PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema christophe: 2006



christophe
28-01-06, 00:37
Ziezo, ik heb mijn drie weken geboekt. Nu had ik graag geweten wat jullie ervaringen zijn met de hotels die ik geboekt heb.
De eerste week verblijven we in het Quality inn international hotel in orlando. Daarna een weekje rondreis met Marseilles (miami), days inn (key west) en trianon (naples). De reis eindigt met een weekje in een florida home (villa).
Wie heeft met één van deze hotels al ervaringen?

Eric
28-01-06, 14:13
Van de drie hotels ken ik alleen het Day's Inn Key West.
Het ligt een eindje buiten het centrum, daar waar je het eiland opkomt.
Er vlak bij zit een Denny"s, goed om te ontbijten.
Verder is het hotel wel OK, alleen je hebt vervoer nodig naar het centrum, en ik denk dat sommige kamers erg lawaiiereig zijn.
Succes, Eric

christophe
28-01-06, 17:21
vervoer is geen probleem, heb een huurwagen.
Bedankt voor de ontbijt tip!
is de afstand tot het strand ver? en is er parking in het centrum van key west?

Eric
28-01-06, 18:08
Als ik mij goed herinner, zit er een Waffle House aan het hotel vast, en die hebben ook een goed ontbijt.
Het strand zit niet in de buurt van het hotel, maar er zijn zowieso weinig stranden in Key West, alleen aan de andere kant van het eiland (kwartiertje rijden) en volgens mij zijn er maar twee of drie hotels met strand, waaronder het Southernmost hotel. (duur) .
Wel zijn er openbare stranden, waar je zo heen kan rijden.
In het centrum zijn diverse (betaalde) P's (City parking= overdekt en voordelig), maar er rijd ook een shuttlebus via de diverse hotels naar het centrum. Foldertjes en info bij de balie.
Wil je een keer super ontbijten? Ga dan naar Croisants de France in Duval, ik hoorde dat er brand was geweest, maar misschien zijn ze weer open. Echt een aanrader.
De meeste restaurants in Duval zijn touristtraps, maar lekker eten kun je o.a bij Outback Steakhouse (vlakbij hotel) en A&B lobsterhouse, een "fancy " visrestaurant in het centrum, maar erg goed.
Voor de lunch zit er vlakbij het hotel een Publix met heerlijke broodjes met vleeswaren.
Eric

christophe
28-01-06, 20:05
dit is dus allemaal kostbare informatie :D

Die vond ik zo direct niet terug op het net. De beste info komt altijd van mensen die er geweest zijn.
wat de stranden betreft ben ik van plan de wagen t enemen en even terug te rijden naar bahia honda, lijkt me ook een mooi strand.

Eric
28-01-06, 21:02
Geen strand is voor key West ook echt geen probleem, er is zoveel ander leuks te doen, uiteraard zonsondergang vieren op Mallory Square, maar ook rond etenstijd slenteren door Duval Street.
Op de andere Key's zijn ook stranden, maar het strand van Key West heb ik ook nog nooit druk gezien.
Wat ik zelf verschrikkelijk mooi vond was een snorkeltocht met een catamaran, heerlijk rustig op het water met een biertje erbij.
Eric

ju
28-01-06, 22:59
Christophe,

Afgelopen zomer ben ik in Naples geweest. We hadden geen hotel geboekt (was niet nodig, en we wisten niet precies hoe lang we zouden blijven). Ik wist van internet dat dit een goed hotel moest zijn. Ik heb nog ter plekke geÏnformeerd, maar ik vond het erg duur. $ 150 per nacht, wel incl. ontbijt. 't Zag er schitterend uit, beetje "ouderwets", ook wel "statig/formeel". We hebben er dus niet gelogeerd! Het ligt vlakbij het centrum (loopafstand van 5th Avenue) en ook zeer dichtbij het strand. Lekker centraal dus. Er zitten waanzinnig veel hotels in Naples!
Succes!
groetjes,
Ju

Marcelg
28-01-06, 23:22
Uit je hotel rechts af circa 2 minuten rijden en welkom op Smathers Beach. Dit strand is behoorlijk aangepakt en erg opgeknapt.

Het strand ligt net voorbij het vliegveld aan je linker hand er staan allemaal vendors waar je wat te eten en drinken kunt kopen, stoelen verhuur enz.

Bahia Honda was zeker een mooi strand, helaas was het behoorlijk getroffen door Wilma ik weet niet of het inmiddels weer opgeknapt is.
Het is ook zo'n 45 min rijden van af KW.

Het mooiste strand van Key West vind ik Fort Zachary Taylor, het is een natuurpark, dus je zult er een paar dollar entree moeten betalen of je moet in het bezit zijn van een National parc pass.

christophe
29-01-06, 03:08
Geen strand is voor key West ook echt geen probleem, er is zoveel ander leuks te doen, uiteraard zonsondergang vieren op Mallory Square, maar ook rond etenstijd slenteren door Duval Street.
Op de andere Key's zijn ook stranden, maar het strand van Key West heb ik ook nog nooit druk gezien.
Wat ik zelf verschrikkelijk mooi vond was een snorkeltocht met een catamaran, heerlijk rustig op het water met een biertje erbij.
Eric

staat zeker op het programma, de snorkeltocht gaan we doen onderweg van miami naar de keys in het john pennekamp park.
Die biertjes vind ik maar flauw daar, al vond ik de bud ice best wel lekker.

christophe
29-01-06, 03:10
Christophe,

Afgelopen zomer ben ik in Naples geweest. We hadden geen hotel geboekt (was niet nodig, en we wisten niet precies hoe lang we zouden blijven). Ik wist van internet dat dit een goed hotel moest zijn. Ik heb nog ter plekke geÏnformeerd, maar ik vond het erg duur. $ 150 per nacht, wel incl. ontbijt. 't Zag er schitterend uit, beetje "ouderwets", ook wel "statig/formeel". We hebben er dus niet gelogeerd! Het ligt vlakbij het centrum (loopafstand van 5th Avenue) en ook zeer dichtbij het strand. Lekker centraal dus. Er zitten waanzinnig veel hotels in Naples!
Succes!
groetjes,
Ju

wij betalen nu 75 euro per nacht incl. uitgebreid continentaal ontbijt. Dat is dus nog te doen.

christophe
29-01-06, 03:12
Uit je hotel rechts af circa 2 minuten rijden en welkom op Smathers Beach. Dit strand is behoorlijk aangepakt en erg opgeknapt.

Het strand ligt net voorbij het vliegveld aan je linker hand er staan allemaal vendors waar je wat te eten en drinken kunt kopen, stoelen verhuur enz.

Bahia Honda was zeker een mooi strand, helaas was het behoorlijk getroffen door Wilma ik weet niet of het inmiddels weer opgeknapt is.
Het is ook zo'n 45 min rijden van af KW.

Het mooiste strand van Key West vind ik Fort Zachary Taylor, het is een natuurpark, dus je zult er een paar dollar entree moeten betalen of je moet in het bezit zijn van een National parc pass.

die 45 min zijn niet zo erg, hebben toch een huurwagen. En we vertrekken 11 mei, tegen dan zullen ze wel wat opknapwerk verricht hebben zeker.
We hebben geen pass, is wat duur voor enkel de everglades. Zullen de tips onthouden. Alvast bedankt! 8)

Eric
29-01-06, 14:33
Per kamer, of per persoon.
Amerikaanse hotels rekenen altijd per kamer, waar dan vaak zelfs vier personen kunnen slapen (althans in theorie dan, met 4 volwassenen heb je dan niet veel comfort).
Zodra diezelfde kamers via de reisbureau's op de Nederlandse markt komen, worden de prijzen ineens per persoon berekend !!!
Denk ook aan de 11,5 % tax die er altijd bijkomt.
Eric

christophe
30-01-06, 02:47
Per kamer, of per persoon.
Amerikaanse hotels rekenen altijd per kamer, waar dan vaak zelfs vier personen kunnen slapen (althans in theorie dan, met 4 volwassenen heb je dan niet veel comfort).
Zodra diezelfde kamers via de reisbureau's op de Nederlandse markt komen, worden de prijzen ineens per persoon berekend !!!
Denk ook aan de 11,5 % tax die er altijd bijkomt.
Eric

wij hebben geboekt via jetair, dus inclusief taksen was het 35 euro per persoon per nacht.

marisca
30-01-06, 20:09
Hoi Hoi, Wij hebben ooit eens gezeten in Quality inn plaza aan de I-drive . Het hotel was goed. Er bestaan wel meerdere van deze in orlando aan de I-drive . Heb je ook een adres ? Die van ons lag vlakbij restaurant Race rock. Er zat ook een convention center bij. En 3 zwembaden , Als het deze is zit je goed hoor. Groetjes marisca. :wink:

christophe
31-01-06, 14:50
Hoi Hoi, Wij hebben ooit eens gezeten in Quality inn plaza aan de I-drive . Het hotel was goed. Er bestaan wel meerdere van deze in orlando aan de I-drive . Heb je ook een adres ? Die van ons lag vlakbij restaurant Race rock. Er zat ook een convention center bij. En 3 zwembaden , Als het deze is zit je goed hoor. Groetjes marisca. :wink:

het hotel heet qualty inn international, niet plaza, misschien toch een ander hotel dan.

marisca
31-01-06, 19:40
Ja dat geloof ik ook. De meeste hotels zijn wel goed op de I-drive. En je bent er toch alleen om te slapen, Je zult in orlando geen tijd hebben om in je hotel te relaxen denk ik ? :D

christophe
01-02-06, 00:16
Ja dat geloof ik ook. De meeste hotels zijn wel goed op de I-drive. En je bent er toch alleen om te slapen, Je zult in orlando geen tijd hebben om in je hotel te relaxen denk ik ? :D

de eerste week al zeker niet, dan een weekje rondreis en dan nog een weekje om te ralaxen in orlando, maar daar heb ik een villaatje voor gehuurd.