PDA

Bekijk Volledige Versie : Kiezen van airline, route etc.



Pagina's : [1] 2

Edwin Langeberg
22-11-05, 17:42
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier en zal me ff voorstellen.
Mijn naam is dus Edwin Langeberg en woon in Amsterdam.
Ik ben al diverse keren in Florida geweest, maar omdat ik eigenlijk altijd met Martinair daar naartoe gevlogen ben, had ik nog wat vraagjes betreffende andere vliegtuigmaatschappijen.

Bij Martinair is het max. aantal kilo's bagage dat je mee mag nemen slechts 32 kilo, terwijl dit bij bijv. Delta Airlines bijna het dubbele is.
Welke vliegtuigmaatschappijen vloiegen nog meer op Miami en wat is daarvan het max. aantal kilo's wat je mee mag nemen?

Ik ben één keer met de KLM gevlogen en dit was met een 747.
Is het nou altijd zo dat de KLM op Miami vliegt met de 747 of kunnen dat ook andere vliegtuigen zijn?

Bij voorbaat dank.

Edw!n

Anthony
23-11-05, 04:25
Voor zover ik weet was het bij alle vliegmaatschappijen die naar de States vliegen altijd zo dat je 2 koffers van 32 kilo (70 pond) elk kon meenemen. Zowel Martinair als KLM hebben dit intussen echter verlaagd naar 2 x 23 kilo (50 pond). Voor sommigen onder ons wordt het dus interessanter om de volgende keer een Amerikaanse maatschappij te kiezen.

Ik geloof trouwens niet dat er Amerikaanse vliegmaatschappijen zijn die een directe verbinding tussen Amsterdam en Miami of Orlando onderhouden. Ze maken allemaal wel ergens een tussenstop. Maar keuze heb je genoeg, vrijwel alle grote maatschappijen hebben wel een verbinding naar Amsterdam.

Natasja L.
23-11-05, 09:41
Wij vliegen altijd met Delta en dat bevalt ons prima. Ook die hebben het toegelaten gewicht van de check-in baggage verlaagd. Je mag bij Delta twee koffers meenemen die 23 kilo wegen. Kom je met het gewicht daarboven, dan moet je bijbetalen. Ook United Airlines, Continental Airlines en Northwest Airlines hebben het gewicht van de koffers verlaagd. (hetzelfde als bij de andere maatschappijen; twee koffers van 23 kilo) Het heeft dus geen zin om daarvoor bij een Amerikaanse maatschappij een ticket te kopen, want ook zij hebben de regels m.b.t. de baggage aangepast.

Continental Airlines
23 kilo tot 32 kilo = $25.00 betalen
32 kilo tot 45 kilo = $50.00 betalen
BusinessFirst, Business Class, or the First Class passagiers zijn een uitzondering en mogen koffers tot 32 kilo meenemen. Ook WorldPerk Elite members (Platinum, Gold and Silver) zijn uitgezonderd van de nieuwe regel.

Delta Airlines
23 kilo tot 32 kilo = $25,00 betalen
32 kilo tot 45 kilo = $80,00 betalen
Platinum, Gold en Silver Medallion SkyMiles members zijn een uitzondering, zij hoeven pas bij 32 kilo te gaan betalen.

United Airlines
Dezelfde regels en bedragen als bij Delta Airlines.

Ebelix
23-11-05, 16:55
Hoi Natasja,

Dank je wel voor de info. De bedragen die je noemt zijn die per kg of is dit het totaal bedrag dat je moet betalen als je bagage te zwaar is.

Alvast bedankt voor je antwoord

a en m
23-11-05, 17:19
wij vlogen naar met American Airlines via Londen naar Miami. We mochten 40 kg p.p. meenemen

Eric
23-11-05, 18:26
Hoi Natasja,

Dank je wel voor de info. De bedragen die je noemt zijn die per kg of is dit het totaal bedrag dat je moet betalen als je bagage te zwaar is.

Alvast bedankt voor je antwoord

Ebelix, ik heb al diverse websites bekeken, maar nergens wordt expliciet per kilo genoemd.
Aan de andere kant, ik heb een keer bij de KLM naar Aruba zo'n $ 1oo moeten bijbetalen voor ik geloof 5 kilo teveel.
Ik zal morgen Delta eens bellen en het vragen.
Eric

Njit
23-11-05, 19:01
wij vlogen naar met American Airlines via Londen naar Miami. We mochten 40 kg p.p. meenemen

Dat was afgelopen zomer. De nieuwe regels gelden nog niet zo lang. Zie hier de nieuwe richtlijnen van American Airlines:

http://www.aa.com/content/travelInformation/baggage/baggageAllowance.jhtml

Ze zijn pas ingegaan na 1 november dus het kan best kloppen dat jullie nog mazzel hadden.

Njit
23-11-05, 19:05
Ebelix, ik heb al diverse websites bekeken, maar nergens wordt expliciet per kilo genoemd.
Aan de andere kant, ik heb een keer bij de KLM naar Aruba zo'n $ 1oo moeten bijbetalen voor ik geloof 5 kilo teveel.
Ik zal morgen Delta eens bellen en het vragen.
Eric

American Airlines rekent het volgende:

$25 USD charge each for bags weighing 51-70 lbs.

Baggage mag echter niet zwaarder wegen dan 70 lbs. Zie dit stukje:

Baggage checked to/through/from Europe and Asia

In conjunction with the British Airport Authority mandate, no piece of baggage checked to/through/from any destination in Europe or Asia may weigh more than 70 lbs/32 kgs. Additionally, any piece of baggage weighing over 50 lbs/23 kgs is subject to a $25 USD overweight baggage fee.

This policy only applies to passengers traveling on American to/through/from any destination in Europe or Asia. If you have baggage weighing over this limit, please repack or redistribute the weight into other baggage.

Njit
23-11-05, 19:11
Ik zal morgen Delta eens bellen en het vragen.

Zie deze pagina: http://www.delta.com/traveling_checkin/baggage/baggage_allowance/excess_baggage/index.jsp

http://img262.imageshack.us/img262/4104/delta0zj.jpg (http://imageshack.us)

Trainspotters
24-11-05, 00:01
Ik ben één keer met de KLM gevlogen en dit was met een 747.
Is het nou altijd zo dat de KLM op Miami vliegt met de 747 of kunnen dat ook andere vliegtuigen zijn? Edw!n

Hallo Edwin,
Naar mijn mening heeft nog niemand deze vraag beantwoord.

De KLM vliegt (al een tijdje) niet meer op Miami. Wil je echt alleen maar een rechtstreekse vlucht dan ben je aangewezen op Martinair.
Alle vorige repliers hebben het max. gewicht aan baggage al aangegeven. Je mag gerust aannemen dat dit gegeven bij alle carriers is doorgevoerd. Voor de rest wil ik je nog meegeven dat er vele (lucht)wegen naar Miami bestaan.
Tot nu toe is slechts gesproken over de Amerikaanse - maar er zijn natuurlijk ook vele Europese maatschappijen.

British Airways biedt een zeer goede verbinding via Londen (Gatwick voor Tampa en Orlando) en Heathrow voor Miami -B747 of B777-.
Lufthansa via Frankfurt of München.
Alitalia via Milaan.
SAS via Stockhom of Copenhagen.
enz enz.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar BA vanwege de naam die het heeft hoog te houden en LON ligt al een stukje in de richting. :lol:
Bij veel Europese maatschappijen vlieg je eerst naar het zuiden/oosten/noorden voordat je eindelijk aan de extra lange oversteek gaat beginnen. Zonde van de -ook in vakantie- kostbare tijd. Die breng ik liever in het donker door aan d erand van het zwembad. :wink:

groet
Trainspotters

Ebelix
24-11-05, 18:23
Uit de antwoorden van de bagage kan ik opmaken dat het bedrag van usd 25,00 per stuk bagage is dat tussen de 50 en 70 pound weegt. Als beide koffers/tassen/etc te zwaar zijn dan moet je usd. 50,00 betalen.

Ik vind dat wel een hele schappelijke prijs. In het verleden heb ik wel meer veel betaald voor een paar kilo extra bagage. Een keer naar Roemenie was ik nlg. 170,00 kwijt voor 5 kilo extra bagage.

Hoef ik toch niet al te veel op het gewicht van de bagage te letten :D Kan ik toch flink wat boeken kopen in de States.

christophe
28-01-06, 17:24
United / Delta
wie heeft er ervaring met één van deze maatschappijen? Welke neem ik het beste?
Is er veel verschil in comfort?

Iron_eagle
28-01-06, 17:46
Kwa 'zit' comfort/ruimte is er nauwelijks verschil.
Als je graag een 'persoonlijk' beeldschermpje wil (in economy) kan je het beste United nemen, aangezien Delta deze niet heeft in ('bijna' alle) van hun NL/USA vluchten.

Harm
28-01-06, 19:52
Als je het verschil wilt controleren kijk dan op
www.seatguru.com
Je kan daar de stoelruimte van de div. maatschappijen vergelijken en kijken waar welke plaatsen goed en slecht zijn.

Harm

christophe
28-01-06, 20:01
Kwa 'zit' comfort/ruimte is er nauwelijks verschil.
Als je graag een 'persoonlijk' beeldschermpje wil (in economy) kan je het beste United nemen, aangezien Delta deze niet heeft in ('bijna' alle) van hun NL/USA vluchten.

ik vertrek vanuit brussel maar die toestellen zullen wel hetzelfde zijn. Ben dan toch meer geneigd om united te kiezen.

Stephanie
28-01-06, 20:10
ik ben met delta van brussel naar new york gevlogen
je hebt inderdaad geen persoonlijk tv schermpje, en er is wel een groot tv scherm in het midden vooraan, maar daar zie je eigenlijk bijna niets op door het licht (is zo 'n scherm dat enkel in het donker goed zichtbaar is)
maar voor de rest was delta wel goed hoor :)
Het eten 's middags was lekker, en net voor de landing kreeg je ook nog eens een halve pizza.
Ik zou gewoon de maatschappij nemen die het goedkoopste is hoor!

sonja
28-01-06, 20:19
United is m.i. beter, service is prima en het persoonlijke tv-schermpje is erg fijn, je kunt op één van de kanalen ook de vlucht volgen.
Je kunt het geluk hebben dat je gratis in Economy plus terecht komt, meer beenruimte, als dat niet lukt kun je er ook om vragen, kosten E 63,-- p/p.

christophe
28-01-06, 20:25
United is m.i. beter, service is prima en het persoonlijke tv-schermpje is erg fijn, je kunt op één van de kanalen ook de vlucht volgen.
Je kunt het geluk hebben dat je gratis in Economy plus terecht komt, meer beenruimte, als dat niet lukt kun je er ook om vragen, kosten E 63,-- p/p.

ga dat zeker proberen, zal eens lief lachen aan de incheckbalie :-)

christophe
01-02-06, 00:24
heb mijn vluchten in optie genomen, de united vlucht is zo'n 75 euro pp duurder, de vluchuren en aansluitingen komen ongeveer overeen.

Michael66
01-02-06, 12:07
Voorgaande twee jaren heb ik met Delta gevlogen, wat mij zeer is bevallen (behalve dan de eerder genoemde slechte videoschermen). De overstap op JFK was minder prettig dan in Cincinatti, maar dat is maar een kleine "hobbel" in de reis. Belangrijk is dat je voeldoende beenruimte hebt (is goed bij Delta) en de reis verder goed verloopt. Wel beide keren op de heenweg een stuk bagage niet meteen aangekomen, maar door Delta goed opgelost (volgende dag bij de accommodatie afgeleverd). Niets te klagen wat dat betreft.

Op aanraden van mijn reisorganisator heb ik er dit jaar toch voor gekozen om met United te vliegen. De financiële situatie bij United was al langer wat minder, maar daar is de laatste jaren hard gewerkt aan een herschikking van de organisatie en de verwachting is dat op redelijk kortte termijn het uitstel van betaling wordt opgeheven. Bij Delta zijn ze nog hard bezig om te reorganiseren. Wat dat voor effect heeft op de geplande (intercontinentale) vluchten is nog erg onzeker. En onzekerheid in mijn vakantieplanning ga ik graag uit de weg. En het kleine extra bedrag (€ 24 p.p.) heb ik daar graag voor over, zeker als daar ook nog eens de extra service van de persoonlijke videoschermpjes tegenover staat en de overstap op een ander vliegveld dan JFK!!

Tot zover mijn ervaring en mening.

christophe
02-02-06, 23:01
heb toch gekozen voor delta, zo bespaar ik iets meer dan 150 euro. Vind dat toch wat veel alleen voor een videoschermpje.
Overstappen doen we in atlanta.

Harm
02-02-06, 23:55
heb toch gekozen voor delta, zo bespaar ik iets meer dan 150 euro. Vind dat toch wat veel alleen voor een videoschermpje.
Overstappen doen we in atlanta.

Als je een E ticket hebt kun je met de gegevens bij Delta zelf aangeven waar je wilt zitten, of van plaats veranderen. Dit kan door bij Delta in te loggen met je naam en bevestigingsnummer.
Dit geld voor alle toestellen waarmee je vliegt, zowel de heen als de terugweg.
Harm

marisca
03-02-06, 08:37
Dat kan toch alleen op het vliegveld zelf ? Met je E-ticket moet je toch daar ook inchecken ? Dit wordt onze eerste keer bij zo'n apparaat inchecken, Wij vliegen v.a Dusseldorf met LTU. Groetjes marisca. :D

Iron_eagle
03-02-06, 11:36
heb toch gekozen voor delta, zo bespaar ik iets meer dan 150 euro. Vind dat toch wat veel alleen voor een videoschermpje.
Overstappen doen we in atlanta.

Als je een E ticket hebt kun je met de gegevens bij Delta zelf aangeven waar je wilt zitten, of van plaats veranderen. Dit kan door bij Delta in te loggen met je naam en bevestigingsnummer.
Dit geld voor alle toestellen waarmee je vliegt, zowel de heen als de terugweg.
Harm

Sinds waneer kan dit ook bij Delta vluchten vanuit europa?
Afgelopen december kon ik niet met mijn e-ticket van Delta online inchecken.
Toen kon dat alleen voor binnenlandese vluchten (binnen de U.S.).

Harm
03-02-06, 12:13
Sinds wanneer weet ik niet. Ik heb mijn E ticket al een tijdje geleden gekocht. In mei vliegen we via NY naar Phoenix. Ze hadden ons de meest ongunstige plaatsen gegeven. Zolang er plaats is kan ik nog steeds wisselen, maar dat hoeft dus nu niet meer.
Ik doe dit via
http://www.delta.com/home/index.jsp
je gaat dan naar
Travel & chekin
Daar kies je
Intinaries & chekin
Dan kies je
Intinaries
Hier vul je je voornaam. achternaam en het bevestigings nummer in en oeps je krijgt de hele vlucht te zien. Je scrold naar beneden en via “Choos your saets” kun je gaan zitten waar je wil.

Iron_eagle
03-02-06, 20:47
Sinds wanneer weet ik niet. Ik heb mijn E ticket al een tijdje geleden gekocht. In mei vliegen we via NY naar Phoenix. Ze hadden ons de meest ongunstige plaatsen gegeven. Zolang er plaats is kan ik nog steeds wisselen, maar dat hoeft dus nu niet meer.
Ik doe dit via
http://www.delta.com/home/index.jsp
je gaat dan naar
Travel & chekin
Daar kies je
Intinaries & chekin
Dan kies je
Intinaries
Hier vul je je voornaam. achternaam en het bevestigings nummer in en oeps je krijgt de hele vlucht te zien. Je scrold naar beneden en via “Choos your saets” kun je gaan zitten waar je wil.

Ik zie het al, jij hebt een binnenlandese vlucht (binnen de U.S.), en dan kan je inderdaad gewoon online inchecken.
Vertrek je echter vanuit het buiteland (of is dat je eind bestemming) dan kan het "nog" niet.

Harm
03-02-06, 21:55
Ik zie het al, jij hebt een binnenlandese vlucht (binnen de U.S.), en dan kan je inderdaad gewoon online inchecken.
Vertrek je echter vanuit het buiteland (of is dat je eind bestemming) dan kan het "nog" niet.
Voor de duidelijkheid, wij vertrekken gewoon vanuit Amsterdam. Vandaar vliegen wij naar NY daar stappen we over naar Cincinnati en vandaar naar Phoenix. Terug vertrekken we uit Phoenix naar Cincinnati en van daaruit naar Amsterdam. Op alle lijnen heb ik de zitplaatsen aan kunnen passen. Inchekken kan ik 24 uur van te voren via het internet.
Harm

Disneyfan1970
04-02-06, 11:35
Erg handig zeg, weet iemand of United ook deze service heeft ?


Sinds wanneer weet ik niet. Ik heb mijn E ticket al een tijdje geleden gekocht. In mei vliegen we via NY naar Phoenix. Ze hadden ons de meest ongunstige plaatsen gegeven. Zolang er plaats is kan ik nog steeds wisselen, maar dat hoeft dus nu niet meer.
Ik doe dit via
http://www.delta.com/home/index.jsp
je gaat dan naar
Travel & chekin
Daar kies je
Intinaries & chekin
Dan kies je
Intinaries
Hier vul je je voornaam. achternaam en het bevestigings nummer in en oeps je krijgt de hele vlucht te zien. Je scrold naar beneden en via “Choos your saets” kun je gaan zitten waar je wil.

Disneyfan1970
04-02-06, 11:36
Aangezien je dus al ingechecked bent 24 uur van te voren, hoe lang van te voren moet je dan zorgen dat je bagage ingenomen wordt ?
Ook nog 2 uur van te voren ?

Jeroen





Ik zie het al, jij hebt een binnenlandese vlucht (binnen de U.S.), en dan kan je inderdaad gewoon online inchecken.
Vertrek je echter vanuit het buiteland (of is dat je eind bestemming) dan kan het "nog" niet.
Voor de duidelijkheid, wij vertrekken gewoon vanuit Amsterdam. Vandaar vliegen wij naar NY daar stappen we over naar Cincinnati en vandaar naar Phoenix. Terug vertrekken we uit Phoenix naar Cincinnati en van daaruit naar Amsterdam. Op alle lijnen heb ik de zitplaatsen aan kunnen passen. Inchekken kan ik 24 uur van te voren via het internet.
Harm

Iron_eagle
04-02-06, 12:49
Ik zie het al, jij hebt een binnenlandese vlucht (binnen de U.S.), en dan kan je inderdaad gewoon online inchecken.
Vertrek je echter vanuit het buiteland (of is dat je eind bestemming) dan kan het "nog" niet.
Voor de duidelijkheid, wij vertrekken gewoon vanuit Amsterdam. Vandaar vliegen wij naar NY daar stappen we over naar Cincinnati en vandaar naar Phoenix. Terug vertrekken we uit Phoenix naar Cincinnati en van daaruit naar Amsterdam. Op alle lijnen heb ik de zitplaatsen aan kunnen passen. Inchekken kan ik 24 uur van te voren via het internet.
Harm

Niet dat ik je in twijfel trek, maar ik lees toch echt dit op de site van delta:

---
What is Online Check-in and can I use it?
Online Check-in allows you to bypass lines at the airport by printing your boarding passes online. You can use this service as long as you have an e>ticket for a domestic flight departing and arriving in the 50 United States (including Puerto Rico and the U.S. Virgin Islands) on Delta, Delta Connection®, Delta Shuttle®, Song®, and when connecting on Delta's Through Check-in partners. Log on to delta.com from 24 hours to 30 minutes before a scheduled flight, go to Online Check-in, and follow the simple instructions.
---

bron: https://www.delta.com/help/faqs/checkin/index.jsp#can_i

Harm
04-02-06, 13:06
Niet dat ik je in twijfel trek, maar ik lees toch echt dit op de site van delta:

---
What is Online Check-in and can I use it?
Online Check-in allows you to bypass lines at the airport by printing your boarding passes online. You can use this service as long as you have an e>ticket for a domestic flight departing and arriving in the 50 United States (including Puerto Rico and the U.S. Virgin Islands) on Delta, Delta Connection®, Delta Shuttle®, Song®, and when connecting on Delta's Through Check-in partners. Log on to delta.com from 24 hours to 30 minutes before a scheduled flight, go to Online Check-in, and follow the simple instructions.
---

bron: https://www.delta.com/help/faqs/checkin/index.jsp#can_i

Je hebt gelijk ik klets uit mijn nek.
Inchecken kan ik niet.
Ik kan alleen de zitplaats bepalen.
In theorie zou ik wel in kunnen checken op de binnenlandse vlucht van en naar Phoenix.
Harm

José Huntjens
04-02-06, 14:41
Afgelopen zomer zijn wij met Delta naar Tampa gevlogen. Tussenlanding in Atlanta. Beenruimte in het vliegtuig vonden wij bij Delta beter dan bij United. Er is een groot scherm waar je de films op kunt volgen. Bij United had iedereen een eigen schermpje. Wij hebben de ervaring dat we niet in staat zijn om de films te volgen omdat onze concentratie in het vliegtuig er laag is. Het kost mij al moeite om een Story of Privé te lezen, terwijl ik normaal dikke 'pillen' verslind. Daarom hadden wij bij Delta ook geen moeite met 1 groot scherm, we kijken toch niet.
Verder was de service aan boord en ook het eten uitstekend (dat was ook bij United zo, 3 jaar geleden). Overstap ging prima, bij aankomst hadden we ook al onze bagage. Hetzelfde op de terugweg, waarbij we een overstap in Cincinnatti hadden. Delta...volgende keer weer!!!

lies-hattink
01-06-06, 14:56
Hallo allemaal

Ik heb 2 keer gevlogen naar florida 1x met united airlines en 1x met klm/north west airlines.
United is goed bevallen, maar klm/north west airlines helemaal NIET.
Ik heb ff prijzen vergeleken en 3 maatschappijen bleven er zo'n beetje over voor ons: united, delta en u.s. De 2 laatste hebben ook nog eens lage luchthavenbelastingtarieven(woord voor galgje!!)

Zijn er mensen die met delta of met u.s airways ervaring hebben?
En eventueel met vliegtickets boeken via internet?

Er komt zoveel info op je af en soms is een beetje hulp of advies meer dan welkom!!

Groetjes Lies

Ta2 Gerrit
01-06-06, 16:11
Wij hebben ruime ervaring met Delta, en niets dan lof, afgezien dat hun JFK terminal wel aan een opknapbeurtje toe is. Maar wat vliegen betreft zijn ze OK.

We hebben ze voor volgend jaar alweer geboekt, zei het dan via Expedia, maar dat is voor hetzelfde tarief als bij Delta zelf op de site. We hebben ook veel goede ervaringen met Expedia, dus vandaar.

Van US weet ik niks, maar vogens mij doen de US maatschappijen niet veel voor elkaar onder. Zelfs KLM-Northwest heeft het bij ons altijd goed gedaan, alleen ze zijn wel iets prijziger dan bovengenoemde en dat maakt de keuze wat makkelijker. Succes met je zoektocht :D

Michael66
01-06-06, 19:55
Delta!
Mijn ervaringen zijn erg positief. Nou ben ik gelukkig geen mopperaar, want als je dat wel bent is er best veel op Delta aan te merken. Zoals: Wat Ta2Gerrit al aangeeft is de terminal van Delta op JFK wel aan een opknapbeurt toe. Maar wat er staat voldoet. Beter=moderner=duurder. En duurder hoeft wat mij betreft niet. Wat er is voldoet.
De toestellen idem dito. Redelijk op leeftijd. Oo hier geldt wat mij betreft: het voldoet. Het is toch alleen maar voor de reis?! Televisieschermen zijn slecht, ach ... dan neem je toch zelf een DVDspelertje en/of laptop mee voor bewegend vertier?!
Het personeel: idem dito. Op leeftijd, en mijn ervaringen zijn neutraal-positief. Nooit wat teveel gevraagd, alles wordt keurig gedaan als je het vraagt. Geen problemen gehad, ook geen problemen opgezocht.
De afhandeling: twee keer is niet al m'n bagage met dezelfde vliegruigen meegegaan als waarin ik zat, en dat is perfect opgelost toen ik op de bestemming aangekomen was. Het personeel op dhet vliegveld van Orlando heeft me goed te woord gestaan en goed geholpen, en beide keren is het achtergebleven spul de volgende ochtend prima afgeleverd bij het hotel. Kost wel wat tijd, en daar is het vakantie voor: niets te klagen!
Dus als je het beste van het beste zoekt, met het leukste/mooiste personeel en de meest perfecte be- en afhandeling, neem dan geen Delta. Als je gewoon goed vervoer zoekt - zonder fratsen - tegen een gewoon goede prijs, dan is Delta één van de mogelijkheden.

O ja, nog wat ervaringen: de beenruimte op de vlucht van Amsterdam naar JFK is voor lange mensen een stuk "comfortabeler" dan bij Martinair. En het stuk van JFK naar Orlando (Song, operated by Delta) is helemaal goed.

lies-hattink
01-06-06, 20:14
hoi hoi

ik denk haast dat het united of delta word nog niet veel gehoord over us.
Bedankt allemaal voor jullie info, echt blij met het forum.
Heeft al veel info opgeleverd en ik dacht dat ik al zoveel hed uitgezocht via internet!!

Groetjes Lies

Michael66
01-06-06, 22:54
ik denk haast dat het united of delta word nog niet veel gehoord over us.
Bedankt allemaal voor jullie info, echt blij met het forum.
Heeft al veel info opgeleverd en ik dacht dat ik al zoveel hed uitgezocht via internet!!

Service with a smile! http://www.talkdisney.com/forums/images/smilies/micball.gif

corrus
02-06-06, 01:55
hoi hoi

ik denk haast dat het united of delta word nog niet veel gehoord over us.
Bedankt allemaal voor jullie info, echt blij met het forum.
Heeft al veel info opgeleverd en ik dacht dat ik al zoveel hed uitgezocht via internet!!

Groetjes LiesEen paar keer met US Airways gevlogen... nou... beslidt niet slecht... tja het is geen Singapour Airlines...
Maar wij werden prima behandeld, vriendelijk, snel... wij hadden niets te klagen... wij waren dus zeer tevreden...
Alleen de toestellen zouden wat nieuwer kunnen maar dat is bij Delta, NW en martinair ook...

Golf
13-07-06, 15:59
(...)
British Airways biedt een zeer goede verbinding via Londen (Gatwick voor Tampa en Orlando) en Heathrow voor Miami -B747 of B777-.
Lufthansa via Frankfurt of München.
Alitalia via Milaan.
SAS via Stockhom of Copenhagen.


Voor mijn volgende vakantie ga ik in ieder geval niet meer met Alitalia. Slechte service, verkeerde informatie klantenservice, onaardige flight-attendants, ronduit slecht eten, 2 uur vertraging bij vertrek van Milaan - Miami... Enige positieve waren de schermpjes in de stoel voor je (B 777).

Heb al heel veel gevlogen, maar zo'n transatlantische vlucht met Alitalia hoeft voor mij niet meer. (Zelfs) Continental was hierbij vergeleken stukken beter...

AstridV
20-07-06, 18:01
Trainspotters,

Jij had het over British Airways dat die zo goed is.
Wat is er zo goed aan? Wat zijn de voordelen?
Vlieg je daar dan ook mee vanuit England?
Hoe is de beenruimte? Heb je genoeg tijd voor de overstap te halen?
Ben je dan niet veeeeel langer onderweg als 9/10 uur?
Hoe is het met de prijsverschil? Goedkoper of duurder?

Groetjes,
AstridV

corrus
21-07-06, 01:04
Trainspotters,

Jij had het over British Airways dat die zo goed is.
Wat is er zo goed aan? Wat zijn de voordelen?
Vlieg je daar dan ook mee vanuit England?
Hoe is de beenruimte? Heb je genoeg tijd voor de overstap te halen?
Ben je dan niet veeeeel langer onderweg als 9/10 uur?
Hoe is het met de prijsverschil? Goedkoper of duurder?

Groetjes,
AstridVIk ben ook heel tevreden over BA...

Bijvoorbeeld:
Amsterdam London-Gatwick... Daarna Gatwick - Orlando...

BA heeft voor een Boeing 777 gekozen met een 3-3-3 configuratie...

-Verder de gebruikelijke beeldschermpjes in de stoel voor je
-Zelfs een inklapbaar voetenbankje
-En het gebruikelijke eerder genoemde toilet tasje met inhoud...
-Eten prima, drinken (geen alcohol) gratis... uitsekende service...

Hoelang???
-Amsterdam - Gatwick vliegtijd ongeveer 50 minuten (meestal minder)
Gatwick Orlando minder dan 8 uur...

Dus allemaal eigenlijk niet langer dan andere maatschappijen...
En... je zit niet opgevouwen... je zit zelfs ruim... en dat is zoals het hoort, meneer Martinair...

Bij BA betaal je veel luchthavenbelasting... da's jammer...

Maar per saldo scheelt ook dit weer niet veel met andere maatschappijen..

Trainspotters
21-07-06, 01:32
Hallo Astrid,

Corrus heeft een juist beeld gegeven.
BA is prima in orde.

Twee jaar geleden was voor ons alle drank nog gratis, tijdens het eten wijn en een whiskey om onderuit te zakken.
De overstaptijden op LGW zijn als je op de eerste (07:00) vlucht van BA bent geboekt ruim bemeten. De tweede vlucht (10:00) is een stuk krapper, 65 minuten, maar te doen.
Vliegtijd: V AMS 10:00 A LGW 10:10 V LGW 11:05 A MCO 15:20 = ttl 11:20. Het is wat langer dan MP maar je komt veel relaxter aan.

Op de retourvlucht is de overstap identiek.

groet,
Trainspotters

nounou
21-07-06, 18:42
Wij gaan in januari voor het eerst met Air France naar florida .
Goede ervaringen met Air France , naar andere bestemingen !
Vorig jaar met martinair vonden we niet zo goed .
Vooral ik en mijn man zijn niet van de kleinsten ,
betreft de been ruimte weinig plaats
dus proberen we met air france !

groetjes

nounou
22-07-06, 14:22
air france is ook goed

silvia1981
02-08-06, 16:04
Kan iemand mij helpen aan een site waar ik verschillende vliegmaatschappijen kan vergelijken?
Qua prijs,interieur enz....

Njit
02-08-06, 16:34
- Hier kun je bekijken hoe de vliegtuigen ingedeeld zijn en wat er aan extra's bij zit (entertainment etc): www.seatguru.com
- Hier kun je zien hoe het eten eruit ziet: www.airlinemeals.net/
- Hier kun je foto's opvragen van de binnenkant (zoeken op een bepaalde Airline en dan bij Category voor 'Cabin View' kiezen): www.airliners.net/search/index.main

Prijzen vergelijken kun je het beste doen op grote boekings-sites als:
- www.cheaptickets.nl
- www.vliegtarieven.nl
- www.vliegtickets.nl

silvia1981
02-08-06, 16:43
Bedankt!!

Golf
02-08-06, 23:07
Wellicht heb je hier ook nog iets aan: www.lovemyseat.com

Zelfde idee als seatguru, vullen elkaar redelijk goed aan.

mattrob
03-08-06, 09:51
De favoriete site van mijn collega's in de US, die ik daar heb leren kennen:

www.kayak.com

Is wel Amerikaans natuurlijk, maar wel een prachtige vergelijkingssite om mee te nemen als je op zoek gaat !

Daan
10-08-06, 10:37
Ik lees hier al een tijdje het forum, en als het over vliegtuigmaatschappijen gaat dan wordt er meestal gesproken over Delta en United (Europese even buiten beschouwing gehouden). Is er een reden dat een NorthWest Airlines niet gebruikt wordt als maatschappij?
Of komt Delta/United gewoon beter uit?

Ik vlieg dus in November voor de 2e keer met NWA (via Detroit), en ben er wel benieuwd naar waarom NWA niet "in trek is" :)

Eric
10-08-06, 10:54
Daar is geen speciale reden voor, alleen hebben Delta en United vaak de beste tarieven voor Florida.
NWA en KLM komen meestal wat duurder uir.
Ikzelf kom vaak goed weg met Continental, maar heb de laatste 2 keer ook Delta gebruikt.
Ik kan niet echt zeggen dat de ene mij beter is dan de andere, al heb je bij Delta en NWA meestal geen eigen schermpje, en bij United en Continental wel.
Eric

Trainspotters
10-08-06, 22:55
Punt is gemaakt en heb er niet veel aan toe te voegen.
Het is puur een centenkwestie. NW is dankzij de alliantie met KLM een wat duurdere maatschappij.
Misschien heeft het ook te maken met de hubs (BOS, DTW en MSP) deze liggen allemaal relatief ver van Orlando zodat de aansluitende vlucht nog wat meer tijd vergt dan bijvoorbeeld vanaf WAS.
(drogreden natuurlijk :wink: )

groet,
Trainspotters

Daan
11-08-06, 07:55
Dan hebben wij dus "het geluk" gehad dat NWA elke keer dat wij gingen boeken t goedkoopste was. Dit keer heeft een ticket 268 eur gekost (excl belastingen). Vond ik toch een schappelijke prijs.

rick
11-08-06, 11:32
Er staat vandaag een artikel in de krant (metro) dat vanaf 2007 er ook goedkoop naar Amerika gevlogen kan gaan worden. Dat zou dan met de maatschappij Zoom Airlines moeten gebeuren. Of Orlando/Miami hier ook bij horen is mij niet geheel duidelijk.

Tot op heden voert deze maatschappij alleen nog vluchten uit tussen Canada en het Verenigd Koninkrijk.[/quote]

Ebelix
11-08-06, 15:58
Zoom heeft in eerste instantie alleen de intentie om vanuit de UK naar Amerika te vliegen. In eerste instantie naar New York, San Francisco en Mexico maar later zeker ook Florida. Florida is een van de grootste bestemmingen van Britse toeristen.

Haper
13-08-06, 14:07
Wij vliegen dit jaar met United. Vorig jaar met NWA is absoluut NIET goed bevallen. Wat een onbeschoft personeel aan boord! Ze behandelden ons alsof we kinderen waren. Waren zelfs te beroerd even naar de overkant te lopen om de cola light aan te vullen. En wij kwamen aan op 25 november: de grote sneeuwdag met 900 kilometer file. Nou, wij moesten door de bliksem en regenstorm landen op Schiphol en wat doet die stewardes... die gaat schietgebedjes lopen doen. Iets wat dus NOOIT mag, omdat ze dan de passagiers angs aanjaagt. Wat een doos.

Nee, voor ons nooit meer NWA!

marisca
13-08-06, 15:09
Lekker eng verhaal zeg ik geloof dat ik lichtelijk in paniek zou raken.
Zoiets hebben wij ook ooit meegemaakt met een vliegreis naar turkije met jawel Onur. :twisted:

Ook nooit meer, De stewardes kon geen engels en liep paniekerig door de gang paden en er moesten zelfs wat mensen hun plaatsen verlaten zodat de stewardess paniekerig naar buiten kon kijken.
Keek ze naar de Vleugels, motoren?

(Het was ook nog een oud vliegtuig waar veel dingen met zilver tape vast zat zoals stoelen, deuren echt verschrikkelijk!)

Iedereen wilden weten wat er aan de hand was maar niemand kon wat vertellen en er waren meer mensen zich ongemakkelijk gaan voelen in het vliegtuig.
Rare toestant, Ik was blij dat ik aan de grond stond.
Maar wij moesten ook nog terug vanuit Turkije.
Nooit meer Onur.


Ps: ik weet het gaat hier niet over onur maar wou het wel even kwijt!
Gr marisca :lol:

paula
05-01-07, 16:23
Een paar keer met US Airways gevlogen... nou... beslidt niet slecht... tja het is geen Singapour Airlines...
Maar wij werden prima behandeld, vriendelijk, snel... wij hadden niets te klagen... wij waren dus zeer tevreden...

Zijn er sinds deze tijd al meerdere die met US Airways gevlogen hebben? Wij gaan hoogstwaarschijnlijk dit jaar met ze vliegen maar ik kan er weinig over vinden op de zoekfunctie of op internet over de ervaringen.
Wel heb ik iets over de beenruimte gevonden, zit tussen de beenruimte in van Economy en Economy plus van United dus dat moet voor ons wel te doen zijn.

Eric
05-01-07, 19:13
Ik heb een paar jaar geleden een keer met US Airways gevlogen, en zover ik mij kan herinneren is er niets mis mee.
Op Seatguru kun je de indeling zien en vergelijken.
Eric

Jan en Jolanda
05-01-07, 19:47
Wij hebben met US Airways en met Delta gevlogen. Met allebei meerdere keren. We hebben met allebei zeer goede ervaringen.
Ik kan dus ook niet zeggen dat de een beter is dan de ander. Ik vind ze allebei goed. Volgende maand gaan we weer met Delta.

Jolanda

paula
05-01-07, 20:07
Wij hebben met US Airways en met Delta gevlogen. Met allebei meerdere keren. We hebben met allebei zeer goede ervaringen.
Jolanda
Ik denk dat het op zich ook niet zo veel uitmaakt, alleen hoor je hier niet zoveel over US Airways, vorig jaar met United en is ons prima bevallen alleen die was nu iets van €250 duurder en daar kan je natuurlijk ook weer andere leuke dingen mee doen.
Kon er alleen niet zoveel over vinden in de verschillende fora en op internet.
gr. Paula

knaapje
05-01-07, 20:25
Hallo allemaal

.............. De 2 laatste hebben ook nog eens lage luchthavenbelastingtarieven(woord voor galgje!!).................


Lies,
Let wel even op.
Ik heb bij vergelijkingen diverse malen gezien, dat er bij dit soort verschillen er later bij de boeking ineens een toeslag o.i.d. tevoorschijn kwam.

Je kunt altijd even een "schijnboeking" maken via een of andere boekingsmachine.

Groeten
Knaapje

paula
05-01-07, 20:40
Lies,
Let wel even op.
Ik heb bij vergelijkingen diverse malen gezien, dat er bij dit soort verschillen er later bij de boeking ineens een toeslag o.i.d. tevoorschijn kwam.
Je kunt altijd even een "schijnboeking" maken via een of andere boekingsmachine.
Groeten
Knaapje
Knaapje,
Ik heb vandaag dit onderwerp even nieuw leven ingeblazen met wat vragen over US Airways, het oorspronkelijke bericht van Lies is volgens mij van begin juni, ik neem aan dat ze onderhand wel geboekt heeft.
gr. Paula

knaapje
05-01-07, 21:53
Knaapje,
Ik heb vandaag dit onderwerp even nieuw leven ingeblazen met wat vragen over US Airways, het oorspronkelijke bericht van Lies is volgens mij van begin juni, ik neem aan dat ze onderhand wel geboekt heeft.
gr. Paula

Effe niet opgelet.
Knaapje

paula
06-01-07, 15:55
Nou die vraag van mij heeft dus ook weinig zin gehad.
Werd net gebeld door AV dat alle vluchten volgeboekt zitten voor 8 juli en de twee daaropvolgende weken met US Airways:mad: :mad:
Nu dus toch met United en wel op 13 juli, natuurlijk op vrijdag de 13e](*,) ](*,) , als dat maar goed gaat.
Paula

VinMor
06-01-07, 17:22
Heeft iemand een idee of je je DVD speler kan opladen in het vliegtuig bij Delta? Of moet je dan zorgen dat je op een speciale plek zit?

Ta2 Gerrit
06-01-07, 18:39
Volgens Seatguru zitten de Power Ports in de 767-300ER alleen in de Business Elite klasse en in de 767-400 overal (vliegen wij een keer mee heen of terug :???: )

mickmak
07-03-07, 20:45
Ik wil via internet vliegtickets boeken bij United (World ticket center). Je kan kiezen tussen een overstap in Washington of Chicago.
Ik ben inmiddels diverse keren in Washington overgestapt en dit zonder problemen. 1x Zijn we in Chicago overgestapt en dat was een groot drama. We hadden vertraging op de reis van Orlando naar Chicago en daardoor te weinig tijd om over te stappen. Daarna alleen nog maar rechtstreeks gevlogen maar ja, das nu een stuk duurder dus toch maar weer overstappen.
Waar zouden jullie voor kiezen (Chicago of Washington) en hoeveel tijd zouden jullie minimaal aanhouden?

Jackie

xl1067
07-03-07, 20:48
Ik snap niet helemaal waarom je de vraag stelt aangezien je het antwoord zelf ook al kan bedenken. Op Washington ben je al een aantal keren overgestapt zonder problemen en op Chicago is de overstap een keertje wat minder soepel verlopen. Als je goede ervaringen hebt met Washington lijkt me toch dat je daar weer voor kiest?

Marjol
07-03-07, 20:55
Dat lijkt mij ook, tenzij het natuurlijk heel veel in prijs of overstaptijd scheelt. Mijn overstap in Washington verliep in ieder geval heel goed vorig jaar, in Chicago ben ik nog niet geweest.

Mickey99
07-03-07, 21:11
Ik kan je hierin niet adviseren. Wij gaan dit jaar voor het eerst met een overstap in Washington (ben zelf erg benieuwd hoe het daar zal gaan) en zijn nog nooit in Chicago overgestapt. Ik zou je gevoel volgen zoals hiervoor ook al is aangegeven.

mickmak
07-03-07, 21:15
Ja, lijkt inderdaad een overbodige vraag. Zal het even toelichten.
Mijn voorkeur gaat door de ervaringen uit naar Washington maar op de dagen dat we reizen zijn de gunstigste vertrektijden die met Chicago als overstap.
Vandaar mijn onzekerheid om hiervoor te kiezen.
Misschien dat iemand wel goede ervaringen heeft in Chicago.

Jackie

corrus
07-03-07, 22:17
Ik wil via internet vliegtickets boeken bij United (World ticket center). Je kan kiezen tussen een overstap in Washington of Chicago.
Ik ben inmiddels diverse keren in Washington overgestapt en dit zonder problemen. 1x Zijn we in Chicago overgestapt en dat was een groot drama. We hadden vertraging op de reis van Orlando naar Chicago en daardoor te weinig tijd om over te stappen. Daarna alleen nog maar rechtstreeks gevlogen maar ja, das nu een stuk duurder dus toch maar weer overstappen.
Waar zouden jullie voor kiezen (Chicago of Washington) en hoeveel tijd zouden jullie minimaal aanhouden?

Jackie
Heenreis: 2 uur..
Terugreis: 2 uur...

De overstap op de terugreis zou je theoretisch voldoende hebben aan 1 uur...
Maar het nadeel is dan dat indien je vanaf Orlando een flinke vertraging zou krijgen, je de lange vlucht niet meer zou halen...
Maar meestal is de terugreis nooit het probleem daar het laatste vliegtuig naar Washington om 13:45 uur vanuit Orlando vertrekt.
En de lange vlucht vanuit Washington op z'n vroegst pas om 17:30 uur.

De heen reis heb je op Washington Immigration, die loopt altijd redelijk door... MITS je op tijd vanuit Nederland vertrekt...
Heb je op Schiphol vertraging van 45 minuten, is het op Washington vreselijk druk bij Immigration, daar er dan rond die tijd ook nog 3 engelse maatschappijen landen... dus lekker 2 uur aanhouden...

Verder is er niks mis met Chicago maar als je dan een beetje te laat bent wordt het écht rennen... ik vondt Chicago nét evet te omslachtig... (mijn mening)

Bovendien vlieg je een kwartier langer vanaf Amsterdam naar Chicago en een kwartier langer van Chicago naar Orlando...

Michael66
08-03-07, 03:17
In 2006 heb ik in Washingon het grootste drama aller tijden meegemaakt. Urenlang voor de douane staan, druk, met koffers gooiende mensen etc. Wat was dat erg. Nooit meer.

Daarom dit jaar geboekt bij US Airways via Philadelphia. Eens kijken hoe erg het daar is ....:-o

corrus
08-03-07, 08:44
In 2006 heb ik in Washingon het grootste drama aller tijden meegemaakt. Urenlang voor de douane staan, druk, met koffers gooiende mensen etc. Wat was dat erg. Nooit meer.

Daarom dit jaar geboekt bij US Airways via Philadelphia. Eens kijken hoe erg het daar is ....:-o
Welke periode was dat, Michael?

3 jaar terug hadden wij hetzelfde probleem rond de kerst...

millhill
08-03-07, 09:27
Mickmak,

Ook wij hebben goede ervaringen via Washington Dulles (1998, 2005).
Gaan dit jaar via Atlanta, afwachten.....
Maar als je voor het zelfde geld via Washington kunt vliegen zou ik
dat doen.

Guus
08-03-07, 10:44
Waar zouden jullie voor kiezen (Chicago of Washington) en hoeveel tijd zouden jullie minimaal aanhouden?
Ik heb tot op heden slechte ervaringen met het overstappen op Washington. Mijn ervaringen met Chicago zijn iets beter, maar ook dit veld heeft niet mijn voorkeur. Ik zou vooral kijken naar het aantal aansluitende vluchten naar de eindbestemming. Mocht je dan toevallig je aansluiting missen, wat m.n. in Washington niet ondenkbaar is, dan heb je in ieder geval nog de kans om op dezelfde dag, zonder al te grote omwegen naar je eindbestemming te vliegen.
Hoeveel tijd je minimaal moet aanhouden is moeilijk te zeggen. Normaal gesproken zou 2 uur voldoende moeten zijn, maar de laatste tijd blijkt dit elke keer te krap te zijn. Van mijn laatste drie vluchten heb ik er slechts 1 op een normale manier kunnen halen. Bij de andere vluchten kon ik mijn aansluiting elke keer net halen omdat ik gebruik kan maken van de US citizens lijnen. Als ik gebruik had moeten maken van de normale lijnen, dan had ik het zeker niet gehaald. Misschien moet je voor je eigen gemoedsrust gewoon drie uur inbouwen. Dat ene uurtje weegt m.i. op tegen de ellende die je hebt als je je aansluiting mist.

Eric
08-03-07, 12:45
Ik denk dat het allemaal niet veel uitmaakt, het hangt allemaal van de drukte op het moment af.
Komen er net rond de tijd dat jij aankomt nog een paar internationale vluchten aan, dan kunnen de wachttijden extreem oplopen.
Ik heb denk ik alle overstapsteden al een keer gehad, maar kan niet speciaal een 'beste' aanwijzen.
Wel heb ik opgemerkt, dat de Amerikanen hard bezig zijn de faciliteiten te verbeteren, zo hebben ze een Houston een geheel nieuwe heel grote hal gebouwd speciaal voor de immigration.
Een negatieve uitzondering vormt Atlanta, waar de wachtrijen, speciaal bij de securitychecks extraam kunnen oplopen.
Ik zou altijd proberen een minimum overstaptijd (op de heenweg dan) van twee uur aan te houden, vaak teveel, maar een lekker bakje koffie bij Starbucks is nooit weg.
Eric

Guus
08-03-07, 15:10
Een negatieve uitzondering vormt Atlanta, waar de wachtrijen, speciaal bij de securitychecks extraam kunnen oplopen.
Zo zie je maar hoe ervaringen kunnen verschillen. Ik vlieg al meer dan 10 jaar met Delta. Over het algemeen altijd via Atlanta. In de afgelopen jaren heb ik op deze luchthaven nog nooit mijn aansluiting gemist a.g.v. lange wachtrijen. Persoonlijk vind ik Atlanta Heartsfield een van de beste luchthavens van de VS.

NemoRocks
08-03-07, 15:19
Het is ook de grootste luchthaven van de VS

knaapje
08-03-07, 15:42
Om een inzicht te krijgen in de wachttijden op de diverse luchthavens kan je kijken op de site van de CBP (www.cbp.gov (http://www.cbp.gov)). Daar vind je ook allerlei andere reisinformatie.
De directe link naar de sheet met wachttijdgegevens is:
http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/travel/wait_times/airport_wait_times.ctt/airport_wait_times.xls

Misschien heb je er wat aan bij je beslissing.
Knaapje

Guus
08-03-07, 16:37
Het is ook de grootste luchthaven van de VS
Wat betreft het aantal passagiers is Hartsfield-Jackson inderdaad de grootste luchthaven. Een extra compliment dus voor de luchthaven die, in mijn optiek althans, het redelijk goed voor elkaar heeft. Ondanks, of misschien juist dankzij, het grote aantal passagiers die ze dagelijks moeten verwerken.

Michael66
08-03-07, 18:40
Welke periode was dat, Michael?
Hoogseizoen zomer 2006. Op 17 juli om precies te zijn. Een fragment uit het reisverslag van die dag:
Aankomst in Washington. Temperatuur is heftig, 96 graden Fahrenheit = 36 graden Celcius. We hebben ruim 2 uur en een kwartier voor de overstap, en al gauw ziet het er naar uit dat we dat niet gaan redden. Wat een enorme chaos!! De rij voor de douane is enorm, en er zijn maar drie loketten open. Mijn voet doet al aardig pijn en ik vraag dan ook of ik ergens kan gaan zitten. Nee, dat kan niet, er wordt eerst naar een representative van United gezocht. Een half uur later nog niets en het ziet er naar uit dat e.e.a. nog minstens anderhalf uur gaat duren. Ik loop / strompel dan ook naar voren en herhaal mijn vraag om een zitplaatsje. Nu komt er actie, Chantal en Steven mogen naar voren komen en we zijn meteen aan de beurt. Veel boze gezichten, maar dat boeit mij voor geen meter. De pijn is nu aanzienlijk opgelopen. Er wordt belooft dat vlak achter de douane iemand met een rolstoel klaarstaat, ….. niet dus. Dan komen we bij de bagagebanden. Hier is de chaos nog groter. De capaciteit van de banden is ruimschoots onvoldoende voor de vele vluchten die daar aankomen. Chantal gaat op zoek naar de koffers en ….. ineens is er dan een mevrouw met een rolstoel. Eindelijk zitten! De koffers …. Die komen nog steeds niet. Dan eindelijk … als allerlaatste komt onze vierde koffer van de band. Dan weer de rij in om door agriculture te komen. De dame van United duwt mij enigszins langs de rij, met Chantal en Steven in haar spoor. Anderen zijn daar helemaal niet blij mee, ze blokkeren ons zelfs en beginnen met koffers te gooien. Begrijpelijk, iedereen heeft er genoeg van en dreigt vluchten te missen.
Maar de chaos is nog niet voorbij. De koffers moeten ook weer door de scanner voor de transfer en uiteraard staat daar ook weer een enorme rij. De rolstoel doet hier ook weer wonderen en we passeren de rij mokkende mensen, zetten de koffers af bij de scanners en rijden door naar de gate.
Op het moment dat ik dit schrijf zitten we in het vliegtuig van Washington naar Orlando. Ik heb zeer grote twijfels of onze bagage in hetzelfde vliegtuig zit …. We zien het straks wel weer. Ik laat me graag verbazen. Chantal zit wat in haar boekje te schrijven, Steven is doodmoe en probeert nog wat met zijn GameBoy te spelen. In Nederland is het inmiddels middernacht, wij zijn al 18 uur in touw. De vermoeidheid slaat hard toe en we zijn er nog niet. Hoe e.e.a. bij aankomst in Orlando verloopt laat ik morgen wel weten. Chantal gaat in ieder geval weer achter de koffers aan, ik ga meteen naar de verhuurbalie van Dollar.

calypso
08-03-07, 19:23
Wat betreft het aantal passagiers is Hartsfield-Jackson inderdaad de grootste luchthaven. Een extra compliment dus voor de luchthaven die, in mijn optiek althans, het redelijk goed voor elkaar heeft. Ondanks, of misschien juist dankzij, het grote aantal passagiers die ze dagelijks moeten verwerken.
Ik ben dan wel nog niet hier overgestapt maar de laatste 4 jaar wel op geland.

En ik sluit mij hierbij aan Hartsfield-Jackson is een heel groot en mooie luchthaven. Die een rustige uitstraling heeft vind ik ondanks dat het een van de grootste is in de USA.

Elke keer als ik hier land dacht ik van oei wat een rij maar gelukkig gaat het er daar erg goed aan toe en zijn wachttijden niet echt lang. Kan natuurlijk altijd wel eens tegen zitten maar dat kan overal. over het algemeen loopt het toch aardig door.

En dit jaar ga ik voor het eerst een een overstap maken hier en volgens mij moet dit gewoon goed gaan, terug kijkend op mijn eerdere ervaringen.

Mickey99
08-03-07, 20:35
Hoogseizoen zomer 2006. Op 17 juli om precies te zijn. Een fragment uit het reisverslag van die dag:

Daar wordt je niet echt vrolijk van :!:

toverfay
08-03-07, 20:50
Ik heb met Washington ook goede ervaringen. Daar ging alles super vlot. Met Chicago daarin tegen helemaal niet. Urenlang voor de douane gestaan, totdat je uiteindelijk ertussen uit werd gepikt, want je vlucht ging bijna. Maar het wil niet zeggen dat het altijd goed gaat in Washington. Dit jaar vliegen we rechtstreeks, een retourtje voor Euro 400! Nou dat vind ik een prikkie voor zo'n vlucht, maar wij hebben het vorig jaar al geboekt. Was een aanbieding.

Ta2 Gerrit
09-03-07, 04:16
Wij zijn deze reis ook weer via Atlanta gevlogen, met een layover van 2 uur, waarvan we zeker een uur lekker in het zonnetje buiten hebben gezeten. Bij Imigrations was het erg rustig en de officers zeer vriendelijk en humoristisch. De wachtrij bij security om de terminal weer in te komen was wel lang maar alles verliep vlot,dus niets dan lof.
Maar je kunt natuurlijk ook alles tegen hebben en dan wordt je niet vrolijk.

sonja
11-03-07, 20:25
Daarom dit jaar geboekt bij US Airways via Philadelphia. Eens kijken hoe erg het daar is ....:-o

Wij zijn één keer in Philadelphia overgestapt (3 jr. geleden) en dat was een drama, lange rijen bij immigration, duurde anderhalf uur, onvriendelijk personeel en bij aankomst in Tampa bleek de helft van de koffers niet meegekomen te zijn. In Tampa vertelden het luchthaven personeel dat dit regelmatig voorkomt op vluchten vanuit Philly. Ik hoop echt voor je dat dit nu is verbeterd.

We stappen altijd over in Washinton, nog nooit problemen gehad. Eén keer via Chicago, ging prima, alleen op de terugreis zeer lange wachttijd, kwamen om ca. 10.30 uur in Chicago aan en eind van de middag pas de vlucht naar Amsterdam. We zijn overigens Chicago ingegaan en hebben een paar leuke uren doorgebracht.

Sonja

Ta2 Gerrit
12-03-07, 13:01
Zo zie je maar weer dat alles betrekkelijk is. Wij zijn twee jaar geleden ook in Phillie overgestapt (voor Denver) en het liep als een zonnetje.
Maar als uiteindelijk je koffers achterblijven versterkt dat wel het "nooit weer" Philadelphia gevoel.

NemoRocks
12-03-07, 14:21
Zo zie je maar weer dat alles betrekkelijk is. Wij zijn twee jaar geleden ook in Phillie overgestapt (voor Denver) en het liep als een zonnetje.
Maar als uiteindelijk je koffers achterblijven versterkt dat wel het "nooit weer" Philadelphia gevoel.

Maar toegegeven, dat jij op één of andere manier de laatste tijd altijd iets hebt met koffers...
ROTFLMAO :p :mrgreen: :p :mrgreen: :p :mrgreen: :p :mrgreen: :p :mrgreen:

.

mickmak
18-03-07, 08:04
Allemaal bedankt voor jullie ervaringen. In de keuze heb ik alles mee laten wegen en het is uiteindelijk toch Chicago geworden.
Dit omdat dit met overstaptijden, vertrektijden en aankomsttijden, gunstiger bleek.
Vertrek Amsterdam 10.55 en aankomst Orlando 19.26 uur Tussenstop 2,5 uur.
Terug vertrekken we om 13.17 uur en aankomst Amsterdam om 9.10 uur. Tussenstop van 2 uur en 3 kwartier.

Jackie

Arie
06-04-07, 12:09
Er wordt weinig over US Airways gemeldt?
Welnu vorig jaar dec 06 met US gevlogen en ofschoon het mij eerste tripje naar de States was vond ik de service boven verwachting.
Bij de gate maakte de gezagsvoerder een kort praatje met ons terwijl hij zijn tas etc. de scanner haalde.
"Ja we huren een auto en rijden door Florida bla bla bla".
Verder mochten de kinderen een kijkje komen nemen in de cockpit, terwijl het nog aan de grond stond op Schiphol.
De piloot kwam de kinderen, ook die van anderen hoor, uit de stoelen halen om toch vooral zijn belofte te verzilveren. Heel aardig.
Geen scherpjes in de stoelen voor je!
En een koptelefoon kun je kopen voor $5.
Je wordt op je wenken bedient de stewardessen blijven voor je lopen.
Aan het einde van de vlucht maakte de piloot nog een klein praatje door de luidsprekers en onderdeel daarvan was oa. dat als je met een huurauto door Florida gaat rijden je wel careful moest zijn.
Waar had ik dat eerder gehoord!? Wel leuk, toch.
Goeie service en trots op het werk was mijn indruk.

Michael66
18-04-07, 12:31
Ik vlieg eind juli ook met US Airways, maar of dat op dit moment een juiste keus is ....



US Airways needs to reverse course

By STEVE HUETTEL
Published April 18, 2007

How long can a company keep giving bad service before customers take their business elsewhere?
That's turned into a front-burner issue for US Airways. The airline, headquartered in Tempe, Ariz., blundered its transition to a new reservations system last month, then stranded thousands of passengers during a big ice storm.
US Airways already held the dubious distinction as the major airline most likely to lose your checked bag in 2006.
"We just can't keep running an airline the way we've been operating it," chief executive Doug Parker told employees in a recorded message April 6. "Our customers won't stand for it." He correctly blames management for the breakdowns.
Now a group of elite-level frequent fliers say they're jumping to other carriers because US Airways executives seem unwilling or unable to deal with their complaints.
They organized five years ago to protest that management at the old US Airways took them for granted. They dubbed themselves cockroaches, customers the airline didn't want but couldn't get rid of.
Members say service has deteriorated since America West executives engineered a merger with US Airways and began running the new airline.
"People are just fed up," says Art Pushkin, co-chairman of Frequent Fliers Committed to US Airways Success FFOCUS, which claims more than 500 members. "People are bolting at a record pace."
The first bump came last year when the airline launched a Web site and merged the frequent-flier programs of US Airways and America West. Members couldn't access accounts or print boarding passes for days.
Combining the two reservations and ticketing systems last month went no better.
Self-service airport kiosks failed, causing massive lines at ticket counters in Charlotte, Philadelphia and Las Vegas. Many passengers missed their flights. It has improved, but US Airways is still debugging the systems.
There's no evidence elite-level fliers are bailing out, says Travis Christ, vice president of sales and marketing. Elites flew 15 percent more in January and February than during the same months last year. But he's quick to add that everyone at headquarters is feeling the heat.
"There's no question a lot of customers lost or are losing their patience with us," Christ says. "We know we're at a breaking point."
US Airways is hustling to fix obvious problems and bring in new initiatives.
The airline will hire more airport customer service agents to fill anticipated vacancies during busy summer months. A new seat-back entertainment system with TV and on-demand movies is in the works, Christ says.
But there are signs of labor unrest that could undermine the airline's attempts to recover. Major employee groups, especially pilots, are grousing that US Airways still hasn't agreed to combined contracts for members from the old US Air and America West.
A local US Airways pilot says he's steamed to still be paid $25 an hour less than his counterpart at the former America West. He stopped doing tasks that aren't his job, like calling for late catering trucks.
On a FFOCUS bulletin board, a flier recounted a flight from Charlotte that was delayed due to a glitch in the new computer system. The pilot referred passengers to a page in the airline magazine with contact numbers for US Airways.
"Make sure you call or e-mail and let them know what kind of service we've provided today," he said.
Tempe, we have a problem.


Bron (http://www.sptimes.com/2007/04/18/Business/US_Airways_needs_to_r.shtml)

corrus
18-04-07, 12:34
Ik vlieg eind juli ook met US Airways, maar of dat op dit moment een juiste keus is ....

Bron (http://www.sptimes.com/2007/04/18/Business/US_Airways_needs_to_r.shtml)
.
Dit kon je nooit van te voren weten, maar ik denk wel dat alles wel zal goedkomen hoor...
.

jaap
19-04-07, 20:40
Wij gaan in juli ook met US airways.
Hoe meer anti-reklame hoe meer wij ruim kunnen zitten, tenminste, als ze nog vliegen dan.

Wij zijn in ieder geval zeer tevreden over US airways.

bowie13
02-05-07, 07:59
Hoi,

We moeten kiezen tussen KLM of Delta.
Wie raad ons wat aan? En waarom?
Niet alleen de prijs. Dat maakt ons niet uit.
We hebben tot nu toe alleen maar met Martinair gevlogen en KLM voelt
vertrouwder aan. Misschien omdat we deze al ons levenlang kennen?! http://www.orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_question.gif http://www.orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_exclaim.gif http://www.orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_wink.gif

Graag jullie mening please.

OH ja, en kan iemand mij vertellen wat de beenruimte is bij deze 2 maatschappijen?

Groetjes,
Bowie13

Michael66
02-05-07, 08:31
Ik zou voor de transatlantische vlucht zeker voor KLM kiezen. Delta vliegt met een behoorlijk oud vliegtuig: absoluut veilig maar aan alles zie je dat het wat ouder is.

Beenruimte vind je op www.seatguru.com (http://www.seatguru.com)
Voor Delta klik je hier (http://www.seatguru.com/airlines/Delta_Airlines/Delta_Airlines_Boeing_767-300_I.php), voor KLM (http://www.seatguru.com/airlines/KLM/information.php) weet ik niet precies met welk vliegtuig ze vliegen dus dat mag je zelf even opzoeken.

bowie13
02-05-07, 09:48
Hoi Michael66,

Die site seatguru die doet het niet. Je gaat dan naar de site van digitalegids. Niets over beenruimte.

Groetjes.

Eric
02-05-07, 09:49
Bowie, het maakt ook uit waar je heen vliegt.
KLM vliegt niet op Florida, dus je komt zowieso voor het laatste deel in een Amerikaanse mij terecht, waarschijnlijk NorthWest, en ik prefereer Delta weer boven NorthWest, behalve...als je via JFK vliegt, waar Delta in een verschrikkelijk oude en slechte terminal zit.
Dus vertel ons eerst waar je heen gaat.
Eric

Ta2 Gerrit
02-05-07, 09:49
Ik denk dat Michael www.seatguru.com (http://www.seatguru.com) bedoelt heeft.

Eric
02-05-07, 09:50
Seatguru doet het gewoon hoor, zal wel seatguru.com zijn.
Eric

Ta2 Gerrit
02-05-07, 09:51
Bowie, het maakt ook uit waar je heen vliegt.
KLM vliegt niet op Florida, dus je komt zowieso voor het laatste deel in een Amerikaanse mij terecht, waarschijnlijk NorthWest, en ik prefereer Delta weer boven NorthWest, behalve...als je via JFK vliegt, waar Delta in een verschrikkelijk oude en slechte terminal zit.
Dus vertel ons eerst waar je heen gaat.
Eric

Oh ja en om op je originele vraag terug te komen #-o , ik ben het met Eric eens.
Al moet ik er nog wel even bijzeggen dat Terminal 2 van Delta JFK een hevige opknapbeurt ondergaat en er weer goed uit komt te zien.

Guus
02-05-07, 10:01
Ik zou voor de transatlantische vlucht zeker voor KLM kiezen. Delta vliegt met een behoorlijk oud vliegtuig: absoluut veilig maar aan alles zie je dat het wat ouder is.
Volgens mij heeft Delta wel meer dan één vliegtuig ;) . Delta zet voor de trans-Atlantische vluchten voornamelijk 767´s in. Dit vliegtuig heeft m.i. de meest ideale stoelverdeling die je kunt hebben (2-3-2). Sommige vliegtuigen zijn inderdaad toe aan een ´cabin refurbishment, andere hebben dat net gehad en zien er weer pico bello uit. Daar valt dus in algemene zin weinig over te zeggen. Verder zou ik het laten afhangen van de luchthaven die je moet gebruiken als overstapplaats. Sommige luchthavens bieden nu eenmaal meer dan andere c.q. hebben meer aansluitende vluchten. Niet geheel onbelangrijk voor het geval je je aansluiting mist.

bowie13
02-05-07, 10:05
De bedoeling is naar Orlando.

Groetjes.

Michael66
02-05-07, 10:06
Ik denk dat Michael www.seatguru.com (http://www.seatguru.com) bedoelt heeft.
ahum ..... dom, nog niet helemaal wakker of zo .... aangepast!
De andere links in mijn berichtje doen het trouwens wel.

calypso
02-05-07, 12:15
Delta heeft zeker wat oudere toestellen maar is er niet onveiliger door.
Dit lomt ook zeker omdat ze de afgelopen jaren weining hebben kunnen upgraden door de finaciele situatie, maar daaran komt ook een eind als je een ander bericht leest op dit forum.

Mijn voorkeur gaat wel uit naar de KLM maar die vliegt niet op Florida, dus heb ik toch voor Delta gekozen.

bowie13
02-05-07, 17:33
Volgens het reisburo vliegt Delta ook niet op Florida.
Bij beide moet je overstappen.
KLM is de overstap Detroit
Delta is de overstap Atlanta of New York.

Martinair is de enige die rechtstreeks vliegt.

Groetjes,
Bowie13

Michael66
02-05-07, 18:10
=D> Goed uitgezocht =D>

Ik dacht dat je dat toch al wist ....

Martinair is al jaren de enige die rechtstreeks vanuit A'dam naar Florida vliegt. Elke andere maatschappij vliegt via een "hub" waar je over moet stappen. En bij veel maatschappijen is het ook nog zo dat de tweede vlucht door een dochtermaatschappij of geliëerde vlieger wordt uitgevoerd. Nothing new ....

corrus
02-05-07, 21:13
Volgens het reisburo vliegt Delta ook niet op Florida.
Bij beide moet je overstappen.
KLM is de overstap Detroit
Delta is de overstap Atlanta of New York.


Of Cincinnatti... (wordt vaak vergeten) :mrgreen:

Eric
03-05-07, 00:31
Martinair is al jaren de enige die rechtstreeks vanuit A'dam naar Florida vliegt.

Is Martinair dan ook een luchtvaartmaatschappij?

Eric

Ta2 Gerrit
03-05-07, 10:00
Is Martinair dan ook een luchtvaartmaatschappij?

Eric

Meer een touringcaroperator (ik hoop dat ik die nu niks te kort doe:lol: ) met hele grote edoch krappe bussen met vleugels.

corrus
04-05-07, 10:31
Is Martinair dan ook een luchtvaartmaatschappij?

Eric
Nee... een vrachtvervoerder... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Sandy
26-05-07, 01:07
Waar zouden jullie voor kiezen (Chicago of Washington) en hoeveel tijd zouden jullie minimaal aanhouden?

Jackie

Wij stappen ook over op Washington. Eerste keer, maar hoor daar doorgaans goede verhalen over. Wij hebben een overstaptijd van iets meer dan 2 uur. Ik let altijd op de overstaptijd als wij een reis boeken. 2 uur is dan ook mijn minimale overstaptijd. Ik heb weleens reizigers hun vlucht zien missen, vanwege de scherpe controles en daar moet je toch niet aan denken. Ik kan wat dat betreft ook niet goed tegen die stress .. dit keer reizen we met kleine kinderen, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat ..

Overigens op de terugweg hebben we een kortere overstaptijd .. maar terug naar huis maakt mij dat niet zoveel meer uit. Je hebt de vakantie dan al achter de rug!

Sandy

Haper
10-07-07, 05:58
Ik lees goede dingen over Delta. Wij vliegen in april met Delta. Nu vraag ik mij af hoe het is om over te stappen op JFK. We hebben 2 uur en een kwartier overstaptijd op de heenweg en 2 en een half uur op de terugweg. Is dit genoeg?

calypso
10-07-07, 07:45
Nou ik ga in September met Delta en kom dan ook op JFK dus als je tijd hebt kan ik het j wel zeggen zodra ik daar geweest ben.
Maar van wat ik gehoord en gelezen heb hier op het forum is 2 uur genoeg tijd om over te stappen.
Enige nadeel van JFK schijnt te zijn dat waar Delta zit, het een oude terminal is waar niet echt veel te doen is.

corrus
10-07-07, 15:17
Ik lees goede dingen over Delta. Wij vliegen in april met Delta. Nu vraag ik mij af hoe het is om over te stappen op JFK. We hebben 2 uur en een kwartier overstaptijd op de heenweg en 2 en een half uur op de terugweg. Is dit genoeg?
Voor JFK staat voor International naar Domestic 1 uur en 30 minuten...
2 uur en een kwartier is dus meer dan genoeg.:mrgreen:

Corry
11-07-07, 21:57
Ik was pas nog op de terminal van Delta op JFK en dat valt best wel mee hoor. Het is geen Disney maar dat hoeft ook niet lijkt me. Er zit een lekker chinees restaurantje.

TeRa
25-09-07, 22:46
Hallo allemaal,

Wij willen volgend jaar april/mei naar Orlando. Volgens mij begin ik tijdig met de voorbereidingen. Ik heb me natuurlijk ( heel slim denk ik ) allereerst aangemeld bij dit Forum. Maar nu stuit ik direct al op de vraag: met welke luchtvaartmaatschappij kunnen we het beste vliegen?
Een goede prijs is voor ons belangrijker dan rechtstreeks vliegen. We willen wel graag zo comfortabel mogelijk vliegen. Mijn man en ik reizen met onze twee zonen van 13 en 10 jaar. Wie o wie heeft voor ons een goeie tip?

raygwencaith
26-09-07, 00:17
Wij hebben dit jaar met United gevlogen en dat is ons goed bevallen. Delta hefet ook veel goeie ervaringen. Met beide maak je een tussenstop.

Ik zal voor de periode april mei zekers goed kijken want de mei vakantie is volgend jaar lang en velen hebben al geboekt voor deze periode. Martinair is de enige die rechtstreeks vanaf Amsterdam vliegt.

Offertes zou je kunnen opvragen bij de bekende organisaties op dit forum

AV: American Vacations: www.americanvac.nl (http://www.americanvac.nl) (hebben wij 2 keer bij geboekt en super goed bevallen)

AE: American Estates (www.americanestates.nl (http://www.americanestates.nl))

Usa Fun: www.usafunvacations.nl (http://www.usafunvacations.nl)

Voor vliegtarieven kun je ook kijken op www.vliegtarieven.nl (http://www.vliegtarieven.nl) en diverse andere sites.

Heel veel succes met de voorbereidingen.

1 tip wees op tijd want de tickets gaan hard volgend jaar.

Op onze log staan de vakanties uitvoerig beschreven.

Groet

Gwenda

Eric
26-09-07, 00:26
Beste TeRa.
Uiteraard allereerst een van harte welkom op ons zonnige forum.
Volgend jaar de meivakantie is heel populair bij de forumgangers.
Veel gebruikte mijen zijn:
Martinair, de enige die rechtstreeks vliegt, maar met een aantal nare ervaringen (gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens)
Continental, mijn persoonlijke favouriet, met een overstap in Newark of Houston, Boeing 767 met eigen entertainmentschermpjes<
United, met voornamelijk een overstap in Washington
Delta, met een overstap in Atlanta of New York (of Chicago).
Welke het goedkoopst is hangt af van de data, dat moet je zelf uitvogelen.
Eric

Njit
26-09-07, 00:38
Martinair, de enige die rechtstreeks vliegt, maar met een aantal nare ervaringen (gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens)


Er zijn negatieve en positieve verhalen over Martinair te vinden.

martinair? (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3810&highlight=martinair) ‎
Positief over martinair (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3390&highlight=martinair+positief)

Over elke maatschappij (ook Amerikaanse) zijn wel negatieve verhalen te vinden. Alleen is het erg nederlands om over van alles en nog wat te klagen. We weten dan ook gelijk weer dat we thuis zijn als we de mensen om ons heen horen klagen :)

Wel is het zo dat de Amerikaanse maatschappijen in het algemeen iets ruimte stoelen hebben.

Michael66
26-09-07, 06:19
Volgens mij begin ik tijdig met de voorbereidingen.Het begint voor de voorjaarsvakanties al aardig vol te lopen bij de vliegmaatschappijen. De goedkoopste boekingsklassen zijn overal al zo'n beetje volgeboekt. Dus het kan verstandig zijn om toch redelijk snel te beslissen en minstens de vlucht alvast vast te leggen.

succes!

Syl71
26-09-07, 20:27
Sinds deze week zijn de vliegtarieven bij LTU vrijgegeven en online te bekijken-boeken. Het zal wel aan mij liggen maar dat scheelt werkelijk drastisch in vergelijk met de Nederlandse tarieven. Daar kun je wel voor naar Duitsland rijden hoor, waar je ook in Nederland woont!

Dafmaf
26-09-07, 20:39
Allereerst van harte welkom op dit fantasische forum.
Wij zijn in totaal 4 keer naar orlando gevlogen, waarvan 3 keer met Martinair.
Hebben eigelijk alle 3 de keren wel wat gehad, van te laat vertrekken tot en met, dat het vliegtuig nog ergens onderweg kapot stond.
Afgelopen zomer voor het eerst met Delta gevlogen, echter niet rechtstreeks maar overstappen in Atlanta.
Wij hadden een compleet verzorgde reis geboekt bij Holland International en deze reis was met Delta zo'n 400 euro goedkoper als met Martinair.
Probeer meerdere opties, dit kan aanzienelijk in schelen in euro,s.
Groetjes; Johan.

mafo
26-09-07, 23:35
TeRa, mijn favoriet is Continental gevolgd door United Airlines, maar ik blijf toch altijd wel letten op de prijzen van anderen. Verder is British Airways ook prima waar ik liever niet mee vlieg is KLM en zijn partner Northwest, voornamelijk vanwege de stoelen met erg lage rugleuning.

Maar ja ik ga nu ook al weer voor de 2e keer met US airways is ok maar zeker niet mijn droommaatschappij. Alleen de prijs gaf voor mij de doorslag.

laanvdj
27-09-07, 11:54
mag ik weten waar je geboekt hebt?
ik boek zelf altijd via e-flights.de maar deze hebben geen tickets van us-airways.

mafo
27-09-07, 16:13
Ja dat mag ik heb geboekt via http://www.ebookers.nl/ deze prijs gold alleen bij vertrek op dinsdag 4 december en terugkomst op donderdag 14 december. Ik heb niet geprobeerd om te kijken naar langere periodes.

Vandaag krijg je overigens ook 5% extra korting op tickets ed bij E-bookers.

Ik zelf heb in het verleden het meest via Aireka en Airfair geboekt maar ben er ondertussen wel achter dat het echt de moeite loont om een rondje langs de aanbieders te gaan elke vakantie.

verschooreline
03-10-07, 18:08
Ik ga 19oktober naar orlando. wat is de vliegduur?

Mickey99
03-10-07, 18:21
Ik ga 19oktober naar orlando. wat is de vliegduur?

Als je rechtstreeks vliegt zo'n 9 1/2 uur. Inderdaad wel handig om te weten als je over 2 weken vertrekt ;)

verschooreline
03-10-07, 18:23
ja inderdaad. dat wordt slaappillen kopen haha. het valt opzich nog mee ben tijd geleden naar thailand geweest en dat was 15 uur :S

millhill
05-10-07, 15:04
Hallo TeRa,

Wij zijn in 2005 (Orlando) en 2007 (Rotonda) in Florida geweest.
Eerste keer met United via Washington en tweede keer met Delta via Atlanta. Beide keren met overstap en zonder problemen heen en terug.
Geen duidelijke verschillen tussen United en Delta. Zijn beide wel één
van de voordeligste om mee te vliegen en gaf voor ons de doorslag.

Succes met het plannen van jullie reis!

Jelle van der Meulen
Heerenveen

Saskiac1977
05-10-07, 15:13
Heb op 18 september geboekt bij D- Reizen via Holland international....en wij hadden de laatste 3 plaatsen....konden niet eens meer in optie....wij dachten dat we ook ruim op tijd waren.....not....dus ik zou niet te lang wachten...have fun.......

mafo
06-10-07, 10:12
Voor welke periode heb je dan geboekt SaskiaC ?

Saskiac1977
07-10-07, 14:09
Ik heb geboekt 28 april 2008 t/m 5-5-2008, ik heb niet eens een pakketreis maar alles is los bij elkaar gezocht.....was allemaal vol, ik weet niet of het vol was bij de touroperator, of bij Martinair zelf.....maar zo zie je ik dacht dat ik ruim op tijd was....not......


http://www.mousehousemagic.com/ticker/user_tickers/071007110424i.gif (http://www.mousehousemagic.com)

jaap
07-10-07, 16:35
Heb je geboekt in Katwijk bij D-reizen. Die zeggen altijd dat het bijna vol is of dat de goedkoopste plaatsen weg zijn. Verleden jaar even langs geweest voor een cruise en auto en vliegreis. Begonnen ze met de tip neem een auto met airco :-?, wat een verstand zeg. Ik heb net nog even gekeken bij e-bookers was nog keus genoeg alleen niet rechtstreeks. Wij willen niet eens meer mee met martinair maar dat is een andere discusie. Leuk nog een katwijker op het forum.

Saskiac1977
08-10-07, 07:37
Ja ik ken het concept D-Reizen een beetje, maar aangezien ze het niet meer kon vinden in de computer heeft ze met Holland International gebeld, de telefoon stond op speaker.........kon het hele gesprek meeluisteren...en dit kwam echt van Holland International af, allicht dat het aantal plaatsen bij deze touroperator vol waren....ja ik dacht slim te zijn, lekker met Martinair....nou ik heb nu ff zo mijn twijfels, maar mijn vader....werkzaam op Schiphol vertelde mij dat Martinair daadwerkelijk een groot deel van de Europese vluchten gaat schrappen (per januari 2008 ), ik hoop dat daardoor alle intercontinentale vluchten wel op tijd gaan........enneh inderdaad wel gezellig die Kattukkers...ha ha ha ha ha

Eric
08-10-07, 12:08
Eh, die intercontinentale vluchten hebben niet veel met Europese vluchten te maken, ze worden namelijk met verschillende toestellen gemaakt.
Een toestel wat in Europa heeft gevlogen kan niet naar Amerika (Of ze moeten halverwege ergens tanken...)
Eric

bono
08-10-07, 12:17
Maar gezien de piloten en stewardessen die ze over houden en de vliegtuigen hebben ze nu meer tijd over om de lange vluchten eens goed uit te blijven voeren.
Het komt allemaal wel weer goed, maar het gaat ze wel klanten kosten ipv klanten trekken.;)

Gr. Monique

Saskiac1977
08-10-07, 15:48
Ja gezien er toch 5 vliegtuigen van het type boeing 767 zijn en 7 van het type MD 11(zijn die ook geschikt voor lange vluchten?) zou je zeggen dat het dan toch wel moet gaan lukken......maar erg netjes is het niet.....de mensen die dit hebben meegemaakt, gaan nooit meer met Martinair.....

Boterletter
08-10-07, 17:14
Ja gezien er toch 5 vliegtuigen van het type boeing 767 zijn en 7 van het type MD 11(zijn die ook geschikt voor lange vluchten?) zou je zeggen dat het dan toch wel moet gaan lukken

De MD11 is zeker geschikt voor lange vluchten, ben in het verleden met een MD11 van Martinair naar Orlando gevlogen. Volgens het cabinepersoneel is het echter een heel onhandig vliegtuig omdat de pantry op een onhandige plek zit....

John

DanielleP69
08-10-07, 18:06
Hey hoi ik boek mijn tickets via de duitse site www.aidu.de (http://www.aidu.de) je kan ook nog kijken op www.ebookers.de (http://www.ebookers.de) dat scheelt best wel veel ... en beide keren vloog ik rechtstreeks met Martinair...

Alleen de laatste x op de terugreis een nare ervaring..zomaar een tussenstop , maar voor de rest alles ok hoor ...

Mocht je nog betaalbare hotels zoeken ..kijk dan eens op www.alpharooms.com (http://www.alpharooms.com)

Zit Sea World nog in de planning ???

*wil je nog meer tips dan hoor ik het wel ..

groetjes Danielle

Saskiac1977
08-10-07, 18:38
Ik zit toch ook straks dik 9 uur onhandig in dat vliegtuig....wat maakt de pantry dan nog uit....maar als ik het goed begrijp hebben ze dus als ze de europese bestemmingen eruit gooien in 2008, 13 (er waren 6 boeings) vliegtuigen over..... waar ze verre vluchten mee kunnen maken nou dan moet het toch wel gaan lukken om op tijd te gaan.......ik ben blond maar is de oplossing niet heel simpel???????

Eric
08-10-07, 19:10
Ik denk niet dat het zo werkt, maar ik zit ook maar te gokken.
Maar vliegtuigen (oa de 767) bestaan in meerdere uitvoeringen, voor de vluchten naar Amerika heb je ER (extended range) toestellen nodig.
En ik heb geen idee of ze die hebben.
Als ze een toestel over hebben, hebje kans dat de KLM die gaat gebruiken, ik weet dat die momenteel ook structureel toestellen tekort hebben.
Eric

bono
09-10-07, 02:52
......maar erg netjes is het niet.....de mensen die dit hebben meegemaakt, gaan nooit meer met Martinair.....

Dat denk ik dus ook h&#233;, als je al die toestanden mee maakt met elle lange vertragingen op de heen en terug reis, doe je dat geen tweede keer meer denk ik zo...................
Bij D-reizen zeiden ze ook al dat "vaste" klanten die normaal met Martinair vlogen dit keer het niet meer doen, dus of het nou ten gunsten is van Martinair die reorganisatie dat betwijfel ik dus heel erg.....................

Gr. Monique

P.S. ik zou het zelfde denken als jij hoor, meer vliegtuigen dus minder vertraging omdat je dan toch een ander kan sturen........................
Daar hoef je niet voor geleerd te hebben.....................:mrgreen:

brutus
20-10-07, 01:42
wij hebben voor twee volwassenen en twee kinderen van de week nog geboekt bij cheaptickets 29/4/08 verterkken en 17/5/08 terug voor 1549.66 euro united heen lufthansa terug.

cupra
20-10-07, 12:08
Wij vliegen met US AIRWAYS met 2 personen voor 328 euro per persoon, 28 oktober vertrekken en 13 november terug.
ik vond dit een mooie prijs.

belinda680
12-12-07, 18:05
Hi heeft er iemand misschien ervaring met Delta airlines of United airlines want ik las gisteren dat Martinair niet meer rechtstreeks vliegt naar Orlando want ik ga van de zomer naar Orlando dus wilde ik graag hierover wat weten :?:

Ta2 Gerrit
12-12-07, 18:10
Er staat op dit forum al veel vermeldt over de beide luchtvaartmijen. Dus even de zoekfunctie bovenin het scherm gebruiken en je wordt veel wijzer.
Wij hebben beide LuMijen al regelmatig gebruikt; beide goed. Delta vaak iets goedkoper maar wat mindere vliegtuigen. United wat meer entertainment aan boord. Dat zijn in het kort de verschillen, uitzonderingen daargelaten. Dus.. even zoeken.
Vell plezier met de voorbereidingen.

xl1067
12-12-07, 18:58
Ik heb zelf tot nu toe alleen met Delta en Northwest naar Amerika gevlogen. Over Northwest was ik toendertijd wel te spreken (was in 2001) ik had toen genoeg ruimte (nu bijna 1,90 dus iets minder gelukkig met economy), vriendelijke (ietwat oude) stewardessen, prima voedsel. Ik weet alleen niet hoe het tegenwoordig met hen gesteld is.
In november 2006 en juni/juli 2007 met Delta via Atlanta naar Orlando gevlogen. Goede vlucht, vriendelijke stewardessen, goed eten, genoeg aanbod van drankjes maar geen eigen schermpje op de vluchten over de grote plas. Op de terugweg vond de zeer vriendelijke incheck dame dat we een wat te korte overstap hadden op Atlanta (was iets van 2 uur) en heeft ook op een eerdere vlucht geboekt naar Atlanta met stoelen bij emergency exit. Goede service al zeg ik het zelf, nu hadden we ook nog genoeg tijd om op Atlanta nog even de vakantie goed af te sluiten met een goed bord snaaien bij TGI.
Je kan ook Lufthansa overwegen die vanaf Amsterdam via Frankfurt naar Orlando vliegen. Ze hebben daar sinds November 2007 namelijk een "slurf gekocht". Over iets minder dan een weekje vliegen wij voor het eerst met Lufthansa naar Orlando. Ik ben erg benieuwd hoe dat ons gaat bevallen.

Over Delta is er een uitgebreid topic ---> http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2624&highlight=delta

United zal er ongetwijfeld ook eentje hebben maar die kon ik niet zo snel vinden.

Mickey99
12-12-07, 19:19
United zal er ongetwijfeld ook eentje hebben maar die kon ik niet zo snel vinden.

O.a. hier:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4666

en hier:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4388

IngK
16-04-08, 01:15
Hallo, ik heb even een vraag over waar ik het best mijn vlucht kan boeken voor mijn reis naar orlando, ik ga samen met mijn dochter van 10 jaar en wil best een keer overstappen denk ik!!:-o wie kan mij een goed advies geven. er is namelijk best veel prijs verschil..

Ik heb intussen geboekt via ebookers incl auto... allemaal nogmaals bedankt voor de info.

Ik ga nu op zoek naar leuke hotels eerst weer even lezen wat de ervaringen zijn op het forum. Sta natuurlijk ook open voor jullie ervaringen of adviezen. zit namelijk erg te denken om niet alle dagen 12 nachten in hetzelfde hotel te verblijven.

groetjes IngK

Njit
16-04-08, 01:23
Voor wanneer wil je boeken?

IngK
16-04-08, 09:44
Hoi hoi,
Ik wil graag de 16 aug weg en 28 weer terug.:-D
Thanks

Ta2 Gerrit
16-04-08, 10:07
Buiten alle ned. aanbieders (vliegtickets, vliegwinkel, cheaptickets etc. etc. .nl) die je makkelijk via de startpagina (http://www.startpagina.nl/) kunt vinden, zou je ook eens kunnen zoeken bij Kayak (http://www.kayak.com) .

Dat is een zoekmachine die voor jou de voordeligste tickets en de aanbieders daarvan opzoekt en van daaruit kun je weer verder.
Ik heb net gisteren daar nog wat, althans dat vind ik, voordelige tickets gevonden (€454,- p/s) om in Feb. 2009 met United naar Orlando te vliegen.

Teleton
16-04-08, 10:45
had er daarstraks een voor 1009,00 met zijn twee maar dan moest ik twee keer overstappen ik weet niet of dat zo handig is?


1009 euro in augustus voor 2 tickets lijkt mij geen slechte deal. Het overstappen in de VS op zichzelf is niet zo'n probleem, belangrijker is de lay-over tijd die je per overstap hebt en de totale duur van de reis.

HenkR
16-04-08, 20:35
Als je naar Orlando wilt kom je niet onder minimaal 1 overstap uit. Miami is via Martinair zonder overstappen te doen, maar moet je met de auto in Florida.
Eigenlijk is er zoveel mogelijk tegen diverse prijzen dat je je daar heel lang mee bezig kunt houden

AlexFL
16-04-08, 20:59
LTU vanuit D&#252;sseldorf of o.a. Jetair vanuit Brussel is ook een optie voor veel Nederlanders.

corrus
16-04-08, 22:53
1009 euro in augustus voor 2 tickets lijkt mij geen slechte deal. Het overstappen in de VS op zichzelf is niet zo'n probleem, belangrijker is de lay-over tijd die je per overstap hebt en de totale duur van de reis.

Zeker geen slechte deal... maar 2 overstappen... Brrr... niets voor mij... :D

IngK
16-04-08, 23:31
Hallo
Alvast bedank voor de reactie's ik kan die vlucht niet meer vinden maar ik vond het toch ook niet zo'n goed idee zou dan 18 uur bezig zijn en dat is wel erg veel om met mijn dochter te ondernemen. ik zoek en zoek maar ben er nog niet uit. trouwens zijn er ook wel veel verschillen in de Tax die gerekend wordt. maar goed ik zoek nog even verder, maar blijf open staan voor advies :-)

Fred.intheusa
17-04-08, 23:45
Ik heb afgelopen maand (2 maanden voor vertrek) rechtstreeks bij Delta (www.delta.com (http://www.delta.com)) geboekt voor €463 incl tax. (AMS -Orlando - Ft Lauderdale - AMS)
Zowel heen als terug overstap op Atlanta. Goedkoper heb ik nie gevonden.
Rechstreeks bij Delta boeken heeft ook als voordeel dat je direct al je stoelen kunt kiezen.

corrus
18-04-08, 00:37
Rechstreeks bij Delta boeken heeft ook als voordeel dat je direct al je stoelen kunt kiezen.

Een goede reisorganisatie doet dit ook voor je... :D

Marie-Anne
18-04-08, 20:36
Wij hebben rechtstreeks bij United geboekt.
Voordeel hiervan is dat we, mocht dat nodig zijn, voor weinig geld kunnen annuleren.
Bij een reisbureau ligt dat toch moeilijker.

corrus
18-04-08, 20:42
Waar je dat vandaan hebt weet ik niet... niets moeilijk bij het reisburo...

JA w&#233;l moelilijk bij reisburo "misschienopreis" maar de reguliere reisburo's en online reisorganisaties, gaat het n&#233;t zo gemakkelijk als dat je het bij United rechtstreeks boekt...:)

.

Chris71
18-04-08, 21:29
Corrus,

Daar ben ik het helemaal mee eens! Reisbureaus hebben dezelfde voorwaarden als rechtstreeks bij de luchtvaart maatschappijen, alleen kunnen zij makkelijker per dag en maatschappij zoeken.
Maar goed ik heb makkelijk praten het is mijn werk!:grin:

Marie-Anne
20-04-08, 00:07
Volgens mij kun je bij een reisbureau alleen annuleren als je een annuleringsverzekering hebt &#233;n er een zwaarwegende reden is, bijvoorbeeld ziekenhuisopname of overlijden.

Als ik bij United mijn ticket wil annuleren, kan dat ook omdat ik bijvoorbeeld heb bedacht dat ik toch maar liever thuis blijf.

Of vergis ik me nu echt heel erg?

Chris71
20-04-08, 00:20
Als het bij een airline bv. € 100,-- kost om te annuleren, dan zijn dat ook de kosten die het reisbureau doorberekend. Dus in dit geval vergis je je.
Dus het ligt altijd aan de voorwaarden die aan een ticket zitten, dit kan bijboeking door het reisbureau worden doorgegeven. Dit heeft verder niets met de annuleringsverzkering te maken.
En boek je bij een reisbureau een "pakket" dus vlucht met hotel dan gelden de ANVR voorwaarden.

Marie-Anne
20-04-08, 00:23
Weer wat geleerd!
Dat maakt het voor mij zeker aantrekkelijker om voortaan ook bij een reisbureau te kijken voor tickets.

catje1977
06-04-09, 17:17
Hoi

Ik heb al veel ervaringen doorgeploegd, maar ik vroeg me af of jullie een licht hierop konden schijnen.
we zijn aan het kijken voor tickets naar Florida in feb 2010 voor 3 a 4 weken.
Martinair is nu te koop voor 1775 euro (2 volwassenen en 2 kids) wat op zich niet slecht is.

Air berlin is 1648, zeker een mooie prijs maar daar lees ik weinig tot geen ervaringen over.

de amerikanen en Swiss en BA zitten tussen de 1800-2000 euro

Uiteraard zouden we bij Martinair nog wel de comfort class bij willen boeken dus dat moet je eigenlijk ook meerekenen.

Mijn vraag is: ik ben een nogal groot persoon (zowel in de lengte als de breedte :-\") en ik vraag me serieus af of ik dan wel met Martinair of Air berlin moet gaan vliegen. Welke maatschappij heeft de breedste stoelen in deconomy? de amerikanen? Ik heb ooit KLm en Delta gevlogen en beiden waren wel te doen. Ik ben bang dat ik bij MP en AB in een soort charter achtig stoeltje terecht kom.
daar tegen over staat dat het rechtstreeks is, wat met de kiddos van 3 en 2 jaar misschien wel aan te raden is.

Van swiss heb ik weer goede verhalen gehoord, dat ze zo'n excellente service en entertainment systeem hebben. Dat was bij delta echt wel wat minder.

Iemand advies? Rechtstreeks voor de kids, of is rondje lopen en verder vliegen niet zo erg? Welke maatschappij heeft grote-Konten-Stoelen?

(stiekem hoop ik op een overboeking en dat we aanbod krijgen om een dag later business te vliegen, maarja... een mens mag dromen he? :wink: Ik weet dat dit met martinair zowiezo niet mogelijk is hoor

Groetjes en alvast bedankt

AlexFL
06-04-09, 19:51
De stoelgrote en pitch is in economy in feite hetzelfde of je nu charter/lijndienst vliegt daar is echt geen verschil meer zitten allemaal rond de 30 inch.

Dus dan zou ik gaan voor martinair of airberlin als je naar miami wilt vliegen, of lufthansa vanuit frankfurt naar orlando met iets comfortabelere stoeltjes en entertainment systeem.

disney-golf
06-04-09, 20:06
Van swiss heb ik weer goede verhalen gehoord, dat ze zo'n excellente service en entertainment systeem hebben. Dat was bij delta echt wel wat minder.

Delta heb je uit ervaring en laten we eerlijk zijn, "slecht" zijn ze niet, ene kijk eens naar de prijzen bij Swiss, dan mogen ze "echt" wel beter zijn hoor.

catje1977
06-04-09, 20:20
nou, dat viel dus wel mee. delta is nu 485 voor die periode en swiss 506

Lindaa
06-04-09, 20:24
Ik heb goede ervaringen met Delta hoor...

catje1977
06-04-09, 21:00
Ja hoor, ik heb ook geen slechte ervaringen met Delta!
Maar inderdaad geen entertainment systeem, waar ik zo veel over hoor. KLM had dit ook niet in 2005 naar chicago.
Martinair kun je dat huren (of in Comfort class krijg je het gratis) maar dit is een wat beperkter systeem. By andere maatschappijen zoals Swiss zit het in elke stoel ingebouwd met veel films, tv, muziek en spelletjes. Op zich wel leuk, zeker met kinderen.

maar goed, volgens jullie is de breedte van de stoel overal hetzelfde. dan zijn de vele negatieve martinair verhalen dus vooral vanwege de beenruimte waarschijnlijk

[verwijderd]
06-04-09, 21:01
Ik heb vorig jaar ook hele goede ervaringen gehad met Delta en zou eigenlijk dit jaar weer boeken bij Delta, echter BA had een beter aanbod en ik begreep van verschillende mensen dat dat ook een goede maatschappij is. Ook vond ik de stoelen bij Delta super in vergelijking met bv. Martinair en een aantal andere europese maatschappijen.

Martinair zou ik persoonlijk mijden dit vanwege eerdere ervaringen met hun en vele soortgelijke verhalen hier op het forum.

AlexFL
06-04-09, 22:50
Martinair heeft gewoon oude kisten, veel vertragingen... that's it.

Beenruimte zal zoals ik al aanhaalde ook bij Delta, KLM of BA niet beter zijn in de economyclass.

S@skia
06-04-09, 23:04
We gaan zelf met Air Berlin deze zomer. Hoewel Air Berlin natuurlijk een prijsvechter is worden de intercontinentale vluchten uitgevoerd door LTU, en daar hebben we zeer goede ervaringen mee. Zoals alle duitse organisatie (de meeste dan toch) is stiptheid en correctheid een eerste vereiste aan service. Verder is het zeer prettig dat je tegen minimalemeerprijsje steolen vooraf kunt reserveren, dus geen zenuwtoestanden als de wachtrij lang is of je wel of niet bij elkaar zit in een vol toestel maar gewoon thuis reserveren en op je gemak nar Dusseldorf gaan. We gaan waarschijnlijk een dagboek bijhouden en online zetten.

Lindaa
06-04-09, 23:24
Delta geen entertainmentsysteem in de stoel?
Echt wel! Met de nieuwste films, die hier nog niet eens in de bios waren, en leuke spelletjes, zoals tegen elkaar pokeren.

AlexFL
07-04-09, 03:35
Nog niet alle toestellen van Delta zijn daar mee uitgerust, het overstappen van overhead tvs naar personal is wel bijna afgerond...

addict
07-04-09, 08:58
Nog niet alle toestellen van Delta zijn daar mee uitgerust, het overstappen van overhead tvs naar personal is wel bijna afgerond...

oke! Ik dacht dat ze het nu allemaal al hadden...:)

Als je het aandurft:-kzou ik, als ik jou was, nog even wachten. Begin januari hebben een paar reisbureau´s in Belgie hele leuke aanbiedingen.

:oops::oops: Oeps vergeten!, je vliegt dan met United. In ons geval waren we afgelopen februari 1100 euro kwijt. Wij zijn ook met zijn viertjes.

catje1977
07-04-09, 09:14
heyhey

wij hadden eind 2006 in elk geval geen personal system in Delta, maar goed, dat is 3 jaar geleden. Goede zaak dat ze overstappen, want verder beviel ons Delta prima.
Ik vroeg me alleen af hoe het zal gaan met kinderen en overstappen. Maar daar zit ook weer een pluszijde aan, ze kunnen na 8 uurtjes vliegen even rondrennen en dan vliegen we door. En voordeel is dat ik dan kan gaan naar kleinere luchthavens zoals west palm beach. Daar woont een vriendin in de buurt (Delray) waar we een deel van de tijd verblijven./
de tarieven van delta zijn nog niet bekend, maar het is dus zeker iets wat ik in de gaten ga houden.

Wat die beenruimte betreft: ik las in het martinair topic dat de beenruimte in COMFORT CLASS bij hen even veel is als economy bij de amerikanen, dus dan zit er toch wel verschil tussen?
Alle nare ervaringen die ik lees over vertragingen etc zorgt dat ik huiverig ben voor Martinair. Dan vlieg je wel rechtstreeks, maar op uren vertraging zit je ook niet te wachten met kids.

bedankt voor alle input tot zover!

disney fan
07-04-09, 12:31
Klopt helemaal wij hadden ook een entertainmentsysteem in de stoelen en de nieuwste films!
De stoelen van Delta vind ik ook veel prettige dan bijv van United.
Wij gaan in september weer met Delta!

Ta2 Gerrit
07-04-09, 14:13
Ook hier een Delta fan (hoewel we ook regelmatig met United vliegen), en het grote voordeel van Delta entertainment is dat je zelf bepaald wanneer de film begint.

Wat gemist (door inslapen bijv........), kun je zo weer overnieuw beginnen.
Film niks aan, start je gewoon een andere op. Bij United beginnen de films op één tijdstip en ben je dan te laat, pech gehad.

Hoewel ik erbij moet zeggen dat ik eigenlijk altijd alles mis. Meestal kijk ik de films aan de binnenkant van mijn ogen :-)

disney-golf
07-04-09, 15:30
Maart, Juli en september 2008 Ams/Mco met Delta gevlogen en elke keer het entertainment systeem gehad.
Dit maakt de reis echt wel prettiger.

En ja hoor! ook hier nooit meer Martinair, Koffers total loss in Schiphol aangekomen en wacht nog steeds op vergoeding...](*,)

catje1977
07-04-09, 16:15
Bedankt allemaal

Ik heb bedacht dat we dan toch maar voor een amerikaanse gaan, bij voorkeur Delta. Ik vond het vliegveld van new york niet zo, maar misschien is Atlanta wat leuker. De kids kunnen tussendoor rondrennen en eenmaal in florida kunnen we meteen door naar de huurauto. En het grote voordeel is dan dat ik heen kan vliegen op bijv fort myers en terug vanaf west palm beach. Dan kan ik de grote luchthavens vermijden.
(ons plan is 1 week een villa aan de gulf coast, dan 8-10 dagen orlando villa en dan nog 7-10 dagen bij onze vrienden in Delray beach)

En wie weet, misschien krijgen wij wel een aanbod als het vliegtuig overboekt is, dat zou ik graag aannemen (voor een vergoeding of business class)

Hmm ik kijk op de website van Delta en voor onze periode krijg ik wel leuke tarieven eruit (486 voor de volwassenen) maar alle vluchten zijn van northwest of uitgevoerd door northwest. Dan weet je nog niet of je een goed entertainment systeem aan boord hebt. Vreemd/

disney-golf
07-04-09, 20:00
Grappig dat je dat vermeld ik zit met het zelf de probleem.
De vluchten tot 1 juni zijn met Boeings en daarna met Airbus, en dan nog uitgevoerd door North West.
Ik weet ook niet wat ik er van moet denken.
Temeer dat Delta voonamelijk over Atlanta naar MCO vliegt en na 1 juni over Washington...
Als het je wat gerust stelt, Atlanta is vele malen aangenamer dan JFK...:grin:

ferret
08-04-09, 12:18
Wij zijn 4 x met Martinair naar Florida gevlogen. Nog nooit vertraging gehad.
De laatste keer waren we een van de weinigen die Comfort Class hadden geboekt en de beenruimte die we hadden was niet normaal meer. Mijn man is 1.80 m. en die kon zijn benen strekken zonder de mensen voor ons te raken. Alleen het tafeltje zat in de leuning van onze eigen stoel en die was een beetje gammel.

kaboens
08-04-09, 15:05
Wij vorig jaar ook totaal geen problemen met martinair. Vliegtuig voor 25% gevuld waardoor bijna iedereen 4 stoelen in het middenpad tot zijn beschikking had. Heerlijk slapen hoor. Dan heb je echt geen scherm in je hoofdsteun nodig hoor!

Tinkerbell
11-04-09, 08:24
We vliegen de 26 deze maand met Air Berlin naar Miami.
Je kunt Xl seats boeken. Dat betekend dat er niemand voor je zit.
Ik zal je laten weten hoe het gegaan is.

vondutchga
16-06-09, 18:28
Jullie moeten me toch eens vertellen hoe je een entertainment system krijgt.

Ik vlieg nu al 10 jaar gemiddeld 4 keer per jaar op en neer en slechts op een handjevol vluchten was er een personal entertainment system (op british airways als ik het me goed herinner) maar net als gerrit, ik slaap tegenwoordig meer dan dat ik wakker ben :)

Njit
16-06-09, 18:43
Vliegt BA niet standaard met een Airbus? Wij hadden vanaf Japan ook een Entertainment System. Meer dan genoeg films beschikbaar..

Raffie_CT
11-07-09, 22:37
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag die waarschijnlijk al 200x gesteld is en geloof mij ik heb al flink wat gezocht en gelezen, maar kom er toch niet uit.

Misschien kunnen jullie me toch een beetje helpen.....

Het gaat over het boeken en uitzoeken van de juiste Luchtvaartmaatschapij.

Er zijn vele plaatsen/landen waarvan je kunt vertrekken er zijn vele maatschapijen waar mee je kunt vliegen ...dus we zien door de vliegtuigen de hemel niet meer. :-?

Wij wonen in Bergen Noorwegen, dus we moeten sowieso ergens anders heen om te vertrekken, Berlijn, Amsterdam, Oslo enz enz enz, maakt ons eigenlijk niet uit.

Maar dan ?

Neem je Martinair, zodat je rechtstreeks vliegt ?

Nemen we een Amerikaanse maatschapij omdat men zegt dat de service beter is en men meer zit en beenruimte heeft (United met Economy-plus).

Of moeten we kijken naar Delta, Air France of een andere maatschapij ?

Wij betalen liever iets meer en zijn niet op zoek naar het goedkoopste vh goedkoopste.

We willen graag een TV-scherm (liefst breedbeeld \\:D/ grapje) en een ruime stoel waar je lekker in kunt zitten en goede service. En ik vindt het dan zeker geen probleem als ik iets meer moet betalen.

Nu ben ik benieuwd of jullie bewust voor een maatschapij kiezen en waarom of dat jullie kijken naar de goedkoopste tickets en de prijs de doorslag geeft ?

Ontzettend bedankt voor jullie moeite.

Raffie

Ta2 Gerrit
11-07-09, 23:32
Inderdaad, hierover zijn al talloze discussies gevoerd, met evenzovele uitkomsten.

Maar je vroeg om onze, en dus ook mijn, mening. Here we go;
Absoluut geen Martinair ! na een paar ijdele pogingen. Geen echt slechte ervaringen, al is het al een hele tijd geleden, maar door een foutje van het reisbureau (internet bestond nog niet) kwamen we op een vlucht met een stop op JFK (Delta) en dat is ons zo goed bevallen, dat we dat blijven doen.

Niet met Delta, hoewel die na United wel onze voorkeur heeft, maar met diverse US maatschapijen en steden, en wel wegens m.i. betere service (klantvriendelijkheid) en betere zetels. De normale economystoelen zijn net zo groot, en hebben dezelfde beenruimte als de "Plus"stoelen van Martinair.

Maar wat we belangrijker vinden is de afhandeling. Allereerst is de vlucht relatief kort, dus mag je er eerder "uit". Je moet nog wel verder, maar dat is een piseindje (2 tot 3 uur).
Maar je doet al je handelingen (Immigrations, Customs) om het land in te komen al op je eerste landingsplaats, en dus wandel je in Orlando (of Miami) zo het vliegveld af, je auto in. En dat vinden wij super.

En United is onze favoriet, zeker nadat ze de "Pluscategorie" ingevoerd hebben, waar we dan ook vaak gebruik van maken. We zijn niet de grootsten, maar de extra ruimte is erg prettig op de lange vluchten.

Voor Martinair maakten we ook al gebruik van US maatschappijen (TWA, PanAm :mrgreen:), maar dat was meer voor rondreizen, maar als je leest (ook op dit forum) wat de arrogante dochter van KLM allemaal uithaalt, qua vertragingen, omleidingen en dergelijke zal ik zeker nooit meer met ze vliegen. Wil je naar Orlando, droppen ze je in Miami, en deze zomer waarschijnlijk andersom.

Maar dat is mijn mening, een ander vliegt waarschijnlijk liever (sort of ;-)) rechtstreeks.

Bqtje
11-07-09, 23:43
Wij hebben voor American Airlines gekozen . Vorige keer waren we tevreden over hun service . Ik ben de "grootste" van ons gezelschap en meet 178 cm , dus naar veel beenruimte moeten wij niet kijken . Op het moment van boeken , was dat één van de goedkoopste ( tenzij we een tussenstop in London maakten ) . Wij vertrekken uiteraard van Brussel , we wonen maar 10 km ervan ( vrienden brengen ons er naar toe ). :-k
In jouw geval , zou ik kijken naar aansluitingen , wachttijden en misschien beschikbaar hotel om op een vliegveld te overnachten .

cloggie68
12-07-09, 09:38
Wij hebben wel voor Martinair gekozen. Het is persoonlijk en we moeten het nog gaan ervaren maar met 2 kids van 6 en 7 én opa en oma (die nog nooit zover hebben gevlogen) lijkt het ons ideaal. Of het ook zo is wachten we af en in mei kunnen we de vergelijking maken met United (waar we in 2009 mee zijn gevlogen en ons prima is bevallen overigens).

disney-golf
12-07-09, 10:17
Toch leuk om ieders voorkeur te kennen maar ik denk dat het Raffie niet veel verder zal helpen...
ik heb reeds met verschillende maatschappijen gevlogen en voor mij is het en blijft het Delta met tussenstop in Atlanta naar Orlando.
Niet de goedkoopste maar een eerlijke prijs kwaliteit verhouding.
Ruime (lederen) stoelen met individueel T.V. scherm en uit ruime keuze uit recente films, documentaires, kids animaties en spelletjes zonder toeslag.
Behoorlijke service en eten dat goed te doen is. (chicken or pasta? hahaha, grapje voor wie Delta kent)
Ik kies voor Atlanta omdat je dan nog maar een uurtje te vliegen hebt naar Orlando, het een aangename luchthaven is en het daar al lekker warm is zodat je al meteen het Florida gevoel hebt.
Maar wederom zal iedereen hierover z'n eigen mening hebben...

disney fan
12-07-09, 11:21
Toch leuk om ieders voorkeur te kennen maar ik denk dat het Raffie niet veel verder zal helpen...
ik heb reeds met verschillende maatschappijen gevlogen en voor mij is het en blijft het Delta met tussenstop in Atlanta naar Orlando.


Ik sluit me hier helemaal bij aan.
Heb al met heel wat maatschappijen gevlogen maar we vliegen de laatste jaren toch steeds met Delta.

Ze hebben wat ons betreft de lekkerste stoelen en de beste service.
Verder is ook het eigen TV schempje in de stoel voor je top.
Je kunt je films kiezen en op stop zetten als je bijv moet plassen.
Heeft Martinair trouwens ook maar daar moet je er voor betalen en moet je je tafeltje uitklappen om hem neer te zetten.

Het eten vinden wij trouwens bij Delta net zo slecht als bij alle andere maatschappijen.
Wij nemen het niet meer aan.

Wat Cloggie68 zegt is trouwens ook waar.
Met kleine kinderen en oudere mensen is het prettig om rechtstreeks te vliegen.
Wanneer mijn zusje met de kleine mee gaat vliegen wij ook met Martinair.

Alleen wordt je dan zoals Gerrit zegt in ons geval in Miami gedropt terwijl je in Orlando wilt zijn.
Dit ritje deden we dan met de auto.

Het blijt natuurlijk allemaal persoonlijke voorkeur en ervaring.

LEOnie211
12-07-09, 11:29
wij hebben vooral gekeken naar de beste overstaptijd ivm rolstoel enz. We vliegen met delta via atlanta.

cindy74
12-07-09, 11:53
Ik heb enkel gevlogen met martinair was vor ons 3 maal een kleine ramp .
En met american airlines zij hebben een goede service goede stoelen en een eigen tv scherm wat wij heel erg leuk vonden

Nita
12-07-09, 12:37
Onze voorkeur gaat sinds jaar en dag eigenlijk ook uit naar de Amerikaanse maatschappijen en als het enigszinds mogelijk is met United Airlines. Dit jaar doen we dat ook weer. We vliegen vanaf Dusseldorf (uurtje bij ons vandaan) rechtstreeks naar New York waar we een aantal dagen verblijven, en vanaf Washington DC rechtstreeks naar Orlando om vanaf Orlando via Frankfurt weer terug te vliegen naar Dusseldorf. Een prima route vinden wij met minimaal tijdsverlies (overstap e.d.) wat ik ook heel belangrijk vindt omdat ik een hekel heb aan het rondhangen op luchthavens wachtend op een doorvlucht, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

kol
12-07-09, 13:22
De laatste jaren vliegen wij met Air Berlin/LTU vanaf Dusseldorf naar Fort Myers.
Dusseldorf omdat het voor ons dichtbij is en het is een prima en relaxte luchthaven. Goedkoper parkeren en het airtreintje brengt je in no-time naar de terminal. Air Berlin is voor ons (de data die wij vliegen /hebben gevlogen) de goedkoopste en ze vliegen rechtstreeks wat wij erg prettig vinden. Fort Myers vinden wij ook erg prettig. Even een paar dagen aan de Golf van Mexico aan het tijdsverschil wennen voor we ons in de drukte storten. De luchthaven Fort Myers is ook erg prettig (niet druk, makkelijk auto ophalen.) Het enige nadeel van Air Berlin is dat de stoelen redelijk krap zijn en je hebt geen eigen schermpjes. Wij lossen dit op door de kids een film te laten kijken op de laptop.

[verwijderd]
12-07-09, 13:27
Wij hebben eenmaal gevlogen met Martinair wat een regelrechte ramp was, eerst vertraging vanwege een defect toestel(terwijl deze al 3 uur voor vertrek klaarstond, grr, bleek 1 toilet niet te werken, vertraging 2,5 uur) en niets geen eten of drinken gekregen van Martinair. Ook service aan boord niet zo goed als ik bij andere maatschappijen waar wij mee hebben gevlogen.
Tevens begonnen ze het inchecken op beide vluchten gewoon veels te laat.

Vorig jaar met Delta gevlogen en daar absoluut geen klachten over, heerlijke stoelen, voldoende beenruimte en de tussenstop hebben wij gedaan op cincinnati en is ons ook goed bevallen, daar door de customs heen en vervolgens op Orlando meteen doorlopen naar de verhuurbalie van de auto's.

Dit jaar vliegen we met Britisch Airways en volgend jaar met United Airlines en Lufthansa, gaan we eens kijken hoe die bevallen.

Echter geen Martinair meer voor ons, ook al vliegen wij ook met een zoon van nu 4 jaar, de overstap is echt geen probleem mits de overstap tijd mar niet te lang is.

Teleton
12-07-09, 13:48
We just follow the money.....Lange tijd was Martinair voor ons de goedkoopste aanbieder. Via D-reizen kon je ooit 3 dagen voor vertrek 2 tickets halen, één betalen. Aanbieding stond op teletekst, ik spreek over de periode van vlak na de trekschuit.

Met de komst van internet is het grote schuimen, wachten, nog even wachten en hopelijk op het juiste moment beslissen gekomen. Soms is Delta de goedkoopste aanbieder, maar we hebben ook wel direct bij United geboekt als er een leuke aanbieding was. Een andere keer had American Estates weer de voordeligste tickets. Ook één keer bij de KLM geboekt om de airmiles op te maken toen het nog de moeite loonde. Sinds 2008 zweren we bij connections.be die de tickets met United voor onder de 325 euro kon aanbieden. Voor ons is het helemaal niet vervelend om vanuit Brussel te vertrekken. Wanneer het zo zou uitkomen, zouden we ook gerust op Tampa, Ft Lauderdale of Ft Meyers vliegen. Zo zie je nog eens iets van de wereld.

Wij wachten nu geduldig op de aanbiedingen voor het voorjaar van 2010......\\:D/

mineke
12-07-09, 14:28
wij hebben drie keer met Delta Airlines(Delta airlines is alleen nu behoorlijk duurder geworden) gevlogen en dat beviel ons ook erg goed
en net wat Disney-Golf ook al schreef de chicken of pasta hahahaha beviel ons ook goed, daarvoor met Martinair gevlogen, nu vliegen we in november weer met Martinair, maar ik sta nog eventjes in dubio met welke vliegtuigmaatschappij wij in mei 2010 zullen gaan vliegen.
ik kreeg als prijzen op voor mei 2010 met Martinair 1545 euro, met United 1635 euro en met Delta Airlines 2535 euro, dit zijn prijzen voor drie volwassenen(betreft Amsterdam- Orlando)

ietie
12-07-09, 16:20
Tot nu toe 2 keer gevlogen met united airlines wat ons prima bevallen is, volgend jaar gaan we weer ik zit nu alleen te denken om dan voor martinair te kiezen puur voor de rechtstreekse vlucht , onze kinderen geven de voorkeur aan een tussen stop om dat ze het prettig vinden om even de benen te strekken dus dat word nog even denken wat het nu gaat worden, helaas kan ik nog niks boeken voor volgend jaar omdat mijn man pas in september vrij kan vragen voor 2010 ivm het jaar rooster , even wachten dus helaas.

knaapje
12-07-09, 17:16
1. Prijs
2. Verbinding/overstap. Heen zo'n 2 uur en terug ongeveer 1 uur.
3. Vertrek/aankomsttijden.
4. Als de overstap/vertrek/aankomsttijden niet gunstig zijn, kijk ik of een hogere prijs wat beters biedt.

Voor de rest vind ik het "vervoer". Op deze trajecten vliegen geen echt slechte maatschappijen in mijn ogen en voor een beeldschermpje of beter eten ga ik geen andere/duurdere klasse vliegen. Bovendien bij welke maatschappij boek je en waar vlieg je uiteindelijk mee? Zeker met een overstap.

Maar ieder zal zijn overwegingen en (financiele) mogelijkheden hebben.

Raffie_CT
12-07-09, 19:11
hallo allemaal,

Dit is precies wat we zochten, ga zo door.... hahaha

Een eigen mening is zoveel meer waard dan een verkooppraatje, al klinkt dat wat gek uit de mond van de eigenaar van een reisburo. Wij hebben veel gasten die een verslag schrijven en dat is toch altijd nog de beste reclame, de mening vd mensen zelf.

Ik ben dus heel erg blij met jullie reacties en ga zeer zeker naar de Amerikaanse maatschapijen, want die komen toch wel vaak goed uit de bus.

Ik dacht eerst makkelijk en gewoon vliegen op Miami, maar ik merk dat dit dus ook afhankelijk is vd planning.

We gaan 3 weken en zullen een auto huren bij Avis, dus die zit overal, we willen "veel" doen en uiteraard naar de "Keys" gaan. In Tampa hebben we nog Nederlandse vrienden, dus die moeten we ook in plannen.

Ik denk dus dat we beter eerst moeten plannen en dan kiezen voor een maatschapij of juist andersom ?

Raffie
bedankt voor jullie reacties en moeite !

mineke
12-07-09, 19:30
succes met het maken van de keuze

cloggie68
12-07-09, 19:59
Volgens mij eerst de vlucht en dan de rest... maar als je een reisbureau runt zul dat dat zelf ook heel goed weten.... toch? En waarom de keuze voor Avis?

Raffie_CT
12-07-09, 20:03
Hai,

Wij boeken geen vluchten voor onze gasten, wij zijn gespecialiseerd in de sportvisserij en 99% van onze gasten komen met de auto.

Wij boeken Avis omdat we daar agent van zijn en dus korting krijgen.

Raffie

cloggie68
12-07-09, 20:29
Dan snap ik het helemaal! Check wel of je agentenkorting je zoveel geeft dat je nog voordeliger uit bent dan bijv. op usareisen.de . Agentenkorting is niet altijd de goedkoopste optie.

Raffie_CT
12-07-09, 21:38
tja..... daar heb je misschien wel gelijk in...hmmm is zeker de moeite waard om te kijken. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat we altijd de auto krijgen die we vragen en als ik zo de berichten lees, krijg je 90% een andere auto.

Bedankt voor de tip, ik ga hier zeker even naar kijken.

Raffie

disney-golf
12-07-09, 23:26
@Raffie,
Avis werkt prima in Europa maar de V.S zijn de V.S.
Vergelijk de prijzen, zelfs met je korting...

ff off topic; kan ik bij jullie gerookte zalm bestellen?
Stuur me dan een PB tje.

Ingg
18-07-09, 18:01
We vliegen komende zomer met Delta, alleen de intercontinentale vluchten worden uitgevoerd door Northwest Airlines. De binnenlandse korte vluchten door Delta zelf.

Hoe zijn de tvtjes in de stoelen bij Northwest?

Chablis
18-07-09, 18:23
Wij gaan met Air France vanuit Dusseldorf vliegen. Het werd Air France vanwege de prijs en de vertrek- en aankomsttijden.

Ik hou echter wel mijn hart vast voor de overstap op Charles de Gaulle

Raffie_CT
18-07-09, 20:59
hallo allemaal,

Kunnen jullie iets vertellen over het TV systeem ?

Verschillende maatschapijen en verschillende systemen....

De ene heeft geen tv's de andere heeft geen keuze mogelijkheid...

Raffie
vanuit zeer nat Noorwegen

1250
18-07-09, 21:53
Als je jouw maatschapij weet en je vliegtuig type dan kan je bij Seatguru.com alle gegevens opzoeken over jouw vliegtuig.

WackyWeazle
19-04-10, 13:39
Sinds 1999 vliegen wij regelmatig naar Florida, we hebben tot nu toe gevlogen met Martinair, United en US Airways.

Van deze drie is US Airways in onze beleving de beste met betrekking tot service, tijdigheid en kosten. Wij vonden een minpuntje bij US Airways dat je geen kleine schermpjes hebt voor de entertainment.

United is een goede tweede, bijna net zo positief als US Airways.

Martinair is ons slecht bevallen, ondanks dat ze direct vliegen (wat een voordeel is) scoren ze voor ons op alle gebieden een onvoldoende.

Nu hebben wij twee kleine kinderen onder de 5 en wij vragen ons af wat de beste vliegmaatschappij is om naar Orlando te vliegen, met de kortst mogelijke reistijd.

We kijken nu naar Lufthansa of Aer Lingus. Zijn er mensen die ons hierop kunnen adviseren? Alle info is van harte welkom!!

cloggie68
19-04-10, 14:48
Als je Lufthansa vliegt kom je waarschijnlijk weer uit bij United (was bij ons in ieder geval zo), en Aer Lingus heeft (net als Martinair) als nadeel dat ze niet iedere dag vliegen dus áls je vertraging hebt, heb je kans dat je niet zomaar overgeboekt kunt worden.

United beviel ons prima vorig jaar, dit jaar gaan we Martinair proberen (ik ben er pas mee naar Curacao gevlogen en vond het prima), wel comfortclass!

angelique100
19-04-10, 15:02
Beste vliegmaatschappij,..tja dat is voor iedereen anders denk ik. Zelf hebben wij erg goede ervaringen met Britisch Airways(eigen schermpje + genoeg beenruimte) met name omdat zij erg kindvriendelijk zijn althans dit is onze ervaring. Je kan op hun website zelf je vliegtijd kiezen uit de beschikbare vluchten. Zij vliegen niet rechtstreeks maar wanneer je ervoor kiest om b.v op Gatwick (klein) te vliegen ipv Heatrow(mega) is ruim een uurtje vliegen dan ben je voor je het weet op weg naar Orlando, (bijna rechtstreeks.) Let wel op dat wanneer je kiest voor Gatwick, dat aankomst en vertrek beide Gatwick zijn anders moet je zelf voor transport zorgen.

Zelf gaan wij dit jaar voor het eerst vliegen met Martinair, verhalen zijn over het algemeen negatief maar goed, prijzen en tijden waren erg gunstig we zien het wel,.....United vonden wij ook een fijne maatschappij, American Airlines vonden wij weer een stuk minder.

Micktomar
19-04-10, 18:03
Ook wij vlogen vorig jaar met Britisch Airways via Gatwick, keurige service, en de overstap in Gatwick is prima, lekker klein maar erg mooi.
Dit jaar gaan we met US Airways,voor het eerst, en helaas erg jammer dat er geen eigen schermpjes zijn, maar we hebben hiervoor gekozen omdat ze de goedkoopste waren want anders waren we zeker weer met BA gegaan.

rolthof
19-04-10, 20:36
Als je met de A330 van US airways vliegt, heb je eigen schermpjes. Ligt dus aan het toestel dat ingeroosterd is.

Micktomar
19-04-10, 21:26
Vlieg (als ik het goed heb) met de US 799, volgens mij moeten we daarbij eerst nog meerennen en dan tegelijk "afzetten":lol:

Niels82
19-04-10, 21:32
Vlucht 799 is bij ons een Boeing 757 en 737.

WackyWeazle
20-04-10, 11:01
Wij hebben met Martinair eens een landing meegemaakt, die was zo erg dat zelfs de piloot zijn excuses aanbood...we leken wel een stuiterballetje…

Hieronder onze ervaringen met Martinair, US Airways en United. Beetje lang verhaal geworden :wink:

Dingen die ons storen aan Martinair zijn onder andere dat ze bijna altijd uren vertraging hebben. Naar ons idee wordt dat veroorzaakt omdat ze twee vluchten op een dag hebben, als de vliegtuigen niet geheel vol zitten worden ze samengevoegd... De vertrektijd op de heenvlucht (als het vliegtuig op tijd zou vertrekken) is nog goed te doen, de terugvlucht vanuit Orlando is in de avonduren waardoor je de gehele dag met je bagage moet blijven rondhangen. We hebben nog nooit meegemaakt dat de terugvlucht op tijd vertrok. (voorbeeld: we hebben eens tot 02.00 uur moeten wachten op onze vlucht, we waren vanaf 17.00 uur op het vliegveld. Van tevoren nog gebeld of ze vertraging hadden, werd toen gezegd dat ze op tijd vertrokken)

Martinair doet moeilijk over handbagage. Tot nu toe is het de enige maatschappij waar ze de handbagage letterlijk opmeten en wegen! Ik heb gehoord dat ze nu ook zo streng zijn met koffers. Dit houdt in dat als je koffer maar een paar centimeter te groot is, je 300,- extra moet betalen! En dat terwijl als je koffer 1 kilo te zwaar is betaal je 55,- extra.
De beenruimte en de pitch van de rugleuning zijn krap (erg lastig met een echtgenoot van 2.00 meter), en het schijnt dat als je comfort class neemt dat er stoelen bij zijn waarbij de beenruimte en pitch net zo groot zijn als de economy class.
Bij Martinair kan je geen stoelen uitkiezen, we hebben wel voorkeur voor stoelen opgegeven maar we hebben we die bij het instappen nog nooit gekregen.
De bagage van Martinair komt om een of andere reden ook altijd laat de bagageband af, trek daar maar gerust een uur voor uit. Bij Amerikaanse maatschappijen komt de bagage ongeveer gelijk van de band af als jij daar aan komt, we hebben nooit langer dan 20 minuten hoeven wachten.
Martinair lijkt erop uit te zijn om je zo lang mogelijk in je stoel te laten zitten. Na het serveren van drankjes, maaltijden of snacks laten ze het afval erg lang staan op de neergeklapte tafeltjes waardoor je niet kan opstaan. Als het eenmaal wordt weggeruimd komen ze met taxfree karretjes langs zodat je nog steeds niet goed kan rondlopen. Erg lastig op zo'n lange vlucht, vooral als je echtgenoot van 2 meter al urenlang opgevouwen zit in de kleine, krappe stoel. Met name op de terugvlucht is dit erg storend, je probeert te slapen en wil dus met rust gelaten worden. Bij de US maatschappijen kan je dan je benen in het gangpad kwijt, zonder het risico te lopen om door een karretje overreden te worden of om aangestoten te worden met eten/drinken uitdelen omdat de gangpaden zo krap zijn dat de stewardessen zich in bochten moeten wringen (tegen je arm bijvoorbeeld).

In 2003 dachten we: laten we onszelf eens verwennen met first class tickets van Martinair (toen hadden ze nog first class). Helaas was dat midden in Hurricane Season waardoor alle vluchten omgegooid werden en uiteindelijk met een vliegtuig voor europese vluchten naar Amerika vlogen in zgn. "Big Seats". Ten eerste waren onze stoelen weggegeven aan een vervelend persoon, waardoor we uiteindelijk perfecte plekken voorin het vliegtuig kregen met enorme beenruimte (een geluk bij een ongeluk zou je denken). Deze big seats waren inderdaad wat ruimer van opzet dan de gewone stoelen, maar zelfs de rapper MC Turbo B van Snap (mocht je 'm niet kennen, het is een forse man...) die ook bij ons in de cabine zat paste niet op 1 stoel, die moest er twee bezetten. Op de terugvlucht kregen we wel onze first class stoelen, deze bleken slechter en krapper te zijn dan de big seats.

Natuurlijk is het niet alleen maar kommer en kwel. Grote voordelen vinden wij de rechtstreekse vlucht en ze hebben vriendelijk personeel.

Met US Airways hebben we tot op heden het meeste gevlogen. Gedurende onze huwelijksreis in 2006 hebben we 8 verschillende vluchten gehad met US Airways in diverse type vliegtuigen. Op alle vluchten was de service goed. US Airways heeft ons al meer dan eens gematst met overgewicht! De vliegtijden heen- en terug zijn voor ons ideaal, op de vertrekdag uit NL hoef je niet te vroeg op te staan en je komt begin van de avond aan in Amerika. De tussenstops zijn ook kort, tegen de tijd dat je het vliegtuig uit bent en een beetje hebt rondgekeken op het vliegveld mag je alweer door naar je volgende vlucht. Met name op de terugreis kan je lekker op je gemak tegen 11 uur ’s morgens uitchecken uit je hotel, je rijdt naar de autoverhuur en je gaat door naar het vliegveld waar je gelijk kan inchecken. Alles gaat in een vloeiende beweging door. De totale reistijd van US Airways vluchten vergeleken met andere vliegmaatschappijen met een tussenstop is tot nu toe bij US Air voor ons altijd het kortst geweest. We hebben zelfs een keer meegemaakt dat er vanaf Schiphol een vertraging was, maar ons op Philadelphia hebben omgeboekt op een andere vlucht waardoor we op onze originele tijd aankwamen in Orlando (zelfs nog iets daarvoor). Hetzelfde hebben we meegemaakt vanuit Las Vegas naar Orlando (vlucht was geannuleerd), omgeboekt op een andere vlucht waardoor we ook weer vroeger dan origineel gepland was op Orlando aankwamen. Als laatste hebben ze een goed loyaliteitsprogramma (dividend miles) waarbij je ook miles krijgt voor autohuur e.d. Onze volgende vlucht naar Orlando zou nu gratis zijn met divideld miles (op de toeslagen na dan). We hebben een keer meegemaakt dat een van de tassen niet was meegekomen met het vliegtuig vanuit Orlando naar Amsterdam (die stond ergens in Texas), die werd de volgende dag netjes bij ons thuis afgegeven door een koerier.

Afgelopen jaar zijn we voor het eerst met United gevlogen met onze dochter van (toen) 1 jaar oud. Het personeel was iets minder behulpzaam en vriendelijk (toch wel goed), de vliegtuigen waren wat moderner en hadden eigen schermpjes alhoewel niet alle schermpjes het goed deden. Wat jammer was, was dat ze de peutermaaltijden vergeten waren op zowel de heen- als terugvlucht, ondanks dat we dat van tevoren goed aangegeven hadden. Op de heenvlucht hadden we een vertraging na de overstap van plm. 30 minuten, op de terugvlucht hadden we een langere vertraging ivm. een defect onderdeel aan het vliegtuig. Op zich zijn we wel positief over United, maar nog net meer over US Airways.

Wij hebben nu sterk de voorkeur voor Lufthansa omdat ze met dezelfde vliegtuigen vliegen als United en je na een korte vlucht naar Frankfurt een tussenstop hebt van nog geen uur en dan in een keer doorvliegt naar Orlando. De totale reistijd blijft daardoor redelijk kort en is niet veel langer dan een directe vlucht vanaf Amsterdam. De tickets zijn ietsje duurder dan Martinair of US Airways, maar als je Martinair met Comfort Class heen en terug zou nemen ben je weer iets duurder uit dan Lufthansa. We willen nu met Lufthansa heen en met US Airways terugvliegen, naar ons idee is het prettiger om de overstap aan het begin van de reis te hebben dan aan het eind.

WackyWeazle
20-04-10, 15:28
Vanmorgen e.e.a. met elkaar vergeleken, in plaats van Lufthansa denken wij nu aan British Airways. Vertrekken vanaf AMS iets eerder, waardoor de aankomst in Orlando ook vroeger is. De tussenstop net een uurtje, goede vliegtuigen en de langste vlucht (Gatwick-Orlando) is wat korter dan AMS-ORL met Martinair. Nadeel: prijs is wat hoger en het is maar de vraag of je ook alleen de heenreis kan boeken want terug willen we nog steeds met US Airways.

angelique100
20-04-10, 15:50
Vanmorgen e.e.a. met elkaar vergeleken, in plaats van Lufthansa denken wij nu aan British Airways. Vertrekken vanaf AMS iets eerder, waardoor de aankomst in Orlando ook vroeger is. De tussenstop net een uurtje, goede vliegtuigen en de langste vlucht (Gatwick-Orlando) is wat korter dan AMS-ORL met Martinair. Nadeel: prijs is wat hoger en het is maar de vraag of je ook alleen de heenreis kan boeken want terug willen we nog steeds met US Airways.

Volgens mij is de prijs van een enkele vlucht net zo hoog of nog hoger dan een retour,denk niet dat dit de bedoeling is, is er geen mooie retour vlucht beschikbaar met BA.

cloggie68
20-04-10, 16:40
Ja wij hebben nog geen ervaring met Martinair op de route naar Orlando maar van jouw ervaringen herken ik niets op mijn laatste vlucht (maart) naar Curacao, ik neem aan dat dit toch een vergelijkbare route is. Maar over een week of 2 kan ik je er meer over vertellen, we vertrekken 1 mei met Martinair.

sonj@
20-04-10, 17:15
Wij zijn zijn heel wat keren met Martinair de grote plas overgestoken en hebben maar 1x een grote vertraging gehad. Het vliegtuig van de vlucht voor ons was stuk, dus de passagiers van dat vliegtuig gingen met ons vliegtuig terug naar Nederland. Wij werden heel netjes ondergebracht in een hotel en kregen coupons om daar te eten. Eigenlijk was het best gezellig want iedereen kwam zo een beetje in de bar samen en wisselden alle ervaringen en verhalen uit. Ik denk dat de vertraging zo'n 6 uur heeft geduurd, maar we konden nog wel even lekker een douche nemen.
Ook met Delta hebben we wel eens grote vertraging gehad omdat het vliegtuig overboekt was.
Ech ach, of de stewardess nu 1x of 4x naar me lacht, als ik maar op plaats van bestemming kom.

WackyWeazle
20-04-10, 19:29
Hoi Cloggie,
Hoe gaat het? Ken je ons nog van het TourgGuideMike forum? We waren vorig jaar gelijktijdg met jullie in Orlando. Was je de vorige keer met US Airways of United gevlogen?
Persoonlijk ervaren wij meer rust op de vluchten van Amerikaanse maatschappijen.

@sonj@;
Eigenlijk bevestig je een beetje ons verhaal. Vertragingen kunnen voor komen, dat is nu eenmaal zo en dat zullen wij de maatschappij niet kwalijk nemen. Het gaat juist om de reden van de vertraging en hoe hier mee omgegaan wordt. Martinair heeft, zoals wij eerder schreven, wel vaker "problemen" waardoor twee (waarschijnlijk niet volgeboekte) vluchten worden samengevoegd. US Airways heeft ons ook wel eens een hotel enz. aangeboden ter compensatie.
Martinair heeft ons bij een vertraging eens afgescheept met te weing coupons. Wij wisten toen niet beter, maar kwamen hier achter door medepassagiers. Niet netjes om misbruik te maken van de onwetendheid van de klant. En uiteraard probeer je het beste te maken van de situatie.
Het is ook niet alleen "aandacht" van de stewardess, maar het hele pakket van alle ervaringen en onregelmatigheden dat ons principieel heeft doen besluiten om niet meer met hen te vliegen. Overal, ook hier op het forum, kun je nog tal van negatieve ervaringen vinden of bevestiging van de onze. Maar goed, wil je voordelig rechtstreeks naar Orlando en ben je niet te lang, dan is Martinair een goede keuze.

cloggie68
20-04-10, 21:20
Dat zal niet gaan lukken vrees ik, of je moet de hoofdprijs voor 2 enkeltjes willen betalen.

sonj@
20-04-10, 23:40
Hey WackyWeazle, ik begrijp jouw standpunt volkomen hoor. Als ik telkens een negatieve ervaring zou hebben, zou ik het een volgende keer ook anders doen. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat ikzelf die negatieve ervaringen niet heb gehad. Een positief woord mag ook best gehoord worden.
Wie weet piep ik na deze vakantie wel anders. Hahahaha

shockblade
21-04-10, 17:48
Als je Lufthansa vliegt kom je waarschijnlijk weer uit bij United (was bij ons in ieder geval zo)

Dat is sterk afhankelijk van de gekozen route. De oceaan over vanaf AMS naar een hub kan zowel LH als UA materiaal zijn. Vluchten vanaf EU airports zoals FRA (frankfurt) naar MCO worden uitgevoerd door LH zelf. Nadeel daarbij is wel dat LH niet 7 dagen per week de oceaan over hopt. Er is zelfs een kans dat het boeken van een LH-vluchtnummer resulteert in een vlucht uitgevoerd door Continental sinds hun samenwerking per 2009.

Overigens kun je bij UA, LH en CO via desbetreffende websites al bij boeken zien door wie een vlucht uitgevoerd wordt. Vluchtnummer/code zegt hierover weinig, even kijken naar het 'carried out by.....' stukje tekst. Als een andere airline dan waarbij je boekt de vlucht uitvoert, dan zal dit altijd aangegeven worden.


Welke airline kiezen? Het is allemaal érg afhankelijk van de persoonlijke eisen, wensen en voorkeuren. De een wil liever niet overstappen in de EU waardoor de keuze voor een Europese airline zoals LH minder logisch wordt. De ander vindt type toestel zeer belangrijk waardoor men bijv. liever met de een vliegt dan met de ander. Weer iemand anders kijkt naar overstaptijden. Aankomsttijd kan van invloed zijn. Type service die je zoekt. De alliantie waarvan een airline deel uit maakt kan van invloed zijn. Kijk naar de afgelopen week het bekende 'aswolkje'. Des te groter de alliantie, des te groter het aanbod aan vluchten om je op over te boeken als je om wat voor reden dan ook de geboekte vlucht mist. En zo zijn er tig facoren waarop je besluiten kunt maken.

Ik zou niet te blind staren op mensen die happy of niet happy zijn n.a.v. bijv. een vertraging. Te vaak zie je bij vakantiegangers dat men een airline volledig afschrijven omdat een vlucht een paar uur vertraagd is geweest. Eén ervaring, hop hele airline bestempeld. Voor dat soort zaken is het handiger om gebruik te maken van statistieken omtrent de diverse vluchten waardoor je een goed beeld krijgt van de gemiddelde vertragingen op desbetreffende vlucht. Het is al een heel ander verhaal als 1 van de 100 vluchten 5 uur vertraging op loopt, of dat 20% van de vluchten met een uur of meer vertraging vertrekken.

Idem dito voor ervaringen omtrent persoonsgebonden service. Vaak zie je daarbij oordelen op een enkele ervaring. Alhoewel voor die persoon/groep soms zeer terecht, is het niet de basis om zelf op te varen. Wel kan het natuurlijk een puzzelstukje van de totale puzzel vormen waarop je een eigen afweging maakt.

reneefrankrijk
21-04-10, 21:29
Wij zijn nu 2 x met Martinair gevlogen, de 2e keer in de Comfort Class. We konden de stoelen wel vastleggen. Ook de service was prima, en ze vlogen zowel heen als terug netjes op tijd. Dus de ervaringen zijn heel persoonlijk.
Afgelopen winter zijn we met Continental gevlogen en we hadden er goeie hoop dat dit allemaal goed zou zijn. Viel tegen. Heen ging het allemaal prima, terug, door annuleringen mochten we het eerste stukje tot NY 1e klas vliegen. Stoel beviel goed maar als snack kregen we, zelfs in 1e klas, 1 speculaasje, te zielig voor woorden. De grote oversteek was met een 757, veel te krap, het eten was slecht (ik klaag eigenlijk nooit over het eten) en het ontbijt bestond uit zoiets karigs dat we blij waren dat we in de aansluitende vlucht met Air France een broodje en taartje kregen. We hadden honger en tijdens de overstap geen tijd gehad om te eten.
Nee, Continental doen we niet meer.
We willen nu US gaan proberen. Ben weer benieuwd omdat de meningen nogal verschillen.

cloggie68
21-04-10, 21:44
Hoi Cloggie,
Hoe gaat het? Ken je ons nog van het TourgGuideMike forum?

Ja ik herkende je 'nick'!! Zitten je niet meer op het TGM forum? Wij vertrekken volgende week zaterdag alweer, dus het schiet lekker op. Vorige keer vlogen we United via Washington met nog heel wat andere FLorummers en dat was ons prima bevallen. Dit jaar ging Martinair weer rechtstreeks én opa en oma gaan met ons mee dus hebben we nu voor Martinair gekozen... we zullen het gaan beleven!

dennis-oostveen
27-04-10, 15:28
Ik heb vorig jaar met BA gevlogen en dit jaar (vrijdag ochtend vertrekken we) gaan we wederom met BA, alleen gaan we naar Miami dus overstap op Gatwick heb ik geen ervaring mee.

BA is zeker voor kinderen een vriendelijke airline, ze doen alles voor je kind (zal waarschijnlijk ook bij andere airlines zijn).

maurice.m
23-10-10, 12:27
Hallo,

Wij zijn gaan in september 2011 cruisen vanaf Port Canaveral. Nou zijn we aan het twijfelen welke luchthaven we het beste kunnen nemen. We willen vliegen met Arkefly(tot nu toe beste koop) en twijfelen tussen Miami of Stanfort.

Weet iemand wat het dichtste bij is en wat het beste is qua vervoer?

Alvast bedankt weer voor de tips

Maurice

marijke8
23-10-10, 14:24
Afgelopen juli vanaf Port Canaveral een cruise gemaakt. Gevlogen op Orlando (MCO) 1 overnachting in de buurt van het vliegveld en auto gehuurd bij Hertz voor 1 dag. De volgende dag op ons gemak naar Port Canaveral gereden en auto ingeleverd en met shuttle van Hertz naar het schip gebracht. Alles prima.

maurice.m
23-10-10, 14:51
Arkefly vliegt niet op MCO dus die optie valt al af

gr Maurice

sonja
23-10-10, 15:57
Volgens mij gaat Arkefly vliegen op Sanford, dat is Orlando.
Orlando is in ieder geval dichter bij Port Canaveral dan Miami.

Michael66
23-10-10, 16:00
Wat is dichterbij? Zie Google Maps (http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=MIA,+Miami,+FL,+United+States&daddr=1492+Charles+M.+Rowland+Drive,+Port+Canavera l,,+Cape+Canaveral,+Florida+32920+(Port+Canaveral)&geocode=FcWfiQEdYhc3-ykVNkX-7rnZiDFIUVNnoe9s1w%3BFeKEsQEdTrcx-yGkQFEOBhSfBg&hl=nl&mra=ls&sll=28.635157,-80.868988&sspn=0.759349,1.407623&ie=UTF8&z=8).
Sanford->Port Canaveral = 70 mijl = 1u15m
MIA->Port Canaveral = 215 mijl = 3u40m

Qua vervoer kun je misschien eens informeren bij de Cruise-organisatie wat de mogelijkheden zijn. Disney Cruise Line heeft bijvoorbeeld eigen vervoer van Orlando naar Port Canaveral. Bij de organisatie kun je zelf e.e.a. navragen en meteen te weten komen wat de opstappunten zijn.

Riverwood
23-10-10, 17:44
Hoeveel dagen voor vertrek van de cruise willen jullie aankomen in Florida?

TIP laat duidelijk weten als je op Orlando-Sanford landt, niet alle shuttle bedrijven doen deze luchthaven als vertrekpunt.

Groetjes Henke.

Linda & Patrick
12-03-12, 14:31
In november gaan wij weer naar Orlando.
Voor de heenreis hadden wij de vlucht met KLM geboekt via Memphis (rechtstreeks van Ams. naar Mem.),waar wij ook een stopover zullen maken van 4 dagen.
Nu krijgen we net te horen dat de rechtstreekse vlucht van Ams. naar Memphis is geschapt.
Als alternatief hebben wij de vlucht via Detroit (met 2.05 uur overstaptijd) of via Atlanta (met 2.45 uur overstaptijd) aangeboden gekregen.
Graag horen wij van "de experts" welke alternatieve vlucht inprincipe aan te raden is.
Of is het om 't even...?!

Groetjes Patrick en Linda

corrus
12-03-12, 14:43
't is zeker niet om het even...
Atlanta - Orlando is korter vliegen... :D

Linda & Patrick
12-03-12, 14:54
Als je direct verder zou gaan is dat inderdaad zo,maar zoals we schreven gaan wij eerst 4 dagen naar Memhpis.
Die vlucht naar Memphis zou rechtstreeks gaan,maar dat is dus verandert naar óf via Detroit óf via Atlanta.
De vraag is dus eigenlijk...welke luchthaven is gunstiger voor een overstap?

moonlight91
12-03-12, 15:24
wij doen het zelfde rondje ...(wij blijven maar 1 nacht/dag in Memphis)
onze rechtstreekse vlucht is dus ook geschrapt
wij vliegen nu via Detroit naar Memphis
(* konden kiezen via minneapolis of detroit of atlanta)
puur om het feit dat ik op de heen weg Detroit fijner vind overstappen dan Atlanta,en minneapolis niet ken
hebben we onze keuze gemaakt
volgends mij is het ook korter om via Detroit te vliegen
wij vliegen dan nog in het zelfde weekend door van Memphis naar Orlando

Linda & Patrick
12-03-12, 15:28
Oh grappig dat jullie dezelfde route doen!
Maar balen dat de vlucht niet meer rechtstreeks gaat... :(
Wij vragrn ons inderdaad af welke luchthaven normaal gesproken het fijnst is voor een overstap.
Jullie voorkeur is dus Detroit,bedankt voor jullie reactie!

Ebelix
12-03-12, 15:34
Detroit en Atlanta zijn allebei fijn om over te stappen. Detroit is wel minder groot dan Atlanta.

moonlight91
12-03-12, 16:43
ook wij balen dat de rechtstreekse vlucht eruit is
maar ja, tis niet anders ...
als we het van te voren geweten hadden,hadden we de langere tussenstop
in Memphis niet geboekt
zolang we niet via Tokio gestuurt worden door KLM ;) komt het vast goed

Linda & Patrick
12-03-12, 17:03
Nou Tokyo is ook best leuk ;)
Wij wilde al eens naar Memphis,dus de keuze viel op KLM om zo uiteindelijk naar Orlando te gaan.
Weet eigenlijk ook niet of wij,als wij dit geweten hadden,deze vlucht nu,op deze reis,geboekt hadden,maarja.....het is ook geen ramp verder.
Ik denk dat onze keuze ook Detroit wordt....

sonja
12-03-12, 19:53
Atlanta is een leuke stad voor een korte stopover, je kunt naar the world of Coca Cola of naar CNN.