PDA

Bekijk Volledige Versie : Miami in het weekend in mei, druk of valt het mee?



{Monique}
03-10-11, 15:04
Wij hebben plannen om naar Florida te gaan, en willen niet alleen in Orlando zitten, maar natuurlijk ook wat zien! Het plan is daarom om te vliegen naar Miami, op 5 mei, waar we zoals het er nu uitziet in de avond aan zullen komen. Deze avond zullen we niet veel meer doen dan eten en slapen ga ik zo vanuit.
5 Mei is een zaterdag, we willen dan 6 en misschien 7 mei in Miami blijven, daarna door naar Key West, en zo verder.

Ik lees dat weekenden in Miami erg druk kunnen zijn. Als ik het goed is is springbreak dan net voorbij, en we zitten na de (Nederlandse) meivakantie. Zou het echt veel te druk zijn, of zou het meevallen? Wie wil even in zijn glazen bol kijken? ;) Nee, grapje, ik snap dat het niet te voorspellen is, maar ik hoop dat er hier mensen zijn die eerder in periode in Miami zijn geweest en met mij hun bevindingen willen delen.

We reizen met onze twee kinderen, van 9 en 7. Waren we maar met z'n tweetjes geweest zou ik me geen zorgen maken, met z'n tweeën pas je je makkelijker aan dan wanneer je kinderen bij je hebt. Hoewel die zich ook snel aanpassen.. maarja.. na zo'n lange vlucht...

koenkamphuys
05-10-11, 08:16
Miami in mei is niet wezenlijk drukker dan Miami in andere maanden. Net als elders in Florida. Wat ben je van plan in Miami te gaan doen? Strand? Reken op veel meer rust en ruimte dan Scheveningen. Shoppen? De malls zijn 365 dagen per jaar goed gevuld - maar niet extreem. Ik denk dat je je over drukte niet veel zorgen hoeft te maken.

Tinkerbell
05-10-11, 08:34
Het is idd een beetje in de glazen bol kijken.
Miami is altijd druk in het weekend is althans onze ervaring.Het werkt gewoon als een magneet.
Of er veel Nederlanders zijn is ook niet te voorspellen. De vakanties zijn zo gespreid dat daar geen peil op te trekken is.
Een troost. Als je veel groepen mensen ziet die met ze'n vieren of vijven aan een ijsje likken kun je er gerust vanuit gaan dat de Nederlandse scholen nog vakantie hebben. :mrgreen:

chippie
05-10-11, 12:57
Wij waren dit jaar in augustus in een weekend (vrijdag t/m zondag) in Miami. Wij vonden het absoluut niet (te) druk. Gewoon gezellig, geen problemen met parkeren en de stranden niet vol. Ik weet niet of dit een specifieke ervaring voor de warme augustus maand was, maar tijdens het plannen van onze reis had ik ook mijn twijfels over een weekend bezoek aan Miami. Uiteindelijk was dat nergens voor nodig.

weimar
05-10-11, 14:30
Wij waren er afgelopen 4th of july weekend, en het was niet overdreven druk. Ja, ons hotel zat vol met cubanen, maar dat was wel gezellig. En 's avonds was het druk aan het strand. Bij het hotel was het parkeren lastig, maar wij mochten de auto gewoon in het midden zetten (als buitenlandse gasten), de strandgangers werden tbv ons weggejaagd met de auto...

Twee jaar terug zijn we april/mei een weekend in Miami begonnen. Toen was het aan het strand superrustig, privestrand (we zaten beide keren in Best Western Bal Harbour). Wat wel druk was, was South Beach. Daar zijn we met de bus heengegaan. Maar volgens mij is het daar altijd druk.

En druk, wat is druk. Hollands druk (of europees zoals Parijs, London) zal het er niet gauw worden denk ik.

{Monique}
08-10-11, 11:35
Hmm okee, dus het zal waarschijnlijk wel meevallen. De glazen bollen kunnen weer in de kast ;)
Enne... met z'n vieren aan een ijsje likken... wat treurig zeg... dan zou ik nog liever op de camping in Knokke gaan zitten!

Nu nog op zoek naar een hotel!

Ta2 Gerrit
08-10-11, 13:53
Enne... met z'n vieren aan een ijsje likken... wat treurig zeg...

Ach, dat kan nog best meevallen. Deze hebben ze in Knokke vast niet =P~.

http://img196.imageshack.us/img196/6672/ijsje.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/196/ijsje.jpg/)

chippie
08-10-11, 17:40
Nu nog op zoek naar een hotel!

Wij hebben het prima gehad in het Best Western on thé bay and marina (http://www.bestwesternonthebay.com/location.php).
Mooi zwembad, prima kamers en gratis parkeren. Supermarkt nagenoeg voor de deur en er schijnt ook een bus naar south beach te rijden. Die hebben wij niet gebruikt en zijn gewoon met de auto gegaan.

{Monique}
08-10-11, 18:34
Owww.... MY GOD!!!! Bij dat ijs kunnen ze beter een soeplepel geven!! WAAAAAR krijg je dat? Ge-wel-dig! (maar wel zonde... dat krijgt toch geen mens (of vier;)) op!

Gevonden: http://http://www.jaxsonsicecream.com/index.php

{Monique}
08-10-11, 18:41
Chippie, thanks voor de hoteltip. Ziet er goed uit. Die ga ik in de gaten houden, kijken of ik 'm ergens met korting kan boeken, anders moeten we straks nog met z'n vieren aan één ijsje ;)

weimar
08-10-11, 19:12
Wij zaten (tweemaal) in Best Western Oceanfront in Bal Harbour / Surfside.
Voor die plek waarschijnlijk de beste deal, en gratis parkeren / gratis ontbijt (zoals alle BW's).

http://book.bestwestern.com/bestwestern/US/FL/Bal-Harbour-hotels/BEST-WESTERN-Oceanfront-Resort/Hotel-Overview.do?propertyCode=10299

Ook hier een supermarkt tegenover.

Sougie2
02-11-11, 16:04
Wat leuk om te lezen, wij zitten ook in het vliegtuig van 5 mei naar Miami, wij zitten in Days Inn, oceanside. Dit kende ik van 2004 en dat is goed bevallen, de achterkant pal aan zee .

{Monique}
04-11-11, 21:00
Hey Sougie, wat leuk! Met welke maatschappij vliegen jullie? Wij vliegen met Continental.
Days Inn en BW Oceanfront ga ik bekijken!

e-line
09-11-11, 23:41
Wij zitten (blijkt nu) volgend jaar precies in het memorial day weekend in Miami (laatste weekend van mei), er is dan blijkbaar een groot urban festival.. Ik begin me een beetje zorgen te maken of we dat weekend wel alles kunnen zien wat we willen zien, vraag me af of het 1 grote chaos is! En weet iemand waar ik dan het beste een hotel kan boeken (of het in south beach niet 1 grote puinhoop is met jongeren voor dat festival)

e-line
11-11-11, 22:45
Ik heb een leuk hotel gevonden aan het strand in Hollywood.. is het een idee om daar te overnachten die 3 nachten dat we in 'miami' zijn? Het lijkt me dat we op die manier in een rustig gebied zitten, maar toch naar Miami kunnen om alle highlights te zien?

Het liefst ga ik gewoon naar Miami, maar ik weet dus niet hoe een gekkenhuis het daar is dat weekend!

Teleton
12-11-11, 00:36
I. is het een idee om daar te overnachten die 3 nachten dat we in 'miami' zijn? Het lijkt me dat we op die manier in een rustig gebied zitten, maar toch naar Miami kunnen om alle highlights te zien?

Je redenering gaat een beetje mank; je neemt toch ook geen rustig hotelletje in Roelofsarendveen om vandaar op Koninginnedag naar Amsterdam te gaan in de veronderstelling dat je dan van de drukte geen last zult hebben?

Ken je het gedicht van de tuinman en de Dood (http://meesterstukjes.50plusser.nl/?page=article&warticle_id=23038&De-tuinman-en-de-Dood)? Daarin vertelt een Perzisch edelman een verhaal over zijn tuinman die probeert de dood te ontlopen....en wat denk je? Mislukt.....!

Met Memorial Day is het druk. Overal! Het heeft dus weinig zin om daarvoor te vluchten, zeker niet wanneer je toch pesiespesas naar Miami wil in die periode. Je zit in het schuitje. Waar je ook naar toe gaat, reken er maar op dat wanneer je niet hebt gereserveerd er geen plek in de herberg is om de highlights te zien. Ik weet niet precies welke je op het oog hebt, maar je zult er waarschijnlijk niet eens een parkeerplaats kunnen vinden.

Bekijk het nou eens anders: het is een gezellige drukte met Memorial Day. Nou en? Plan je dag zo in dat je de auto zo min mogelijk nodig hebt, neem een hotel precies daar waar alle actie is en geniet van de dag.....!

Michael66
12-11-11, 09:09
Ik heb een leuk hotel gevonden aan het strand in Hollywood.Doen! Hollywood Beach is een leuke plek om te verblijven, lekker uitwaaien op het strand dat makkelijk en snel te bereiken is. Mooie boulevard van meerdere kilometers direct aan het strand (Broadwalk).

In Hollywood zal het waarschijnlijk niet druk zijn. En als je wilt kun je binnen een half uurtje de drukte op gaan zoeken in Miami. En als die drukte in Miami je teveel wordt, dan ben je snel weer in Hollywood.

Ik ben jaloers ..... :(

e-line
12-11-11, 14:27
het gaat me niet om de drukte teleton, maar meer om dat black beach festival wat er dan is.. het schijnt 1 grote chaos te zijn van urban liefhebbers.. (helaas niet mijn muzieksmaak) dus ik vraag me af of ik er wat te zoeken heb..

e-line
12-11-11, 20:37
We zijn eruit.. we slapen donderdag op vrijdag in Miami, en dan van zaterdag tot maandag in Hollywood. Dan mijden we het drukke weekend, en kunnen we wel gewoon iets van Miami zien, en van Fort Lauderdale (wat eerst niet het plan was). Alleen jammer dan we vanuit Miami International terug gaan en niet vanuit Fort Lauderdale!