PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Buup: Florida



Buup
05-10-11, 08:50
Wanneer we gaan is nog niet bekend, na meer dan een jaar verbouwen zijn de centjes net als de vakantiedagen een beetje op...
Een aantal jaar geleden hebben we een rondreis LA/SF/LV gedaan en dat is super goed bevallen !!

http://g.co/maps/anpss (http://g.co/maps/anpss)
Ik hoop dat deze link werkt...

Ik ben een echte planner, tot in detail...
Ik heb al heel veel van het forum afgehaald mbt bezienswaardigheden, en de route in google maps gezet...

Alleen nu loop ik tegen het eerste probleem aan, het is allemaal wel heel veel, ik moet plaatsen gaan schappen en ik zou graag jullie hulp erbij hebben...
Of mis ik misschien plaatsen die de moeite waard zijn ?!

We willen ongeveer een week of 3 gaan en eindigen met een cruise :D
Ik heb ook een aantal excel bestanden maar ik weet niet hoe ik deze moet uploaden ?!

rolandino
05-10-11, 09:32
Je link werkt prima :) Ik ben geen ervaringsdeskundige, dus kan helaas weinig zinnigs zeggen over je route.

Voor excel kun je beter een Google docs (https://docs.google.com/) document aanmaken, en die publiek open zetten. Dan kunnen anderen ook mee kijken, en hoef je niet na elke wijziging een nieuw bestand ergens te uploaden.

Buup
05-10-11, 13:03
Ik ben me ervan bewust dat het veel te veel is, daarom heb ik ook hulp nodig...

http://g.co/maps/utqpt (http://g.co/maps/utqpt)

Ik ben nu bezig met een lijstje welke plaats wel en welke plaats niet:

A
Jacksonville, Niet
B
St. Augustine, Niet
C
Daytona Beach, Niet
D
Orlando, Wel
E
Cocoa Beach
F
Vero Beach
G
Palm Beach
H
Boca Raton
I
Ford Lauderdale
J
Miami
K
Key West
L
Everglades, Wel
M
Naples
N
Fort Myers
O
St. Petersburg
P
Clearwater
?
Bahama's, Wel

cant51
05-10-11, 14:05
Kan je helpen met Vero Beach, als je een hotel zoekt neem dan een hotel
"on the beach" Vero is namelijk verdeeld in 2 delen het vaste land en het eiland, dat komt door de Indian river (zoals veel plaatsen langs de kust).

On the Island zoals ze in Vero zeggen, hier zijn een aantal hotels en leuke restaurants, zoals Bobby's (eten alleen locals), langs Ocean Drive winkels (geen keten zaken). Stranden zijn goed.

Off the Island, vind je een Mall, een Outlet, alle keten winkels en restaurants.

Hoop je van dienst te zijn geweest, en veel plezier bij de voorbereidingen.

Gtjes. Toos, nog 2 dagen Vero Beach FL. daarna weer R'dam Holland;)

Buup
06-10-11, 11:57
Dank je wel voor de tip, ik ben nog niet verder gekomen met beslissen...net weer even zitten kijken, misschien is het handiger dat ik beslis hoeveel dagen ik ongeveer waar wil verblijven...
Week Orlando, Week Miami, Week Cruise (ongeveer dan he) en vanaf de vaste plekken dag uitstapjes maken, of is dat een gek idee ?

cant51
07-10-11, 17:56
Is altijd te doen uitstapjes maken, maar dan kan je niet alles van lijst bezoeken, maar dat begreep je zelf waarschijnlijk ook al.

Grtjes Toos

Buup
13-10-11, 08:59
Daar ben ik weer !!
We zijn aan het beslissen wanneer we gaan :)
Of december of eind april beging mei...wellicht raden jullie een andere periode aan ?

belgske
13-10-11, 09:55
hebben jullie kinderen of alleen met z'n tweëen?
Houden jullie van pretparken en/of strand en natuur?
Wat zou je willen doen in Orlando: Walt Disney World (4 themaparken + 2 waterparken), Universal (2 themaparken), Seaworld, aquatica (waterpark Seaworld), Discovery Cove (oa zwemmen met dolfijnen), Wet 'n Wild (waterpark), Bush Gardens (ca 1,5h rijden van), Gatorland, shoppen, Kennedy Space Center (uurtje rijden van Orlando), natuurparken, ... Denk je dat een week genoeg is?:-k haha...

Betreft de periode is december behoorlijk tot enorm druk (zeker rond kerst/nieuwjaar) en kan het al aardig frisjes zijn.
Mei lijkt me een betere periode - rustiger in de parken, veel zon, warm en voor het regenseizoen. In principe dus weinig regen, but don't shoot the messenger als...

Buup
13-10-11, 10:17
oke, nou we zijn vrij om te kiezen, geen kinderen, van alles wat:
pretparken/waterparken, shoppen, dingen bekijken....

Tis dus of dit jaar nog of volgend jaar, lekker weer zou wel de voorkeur hebben...we zouden ook nog in november kunnen gaan...

loesje
19-10-11, 16:56
Als je 3weken gaat, kan je best wel veel doen. De afstanden in Florida zijn echt niet te vergelijken met die in LA/SF/LV :razz:

Wij hebben onze vorige keer in Florida het volgende gedaan (mss dat ons schema hier nog ergens staat):
6dagen orlando, waarvan 5 pretparken en 1 dag shoppen
Dan naar Daytona en cocoa beach (1dag)
Fort Lauderdal (1dag)
Miami (1dag)
Key West (2dagen)
Everglades
Orlando

Dit jaar gaan we terug voor de overige pretparken en ook een cruise :razz:

Buup
02-01-12, 11:14
Daar ben ik weer !! Fijn om te weten dat de afstanden in Florida minder ver zijn.
Het plan wat ik nu heb is aankomen in Orlando en vertrekken vanuit Miami, de route zou er dan zo uit gaan zien:

A Jacksonville, Niet
B St. Augustine, Niet
C Daytona Beach, Niet

D Orlando, Wel
E Clearwater, Wel
F St. Petersburg, Wel
G Fort Myers, Wel
H Naples, Wel
I Everglades, Wel
J Key West, Wel
K Miami, Wel
L Ford Lauderdale, Wel

M Boca Raton, Niet
N Palm Beach, Niet
O Vero Beach, Niet
P Cocoa Beach, Niet


Tevens willen we een cruise naar de bahma's ik heb gelezen dat je vanaf de volgende plaatsen kunt vertrekken;
Tampa / Fort Lauderdale / Port Canaveral / Miami / Jacksonville
Mijn keuze zou zijn;
Fort Lauderdale, is dit wel/niet slim ?

Google maps: Link (http://maps.google.nl/maps?saddr=Jacksonville,+FL,+Verenigde+Staten&daddr=St.+Augustine,+FL,+Verenigde+Staten+to:Dayto na+Beach,+FL,+Verenigde+Staten+to:Orlando,+FL,+Ver enigde+Staten+to:Clearwater,+FL,+Verenigde+Staten+ to:St.+Petersburg,+FL,+Verenigde+Staten+to:Fort+My ers,+FL,+Verenigde+Staten+to:Naples,+FL,+Verenigde +Staten+to:Everglades,+FL,+Verenigde+Staten+to:Key +West,+FL,+Verenigde+Staten+to:Miami,+FL,+Verenigd e+Staten+to:Fort+Lauderdale,+FL,+Verenigde+Staten+ to:Boca+Raton,+FL,+Verenigde+Staten+to:Palm+Beach, +FL,+Verenigde+Staten+to:Vero+Beach,+Florida,+Vere nigde+Staten+to:Cocoa+Beach,+FL,+Verenigde+Staten&hl=nl&sll=27.615406,-81.430664&sspn=7.715077,16.864014&geocode=FRjVzgEdnQgi-ynrr87xFrfliDHix_yWOH3NxA%3BFXgmyAEdSEIn-ylPf991V4LmiDEnYCeLF4Ohwg%3BFb-4vQEdj7Ar-ymDVgIllNvmiDHrKssdtztqNg%3BFeB1swEdXEAm-yl3vM3-2HPniDGev6U8BrLDCg%3BFZ25qgEdGZIQ-ykZu3Ti_fHCiDH7kjzS0d-pdQ%3BFYDIpwEdgAMT-ylBqjppY-bCiDH_i9S8A0DMBA%3BFfSAlgEdTLoe-ykpVKiJAULbiDGKJboKUwgpxg%3BFVTljgEdBukf-ymt18Jzm-HaiDGqmizXGFM_Zw%3BFeKUigEdRyMm-ymxX6RbYFzaiDE6UwS1n_S8kg%3BFbawdgEdwRgg-yl3I5WtNLHRiDFeO0Z3L-nOPw%3BFSmCiQEdedc3-ykRwcgOorDZiDFlT63dcfKW_w%3BFUSYjgEd7Rs5-yn1yvogJwHZiDG-jr9Adb4Cdg%3BFaAzkgEdZgc6-ykn-zbvwiPZiDHJlWDK7qY-0g%3BFdV-lwEdsr06-ymHN1IY9tbYiDEaR6bXx5KgOw%3BFXO7pQEdJjw1-ymlwtBg5F7eiDGkJfeopa7hvA%3BFQchsAEdwQYy-yk5ZEhTwhzeiDHGcrTaDBfYpQ&vpsrc=0&mra=ps&t=m&z=7%22)

Iedereen die aan of opmerkingen heeft, ik hoor ze GRAAG !!

Teleton
02-01-12, 12:33
Hoe ingewikkeld kan een mens het maken...Zijn afstanden in Florida minder ver dan in het westen. Is de mijl in Florida korter dan? Ik ben het even kwijt.....

En heeft het nu werkelijk zin om de plaatsen die je kennelijk niet wil bezoeken in de route op te nemen? En zou het voor de duidelijkheid misschien niet beter zijn om het aantal geplande dagen achter je bestemming te zetten ipv 'wel' ? En tot slot: wanneer gaan jullie nu precies? Zet er eens data bij. Voor een tip of voor een advies heeft het lijstje dat je nu aanbiedt, wel erg weinig aanknopingspunten......

Buup
02-01-12, 13:00
Als ik kijk naar de onderlingen afstanden zijn het wel degelijk minder mijls die we gaan overbruggen. Tijdens onze trip LA/SF/LV, vond ik de hoeveelheid reistijd tegen vallen en al doende leert men...deze keer wil ik niet zulke grote afstanden per dag afleggen.

Er staat bij ons nog niets vast, ergens in 2012 gaan we. Ik ben nu alvast aan het kijken welke route we willen afleggen. Vandaar de plaatsen die we niet gaan doen ook in het rijtje, wellicht vind iemand het zonde dat we een bepaalde plaats niet aan doen en dan hoor ik dat graag.

Eerder schreef ik al dat we +/- 3 weken willen gaan, dit zou kunnen neerkomen op een week orlando, week rond reizen, laatste dagen bahama's

Is het gek dat ik eerst wil kijken hoe we gaan rijden voordat ik besluiten neem hoe lang ik ergens ben ? Ik houdt op mijn computer een hele lijst bij van tips die ik hier op het forum lees. Zodra mijn route vast staat vul ik deze verder in. Misschien anders dan anders, maar ik vind het zo prettig werken.

Njit
02-01-12, 13:21
Is het gek dat ik eerst wil kijken hoe we gaan rijden voordat ik besluiten neem hoe lang ik ergens ben ?

Dat is gek ja :) Wij maken eerst een lijst wat we willen gaan doen en maken daarna de route (die volgt dan eigenlijk vanzelf). Nu hebben we zelf meestal ook wel verschillende versies van een route maar als we advies vragen dan posten we wel de route die we gaan doen. Dat praat een stuk handiger..

trails
02-01-12, 13:38
Wij maken eerst een lijst wat we willen gaan doen en maken daarna de route (die volgt dan eigenlijk vanzelf).

Zo doen wij dat ook met een rondreis.
Eerst bepalen we wat we willen zien en doen en dan komt de route vanzelf wel.

Teleton
02-01-12, 14:14
Er staat bij ons nog niets vast, ergens in 2012 gaan we. Ik ben nu alvast aan het kijken welke route we willen afleggen. Vandaar de plaatsen die we niet gaan doen ook in het rijtje, wellicht vind iemand het zonde dat we een bepaalde plaats niet aan doen en dan hoor ik dat graag.


Vanaf oktober stel je al vragen over de planning. Het is nu januari..... en je weet al welke plaatsen je niet aandoet. Alleen niet wanneer......:lol:.

Er klopt iets niet, naar mijn gevoel. Helemaal omdat je van jezelf het volgende schreef:
Ik ben een echte planner, tot in detail...
Het is meestal erg leuk om mee te denken, maar hier kan ik even niks mee.

Buup
06-01-12, 23:41
Jullie hebben gelijk, vriendlief was ook over dondert toen die me excel bestand zag...
we gaan samen aan een planning...hoop dat jullie me nog willen helpen...

Teleton
07-01-12, 08:46
...hoop dat jullie me nog willen helpen...
Vast en zeker!

Buup
05-02-12, 12:55
Geboekt !!
eind april tot begin mei :) en zo ziet de planning er nu uit:

Vrijdag 20 april
Vertrek Nederland, Aankomst Orlando
Zaterdag 21 april
Orlando relaxen,
s' avonds naar Old Town (Kissimmee) om de auto show te bekijken
Zondag 22 april
Orlando, Discovery Cove
Maandag 23 april
Orlando, shoppen, International Dr. Premium Outlets
Dinsdag 24 april
Orlando, Magic Kingdom
Woensdag 25 april
Orlando, shoppen, Florida Mall,
s' avonds naar Old Town (Kissimmee) om de auto show te bekijken
Donderdag 26 april
Orlando, Typhoon Lagoon
Vrijdag 27 april
Vertrek Orlando, via Celebration, via Tampa, aankomst St. Petersburg & Clearwater
Zaterdag 28 april
St. Petersburg & Clearwater, relaxen
Zondag 29 april
Sarasota, Fort Myers, Sanibel en Captiva Islands, Naples, Marco Island (waar overnachten ??)
Maandag 30 april
Sarasota, Fort Myers, Sanibel en Captiva Islands, Naples, Marco Island (waar overnachten ??)
Dinsdag 1 mei
Everglades
Woensdag 2 mei
Aankomst The Key's
Donderdag 3 mei
Key West
Vrijdag 4 april
Vertrek The Key's
Zaterdag 5 april
Vertrek Bahama's
Zondag 6 april
Bahama's
Maandag 7 april
Bahama's
Dinsdag 8 april
Miami
Woensdag 9 april
Miami
Donderdag 10 april
Miami
Vrijdag 11 april
Vertrek Miami
Zaterdag 12 mei
Aankomst Nederland

Buup
05-02-12, 12:58
Ik zit nog een beetje met zondag 29 april en maandag 30 april....
Waar is het meest handige om te stoppen met rijden...
Het liefst natuurlijk een leuke plaats voor de avond en ochtend uren...

dejo
06-02-12, 16:44
???? van 3 mei ga je terug naar 4 april:-)? Zo heb je wel heeeeeel lang vakantie:-\"!

dejo
06-02-12, 16:46
Ik zit nog een beetje met zondag 29 april en maandag 30 april....
Waar is het meest handige om te stoppen met rijden...
Het liefst natuurlijk een leuke plaats voor de avond en ochtend uren...

Ik zo gaan voor Naples, is erg gezellig met Terrasjes.

Buup
07-02-12, 12:38
Oeps...ik zie inderdaad dat er iets fout is gegaan mt de data's....bedankt voor je oplettendheid !!

We hebben inmiddels besloten om het dagje discovery cove te laten vallen, de kosten vonden we bij nader inzien toch wel erg hoog...
Hierdoor hebben we nu extra tijd om het stuk Sarasota, Fort Myers, Sanibel en Captiva Islands, Naples, Marco Island te bekijken.

Tevens heb ik Miami en de Bahama's omgegooit zodat we hier tussen geen "nutteloze" dag hebben.
Wellicht kunnen we vanaf the keys, gelijk door de boot op, maar dit ligt natuurlijk aan de aan de reistijd en vertrek tijd van de boot...dit moet ik nog uitzoeken...
Hij ziet er nu zo uit:

Vrijdag 20 april
Vertrek Nederland, Aankomst Orlando
Zaterdag 21 april
Orlando relaxen,
s' avonds naar Old Town (Kissimmee) om de auto show te bekijken
Zondag 22 april
Orlando, Magic Kingdom
Maandag 23 april
Orlando, shoppen, International Dr. Premium Outlets
Dinsdag 24 april
Orlando, Typhoon Lagoon
Woensdag 25 april
Orlando, shoppen, Florida Mall,
s' avonds naar Old Town (Kissimmee) om de auto show te bekijken
Donderdag 26 april
Vertrek Orlando, via Celebration, via Tampa, aankomst St. Petersburg & Clearwater
Vrijdag 27 april
St. Petersburg & Clearwater, relaxen
Zaterdag 28 april
Sarasota, Fort Myers, Sanibel en Captiva Islands, Naples, Marco Island (waar overnachten ??)
Zondag 29 april
Sarasota, Fort Myers, Sanibel en Captiva Islands, Naples, Marco Island (waar overnachten ??)
Maandag 30 april
Everglades
Dinsdag 1 mei
Aankomst The Key's
Woensdag 2 mei
Key West
Donderdag 3 mei
Vertrek The Key's
Aankomst Miami
Vrijdag 4 mei
Miami
Zaterdag 5 mei
Miami
Zondag 6 mei
Miami
Maandag 7 mei
Miami
Dinsdag 8 mei
Bahama’s
Woensdag 9 mei
Bahama’s
Donderdag 10 mei
Bahama's
Vrijdag 11 mei
Vertrek Miami
Zaterdag 12 mei
Aankomst Nederland

Buup
04-04-12, 14:52
Inmiddels ben ik weer een stapje verder;

Vrijdag 20 april
Vertrek Nederland 16:55
Aankomst Orlando 00:16
Ophalen huurauto bij Alamo
Overnachting, Best Western Plus Orlando Gateway

Zaterdag 21 april
Verkennen & Relaxen (Orlando)
Winkels, Target & Walmart & Crate & Barrel
s' avonds naar Old Town (Kissimmee) om de auto show te bekijken
Overnachting, Best Western Plus Orlando Gateway

Zondag 22 april
Pretpark, toch voor Magic Kingdom gekozen, voor ons is het 15 jaar geleden dat we voor het laatst in Parijs zijn geweest.
Overnachting: Best Western Plus Orlando Gateway

Maandag 23 april
Bezienswaardigheid, Kennedy Space Center
Plaats, Christmas
Shoppen, International Dr. Premium Outlets
Overnachting, Best Western Plus Orlando Gateway

Dinsdag 24 april
Waterpark, Typhoon Lagoon
Overnachting, Best Western Plus Orlando Gateway

Woensdag 25 april
Shoppen, Florida Mall
s' avonds naar Old Town (Kissimmee) om de auto show te bekijken
Overnachting, Best Western Plus Orlando Gateway

Donderdag 26 april
Vertrek Orlando
via Celebration, Segway tour door Celebration, Kilwin's (ijsje eten)
via Tampa, John's Pass
via Sunshine Skyway Bridge
Aankomst St. Petersburg & Clearwater
Overnachting: Nog boeken

Vrijdag 27 april
Verkennen & Relaxen (St. Petersburg & Clearwater)
* Bezienswaardigheden nog uitzoeken
Overnachting: Nog boeken St. Petersburg

Zaterdag 28 april
Vertrek St. Petersburg & Clearwater
- Saturday Morning Market, St. Petersburg
Via Sarasota,
- Myakka River State Park (wandeling tussen de boomtoppen)
Via Sanibel en Captiva Islands,
- Pineland, Pittoreske post kantoor, Shell Museum, Sanibel Island (schelpen zoeken)
Aankomst Naples, overnachting La Quinta Inn, Naples

Zondag 29 april
Verkennen & Relaxen (Naples)
* Bezienswaardigheden nog uitzoeken
Tin City
Overnachting, La Quinta Inn, Naples

Maandag 30 april
Vertrek Naples
Everglades
- Visitor Center
- Airboat tour (tip van ruud2004 Everglades City voor de brug links bij de 3e boattour)
- Shark valley per fiets of met de tram
- Tamiami trail
(eventueel s’avonds Florida Keys Premium Outlets)
Overnachting: toch voor een tussen stop gekozen, Budget Host Inn, Florida City, dit omdat we dan de volgende ochtend de weg naar Key West op ons gemak kunnen afleggen.

Dinsdag 1 mei
Vertrek Florida City
Onderweg Snorkelen,
* Bezienswaardigheden nog uitzoeken
Duval Street
Verkennen Key West
Overnachting: Nog boeken Key West

Woensdag 2 mei
Verkennen & Relaxen (Key West)
Duval Street
Overnachting: Nog boeken Key West

*ik zit heel erg te twijfelen tussen 1 of 2 nachten Key West

Donderdag 3 meiVertrek Key West
Onderweg Moradabay
Shoppen Aventura Mall of Dolphin Mall
Overnachting: Nog boeken Miami

Vrijdag 4 mei
Bayside Marketplace
Boottocht langs de rich & famous
Art Deco Tour
Eten Jerry's Famous Deli
Overnachting: Nog boeken Miami

Zaterdag 5 mei
Venetian pool
Overnachting: Nog boeken Miami

Zondag 6 mei
Espanola Way
Little Havana
Miami Design District
Miracle Mile
Ocean Drive
South Beach
Overnachting: Nog boeken Miami

* Hoe kan ik mijn dagen Miami zo handig mogelijk indelen ?

Maandag 7 mei
Cruise nog boeken

Dinsdag 8 mei
Cruise nog boeken

Woensdag 9 mei
Cruise nog boeken

Donderdag 10 mei
Cruise nog boeken

Vrijdag 11 mei
Vertrek Miami 17:50

Zaterdag 12 mei
Aankomst Nederland 12:55

Als jullie nog tips/opmerkingen hebben hoor ik het graag...voornamelijk met de * opmerkingen van mijzelf http://forum.allesamerika.com/images/smilies/icon_e_wink.gif