PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema FQ: Orlando-Orlando mrt-apr 2012



FQ
13-10-11, 14:50
Hallo,

Nu de tickets geboekt zijn kan ik met de volgende stap beginnen; de exacte route bepalen!
We (moi-man-dochter 3 jaar) vliegen 19 maart met Arkefly van Amsterdam naar Orlando Sanford en op 5 april vice versa.
We zullen eerst een aantal dagen in Orlando verblijven om te acclimatiseren en Seaworld en Disney Magic Kingdom te bezoeken. Daarna willen we via de oostkust (Cape Canaveral - Miami) Everglades via de westkust (Clearwater) weer terug. Wat moeten we echt gezien hebben? En wat is wijsheid om hoeveel dagen in Orlando te verblijven?

Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

Fiona

belgske
13-10-11, 15:58
Als je enkel de 2 parken Seaworld en Magic Kingdom aandoet (zoals je mss wel weet heeft Disneyworld 4 themaparken en 2 waterparken), denk ik dat 4 dagen ruim volstaan. Dan reken ik hier een dagje acclimatiseren en dagje shoppen bij.

Echter: voor velen onder ons is Miami niet echt een favoriete bestemming. Ik zou gewoon in Orlando verblijven met een aantal dagen westkust (Golf v Mexico) tussendoor.
Waarom?

Cape Canaveral (KSC) is een uurtje rijden van Orlando.

Everglades: wat wil je daar precies zien? Het aanbod ve airboat ride is in de omgeving Orlando groot. Voor de alligator te zien en mss bijhorende shows kan je ook terecht in Gatorland. Als het om de natuur te doen is (waar je met een beetje geluk ook alligators kunt waarnemen), zijn oa Kelly Park, Blue Springs, Wikiwa Springs,... goede alternatieven.

De Westkust is overal mooi met schitterende stranden. Clearwater Beach is levendiger dan Fort Myers en ligt op ca 2h rijden van Orlando. Ik zou gaan voor enkele dagen Clearwater Beach of St Petersburgh Beach. Vlakbij St P ligt het schitterende Fort De Soto park met één van de mooiste stranden van de USA.
Je bent dan ook vrij dicht bij Sarasota.

Ik hoop dat je hier iets mee kan. Succes met de planning

peejeebee
16-10-11, 17:13
Ik kijk er hetzelfde tegenaan als Belgske. Wij zijn dit jaar eerst 12 dagen in Orlando gebleven en hierna 6 naar de Golfkust.
Naast Magic Kingdom was Animal Kingdom ook een groot succes bij de kids. (Wij hebben ook Epcot en Seaworld nog bezocht.) Vanuit Orlando is KSC heel goed te doen. Shoppen in de Premium Outlet (via internet al lid worden en voordeelcoupons printen) en de Florida Mall. Hier kun je ook een dag doorbrengen......:p Trouwens, een Wallmart of Publix is al een hele belevenis.
De Golfkust bij St. Petersburg is erg mooi (Treasure Island of Clearwater). Lekker eten bij Bubba Gump Shrimp Co. in St. John's Pass.
Onze tip: doe rustig aan, niet elke dag een park want het is warm en vakantie!

Veel plezier!!!!

FQ
16-10-11, 21:13
Super bedankt Belgske en Peejeebee! Dat werpt weer een heel nieuw licht op de reis! Ben er echt super blij mee en ga er zeker naar kijken met mijn man. We gaan in Orlando idd alleen naar Magic Kingdom en Seaworld toe (dat is nu het idee). In Miami wilde we o.a. Downtown en Little Havana en ofcourse Miami Beach gaan bekijken en in de Everglades de natuur en idd een airboat tocht maken. En ja van de Westkust heb ik al gehoord dat het daar zo mooi is, daarom wilde we daar de laatste week doorbrengen. Gelukkig hebben we nog even de tijd om de trip te volmaken!

Groeten,
Fiona