PDA

Bekijk Volledige Versie : Mystic Dunes of Cane Island



mpaauwe
09-10-11, 21:34
In de zomervakantie willen wij (voor de 3e keer) met de kinderen (dan 10 en 8) naar Florida. We zullen dan 13 nachten in de buurt van Orlando verblijven. De afgelopen 2 jaar hebben wij in een villa in Davenport gezeten, maar we willen nu eens wat anders en zijn dan ook op zoek naar een appartement. De kinderen willen dat ook heel graag omdat de zwembaden dan meestal toch wel wat groter zijn dan het privezwembad bij de villa en ze zijn inmiddels groot genoeg om hier dan ook zelf naar toe te gaan.

Wij twijfelen nu tussen een verblijf in Mystic Dunes en een verblijf in Cane Island.
Over Cane Island heb ik hier op het forum al wat gelezen, maar Mystic Dunes kom ik niet tegen.

Wat ik vooral wil weten is hoe de zwembaden op beide complexen zijn en wellicht kan iemand de keuze voor ons iets vergemakkelijken.

Ritchie
11-10-11, 10:46
Ik heb vorige maand nog een bezoekje gebracht aan Cane Island, om te kijken of dit iets was voor ons volgend jaar.
Nu heb ik daar maar 1 zwembad gezien, en er waren ook heel weinig ligstoelen, nu maakt dat voor ons niet zoveel uit, omdat we toch gaan zwemmen bij Disney of Aquatica. Er schijnt ook maar 1 zwembad te zijn in Cane Island.
Van Mystic Dunes weet ik helaas niks.

Riverwood
11-10-11, 11:23
Wij kennen Cane Island en het zwembad is klein, vooral als jullie een groter zwembad willen hebben, Mystic Dunes kennen wij niet, wel hebben wij een reisverslag gelezen van petrajessy die in een condo zat met een zwemparadijs op het resort, zie http://disneyflorida2011.blogspot.com .

Groetjes Henke.

Iris02
11-10-11, 12:10
wij verblijven volgend jaar voor de 2e maal in Regal Palms. Onze kinderen (11 t/m 14) vinden het zwembad (met lazy river) hartstikke leuk. Vooral het feit dat ze 's avonds in het donker nog kunnen zwemmen ;-)
Zelf is Regal Palms ons heel goed bevallen. Je moet wel heel erg opletten bij wie je een huis huurt en in welke straat het huis ligt. Het park is groot en als je condo helemaal aan het andere eind ligt dan is het ver lopen naar het zwembad.

Ik heb natuurlijk wel even gespiekt bij Mystic Dunes. Het ziet er mooi uit. Maar het appartement is kleiner dan Regal Palms en het prijsverschil aanzienlijk (zo'n 2/3 duurder).

trails
11-10-11, 13:04
Of kijk eens op deze sites:

Westgate heeft diverse resorts in Orlando e.o.
http://www.westgatedestinations.com/orlando.htm

of deze:
http://www.tuscanaresort.com/

Je kunt natuurlijk ook een villa of townhome huren (met of zonder privé pool) waar ook een community pool aanwezig is, zoals:
http://terra-verde-villas.com/

Dit is ook een heel mooi complex (met diverse zwembaden):
www.bahamabay.com

Wij zijn een paar jaar geleden wezen kijken bij Regal Palms. Een heel mooi park en mooie townhomes. Wat wij echter misten was een terras/patio bij de huizen.

Iris02
11-10-11, 19:50
Alle condo's van Regal Palms hebben een terras aan de achterzijde hoor ! Het nadeel is echter wel dat de units van de airco's hier ook staan. Wij hebben er geen gebruik van gemaakt omdat we als we buiten wilde zitten naar het zwembad gingen. Met de temperatuur van de zomer vonden wij het lekker om direct een frisse duik te kunnen nemen ;D Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Als je echt graag een groot terras wilt, dan moet je niet naar een condo kijken maar naar een villa.

trails
11-10-11, 22:56
Dat is niet echt ons idee van een terras. De meeste townhomes op Regal Palms hadden geen zitje buiten. Wel jammer want het is een hele mooie community en de townhomes zelf zijn ook heel mooi.
Condo's (apartement) hebben meestal geen terras maar vaak wel een balkon.
Er zijn echter wel genoeg townhomes (zoals op Regal Palms) te vinden die wel een terras hebben en zelfs ook nog een (splash)pool.

mpaauwe
12-10-11, 15:07
Bedankt voor jullie reacties! We gaan ons eens verder hier in verdiepen.
Voorlopig gaan we eerst de tickets en de auto boeken en dan volgt de rest later wel. Accomodaties zijn later nog wel te verkrijgen. We gaan in ieder geval eens speuren naar Regal Palms, ben erg benieuwd.

Iris02
12-10-11, 16:29
@mpaauwe,
Als je besluit om een condo te huren bij Regal Palms dan kan ik je adviseren om dit niet direct via het resort te doen maar via een particulier. Dit scheelt enorm in de prijs. Veel eigenaren verhuren via Home Away. Zelf huren wij de condo dit jaar voor de 2e maal via een Nederlands/Engels echtpaar (www.orlando4funinthesun.com). Dit huis is heel gunstig gelegen ten opzichte van het zwembad.