PDA

Bekijk Volledige Versie : [Condo] Cane Island



Ritchie
09-10-11, 13:37
Hoi,

Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een Condo voor september 2012, en wel in Cane Island. Nu is een condo helemaal nieuw voor mij, en ben ik me op dit moment aan het orienteren, en begeef me op dit moment nog op de particuliere huur, bijvoorbeeld via www.homeaway.nl (http://www.homeaway.nl).
Zijn er dingen waar ik op moet letten, dingen die belangrijk zijn ?
Ik heb er wel eentje op het oog, en heb net contact opgenomen met de verhuurder. Ik doe dit voornamelijk om te kijken of dit veel goedkoper is, dan bij een reisbureau, als het uiteindelijk weinig goedkoper is, dan gaat mijn voorkeur uit om gewoon via een reisbureau te boeken, alleen kan ik daar misschien niet precies iets uit kiezen, wat ik mooi vind.
De condo die ik op het oog heb is de onderstaande:

http://www.homeaway.nl/Florida/Orlando/Disney-en-omgeving/Kissimmee-en-omgeving/vakantie-appartement-in-flatgebouw-Cane-Island/p84116.htm#map

Njit
09-10-11, 14:05
Wij hebben onze Condo via USA Fun Vacations gehuurd. We hebben alleen gekozen voor het aantal slaapkamers, voor de rest konden we niet kiezen. Maar onze Condo ziet er net zo uit als op het plaatje :) Bevalt verder prima..

Ritchie
09-10-11, 14:11
Heb je misschien foto's van jullie condo ?

Njit
09-10-11, 14:27
https://picasaweb.google.com/107520167029560113251/Dag01

twinmom1995
16-10-11, 21:21
Wij hebben vorig jaar ook een condo op Cane Island gehuurd via USA funvacations naar alle tevredenheid.
Je kan foto's vinden op ons blog van 2010 bij dag 5

ronenivonne
04-11-11, 20:08
Wij hebben Cane island ook geboekt voor volgend jaar. Kunnen niet wachten om te gaan.

Syllvia
04-11-11, 20:48
Bij de eigenaar kost het 65$ en bij USA funvacations 50 euro per nacht

Njit
04-11-11, 21:17
Omgerekend 47 euro. Da's nou niet echt een schokkend verschil. En als je moeilijk moet doen met Paypal betaling etc dan ben je ook extra kosten kwijt..

corrus
04-11-11, 22:11
Bij de eigenaar kost het 65$

Ex tax... :roll:

[verwijderd]
04-11-11, 22:43
Voor die paar stuivers zou ik toch echt boeken via USAFV ipv rechtstreeks bij de eigenaar, via een reisbureau geeft toch meer zekerheid.

Njit
04-11-11, 22:49
Het enige nadeel van boeken via USAFV is dat je niet exact weet welke Condo je huurt op Cane Island. Maar als ik die link van Ritchie van Homeaway bekijk dan is dat ook gewoon de standaard keuken, badkamer etc. Zit alleen een wat luxere TV in en een hemelbed (jeuh!)

corrus
04-11-11, 23:10
Ach... het leven is hard... hahaha...

[verwijderd]
04-11-11, 23:14
Het enige nadeel van boeken via USAFV is dat je niet exact weet welke Condo je huurt op Cane Island. Maar als ik die link van Ritchie van Homeaway bekijk dan is dat ook gewoon de standaard keuken, badkamer etc. Zit alleen een wat luxere TV in en een hemelbed (jeuh!)

Maar als het je niet bevalt kun je USAFV bellen of terug gaan naar het sleuteladres om daar te overleggen. Als je huurt bij de eigenaar kun je niets meer dan het accepteren of je klachten mailen/doorbellen maar je zit er toch aan vast.

Ritchie
05-11-11, 09:38
Bij de eigenaar kost het 65$ en bij USA funvacations 50 euro per nacht

Dat is ook de reden waarom ik toch besloten heb om bij het bovenstaande reisbureau te boeken.

mickmak
05-11-11, 13:26
Als je via USA fun vacations boekt, heb je dan ook op zeker WIFI of is dat afwachten waar je terecht komt?


Jackie

Teleton
05-11-11, 13:41
Je kunt het als preferentie opgeven, maar dat is nog geen garantie dat je het krijgt. de condo's zijn immers wel van particuliere verhuurders en dus zijn de voorzieningen en de inrichting nooit precies gelijk.

Zelf hebben we er van de acht keer dat we hier zijn geweest, een keer een condo gehad waar geen modem stond. Wifi hebben we hier nog nooit gezien.

Njit
05-11-11, 14:10
Wij hadden het ook als preferentie opgegeven bij USAFV. En idd, een modem met een kabeltje eraan, geen WIFI. Ik had op de laptop die aangesloten was Connectify draaien zodat ik m'n eigen Hotspot had :) En daar maakte ik dan op de andere laptop gebruik van..

Connectify » Your Hotspot, Your Way (http://www.connectify.me/)

[verwijderd]
05-11-11, 15:44
Even offtopic, maar wij hebben via USAFV in Terrace Ridge een appartement gehuurd en daar hadden we WiFi en vingen ook de signalen op van de andere verhuur appartementen die hadden dus ook WiFi.

Maar je krijgt nooit een garantie hier op.

marijke8
05-11-11, 16:55
Wij gaan in 2012 ook naar Cane Island ben benieuwd. Maar ja, Teleton is er al 8 keer geweest, dus ik denk dat het wel goed zal zijn. Ik heb nu al een aantal complexen gehad in Orlando, ben nog steeds tevreden.

We hebben 2 jaar geleden een router gekocht bij de Walmart werkt perfect.

Ritchie
05-11-11, 19:31
Wij hadden het ook als preferentie opgegeven bij USAFV. En idd, een modem met een kabeltje eraan, geen WIFI. Ik had op de laptop die aangesloten was Connectify draaien zodat ik m'n eigen Hotspot had :) En daar maakte ik dan op de andere laptop gebruik van..

Connectify » Your Hotspot, Your Way (http://www.connectify.me/)

Konden er ook twee laptops op worden aangesloten ?
Lijkt me niet echt handig, hopelijk hebben wij gewoon WIFI :) ;)

Njit
06-11-11, 10:45
De router had maar 1 aansluiting. Dus of zelf een switch meenemen of werken zoals ik dat deed.

Ritchie
06-11-11, 10:51
Is dat niet wat achterhaald ? :cry:
Met een switch bedoel je router ?
Hopelijk kan mijn reisorganisatie een mooie appartement uitzoeken.

Njit
06-11-11, 12:01
Nee ik bedoel een Switch :)


Een router koppelt twee netwerken aan elkaar. Ook het internet kan je zien als een netwerk (zij het een heel groot), en aan de andere kant van jouw router zit je eigen netwerk, je zogenaamde LAN (local area network). Een router heeft dan ook altijd twee aansluitingen, een WAN kant (wide area network) en een LAN kant. Een router die jouw netwerk aan het internet koppelt noemt men ook wel een broadband router.

Een switch koppelt computers aan elkaar in hetzelfde netwerk. Daarvoor zitten er verschillende aansluitingen op de switch.

Een router kan ook een ingebouwde switch hebben, zodat je verschillende pc's zonder een extra switch kunt aansluiten.

Er bestaan ook nog eens routers waar een modem is ingebouwd, en waarmee je draadloos kunt netwerken.

Jill
14-01-12, 11:54
Ik heb hier nu zelf ook geboekt via eigenaar zelf dus ik ben zeer benieuwd. Normaal boek ik altijd hotel maar dit scheelt toch echt wel in prijs. Hoop wel dat de reviews op zijn site echt zijn :) maar als ik het hier zo lees blijkt het wel ok te zijn. Ik had alleen een vraagje ivm het zwembad. Klopt het dat er zo weinig ligbedjes zijn of is dat enkel in hoogseizoen een probleem? Groetjes

marijke8
14-01-12, 12:00
Ik weet niet hoe het bij Cane Island is met de bedjes. Maar bij andere Condo's (Terrace Ridge en Bella Piazza) waren er ook niet zoveel ligbedjes. Maar als je bij het zwembad lag was het op een hand te tellen dat alle ligbedjes bezet waren. Heb dagen meegemaakt dat we met z'n 2 of 4 bij het zwembad lagen. In dit was in het hoogseizoen. Het is natuurlijk loei heet, dat je meer in het zwembad ligt dan op je ligbedje ligt.

Teleton
14-01-12, 12:15
Hoop wel dat de reviews op zijn site echt zijn :) maar als ik het hier zo lees blijkt het wel ok te zijn.
De condo's op Cane Island zijn in particulier eigendom. Daarom is het lastig om de reviews met elkaar te vergelijken. De inrichting en de staat van onderhoud verschilt nu eenmaal per condo.

Voor wat betreft het zwembad, wij zijn er nog nooit geweest als er geen plek was, ook niet in de meivakantie bijvoorbeeld. Zijn er geen ligbedden, dan is er altijd wel een stoel vrij. Maar ja, het is een community-pool met een beperkte capaciteit, dus je weet het nooit. Zelf vergelijk ik de pool daar met de wipkippen hier: het is er en er wordt maar beperkt gebruik van gemaakt. De wipkip hier wordt vervolgens gemolesteerd en gesloopt, in de community pool daar wordt niets gesloopt.....Locals houden zich aan de regels, toeristen doen daar tegenwoordig ook aan handdoekje leggen. Met dat systeem zijn er natuurlijk altijd te weinig ligbedden.

Van het najaar in 2011 lag de laatst beschikbare parasol bij het zwembad op apegapen. Hopelijk worden er dit voorjaar nieuwe neergezet. Het terrasmeubilair dat er staat, doet al sinds 2008 dienst, vervanging van de parasols is niet voor z'n tijd.

JKG
18-01-12, 23:37
Aanstaande vakantie ook maar eens Cane Island proberen.
Heb het via USAFV geboekt, dus ik zie wel waar ik terecht kom.
Voorheen elke keer een townhome of villa genomen, dit keer eens zien hoe een appartementje is.

Mijn ervaring met community pools, is dat er maar weinig mensen zijn die tegelijkertijd gebruik maken van het zwembad.


Ook maar eens een paar verse glazed donuts halen bij Krispy Kreme, op loopafstand, is dat even mooi! ;)

[verwijderd]
19-01-12, 00:14
Ik ben er afgelopen kerstvakantie ook even wezen kijken en ook even op bezoek geweest bij andere forummers die er zaten op dat moment en moet zeggen dat het er erg goed uitzag en stiller was dan ik had verwacht.

Al moet je natuurlijk wel altijd in je achterhoofd houden dat de inrichting per condo verschilt omdat het toch aan de eigenaar ligt hoe het is ingericht.

Maar wij zullen waarschijnlijk ook volgende keer dat we naar Florida gaan via USAfunvacations.nl (http://usafunvacations.nl)op Cane Island een condo boeken.

sonja
19-01-12, 01:59
We gaan zaterdag voor de laatste 2 weken van onze vakantie naar Cane island. Vandaag zijn we even over het complex gereden, het was erg rustig en bij de pool zat... niemand. Zaterdag laat ik het weten, wij zijn ook benieuwd.

JKG
23-01-12, 23:33
En Sonja, hoe is het daar? :)

Ritchie
24-01-12, 10:48
Ik snap het niet helemaal, op de blog van Sonja staat dat ze gebruik kunnen maken van 1 draadloos (onbeveiligd signaal) en dat er een kabeltje ligt ? Zit dat kabeltje dan gewoon aan een modem ?
Wij hebben straks nl. 2 laptops, en beide willen we (het liefst) gebruiken via WIFI.
Kan ik op die kabeltje een router zetten (meenemen vanuit Nederland?)
Want je kunt ook iets met een switch ? maar dat is toch niet draadloos ?

Njit
24-01-12, 11:02
Bij ons zat er inderdaad alleen een kabeltje aan het modem. Aangezien wij twee laptops meehadden heb ik er toen voor gekozen om op de laptop die met de netwerk-kabel was aangesloten Connectify (http://www.connectify.me/) te installeren. Je kunt dan via die laptop draadloos connecten met de andere laptop. Dit kun je thuis al uitproberen. Wij hadden in onze Condo beide laptops naast elkaar staan dus het hoefde niet perse draadloos. Maar we hadden geen switch meegenomen dus dit was handiger :)

Een switch is een verdeelstation voor je vaste (netwerk). Je stopt er 1 kabeltje in (die uit het modem) en er komen twee kabeltjes uit (naar beide laptops).

Een (draadloze) router doet hetzelfde als een switch maar deelt daarnaast ook nog netwerk-adressen uit. Als je die op het modem aansluit dan krijg je waarschijnlijk een conflict omdat er dan twee kastjes zijn die netwerk-adressen willen uitdelen. Je zult dan waarschijnlijk DHCP moeten uitzetten in je router om het te laten werken.

Ritchie
24-01-12, 11:06
Alvast heel erg bedankt voor de uitleg.
Wie doet dit ook op deze manier ? en heeft hier ervaringen mee ?

rolandino
24-01-12, 11:14
Het tooltje dat Njit aangeeft ken ik niet, maar heb wel vaker soortgelijke tooltjes gebruikt in het verleden, werkt prima! Overigens doe ik soortgelijke zaken vaak nog via mijn telefoon om zo de 3G verbinding ook te kunnen op mijn laptop.

Een switch heb je niks aan als je naast je laptops ook je telefoon wil verbinden. Een switch werkt immers alleen via UTP kabels. Als je al wat meeneemt, neem dan dus een WiFi router mee. De gemakkelijkste manier, met de minste rompslomp, is Njit zijn optie te gebruiken.

Ritchie
24-01-12, 11:16
maar dan moet ik die DHCP dinges uitzetten van de WIFI router?
tzt maar eens een elcheapo router scoren via marktplaats denk ik

Njit
24-01-12, 11:19
Waarschijnlijk wel ja. Anders heb je twee kapiteins op het schip die beide proberen om jou een IP adres uit te delen.

6foot6
24-01-12, 21:43
Een (draadloze) router doet hetzelfde als een switch maar deelt daarnaast ook nog netwerk-adressen uit. Als je die op het modem aansluit dan krijg je waarschijnlijk een conflict omdat er dan twee kastjes zijn die netwerk-adressen willen uitdelen. Je zult dan waarschijnlijk DHCP moeten uitzetten in je router om het te laten werken.

Ik neem altijd een router mee als ik weet of vermoedt dat er alleen kabel is.
Ook makkelijk voor de iphones en androids in het gezelschap.
Ik neem ook altijd een crosscable mee, maar heb deze nog niet nodig gehad

Tot nu toe heeft dat altijd gewerkt, de ip-s die door een router worden uitgedeeld zijn (instelbaar) altijd local, beginnend met 192.168.xxx.x

Heb in de US al (g) routers te koop gezien van $15,00

Njit
24-01-12, 21:51
Het kan ook best werken maar ik weet dat er ook conflicten kunnen optreden. En op vakantie heb ik nooit zo'n trek om dat soort conflicten op te lossen :)

6foot6
24-01-12, 22:10
tzt maar eens een elcheapo router scoren via marktplaats denk ik

Koop er één in de US dan heb je meteen de goede voedingsspanning.

JKG
24-01-12, 23:08
Tot nu toe heeft dat altijd gewerkt, de ip-s die door een router worden uitgedeeld zijn (instelbaar) altijd local, beginnend met 192.168.xxx.x


Tenzij de router in brigdemode staat. :)

Hopelijk hebben ze in mijn Cane Island condo straks wel WiFi, maar we zullen zien. Ik heb geen zin om met routers te klooien, ben op vakantie. :mrgreen:

sonja
25-01-12, 01:30
Eigenlijk is het hier prima, we hebben een mooie 3 bed en 2 bath condo. De inrichting is wat gedateerd maar een kniesoor die daarop let. We hebben wel zeer luidruchtige bovenburen (zie ook mijn verslag). In de condo is voldoende servies e.d aanwezig en van goede kwaliteit, ook badhanddoeken zijn er genoeg en de condo is heel schoon.
Voor de prijs heb je een prima deal daar kan wat mij betreft geen hotelkamer tegenop. We kwamen uit een villa waar we 5 weken hadden gezeten en dan is de overgang wel groot. Als ik eerlijk ben denk ik niet dat we hier terugkomen, een villa geeft meer vrijheid en privacy, daar gaat toch onze voorkeur naar uit, maar goed daar hangt een prijskaartje aan.

Edit: de pool heeft stoelen, tafels, ligbedden en een paar parasols, je kunt hier heerlijk een paar uurtjes doorbrengen.

sonja
25-01-12, 01:43
Ik snap het niet helemaal, op de blog van Sonja staat dat ze gebruik kunnen maken van 1 draadloos (onbeveiligd signaal) en dat er een kabeltje ligt ? Zit dat kabeltje dan gewoon aan een modem ?
?
Ik zie nu pas je post, het antwoord is al gegeven,er staat een modem en met de kabel kun je je laptop aansluiten. Waarom wij Wifi hebben, geen idee, we zitten vrij dicht bij het clubhuis en daar is gratis wifi.
We maken met de laptop, smartphone, e-reader en tablet vrolijk gebruik van dit onverwachte extraatje. ;)
Overigens kun je bij het welcom centre, Hotelbeds, een dongle huren voor 10 dollar per dag.:-o

Teleton
25-01-12, 12:15
Eigenlijk is het hier prima. .....that's my girl......;)! That's my Cane Island!

Dirk
25-01-12, 19:26
Hallo

Kan je boeken bij USA vacations (of andere organisatie) met de zekerheid dat je op Cane Island terecht komt of hoor je pas in Orlando in welk park je verblijft.
We gaan in maart voor een weekje voor de cruise daarna.

Gr Dirk

Teleton
25-01-12, 19:29
Kan je boeken bij USA vacations (of andere organisatie) met de zekerheid dat je op Cane Island terecht komt Yip! Je meldt je bij Hotelbeds (info via je reisorganisatie) en daar krijg je de gegevens over het nummer van je condo op Cane Island.

Njit
25-01-12, 19:34
Wij hebben het ook via USAFun geboekt. Staat ook gewoon als dusdanig op hun site vermeld (net als de andere condo's).

http://www.usafunvacations.nl/index.cfm?sub=60

[verwijderd]
25-01-12, 20:28
Je krijgt de condo zeker als je deze als zodanig boekt bij USAfunvacations.nl , waar het wel eens afwachten is is bij de villa's. Als je bij de Villa's een bepaalde categorie huurt dan krijg je pas later te horen waar je villa staat.

JKG
25-01-12, 22:54
Een bepaalde categorie idd, want je kan ook kiezen voor specifieke communities.
Ik wilde op een bepaalde plek zitten en op dat park kreeg ik een villa, uiteraard weet je pas het exacte adres als je je gegevens hebt opgehaald bij Hotelbeds.


Voor wat betreft de geluidsoverlast; zo lang dat niet 's nachts is, is er niets aan de hand toch? Je moet het net treffen. Toen ik de eerste keer een huis had bij Club Cortile bijv, was het muisstil. De 2e keer, anderhalf jaar later, hadden we buren waarbij we de TV gewoon goed konden verstaan, maar na 22u ofzo nooit meer herrie. Dan heb ik er echt geen moeite mee.

Ik ben erg benieuwd naar wat wij aantreffen bij Cane Island.

Ritchie
29-01-12, 11:35
Zitten er trouwens liften in de complexen ?

[verwijderd]
29-01-12, 11:43
Zowel Cane Island als Terrace Ridge hebben liften, van de andere complexen weet ik het niet.

Ritchie
01-04-12, 16:12
Ik ben erg benieuwd naar wat wij aantreffen bij Cane Island.

Laat je het weten wat je daar aantreft, wat betreft de internet faciliteiten en de rest van je appartement ?
Hopelijk kan mijn reisorganisatie er voor zorgen dat ik gewoon met 2 laptops kan internetten in Cane Island :lol::wink:

Njit
01-04-12, 16:56
Je reisorganisatie kan een voorkeur noteren voor Internet in de condo. Maar hoeveel laptops je kan aansluiten, daar hebben ze geen invloed op. Maar goed, de mogelijkheden om je verbinding uit te breiden zijn je al eerder aangedragen..

JKG
01-04-12, 20:27
Ik zal het nog wel laten weten. Bij de voorkeuren heeft USAFV aangegeven een internetverbinding te willen hebben (heb ik zelf niet eens om gevraagd :mrgreen: ). We zien wel, als ik het niet heb, maakt het me ook weinig uit, ik weet wel waar ik hier en daar gratis internet kan vinden. In NYC, waar ik twee weken terug was, moest ik 10 dollar per dag betalen, dat doen we dus niet. Overal gratis WiFi. Toen alleen m'n iPod Touch mee, maar nu gaat wel de netbook mee, alhoewel die bijna overbodig is geworden. :)

Ritchie
03-04-12, 15:48
Zijn er voorzieningen om je was op te hangen (om te drogen) ?

Njit
03-04-12, 16:03
Er is een wasdroger en een wasmachine. Wellicht ook nog wel een droogrek maar die heb ik niet gebruikt.

Teleton
03-04-12, 16:19
Op te hangen? Het drogen van wasgoed op de balkonnetjes wordt ontraden. Nat wasgoed; daar kruipen de beestjes graag in. Drogen, dat doe je in de droger....
Full size washer and dryer in separate laundry facilities room.

Ritchie
03-04-12, 16:22
Helemaal niet over nagedacht, aan een droger...
Mijn excuses Ton & Njit :-D

Teleton
03-04-12, 16:25
Helemaal niet over nagedacht, aan een droger...
het zijn wel kwaliteitscondo's hoor, geen hutjes.....:-D

Syllvia
03-04-12, 16:29
Wat is dat nou voor mannenpraat, je kunt toch niet alles in de droger gooien!#-o

Flufjuh
03-04-12, 17:21
Wat is dat nou voor mannenpraat, je kunt toch niet alles in de droger gooien!#-o

Hahaha, mijn eerste gedachte!

sonja
03-04-12, 17:48
Er is een handig wasrekje daar kun je in de zon wasgoed dat niet in de droger mag op drogen. (Sorry Ton). Met die hitte is het zo droog, je kunt er bijna op wachten, uiteraard niet uren buiten laten hangen. De was ruimte is overigens redelijk groot daar kun je het rekje kwijt en er is ook een wandrek en daar kun je op kleerhangers kleding aan hangen. Mogelijkheden te over:-)

Njit
03-04-12, 18:25
Wij hingen idd dunne afritsbroeken aan een hangertje en die droogde mooi in de inloop-kast.

rolandino
03-04-12, 18:52
Wat is dat nou voor mannenpraat, je kunt toch niet alles in de droger gooien!#-o
Op bijna alle spullen uit de VS staat dat het gewoon in de droger kan. Kijk je in je Nederlandse (ehh chinese) kleding dan mag het bij veel shirtjes en zelfs jeans weer niet. In de zon zie je het water voor je neus in ieder geval verdampen, dus het is zo droog.

Pff, dat ik over was zaken praat ;-)

Njit
03-04-12, 19:03
Ik heb altijd geleerd: 100% katoen kan in de droger. Zit er iets van een polyester doorheen dan kan het niet.

Ta2 Gerrit
03-04-12, 19:43
Dit gaat de goeie kant op, jongens ! Ook nog iets van strijkadvies :mrgreen:

JKG
03-04-12, 19:59
Op te hangen? Het drogen van wasgoed op de balkonnetjes wordt ontraden. Nat wasgoed; daar kruipen de beestjes graag in. Drogen, dat doe je in de droger....

Dat is dan ook de reden dat het zo heet is in Florida. Iedereen doet z'n was in de droger, met de warmteafvoer direct naar buiten toe. :-D

Zelf laat ik af en toe ook wel eens wat drogen, maar dan praat je bijv. over een zwembroek ofzo. Al werd het geloof ik bij Club Cortile ontraden om kleding buiten te laten drogen, maar meer voor het gezicht van de buurt.

Syllvia
03-04-12, 20:16
Ja dat snap ik wel dat ze dat afraden om het buiten te hangen, dan was je netjes op 30 graden en hangt het in de zon, waar het50 graden word....... Alles te klein!

(ook een goede smoes als ik weer eens wat ben aangekomen, hihi)

@ Gerrit, weet jij niks van strijken?

Ta2 Gerrit
03-04-12, 22:30
@ Gerrit, weet jij niks van strijken?

Alleen dat mijn vrouw er een hekel aan heeft. Maar ik weet bijv. ook niks van wassen of koken, dat scheelt :lol:

Maar we dwalen af, dit topic gaat over Cane Island, niet over het huishouden ;-)

Ritchie
03-04-12, 22:37
Alleen dat mijn vrouw er een hekel aan heeft. Maar ik weet bijv. ook niks van wassen of koken, dat scheelt :lol:

Maar we dwalen af, dit topic gaat over Cane Island, niet over het huishouden ;-)

Jammer vond het inderdaad een leuk topic worden nu \\:D/

Syllvia
04-04-12, 07:29
Ritchie, verder in de lounge dan:)

PENPE
04-04-12, 23:09
..Al werd het geloof ik bij Club Cortile ontraden om kleding buiten te laten drogen, maar meer voor het gezicht van de buurt. Vaak staat in het reglement van de HOA dat dit soort zaken niet is toegestaan in de community/condo-complex.

Ritchie
10-04-12, 12:04
Ik ben me nu een beetje aan het verdiepen in de routers/switch en andere zaken, maar moet ik nu een modem/router hebben of alleen een router.

Want als ik een modem router heb, dan heb ik het aanwezige kastje niet nodig toch ? en sluit ik het kabeltje rechtstreeks in mijn modem/router.

PENPE
10-04-12, 12:19
Mijn ervaring met de condo's op Cane Island is dat er altijd een cable-modem staat ( zonder WiFi ) dus zul je een netwerkkabeltje moeten gebruiken. Tenzij je gebruik maakt van het onbeveiligde WiFi signaal van het erachter gelegen RV-park, maar dat is dus weer illegaal :-\"

6foot6
10-04-12, 22:19
Ik ben me nu een beetje aan het verdiepen in de routers/switch en andere zaken, maar moet ik nu een modem/router hebben of alleen een router.


Alleen de router, een modem moet van het juiste soort zijn (bv ADSL A B of 2 maar waarschijnlijk cable) en bovendien worden aangepast aan de provider en je hebt niet op voorhand alle gegevens om dat te doen.
Het"kabeltje" voor in het modem is waarschijnlijkeen coax met F stekker (http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/00000231290055/T/140x140/C/FFFFFF/url/f-stekker-max-6-mm-waterdicht.jpg)

JKG
10-04-12, 22:24
Penpe, hoe sterk is het signaal? Natuurlijk afhankelijk van waar je op Cane Island zit. :)

Netwerkkabel zit niet bij de modem zelf? Anders moet ik even wat meenemen in de koffer.

Njit
10-04-12, 22:45
Bij 'ons' Condo op Cane Island zat er al wel een netwerk-kabel in.

PENPE
10-04-12, 23:58
Penpe, hoe sterk is het signaal? Natuurlijk afhankelijk van waar je op Cane Island zit. :)

Netwerkkabel zit niet bij de modem zelf? Anders moet ik even wat meenemen in de koffer.

Als je in een van de 2 gebouwen zit aan de kant van het RV park is het signaal prima, zelfs als je een condo hebt met zicht op de binnenvijver. Er was inderdaad wel een netwerkkabel(tje) aanwezig, maar om lekker op de bank te kunnen internetten toch maar een langer exemplaar aangeschaft bij de Walmart :-P

JKG
11-04-12, 22:52
Op goed geluk neem ik dan niets mee en zie ik wel wat er is.. of anders idd gewoon een utp kabeltje kopen. Of kijken of we via WiFi er op kunnen.

rolandino
11-04-12, 22:58
Als er enkel een kabeltje ligt, en je toch wifi wil (logisch ook, met alle smartphones, tablets, etc). Koop dan gewoon een goedkope wifi router bij de walmart. In de VS mogen de wifi routers een sterker signaal uitzenden, dus ideaal als je router thuis de achtertuin niet helemaal dekt ;-)

JKG
11-04-12, 23:17
Voor die paar dagen ga ik geen router kopen. Mijn iPod Touch 4G gebruik ik wel op de plekken waar je gratis WiFi hebt.. en m'n netbookje dan op de LAN-verbinding. Al zal dat enkel zijn om wat dingetjes op te zoeken om te doen (al hebben we natuurlijk elke keer een flinke lijst met plannen).

Wat mag je maximaal in Amerika uitzenden dan? Hier in NL is het volgens mij 100mW, al heb ik wel eens een router bij een particulier neergezet met 600mW (802.11b), al had deze 400mW op 802.11g. Gewoon te koop in Nederland.

JKG
26-04-12, 18:12
Zo, vanmorgen teruggekomen en een weekje Cane Island gedaan en van zondag tot en met woensdag in Miami Beach verbleven.

Cane Island is zeker wel weer om naar terug te gaan. Fijne locatie op het drukke stuk van de 192 met alle voorzieningen in de buurt, Publix, Wal-Mart, veel restaurants, Disney, de I-4 om snel ergens te komen etc. etc. Nu zit ik altijd als ik in Kissimmee ben hier wel in de buurt van dit stuk van de 192, dus GPS is vaak niet eens meer nodig. Best grappig als je grote stukken zonder navigatie kan rijden.

Ik moest alleen wel de digitale TV resetten en de internet modem (Motorola Surfboard) resetten want beiden deden totaal niets. Digitale TV van Comcast staat volgens mij nog wel in de kinderschoenen. Mijn god, wat een amateuristische rommel vergeleken met bijv. Ziggo. Jammer dat het Comcast was, ik kijk altijd graag naar Central Florida News 13 en die heb je alleen bij Brighthouse Network.

Internet vond ik (zeker voor Amerika) wel snel, uit m'n hoofd 20Mbit down en 2 of 4Mbit up. WiFi kon ik niet pakken, maar ik denk dat in de komende jaren bijna alle huizen dit wel zullen aanbieden, tablets en smartphones zijn nu al enorm populair.

Zwembad is niet te groot, niet te klein, maar mag denk ik vaker worden schoongemaakt want ik had echt honderden, zo niet duizenden vliegenlijkjes op de bodem een dag nadat het de dag ervoor had geregend en flink had gewaaid. Kan gebeuren, ik weet niet hoe vaak de poolboy langs komt. Zal wel niet dagelijks zijn. Verder waren 20-25% van de ligbedden kapot, dat is wel een slechte zaak. Fitness ruimte vond ik erg klein vergeleken met bijv. Fiesta Key en niet heel veel apparaten waar ik plezier mee zou hebben, dus dat maar laten schieten, komt nu thuis wel weer. Aan de andere kant ben je ook op vakantie. :mrgreen:

De matrassen mogen zachter, je voelt het frame en ik moet zeggen dat ik dan ook geen nacht lekker heb doorgeslapen, vaak wakker om onduidelijke reden, terwijl ik daar normaal nooit last van heb. :)

Laat je niet door de wat negatievere puntjes weerhouden om naar Cane Island te gaan, het is een prima plek om je vakantie door te brengen!

Overigens begon er elke avond zo rond 20-21u een concert van of gansen of insecten en dat ging tot 23.30u elke avond door. Ook heb ik wel eens krekels ENORM hard gehoord tot 2u 's nachts (overigens was dit niet de reden waardoor ik elke keer wakker werd hoor). Wat een enorm kabaal kunnen al die beesten maken!! :mrgreen:

Hieronder nog even een plaatje van de modem met netwerkkabel en hoe de situatie waarschijnlijk in elk huis is;

http://i1132.photobucket.com/albums/m561/Hellrazor81/DSC03520.jpg

corrus
26-04-12, 18:28
Overigens begon er elke avond zo rond 20-21u een concert van of gansen of insecten en dat ging tot 23.30u elke avond door. Ook heb ik wel eens krekels ENORM hard gehoord tot 2u 's nachts (overigens was dit niet de reden waardoor ik elke keer wakker werd hoor). Wat een enorm kabaal kunnen al die beesten maken!! :mrgreen:

Dat zijn kikkers Jan-Kees... KIKKERS... :lol: :lol: :lol: ROTFL
Cane Island zit er vol mee deze tijd van het jaar...

Njit
26-04-12, 18:50
Hieronder nog even een plaatje van de modem met netwerkkabel en hoe de situatie waarschijnlijk in elk huis is;

http://i1132.photobucket.com/albums/m561/Hellrazor81/DSC03520.jpg

Lijkt op 'ons' condo :) Welk nummer hadden jullie?

http://i.imgur.com/DB2ZU.jpg

JKG
26-04-12, 19:34
Toch wel kikkers? Omdat ik ook gansen zag... ik heb het geluid wel opgenomen / gefilmd, zal deze week nog wel even wat op Youtube er van kwakken. Maar het waren niet alleen kikkers denk ik. Of verschillende.. American Bullfrogs? :) Eentje maakte echt geluid als een krekel met een versterker er achter. Wat een herrie maken ze zeg! Wel grappig, dacht de eerste keer (de eerste 10 seconden) dat iemand buiten harde muziek aan had. :mrgreen:

We zaten in gebouw 5257, huisje #204. Maar het is allemaal wel een beetje gelijk, vaak kopen ze ook meubels groot in. HEb dat wel vaker gezien, o.a. bijv. ook in Club Cortile. Zouden ze die lan-kabels en schilderijen in het geel ook zoveel inkopen? :)
Of het moet wel heel veel toeval zijn dat je ook in #204 zat. Alhoewel, ik geloof niet meer in toeval na de laatste vakantie. :mrgreen:

Njit
26-04-12, 19:51
Ik quote even van onze Weblog :)


We worden vriendelijk geholpen door een medewerker. Krijgen uitleg hoe we er moeten komen en hoe de steutelbox werkt. We moeten in gebouw 5257 zijn en krijgen appartement 204 toegewezen. We rijden via de 192 en komen dan langs Old Town. Daar gaan we later deze vakantie ook nog een keer heen. Iets verderop ligt Cane Island. We lopen ons appartement binnen. Wauw! Het ziet er geweldig uit. Eigen keukentje, twee slaapkamers, twee badkamers, een zithoek, een eethoek, een soort van inloopkast. En het uitzicht is ook nog eens mooi. We kijken uit op de achterkant met een grote vijver.

JKG
26-04-12, 20:16
LOL. Zie je, toeval bestaat niet. :mrgreen:
Erg grappig dat we in hetzelfde appartement hebben gezeten. :)

Ik ben benieuwd hoeveel appartementen er nu verhuurd worden voor toeristen, omdat er volgens mij ook veel mensen gewoon wonen. Cane Island was in elk geval wel druk bezocht, er stonden overal veel auto's. Straks is het alleen 5257 #204. ;)

Vond jij dat het bed geen hard matras had? Overigens twijfel ik nog hoe groot dit bed was, volgens mij een queensize ipv kingsize wat ik gewend ben (ook thuis). In Miami Beach had ik dan weer een enorm bed (4 kussens breed) en uitzicht op de oceaan vanaf het bed.

April is in elk geval een heerlijke maand om Florida te bezoeken. Prima weer, 25-30 graden, luchtvochtigheid van +/- 30% dus weinig tot niet zweten. Ga ik in juni of september, dan zweet ik soms als een otter.

twinmom1995
26-04-12, 21:55
Grappig, wij hebben in 2010 ook in condo 204 gezeten.
Wel in een ander gebouw namelijk 5255.
Zag er van binnen inderdaad ook ongeveer zo uit.

JKG
27-04-12, 01:11
Het is vaak allemaal een beetje hetzelfde ingericht met vaak dezelfde meubels, tenminste, dat is mijn ervaring.

Waren trouwens nog wat kinderen lekker bijdehand aan het doen, door 's avonds de hot tub te vullen met douchegel en dan de bubbels aan te zetten. Wat een berg schuim... ;)

Teleton
27-04-12, 14:13
Toch wel kikkers? Wat een herrie maken ze zeg! Wel grappig, dacht de eerste keer (de eerste 10 seconden) dat iemand buiten harde muziek aan had. :mrgreen:
Natuurliefhebbers kunnen voor een beschrijving van dit natuurwonder terecht op ons blog uit 2009: Over wat groeit en bloeit en ons altijd weer boeit.... (http://permaton.blogspot.com/2009/05/over-wat-groeit-en-bloeit-en-ons-altijd.html)

JKG
27-04-12, 14:41
Natuurliefhebbers kunnen voor een beschrijving van dit natuurwonder terecht op ons blog uit 2009: Over wat groeit en bloeit en ons altijd weer boeit.... (http://permaton.blogspot.com/2009/05/over-wat-groeit-en-bloeit-en-ons-altijd.html)

:D . Prachtig stukje tekst. ;) Ik lees niet alle blogs, vandaar dat ik wel eens wat mis. Handig van je vrouw, gewoon gehoorappaartje uitzetten. Maar dat het airco en tv overstemt, dan moet het wel ernstiger zijn geweest dan bij ons. Goed, het was luid en duidelijk hoorbaar, maar het overstemde gelukkig niet. Ik zal vanavond of morgen even een filmpje op Youtube zetten met de kikkers en de krekels. Naar mijn idee hielden ze op één avond een wedstrijdje wie de meeste decibels kon produceren, waarbij de krekels naar mijn idee hadden gewonnen. Overigens heb ik maar één kikker gezien tijdens mijn verblijf, de rest zat waarschijnlijk in het donker bij het water.

Vooral als je de deur naar het balkon open schuift... ik denk dat een motorfiets die stationair loopt minder herrie geeft. :)

JKG
27-04-12, 22:13
Bij deze een stukje van het filmpje. Ik heb blijkbaar nooit gefilmd met de krekels erbij, alleen met verbazing op het balkon gestaan wat een herrie het bij elkaar was. ;)

ZXnM_JX9TK0

Teleton
28-04-12, 08:23
Oh...dit is nog niks. Je hebt nog geluk gehad, wacht maar tot ze er echt zin in krijgen......en dan komt het krekelkoor er nog bij. De natuur is prachtig.......:-\"

JKG
28-04-12, 13:00
Staat ook bij de beschrijving bij het filmpje, de krekels waren er toen niet. ;)
Het stukje met de krekels meende ik te hebben opgenomen, maar blijkbaar is dat niet goed gegaan. Ik heb een HD pocketcam en ik neem vaak 10 a 20 sec. van iets op in een bepaalde shot en dan weer een andere shot (van hetzelfde, maar ander camerastandpunt) van een paar seconden, om er vervolgens natuurlijk één mooie montage van te maken. Doordat er dan 200 tot 300+ bestanden halverwege de vakantie bestaan op de SDkaart komen, raakt die camera blijkbaar in de war en duurt het soms even voor hij gaat filmen. Misschien dacht ik te filmen en deed hij dat niet en op het moment dat ik op 'stop' zou drukken, zou dit dus weer 'record' zijn. Irritante eigenschap van dat apparaat, maar als je het weet, geen probleem.
Alleen jammer dat ik bij het er uit zwemmen bij de Three Sister Springs in Crystal River dit dus niet goed door had en dat dus niet gefilmd heb.. :(

De krekels kunnen nog veel harder geluid maken. En samen maakt dat echt één grote bende. ;)

Njit
28-04-12, 13:41
Ach, kan ook best mooi wezen :)

gpevZ0-wUYQ

Ritchie
10-06-12, 09:38
Prachtig stukje tekst. ;) Ik lees niet alle blogs, vandaar dat ik wel eens wat mis. Handig van je vrouw, gewoon gehoorappaartje uitzetten. Maar dat het airco en tv overstemt, dan moet het wel ernstiger zijn geweest dan bij ons. Goed, het was luid en duidelijk hoorbaar, maar het overstemde gelukkig niet.

Is de airco dan hoorbaar ?? deze hebben toch een buiten unit ? of zaten jullie op de begane grond ?

Ritchie
10-06-12, 09:39
http://i1132.photobucket.com/albums/m561/Hellrazor81/DSC03520.jpg

Als ik deze foto zo zie, dan moet je toch wel 2 kabeltjes aan het modem kunnen aansluiten, dus voor 2 pc's (laptops)

Njit
10-06-12, 11:05
Voor zover ik me kan herinneren zat er maar één netwerk-poort op dat modem. Anders had ik beide laptops ook wel met een kabeltje verbonden :)

PENPE
10-06-12, 13:33
Voor zover ik me kan herinneren zat er maar één netwerk-poort op dat modem. Anders had ik beide laptops ook wel met een kabeltje verbonden :)

Klopt inderdaad, de modem heeft maar 1 netwerkpoort, maar da's verder geen probleem als je het free-wifi van de erachter gelegen rv-camping kunt oppikken ;-)

Njit
10-06-12, 15:29
En de andere oplossing heb ik Ritchie al maanden geleden aangedragen:

http://www.connectify.me/


Connectify is an easy to use software router for Windows computers that utilizes your PC’s built in Wi-Fi card to wirelessly share any available Internet connection with friends, co-workers, and mobile devices.

JKG
10-06-12, 18:43
Of gewoon een goedkope switch kopen en die als eerste aansluiten vanaf de modem.
De modem is een Motorola Surfboard en heeft idd maar 1 LAN-poort. RV-WiFi moet je dan wel kunnen vangen.. ik ving bot.

Airco's buiten... ach je zal vast wel iets horen, maar niet storend. Die kikkers zijn 'erger'. :mrgreen:

Ritchie
14-06-12, 10:10
Ik heb inmiddels Connectify gedownload, zelfs de Pro versie ;).
En even getest in mijn eigen netwerk, en het werkt op dit moment prima, dus mocht dit heb ik achter de hand, als de andere opties niet werken.

Fleurida
15-06-12, 02:59
Wij zijn momenteel in Amerika en hebben ook Connectify op de laptop gezet en toen kon ik met de iPad mooi online. Moesten anders 2 x betalen voor 24 uur internet.

Ritchie
15-07-12, 15:28
Hier een video, van hoe ons appartement er uit zou kunnen zien.


http://www.youtube.com/watch?v=pbBoEBXiwuA

marijke8
15-07-12, 15:32
Wij nog 10 dagen en dan gaan we ook naar Cane Island alleen in een 3 bed room condo. Ben benieuwd.
Gr
Marijke

Ritchie
15-07-12, 15:54
Wij nog 10 dagen en dan gaan we ook naar Cane Island alleen in een 3 bed room condo. Ben benieuwd.


Heel veel plezier !!! Laat weten wat jullie vinden van Cane Island, en maak natuurlijk wat foto's !

marijke8
15-07-12, 18:45
Zal zeker laten weten hoe wij het vinden en zal wat foto's posten. Nog een lange week werken pffff.

Ritchie
16-07-12, 07:00
Zou de onderstaande router al goed genoeg zijn ?

http://www.walmart.com/ip/Belkin-N-150-Wireless-Router/11060711

Njit
16-07-12, 08:24
Denk het wel. Hoewel ik nog steeds voor de Connectify oplossing pleit :)

Ritchie
16-07-12, 08:51
Connectify heb ik inmiddels, alleen weet ik niet of dit snel genoeg is.

Njit
16-07-12, 10:06
Net zo snel/langzaam als een externe router.

PENPE
16-07-12, 11:43
;161916']Ik ben er afgelopen kerstvakantie ook even wezen kijken en ook even op bezoek geweest bij andere forummers die er zaten op dat moment en moet zeggen dat het er erg goed uitzag en stiller was dan ik had verwacht.

Al moet je natuurlijk wel altijd in je achterhoofd houden dat de inrichting per condo verschilt omdat het toch aan de eigenaar ligt hoe het is ingericht.


Maar wij zullen waarschijnlijk ook volgende keer dat we naar Florida gaan via USAfunvacations.nl (http://usafunvacations.nl)op Cane Island een condo boeken.

.. Inderdaad, de 1e condo die wij hadden had een 'luxury' inrichting, de 2e die wij hadden was echt een 'vacationhome'..

.. Ook bij de andere USA-aanbieders zijn de condo's gewoon te boeken en ook op de 'direct from owners-sites' kun je voor Cane Island terecht ;)..

Ritchie
16-07-12, 12:56
Ook bij de andere USA-aanbieders zijn de condo's gewoon te boeken en ook op de 'direct from owners-sites' kun je voor Cane Island terecht ;)..

Naar mijn mening voegd deze opmerking niks toe hoor.

sonja
16-07-12, 13:39
Wij nog 10 dagen en dan gaan we ook naar Cane Island alleen in een 3 bed room condo. Ben benieuwd.

Wij verbleven afgelopen januari 2 weken in een 3 bed room condo, dat was prima, veel ruimte, goede slaap- en badkamers. De ligging t.o.v. parken en restaurants vind ik prima.
Wij hebben overigens gebruik gemaakt van een uitstekende open wifi verbinding, kennelijk komt die van een daarnaast gelegen kampeerterrein.

Veel plezier in Florida en Cane Island!

PENPE
16-07-12, 14:39
Naar mijn mening voegd deze opmerking niks toe hoor. Toch wel, op die manier geef ik aan dat deze condo's via diverse kanalen zijn te boeken :D

marijke8
16-07-12, 16:23
Dank je Sonja, gaat zeker lukken. Als ik naar buiten kijken dan wil ik nu wel weg.

marijke8
01-08-12, 14:50
Zitten nu in een 3 bedroom condo van Cane Island, bldg 5259 4th floor nr. 404. Bank is wat doorgezakt, maar we slapen en ontbijten er al alleen maar en af een toe een update van de Olympische spelen te kijken. Voor de rest is het schoon. Hebben met ons balkon uitzicht op de vijver en zwembad. Als ik thuis ben zal ik nog wat foto's plaatsen van onze condo. Alleen jammer dat er niet zoveel bedjes en stoelen bij het zwembad staan, elke dag wel druk bij het zwembad zeker in de middag. Nu hebben ook nog een aantal dronken mexicanen de rest van de stoelen en bedjes kapot gemaakt en er zijn nog geen nieuwe geplaatst. Ik weet niet of deze nog komen. We hebben al stoeltjes bij de Wal-Mart gekocht die we voor het strand gebruiken, dus als we bij het zwembad willen zitten nemen we deze wel mee.

Ritchie
01-08-12, 17:44
Dank je wel voor het berichtje, nog veel plezier daar, en ik wacht met spanning af op je foto's.

Ritchie
09-08-12, 18:58
Ik heb de Cisco Linksys E4200 voor nop kunnen lenen:

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQiFIKTWb0QcXT8eqh2Yhen1uw6nygCt aW-nYXKMNsRIkBgQxIN-w
Hopelijk kan ik hier iets mee.

PENPE
09-08-12, 19:12
Zitten nu in een 3 bedroom condo van Cane Island, bldg 5259 4th floor nr. 404. B We hebben paar jaar geleden in de daaronderliggende condo, 5259 3th floor nr 304, verbleven en op 5259 heb je inderdaad een mooi uitzicht over de vijver.


..Nu hebben ook nog een aantal dronken mexicanen de rest van de stoelen en bedjes kapot gemaakt en er zijn nog geen nieuwe geplaatst.. En er waren normaal al niet veel stoelen en bedjes. Wat een stelletje aso's zeg, ze zullen dan in hun condo ook wel flink huisgehouden hebben, heb er geen woorden voor....

marijke8
10-08-12, 00:50
Bedjes zijn inmiddels vervangen en gemaakt. Hebben het nog steeds goed naar ons zin. Nog 1 dag en dan gaan we weer naar huis. Vind ik niet leuk

Ritchie
14-08-12, 15:47
Ik heb de Cisco Linksys E4200 voor nop kunnen lenen:

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQiFIKTWb0QcXT8eqh2Yhen1uw6nygCt aW-nYXKMNsRIkBgQxIN-w
Hopelijk kan ik hier iets mee.

Net alles aangesloten in Nederland, en ingesteld, ook beide laptops en smartphone geconnect, en alles werkt.
Blijft het WPA wachtwoord aanwezig als ik de router van de stroom haal, voor gedurende 3 1/2 week, want dan vertrek ik pas.

corrus
14-08-12, 15:49
Blijft het WPA wachtwoord aanwezig als ik de router van de stroom haal, voor gedurende 3 1/2 week, want dan vertrek ik pas.
Yep! No problem :D

Ritchie
14-08-12, 15:55
Ik hoefde nog niet eens in de router te komen, met het ip want alles kon ik in win7 instellen: "naam netwerk. wachtwoord etc."

Ritchie
12-12-12, 21:31
Ik zit nu weer rond te kijken voor een appartement op Cane Island, waar ik zeker WIFI heb, is alleen lastig.
Als ik 100% mijn WIFI dit keer aan de gang zou krijgen, dan boekte ik gewoon bij de usa specialist.

Njit
12-12-12, 21:38
Mjah, als je allerlei lastige oplossingen meeneemt dan vraag je er ook om. Connectify op een laptop is alles wat je nodig hebt.
En anders idd een particuliere verhuurder zoeken op Cane Island die Wifi heeft..

corrus
13-12-12, 09:01
Ik zit nu weer rond te kijken voor een appartement op Cane Island, waar ik zeker WIFI heb, is alleen lastig.
Als ik 100% mijn WIFI dit keer aan de gang zou krijgen, dan boekte ik gewoon bij de usa specialist.
Je doet het ook nog steeds verkeerd... Ik heb precies dezelfde router en werkt als een speer op Cane Island.
Bel maar eens een keertje op... dan zal ik het je wederom uitleggen...

Ritchie
13-12-12, 09:08
Je doet het ook nog steeds verkeerd... Ik heb precies dezelfde router en werkt als een speer op Cane Island.
Bel maar eens een keertje op... dan zal ik het je wederom uitleggen...

Is goed, komen er wel uit :)

Ritchie
31-12-12, 17:31
Mjah, als je allerlei lastige oplossingen meeneemt dan vraag je er ook om. Connectify op een laptop is alles wat je nodig hebt.
En anders idd een particuliere verhuurder zoeken op Cane Island die Wifi heeft..

Ik heb die Connectify afgelopen week in Londen getest, ik had daar wired internet, en Connectify werkte op een paar foutmeldingen (af en toe) prima.
Dus Connectify en de router gaan mee naar Cane Island.

Ritchie
24-04-13, 03:08
Vandaag hadden we het nog over Cane Island in Orlando, jaa !!!! we zijn al weer bezig met onze volgende trip.
Wat ons een beetje tegenviel, is dat er geen fatsoenlijke gordijnen in de slaapkamers waren, alleen een soort jaloezie, maar als je die dicht maakte, kwam er 's-morgens nog heel veel licht binnen, en wij hebben het graag donker, weet iemand hier een oplossing voor, die oogmaskers hebben we geprobeerd, dat werkte wel een beetje.

Ta2 Gerrit
24-04-13, 09:12
Ja hoor, die vertikale zonnewering zie je heel veel in condo's en villa's dus één van de eerste acties bij aankomst is de (slaapkamer)ramen verduisteren met een laken of dunne deken.
Die zijn meestal wel extra aanwezig, en zo niet, dan biedt Walmart voor een paar dollar wel uitkomst. Kun je nog kleur kiezen ook :rolleyes:

Je hangt het zo over de rail van de 'blinds', desnoods (indien aanwezig, anders Walmart) gefixeerd met een aantal wasknijpers. Werkt perfect.

hannie
24-04-13, 14:49
Ik heb idd ook nog nooit gordijnen in een villa of condo gezien. Zijn altijd jalouzieeen. Goede oplossing Gerrit, daar heb ik nog nooit over nagedacht eigenlijk.

Ritchie
24-04-13, 15:14
Zo zie je maar, je vind bij dit forum ook kleine huishoudelijke tips :) Thanx Gerrit

JKG
16-01-15, 00:08
Even een oud topic omhoog schoppen. Over een paar maanden weer naar Cane Island. Vorige keer was 3 jaar terug, in 2012. Toen had je nog van die Motorola Surfboard modems.
Weet iemand hoe dat daar nu zit? Tuurlijk is elk appartement anders, maar is het al wat meer richting WiFi aan het gaan, of moet ik eventueel zelf een klein WiFi-routertje meenemen die aan mij een IP-adres geeft? Geen zin om de netbook mee te nemen, traag en groot vergeleken met een ipad mini2.

tcjvissers
16-01-15, 08:48
wij zijn de laatste jaren een aantal keer op Cane Island geweest met steeds verschillende condo's. elke condo had een prima eigen wifi signaal dat soms bij de pool nog te pakken was.

FeBeRoJe
16-01-15, 10:53
Klopt, wij zijn 1 1/2 jaar terug in Cane Island geweest en de wifi was prima. Gaan van de zomer naar Bella Piazza, hopen dat het daar ook goed is.

Ritchie
16-01-15, 20:10
Cane Island is hardstikke goed, een mooi appartementen complex, en op een mooie lokatie.

JKG
17-01-15, 13:37
Dan gok ik het er op en neem ik alleen mijn ipad mee. Niet dat ik constant wifi nodig heb, maar het is af en toe wel handig.
Als alternatief kan je natuurlijk nog naar de Mc Donalds of bijv. de Publix. Bij de Publix hebben ze trouwens behoorlijk vlot internet.

Ritchie, locatie is inderdaad perfect. Ik zit graag bij US192/SR535 in de buurt. Snel bij Disney, snel bij International Drive, dicht bij de I-4, veel restaurants en winkels.. een Publix, 2 Wal-Marts, Krispy Kreme op kruipafstand en een Coldstone Creamery redelijk dichtbij. Wat wil je nog meer?

JKG
24-04-15, 21:49
Cane Island was weer goed! En Wifi, 30mbit down, 10mbit up ongeveer. Blijven mooie appartementen, maar bij één van de douches mogen ze wat mij betreft wel nieuwe kitranden zetten. Ook nog een keer rustig aan naar Denny's gelopen, even heen en weer is toch snel 5km lopen. ;) De kikkers zijn allemaal weg, dus een stuk rustiger 's avonds.
Hot tub had ik mijn twijfels over qua hygiene, hing ook een apart luchtje wat ik niet nader kan omschrijven, of het zijn erg warme chemicaliën ofzo.

Ik kom er graag nog een derde keer naar terug.

Ritchie
25-04-15, 21:59
Cane Island is echt geweldig, over die hottub had ik 2 jaar geleden ook al mijn twijfels, maar zolang je er niet van drinkt zal het weinig kwaad kunnen, het internet was idd er snel.
Wie weet gaan we er ooit voor een derde keer weer heen.

ronenivonne
26-04-15, 08:58
Wij zijn er in 2012 ook geweest, was erg leuk en zag er toen allemaal top uit!! Locatie is ook erg goed idd.

Ritchie
06-01-19, 16:56
Vrienden van ons hebben interesse in 2 weken Cane Island, kan iemand mij vertellen hoe het tegenwoordig zit met de WIFI, zullen er nog veel appartementen zijn die geen WIFI hebben ?