PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Lauya: Orlando-Orlando, April/Mei 2012



Lauya
04-10-11, 10:34
Hallo Allemaal!

We staan op het punt onze vlucht en huurauto te boeken: Eind april naar Orlando, een rondje maken en daarna halverwege mei weer terug vanaf Orlando. Ik heb flink wat gelezen op het forum en denk een soort van idee te hebben, welke plaatsen we zouden kunnen aandoen. Maar ik hoor graag van de experts of ik dat misschien wel helemaal verkeerd doe!

Dit is het rondje dat ik voor ogen heb:

1: Amsterdam - Orlando
2: Orlando - Daytona beach
3: Daytona - kennedy Space Center - Fort Lauderdale
4: Fort Lauderdale - Miami
5: Miami
6: Miami
7: Miami - Key West
8: Key West
9: Key West - Key Largo (of iets wat handig op de route naar Everglades ligt)
10: Key Largo - Everglades - Naples / Marco Island
11: Naples / Marco Island
12: Naples / Marco Island - Fort Myers (Beach?)
13: Fort Myers (Beach)
14: Fort Myers (Beach) - St. Pete's Beach / Clearwater Beach
15: St. Pete's Beach / Clearwater Beach
16: St. Pete's Beach / Clearwater Beach - Tarpon Springs - Orlando
17: Orlando
18: Orlando
19: Orlando
20: Orlando
21: Orlando
22: Orlando - Amsterdam


Wat mij betreft mag er een dag Orlando af (we zijn niet zo van die pretpark gangers), om het ergens anders wat rustiger te hebben, of nog iets anders te bezoeken.

Ik twijfel nog een beetje over het eerste gedeelte. Ik denk dat het iets te druk is. Het is toch vakantie :lol: Iemand tips???

Ook bijzondere plekjes om te overnachten zijn welkom!

Alvast bedankt!

BillyenFlippy
04-10-11, 10:57
Hoi Lauya,

In het begin ziet het er wel druk uit.
De afstand van daytona naar fort lauderdale is al groot en om daar dan nog het kennedey space center bij te doen is wel erg veel.
De afstand tussen fort lauderdale en miami is klein dus dan zou ik hier een dag vanaf halen en bijvoorbeeld in cocoa beache overnachten en dan doorrijden naar fort lauderdale/miami.

Groet Ellen

Lauya
06-10-11, 18:16
Hoi Ellen,

Dank je voor je reactie.
Stel dat we vanuit Orlando naar Daytona rijden (daar het circuit even op) en daarna door naar Cape Canaveral, om daar te overnachten en de volgende dag het Kennedy Space Center te doen, zou dat een goed idee zijn?

En is Fort Lauderdale de moeite van het bezoeken waard? Of kunnen we daar ook 'doorheen' rijden op weg naar Miami? En wat zou nog een leuke andere stop langs de Atlantische kust zijn?

Nog nooit geweest, dus veel vragen :D

Dank je wel alvast!

BillyenFlippy
06-10-11, 20:11
vorig jaar zijn we op een dag van orlando naar daytona speedway gereden, hier hebben we een tour gedaan en waren we ongeveer 2 1/2 uur mee kwijt. toen zijn we door gereden naar fort pierce. en de volgende dag zijn we naar miami gegaan. fort lauderdale hebben wij overgeslagen dus daar kan ik niks over zeggen.
Het kennedy space center is zeer indruk wekkend en als je een tour doet ben je zo 4 uur verder.

Persoonlijk vond ik key west prachtig. jammer genoeg hadden we hier maar 1 overnachting.
En marco island vond ik mooier en rustiger dan clearwater beach.
ik hoop dat je er wat aan hebt.

Lannie
07-10-11, 08:38
Je zou op dag 2 direct vanuit Orlando naar KSC kunnen gaan en door naar Fort Lauderdale. Je kunt er dan voor kiezen om de A1A (kustweg) af te rijden.

Ipv Fort Lauderdale hebben wij de laatste keer gekozen voor het mooie Vero Beach, en hebben overnacht in het Surf Club Hotel. (http://www.surfclubverobeach.com/)Vero Beach ligt halverwege Orlando en Miami (zo'n 2 uur rijden), zodat je minder in de auto zit en meer kunt zien/doen.

Daytona zou je in kunnen plannen op één van de laatste dagen wanneer je weer in Orlando bent. Daytona is ongeveer 115 km en 1.10 minuten rijden vanaf Orlando. Dan heb je ook meer tijd om Daytona zelf te zien en eventueel het strand te bezoeken (met de auto) wat zeer de moeite waard is.

chippie
07-10-11, 12:18
Wij zijn vanuit Palm Coast (nabij Daytona) naar Miami gereden en hebben onderweg Kennedy space center bezocht. Wij vonden dat goed te doen (http://chippie777.blogspot.com/2011/08/dag-5-druk-dagje-van-palm-coast-via.html). Denk dat een en ander ook afhangt van je interesse in de ruimte vaart. De een heeft aan een uurtje genoeg, de ander kan er geen genoeg van krijgen.

Lauya
12-10-11, 17:12
Hallo!

We hebben nog even zitten puzzelen en komen nu hier op uit! We hebben het graag wat rustiger aan de Gulf Coast, zodat we niet steeds hoeven te verkassen, en uitstapjes kunnen maken.

Alleen de overnachting tussen Cocoa Beach en Miami is nog de vraag! Als je nog tips hebt, graag!

A'dam - Orlando
Orlando - via Daytona Speedway - Cocoa Beach (in de avond)
Cocoa Beach (Bezoek aan het KSC)
Cocoa Beach - Fort Lauderdale/Miami/Of ergens anders...
... - Miami
Miami
Miami
Miami - Key West
Key West
Key West - Key Largo of daar ergens in de buurt
Key Largo o.i.d. - via Everglades (airboat) - Bonita Springs
Bonita Springs (Naples bezoeken)
Bonita Springs (Fort Myers, Sanibel bezoeken; schelpjes zoeken!)
Bonita Springs - Clearwater Beach o.i.d
Clearwater Beach o.i.d (St. Petersburg, Tampa, St. Pete's Beach)
Clearwater Beach o.i.d (Tarpon Springs)
Clearwater Beach o.i.d - Orlando (via Celebration)
Orlando (ergens deze dagen waterparkje, pretparkje, dobberen op riviertje, shoppen!)
Orlando
Orlando
Orlando
Orlando - Amsterdam :-(

loesje
19-10-11, 16:51
Hoi Lauya,

In het begin ziet het er wel druk uit.
De afstand van daytona naar fort lauderdale is al groot en om daar dan nog het kennedey space center bij te doen is wel erg veel.

Ik vind die afstanden wel te doen, als je uitgaat van het principe dat je dan die avond enkel tot daar rijdt en de dag erna fort Lauderdale bezoekt.

Ik vond Fort Lauderdale héél leuk om te doel. Leuke Boulevard, zalig strand, heerlijke cocktails. Maar ik weet natuurlijk niet wat jij zoekt op een vakantie.

Lauya
23-01-12, 09:41
Hallo!!

Uiteindelijk hebben we zo'n beetje alle hotels via Priceline op de kop weten te tikken, en hebben we een schema waar we allebei erg blij van worden.
Nu heb ik al uuuuuren en uuuuuren zitten lezen op het forum voor allerlei tips om te doen, maar ik ben nog wel heel erg geïnteresseerd in plekken om te stoppen langs de Atlantische kust, op weg naar Ft. Lauderdale, en aan de Golfkust tussen Fort Myers en St. Pete's Beacht

Dit is het schema!

A'dam - Orlando
Orlando - via Daytona Speedway - Cocoa Beach (in de avond)
Cocoa Beach (Bezoek aan het KSC)
Cocoa Beach - Fort Lauderdale
Fot Lauderdale - Miami
Miami
Miami
Miami - Key West
Key West
Key West - Key Largo of daar ergens in de buurt
Key Largo o.i.d. - via Everglades - Fort Myers Beach
Fort Myers Beach
Fort Myers Beach
Fort Myers Beach - St. Pete's Beach
St. Pete's Beach
St. Pete's Beach
St. Pete's Beach - Orlando (via Celebration)
Orlando
Orlando
Orlando
Orlando
Orlando - Amsterdam :sad:


We zijn in dit schema ook nog op zoek naar een sportwedstrijd, we hopen in het tweede deel van de vakantie. Omdat het dan iets rustiger is.

Ik zal later de hotels noemen waar we in verblijven.

trails
23-01-12, 10:04
Mooi schema!

Lauya
23-01-12, 10:23
Dank je Trails! Vinden wij zelf ook wel, nu moeten we het nog gaan ervaren... zucht.

De hotels die we via Priceline op de kop hebben kunnen tikken (zonder taxes, dan staat het leuker):

Orlando - Hyatt Place Orlando Airport Northwest (http://orlandoairportnw.place.hyatt.com/hyatt/hotels/place/) ($42)
Cocoa Beach - La Quinta Inn Cocoa Beach (http://www.lq.com/lq/properties/propertyProfile.do?propId=622) ($45)
Fort Lauderdale - Hyatt Regency Pier Sixty-Six (http://pier66.hyatt.com/) ($80)
Miami - Newport Beachside Hotel & Resort (http://www.newportbeachsideresort.com/) ($70), dit was eigenlijk een ´foutje´omdat we in Sunny Isles zitten, maar we zijn er toch best blij mee! Lekker aan het strand.
Key West - ???
Key Largo/Homestead - ???
Fort Myers Beach - Dit hebben we zelf geboekt The Neptune Inn at Fort Myers Beach ($80) (http://www.neptuneinn.com/)
St. Pete's Beach - Sirata Beach Resort & Conference Center (http://www.sirata.com/) ($70)
Orlando - Holiday Inn Hotel & Suites Maingate to Universal (http://www.holidayinn.com/hotels/us/en/orlando/mcous/hoteldetail) ($55)

De prijsjes zijn per nacht, natuurlijk! Het enige wat ons rest is nog een mooie overnachting vinden op de Keys. Dat zal wel prijzig worden. Ook hierover zijn tips van harte welkom!

Njit
23-01-12, 10:36
Afgelopen keer prettig geslapen in het Southern Most hotel op Key West. Vond het nog redelijk betaalbaar voor Key West begrippen. Via het hotel zelf geboekt.

trails
23-01-12, 10:38
We zijn inmiddels al 3 keer in het Southernmost hotel in Key West geweest en hadden daar ruime kamers (zelfs met balkon). Het hotel ligt gelijk aan Duval Street.

Lauya
23-01-12, 16:33
Betaalden jullie dan 250 dollar per nacht of meer?
Ik denk dat wij gewoon een ingewikkeld weekend hebben gekozen, oid?

trails
23-01-12, 16:42
Ik heb alleen op de site van de Days Inn gekeken en daar zijn die 2 nachten samen voor $ 250. En gewoon te boeken nu.

Lauya
23-01-12, 17:29
Trails, ik bedoel dat ik op de site van Southernmost Hotel heb gekeken en daar zag ik dat een kamer minimaal 250 dollar per nacht kost, wanneer wij daar willen slapen. Mijn vraag: gaven jullie toen ook zoveel geld uit?
Ik denk dat wij een rotweekend hebben uitgekozen met een evenement, waardoor het allemaal heel erg duur is daar.

Ik had de Days Inn al gechecked. Ik geloof dat we voor iets meer centjes toch liever wat dichter in het centrumpje zitten. Maar toch bedankt!

trails
23-01-12, 17:40
Dat is al weer een tijdje geleden en, eerlijk gezegd, weet ik niet meer wat we hebben betaald.
Key West is gewoon poepieduur. Je kunt niet uitwijken naar omliggende gebieden en dat weten ze daar in Key West heel goed.
We zijn 3 keer in Key West geweest en 3 keer in Southernmost hotel en, als we genoeg zouden hebben aan 1 kamer, zou er zo weer naar toe gaan. Mede vanwege de ligging.

Wat ik wel nog weet van de laatste keer, toen waren we met 2 kleine kinderen. Ik had een kamer geboekt (4, 5 en 6 juli: feestdag) en we kregen een kamer achteraf die klein was voor ons vieren. Ik ben toen meteen gaan vragen naar een kamer met balkon. Omdat het 4th of July was zat alles vol maar de dag erna kon ik een betere kamer krijgen tegen bijbetaling van $ 50 per nacht. Dat heb ik meteen gedaan, uiteindelijk $ 40 per nacht betaald. De kamer die we toen kregen was heel groot en een heerlijk balkon boven de pool. Het geld is het me dan echt wel waard.

gonniegans
23-01-12, 21:10
Kijk ook eens naar de vele B&Bs en Inns in Key West. Biedt een meer persoonlijke ervaring dan de meeste ketenhotels. Helaas niet goedkooper, maar wel erg Key West! Liggen vaak supercentraal. Zie voor beoordelingen en prijsindicatie: http://www.tripadvisor.nl/Hotels-g34345-c2-Key_West_Florida_Keys_Florida-Hotels.html#ACCOM_OVERVIEW

Lauya
24-01-12, 22:16
Hi!

Het is uiteindelijk het Best Western Hibiscus Hotel geworden. Even slikken toen we moesten afrekenen, maar wel een fijne plek (vlakbij het southernmost!), een ontbijtje... en voor ons een mooie symboliek...

We zijn dan precies een jaar getrouwd, dat was vorig jaar op Hawaii met allemaal prachtige hibiscusstruiken om ons heen. I know, I know, ben een beetje een watje, maar het is een hele goede reden om zoveel centjes uit te geven! Hihi...

Bedankt voor de tips betreffend Key West! Nu hoop ik alleen nog op leuke tips voor langs de Atlantische Oceaan. Heb al aardig wat verslagen doorgeworsteld, maar veel verder dan Vero Beach en Hollywood kom ik niet...

Fijne avond iedereen!

Njit
26-01-12, 12:58
BW Hibiscus hebben wij in 2007 ook geslapen. Prima lokatie!
Vorig jaar in SMH. We waren toen $290 kwijt voor twee nachten($145 per nacht).

trails
26-01-12, 13:35
Hej,
Net jullie blog gelezen. Ziet er goed uit!!!=D>
Wil je tzt tegen Horatio zeggen dat ie zijn hoofd eens een keer recht houdt.;)

Lauya
26-01-12, 17:58
En z'n zonnebril eens op houdt... Haha! Dank je wel! Ik heb vorig jaar een beetje kunnen oefenen in het Zuid-Westen.

Maar nu vraag ik me dus ineens af, of het politiebureau van CSI Miami ook écht bestaat?! Dat ga ik uitzoeken!

Oh nooo! Krijgen we het nog drukker!

Lauya
26-01-12, 18:08
Nope, dat is in Hawthorne, Los Angeles...
Jammer!

trails
26-01-12, 18:51
Ja, ik had het ook net gezien.
Het meeste van deze serie is in California opgenomen.
Bummer...:-(