PDA

Bekijk Volledige Versie : Gratis shuttle naar hotel of naar pretparken?



Boullie
17-10-11, 11:57
Hallo iedereen!
Mijn naam is Christophe, en ik en mijn vriendin (Liesbeth) zijn momenteel druk bezig met het plannen van onze vakantie voor 2012.
We gaan volgend jaar namelijk naar Orlando voor onze allereerste Walt Disney World vakantie.
De planning was om te gaan van 24 mei tot en met 9 juni, en we verblijven in een on-site Disney Resort (old key west).
Nu heb ik bericht gekregen van de luchtvaartmaatschappij dat onze heenvlucht 2 dagen is vervroegd.

De bedoeling is dus om die 1e volledige extra dag (zijnde 23 mei) door te brengen in universal studios, sea world, etc...
Wat we dus nu willen doen, is een extra (goedkoper) hotelletje boeken voor de 2 eerste nachten.
Haast alle hotels in Orlando bieden OF gratis pendeldienst naar de pretparken, OF gratis pendeldienst naar de luchthaven.

Het makkelijkste zou een ietwat betaalbaar (±100USD/nacht) hotel zijn, dat beide shuttle diensten levert. Iemand een idee?

Mocht dit nu niet te vinden zijn, iemand enige ervaring om bvb met het openbaar vervoer van de regio rond de luchthaven tot aan Universal studios of sea world te geraken?

corrus
17-10-11, 13:08
Dan pas je toch gewoon je hotel aan...
Anders wordt het een hele toer om van Universal naar Disney te komen met al je koffers...
Daar wordt je écht niet vrolijk van...
Want DAN neem je vanaf Orlando International Airport de Magical Express (gratis transport naar je disney hotel... wél van te voren aanvragen hoor)

Boullie
17-10-11, 13:31
De bedoeling is om vanuit het hotel terug naar de luchthaven te gaan, en daar de magical express te gebruiken, voor de reeds geboekte periode.
Die 2 extra dagen in old key west zouden ons ±350euro kosten (kamer+ontbijt), wat me best tegenvalt...

We hebben een ontzettend mooie aanbieding gehad door héél vroeg te boeken, waardoor we in totaal 2.000euro korting hadden op onze vakantie.

corrus
17-10-11, 14:38
Hotelletjes met een pendeldienst naar OIA zijn er niet...

Dus gewoon een taxi nemen... Maar dan kun je net zo goed de taxi nemen naar het Disney Resort Hotel... da's een stuk goedkoper...

Boullie
17-10-11, 15:53
We vliegen op MCO, en ik heb op booking.com al een heleboel hotels gevonden met een eigen pendeldienst van en naar luchthaven...

Enkel zou ik (mocht iemand er wat ervaring mee hebben), graag weten of er geen hotels zijn die zowel de gratis shuttle van en naar de luchthaven, als een shuttle naar de overige pretparken hebben.

Ta2 Gerrit
17-10-11, 16:26
Ik denk dat je je een beetje verkijkt op de afstanden. De hotels die een gratis shuttle van en naar airport hebben, liggen ook in de buurt van het airport.
De parken, en ook de hotels er om heen (Int. Drive - Lake Buena Vista- US192) liggen een leuk eindje van MCO af, en zullen niet direct een gratis shuttle er naar toe hebben.

Zoals Corrus al aangaf is de taxi (of Mears shuttle) de makkelijkste en wellicht de goedkoopste oplossing.

Of met de Magical Express naar je Disney Resort, daar je bagage opslaan(dat moet volgens mij te regelen zijn) en dan met een backpack met de nodige spullen voor die 2 nachten met een gratis hotelshuttle vanuit het park naar je tijdelijke verblijfplaats.

De volgende dag met de shuttle naar Universal.
Twee dagen later weer vice versa, van je hotel met de shuttle naar Disney.
Maar een taxi lijkt me wat minder omslachtig, hoewel wel wat duurder ;-)

SpaceAce
17-10-11, 16:38
Wellicht een vraag die makkelijk te beantwoorden is, maar waarom geen huurauto?

Michael66
17-10-11, 17:13
@SpaceAce: Misschien omdat dat off-topic is? ;) Zie titel.
Ander topic: OV of autohuur (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13066).

SpaceAce
17-10-11, 20:26
Ik vind het juist niet offtopic... bedoel, waarom voor die twee dagen geen autohuur, zodat men niet zo omslachtig hoeft te doen. Dat is toch óók een optie. Waarom per sé in hokjes denken: OF dat OF dat... waarom mag er geen derde optie erbij?

Wearethere
18-10-11, 00:49
Idd. Out of THE box :-).
Auto kost je misschien 50 euri voor twee dagen via Eautohuur oid.
Goedkoper dan twee keer een taxi!
Suc6

Yvet
18-10-11, 11:37
Wellicht nog een andere twist.....

Met Magical express naar Disney dan de 2 nachten al op Disney verblijven misschien een idee om ipv te verblijven bij Old Key West een goedkoper hotel te nemen (1 van de value hotels) en dan daarvandaan naar Universal te gaan.

Er zijn bij Dreams Unlimited Travel (de enige aanbieder van deze kaartjes) kaartjes te krijgen voor Universal inclusief vervoer van en naar Universal voor dezelfde prijs als een 1 daags ticket.........

Zie http://www.dreamsunlimitedtravel.com/universal/#rt

Njit
18-10-11, 15:46
Roundtrip is alleen mogelijk bij een 1-Day/2-Park of een 2-Day/2-Park.