PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: eautohuur.nl



alwin/lies
26-01-06, 23:06
Wij zij op het net aan het uitzoeken wie (zoals het een goed hollander betaamt) het meeste auto biedt voor de laagste prijs, nu zijn wij op eautohuur.l gestuit met ongelofelijk lage prijzen zijn er mensen die deze fitma kennen en ervaring met dit bedrijf hebben?
Laat het ons weten bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Awin/Lies

Njit
26-01-06, 23:29
Ik vind het een beetje een onduidelijke site. Vooral de verzekeringen leggen ze erg slecht uit.

knaapje
27-01-06, 12:25
Let op er komen extra kosten bij!
In hun algemene voorwaarden staat dit:

Verzekerings Informatie
............
Verzekeringen die uw eigen risico verlagen of u verdere dekking geven voor u en uw eigendommen kunnen plaatselijk gekocht worden

Het is dus zeker geen all-in tarief zoals bijv. bij Alamo mogelijk is.
Vreemd is ook dat ze vermelden dat je pas op je voucher ziet hoe je verzekerd bent
Je kunt natuurlijk eerst een offerte vragen, dan weet je waar je aan toe bent.

Advies wat je op deze site en op het Orlando forum herhaaldelijk tegenkomt: Zorg dat je goed verzekerd bent in de US zowel voor je auto als voor je ziektekosten.

Groeten
Knaapje

A3
27-01-06, 18:31
Komma of punt maakt niet uit: www.usareisen.de (http://www.usareisen.de) is aanmerkelijk goedkoper.........

Zoals op vele sites komt de boekingsengine van cheaptickets van www.holidaycars.nl (http://www.holidaycars.nl) Zij op hun beurt betrekken de auto's in Florida weer bij Dollar. Tot voor een paar jaar geleden waren ze op de Nederlandse markt best scherp geprijsd, maar nu zijn er (ook in Nederland) goedkopere aanbieders ( www.webholidays.nl (http://www.webholidays.nl) of www.exit-reizen.nl (http://www.exit-reizen.nl) bijvoorbeeld).

MVG

A3

marisca
30-01-06, 08:59
Hoe lang van te voren kun je een auto vanuit nederland reserveren.? 1 week van te voren , Te kort ?, En waar de goedkoopste? Is voor ons inclusive pakket voldoende , als alleen mijn man rijd ? Zijn wij dan goed verzekerd.? Het is al 5 jaar geleden dat mijn man een auto voor het laatst in us heeft gehuurd. Groetjes marisca. :(

Njit
30-01-06, 10:20
Last Minute boeken is altijd duurder. Je kan je auto al ruim van te voren boeken.

All-Inclusive is altijd goed. Gold heb je als voordeel dat er een extra tank benzine bij zit.

Zie dit overzicht : Link (http://www.exit-reizen.nl/reizen/huurautos/alamo_main.html)

JimDude
01-04-06, 12:41
Hoi,

Ik ben ben E-Authuur en wilde even reageren op jullie reacties.

Een client van ons heeft mij via email een link doorgestuurd naar dit forum omdat zij nogal verontrust was over deze topic.

Onze website is een simpele website zonder teveel poespas en een eenvoudige manier om een auto te huren.

Als mensen nu eens de huurvoorwaarden lezen die ze krijgen toegestuurd na het aanmaken van een prijsopgave kunnen ze het volgende lezen :

- Als onze auto's zijn all-risk verzekerd
- Geen eigen risico
- Geen borgbedrag betalen bij het afhalen van de auto
- $1.000.000 aansprakelijkheids verzekering
- Auto's jonger dan 6 maanden
- Kilometervrij

Tevens hebben wij geen boekingskosten, creditcard kosten, wijzigingskosten, annuleringskosten, administratiekosten.

Als de prijs ergens anders goedkoper aangeboden worden, dan kunt u alsnog bij ons terecht want wij hanteren een PRICE-BEAT garantie.

Aan iedere boom hangt op z'n minst 1 rotte appel en ook aan de E-Autohuur boom hangt weleens een rotte appel en dit is geen reden om mijn bedrijf af te schrijven.

Groetjes,

Jim

knaapje
01-04-06, 13:21
Jim,

Eenvoudig hoeft nog niet onduidelijk te zijn.
Ik begrijp niet waarom je deze gegevens pas verstrekt als je een prijsopgave stuurt.
Net zo goed als je het nu hier zet kan je dat toch ook op de site zetten.

Het eerste kontakt is via je site en daar vindt gelijk een eerste beoordeling plaats van je bedrijf, als je dat duidelijk doet krijg je niet deze situatie.

Succes
Knaapje

Njit
01-04-06, 14:04
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik wil dit soort zaken van te voren weten. Mijn beslissing om bij een bepaald bedrijf te boeken hangt hier zeer sterk vanaf!

hprinssen
01-04-06, 14:10
Als je de algemene voorwaarden leest kun je dit allemaal gewoon lezen hoor. Wat me niet helemaal duidelijk is,is of extra bestuurders nou wel of niet mogen. je kunt het aangeven, maar vind er daarna niet zoveel van terug. maar ben ook net wakker :D

Njit
01-04-06, 14:12
http://img96.imageshack.us/img96/6341/eauto3db.png (http://imageshack.us)

(in IE6 en FF 1.5)

Ik zie alleen zwarte blokjes voor de prijzen...

knaapje
01-04-06, 15:45
Als je de algemene voorwaarden leest kun je dit allemaal gewoon lezen hoor. Wat me niet helemaal duidelijk is,is of extra bestuurders nou wel of niet mogen. je kunt het aangeven, maar vind er daarna niet zoveel van terug. maar ben ook net wakker :D[/quote]

Je geeft zelf de eerste onduidelijkheid al aan.
Als je posting van Eautohuur hier leest, kan je dit dan ermee rijmen?

........ U moet een borgsom ter waarde van het eigen risico betalen wanneer u de auto ophaalt.
en
.......Het autoverhuurbedrijf kan aan het begin van de huur een waarborgsom eisen om het eigen risico en de benzine te dekken, hiervoor wordt een bedrag vastgezet opde credit card in naam van de hoofdbestuurder. Deze waarborgsom wordt terugbetaald wanneer de auto aan het eind van de huurperiode zonder schade wordt ingeleverd......

Staat toch echt in de algemene voorwaarden.

Wat hier van te denken:

Leeftijd Bestuurder
Als u jonger bent dan 25 jaar of ouder dan 65 jaar lees dan de sectie over Leeftijd Bestuurder op uw coupon hier wordt aangegeven of er extra toeslagen van toepassing zijn.

Dit zie je dus pas als je de reservering gemaakt hebt en de coupon in huis.
Je mag natuurlijk altijd gratis annuleren, maar toch..

Het is voor ieder persoonlijk, maar als ik de voorwaarden lees vol type en taalfouten en onduidelijkheden ( quote:.....Let er acht op dat net als met de meeste verzekeringen zijn er uitzonderingen op wat de verzekering dekt) lees zou ik er niet blindelings boeken.

Ik neem aan dat Jim en collega's de beste bedoelingen hebben en hoop dat zij goede zaken doen en blijven doen, maar aan de opzet en inhoud van hun site mogen ze van mij nog wel wat sleutelen. De eerste indruk kan je maar 1 keer maken.

Succes
Knaapje

P.S. Het is perse niet mijn bedoeling iemand neer te sabelen, maar hier alleen weer te geven wat mijn persoonlijke eerste indrukken van een site zijn en hoe ik daar voor mijzelf mee omga bij een beslissing om al of niet zaken met het betrokken bedrijf te doen.

vln
23-04-06, 13:33
eautohuur is nog steeds erg goedkoop. Iemand al ervaring met boeken via deze maatschappij?

knaapje
11-05-06, 20:45
Het vreemde is dat er niemand hier reageert.
Via Google vind je ook geen recente reacties. Ik heb 1 oudere negatieve gevonden.
Eerst werd er hier door Eautohuur zelf gereageerd, maar toen het wat serieuzer en inhoudelijker werd haakten ze af.
Zeer onduidelijk. Kan goed gaan, maar risico op problemen schat ik zelf hoog in.
Ik vind het vreemd dat een makelaar voortdurend vele tientallen procenten goedkoper zou zijn dan wanneer je rechtstreeks bij een verhuurmij boekt. Zoveel marge zit er in deze handel toch ook weer niet.
Ieder moet het zelf inschatten of het prijsverschil, als dat er is, het risico waard is.
Knaapje

vln
11-05-06, 20:54
Inderdaad jammer dat er blijkbaar geen mensen op het forum ervaring hebben met eautohuur. Vooral vanwege de scherpe prijs die deze makelaar rekent. Gaat het boeken in Nederland trouwens niet altijd via een makelaar? Of die nou D-reizen heet of vliegwinkel.nl of Holidaycars enz.

Eric
11-05-06, 21:11
Ja en nee.
Je kunt hier in Nederland gewoon ook een auto huren bij de grote Amerikaanse verhuurders, of hun vertegenvoordiger.
Avis en Hertz zijn hier Franchise bedrijven (Avis is hier van de ARM) en bv. Alamo wordt vertegenwoordigd door Target uit Zeist.
Eric

Harm
12-05-06, 00:01
Ik heb het niet zo op dit soort bedrijfjes van jongens die ook wat
graantjes in de autoverhuurmarkt willen mee pikken
In een ander forum heb ik het volgende aangegeven.
Geen CC kosten
Geen Annuleringskosten
Geen rectificatie kosten
Niet aangesloten bij de ANVR
Alleen maar telefonisch bereikbaar dus voor mij geen optie.
Als ik mijn auto daar zou huren was ik ook nog euro 0,33 duurder uit dan nu.
Harm

knaapje
13-05-06, 18:09
Als je op deze site kijkt zie je dat wij niet alleen in Nederland naar meer gegevens over deze verhuurder zoeken:

http://www.amerika-forum.de/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=buchung;action=display;num=112747835 2

Ook staat daar iemand die in april geboekt heeft en na terugkomst de ervaringen zal plaatsen. Even wachten dus.

Knaapje

lies-hattink
05-06-06, 16:59
Hallo

Ik heb een site gevonden om een auto te huren, die soms tot wel €200,- verschild met andere verhuurders.
Kent iemand www.eautohuur.com en wat zijn de ervaringen??
of heb ik misschien niet goed gekeken en heeft iemand een betere site/verhuurder??
We willen een 7/8 pers. minivan huren.

Groetjes Lies

kol
05-06-06, 17:42
Hoi Lies,

Wij hadden deze aanbieder ook gezien. Voor ons was het te onbekend om met ze in zee te gaan. Ik weet niet of iemand anders op het forum hier ervaring mee heeft.
Wij hebben ook een minivan gehuurd. Drie weken in juli. Wij hebben het nu rechtstreeks bij alamo gedaan. Op de site van eautohuur.com zou dit €799,50 hebben gekost. Wij hebben nu bij Alamo €873,45 betaald. Dit is inderdaad €74,- duurder voor 3 weken (dus per week €25,-) dan rechtstreeks bij Alamo. Wij voelden ons beter om rechtstreeks bij Alamo te boeken. Dan maar iets meer betalen. :shock:
Bij Alamo kun je een members only pasje bestellen voor €17.50 per jaar. Hiervoor krijg je 5% korting op autohuur en een jaarabonnement op Meridian (reisblad) Wij hebben dit pasje 2 weken geleden besteld. Het was toen in de aanbieding voor €7,50. Ik weet niet of dit nu ook zo is. Dit zou je even op hun site na kunnen kijken. Ook kregen we nog internetkorting. (Volgens mij €20,-)
Je moet zelf even afwegen of je wel wet eautohuur.com in zee durft te gaan.

Groetjes Nicole :lol:

knaapje
24-08-06, 11:39
Enige tijd geleden dook op dit forum ineens e-autohuur op.
Niemand had er ervaring mee, maar velen hadden hun twijfels over deze broker.

Heeft iemand inmiddels ervaring met hun?

Groeten
Knaapje.

padds
04-01-07, 11:35
Ik ben ook druk bezig met het boeken van een auto en kwam uit bij e-autohuur (www.eautohuur.nl (http://www.eautohuur.nl)) en dat scheelt nog zo'n €40,-- met Alamo (periode 15 februari - 28 februari)
Ook met voucher idee, maar wel verplicht om het hele bedrag betaald te hebben vooraf. Echter geen annuleringskosten.
Iemand ervaringen met deze organisatie?

calypso
06-01-07, 10:40
kijk eens via de zoekfuntie, als je huren auto invult krijg je diverse topics met het huren van een auto, zou je aanraden deze eens door te lezen.
dit is een goed start http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2499&highlight=auto+huren

Zeker hier huren omdat je dat veel geld scheelt!!!

Ik heb zelf een leuke aanbieding via USAreisen.de genomen en daar een Cheverolet Equinoxe (is nog steeds te krijgen voor een leuke prijs) tegen een schappelijke prijs gekregen via Alamo.

De beste maatschappij is moeilijk te zeggen maar de betere zijn toch Alamo, Hertz, Avis.

A3
16-01-08, 22:42
Heb wat tarieven online gechecked en wat blijkt... beide bovengenoemden zijn way cheaper dan usareisen.de.
Ook is de keus uit typen en modellen vele malen groter. Verzekeringen ed zijn inclusief, al lijkt de Engelstalige site (www.carhire3000.com (http://www.carhire3000.com)) wat uitgebreider beschreven dan www.eautohuur.nl (http://www.eautohuur.nl).
De prijzen in Florida zijn echt goed. Een 8p Van voor 5 dagen al voor 242 euro (incl. gold pakket!) en een week voor €245! Let wel op bij de Engelse site: daar zijn de tarieven in ponden (1 pond = ca. € 1,50)
Succes!
A3

mafo
17-01-08, 07:47
Ik heb even gezocht en kan ook niet zo snel slechte reviews vinden van Carhire3000. Zeker iets om in gedachten te houden dus voor mijn volgende reis, bedankt voor de tip.

knaapje
17-01-08, 14:28
Over Eautohuur is op het Orlando forum een discussie geweest.
Allerlei reacties waren spam. Toen er echter een reactie opdook uit Venlo leek het echt, de betrokkene beloofde na terugkomst ervaringen te melden doch heeft dat nooit gedaan. Ook zijn zoon zou goede ervaringen hebben en zou ze posten, nooit gezien.
KAN dus goed zijn.

Knaapje

mafo
18-01-08, 07:55
Tja beloften van forummers zijn niet altijd even veel waard :) maar dat zegt nog niet veel over Carhire. Ik neem aan dat als er klachten waren geweest ze die wel hadden gepost, mensen willen voor klachten meestal wel een platform hebben :)

Natasja L.
18-01-08, 10:01
Ik heb geen ervaringen met CarHire en zal die ook nooit krijgen, omdat wij altijd bij Hertz of Avis boeken. Als je google gebruikt zijn er wel degelijk reviews te vinden. Zie hieronder de link:

http://www.reviewcentre.com/reviews-all-89413.html

Er zijn 24 negatieve reviews tegen 15 positieve reviews over CarHire.
Denk er aan...."goedkoop is soms duurkoop". Ik kan alleen maar zeggen; laat je goed informeren en probeer zoveel mogelijk informatie te krijgen over dit soort verhuurbedrijven!

yss
19-01-08, 12:07
Bij Eautohuur hebben wij vorig jaar een auto gehuurd (vanaf luchthaven Barcelona en elders ingeleverd).
Alles is prima verlopen en was een gunstige prijs. De auto konden we ophalen en inleveren bij een Avis kantoor. Volgens mij zijn zij een soort intermediar.

Na deze ervaring hebben wij besloten om dit jaar via Eautohuur een auto te huren voor Florida, in Miami ophalen en inleveren.
Voor 16 dagen (juli/augustus) betalen wij nu € 545,- voor een Dodge Grand Caravan (cat. Jeep Grand Cherokee/ SFAR).
We hebben alle verzekeringen, 1 extra bestuurder en volle tank benzine erbij.

Vorig jaar Florida hadden we via Alamo een Dodge Grand Caravan geboekt. Maar door het prijsverschil vinden wij het wel de moeite waard om het via Eautohuur te boeken.

Ogodai
05-03-08, 16:00
http://www.eautohuur.nl/

Deze site bied heel aantrekkelijke prijzen maar ik heb weer schrik dat er ergens een addertje onder het gras zit.

Heeft er iemand ervaring met deze maatschappij? Is er iets waar ik rekening mee moet houden indien ik een auto huur bij deze maatschappij?

Ta2 Gerrit
24-04-08, 19:03
De gestelde vraag is inmiddels bijna 2 jaar oud, beetje late reactie.

Maar we zijn nooit te oud om te leren, dus leg maar eens uit waarom we bij jullie (zonder al te veel reclame te maken) moeten huren en niet bij usareisen.de bijvoorbeeld.

JKG
24-04-08, 22:08
Het is een oud topic, maar dan ook maar even van mij een reactie;

Yep ervaring met Eautohuur, via USA Funvacations hadden we de laatste keer ook Eautohuur en die huurt idd gewoon bij de normale bekende bedrijven. Wij zaten deze keer dan bij Dollar. Niets mis mee, maar er zijn ook geen rare dingen gebeurd.... scheelt best wat geld volgens mij.

Voor mij dus een positieve ervaring.

Njit
24-04-08, 22:17
Yep ervaring met Eautohuur, via USA Funvacations hadden we de laatste keer ook Eautohuur en die huurt idd gewoon bij de normale bekende bedrijven.

USAFunvacations heeft eAutohuur in zijn eigen site geïntegreerd. Zelf verhuren ze dus geen auto's maar ze treden puur op als Affiliate (als ik het goed heb).

Zie hier: http://www.eautohuur.nl/affxml/Home.do?affiliateCode=usafun

JKG
24-04-08, 23:58
Oh ok ;) Nou dan hebben we het de komende keer ook via eAutohuur.. ben benieuwd of het dan weer Dollar wordt of wat anders, maar met Dollar waren we ook tevreden.

Njit
24-04-08, 23:59
Maakt volgens mij weinig uit, zeker niet op Orlando. Daar zitten alle balies naast elkaar.

JKG
25-04-08, 00:54
Dat is zo.. alleen die wachtrij bij Dollar was dus gewoon een uur. Hopen dat het de komende keer wat minder druk is, bij Hertz & Alamo liep iedereen meteen door. Net even de pech dat meerdere vluchten direct waren geland.... net zoals anderhalf uur bij immigration wachten. Ik had het echt gehad dat hele uur wachten bij Dollar. Heb heerlijk geslapen die nacht ;)

mattrob
29-06-08, 00:30
Ben zeer benieuwd naar je ervaringen met EAutohuur.Ik heb nu een paar keer via eautohuur geboekt. Terwijl voor een Equinox usareisen altijd het goedkoopste is, heb ik voor een paar dagen al eens bij eautohuur geboekt (2 keer in Las Vegas, ook recent weer, en in Denver). Was elke keer gewoon prima eigenlijk. Eautohuur is natuurlijk net als usareisen een broker. De service wel of niet goed ligt uiteindelijk natuurlijk aan de verhuurmaatschappij.

Er zijn wel een paar voordelen bij eautohuur. Je kunt kosteloos annuleren en wijzigen. Dat is natuurlijk wel lekker. En ze zijn zeker ook best goedkoop. Nog leuker, ze zakken ook heel makkelijk in prijs als je ergens anders een betere aanbieder hebt. Ik wilde vorige keer annuleren, omdat usareisen een betere prijs had. Ze vroegen waarom ik wilde annuleren, ik gaf aan dat ik ergens anders goedkoper uit was, daar gingen ze toen gelijk 5 euro onder zitten ! Toch netjes. Zit ook een groot UK bedrijf achter overigens.

theovg
29-06-08, 11:42
Het enige nadeel van Eautohuur vind ik dat je niet weet bij welke firma je je auto krijgt.
En ik heb hem het liefst van Alamo omdat je hem daar zelf mag uitzoeken.
Maar ik heb in Portugal en Spanje een keer een auto via Eautohuur gehad en dat dat was goed geregeld.

Theo

ilssse
29-06-08, 12:43
Ja ik wel... Ik kreeh meteen te horen dat ik mijn auto bij Dollar krijg. Maar ze hebben zoiezo allemaal grotere bedrijven waarmee ze samenwerken en het maakte voor mij weinig uit welke firma het dan zou worden....
Ik denk dat als je belt, je wel kan aangeven dat je Alamo wilt!

jet
20-07-08, 10:45
Wij zijn net terug van 3 fantastische weken in Florida. We zitten al weer te denken aan volgend jaar!
Wij hadden voor die drie weken een auto gehuurd bij eAutohuur. Zij waren verreweg de goedkoopste en alles was perfekt geregeld. Wij gingen met 2 volwassenen en 3 kids en hadden het volgende gehuurd:

een Pontiac G6 of soortgelijk auto

Ophaal Gegevens
Land: VS - Florida
Stad: Tampa
Locatie: Tampa Luchthaven
Datum: 25 jun 2008 18:30

Aflever Gegevens
Locatie: Tampa Luchthaven
Datum: 16 jul 2008 12:00
Totale Kosten: € 393.54
Vluchtnummer: delta109

Binnen 72 uur kregen we een bevestigingscoupon van eAutohuur waarop stond dat wij onze auto bij Thrifty op konden halen.

Het ophalen van de auto in Tampa verliep snel en efficient.
Wij kregen een Dodge Avenger...mooie auto.
Wij hadden 2 grote koffers en 2 kleine koffers mee en deze pasten prima in de auto. Als je veel rond gaat reizen dan zou ik een grotere type auto aanbevelen. Wij habben 3 weken lang een huis gehuurd en hebben alleen wat in de omgeving rondgereden.

Onze jongste is 2 jaar en we hebben de volgende dag bij Walmart een prima autostoeltje gekocht voor 50 dollar! Veeeel goedkoper dan huren!

Alleen maar positieve ervaringen met eAutohuur dus.

mrloes
15-01-10, 20:03
Uhm, ligt t aan mij of vinden meer mensen t lastig om op de site van Eautohuur te vinden wat er nu wel/niet bij de prijs inbegrepen is qua toeslagen/verzekeringen enz.
Als ik mijn wensen invoer voor de periode van onze vakantie dan krijg ik wel een prijs maar de uitleg erbij is nihil. Als ik verder ga met zgn. boeken, dus naar stap 2, moet ik al meteen mijn gegevens invullen.

Teleton
16-01-10, 11:07
lastig om op de site van Eautohuur te vinden wat er nu wel/niet bij de prijs inbegrepen is qua toeslagen/verzekeringen enz.


't Is inderdaad even wennen op die site. Maar gezamelijk komen we er vast wel uit, toch? Ook bij usareisen waren er aanvankelijk erg veel vragen, tegenwoordig boekt (vrijwel) iedereen omdat het vertrouwen er is. En omdat ze glashelder met hun voorwaarden zijn, natuurlijk. Bij eAutohuur is het helaas (nog?) niet zo helder. Leuk klusje voor het Floridaforum...\\:D/

Als er een premium Pakket in de prijs inbegrepen is staat het vermeld. Geen Pakket? Geen vermelding! Zie plaatje.

http://img33.imageshack.us/img33/6126/eautohuur.jpg (http://img33.imageshack.us/i/eautohuur.jpg/)


En onder het tabje Help (http://www.eautohuur.nl/Help.do) vind je de vragen en antwoorden. (ik weet het; het zijn geen voorwaarden, maar we doen het er maar even mee) Bij de vraag over de verzekeringen vind je bijvoorbeeld:

Alle huren in Amerika en Canada zijn inclusief de vereiste minimale WA-verzekering in overeenkomst met de wet, dit kan zo laag zijn als $5,000. De tarieven van e-autohuur.nl voor deze landen zijn inclusief aanvullende aansprakelijkhieds verzekering (ook wel uigebriede bescherming genoemd) die uw dekking verhoogt tot $1,000,000 met betrekking tot claims tegen u gemaakt door derden.


Of het verzekeringspakket vergelijkbaar is met usareisen.de is mij ook nog niet duidelijk. Zo bieden ze bij eAutohuur een afkoopverzekering voor het eigen risico aan onder de naam Schaderestitutieplan. Je betaalt hier apart voor. Men geeft aan dat de voorwaarden en kosten bij boeking duidelijk worden vermeld. Prettiger is natuurlijk als je het vooraf weet.

Ik heb een herziene offerte aangevraagd en ben benieuwd naar de kosten en voorwaarden. Omdat ik kosteloos kan annuleren is er weinig risico. Als ik niet tevreden bent, haak ik af. Mijn bevindingen komen op het FLorum.

mrloes
16-01-10, 11:28
Ik heb nu 3 aanbieders vergeleken voor t volgende:

- 30 april t/m 14 mei
- ophalen & terug brengen MCO
- 7 seater 4x4 SUV

Bij 1) en 2) heb ik gekozen voor het 'Gold' pakket = incl brandstof en extra bestuurders
Bij 3) heb ik gekozen voor het 'Premium' pakket = incl brandstof en extra bestuurders

1) US Rent a Car:
Budget = 448 Pond
Alamo = 521.50 Pond

2) US Car hire:
Budget = 476 Pond
Alamo = 528 Pond

3) Eautohuur.be:
??? = 634,72 Euro!

Het hangt natuurlijk ook van de koers van de Pond af wat nu echt de goedkoopste is.
De site van Eautohuur blijf ik onduidelijk vinden. Zo bieden ze 2 x de Dodge Durango (of soortgelijk) aan voor 2 verschillende prijzen terwijl beide wel t Premium pakket bevatten. Als je voor de Dodge Durango kiest kun je deze in t volgende scherm upgraden naar ... een Dodge Durango .. ??????

Teleton
16-01-10, 12:00
De site van Eautohuur blijf ik onduidelijk vinden. Zo bieden ze 2 x de Dodge Durango (of soortgelijk) aan voor 2 verschillende prijzen terwijl beide wel t Premium pakket bevatten. Als je voor de Dodge Durango kiest kun je deze in t volgende scherm upgraden naar ... een Dodge Durango .. ??????

Ik zal er even een plaatje bij zetten voor onze wedstrijd Zoek de zeven verschillen......#-o. Misschien dat er nog clever dickies zijn die ons uit de droom kunnen helpen? Ik pas en vrees dat je beter even kunt bellen of mailen.

http://img96.imageshack.us/img96/8850/eautohuurdurango2.jpg[/URL]

aggie
16-01-10, 12:22
Ik ben ook al enkele dagen voor een huurauto de aanbieders aan het uitspitten, maar ook ik ( ben wel naturally blond) kom er bij eautohuur niet uit wijs, wat betreft de verzekeringen. Aangezien we wel voor een goede dekking willen gaan, denk ik af te zien van deze onduidelijke eautohuur=;

Ik denk dat we maar voor de veelal aangeraden duitse aanbieder gaan....;)

mrloes
16-01-10, 12:24
hi

Ik trek ook de conclusie dat Eautohuur "gewoon" niet duidelijk is.
De Duitse aanbieder heeft, voor zover ik uitgevogeld kan krijgen, geen aanbod van 7 seater 4x4 SUV's. Of, kijk ik verkeerd??

Teleton
16-01-10, 12:48
Aangezien we wel voor een goede dekking willen gaan, denk ik af te zien van deze onduidelijke eautohuur=;

Haha, als je de oude topics over usareisen leest, kom je ongeveer de zelfde reacties tegen. Ieder maakt zo zijn eigen afwegingen. Zelf neem ik de tijd om e.e.a eerst eens goed uit te zoeken. Als je kritisch bent, moet je ook het geduld hebben om de boel helder te krijgen. Overigens vind ik het ook jammer dat je de voorwaarden niet direct op de site kunt lezen, maar ik begrijp het wel. Deze broker is in vele landen actief en de voorwaarden verschillen per land. Je krijgt ze dus voor je accoord gaat, maar na je aanvraag.

Ik heb zojuist een mail gekregen waar de voorwaarden in staan. Ik moet e.e.a. nog eens goed lezen, maar hier volgt vast een kort overzicht van belangrijke zaken:



Uw huur bestaat uit

* Onbeperkt aantal km
* Verzekering ( - CDW-verzekering - diefstal protectie - aansprakelijkheid derden - SLI (extra ansprakelijkheidsverzekering) - Uninsured Motorist - verzekering )
* Lokale belastingen
* Luchthaven toeslag
* Premium bestemmings toeslag
* Home Security Fee (Omzet & Staats belastingen)


Andere lokaal te betalen toeslagen

* Buiten Kantooruren Kosten
* One Way toeslag (waar van toepassing)
* Extra's verzocht ten tijde van de reservering of die u plaatselijk koopt
* Kosten voor Aflevering en Ophalen
* Boetes, Tolwegen & parkeerkosten
* Aanvullende Verzekering voor letsel aan bestuurder &/of inzittenden.
* CFC toeslag - $2.50+Tax per dag tot een maximum van $12.50+Tax for rentals commencing at Orlando Airport



Verzekeringsinformatie

Uw huur is inclusief CDW-verzekering en diefstal protectie met geen eigen risico

angelique100
16-01-10, 13:16
hi

Ik trek ook de conclusie dat Eautohuur "gewoon" niet duidelijk is.
De Duitse aanbieder heeft, voor zover ik uitgevogeld kan krijgen, geen aanbod van 7 seater 4x4 SUV's. Of, kijk ik verkeerd??

Kan ik inderdaad ook niet vinden 5 is max terwijl zij wel de zelfde klasse aangeven waarbij andere aanbieders ook aangeven geschikt voor 7 Zoals de Dodge Durrango deze is in 5 en 7 uitvoering. Aangezien wij 4 kids hebben durf ik de gok niet te nemen.

mrloes
16-01-10, 13:21
USAreisen.de biedt wel de mini-van aan maar (voor zover ik kan vinden) geen SUV 4x4 voor 7 personen. En das nou net wat wij willen. Ik weet t, een luxeprobleem.
Mijn punt van dubio is nu: ga ik voor Alamo of Budget ...

angelique100
16-01-10, 13:52
Wij kiezen eigenlijk nadat wij altijd bij Hertz huurde Alamo omdat je daar zelf mag kiezen. Budget hebben wij nog geen ervaring mee.

knaapje
16-01-10, 13:58
Ik had in oktober via Usareisen een Alamo Equinox geboekt en kreeg een Ford Explorer 7-persoons.
Zie de topics "Welke auto kreeg je" en "Autohuur 2010"
Het was overigens wel een 2 wiel aangedreven auto.
Misschien kan je het navragen.
De klasse volgens het contract heb ik ook nooit op de site gezien:
"Standard Recreational" SRAR

Knaapje

mrloes
16-01-10, 14:04
Ik heb het 'zelf kiezen' bij Alamo van meer mensen gelezen maar snap niet helemaal hoe dat werkt. Je komt bij de balie, geeft je papieren/voucher en dan? Dan mag je naar de grote P-garage en uit bv rij 12 kies je de auto die je leuk/mooi vindt? Maar dat zijn dan allemaal auto's in de categorie die je op voorhand geboekt hebt? T gaat dan vooral om welk merk je wilt, welke kleur ed?
Als je de keus gemaakt hebt ga je terug naar de balie en regel je de rest?
Loop je dan geen kans om weer achteraan de rij aan te moeten sluiten .. ?

jurgen&stefan
16-01-10, 14:07
Je kiest inderdaad uit de beschikbare auto's in je klasse (of een hogere klasse als jouwe er niet meer is), stapt in en rijdt naar de uitgang. Hier geef je de papieren af aan het loket bij de slagboom en je begint je reis in Florida :)

Ta2 Gerrit
16-01-10, 14:14
Wij hebben een paar keer een Fullsize SUV gehad, en dat werd een Chevy Tahoe (van Alamo op MCO).
Daar kunnen zeven personen in, al is de bagageruimte dan wel wat beperkt.
Voor een rondreis zou ik die niet nemen, dan moet je naar de Premium SUV, de Suburban.

mrloes
16-01-10, 14:16
T punt is 'n beetje dat verschillende aanbieders ook verschillende benamingen hebben voor de auto die ze bedoelen. Want, is een Fullsize SUV altijd een 7 zitter??
Sommige aanbieders benoemen een dergelijk model specifiek als een 4x4 SUV 7 seater.

Ta2 Gerrit
16-01-10, 14:45
Ik zal over 5 weken voor je kijken, want dan hebben we weer een F-SUV.
Wat dat wordt is altijd een verrassing, maar als het de Durango is geef ik het wel door.

knaapje
16-01-10, 14:49
@mrloes

Als je perse een 7-persoons wilt zou ik het vantevoren met de broker of verhuurmij schriftelijk opnemen en vastleggen, dat je keuze een essentie is.
Mochten er dan bij afhalen problemen rijzen dan heb je iets om op terug te vallen.

Knaapje

mrloes
16-01-10, 14:51
meneer Ta 2: waar heb je geboekt? Online USAreisen? Of rechtstreeks Alamo?
Sowieso erg leuk dat jullie over 5 weken weer in de USA zijn ... jaloers jaloers!

Ta2 Gerrit
16-01-10, 15:39
De laatste jaren komen al onze auto's van de Duitsers, voornamelijk vanwege de Equinox.
Omdat we ook wel eens met anderen gaan zijn we overgeschakeld naar de Full-size SUV.

Eigenlijk zou dat onze "oude liefde", de Trailblazer (standard SUV) worden, maar voor een relatief klein bedrag meer zijn we voor de Fullsize gevallen. Bigger is so much nicer :-)

Na deze vakantie komen de auto's weer van AV wegens een "offer we couldn't refuse" ;-)

Michael
16-01-10, 21:59
Na deze vakantie komen de auto's weer van AV wegens een "offer we couldn't refuse" ;-)

Vertel, vertel. Ik moet namelijk ook nog een auto boeken voor komende april.

Ta2 Gerrit
17-01-10, 01:02
Vertel, vertel. Ik moet namelijk ook nog een auto boeken voor komende april.


Ook daar zijn ze natuurlijk op de hoogte van onze Duitse vrienden en hun prijzen.
Voor de zomer waren we op zoek naar tickets voor naar Albuquerque, en voor zulke dingen komen we, wegens resultaat uit het verleden, nog wel eens daar terecht.

Tussen neus en lippen informeerde ik ook (tegen beter weten in, dacht ik) naar een auto voor die trip, en gooide de prijzen van de Duitsers in de strijd.
Tot mijn verbazing konden ze ons (na overleg) een beter bod doen. Niet spectaculair, maar toch goedkoper. Het gaat in dit geval om een minivan.

Er werd verteld dat ze nooit onder de prijs van de beroemde Equinox zouden kunnen gaan zitten, maar dat alles zeker bespreekbaar was. En soms pakt dat goed uit.:lol:

Michael
17-01-10, 01:04
Hey, thanks. Misschien moet ik die kaart ook maar eens spelen.
Jij hebt zeker ook de vliegtickets hier geboekt? Misschien dat ze daarom wat minder marge konden nemen?
Ik heb mijn vliegtickets dit maal ook bij ze gekocht (vorig jaar al).

katjab
08-02-10, 23:33
Ik heb vandaag bijna 40 minuten aan de telefoon gehangen met een hele aardige meneer van eautohuur. Ik wilde twee auto's huren een fullsize en voor de tweede twijfelde ik tussen een SUV en een cabrio.
De SUV en fullsize kwamen goedkoper uit bij usareisen, de SUV kon wel tot de prijs van usareisen naar beneden maar voor de fullsize kwamen ze er niet aan.
Maar de cabrio kwam na wat onderhandelen 33% korting ten opzichte van usareisen dus daar ben ik voor gegaan en we hebben nog een fullsize via de duitsers geboekt.

Teleton
03-03-10, 12:23
Even een kort verslagje over mijn bevindingen met eautohuur.nl waar we voor de eerste keer een midsize SUV bij Dollar hebben gehuurd:

Volgens de overeenkomst wordt het huurbedrag minus het voorschot twee weken voor de huur in gaat, afgeboekt. In ons geval zou dat 28 maart zijn. Omdat we dan met een creditcardschuld de vakantie in zouden gaan, heb ik ze vandaag gebeld met de vraag of ik de rekening eerder mocht voldoen.

Uiteraard was dit geen probleem en nog tijdens het telefoongesprek (binnen drie keer overgaan opgenomen, gelijk verbonden met een vriendelijke medewerker die de zaak direct vlot afhandelde) floepte de voucher de mailbox al in.

Alle gegevens blijken gelukkig te kloppen, we hebben het pakket zonder de tweede chauffeur gekozen en moeten ter plekke de tank benzine afrekenen. De auto is, zoals afgesproken, uit de IFAR-klasse. So far so good.Tot nu toe is het prettig met eautohuur samenwerken en we gaan er van uit dat dit zo blijft.

In ruil voor onze gegevens hebben we van Dollar een Express card gekregen waarmee we, als alles goed gaat, binnen de kortste keren op 11 april weg kunnen tuffen. Tijd om zelf een auto uit te kiezen, hebben we ook al niet nodig want bij Dollar wordt de auto nog op ouderwetsche wijze toegewezen. En nu maar hopen dat de baliemedewerker ons goed gezind zal zijn. Wordt vervolgd.

Teleton
13-07-10, 14:02
Kreeg een mailtje van eautohuur waarin gratis upgrade van economy naar compact en van compact naar midsize wordt aangeboden in de periode van nu t/m 30 september. Hoewel de prijsverschillen niet zo geweldig groot zijn, helpen alle kleine beetjes.


Gratis opwaarderingen in de VS

Gratis opwaarderingen zijn nu beschikbaar op verschillende locaties in het de VS (http://www.eautohuur.nl/Home.do?country=VS+-+Overige) voor ophaal tot met 30 September 2010.

Voorbeeld van VS opwaarderingen:
Boek een economy klasse auto (Chevrolet Aveo of soortgelijk) en ontvang een gratis opwaardering naar een compacte auto (Chevrolet Cobalt of soortgelijk)

Boek een compacte auto (Chevrolet Cobalt of soortgelijk) en ontvang een gratis opwaardering naar een middenklasse auto (Pontiac G6 of soortgelijk)

dk.
20-07-10, 22:43
Eautohuur kan ik iedereen afraden. ze lijken goedkoop, maar goedkoop blijkt al snel duur koop!
Mijn ervaring en ik ben niet de enige(even zoeken op internet) leert dat je ter plekke geconfronteerd wordt met nieuwe kosten. De verzekering blijkt niet in orde, de navigatie zit er niet bij, terwijl je hier wel voor hebt betaalt! Klagen bij eautohuur helpt helemaal niets. Ze reageren niet op mail of schuiven het probleem probleemloos af. Op je klacht zelf gaan ze in iig niet in! Ze zijn gevestigd in het buitenland en er is geen onafhankelijke geschillencommissie waar ze bij zijn aangesloten. Als consument sta je met je rug tegen de muur!
Zelfs het bedrijf waar ik in amerika de auto afhaalde klaagde over eautohuur. De zaakjes zouden vaak niet goed geregeld zijn. Nooit meer met eautohuur dus!!

Michael66
21-07-10, 17:22
Hoi dk.,
Ik heb je ook al een privéberichtje gestuurd, maar wil je ook graag hierbij uitnodigen tot wat meer duidelijkheid.

Als je specifiek iets hebt tegen een bepaald bedrijf mag je dat hier uiteraard uiten. Maar zo mogelijk wel onderbouwd met feiten, zoals mailtjes of andere zaken. Jezelf aanmelden en dan direct tegen iets of iemand tekeer gaan komt niet erg geloofwaardig over.



Kun je antwoord geven op het volgende?

Bij welke eautohuur heb je gehuurd? In NL, BE, DU, FR, UK of ..... ?
Welke klasse? Bij welke rental company?
Welk pakket met verzekeringen en extra's?
Waarvoor heb je ter plaatse bij moeten bijbetalen en hoeveel?
Wat heb je ondernomen om dit direct en/of achteraf ververifiëren met de verhuurder en/of eautohuur? En wat was hun reactie (mailtje?)?
Had je je vooraf goed geïnformeerd over de mogelijkheden en verplichtingen?
En evt. meer info is uiteraard welkom.

Als je ons voorziet van deze info kunnen we je misschien helpen met het oplossen van je "situatue" met eautohuur. Of toekomstige Floridagangers voorzien van de nodigee info om een dergelijke negatieve ervaring te voorkomen.

Er zijn hier vele forumleden met diverse ervaringen, kennis en contacten, dus wie weet .....

Teleton
21-07-10, 18:01
De verzekering blijkt niet in orde, de navigatie zit er niet bij, terwijl je hier wel voor hebt betaalt! Klagen bij eautohuur helpt helemaal niets. Ze reageren niet op mail of schuiven het probleem probleemloos af. Op je klacht zelf gaan ze in iig niet in! Ze zijn gevestigd in het buitenland en er is geen onafhankelijke geschillencommissie waar ze bij zijn aangesloten. Als consument sta je met je rug tegen de muur!

Wat een flauwekulverhaal, zeg. Wat kan er nu niet in orde zijn aan de verzekering? En als je een auto met navigatie huurt, dan staat dat toch op je offerte en op je voucher? Dus als er dan per ongeluk iets mis zou gaan, dan regel je dat toch vooraf? Of ter plekke, want de autoverhuurder zal je altijd geven, wat er op je voucher staat.

Mijn persoonlijke ervaring met e-autohuur is prima en als je hen op hun 0800 nummer belt, wordt je gewoon in het Nederlands te woord gestaan en direct en vriendelijk geholpen. Bij de serviceverlening geldt alleen wel één gouden regel: wie goed doet , goed ontmoet. Als jouw toonzetting bij het indienen van de klacht gelijk is aan die van je berichtje, dan kan ik me voorstellen dat de lust ze ontgaat om er veel werk van te maken. Zeker als je je punt niet duidelijker weet te maken dan "de verzekering is niet in orde".

E-autohuur zit inderdaad in Engeland. Als jij het als consument belangrijk vindt dat je leveancier bij een geschillencommissie is aangesloten, dan bepaal je dat toch vooraf? Je wilt me toch niet wijsmaken dat je dat bij de boeking niet had gezien? Of heb je alleen maar gekeken of ze goedkoop lijken?

Tot slot nog even dit: als ik me niet vergis, zet je dit bericht op verschillende fora. Dat lijkt op Meeuwentaktiek, een mooi woord dat ik hier pas heb geleerd. Schreeuwen, schijten en vertrekken. Als dit je enige bericht is en blijft, wordt je nergens serieus genomen. Dus doe mij een plezier en beantwoord de vragen van Michael66. Pas dan kunnen we inhoudelijk op je klacht reageren. En ik eet mijn hoed op als blijkt dat e-autohuur één grote boevenbende blijkt te zijn, waar ze je oplichten waar je bijstaat!

Ook op de andere fora is je gevraagd om meer uitleg te geven. Helaas is dat nog niet gebeurd. Je gaat me toch niet vertellen dat je niet op zo'n verzoek ingaat? Want zo wordt je Probleem probleemloos afgeschoven, zoals je het zelf zo leuk zegt!

Njit
21-07-10, 18:15
Dat lijkt op Meeuwentaktiek, een mooi woord dat ik hier pas heb geleerd. Schreeuwen, schijten en vertrekken.!

Vind 'Schreeuwen, schijten en weer pleite' beter klinken :)

Teleton
21-07-10, 18:41
Vind 'Schreeuwen, schijten en weer pleite' beter klinken :) Daar heb je gelijk in Martijn, maar laten we nu niemand op het idee brengen. Straks hebben we de manager van e-autohuur nederland ook nog op ons dak.....#-o

Maarten-Annique
26-07-10, 17:48
...en het blijft ijzig stil...

Teleton
26-07-10, 17:58
....logisch; hij staat met z'n rug tegen de muur!

Axal
26-07-10, 22:51
Ik heb tot nu toe een keer of zeven of acht auto gehuurd via eautohuur en heb nooit problemen gehad. Het enige is dat via de website soms de optie die je moet aanvinken om de eigenrisico te dekken door een toeslag soms niet te voorschijn komt. Daarom kun je in zo'n geval beter telefonisch bellen om te reserveren. Verder is alles gedekt qua verzekeringen. Lees natuurlijk altijd je reserveringsbewijs goed. De oneway toeslag staat nooit inbegrepen. Als de ophaalplaats anders is dan de afleverplaats dan kun je dit ook beter telefonisch regelen. Want dan zoeken ze de toeslag voor je uit. Later staat deze toeslag op je reserveringsbevestiging vermeld.

i.westdijk
18-03-11, 22:05
Wij zijn aan het kijken voor een minvan van 1 juli tot 25 juli 2011 in Tampa [luchthaven] Wat ik wel vreemd vond is dat als ik minivan aankruis ik prijzen zie van een toyota sienna. [iets boven de 1000 euro] Als ik later nog even doorkijk op de pagina zie ik ook een dodge caravan veel goedkoper staan. [rond de 850 euro] Op de meeste sites is een dodge caravan een minivan maar bij eautohhur mogelijk niet. Wel gustig want wij vinden een dodge caravan prima. Maar als je dus alleen op minivan zoekt dan vind je hem niet.

Jen876
19-03-11, 01:05
Als ik bij eautohuur een auto wil van new york naar fort meyers voor 3 weken (3 aug-24aug) is de prijs €1440,96 voor een dodge caravan.
Bij usa reisen betaal ik bij Dollar iets van €1172,88 en bij alamo via usa reisen € 1506 voor een minivan.
Ik vraag me af of deze prijzen nog gaan zakken of juist nog gaan stijgen.
Is het verstandig om nog even te wachten?
Komen die hoge prijzen nu alleen door het feit dat we door verschillende staten gaan rijden of is hier iets anders de oorzaak van ?
Want als ik de prijzen zie van forumbezoekers die dezelfde auto huren voor een dezelfde periode ligt de prijs soms 50% lager.

knaapje
19-03-11, 11:38
...........Als ik bij eautohuur een auto wil van new york naar fort meyers voor 3 weken (3 aug-24aug) is de prijs €14040,96 voor een dodge caravan...................


Kan je er beter een kopen. :D

reneefrankrijk
19-03-11, 13:14
Wij hebben gisteren 22 dagen de minivan gehuurd (Alamo Gold) voor € 770 bij de Engelse site waar we al eerder hebben gehuurd. We houden wel altijd de Pond stand in de gaten.

Jen876
19-03-11, 20:41
Ik vraag me dus af waar dat prijsverschil inzit wanneer je vanuit New York vertrek en de auto inleverd in Florida.
Want volgens mij betaal je dat toch apart bij het loket waar je de auto inleverd (meer dan 1000 miles verwijderd van het afhaalpunt zelfs $500 extra)
Of zie ik dit nu verkeerd kan iemand hier duidelijkheid over scheppen.

Ta2 Gerrit
19-03-11, 20:50
Als ik bij eautohuur een auto wil van new york naar fort meyers voor 3 weken (3 aug-24aug) is de prijs €14040,96 voor een dodge caravan.
Lijkt me een beetje veel, ik schat een cijfertje te veel :lol:

Bij usa reisen betaal ik bij Dollar iets van €1172,88 en bij alamo via usa reisen € 1506 voor een minivan.
Ik vraag me af of deze prijzen nog gaan zakken of juist nog gaan stijgen.
Is het verstandig om nog even te wachten?
Prijzen zakken kun je vergeten, die staan vast.

Komen die hoge prijzen nu alleen door het feit dat we door verschillende staten gaan rijden of is hier iets anders de oorzaak van ?
Want als ik de prijzen zie van forumbezoekers die dezelfde auto huren voor een dezelfde periode ligt de prijs soms 50% lager.
Die hoge prijzen komen omdat huren in Florida gewoon heel veel goedkoper is dan in welke andere staat dan ook

Misschien dat de speciale kortingscode die hier populair aan het worden is je een wat betere prijs kan bieden.
Drop-off kosten worden afgerekend als je de auto inlevert. Gaat gewoon van je creditcard af.

Dat was altijd het voordeligst bij National, als je wat verder uit de buurt gaat. Die hanteren (of hanteerden) een vast bedrag (wij betaalden $199,-) ongeacht de afstand tussen 2 huurstations.

Jen876
20-03-11, 00:54
Ja klopt heb ondertussen het nulletje verwijderd dus het bedrag in het andere bericht klopt weer.

Jen876
20-03-11, 01:41
Heb ook nog even gekeken wat het scheelde als ik voor 1 week een auto huur vanuit New York om naar Fort Myers te rijden.
Daar inlever en meteen een andere huur in Fort Myers en dan na drie weken weer inlever in Fort Myers.
Kom ik toch weer 200 euro goedkoper uit.
Die drop off kosten van $500 zitten dus niet bij de prijs inbegrepen maar komen er nog extra bij zoals ik het begrijp.

Riverwood
20-03-11, 19:49
@ Jen876

Ik heb ooit gelezen dat het in New York ook scheelt waar je huurt(verslag Mattrob) en als je eventueel je auto omruilt in Atlanta voor de laatste weken kan je denk ik ook nog kosten besparen op je drop off kosten.

Groetjes Henke.

Jen876
20-03-11, 20:27
Hoi Henke,
Maar als ik in Atlanta de auto inlever en daar weer een auto huur voor verder te rijden naar Florida ben ik weer drop off kosten kwijt in Florida.
Dus ik denk dat ik het goedkoopste uit ben als ik van New York naar Florida rijd daar de auto inlever de drop off kosten betaal.Andere auto huur voor de rest van de vakantie blijf ik toch in Florida en dan de auto weer inlever in Fort Myers.
Blijf dan in Florida en ben dan dus geen extra drop off kosten meer kwijt

Ta2 Gerrit
20-03-11, 21:56
Tussen Atlanta GA en Florida zijn er geen drop-off kosten. Zie bijv. usareisen.de.

Jen876
20-03-11, 22:14
Heb net gekeken bij usa reisen maar deze site geeft toch $ 300 drop-off kosten aan
bij een rit van Atlanta naar Fort Myers.
Dus dan krijg je eerst de $300 drop-off kosten van New York naar Atlanta en dan de dropp-off kosten van $ 300 van Atlanta naar Fort Myers.

Ta2 Gerrit
20-03-11, 22:27
Dan heb je toch niet goed gekeken, dunkt mij :mrgreen:

http://img856.imageshack.us/img856/934/einweg.jpg (http://img856.imageshack.us/i/einweg.jpg/)

Riverwood
20-03-11, 22:58
De drop off kosten in Atlanta zijn lager omdat je minder miles afstandverschil hebt en hoe dat nu precies zit met New York zou je eens bij Mattrob kunnen informeren.

Groetjes Henke.

Jen876
20-03-11, 22:59
Einwegmieten sind mit allen Fahrzeugen möglich, abhängig von der Distanz zwischen Anmiet- und Abgabestation. Es werden keine Gebühren verlangt für Mieten innerhalb der Staaten Florida & Kalifornien. Keine Gebühren bei Mieten zwischen Kalifornien, Arizona und Nevada.

Für alle weiteren Einwegmieten gelten die nachfolgenden Gebühren, die vor Ort gezahlt werden müssen.

0 bis 200 Meilen 50 US-$
201 bis 500 Meilen 100 US-$
501 bis 1000 Meilen 300 US-$
1001 und mehr Meilen 500 US-$
Bei den genannten Kosten für Einwegmieten handelt es sich um zur Zeit gültige Angaben,die sich im Laufe der Saison ohne Vorankündigung ändern können. Alle vor Ort zu zahlenden Beträge verstehen sich zuzüglich der örtlichen Steuern (Sales Tax).


Bij mij staat het er echt niet tussen zoals je ziet in de gecopieerde tekst van usa reisen

Ta2 Gerrit
21-03-11, 00:33
Dat is dan bij Dollar en Hertz. National heeft een fixed price en Alamo is kostenloos.
Daar had ik dus mijn stukje uit het usareisen boek gescheurd.

Jen876
21-03-11, 22:38
Vraag me nog steedts af of bij usareisen de dropp off kosten bij de prijs inbegrepen zitten.
Heb ze al een mailtje gestuurdt maar heb er nog geen antwoord op gekregen.
Wil dit wel zeker weten voordat ik ga boeken.

knaapje
22-03-11, 00:55
Volgens mij zie je als je een schijnboeking maakt op hun site er gelijk de dropp off kosten bij verschijnen.

Jen876
22-03-11, 10:00
Ja je ziet wel wat de drop off kosten zijn maar ik vind het niet duidelijk of deze bij de totaalprijs inbegrepen zitten.

Ta2 Gerrit
22-03-11, 10:22
Die zitten niet bij de totaalprijs in, maar worden aan het eind van de trip, bij het terugbrengstation van je CC afgerekend. Was bij ons tenminste al 2 x het geval.

En bij een schijnboeking staat het in de voorwaarden en in de afrekening.

http://img857.imageshack.us/img857/249/einweg2.jpg (http://img857.imageshack.us/i/einweg2.jpg/)

Jen876
22-03-11, 12:21
Maar toch als ik het zo lees (eingeschlossene) met mijn boerenduits :oops: ga ik er vanuit dat het er bij ingesloten zit.
Maar inderdaad moet je die in ons geval $500 bij het bureau gaan betalen waar je de auto inleverd.
Is toch onduidelijk geschreven vind ik.
Eingeschlossene :-s Leistungen, Versicherungen, Zuschläge, etc.

Einweggebühren: Einwegmieten sind mit allen Fahrzeugen möglich, abhängig von der Distanz zwischen Anmiet- und Abgabestation. Es werden keine Gebühren verlangt für Mieten innerhalb der Staaten Florida & Kalifornien. Keine Gebühren bei Mieten zwischen Kalifornien, Arizona und Nevada.

Für alle weiteren Einwegmieten gelten die nachfolgenden Gebühren, die vor Ort gezahlt werden müssen. 0 bis 200 Meilen 50 US-$
201 bis 500 Meilen 100 US-$
501 bis 1000 Meilen 300 US-$
1001 und mehr Meilen 500 US-$
Bei den genannten Kosten für Einwegmieten handelt es sich um zur Zeit gültige Angaben,die sich im Laufe der Saison ohne Vorankündigung ändern können. Alle vor Ort zu zahlenden Beträge verstehen sich zuzüglich der örtlichen Steuern

[verwijderd]
22-03-11, 12:26
Het zit niet in de prijs van de auto, het is een bijkomende toeslag die ze dus apart vermelden bij je betalingsoverzicht zoals je kan zien in Ta2Gerrit zijn plaatje.

knaapje
22-03-11, 12:32
............die vor Ort gezahlt werden müssen

Oftewel: ter plaatse te voldoen.

Jen876
22-03-11, 14:04
Ja we snappen hem heb ondertussen ook antwoord van usareisen en jullie hebben gelijk.
Het zit dus niet bij de totaalprijs in.

Ta2 Gerrit
22-03-11, 14:11
Rest nog de vraag; waarom huren jullie niet bij National ? (kan ook bij usareisen)
Daar is de drop-off een vaste prijs, nl. $250,-. Steek je toch weer $250,- in de pocket.

Jen876
22-03-11, 17:58
Omdat National duurder is met de autohuur dan Dollar.
Tenminste bij usa reisen.

Ebelix
22-03-11, 18:57
Ook als je de drop off kosten meetelt bij de huurprijs?

Jen876
22-03-11, 19:42
Van Modellbeispiel
http://www.usareisen.de/images/mietwagen/Van.jpg

ab 1.506,82 € ALAMO Einweggebühr: US-$ 500,00
ab 1.172,88 € DOLLAR Einweggebühr: US-$ 500,00
ab 1.506,82 € NATIONAL Einweggebühr: US-$ 250,00
ab 1.416,45 € AVIS Einweggebühr: US-$ 300,00
ab 1.452,00 € HERTZ Einweggebühr: US-$ 300,00

Ja incl. drop off kosten komen wij bij Dollar het goedkoopste uit.

[verwijderd]
22-03-11, 20:53
Heb je al een poging gedaan om te kijken of de auto onderweg om te wisselen uit maakt in de totaalprijs. Als ik bij dollar kijk zie ik nml. dat je binnen 500 miles afstand slechts USD 100,- betaald. Je totale afstand is bijna 1300 miles dus je zou door 2x de auto in te wisselen USD 300,- kunnen besparen op deze kosten.

Echter zou je moeten kijken of dit in je reisschema past en of je hierdoor niet meer voor de totale huur gaat betalen. Het meest gunstige is altijd een week huur.

Neem ook even mee dat je de auto leeg kan inleveren als je een tankvulling erbij hebt, die heb je dan ook verdiend.

Niet geschoten is altijd mis.

Jen876
22-03-11, 22:58
Ja daar had ik nog niet aangedacht,alleen staat bij ons de route nooit vast alleen het begin en vertrekpunt.
We vertrekken uit New York en kijken wel welke route we gaan nemen naar Florida.
Kan langs de kust zijn of eerst naar de Niagara watervallen,en dan via de blue ridge mountains moet nog even kijken of die de moeite waard zijn om er voor om te rijden.
Ga maar gewoon reserveren denk ik want ze hebben tot eind Maart extra korting.
Maar de vraag is natuurlijk welke korting hebben ze weer in April en zullen de prijzen nog zakken ?

i.westdijk
24-03-11, 23:16
Zojuist geboekt bij eautohuur. Van 1 juli tot en met 25 juli een dodge caravan met extra bestuurders en tank benzine voor 875 euro. Mooie prijs dachten wij. [op de site van dollar.de kon ik geen dodge caravan meer vinden]
Bij USAreisen.de kwamen we boven de 1000 euro voor een minivan met het duurste tarief.

keywest
06-04-11, 16:21
Hoi allemaal,

Vorig jaar hebben we bij e-autohuur een midsize suv gehuurd en betaald van 01-07-2011 t/m 20-07-2011.

Totale Kosten: €749.68 incl. extra tank benzine, extra bestuurder, kilometer vrij en alle toeslagen en verzekeringen.

Een aantal dagen geleden zag ik op hun site dat dezelfde auto € 95,34 goedkoper was gezet. Ik heb een mailtje naar hun gestuurd met daarin de vraag of we hiermee wat konden?

En wat denk je? ik krijg netjes het verschil retour en een nieuwe bevestiging.

Goede service van e-autohuur.

Groetjes Roza

cloudje72
08-04-11, 12:29
Hoi, ik ben nu mij aan het orienteren voor een auto. Maar ik vraag me af, bij E autohuur kan ik een Jeep Cherokee voor 688 euro huren 3 weken in juli voor 688 euro incl. premiumpakket. Hier zit geen inzittenden en bagage verzekering bij. Die zou kunnen vallen onder onze reisverzekering, moet ik nog even checken.

Bij USA reisen-de staat daarnaast "wichtige Zusatz-Haftpflichtversicherung
SLI / EP über 1 Mio. US-$ direkt vom Vermieter!
(...Erleichtert die Abwicklung im Schadensfall)"Is dit de voor E autohuur SLI verzekering???

De kosten van USA REISEN DE zijn dan beduidend hoger nl.841 euro, maar het lijkt erop dat wagen kleiner is. Standaard is hier Chev Equinox... 4 personen en minder kofferruimte.

Omdat wij 2 opvouwbare scootmobieltjes mee moeten nemen, moeten wij wel voldoende ruimte achterin hebben. Wat denken jullie? Moeten we toch voor een Full gaan of is Standard SUV voldoende. (Grand Cherokee is nl gesproken voldoende) En wat te denken over die verzekeringen?

Gr
Cloudje

i.westdijk
09-04-11, 00:26
Of u zou voor een dodge caravan kunnen gaan, die is bij eautohuur ook niet zo duur. Wij zelf nemen altijd een inklapbare rolstoel mee en met bagage samen neemt het toch aardig wat ruimte in. Met hoeveel personen reist u?

i.westdijk
12-05-11, 07:48
Gisteren zag ik op de site dat de prijzen verlaagd waren, verschil met ons bedrag ong 50 euro. [in maart ergens geboekt] Gebeld naar e-autohuur en zij hebben de prijs gelijk naar beneden aangepast. Erg netjes.
Groetjes

wendy1
12-05-11, 09:21
Voor ons zou dit 100 euro goedkoper zijn dan het duurste pakket bij usa-reizen.
Kijk ik echter bij dollar.de/co-uk dan liggen de prijzen daar voor ons 300 euro duurder :shock: (vorige week was dit nog gelijk met usa-reisen..)

Ik vraag me alleen af of het verzekeringspakket ook gelijk is (premium eautohuur ) tov de haftplichtigkeidsversicherung bij usa-reizen...

pzomerdijk
14-06-11, 13:49
Moet nog een auto huren van 22 juli t/m 19 augustus 2011 vanaf Sanford. Het laatste wat ik nog moet doen, maar een beetje laat... Maar goed.... auto's genoeg.

Goedkoopste nu gevonden bij eautohuur, schijnt dan bij Dollar te zijn 742 euro (Jeep Liberty of sim.) inclusief extra bestuurder en tank benzine bij Dollar. Zo'n Jeep Liberty is volgens mij klasse Midsize SUV maar in hun overzicht staat midsize.

Waarom al die klassen op veel sites toch verschillend zijn blijf ik me afvragen.... Verzekeringspakket lijkt me hetzelfde als overige aanbieders maar misschien zie ik nog iets over het hoofd.Ervaringen heb ik gelezen bij eautohuur en kan ik niets aan ontdekken. Mijn voorkeur gaat echter uit naar Alamo i.v.m. ,,eigen keuze'' en ervaringen uit het verleden. Kortom... als er nog mensen zijn die aantrekkelijke aanbiedingen zijn tegengekomen.... ik houd me aanbevolen net als overige ervaringen met eautohuur....

Teleton
14-06-11, 16:15
. ik houd me aanbevolen net als overige ervaringen met eautohuur.... Zonder problemen een aantal keer via hen gehuurd. Geen probleem. Zou maar snel boeken voor dat bedrag, is nu al weer 20 euro hoger in de lijst..........

Prijzen fluctureren. Wordt het toch nog goedkoper, kan je altijd reclameren. Komt altijd goed.

Hou bij Dollar wel rekening met de tolgeld regeling. Deze valt niet voordelig uit. Wil je over de tolwegen naar Miami, dan zou ik met een auto van Dollar voor de Mini TRansponder kiezen.

JKG
14-06-11, 21:02
Wat bedoel je met eigen keuze, dat je zelf een auto mag uitkiezen?
Kan bij Dollar toch ook? Tenminste, laatste keer Dollar wel.

eAutohuur is best OK, maar als je met ze in zee gaat, doe geen aanbetaling maar betaal meteen het volledige bedrag. Zie je namelijk ergens anders een betere deal en je wilt van eAutohuur af, dan krijg je je aanbetaling niet terug. Hebben ze heel slinks in de voorwaarden staan, maar op de voorpagina staat 'kostenloos annuleren'. Vanwege dat het bedrijf is Engeland zit, heb je weer andere juridische regels, dus leuk als je dat wilt aanvechten. Komende keer ga ik ook met eautohuur, al weet ik niet of er hierna nog een vervolg komt.

pzomerdijk
14-06-11, 23:39
Wat bedoel je met eigen keuze, dat je zelf een auto mag uitkiezen?
Kan bij Dollar toch ook? Tenminste, laatste keer Dollar wel.

Het verschil met Alamo is dat je bij Dollar een auto krijgt toegewezen? Dat is ook het geval op vliegveld Sanford. Op de site van Dollar staat volgens mij wel een lijst waar je wel en niet kunt kiezen.
Verder zijn de mogelijkheden v.w.b. tolpas e.d. lastiger en duurder bij Dollar maar daar ga ik zo'n ministicker voor gebruiken.

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13112

Bedankt voor de tip v.w.b. aanbetaling!

pzomerdijk
18-06-11, 19:23
Vandaag gehuurd via eautohuur.nl van 22 juli t/m 19 augustus (28 dagen)

Ondergebracht bij: Dollar
Ophaallocatie: Sanford Airport
Type auto: Jeep Liberty of gelijkwaardig (midsize SUV, IFAR)
Premium Verzekeringspakket (incl. SLI)
Inclusief extra bestuurder boven 25 jaar
Volle tank benzine
Prijs 746 euro

Voor 28 dagen en midsize SUV de goedkoopste die ik op dit moment kon vinden (tenminste zonder promocode).
Afhandeling binnen 5 minuten bevestiging en voucher via mail. Gratis annuleren tot 2 dagen voor vertrek. Upgrade en wijziging te allen tijde mogelijk. Betaling alleen mogelijk via CC.
Afgelopen jaren altijd gehuurd (tot tevredenheid overigens) bij Alamo (via USAreisen.de en AmericanEstates). We zijn benieuwd.....

JKG
19-06-11, 11:05
Wel het volledige bedrag meteen betaald?

pzomerdijk
19-06-11, 12:27
Wel het volledige bedrag meteen betaald?

Ja, advies uiteraard opgevolgd maar het is ook nog maar een week of 5. Staat inderdaad in de voorwaarden. Bedankt voor de tip!

baluga
19-06-11, 21:58
Ondergebracht bij: Dollar
Ophaallocatie: Orlando International Airport
Type auto: Jeep Liberty of gelijkwaardig (midsize SUV, IFAR)
Premium Verzekeringspakket (incl. SLI)
Inclusief extra bestuurder boven 25 jaar
Volle tank benzine
Prijs €514
van 12-7 t/m 30-7

nikie1968
20-06-11, 11:23
had ook aanbetaald voor reservering in november....toen ik via de mail van hunzelf een goedkopere aanbieding kreeg...heb meteen mailtje gestuurd en toen kon de prijs niet aangepast worden zeiden ze wel kon ik 10 euro korting krijgen....ben daar niet mee akoord gegaan en toen heb ik heel de reservering geannuleerd en de nieuwe gereserveerd......geen probleem scheelde me toch 75 euro.....

pzomerdijk
20-06-11, 11:45
Oh, je had aanbetaald....? Nou van JKG had ik juist begrepen (en uit de voorwaarden overigens ook) dat je dan je ,,reserverings-bedrag'' kwijt bent bij annulering. Maar goed.... op zich dan toch goed afgehandeld.

nikie1968
20-06-11, 12:41
nee heb aanbetalingsbedrag teruggestort gekregen op creditkaart en nieuwe reservering gemaakt....

Nan
31-08-11, 16:19
Wij hadden ook een auto via eautohuur gedaan en doen dat de volgende keer weer. Prijs was echt erg laag en kwaliteit prima!

We kwamen bij Dollar terecht, geen wachtrijen niets, waar we nog eens konden kiezen uit de charger die we geboekt hadden en twee andere auto's. Uiteindelijk zijn we vertrokken met een bijna full options Ford Taurus. 8 dagen rondgereden, getankt voor normaal geld en de auto zonder enig minpunt, behalve het einde van de reis, weer ingeleverd.

Fijne van eautohuur vind ik ook dat vragen gewoon binnen x uur beantwoord worden. Zo hoort dat!

Op naar de volgende keer.

nikie1968
04-09-11, 17:55
zowieso bij e-autohuur regelmatig naar de prijs kijken als de prijs lager is, dan je hebt betaald ff een mailtje sturen dat je de prijs aangepast wilt hebben na de lagere prijs.....heb ik vorig jaar diverse keren gedaan en uiteindelijk scheelde het me 75 euro.....

moniquekruiningen
16-03-13, 21:40
via eautohuur vanavond mijn huurprijs bij Dollar nog wat kunnen verlagen... 18 dagen midsize SUV in juli van 456 euro naar 405.48 euro verlaagd....
Het blijft de moeite om te checken zo nu en dan!