PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: RentalCars.com



Bakke
21-09-11, 09:37
Hoi

Begin oktober reis ik af naar Florida en ik wil nog een wagen huren. Ik keek al op sites zoals usareizen.de, maar aangezien de dollar redelijk laag staat, leek het mij misschien beter om via een Amerikaans bedrijf te boeken. Heeft iemand al ervaring met RentalCars.com of een andere Amerikaanse autoverhuursite?

Alvast bedankt!

Njit
21-09-11, 09:59
Altijd moeilijk te vergelijken. Bij een Amerikaanse site zitten de verzekeringen er meestal niet bij. Die moet je dan ter plaatse nog afsluiten. Of denk je dat we hier zouden boeken als het echt zoveel zou schelen?

Bakke
21-09-11, 10:20
Goed punt. Het is de eerste keer dat ik een wagen boek, dus ik ben het allemaal nog wat aan het uitzoeken.

knaapje
21-09-11, 11:50
Zeker de eerste keer zou ik geen risico nemen en de auto via een Europese site huren dan ben je zeker van goede verzekeringen als je tenminste goed uitkijkt welk tarief je boekt.

Knaapje

Bakke
21-09-11, 15:56
Zal ik doen, bedankt!

sunnyrojo
25-01-13, 16:22
heeft iemand (slechte) ervaringen met rentalcars.com?wij hebben hem gewoon hier in Nederland op de site geboekt.?

ReizenDoorAmerika
03-02-13, 11:52
heeft iemand (slechte) ervaringen met rentalcars.com?wij hebben hem gewoon hier in Nederland op de site geboekt.?

Niet zozeer slechte ervaring met rentalcars.com, maar bij welke verhuurmaatschappij hebben jullie de auto nu gehuurd?
Rentalcars.com is onderdeel van de (Priceline.com) Traveljigsaw Groep, eAutohuur valt hier ook onder.

Het vervelende van deze sites vind ik dat je voor die tijd niet weet bij welke verhuurmaatschappij je uitkomt.

Onze ervaringen met auto's huren in Amerika heb ik hier (http://www.reizen-door-amerika.nl/auto-huren) uitgebreid beschreven.

rogzwanenburg
03-02-13, 16:12
vorig jaar bij via hun bij Dollar een auto gehuurd.
Prima verlopen geen onverwachtse extra's bij hoeven te betalen!

sunnyrojo
04-02-13, 13:44
pff gelukkig een positieve reactie over Dollar, want wij hebben hem via rentalcars.com en moeten hem ophalen bij Dollar.
wij zijn inderdaad ook wel gewaarschuwd voor als ze de gewenste auto niet hebben om dan zeker niet bij te betalen
bedankt voor de reacties

moniquekruiningen
04-02-13, 14:39
Wij hebben vorig jaar ook via via bij Dollar gehuurd, geen problemen gehad!

De Midsize SUV die ik huurde was in Sanford aanwezig, nagelnieuw en tiptop in orde , de baliemedewerkster moest zelf ook wel lachen toen ze ons een upgrade probeerde aan te smeren en zich realiseerde dat moeder en dochter toch echt genoeg hebben aan een Midsize.... Ik vermoed dat de service-ervaring erg afhankelijk is van het personeel wat je helpt... Echt slechte verhuur bedrijven laten uiteindelijk vanzelf het leven door terugloop in klandizie.....

sunnyrojo
21-02-13, 22:22
ik zie dat je net ook iets eerder vertrekt als wij, wij moeten nog 4 weken en 14 dagen! Heb je nu ook weer bij Dollar gehuurd/

ivanunen
18-05-13, 15:43
wij willen ook huren via Rentalcars.com en na een telefoontje wist de medewerker mij te vertellen op voorhand welke maatschappij het zou worden voor een bepaalde auto. We komen uit op Dollar maar hebben nog nooit via hen een auto gehuurd. Heb Dollar in Nederland gebeld met de vraag waarom er zoveel verschil zit in de prijs via Rentalcars en hun eigen website. Volgens hem zit het verschil in de service, als je via een tussenperoon boekt is de service slecht volgens zijn zeggen. Hoe zijn jullie ervaringen met Rentalcars.com? het verschil is groot. een SUV Jeep voor €707,- met navigatie etc of €776,- voor een midsize carolla oid wel ook met Navigatie via Hertz.. ik twijfel enorm.

Njit
18-05-13, 19:22
Wat een onzin zeg. Uiteindelijk krijg je overal een Voucher waarmee je naar de balie van Alamo/Dollar/... loopt. En het maakt echt niet uit of je die via USAReisen.de, Alamo.co.uk, rentalcars.com etc etc krijgt.

rogzwanenburg
19-05-13, 00:41
Wij hebben afgelopen zomer ook via rentalcars.com een auto gehuurd, ook wij moesten naar de balie van Dollar!
Wij zijn daar keurig geholpen en de bestelde auto mee gekregen zonder allerlei verkoopnonsens!

knaapje
19-05-13, 11:21
Ik heb 2 keer via een tussenpersoon (Expedia) een auto van Dollar gehuurd. Heb nu de 3e keer weer gedaan. Beste prijs voor een compact/midsize. Een keer wat problemen met betaling gehad, maar werd redelijk snel opgelost door Dollar. Had ook bij een andere verhuurder kunnen gebeuren.

bertvlug
19-05-13, 13:08
Over minder dan 2 weken zitten wij in onze gehuurde auto van "RentalCars.com", ik zal jullie later laten weten hoe alles verlopen is.

Toen ik in februari wist dat we in juni weer naar Florida op vakantie zouden gaan ben ik op zoek gegaan naar autoverhuur bedrijven. Normaal gesproken huur ik óf van Alamo óf van Dollar, maar via Google kwam ook ik dus uit bij "RentalCars.com". Het prijsverschil was (en is) aanzienlijk vergeleken met andere aanbieders. Ik heb de telefoon gepakt en contact met ze opgenomen hoe dat nu komt. Ik kreeg de uitleg dat dit (Engelse) bedrijf op voorhand al véél contracten voor autohuur afsluit met de verhuurbedrijven, daardoor kunnen zij hele scherpe prijzen aanbieden. Vergeet daarnaast niet dat er heel veel Engelsen ieder jaar naar Orlando gaan.
Zoals gezegd was het prijsverschil aanzienlijk en heb ik nu voor het eerst via deze aanbieder een auto gehuurd, kom uiteindelijk toch ook weer bij Dollar uit, dus ook dat zit wel goed.

Ik zal over een aantal weken jullie allemaal laten weten wat onze ervaringen zijn geweest met huren via "RentalCars.com"

knaapje
19-05-13, 17:13
Ik heb ook even gekeken hoe het voor mij zou uitpakken. Scheelt op 10 dagen huur in oktober eigenlijk niets met Expedia prijzen.
Het zal wel per periode verschillen, altijd blijven vergelijken!!!.

Wat mij wel opvalt is, dat hoewel oktober nu niet bepaalt een drukke periode is, ik gelijk allerlei waarschuwingen krijg, dat de prijzen omhoog gaan wegens drukte, dat auto's bijna op zijn, dat ik van alles gratis krijg. Een beetje schreeuwerig.

Het is druk in Orlando International Luchthaven op uw gekozen datums, prijzen zullen zeer waarschijnlijk omhoog gaan. Tip: Wacht niet tot het te laat is! Reserveer nu zo dat u niet de prijs van vandaag misloopt

sunnyrojo
21-05-13, 08:37
Alvast fijne vakantie Bert. En de service die wij hier al hadden van rentalcars.com was goed, dus wij hebben alle vertrouwen in rentalcars. wij zijn overgestapt van Dollar naar Alamo ( was iets duurder ,dit alleen vanwege de tol (zie andere Topics) dus een ander verhaal Maar dat was hier zo geregeld.

Stinsa
28-05-13, 14:39
Ik heb jullie forum vorig jaar niet gevonden toen ik op zoek was naar recensies over rentalcars.com, uiteindelijk heb ik iemand gevonden op tripadvisor en op basis van zijn informatie het aangedurfd om er te reserveren... tja ik had er ook zulke slechte dingen van gelezen dat ik niet wist wat te verwachten. Ook wij kregen Dollar (nooit eerder gehuurd maar de laatste keren met Alamo en Hertz zulke slechte ervaringen dat we het niet erg vonden dat het wat anders was) en het was super. Splinternieuwe Jeep Grand Cherokee waar alles prima inpastte (met een baby neem je me toch een hoop spullen mee :O ) en hij reed super, dus dit jaar twijfelen we niet we reserveren er weer en hopen op net zulke goede service als vorig jaar!

Njit
28-05-13, 17:32
Op de service aan de balie heeft de carbroker in het algemeen geen invloed. Maakt dus weinig uit waar je huurt, als je iemand treft die zijn weeksalaris wat wil opschroeven dan heb je toch pech..

betsydijkstra
27-06-13, 12:31
Over minder dan 2 weken zitten wij in onze gehuurde auto van "RentalCars.com", ik zal jullie later laten weten hoe alles verlopen isBeste Bert
Zijn jullie al terug en hoe waren de ervaringen met Rental Cars? Ben erg benieuwd, mijn ervaring met hen in Spanje was nl héél slecht...hoor graag, moet nog auto boeken voor vertrek 12/8!

sunnyrojo
28-06-13, 08:42
ben ook benieuwd! wij gaan binnenkort en hebben ook de Auto via rentalcars in Miami?

bertvlug
29-06-13, 00:54
Hoi Allemaal, weer terug van 3 heerlijke weken in Florida.

Het huren van een auto via rentalcars was prima, enige "minpuntje" was dat de medewerker achter de balie van "Dollar" aangaf dat ik niet verzekerd was voor schade aan de auto veroorzaakt door derden. Op dat moment moet je natuurlijk een beslissing nemen en heb ik ervoor gekozen om de extra kosten ($140.00) te betalen om géén risico te nemen. Ik was ervanuit gegaan dat ik voor alle verzekeringen betaald had via rentalcars. Ik heb inmiddels een mail naar ze gestuurd en gevraagd om uitleg.

Al met al zijn mijn ervaring dus niet negatief, ik weet nu dat ik de volgende keer de uitdrukkelijke bevestiging wil van rentalcars dat ik ALLE verzekeringen heb die ik wil.

Wat mij betreft, huren via rentalcars is géén probleem, maar ben heel duidelijk over wat je wil, dubbelcheck en vraag om een bevestiging in het Engels zodat je dat bij de verhuurder kan overleggen.

De auto die we mee kregen een minivan (een Dodge Caravan) was perfect en verder géén vervelende dingen meegemaakt.

En nu maar weer gaan plannen voor de volgende vakantie :cool:

Njit
29-06-13, 10:25
Wat stond er op de mail die je van Rentalcars hebt gekregen? Stond daar geen SLI/CDW op?

Njit
29-06-13, 10:29
Wel een vreselijk overdreven site naar mijn mening...erg schreeuwerig..


Nog maar 2 dagen, 3 uren, 1 minuut en 22 seconden tot dat uw reis begintHuurprijzen gaan omhoog en de beschikbaarheid is beperkter hoe dichterbij deze is, reserveer vandaag om teleurstelling te voorkomen

knaapje
29-06-13, 12:45
Roerend mee eens.
Ik kreeg bij een (schijn)boeking voor oktober a.s. deze mededeling:

.......Het is druk in Orlando International Luchthaven op uw gekozen datums, prijzen zullen zeer waarschijnlijk omhoog gaan. Tip: Wacht niet tot het te laat is! Reserveer nu zo dat u niet de prijs van vandaag misloopt ...................

Lijkt mij voor oktober toch wat overdreven.

betsydijkstra
30-06-13, 01:00
Dat bedoel ik....dus toch extra bij betalen..... Dat had ik ook in Spanje! En ook nog verplicht volle tank betalen en vol afleveren. Dan ben je (volgens mij) goedkoper af om via de Britse alamo te huren.

Het huren van een auto via rentalcars was prima, enige "minpuntje" was dat de medewerker achter de balie van "Dollar" aangaf dat ik niet verzekerd was voor schade aan de auto veroorzaakt door derden. Op dat moment moet je natuurlijk een beslissing nemen en heb ik ervoor gekozen om de extra kosten ($140.00) te betalen om géén risico te nemen. Ik was ervanuit gegaan dat ik voor alle verzekeringen betaald had via rentalcars. Ik heb inmiddels een mail naar ze gestuurd en :cool:[/QUOTE]

Teleton
30-06-13, 09:54
Dat bedoel ik....dus toch extra bij betalen..... Dat had ik ook in Spanje! Je kunt het huursysteem in Europa niet vergelijken met dat in de USA. Dit forum gaat over Florida dus zal ik de Europese huurvoorwaarden laten voor wat ze zijn. De voorwaarden voor huur in Europa zijn echter duidelijk terug te vinden.

Zowel bertvlug als bestydijkstra hadden de discussie kunnen voorkomen wanneer ze van te voren de voorwaarden en het contract goed hadden bestudeerd. Zowel in Europa als in de USA kunnen baliemedewerkers je voorstellen doen die je alleen kunt beoordelen als je begrijpt wat er speelt als je een auto huurt. Deze baliemedewerkers zijn overigens in dienst van de verhuurmaatschappij en hebben niets te maken met rentalcars.com of de broker via wie je de reservering hebt gemaakt.

Doe je die moeite tijdens je voorbereidingen niet, dan sta je daar aan de balie en dan 'doe je maar wat'. Hier op het forum is er voldoende gewaarschuwd voor de praktijken van sommige baliemedewerkers. En voor de twijfelaars kunnen we het niet gemakkelijker maken: kies vooraf je pakket en weiger ter plekke alle voorstellen. Controleer vooral het huurcontract dat je ter plekke tekent. Teken je toch voor accoord, dan heb je achteraf geen poot om op te staan.

Tot slot over de broker rentalcars.com: Zij blinken niet uit in helderheid als het over de voorwaarden gaat. Wanneer je als huurder niet precies begrijpt welke overeenkomst je met hen aangaat, kies dan voor een partij die wel duidelijk is in z'n voorwaarden. Een goed voorbeeld is usareisen.de maar er zijn er meer. Zij vermelden bijvoorbeeld de voorwaarden die alleen voor verhuur in de USA gelden, terwijl je bij brokers als rentalcars.com zelf mag uitzoeken welke voorwaarden nu precies voor Europa en welke voor de USA gelden.

En voor wie echt last met het lezen van de kleine lettertjes heeft, is er altijd nog dit forum waar je vooraf informatie kunt inwinnen over het contract dat je gaat afsluiten. Discussies zoals deze keren jaarlijks terug en voor de betrokkenen is het altijd te laat......hoe sneu ook.

oma van tijn
01-07-13, 04:24
ook wij hebben de afgelopen periode een auto gehuurd via Rentalcars.com. Bij het ophalen van de auto kwam de baliemedewerker met het verhaal dat ik niet verzekert zou zijn. Ik moest daarvoor ook extra betalen. Nu stond er op mijn voucher dit: Your Rental Includes * Unlimited Kilometres for ALL car groups
* Insurance ( - Collision Damage Waiver - Theft Protection - 3rd Party Liability - Supplementary Liability Insurance - Uninsured Motorist Protection )
* Local Taxes
* Airport Surcharge
* Premium location fee
* Homeland Security Fee
Dus volgens mij gewoon verzekerd heb dan ook gezegd ik ga dit niet doen, de man werd gewoon pissig maar ja dan kennen ze mij nog niet ;-). De eerste auto was een Jeep Liberty, die hebben wij na 1 week terug gebracht... het ding gebruikte zoveel benzine niet normaal meer de tweede auto was een dodge caravan, prima auto. Wel gaf de auto aan, change oil heb hier over gebeld "geen probleem gewoon doorrijden";-).

Wat mij wel opviel is het verschil tussen verhuurmaatschappijen en de sunpass, wij moesten 25 dollar per week betalen onze dochter 45 dollar per week!

sunnyrojo
02-07-13, 13:25
Onbeperkt aantal kilometers , Verzekering ( - Schadeverzekering - Diefstalverzekering - Aansprakelijkheid aan derden - Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) - Onverzekerde motoristen verzekering (UMP) ) , Lokale belastingen , Luchthaven toeslag , Premium locatie toeslag , Binnenlandse veiligheids toeslag
Dit staat er bij ons in bij Rentalcars, ik kann eigenlijk niks bedenken waar ik dan niet voor verzekerd ben of zie ik dat verkeerd? want 140 Dollar nog extra te betalen??

Njit
02-07-13, 13:51
Kun je met de bevestiging van RentalCars.com niet inloggen bij Alamo/National/Dollar zelf? Want dan kun je gewoon een bevestiging in het engels afdrukken.
Scheelt een hoop discussie.

PENPE
02-07-13, 14:49
Wel een vreselijk overdreven site naar mijn mening...erg schreeuwerig.. Inderdaad, en het gaat af en toe helemaal nergens over :

http://img268.imageshack.us/img268/639/dtw.png

Njit
02-07-13, 15:06
http://i.imgur.com/GlroRYB.png

Teleton
02-07-13, 15:41
Onbeperkt aantal kilometers , Verzekering ( - Schadeverzekering - Diefstalverzekering - Aansprakelijkheid aan derden - Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) - Onverzekerde motoristen verzekering (UMP) ) , Lokale belastingen , Luchthaven toeslag , Premium locatie toeslag , Binnenlandse veiligheids toeslag
Dit staat er bij ons in bij Rentalcars, ik kann eigenlijk niks bedenken waar ik dan niet voor verzekerd ben of zie ik dat verkeerd? want 140 Dollar nog extra te betalen??

Hoe kom je overigens bij 140 dollar bij betalen?

Waar staat de tekst die je plaatst precies in? Op de site? Op je offerte? Op je bevestiging? Oma van Tijn geeft precies aan welke voorwaarden op haar voucher stonden. Dat is wat telt. Je vermeldt m.i. slechts een deel van de voorwaarden die je van de site hebt gehaald en vergeet wat er verder nog een heleboel kleine lettertjes staan, waaronder bijvoorbeeld:
Wanneer u een auto via rentalcars.com huurt, zal uw huur overeenkomst normaal een schadeverzekering en diefstalverzekering omvatten. De schadeverzekering wuift uw aansprakelijkheid weg voor het betalen van enige schade die aan de auto tijdens de periode van uw huur wordt veroorzaakt. Diefstalverzekering verstrekt dekking voor de diefstal of schade als gevolg van poging tot diefstal van de auto, de onderdelen en toebehoren tot hun volledige waarde en enig verlies die onze partner van de autohuur kan oplopen.

Wie kan hier chocola van maken?
Allebei zijn onderworpen aan bepaalde uitzonderingen echter. Uw aansprakelijkheid wordt opgeschort behoudens u een last betaalt, dat naar een 'eigen risico' wordt gerefereerd die uw aansprakelijkheid tot de kosten van het eigen risico beperkt. In sommige gevallen, zal een eigen eigen risico niet van toepassing zijn en u zult ten tijde van reservering hier over geinformeerd worden.
Uw huur is inclusief schadeverzekering en diefstalverzekering met geen eigen risico. De waarborgsom wordt meestal vastgelegd op uw credit card, maar op bepaalde locaties accepteren autoverhuurbedrijven contant geld. Neemt u contact op met ons team als u de waarborgsom met contant geld wilt garanderen, want dit moet voor aanvang van de huur bevestigd worden. Als de auto gedurende de huur schade oploopt, dan kunt u belast worden tot het maximale bedrag van het eigen risico. In het geval dat de huurder roekeloos of nalatig heeft gereden of onder de invloed verkeerde van drugs of alcohol dan kunt u aansprakelijk gesteld worden voor de volledige kosten. Houdt u er rekening mee dat net als met de meeste verzekeringen er uitzonderingen gelden. Deze zijn meestal de voorruit, ruiten, banden, de onderkant of het interieur van de auto, sleepkosten & het vervangen van de autosleutels. Leest u de voorwaarden goed door voor uitsluitingen wanneer u de auto huurt. Indien u verdere vragen heeft neemt u dan contact op met ons.

Er zijn brokers die je een uitgeschreven verklaring meegegeven waarin ze een tekst t.b.v. de verhuurder hebben opgesteld waaruit blijkt dat ze je verder geen opties aan hoeven te bieden. deze broker waarschuwt je in de kleine lettertjes en die de leek nog niets zeggen
Houdt u er rekening mee dat u lokaal extra verzekeringen of diensten kunnen worden aangeboden die uw eigen risico verlagen of u verdere dekking geven voor u en uw bezittingen.

En wat moet je met de volgende quote?:
Uw huur is inclusief schadeverzekering en diefstalverzekering met geen eigen risico. Zoiets als met zonder jas....?

Wat dacht je van deze onzin:
U bespaart bij ons omdat u pas na bevestiging ziet bij welke verhuurder u geboekt hebt
Prijsvoorbeeld; 1 week in juli, MCO, Economy Fully incusive, dus zonder tank benzine en meerdere chauffeurs. Bij www.alamo.nl (http://www.alamo.nl/) betaal je € 135 en bij www.rentalcars.com (http://www.rentalcars.com/) € 145. Je bespaart in dit voorbeeld dus niet, en het wordt nog erger wanneer www.rentalcars.com (http://www.rentalcars.com/) de autohuur bij Dollar onderbrengt, want dan betaal je voor de electronische tolbetaling meer dan wanneer ze dit bij Alamo zouden doen.

Deze broker lijkt te beroerd om de site in begrijpelijk Nederlands te vertalen. Zelden zulke krikkemikkig geformuleerde informatie gezien. Bedrijven bij wie de informatie over het product dat ze leveren zo schimmig zijn, zou ik lekker links laten liggen.

Tot slot nog even over de prijzen in zijn algemeenheid; deze broker is niet de goedkoopste al suggereren ze dit wel te zijn. Er is namelijk geen goedkoopste aanbieder. De prijzen verschillen per aanbieder, per periode, per type auto en dan zijn er ook nog eens prijsverschillen per pakket. Het is dus zaak om zelf goed de prijzen te vergelijken. In sommige gevallen ben je bijvoorbeeld als je 'gewoon' direct bij Alamo.nl huurt, voordeliger uit bent dan bij deze broker. En zelfs als deze broker wel voordelig is, wanneer je op voorhand al niet weet wat je nu precies koopt, hoe wil je je dan, als er werkelijk iets aan de hand is, op hun voorwaarden beroepen. Voor een paar tientjes ga je je vakantie toch niet laten verpesten?

sunnyrojo
04-07-13, 09:30
Ik had de bijbetaling vernoemd van Bert Vlug,(omdat dit niet in het pakket zat volgens de baliemedewerker), dit wil ik voorkomen .
Wij zijn lid bij Alamo en hebben zo'n save time voucher uitgedraaid waar inderdaad alles op staat in het engels
Wij wisten inderdaad pas na het boeken dat we in eerste instantie bij Dollar zaten die nog lager in prijs lag, dit hebben veranderd naar Alamo die wat duurder is maar Alamo heeft het beter geregeld met de tol, waar je dan weer geen omkijken naar hebt.

bertvlug
05-07-13, 17:25
Inmiddels een duidelijke reactie van RentalCars.com gehad, ik was dus wel degelijk verzekerd voor schade door derden, heb me dus (helaas) een verzekering laten aanpraten die ik uiteindelijk niet nodig had :mad::mad:.
Nu huur ik al meer dan 20 jaar auto's van verschillende verhuurders en uiteindelijk en trap ik er toch in door me een verzekeing te laten "aansmeren". Maar zoals ik al eerder aangaf was het mij niet geheel duidelijk waarvoor ik nu precies verzekerd was en de baliemedewerker was héél overtuigend dat ik niet voor "schade door derden" verzekerd was.
Neemt niet weg dat we weer een HELE LEUKE vakantie gehad hebben, en een leer voor de volgende keer als ik eventueel weer via RentalCars.com huur, van te voren goed informeren wát wel en wát niet verzekerd is.

Overall ben ik overigens wel tevreden over RentalCars.com zelf, ook nu weer kreeg ik een snelle reactie op mijn vraag. Ik zou er dus ook geen moeite mee hebben om een volgende keer weer via deze internet aanbieder te reserveren.

corrus
08-07-13, 12:48
Inmiddels een duidelijke reactie van RentalCars.com gehad, ik was dus wel degelijk verzekerd voor schade door derden, heb me dus (helaas) een verzekering laten aanpraten die ik uiteindelijk niet nodig had :mad::mad:.
Nu huur ik al meer dan 20 jaar auto's van verschillende verhuurders en uiteindelijk en trap ik er toch in door me een verzekering te laten "aansmeren". M
Dat "aansmeren"... daar heeft RentalCars.com part nog deel aan...

Njit
08-07-13, 12:54
Het is wel zo dat sommige verhuurders een duidelijkere Voucher afgeven dan anderen. En dat scheelt dan weer in de lastige vragen..

Zuiril
11-07-13, 12:11
Ik heb ook een auto via rentalcars.com. Voucher laat niets te wensen over...( alle verzekeringen zitten erin) enige wat met de verhuurder (Thrifty) nog besproken dient te worden is het tankgebeuren en hoe het met de tol geregeld is. Maar dat zal wel niet lastig zijn...

Njit
11-07-13, 12:25
Hoor je niet vaak dat Forumleden bij Thrifty hun auto huren. Maar ze zitten in het Rental Car Center dus gemakkelijk genoeg om de auto op te halen: http://www.miami-airport.com/car_rental.asp . Voor de Toll hebben ze Pass24: https://www.thrifty.com/TravelCenter/TravelTools/Pass24.aspx

knaapje
11-07-13, 17:02
2 jaar geleden had ik via Dollar een auto gehuurd en afgehaald op MCO. Ik kreeg een Thrifty auto mee. Te zien op de papieren en aan de sleutels.
Uiteindelijk is Hertz, Thrifty en Dollar ook van 1 eigenaar.

Misschien zal het in de toekomst uit kosten oogpunt wel meer gaan voorkomen, dat je een auto van een ander meekrijgt.
Hertz als premium brand en Dollar en Thrifty als goedkopere. Mooie kans om de auto's door te schuiven en zo langer op de weg te houden.

Zuiril
12-07-13, 00:35
Hoor je niet vaak dat Forumleden bij Thrifty hun auto huren. Maar ze zitten in het Rental Car Center dus gemakkelijk genoeg om de auto op te halen: http://www.miami-airport.com/car_rental.asp . Voor de Toll hebben ze Pass24: https://www.thrifty.com/TravelCenter/TravelTools/Pass24.aspx


Bedankt voor deze info. Ik wist al dat de auto op Miami Airport gehaald kon worden.....Pass 24 is prima....

pzomerdijk
16-07-13, 20:46
Heb de afgelopen 2 jaar gehuurd bij rentelcars. Vooraf contact gezocht en prijsopgave gevraagd. Deze is bij ons nu twee keer voordeliger uitgevallen dan was opgegeven op de website. Als je vraagt bij welk autoverhuurbedrijf je huurt, dan vertelt rentelcars dat meteen. In de mail stond een link om te betalen en binnen een uur de voucher met voorwaarden in NL en ENG. Niets mis mee. 2x bij Dollar op Sanford auto opgehaald en beide keren de midsize SUV gekregen (Ford Escape en Jeep) met weinig mijlen. Heb in het verleden ook in Orlando gehuurd bij Alamo maar bij beide nooit opdringerige baliemedewerkers gehad die upgrade wilde aansmeren. Maar goed, het zal wel gebeuren. V.w.b. rentelcars.... goede ervaring en voor ons toen t.o.v. andere aanbieders het voordeligste.

sunnyrojo
01-08-13, 22:54
ik ben inmiddels terug .Heb via rentalcars de auto gehuurd. Omdat ik toch wel wat leeswerk heb verricht op het Florida forum zijn we er zonder kleerscheuren afgekomen dit zeker niet dankzij Alamo, zeer zeker niet. Ik wist dat ik voor veel verzekerd was en heb mij dan ook als Alamo lid op site van Alamo save time aangemeld zodat de voorwaarden daardoor ook netjes door Alamo in het engels stonden geformuleerd, kijk echt uit bij die gasten!!!! Rental cars is ok, de medewerkers van Alamo 's nachts om 11 uur weten dat je moe bent, dankzij de forumleden heb ik mijn poot stijf gehouden en niks extra's betaald. Misschien is dit een gedeelte voor Alamo maar ik zou het het graag vermelden
Wij kwamen 's nachts 11 uur moe aan. Ik had een midsize SUV gehuurd en mr. J van Alamo zei dat er alleen een RAV stond (Ik wist dat deze te klein zou zijnvoor 4 Personen en Bagage en ook dat deze wel onder de midsize valt), maar deze keer zei ik tegen hem dat will ik beneden dan zelf wel gaan bekijken , hij werd al wat meer geirriteerd, toen begon hij dat ik geen road assistance had en hij dit voor 6 Dollar per dag dat wel kon regelen, waarop ik zei alles geregeld en ook nog eens bij Alamo, waarop hij zei heb je niet want je hebt je auto niet bij Alamo gehuurd maar via zon'n rental car, dus je bent niet verzekerd en nu kwam die helemaal los en zei je kinderen achterin zijn ook niet verzekerd dat we daar wel rekening mee moesten houden en of mijn man dan op ongeveer op elke Alinea zijn paraaf wilde zetten zodat we daar mee akkoord gingen(uiteraard ga je daar niet mee akkoord) maar wij hebben de paraafjes gezet en gezegd dat we nu een auto gingen zoeken en contact zouden zoeken met rentalcars. Dat is het enige, wij hebben direct een mail gestuurd naar Rentalcars maar niks gehoord, nu terug in Nederland gaan we hier nog wel wat mee doen want daar 's avonds ben je moe, kwaad en errg alleen.
(Ik wist ook voora bij wie ik de auto huurde(Alamo) en rental cars is op zich voordelig dus daar hebben wij geen spijt van.)

Teleton
02-08-13, 09:38
i
Wij kwamen 's nachts 11 uur moe aan. Ik had een midsize SUV gehuurd en mr. J van Alamo zei dat er alleen een RAV stond (Ik wist dat deze te klein zou zijnvoor 4 Personen en Bagage en ook dat deze wel onder de midsize valt), Blijft de vraag waarom je dan bewust dit type auto huurt als je vooraf weet dat deze te klein is........De RAV voldoet precies aan de specificaties van een midsize SUV. Waar zou je je dan precies over willen beklagen?

Verder begrijp ik het probleem niet zo goed. Baliemedewerkers doen je een aanbod. Waarbij ze niet eens liegen; je bent immers inderdaad niet verzekerd voor verlies van sleutels etc. en in je pakket is een ongevalleninzittenden verzekering niet voorzien. Het is niet verboden de klant daar op te wijzen, sterker nog; je weet wat je ter plekke kunt verwachten. Maar je bent, om wat voor reden dan ook, niet geïnteresseerd. Dus dat aanbod sla je vriendelijk af. Ook als ze aanhouden. Klaar is Kees! Wat er dan overblijft om over te klagen, begrijp ik eigenlijk niet zo goed.

corrus
02-08-13, 09:48
Dat is het enige, wij hebben direct een mail gestuurd naar Rentalcars maar niks gehoord
Ik snap alleen niet zo goed wat je nu met Rentalcars van doen hebt, je hebt deze aanvaring met Alamo gehad niet met de broker.

Njit
02-08-13, 12:41
In het vervolg toch maar je Deeker (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?8129-Autohuur-Bekentenissen-van-een-Alamo-Baliemedewerker) card laten zien..

http://img23.imageshack.us/img23/3605/alamodeeker.jpg

corrus
02-08-13, 13:09
Helaas... is niet meer geldig... Geldig tot en met december 2012.

Njit
02-08-13, 14:16
Tegen geringe vergoeding kun je een verlengings-stickertje kopen:

http://i.imgur.com/uJpyrGs.jpg

corrus
02-08-13, 14:52
Thanks! :cool:

sunnyrojo
02-08-13, 19:59
Blijft de vraag waarom je dan bewust dit type auto huurt als je vooraf weet dat deze te klein is........De RAV voldoet precies aan de specificaties van een midsize SUV. Waar zou je je dan precies over willen beklagen?

Verder begrijp ik het probleem niet zo goed. Baliemedewerkers doen je een aanbod. Waarbij ze niet eens liegen; je bent immers inderdaad niet verzekerd voor verlies van sleutels etc. en in je pakket is een ongevalleninzittenden verzekering niet voorzien. Het is niet verboden de klant daar op te wijzen, sterker nog; je weet wat je ter plekke kunt verwachten. Maar je bent, om wat voor reden dan ook, niet geïnteresseerd. Dus dat aanbod sla je vriendelijk af. Ook als ze aanhouden. Klaar is Kees! Wat er dan overblijft om over te klagen, begrijp ik eigenlijk niet zo goed.

Iemand van rental cars heeft per email aangegeven dat ongevalinzettenden bij de verzekering inzat, dus dit hebben wij zwart op wit en wij hebben een Ford escape aangevraagd of soortgelijk qua ruimte, stond ook op de papieren vandaar.
Ze wijzen je er niet op, ze worden kwaad als je geen update neemt omdat dat hen persoonlijk in portemonnee scheelt, ik klaag niet Maar will alleen forumleden waarschuwen Teleton

Rentalcars is mij uit eigen ervaring goed bevallen, heb ik vermeld want voor dat wij vertrokken heb ik alles na kunnen vragen en direct antwoord gekregen, gewoon positief dus.

Teleton
02-08-13, 21:43
Ie ik klaag niet Maar will alleen forumleden waarschuwen Teleton

Dan heb ik je verkeerd begrepen toen je het volgende schreef
wij hebben direct een mail gestuurd naar Rentalcars maar niks gehoord, nu terug in Nederland gaan we hier nog wel wat mee doen want daar 's avonds ben je moe, kwaad en errg alleen. Als ik het goed begrijp: Je schrijft ze wel, maar je klaagt niet...:confused:

Het doel om andere forumleden te informeren of te waarschuwen hebben veel mensen. Het is dan wel van belang om de juiste informatie te verstrekken. Daarom, voor de liefhebbers, de zaken nog maar eens op een rijtje gezet zoals ze werkelijk zijn en niet zoals jij er een eigen invulling aan geeft.

Zo kan het niet zijn dat je een Ford Escape hebt aangevraagd. Wellicht heb je een preferentie voor een Ford Escape opgegeven. Je bestelt een midsize SUV bij de broker. Nooit een merk, type, kleur of uitvoering dus ook geen Ford Escape. Bij de overeenkomst met de broker wordt dit ook duidelijk vermeld.
Overzicht van uw bestelling: Ford Escape of Soortgelijks

Een midsize SUV voldoet aan bepaalde kwalificaties. De auto die je uiteindelijk huurt zal ook altijd ten minste aan deze kwalificaties voldoen. Ter plekke wordt bepaald welke auto je meekrijgt, het kan zijn dat een auto wordt toegewezen, op andere verhuurlocaties mag je zelf uit de categorie die je hebt gehuurd, een keuze maken. Wanneer je op voorhand een midsize suv huurt in de wetenschap dat de specificaties niet voldoen aan je eisen, dan vraag je zelf om moeilijkheden. Huur altijd een auto die ruim aan de eisen voldoet. Wanneer je dit vooraf doet, maak je de voordeligste keuze. Wanneer je ter plekke gedwongen bent om een upgrade te kiezen omdat je gezelschap en hun bagage niet in de gehuurde auto passen, betaal je de hoofdprijs.

Voor wat betreft de verzekering blijft het altijd opletten wat nu wel en wat niet in het pakket zit. In dit geval zijn de voorwaarden van rentalcars.com klip en klaar:


Uw huur is inclusief
* Onbeperkt aantal kilometers ALLE auto groepen
* Verzekering ( - Schadeverzekering - Diefstalverzekering - Aansprakelijkheid aan derden - Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) - Onverzekerde motoristen verzekering (UMP) )
* Lokale belastingen
* Luchthaven toeslag
* Premium locatie toeslag
* Binnenlandse veiligheidstoesla


Iemand van rental cars heeft per email aangegeven dat ongevalinzettenden bij de verzekering inzat, dus dit hebben wij zwart op witWat je ook beweert, de voorwaarden m.b.t. een inzittendenverzekering zijn uitgesloten. Zie onderstaande info van de site van de broker. Deze dien je apart te verzekeren. Aangezien je een huurcontract waarop je deze opties zelf uitsluit hebt getekend, is je e-mailtje echt waardeloos.


Andere optionele extras & verzoeken
* Buiten kantooruren toeslag
* Eenwegs toeslag (indien van toepassing)
* Extras verzocht ten tijde van de reservering of die u plaatselijk koopt (bijvoorbeeld kinderzitjes)
* Bezorging & Ophalen
* Aanvullende verzekering voor letsel aan bestuurder en/of inzittenden
* Boetes, tolwegen & parkeerkosten

Klachten m.b.t. de autohuur kan je uitsluitend kwijt bij de verhuurder, in jouw geval Alamo. Als ik het goed begrijp heb je dit niet gedaan. Dan wordt verhaal halen lastig.
Als u om welke reden dan ook ontevreden bent over uw huur, dan moet u dit lokaal aan het autoverhuurbedrijf melden. Als u daarna nog altijd niet tevreden bent kunt u online onze klantendienst contacteren onder het contact gedeelte van onze website:http://www.rentalcars.com/ContactUs.do. Wij streven er naar om alle vragen of klachten binnen 28 dagen te beantwoorden. Onze volledige algemene voorwaarden kunnen worden bekeken op http://www.rentalcars.com/TermsAndConditions.do en door het reserveren met rentalcars.com bevestigd u akkoord te gaan met deze.

Rentalcars.com waarschuwt haar klanten keurig netjes dat baliemedewerkers aanvullende pakketten zullen aanbieden.
Houdt u er rekening mee dat net als met de meeste verzekeringen er uitzonderingen gelden. Deze zijn meestal de voorruit, ruiten, banden, de onderkant of het interieur van de auto, sleepkosten & het vervangen van de autosleutels. Leest u de voorwaarden goed door voor uitsluitingen wanneer u de auto huurt.Indien u verdere vragen heeft neemt u dan contact op met ons. Houdt u er rekening mee dat u lokaal extra verzekeringen of diensten kunnen worden aangeboden die uw eigen risico verlagen of u verdere dekking geven voor u en uw bezittingen. De een zal dit met een glimlach ondergaan, anderen ergeren zich er vreselijk aan.
en of mijn man dan op ongeveer op elke Alinea zijn paraaf wilde zetten zodat we daar mee akkoord gingen(uiteraard ga je daar niet mee akkoord) maar wij hebben de paraafjes gezet Eén ding staat vast: het is heel normaal dat je per onderdeel op het huurcontract parafeert voor het aanvaarden dan wel afwijzen van het aanbod.
Uit het bericht dat je plaatst blijken twee dingen:



Je hebt je ongelooflijk geërgerd aan de procedure bij de balie.
Je bent niet zo goed geïnformeerd over de gang van zaken als je denkt. Dat is niet erg want het is best ingewikkeld. Maar hier op het forum zijn we het best geholpen met exacte informatie die ontdaan is van alle persoonlijke emoties en interpretaties.


Er is over de autohuur al veel gediscussieerd op dit forum. Dikwijls blijkt dat er wat aan de voorbereiding schort, zeker als er achteraf problemen ontstaan. Onwetendheid, in combinatie met vermoeidheid na de reis leidt voor velen tot onzekerheid en irritatie. En daar komt dan nog bij dat de baliewerker uit hoofde van zijn functie behoorlijk vasthoudend kan zijn en dat is voor velen een nieuwe ervaring. Vergeet echter niet dat wij als toerist, te gast zijn in een land waar men op onderdelen andere normen en waarden hanteert. Provisieverkoop maakt daar deel van uit.

In de afgelopen jaren zien we op dit forum het aantal klachten over de autohuur en de baliemedewerkers flink afnemen. Een enkele keer probeert een teleurgestelde huurder achteraf zijn gelijk te halen, maar als de zaak wordt uitgeplozen, blijkt nogal eens dat de soep niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend. Een geslaagde autohuur gaat gepaard aan een zorgvuldige voorbereiding. Voor toekomstige huurders bij welke broker of verhuurder dan ook, zijn er een paar vuistregels die hen van pas kunnen komen:



Bereid je thuis voor, lees de kleine lettertjes. Alle grote verhuurmaatschappijen bieden informatie over hun voorwaarden, hun pakketten, hun huurcontract etc. Maak er gebruik van!
Maak alle keuzes thuis, wijs alle andere voorstellen ter plekke vriendelijk maar beslist en respectvol af. De baliemedewerker is getraind om dit te respecteren.
Zorg dat je je papieren bij de balie op orde hebt, concentreer je op het gesprek. Heb begrip voor de positie van de baliemedewerkers. Mocht je er een treffen die toch buiten zijn boekje gaat, vraag dan direct naar de manager en handel de zaak ter plekke af. Achteraf klagen is zinloos, bovendien zit de ergernis weken in je eigen systeem wat de vakantie en de napret behoorlijk in de weg kan zitten.

Ta2 Gerrit
03-08-13, 00:16
Deze auto's vallen in de midsize categorie en daar staat de Toyota RAV4 dus ook bij.

IFAR/IRAR: Intermediate SUV with AWD/2WD, e.g. 2013 Chevy Captiva Sport LTZ, 2013 Toyota RAV4 LE AWD, 2013 Hyundai Santa Fe Sport AWD, 2013 Ford Escape SEL-AWD 2.0L, 2013 Ford Escape SEL Plus, 2012 VW Tiguan S, 2012 Hyundai Tucson, 2013 Kia Sportage, 2012 Mazda CX-5

sunnyrojo
03-08-13, 01:01
Bedankt voor de informatie, ik dacht thuis zelf goed geinformeerd te zijn.
Ter aanvulling over waarom ik geirriteerd was dat de bewuste desk medewerker beweerd dat er geen Ford Escape's zijn en hij dus met de RAV een van de kleine SUV's will aantonen dat we absoluut een upgrade nodig hebben.
Aangezien we de Ford Escape kennen en deze absoluut goot genoeg is en onze Bagage makkelijk kan hebben, willen we zelf gaan kijken wat er dan wel beschikbaar is en niet zomaar op zijn woord afgaan.
Als dan later beneden gewoon twee Ford Escape's beschikbaar zijn gaat er toch wel een lichtje branden.
Maar goed volgende keer zal ik er helemaal met de luizenkam overheen gaan en tot in Detail alles checken waar ik deze keer misschien te goedgelovig ben geweest.

mreitsma
09-06-14, 17:38
Hallo allemaal,

We hebben weer besloten om naar Amerika (van Boston naar Miami) op vakantie te gaan.
Helemaal blij zijn we weer bezig met het uitzoeken van een huurauto. We boekten altijd via Alemo.nl maar vonden het prijsverschil met rentalcars.com nogal groot.

Heeft iemand ervaring met rentalcar.com of andere tips over autohuren.

Graag hoor ik van jullie.

Gr,

Marco

moniquekruiningen
09-06-14, 21:02
Ik heb vorig jaar via hen geboekt, prima hoor!

mreitsma
15-06-14, 12:53
Dag Monique,
Dank voor je reactie. Het is op het moment (voor ons) de goedkoopste aanbieder. Bij welke verhuurder zijn jullie uiteindelijk uitgekomen.
Hoor het graag.

Gr,
Marco

T_Erkens
09-07-15, 13:09
Is het via Rentalcars ook mogelijk om vooraf online in te checken? Heb vorig jaar rechtstreeks via Alamo.com geboekt, wat toen het goedkoopste was, en dan kan je via online check-in alles invullen en hoef je bij het ophalen van de auto niet meer richting de bali. Alvast bedankt!

T_Erkens
21-07-15, 09:56
Heb met Rentalcars gebeld en vooraf online inchecken is niet mogelijk. Mocht je overwegen om bij Rentalcars een auto te huren dan adviseer ik om contact op te nemen met hun helpdesk. Toen ik aangaf dat ik een auto via hun site wou gaan boeken, kwamen ze met een verbetert aanbod als ik per direct telefonisch de auto zou huren. Scheelt toch weer een paar tientjes. Service tot nu goed, en voorwaarden wat in- en exclusief is staat duidelijk vermeldt in hun algemene voorwaarden.

Barry en Gwen
28-07-15, 17:06
Gisteren hebben wij onze auto opgehaald via rentalcars bij Budget. We kregen een Hyundai Elantra, die was wel een beetje kleiner dan verwacht. We kregen na wat soepel praten (voor 60 dollar voor 19 dagen) eerst als grotere auto een Kia Sorento aangeboden. Ik vond de Toyota 4Runner leuker, dus kregen we die mee. Ze deden ook niet moeilijk met het aansmeren van verzekeringen. Ik had volgens hun een verzekering niet maar volgens mijzelf wel. Ik bedankte voor hun concern en het was allemaal prima.
overigens hebben we ook zo'n kastje voor de tolwegen meegekregen.

Niels82
30-07-15, 17:24
Wij boeken ook vaak via RentalCars of direct bij Hertz ivm FlyingBlue korting :)
Afhankelijk wat het goedkoopste uitpakt.

Carlo_
03-08-15, 21:39
hallo allemaal,
ik heb een vraagje ook wij hebben een auto gehuurd bij rentalcars.com en ik had zo mijn twijfels of ik het allemaal goed geregeld heb.
of ik wel voor alles verzekerd ben ivm met eigen risico en andere niet welkomen zaken.
in mijn voucher staat dat ik overal voor verzekerd ben behalve voor banden voorruit schade aan onderzijde en binnekant.
ik heb daar een mail over gestuurd en het antwoord is :u kunt terplekke een extra verzekering (rsp) hiervoor afsluiten kosten ongeveer 5,99 + btw per dag .
wij hebben voor de eerste nacht een hotel bij het vliegveld geboekt om de volgende dag pas (uitgerust ) de auto te huren.
nu is mijn vraag is hier iemand op het forum die mijn voucher kan bekijken en mij kan vertellen of het ook wel zo goed geregeld is als ik denk ?

ik wil het nml voor dat we gaan helemaal zeker weten ik kan tot 48 uur voor de huur nog anuleren maar hoop natuurlijk dat het niet nodig is
mvg Carlo

CoyoteNLD
03-08-15, 22:00
Hallo Carlo,

Bij RentalCars ben je idd voor bijna alles verzekerd. Heb bij RentalCars, en in het verleden eAutohuur, al meer dan 30 voertuigen gehuurd. Je kunt er ter plaatse nog voor kiezen om de extra verzekering te nemen, vwb de autobanden en ruitschade. Ikzelf doe dit nooit, er zit tenslotte toch altijd nog een reserve band bij. Pas éénmaal een lekke band gehad, zelf verwisseld en bij een lokale bandenspecialist een nieuwe band gekocht. Was nog altijd goedkoper dan de verzekering.

Tegenwoordig kun je bij RentalCars alles van te voren afkopen. Zo heb je die extra zekerheid en een zorgeloze vakantie.
Problemen die ik ooit heb ondervonden van de verhuurmaatschappijen zijn altijd uiterst netjes opgelost door RentalCars zelf. Zelfs als zij er totaal niets aan kunnen doen.

Hopelijk ben je een beetje gerustgesteld. En nee, ik heb geen aandelen in RentalCars. Wel goede ervaringen.

Carlo_
03-08-15, 22:18
hoi coyoteNLD, bedankt voor de supersnelle reactie dat lucht wel een beetje op ja .fijn om te horen dat ik een goede keus heb gemaakt het moet een zorgeloze vakantie worden dus vandaar dat ik alles goed geregeld wil hebben voor we gaan . we weten al dat we bij alamo moeten zijn maar ik lees hier op het forum wel dat je nooit zeker bent van de auto die je uiteindelijk kan huren wij hebben gekozen voor een dodge grand caravan maar ik begrijp dat het nooit zeker is dat je er ook een hebt . en je hebt het over problemen van de verhuur bedrijven , mochten er problemen zijn is het gewoon een kwestie van het nummer bellen dat op de voucher staat ? het wordt voor ons de eerste keer dat we een auto huren in amerika dus is best wel spannend allemaal. gr Carlo

AlexFL
04-08-15, 01:48
Hoi Carlo, Je boekt een klasse auto bijv economy, midsize SUV, minivan, niet een specifiek model wagen. Als je de auto vervolgens gaat ophalen heb je de keuze uit enkele auto's in jouw categorie, dat kan toevallig die van het plaatje zijn, maar kan ook heel goed een ander merk/model zijn maar wel in dezelfde categorie (dus met een minivan als klasse, krijg je geen smart mee, maar ook geen camaro met open dak). Je krijgt een huurcontract waar uiteraard een telefoonnr van de klantenservice op staat mochten er problemen zijn.

@CoyoteNLD heb jij een nieuwe band gekocht voor een huurauto? Als je de band had verwisseld en vervolgens naar een vestiging van de verhuurder was gereden was de zaak klaar geweest hoor. De extra verzekering is er oa alleen zodat ze de band voor je komen verwisselen langs de weg.

Njit
04-08-15, 07:20
De verhuurmaatschappijen hebben in het algemeen een contract met bedrijven als FireStone. Als je een lekke band hebt en de Customer Service belt zullen ze je vertellen naar welke maatschappij je kunt gaan. Maar je kan je auto ook compleet omruilen bij een andere vestiging. Allemaal kosteloos.

CoyoteNLD
04-08-15, 08:56
Op de meeste (grote)luchthavens in de VS kun jezelf je auto uit kiezen. Deze staan vaak in een grote parkeergarage en gesorteerd op klasse. Je loopt gewoon naar "jouw" klasse en pakt degene die jou het meest aanspreekt. Dat is voor iedereen anders. Let er wel op, voordat je het terrein afrijdt, je even goed controleert dat je uiteindelijk wel de juiste klasse meeneemt. Dit staat zowel op je Rentalcars contract, als op de uitdraai die je ter plaatse meekrijgt. Wordt aangegeven met een internationale code, zoiets als CDAR (http://en.wikipedia.org/wiki/ACRISS_Car_Classification_Code) . Achteraf claimen dat je een verkeerde klasse hebt meegekregen, geeft een hoop ellende achteraf. Spreek uit ervaring...

En voor wat betreft de lekke band, uiteraard kun je naar een vestiging van de verhuurmaatschappij. Daar krijg je zelfs een nieuwe mee, indien je richtingaanwijzerlampje defect is. Echter stonden wij midden in Great Smokey Mountains NP, de dichtstbijzijnde vestiging was Atlanta of Nashville. Dat was ons iets te ver rijden, dus bij de lokale bandenboer een tweedehandsje meegekregen voor $25,- inclusief balanceren en monteren. Ook wel een leuke ervaring en de kosten wogen niet op tegen de reistijd naar een vestiging die onze klasse op voorraad had staan.

Njit
04-08-15, 10:28
Ja en die kosten had je dus niet hoeven te maken. Gewoon naar een vestiging gaan die een contract heeft met het verhuurbedrijf.
Nu hadden wij alleen de pech dat de band niet te repareren was en dat ze ook geen vervangende band hadden liggen (Full Size SUV).

Carlo_
05-08-15, 20:33
bedankt iedereen voor de reacties fijn om te horen dat het goed komt , wij moeten de auto op halen bij alamo nu lees ik berichten over een sunpas voor de tolwegen ik heb geen iedee of we die tegenkomen maar zit die bij de auto bij of is het verstandig die van te voren ergens te halen ?

als ik het goed begrijp kunnen we het beste eerst gaan kijken wat voor autos ze hebben staan of mag dat niet ?


we hebben de atuo voor smiddags twee uur afgesproken maar als je eerder bent moet je dan tot de afgesproken tijd wachten of aan het eind van de huurtijd ook weer eerder inleveren ?

ik weet het ik heb veel vragen maar ben graag goed voorbereid

gr. Carlo

Njit
05-08-15, 20:51
Alamo heeft Toll By Plate. Dat wil zeggen dat het poortje een foto maakt van je kentekenplaat. Deze is gekoppeld aan jouw contract en zo weten waar ze de toll kunnen afrekenen. Als je door een e-toll poortje rijd dan maak je automatisch gebruik van SunPass. Zie ook https://www.sunpass.com/rentalcar

Je dient eerst je contract af te handelen. Men zal soms proberen je een upgrade te verkopen. Het beste is inderdaad om deze upgrade gewoon af te wijzen en naar de garage te lopen. Daar kun je dan kijken wat er allemaal staat. Mocht er nou niks naar je wens staat dan kun je altijd in de garage nog proberen om iets te regelen.

Als je de auto eerder of later ophaalt dan op je contract staat dan passen ze waarschijnljk je contract aan. Er staat een pickup en een return time op. Let er wel op dat deze correct zijn. Maar als je hem eerder ophaalt en ze laten de latere return time staan dan zou ik dit gewoon zo laten :)

Ta2 Gerrit
05-08-15, 20:56
Sunpass verschilt per verhuurder, maar bij de meeste (ook Alamo) wordt die automatisch geactiveerd als je voor de eerste keer een tolweg oprijdt en later verrekend met je creditcard, zie ook dit topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?16728-Tolwegen-SunPass-(deel-2)&highlight=sunpass) en www.sunpass.com (http://www.sunpass.com)

Bij Alamo Orlando e.a. kun je zelf je auto uitzoeken in de rij van de categorie die je gehuurd hebt, dus kijken mag/moet.

Je huurperiode gaat in op de tijd dat je de auto meeneemt (staat op je contract wat je ter plaatse krijgt) en loopt tig dagen later weer af op dezelfde tijd. Daar zit een minimale speling in, maar daarbuiten moet je bijbetalen.


(lekker dubbel, maar ik laat het maar staan)

Carlo_
05-08-15, 21:16
okay,duidelijk bedankt voor de reactie.
dus als ik het goed begrijp zit die sunpass al in de auto ?
ik heb net die site zitten bekijken maar begrijp ik er nu uit dat ik daar geld op die sunpass moet zetten ? we gaan van san fransisco naar l.a. en las vegas ik weet niet of je daar bekent bent qua tolwegen

Njit
05-08-15, 21:33
Jouw auto heeft een nummerbord. En een camera koppelt dat aan jouw contract. Dus technisch gezien zit de Sunpass al in/op je auto.
Je hoeft er niks op te zetten. Er wordt een Service Fee en de kosten voor je Toll op je credit card belast.

Dit is een Florida Forum dus van wegen in SanFran, LA en Vegas weten we officieel niks. Maar ook daar werkt het systeem hetzelfde :)

Ta2 Gerrit
05-08-15, 23:03
Sunpass zul je in CA weinig aan hebben, en heel veel tolwegen zul je daar ook niet tegenkomen op de genoemde route. En mocht dat wel zo zijn (ik heb ze niet gezien), dan kun je vrijwel zeker cash betalen.

FRNCS
23-08-15, 10:14
Net ook een auto geboekt voor 3 weken voor 460 euro via rentalcars.com! We gaan voor de grand cherokee or simulair! Heb zo'n zin in onze reis weer! Nog ander halve maand wachten!

Niels82
24-08-15, 22:51
Nice, valt me wel op dat je beter niet lang van te voren kunt boeken. Wij zijn nu voor april/mei aan het kijken maar de auto's zijn ruim 150 euro duurder dan oktober dit jaar..

FRNCS
27-08-15, 21:01
Nou Wat je zegt @niels82 ik heb de reis in maart al geboekt en vanaf dat moment ook al gekeken naar een auto. Maar scheelt echt zeker 150/200 met toen in maart! Dus misschien nog even wachten met het boeken van de auto!

Niels82
27-08-15, 22:50
Ik heb nu geboekt via Expedia voor 375,- midsize SUV voor 15 dagen (Alamo)
kan altijd nog opzeggen dus kom ik een betere deal tegen kan het altijd nog ;)

corrus
27-08-15, 23:46
Maar volgens mij geen GOLD...
Dus geen benzine en geen extra bestuurders.

Niels82
28-08-15, 17:19
Klopt, maar dat heb je bij rentalcars ook niet altijd corrus ;)
Daarnaast als je de extra bestuurder niets uitmaakt dat je de tank benzine toch zelf betaald in de prijs.

Disneykids
06-12-15, 19:43
Hallo Allemaal,

Heeft iemand ervaring met rentalcars.com? Ik gebruik al jaren sunnycars.nl i.v.m. met goede voorwaarden en verzekeringen. Ik zie dat rentalcars.com iets goedkoper is.

Grtjes.

Aangezien bovenstaande reacties blijf ik toch bij sunnycars huren.

Emily
12-03-16, 10:37
Via rentalcars.com een leuke aanbieding gezien bij Alamo maar wij twijfelen een beetje i.v.m. de verzekeringen.
Zie onderstaand:
Inbegrepen in de prijs
Cascoschade vermindering (CDW)
WA-dekking (TPL)
Diefstalbescherming (TP)
Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI)
Onverzekerde bestuurdersbescherming (UMP)
Nationale veiligheidstoeslag
Lokale belastingen
Premium locatietoeslag
Onbeperkt aantal kilometers.
Eén bijkomende bestuurder ouder dan 25 inbegrepen.
Is dit voldoende of moeten we toch nog bijverzekeren?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Niels82
12-03-16, 11:29
Boek al jaren bijna alles bij Rentalcars.com (sinds UsaReisen.de een stuk duurder is geworden). Tot nu toe geen problemen mee gehad.

@Emily, je vraag is terecht, hangt af wat je zelf wilt uiteraard. Iets wat eigenlijk nooit is inbegrepen voor Europeanen is ruiten, banden en roadside assyst. Die proberen ze je 9 van de 10 keer dan ook te verkopen aan de balie samen met een upgrade ;).
Of het nodig is bepaal je zelf natuurlijk...

fransje
10-04-16, 21:07
Heb vandaag bij Rentalcars.com (via WTC) een Minivan (Dodge Caravan or similar) geboekt voor 17 dagen in september/oktober. Was een aanbieding: inclusief verzekeringen, tank benzine en 3 extra bestuurders bij Dollar voor 700 euro! Blij mee!!

Frans1949
11-04-16, 17:23
Heb vandaag bij Rentalcars.com (via WTC) een Minivan (Dodge Caravan or similar) geboekt voor 17 dagen in september/oktober. Was een aanbieding: inclusief verzekeringen, tank benzine en 3 extra bestuurders bij Dollar voor 700 euro! Blij mee!!


Fransje, even een vraagje van grote Frans.:p

Weet jij welke verzekeringen?
Of misschien beter gevraagd, weet jij welke verzekeringen niet?

fransje
12-04-16, 10:41
Grote Frans (al betwijfel ik dat er veel leeftijdsverschil is :)): in dit pakket zit CDW, TPL, TP, SLI, UMP, dus de noodzakelijke verzekeringen.
Hoezo?

Overigens heb ik deze aanbieding gisteravond alweer geannuleerd. Ik zag elders een voordeligere aanbieding voor dezelfde auto (die we nodig hebben omdat we met 6 volwassenen en de bijbehorende koffers zijn) maar dan bij Alamo met gold pakket.

laanvdj
12-04-16, 15:01
En waar was die aanbieding, als ik vragen mag?
wij hebben nu 18 dgn, een midsize SUV voor 475€ , bij Alamo via autoeurope. Geen extra bestuurders en in mei.

fransje
12-04-16, 16:30
Dat is bij www.cardelmar.nl. Eerst aanmelden voor de nieuwsbrief voor 5% korting, dan via de link in de email boeken. Heb de minivan nu voor 680 euro incl alles voor 17 dagen.

Frans1949
12-04-16, 16:52
Grote Frans (al betwijfel ik dat er veel leeftijdsverschil is :)): in dit pakket zit CDW, TPL, TP, SLI, UMP, dus de noodzakelijke verzekeringen.
Hoezo?

.

De vraag was eigenlijk n.a.v. allerlei vragen over verzekeringen eerder in dit forum.
Ben ook bang dat Grote Frans meer te maken heeft met mijn omvang. :rolleyes: