PDA

Bekijk Volledige Versie : Florida EcoSafaris at Forever Florida, St Cloud



FloridaVerslaafde
05-09-09, 22:41
Ik kwam deze website tegen: http://floridaecosafaris.com/
Is er iemand wel eens geweest ?

Walter :cool:

Joontje
07-09-09, 12:47
Ja, ik ben daar ooit geweest (2003 dacht ik). Heet Forever Florida en is ergens bij St. Cloud.

Het is een soort ranch met een restaurantje en winkeltje en een meer met een alligator erin. Je krijgt er voor de tour een filmpje te zien (het is allemaal opgericht voor een jong-overleden iemand). Ze hebben land gekocht om het te behouden voor de natuur.

De tocht is best grappig (wij waren met zijn drietjes met alleen de gids) hoewel er op dat moment niet zoveel te zien was in 'het wild'. Je kunt er ook paardrijden geloof ik. Het is geen wilde tocht door de natuur, meer een rustig tochtje door het landschap en rondkijken naar wat alligators.

Groetjes,
Joontje

peterwoudje
19-10-11, 21:23
heeft ooit iemand de Florida Ecosafari gedaan in St Cloud en wat waren de ervaringen daarover.
metvrgrpeter

Ta2 Gerrit
19-10-11, 21:52
Ik heb daar onlangs wat over gelezen, ik dacht in het verslag van Michael66 van dit jaar.

fransje
20-10-11, 06:09
Wij zijn er vandaag wel binnen geweest om rond te kijken, maar hebben geen activiteit gedaan. We kwamen er toevallig langsrijden. Het ziet er goed verzorgd uit, met een winkeltje en een restaurant en overal loslopende pauwen. Die coachsafari hebben we een paar jaar geleden bij Billy Swamp safari bij Miami gedaan, die was heel leuk. Maar hoe het bij eco safari is, weet ik dus niet.

Michael66
20-10-11, 07:08
Erg leuk vonden wij het. Zie http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=150754&postcount=50

trails
20-10-11, 08:53
Ik geloof dat Rick en Mandy (Sunshine State) die tour vorig jaar hebben gedaan.
Als het de tour is die je bedoelt dan is hier de link:

http://rick-mandy.blogspot.com/2010/11/dag-9-coach-safari-in-st-cloud-en.html

Michael66
20-10-11, 21:48
Ja, dat is 'm. Met dezelfde guide als wij deze zomer hadden: Nancy. Ze vertelt erg veel, in een redelijk hoog tempo, maar als je het vraagt stelt ze dat tempo graag een beetje bij.

knaapje
20-10-11, 22:26
........ Ze vertelt erg veel, in een redelijk hoog tempo, ................

Echt Amerikaans dus.

Knaapje

rolandino
04-04-12, 20:27
Ook wij zijn afgelopen vakantie mee geweest met de coach safari. Was erg leuk, er werd veel en vooral leuke uitleg gegeven. Het tempo van de gids (Nancy blijkbaar, want die zie ik ook bij Rick zijn blog staan) was goed te doen. Voor wat foto's en een stuk proza zie het reisverslag (http://tini.tikkie.net/orlando2012/dag-8-coach-safari/).

Ik had wel wat moeite met de boeking, degene waarbij ik had gereserveerd had niet alle informatie goed genoteerd, waardoor ten eerste mijn CC niet gecrediteerd kon worden, en ten tweede begreep ze niks van nederlandse nummers ;-) Ook tweemaal via e-mail contact gezocht, maar geen antwoord. Dat was wel wat irritant, maar het stond op de planning dus uiteindelijk de dag ervoor opnieuw gebeld (elke keer laat thuis de dagen ervoor, dus niet aan toe gekomen), en er was gelukkig nog wat plaats.

Leuk dus als je nog enkele uurtjes vrij hebt, en toch in de omgeving bent! Wel reserveren, want anders hebben ze over het algemeen geen plaats.

Michael66
21-06-13, 14:24
Rattlesnake, de allereerste zipline rollercoaster in de USA!


http://youtu.be/OH-ZufYfSmQ

Ta2 Gerrit
21-06-13, 21:59
Ben zelf niet zo'n coasterfan, maar dit lijkt me wel heel erg leuk ;)

Kvanderdonk
22-06-13, 10:18
Lijkt me inderdaad erg leuk. Maar een toegangsprijs (full admission) van $ 135 pp is niet even voor een middagje. Het zal het ongetwijfeld waard zijn met alle leuke dingen die ze bieden.

sonja
22-06-13, 18:54
In de reisbijlage van de Telegraaf wordt vandaag uitgebreid aandacht besteed aan de Florida Eco Safaris en dan met name aan de thrill activities.:eek:

Fleurida
23-06-13, 12:25
Ik had gereageerd op dit stukje in de reiskrant maar volgens het moderating team van de Telegraaf was dit "niet geschikt voor publicatie" :

De reportage is hartstikke leuk maar ik vindt het geschetste prijsniveau nogal aan de hoge kant. Een goede hotelkamer heb je voor 60 à 70 euro per nacht. En je kunt overal lekker eten voor 20 à 25 euro per persoon. En als je met meer bent neem je een mooie villa met eigen zwembad en gameroom voor gemiddeld 500 euro per week. Dan heb je echt een super vakantie!

Is toch wel een beetje kinderachtig :confused:

Michael66
23-06-13, 12:40
Even het artikel "lenen" http://bit.ly/1aEzuBB:
Orlando in vogelvlucht

Als je aan Orlando (Florida) denkt, denk je aan Disney World, Epcot, Seaworld, Legoland; oftewel pretparken. Maar Orlando heeft veel meer te bieden. Onze reporter, beslist geen durfal, bezocht een paar andere hoogtepunten. Letterlijk!

,Ik tel tot drie en dan laat ik los”, zegt instructeur Mike resoluut. „Nee, niet tellen, gewoon doen”, roepen we in paniek. We willen helemaal niet weten wanneer we tientallen meters de diepte in vallen om vervolgens met een rotvaart tussen twee palen door te zwaaien. Op het programma stond een eco-safari, geen thrillseeker-safari!
Toch in het vervolg maar eens beter het reisprogramma lezen. Waar wij denken aan een paar verantwoorde uurtjes struinen tussen flora en fauna van het Florida Eco Park, blijkt het een 'nachtmerrie' van een hele dag te zijn, die in het teken staat van grenzen verleggen. In de ontvangstruimte worden we eerst gewogen, moeten we een formulier tekenen waarin staat dat de organisatie toch vooral nergens verantwoordelijk voor is en wordt er meegedeeld dat we beter nog even naar het toilet kunnen gaan, want ’daar’ kan het niet. Dat is het moment dat we voor het eerst nattigheid voelen en een lichte vorm van nervositeit.

Groene groep
’Daar’ is een open gebouw in de bush waar we met een safaribus naartoe worden gebracht, omgeven door een groot aantal hoge torens. „Wie zit er in de gele groep en wie in de groene”, vraagt de coördinator. Pffff, die groene zal wel op de safari gaan, zoals wij in gedachten hebben. Niet dus. De gele heeft een ’gemakkelijk’ zip line-programma en de groene groep het 'thrillseeker-parcours’. U raadt het al, wij behoren tot de groene groep. Door onze instructeur Mike worden we in een harnas gehesen, helm op het hoofd en daar gaan we. Het zweet staat ons nu al in de handen, ook omdat de temperatuur ’s morgens zo’n dertig graden is, met een hoge luchtvochtigheid.

Even later staat het zweet ook op onze rug na het beklimmen van de twintig meter hoge toren, waar we met de Zip Line Rollercoaster beginnen omdat de gele groep het gemakkelijke parcours bezet houdt. „Bij de dip moet je je even optrekken”, onderwijst Mike ons, „maar daar kom je vanzelf achter.” De dip? Angstig kijken we of we die kunnen ontwaren, terwijl de eerste durfal hangend in het harnas aan een kabel met hoge snelheid het achtbaanparcours aflegt. Na nog wat „nee, ga jij maar voor”, moeten we er toch aan geloven. We gillen al voor de eerste bocht bij de dip waar je een klein stukje naar beneden valt, bij een heel grote dip, als we de bocht om slingeren, als we palen op ons af zien komen, kortom de hele lijn als een gillend speenvarken.
Datzelfde geldt als Mike ons later, zoals eerder beschreven, de diepte in laat vallen. Vervolgens moeten we ook nog eens weer een toren op en ’ins Blaue hinein’ stappen, om voor de grond afgeremd te worden. Tip van iemand die ons voorging: kijk nooit naar beneden. Gelukkig hebben we daarna even rust en worden we teruggebracht naar het hoofdgebouw voor de lunch. Het middagprogramma is bijna saai te noemen: een potje hangend fietsen en zippen van de ene toren naar de andere. We zijn immers ’volleerde’ zippers die geen angst meer kennen. Het begint zowaar leuk te worden, totdat in de namiddag onweer roet in het eten gooit.
....http://i.imgur.com/pDGwSmU.jpg
Het Florida Eco Safari is niet zomaar een park. Het zippen doe je in de natuur van het ongeveer 2 hectare grote Forever Florida Wildlife Conservation, waar je ook kunt paardrijden met een gids en overnachten. De Zip Line Experience zoals boven beschreven kost 135 dollar. www.floridaecosafaris.com

knaapje
23-06-13, 17:42
Ik heb het ook met wat verwondering zitten lezen. Het genoemde hotel (dacht EUR 270 per nacht) en eten voor $ 100 tot $125 per persoon zijn voor de (boven)gemiddelde lezer totaal niet interessant.

Maar het is weer het bekende Telegraaf verhaal, opgeklopt en of het informatief en onderbouwd is?

Het park is bijv. 4700 acres ( zo'n 1800 hectaren) en dat wordt "vertaald" naar 2 hectaren (ofwel 6 voetbalvelden) .

Ritchie
24-06-13, 21:11
Nog al aan de prijs, wel origineel zo'n zipline rollercoaster.