PDA

Bekijk Volledige Versie : Duck Key



mhendriks
10-10-11, 23:31
Beste allemaal,

Na heel veel ingelezen te hebben word het eigenlijk maar moeilijker.

Vorig jaar zijn we naar Florida geweest, twee weken Orlando. Heel veel gezien en gedaan.

Nu willen we een week Orlando combineren met een week Keys. We hebben een auto dus vervoer is geen probleem. Ons idee is om in het Hawks Cay resort te gaan zitten op Duck Key.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
De key opzich leek ons aardig centraal gelegen (65 mijl naar West, dagje miami ook nog mogelijk, naast gelegen Islamorada en Marathon).

Of moeten we toch op West gaan zitten? Het leek ons daar zo 'overbevolkt' en hutjemutje.

We plannen voor begin mei, het weer is dan overwegend goed?

Lastig lastig lastig en dat voor alleen maar leuke dingen ;-)

angelique100
12-10-11, 10:02
Inderdaad Duck Key is lekker centraal.
Wij zijn afgelopen zomer langs Hawks Cay gereden maar vonden het iets tegenvallen, er zijn veel reviews te lezen over HC. Je zou ook eens op Homeaway kunnen kijken daar adverteren ook particulieren die een huis daar op het resort hebben,.. Wanneer je een boot huurt moet je nog wel per dag een dock huren.

koenkamphuys
17-10-11, 08:26
Heb wel eens rondgekeken op dit eilandje. Het is fraai aangelegd met grote luxe huizen voor de happy few. Een mooi punt om wat van de minder bekende stukken van de keys te genieten.

mhendriks
17-10-11, 17:51
Hoi Angelique,

Zou je kunnen vertellen wat je precies vond tegenvallen? We zijn en vrijwel uit gezien de over het algemeen positieve reacties op de beoordelingssites. Maar als er echt iets is wat tegenvalt is het toch wel fijn om dit te weten ;-).

Waar vebleven jullie of wat was jullie keuze?

Groetjes!

Martijn

angelique100
18-10-11, 13:41
Wij verbleven op dat moment op key colony beach (super) (juli 2011). Er werd op dat moment veel reclame op de tv gemaakt over HC en daarom besloten we om er even langs te rijden om te kijken of het iets zou zijn voor 2012. De eerste indruk viel wat tegen een beetje onverzorgt maar goed dat is bijna alles op de keys daar moet je natuurlijk ook doorheen kijken. Maar laat je zeker niet tegen houden door mijn reactie hoor ! De ligging is in ieder geval perfect het was meer een eerste indruk en kan het verder niet toelichten,.. dit jaar hebben we gekozen voor Marathon 4 weekjes \\:D/ (wij hebben we de gehele periode een boot anders zou ik het te lang vinden op de keys)

mhendriks
18-10-11, 17:54
Ah zo... we hebben een scherpe offerte liggen voor april/mei volgend jaar. Ik denk dat we het maar gaan doen. Als ik veel andere hotels bekijk word ik van de oudbolligheid niet goed haha, hoewel dat op één of andere manier typisch amerikaans is lijkt wel. We houden best een beetje van luxe maar de prijs is ook een factor... Dit leek ons een goede keuze gezien de ligging. We kunnen nog een dagje Key West doen en ook nog een dagje Miami. We denken er ook nog aan om een dagje een boot(je) te huren, nog even rondkijken. Heb je nog leuke tips? Marathon ligt naast Duck key, ik geloof dat we daar ook leuke dingen kunnen doen en wat betere restaurantjes zullen vinden.

De week ervoor zitten we in Orlando, we gaan dus eerst een weekje fun doen en daarna nog een weekje zon. We houden van snorkelen maar ik zag in een 'vis filmpje' op youtube wat daar zoal rond zwemt dus ik vraag me af hoe we dat gaan doen haha.

Zin in!

angelique100
18-10-11, 18:25
Het fijne van Marathon (dus ook duck key) is dat alles in de buurt is. Zeer ruime keuze aan restaurantjes winkels ed (geen malls of outlets).maar die zal je genoeg vinden in Orlando en Miami. Daarnaast is de sfeer op Marathon perfect, Key West vind ik personlijk leuk voor een dag of 2 dagen maar zou daar geen weken willen zitten. Moet ik er wel bijzeggen dat wij 4 kids hebben dus dan is het ook weer anders. Op de Keys draait alles wel een beetje om en op het water. Snorkelen moet je echt doen hoor,..laat je niet bang maken door de afmeting van sommige vissen haha. Snorkelen bij de Lighthouse volgens mij van starfish is super. Boot huren is ook heel erg leuk (wel goed uitkijken de bodem is rots) je kan natuurlijk ook met een charter mee, je kan dan ook vissen vangen en deze later opeten als je wilt.(ook combinatie van dit alles zijn er volop te vinden is dan vaak gelijk een dagtrip erg leuk,..) De eerste keer dat ik op de Keys kwam schrok ik wel een beetje (het is vaak niet de luxe die je gewend bent in bv orlando) maar het went snel en nu vind ik het een van de leukste plaatsen in Florida! De sfeer is super relax. Je kan ook bv naar een schildpad opvang op Marathon of Tarpons (hele grote vissen) voeren bij Captain Pips een waterscooter huren of een beetje relaxen bij Bahia Honda Statepark. Kano huren en een beetje rond dobberen is ook leuk, het is maar net wat jullie leuk vinden, je zal je er niet snel vervelen,..

mhendriks
18-10-11, 19:33
Oh dat klinkt allemaal alsof we een week te kort hebben geboekt!! Nou het aftellen is begonnen! Spannend! Bedankt voor de tips en info!

angelique100
18-10-11, 20:01
Jullie zullen er zeker geen spijt van krijgen !

http://www.fla-keys.com/marathon/thingstodo.cfm hier kan je ook de nodige info vandaan halen. (volgens mij valt Duck key onder Marathon) wat ook erg prettig is, is dat Marathon veel doet aan insekt bestrijding.

Klinkt overbodig maar geloof me wij zijn in 2009 een paar weken naar Big Pine key geweest en ze kunnen je vreselijk te grazen nemen. Afgelopen zomer in Key Colony beach niet 1x gestoken. (en ook geen kakkerlakken).

Een week is leuk om te beginnen maar je zal heel waarschijnlijk weer terug gaan voor min 2 weken haha. (ook leuk om even een dag of halve dag Everglades te doen) in een moeras boot of gewoon zelf rondrijden door het park.

mhendriks
19-10-11, 22:46
Terugkomen vinden we nooit erg! Jullie huren dus een boot begrijp ik? Is het nodig om een vaarbewijs te hebben? We plannen zonder meer een jet-ski trip dat schijnt heel leuk te zijn. Maar omdat we graag snorkelen lijkt het ons leuk om een eigen bootje te huren en dan ergens bij een rifje voor anker te gaan oid. Helaas kregen we vandaag wel bericht van het boekingsbureau dat onze bestelde Ford Mustang niet beschikbaar is... Jammer, we wilde een keer wat bijzonders haha.

angelique100
20-10-11, 11:20
Nee hoor je hebt geen vaarbewijs nodig, wel moet je op de Keys heel goed uitkijken voor de bodem aangezien dit rots is en geen zand/modder zoals bv Marco island of Cape Coral. Inderdaad het is super om met je "eigen" boot leuke plekjes uit te zoeken waar je kan gaan snorkelen. Wij gaan onze boot huren bij Captain Hooks in Marathon. Wij verblijven er ook tijdens de mini lobster en lobster open en willen dan ook lobsters gaan vangen het is overstelbaar hoeveel mensen er dan op het water zijn!

Wat jammmer dat er geen Mustang niet beschikbaar is, (misschien nog even rechtstreeks proberen bij de verhuur maatschappij.)