PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Harold: december 2011



Harold
03-10-11, 12:21
zo, na lang wikken en wegen hebben we geboekt voor de periode van 9 - 26 december.
normaal reizen we altijd met mijn schoonouders en schoonzus, dit jaar is het alleen ons gezin, 2 ouders en 2 meiden van 7 en 4.

de bedoeling was eerst om gewoon tijdens de kerstvakantie te gaan, maar omdat we het idee vrij laat kregen om weer eens naar Florida te gaan, waren de vliegtickets niet echt meer heel goedkoop.. Toen maar besloten om ook dit jaar over te slaan, maar daar was vorige week maandag ineens een advertentie van Arkefly in de Telegraaf..

dus begon het toch weer te kriebelen, we hebben online gecheckt wat de mogelijkheden waren, we zijn ook op het reisburo zelf geweest en uiteindelijk afgelopen vrijdag geboekt.

met Arke:
AMS - MIA (met een tussenstop in SFB)
MIA - AMS rechstreeks
we hebben op advies van het reisburo comfortclass genomen voor heen en terug.
totaal prijs 1675 en een beetje.

Waar we normaal zelf accomodatie boeken, vroegen we naar de mogelijkheden via Arke en voor ons gevoel hebben we een leuke deal kunnen scoren voor een verblijf in the Peabody.

het reisschema:

09-12 AMS-MIA, aankomst laat in de avond, dus dan direct door naar hotel
10-12 nog niks gepland, maar mijn vrouw wil shoppen..

11-12 8 daagse cruise. deze is nog niet geboekt, want we zijn er nog niet uit of we met de Freedom of the seas of met de Celebrity Solstice gaan. beiden doen de westelijke Caribbean aan, met als verschil dat de Freedom Falmouth, Jamaica en Labadee, Haiti aandoet en de Solstice Roatan en Costa Maya. (daarnaast beide Grand Cayman en Cozumel)

18-12 terug van de cruise, door richting Orlando waar we 4 nachten verblijven in the Peabody
19-12
20-12
21-12
22-12 we hebben nog geen indeling voor de dagen in Orlando, zeer waarschijnlijk een pretpark, de kids willen natúúrlijk weer naar MagicKingdom, daarnaast de gebruikelijke shoppings, Prime, Premium, LBV outlet etc.. voor mij persoonlijk zeker alle nike stores.

22-12 Miami nog geen accomodatie
23-12 Miami
24-12 Miami
25-12 Miami, ook de dagen in Miami nog niks gepland, dat wordt ook op de bonnefooi. Kerst vieren we waarschijnlijk met familie.
26-12 hebben we nog de hele dag omdat we pas rond de klok van 21.00u vliegen.

nou dat is het een beetje.

als er nog vragen/opmerkingen/kritiek zijn/is.. schroom niet..

heeft er iemand ervaring met bovengenoemde schepen/bestemmingen?
The Peabody, schijnt wel geliefd te zijn, maar het topic daarover is al een paar jaar oud zag ik.
iemand tips voor accomodatie in Miami (2 volw en 2 kids)?

fransje
03-10-11, 13:27
Harold,
gewoon belangstelling: hoe heb je dat met de school van je dochters kunnen regelen?

Harold
03-10-11, 13:58
euhm, dat is nog niet geregeld.. maar ik verwacht geen probleem.

op school hebben ze een school inspectie/ leerplichtambtenaar formulier die je kunt opvragen.
deze vul je in en daarbij voeg je bewijs dat je als ouders NIET tijdens de reguliere vakanties weg kunt ivm je baan.

ik had er nog nooit van gehoord, tot dat we vorig jaar rond de zelfde periode ongeveer ook weg wilden en we dat toen op school hebben gevraagd. de directeur kwam toen met dit formulier.

marijke8
03-10-11, 21:45
Ik zou voor de Freedom of the Seas gaan. In 2009 de westelijke route gedaan.
In 1 woord geweldig. Mijn zoon was 14 jaar maar heeft zich geen moment verveeld en de service aan boord is top. Heb je nog meer vragen stel ze gerust.

Harold
04-10-11, 10:30
Dank je Marieke voor je advies, ik zie het net te laat: we hebben zojuist gekozen voor de Solstice, op andere fora wordt op basis van itinerary de solstice geadviseerd.. ( we houden meer van het strand)

Gezien de faciliteiten van de beide schepen zou de Freedom idd beter zijn voor de kids ( waterpark aan boord?!) maar tocg gekozen voor celebrity mede vanwege zeer leuke cruise vorige keer.


Daarnaast hebben we voor ons verblijf in Miami geboekt: best western premier airport hotel and suites, de dames willen liever aan het strand, maar daar zijn de hotels echt veel te duur! de recensies van dit best western zijn goed, heel nieuw hotel dus ik ben benieuwd.

Nu alleen nog een hotel voor de 1e 2 nachten. Ik ben er nog niet uit, maar waarschijnlijk het Ocean manor beach resort in ft lauderdale.

Hier hebben we 2 jr geleden ook 2 nachten geslapen voor de cruise. Niet supergoed, maar ook niet super slecht. Wel direct aan het strand ( dan hebben de vrouwen toch hun zin)

@Fransje:
Tot 10 schooldagen mag de directeur zelf toestemming geven, zonder dit met de leerplichtambtenaar te bespreken. Ik ken toevallig een leerplichtambtenaar en die zegt als je kind(eren) bijna niet ziek zijn, geen gekke dingen, dan doet de school niet moeilijk

Harold
25-11-11, 00:03
Onze reis is flink gewijzigd, even kort het nieuwe schema;

9 dec. Vertrek AMS - MIA (arkefly, wish me luck)
9 dec. Aankomst in de avond Hyatt FLL
10 dec. Sawgrass mills mall
11dec. - 18 dec. Cruise westelijke carribbean met Celebrity
18dec. - 25 dec. Orlando Peabody
Specifieke planning Orlando nnb, maar wel de gebruikelijke malls, disney/seaworld voor de meiden.
25dec. - 30 dec Miami Hyatt
Ook hier nog geen specifieke planning, kerst met familie woonachtig in Miami.
30 dec. Terugreis MIA-AMS