PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: denniskuh1896



denniskuh1896
16-10-11, 21:26
Hoi,

Ik ben Dennis en heb me aangemeld omdat we (samen met vrouw en 2 kids 8 +4) volgend jaar (begin juli) voor het eerst naar Florida willen gaan.
Sterker nog, voor de eerste keer USA ... en nog sterker, voor de eerste keer buiten Europa :D

Ik probeer als allereerst antwoorden op mijn vragen te vinden en zal ze anders wel in de juiste topic proberen te stellen.

Wij hebben afgelopen jaren op Camping in europa vertoeft en mijn vrouw wilde graag weer eens gaan vliegen.
Ook wilde we voor onze trouwdag de kids voor de 1ste keer meenemen naar Disneyland (parijs)
Mijn hersens begonnen te werken en dacht toen, waarom gaan we niet naar Florida. EN vliegen EN Disney!!!
Bovendien staat USA/Florida bovendien al een tijd op mijn verlanglijst!

Omdat het om een allereerste kennismaking gaat en mijn werk het niet anders toe staat volgend jaar, willen we 16 dagen gaan.
2 reisdagen
1 week Orlando (lekker actief de parken bezoeken)
1 week zuidelijker (meer luieren en soms wat bezoeken)

Zoals ik al schreef probeer ik op mijn meeste vragen antwoorden te vinden, echter mischien dat mensen me alvast antwoord kunnen geven op mijn (nu) meest branende vragen.


Zo'n Villa lijkt me super, vooral de 2de luierweek, maar mischien ook in Orlando.Zitten deze Villa's wel in een levendige omgeving of vertoef ik dan ergens achteraf of tussen de vaste bewoners van deze stad?Wij vinden het namelijk fijn om in een levendige omgeving te zitten zodat we bv. 's-avonds ook dicht in de buurt van restaurantjes en terassen zitten!



Om het maar gelijk over die restaurantjes en terassen te hebben ... Wat is in Orlando 's-avonds "the place to be"?Lees goede verhalen over het uitgaansgebied van Disney! (Is volgens mij downtown disneyarena) Een levendige omgeving, voor alles wat wils, ook voor de kids, artiesten en entertaiment etc. etc. Zitten hier ook Vila's in de buurt? en Is dit publiekelijk of alleen maar voor Disney-resorts bezoekers? ...Is het vrijtoegankelijk of is het een afgesloten gebied waarvoor je een ticket moet hebben of voor moet betalen om er te mogen zijn?



Voor de Orlandoweek zit ik te denken aan 1x Seaworld, 1x animal kingdom, 1x magic kingdom en mischien een keer een waterpark en universal. Hoef niet perse te hoppen. Wat voor ticket is aan te raden?



Als we naar het zuiden gaan, wat meer tijd voor zon, zee en strand. Wat is dan aan te raden? Ook hier willen we graag in een levendige omgeving zitten. ('s-avonds gezellig struinen over boulevard, restaurantje hier, terrasje daar en allemaal in directe omgeving. Miami (beach) wil ik wel bezoeken maar lijkt me als uitvalsbasis mischien niet helemaal ideaal ivm de kids (keerzijdes grote stad) en prijzig. Of heb ik het helemaal mis?

Alvast bedankt!!!

koenkamphuys
17-10-11, 07:20
Zitten deze Villa's wel in een levendige omgeving of vertoef ik dan ergens achteraf of tussen de vaste bewoners van deze stad? (...)
Lees goede verhalen over het uitgaansgebied van Disney! (Is volgens mij downtown disneyarena) Een levendige omgeving, voor alles wat wils, ook voor de kids, artiesten en entertaiment etc. etc. Zitten hier ook Vila's in de buurt? en Is dit publiekelijk of alleen maar voor Disney-resorts bezoekers? (...)
Wat is dan aan te raden? Ook hier willen we graag in een levendige omgeving zitten. ('s-avonds gezellig struinen over boulevard, restaurantje hier, terrasje daar en allemaal in directe omgeving. Miami (beach) wil ik wel bezoeken maar lijkt me als uitvalsbasis mischien niet helemaal ideaal ivm de kids (keerzijdes grote stad) en prijzig. Of heb ik het helemaal mis?
Welkom Dennis op dit forum van Floridafanaten. Je zult er zeker heel veel informatie vinden om je droomreis te plannen.

Als je niet eerder in Amerika bent geweest, dan zijn een aantal dingen soms lastig voor te stellen. In Amerika zijn afstanden groot en woon- uitgaan- shopping- en dergelijke functies over het algemeen veel meer gescheiden dan we in Europa gewend zijn. Je villa zal staan in een "residential area", een woongebied met uitsluitend huizen. Voor een boodschapje moet je over het algemeen de wijk uit en zo ook voor enig vertier. Dat is altijd: met de auto. Er zijn relatief weinig plekken waar je kunt verblijven en tevens uitgaansgelegenheden vindt. In Orlando heb je International Drive en in Kissimmee het toeristengebied aan de US 192, waar je heel veel hotels vindt (geen villa's) tussen eetgelegenheden en toeristische attracties, maar ook hier is het bijna niet te doen om afstanden te lopen.

Downtown Disney is een gratis toegankelijk stuk in het Disney-gebied met restaurants, winkels en dergelijke. Voor kinderen zal de gigantische Disney store ge-wel-dig zijn maar reken erop dat ze alles zouden willen kopen...

Terrasjes in knusse, gezellige binnensteden zijn er eigenlijk niet in Amerika. Miami South Beach is in Florida een van de weinige uitzonderingen. Maar voor het verblijf misschien wat minder handig: alleen oudere hotels die, vanwege de ligging, vrij duur zijn. Wil je daar betaalbaarder zitten in luxere, kindvriendelijkere hotels, dan wordt het dus toch weer de auto...

Voor Amerika/Floridabeginners is een speciaal topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4393) waarin al een heleboel van je vragen worden beantwoord.