PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Cindy1969



Cindy1969
11-09-11, 13:15
Hoi allemaal,

Ik ben Cindy, 42 jaar jong, single, en hou ervan om alleen op vakantie te gaan.
Ga weleens met vrienden in feb/mrt naar de Canarische Eilanden, maar dat sla ik nu over.
Wil al jaren een keer naar de USA, en om te beginnen wil ik 9 dagen naar Florida, Orlando.
Heb nog gekeken naar NY, maar dat is superduur in je uppie voor een week, en het is daar dan nog winter uiteraard.
In Orlando heb je de combi mooi weer/shopping malls/parken.

Ben al een tijdje aan het lezen hier, en heb me nu maar eens aangemeld.
Wil een dezer dagen boeken, heb mooie aanbiedingen gezien bij Arke.
Deze reizen zijn incl. transfers, en vind dat wel zo handig als ik in mijn uppie reis. Ben niet zo'n held qua autorijden, dus wil ook geen auto huren.
Heb al wat vragen gesteld in een topic hierover.
Ga de komende tijd eens lekker verder lezen hier.

theovg
11-09-11, 13:59
Hallo Cindy

Denk er nog eens goed over na om geen auto te huren,het auto rijden is heel goed te doen rustiger dan hier.
Je bent veel vrijer en hoeft ook geen transfer van het vliegveld.
En als je voor de eerste keer gaat, zou ik voor de hier meest bekende reisbureau's gaan.
Die echt alles weten over Florida.

Lea
11-09-11, 17:05
Hallo Cindy,
Welkom hier op dit forum.
Wat geweldig dat je naar Florida op vakantie gaat een hele goede bestemming hoor.
En dat rijden in amerika valt echt reuze mee, heb daar zelf ook tegen aan zitten hikken maar draai er echt me hand niet meer voor om en je hebt er zoveel voordeel van over eigen vervoer te beschikken.
Verder nog veel voorpret en hopelijk lezen weje belevenissen.

Cindy1969
11-09-11, 20:44
Dank jullie wel ! Had al een aantal weken een reisje op het oog, via Arke, en heb deze vanmiddag geboekt. Ik dacht ik doe het gewoon :-)
Heb iemand van Arke gesproken, en zij vertelde me ook dat het verkeer een stuk rustiger is dan hier.
Ik heb nu de reis incl. transfer geboekt, maar ga nog wel even nadenken over het huren van een auto.

mineke
12-09-11, 14:31
Hoi Cindy,
Wat goed van je dat je geboekt hebt en wanneer ga je en wat ga je allemaal voor leuke dingen doen.
Wat betreft een autohuren, gewoon doen, je zult zien het valt reuze mee om in Florida te rijden en je hebt daardoor veel meer vrijheid.
Heel veel plezier, alleen voor één dingetje wil ik je waarschuwen het naar Florida gaan kan een zeer besmettelijk virus worden of zijn, maar gelukkig is daar maar één medicijn voor nog een keer gaan.
grtjes Mineke

Cindy1969
12-09-11, 19:44
Dank je wel Mineke, ben niet zo bang voor dat virus ;-)

Ik ga 27 februari, lekker lang voorpret dus. 9 dagen, wellicht wat kort, maar vind het zelf wel leuk om mee te beginnen.

En tja, auto of niet, de vrijheid die je hebt spreekt me wel aan. Maar denk dat ik het ook wel redt met OV en shuttlebussen vanaf het hotel.
Ik ben eigenlijk niet zo'n pretparken mens. Heb gekozen voor Florida vanwege het lekkere weer in die periode, en ben gek op shoppen, dus wil de shopping malls wel eens zien.
Wil sowieso naar Sea World, dat trekt me dan weer wel. En Universal Studio's lijkt me ook wel erg leuk. Verder beetje shoppen, beetje zonnen, en indrukken opdoen. 1e keer USA, en wil de sfeer gewoon lekker proeven.

Njit
13-09-11, 08:08
Er is ook wel OV in Orlando. Deze heet de Lynx. Zie http://www.golynx.com/?fuse=cstm&app=route . Wij hebben hier de eerste keer dat we naar Orlando gingen ook gebruik van gemaakt. Best relaxed hoor zolang je je erop instelt dat het allemaal wat minder georganiseerd is dan in Nederland. Vaak sluiten bussen niet op elkaar aan zodat je tussen een overstap 20 minuten moet wachten. Amerikanen gebruiken zelf volgens mij bijna niet het OV tenzij het echt niet anders kan. Een auto is toch een status-symbool.

Cindy1969
13-09-11, 21:29
Dank je wel voor de link Njit, had op een andere topic ook al wat links gekregen van busbedrijven, en een taxibedrijf.
Zou het wachten niet zo erg vinden, ben op vakantie, toch ?

Njit
13-09-11, 22:10
Wij vonden het wachten ook niet heel erg. Het is tenslotte lekker weer en we hadden geen haast. Maar toen we eenmaal ervaren hadden hoeveel tijd het scheelde als we de auto namen hebben het OV nooit meer gebruikt. Een simpel bezoekje aan een Mall kan je zo 3 uur aan OV-tijd kosten (heen en terug) terwijl je er met de auto gewoon in 15 mins bent. Je gaat 's avonds ook wat makkelijker de deur uit om ergens te eten of bijv. in de Walmart te shoppen.

Cindy1969
14-09-11, 15:19
Ja, daar zit inderdaad wat in.
Mijn hotel zit aan International Drive, heb begrepen dat daar allemaal winkels en restaurants zitten, maar weet nog niet hoe ver het van de malls is. Wil me de komende tijd even daar in verdiepen aan de hand van plattegronden/kaarten.
Heb nu vlucht+hotel+transfer geboekt, maar kan natuurlijk altijd nog een auto huren vanaf de 2e dag bijvoorbeeld, moet alleen even kijken waar ik het dan kan afhalen (niet op het vliegveld dus, omdat ik transfer erbij heb, en vind dat wel zo fijn, dan is dat geregeld, en hoef ik niet te zoeken naar het hotel)
Had via de Arke site al even gekeken, en verbaasde me erover hoe goedkoop het is om een week een auto te huren.

Njit
14-09-11, 15:53
Ik denk dat Arke nog 1 van de duurdere aanbieders is :). Kijk ook eens bij USAReisen.de / drive-usa.eu of eautohuur.nl .
De International Drive heeft veel winkels etc maar ook daar ga je niet lopend heen. Er rijd wel de I-Ride: http://www.iridetrolley.com/ . Daar kom je best ver mee: http://www.iridetrolley.com/map.asp

Welk hotel heb je geboekt? Wellicht dat daar een verhuur-adres in de buurt zit. Je zou de auto dan op de terugreis kunnen afgeven op het vliegveld.
Je hebt dan alleen wel wat minder keuze / geen keuze in welke auto je krijgt. Op het vliegveld kun je zelf de auto uitkiezen die in jouw klasse vallen.

USAReisen heeft 4 locaties in Orlando staan waarvan 1 op de I-Drive:

Orlando/Sheraton Studio
5905 International Drive - 32819

Cindy1969
14-09-11, 21:05
Dank je wel weer !
Had al even op het auto huur onderwerp gekeken, en gekeken op Usareisen.de en zag dat de kleinste klasse daar EUR 139.= voor een week is.
Bij Arke is het dezelfde prijs.
Maar wel handig natuurlijk dat je bij Usareisen.de auto dan vlakbij kan ophalen. Dat er geen keuze is vind ik niet zo erg, als ie het maar doet (rij hier in een oud barrel, dus het kan nooit slechter ;-) )

I-ride ook al ergens tegen gekomen, ook bij mijn favo's opgeslagen (wat een superhandig forum is dit !!!

Ben er dus nog steeds niet uit, maar goed, heb nog even ;-)

Weet je wat het stomme is ? Als ik aan International drive denk, dan denk ik aan een straat net zo groot als bv de Kalverstraat in Amsterdam haha, maar het zal wel huge zijn :-)

Ben ook op zoek naar een kaartje van Orlando, zo'n straten gids. Maar ik denk dat het het handigst is als ik die daar koop. De rest kan ik nu wel even bekijken op Google Maps ofzo.
Moet me ook echt nog in alles verdiepen hoor, ben vooralsnog heeeeel veel aan het lezen op dit forum, om zoveel mogelijk info tot me te nemen.

Ik zit overigens in International Palms Resort.

Lea
14-09-11, 21:34
Ha ha de Kalverstraat, maar dan tig keer breder dan wel.

Misschien tomtommie voor onderweg en als extra een kaart (tenslotte moet je nooit weg zonder kaart) en rijd lekker ontspannen hoor met navigatie.

Ta2 Gerrit
14-09-11, 21:45
International Drive is wel iets langer dan de Kalverstraat :mrgreen:, van kop (Premium Outlets) naar staart (in dit geval Designer Premium Outlets, hij is nog veel langer) toch al snel een kwartier, 20 minuten met de auto, mits het niet te druk is.
Dus de benenwagen zal het, zeker bij hoge temperaturen, moeilijk krijgen.

Je hotel zit wel in een deel waar het behoorlijk dicht bebouwd is met shops en restaurants, en je je lopend heel goed kunt vermaken, en voeden.
Mocht je alsnog een auto huren, zorg dan dat dat er één van Dollar is (het dure tolprogramma even terzijde gelaten), want die zitten nagenoeg tegenover je hotel.

Bij usareisen kun je de verhuurder zelf kiezen, dus dat is een optie. Huur de auto voor een week, dat is soms nog goedkoperals voor 4 of 5 dagen. Bij de autohuur krijg je veelal ook een compacte stratengids voor de omgeving, en anders zitten er veel(commerciele) visitor bureaus waar je gratis (coupon)boekjes met kaarten kunt halen.

En vriend Google voor de voorbereiding uiteraard; http://maps.google.nl/maps?hl=nl&tab=wl

Cindy1969
14-09-11, 21:47
Dank je Lea, zal dan idd de Tomtom meenemen, heb hem nu alleen voor NL, dus moet hem dan denk ik wel even upgraden met een USA kaart ;-)
Heb net even I.Drive bekeken op Google Maps, met dat poppetje, streetview geloof ik ? En wow, het is zeker tig keer breder :mrgreen:

Nog even wat leuks: ik las op Tripadvisor dat ze een deel van het hotel aan het moderniseren zijn, nieuwe meubels etc.
Heb even een mailtje gestuurd om te vragen of inmiddels alles is vernieuwd, en om even zeker te weten dat ik een koelkastje heb.
Ik kreeg gewoon binnen 2 minuten een mailtje terug met het volgende antwoord: "I placed a request in your reservation for you to be placed in a newly renovated King room. The rooms all include mini-fridges and microwaves along with a television and coffee pot."

Dat geeft me dan nu al zo'n goed gevoel :-D

Cindy1969
14-09-11, 21:51
Ha, je was me net even voor Ta2 Gerrit ;-)

Bedankt ook voor jouw reactie. Goed om te weten dat er dan zo'n verhuurbedrijf tegenover het hotel zit. En als ik er 1 huur, doe ik het ook voor een week inderdaad.
MOcht ik een keer naar een park gaan, dan pak ik wel de bus ivm evt. drukte met parkeren, maar dat is niet zo erg.
Fijn ook dat het bij het hotel dicht bebouwd is. Vind het wel prettig dat je zo lopend de deur uit kan om bv ergens te ontbijten.

En vriend Google, en streetview dus ook al even gebruikt net, zal daar de komende weken/maanden veel gebruik van maken, heerlijk alvast even gluren :mrgreen:

Ta2 Gerrit
14-09-11, 22:03
Huren doe je trouwens het voordeligst hier in Europa (NL,DLD,UK), zeker als het voor een week is. Dat is verreweg het goedkoopst i.v.m. verzekeringen.

Mocht je alleen voor een dagje wat willen huren, dan zit er ook bij de meeste hotels wel een verhuurder in de lobby, die een paar auto's voor de deur heeft staan, of kan laten komen.
Of je loopt even naar de overkant :lol:

Cindy1969
14-09-11, 22:16
Haha, da's net zo makkelijk ja :-P

Da's idd ook een optie die ik aan het overwegen ben, eerst even aankijken, wellicht bevalt het OV me wel, en dan 1 a 2 dagen een auto huren.
Maar ja, aan de andere kant, de prijs voor 1 week is niet zo veel, en dan heb je hem altijd bij de hand. Ook geen ramp als je dan een keer niet de auto gebruikt.

Njit
15-09-11, 09:42
Auto bij de hand is wel lekker hoor. Drukte bij parkeren bij de parken zou ik me niet druk over maken. Disney en Universal hebben echt mega-parkeerplaatsen. Het kost je alleen wel wat geld ($12 zo uit m'n hoofd)

Dollar is wat duurder qua Toll maar omdat je maar een week gaat is het nog wel te overzien.
Zie ook FAQ: Tol betalen via de autoverhuurder (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13100) .

Cindy1969
15-09-11, 12:44
Kijk, dat scheelt dan ook weer, dat je er dus wel knap kunt parkeren, bij die parken.
Neig toch heel sterk nu naar auto huren voor een week, maar dan vanaf de 2e dag, dus afhalen in Orlando zelf, maar dat is wel te regelen.

Njit
15-09-11, 13:03
Neem aan dat je de auto dan ook kunt inleveren op Sandford Airport. Dan hoef je terug geen vervoer meer te regelen..

Kijk voor de lol eens op deze luchtfoto: http://g.co/maps/n3e2h . Dan zie je dat Disney heeeeele grote parkeerplaatsen heeft :) Dit is de hoofdparkeerplaats bij het Ticket and Transportation Center.
Het enige wat je hoeft te doen is onthouden waar je ook alweer stond. Tip: maak een foto van het bordje met daarop het nummer.

Lees je ook in over het vervoer binnen Disney: http://www.mouseplanet.com/dtp/wdwguide/5_Primer/wdw_transportation/wdw_transportation.htm

Cindy1969
15-09-11, 15:17
Wow, die parkeerplaatsen zijn echt HUGE ! :grin:
Goede tip zeg, om een foto te maken van het bordje waar je staat !

Vervoer naar de luchthaven is al geregeld, heb geboekt incl. transfer, dus wordt netjes met bus naar hotel gebracht, en terug weer opgehaald bij hotel, dus het is het handigst als ik de auto dan ook weer in Orlando kan inleveren.
Vind die transfer wel zo fijn, want ben er nu wel uit dat ik daar wil/durf te autorijden, maar de weg zoeken naar hotel of luchthaven is weer een heel ander verhaal...

Njit
15-09-11, 15:50
Dan is het helemaal makkelijk.. Auto ophalen aan de overkant van je hotel en daar ook weer afgeven :)

Autorijden is niet eng maar er zijn wel wat afwijkende regeltjes. Zie hier: FAQ: Verkeersregels in Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7753)
En je krijgt een automaat mee :) Maar dat went snel genoeg...

Cindy1969
15-09-11, 19:24
Denk wel dat dat dan het handigst is ja, ophalen en weer afleveren aan de overkant :-)

Zijn er nog belangrijke dingen waar ik op moet letten als ik daar ter plekke een auto huur ipv regelen vanuit NL op voorhand ?

Dank je wel voor de link met verkeersregels, want dat vroeg ik me ook al af, gaat ook bij mijn favorieten!

Automaat vind ik niet erg, rij alweer zo'n 13 jaar auto met versnellingsbak, maar heb daarvoor een paar jaar automaat gereden, dat pak je zo weer op volgens mij.

Njit
15-09-11, 20:32
Ik zou het niet weten waar je op moet letten als je ter plaatse huurt. Maar ik weet wel dat je veel goedkoper uit bent als je het in NL doet. Verzekeringen zijn best ingewikkeld. Als je het hier al regelt weet je zeker dat je goed zit en hoef je je daar niks meer laten aan te smeren.

Cindy1969
16-09-11, 00:13
Ja, dat zag ik idd, er zitten behoorlijke prijsverschillen tussen hier regelen, of daar ter plekke huren.
Ga het even goed uitzoeken, en toch vanuit NL alvast wat regelen.

Ta2 Gerrit
16-09-11, 10:52
Ik heb even voor je gekeken, maar als je bij usareisen.de huurt, kun je al aangeven waar je hem ophaalt.
En voor de Dollar auto staat jouw locatie aanggeven, lijkt me makkelijk.

http://img408.imageshack.us/img408/1367/dollarintpalms.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/408/dollarintpalms.jpg/)

Njit
16-09-11, 10:56
En als je duits niet zo goed is dan kun je ook bij http://www.drive-usa.de/rental-cars/ terecht. Da's dezelfde maatschappij alleen dan in het Engels :)

Ta2 Gerrit
16-09-11, 11:02
Makkelijk hè, zo'n stelletje privé-adviseurs. Njit, reisburootje beginnen ....... :lol:

Njit
16-09-11, 13:20
Cindy heeft toch ook bij het aanmelden gezien dat als tegenprestie voor gratis advies er een reisverslag verwacht wordt inclusief foto's? Dus ik ben benieuwd!

Cindy1969
16-09-11, 15:40
Wat moest ik toch zonder jullie :mrgreen:

En ojee, ik ben niet zo'n reisverslaggeefster, maak de laatste jaren zelfs amper foto's als ik op vakantie ben. Maar wellicht waag ik wel een poging, want Florida is natuurlijk iets anders dan Griekenland of de Canarische Eilanden ;)

De keuze is nu dus heel makkelijk, zal de auto dan huren bij Usareisen.de.
De engelse site kwam ik vanmorgen al tegen bij het auto huur topic, maar toen ik ergens op klikte, vloog mijn computer spontaan uit en ging zichzelf opnieuw opstarten, dus durf daar niet meer zo goed te kijken haha.
Gelukkig is mijn Duits redelijk.

Had ook via e-mail gevraagd aan Arke waar de ophaalstations zijn in Orlando als ik via hen een auto huur, maar nog geen reactie gekregen, het kon 48 uur duren, en die zitten er nu op :?
Had wel gevonden dat je daar via Sunnycars ofzo huurt, dus op hun eigen site gekeken, en daar stond dat het ophaalpunt in Orlando bij Disneyworld is, lijkt me niet zo handig.

Ik ben jullie eeuwig dankbaar :mrgreen: