequoia was echt wel zwaar! (6à8u, we zijn via sierra nevada gereden)
1 tip: als je een wagen huurt, huur dan geen Chevy Aveo. Die is echt niet gemaakt voor die trektochten, hebben wij jammer genoeg ondervonden. die wagen is perfect voor de tochten in Florida, maar niets voor de Westkant van Amerika

Frans45
21-10-11, 15:36
Loesje,

Wij hebben een 7 daagse cruise.
1 ste dag afvaart 16:00 uur
2 de dag Key West
3 de dag op zee
4 de dag Grand Cayman
5 de dag Ocho Rios Jamaica
6 de dag op zee
7 de dag Miami ontschepen 09:00 uur

Frans45
21-10-11, 15:59
[QUOTE=loesje;156888]Wat een combinatie van reizen :razz:


Dit jaar hebben wij ook LV en SF gedaan (samen met 5NP en LA en San Diego). De afstand er tussen is volgens mij echt niet te onderschatten. Wij zijn van LV, naar Death Valley, naar Sequoia, naar San Francisco gegaan. De rit Death Valley - Sequoia was echt wel zwaar! (6à8u, we zijn via sierra nevada gereden)
1 tip: als je een wagen huurt, huur dan geen Chevy Aveo. Die is echt niet gemaakt voor die trektochten, hebben wij jammer genoeg ondervonden. die wagen is perfect voor de tochten in Florida, maar niets voor de Westkant van Amerika[/QUOTE

Na dat Gerrit gereageerd had ben ik alweer een stukje verder.
De afstand tussen LV- Mammoth Lakes is 312 miles.
De afstand Mammoth Lakes - SF is 261 miles.
Dus ben ik nu opzoek naar een hotel in Mammoth lakes

Gerrit bedankt daarvoor Via Google Earth heb ik de route al gereden.

Wij huren altijd een Mid Size SUV

Frans

Frans45
21-10-11, 16:03
Helaas,

Route 120 is gedurende de maand april afgesloten dus nu een andere route zien te vinden.
Is Bridgeport een alternatief op weg naar SF ???

Ta2 Gerrit
21-10-11, 17:56
Helaas,

Route 120 is gedurende de maand april afgesloten dus nu een andere route zien te vinden.
Is Bridgeport een alternatief op weg naar SF ???

Die weg ken ik nog niet, maar of die dan wel open is, durf ik ook niet te zeggen. En anders zul je echt "onderlangs" moeten via Bakersfield, hoewel aan die route ook nog wat NP's liggen (Sequoia, Red Rock)

Eén tip; kijk ook eens op het allesamerika forum. Daar staan de delen van Amerika apart ingedeeld, en is ook veel meer ervaring over de westkant van de US als op een Florida forum, dat zul je begrijpen :-)
Wij zijn de Florida experts, die hebben ze daar weer niet :twisted: :mrgreen:

Frans45
21-10-11, 20:53
Gerrit,

Bedankt voor zo ver.
Ga ook op het andere Forum kijken maar door jouw adviezen denk ik dat ik er wel uit ben.
Als alles geboekt is vermeld ik dat wel.
Auto is pas bij unsere deutsche freunden in november te boeken.

Indien er nog andere leden zoals A3 of Robert-Jan suggesties hebben dan hoor ik dat graag

Frans45

trails
22-10-11, 09:07
De overnachtingen in LV willen wij als uitval basis gebruiken om het e.e.a. in de omgeving te zien.
Indien er iemand is die ons advies kan geven dan horen wij dat graag.


Valley of Fire - Lake Mead - Hoover Dam
Red Rock Canyon - Mount Charleston
Mojave National Preserve

Frans45
22-10-11, 11:48
Bedankt,

Ga vandaag weer verder zoeken om een leuke route te maken.

loesje
26-10-11, 14:18
Loesje,

Wij hebben een 7 daagse cruise.
1 ste dag afvaart 16:00 uur
2 de dag Key West
3 de dag op zee
4 de dag Grand Cayman
5 de dag Ocho Rios Jamaica
6 de dag op zee
7 de dag Miami ontschepen 09:00 uur

Ah ok dat is vergelijkbaar met de onze.

Dag1: inschepen Tampa
Dag2: zee
Dag3: Roatan, Honduras
Dag4:Belize city, Belize
Dag5: Costa Maya, Mexico
Dag6: Cozumel, Mexico
Dag 7: zee
Dag 8: uitschemen Tampa