PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Giovani71



Giovani71
07-09-11, 10:37
Goedemorgen dames en heren,

Ik heb me sinds vandaag aangemeld bij Florida Forum.
Maandag vlieg ik voor het eerst richting Florida.
Iemand handig Tips?? Behalve hard wegrijden als er wederom een hurricane op komst is :D

aggie
07-09-11, 10:47
goeiemorgen Giovani,

Welkom op dit informatieve forum!! Ik hoop niet dat je nu pas begint met plannen maken, want dan ben je wel erg aan de late kant. Om ideeen op te doen zou je enkele reisverslagen kunnen lezen, daar krijg je genoeg tips van.
Anderzijds is het misschien handig om wat specifiekere vragen te stellen in de daarvoor bestemde topics.
Wat heb je tot nu toe geregeld? Tickets neem ik aan, hotels? Welke route ga je doen?

Veel succes, groetjes van Aggie

Giovani71
07-09-11, 11:19
Goedemorgen Aggie.

Nee de planning is al helemaal compleet. Tickets, Hotels en huurauto zijn geboekt. Ik vlieg rechtstreeks naar Miami dan met huurauto richting Miami Beach, Orlando, Clearwater, Naples, Key West en wederom Miami om retour te vliegen.

Ik ben benieuwd!! :-)

Ta2 Gerrit
07-09-11, 11:29
Wat Aggie al zei; misschien wat meer gerichte vragen stellen :-) Tips waarvoor.
Voor restaurants ? Voor WiFi in FL ? Tips voor tips ? Voor de snelste of mooiste route van A naar B ?
Er staan al duizenden van deze tips op het forum, dus zoek maar raak voor een knaak :mrgreen:

Ik neem aan dat je ESTA en APIS al ingevuld hebt ? En op de hoogte bent van de tolprogramma's van je autoverhuurder ? Ook van die niet onbelangrijke dingen voor een goed verloop van je vakantie.
Kortom, zat te tippen, als je maar weet waarover. Kom maar op met de vragen ;-)

Giovani71
07-09-11, 11:43
Ik ben helaas een leek in het reizen in de USA. Voor ons de eerste keer USA.
Esta en APIS hebben we al ingevuld. APIS formulier moeten we afgeven bij het inchecken op Schiphol neem ik aan.
Ja!! Tolprogramma's!! Dat is een goeie!! ;-) We halen de auto op bij Sunny Cars op de Airport, maar verder geen info ontvangen over het Tolprogramma.

knaapje
07-09-11, 12:45
Nou de eerste tip:
Ga op Mia niet zoeken naar Sunnycars!!!
Sunycars is n.l. een broker(makelaar) en boekt je auto waar het het goedkoopst is of waar ze het meest aan verdienen.
Op de papieren die je gekregen hebt staat vast wel bij welke maatschappij je de auto moet ophalen.
Tip 2 :
Kijk even hier
http://www.miami-airport.com/car_rental.asp

Goede reis
Knaapje

Giovani71
07-09-11, 15:42
Op de papieren staat volgensmij idd een andere maatschappij en dat van hen een shuttlebus staat voor de terminal waar we aankomen. Maar dat moet ik nog ff goed doorlezen. Bedankt voor de tip!

masterkabal
07-09-11, 16:20
Misschien een stomme vraag, maar wat is APIS formulier?
Ik ben al 3x in Florida geweest de afgelopen 3 jaar en heb deze nog nooit ingevuld.
Is dit sinds kort of zorgt het reisburo hiervoor?
Zaterdag vertrek ik namelijk al :smile:.

Groeten,
Raymond

knaapje
07-09-11, 20:08
Op de papieren staat volgensmij idd een andere maatschappij en dat van hen een shuttlebus staat voor de terminal waar we aankomen. Maar dat moet ik nog ff goed doorlezen. Bedankt voor de tip!

De 3e tip dan maar:
Kijk op maandag niet naar de shuttlebus, maar ga met de MIA mover.
De shuttlebus rijdt dan vermoedelijk niet meer.

http://www.miami-airport.com/cip_rcc.asp

Knaapje

Giovani71
07-09-11, 21:48
Op voucher staat idd alamo cars. En bedankt voor de tip!

Ta2 Gerrit
07-09-11, 22:47
Dan hoef je voor het tolprogramma i.i.g. niets te doen, dat gaat automatisch. De eerste keer dat je een tolpoort passeert (via de Sunpass lane)wordt je geregistreerd en aangemeld en wordt de tol (en $6,-, zeg maar admin. kosten voor je gehele vakantie) afgeschreven van je creditcard waarvan de gegevens bij Alamo bekend zijn.
Piece of cookie, waarover al een heel boekwerk op dit forum geschreven is.

APIS (Advanced Passenger Information Sheet, als ik het nog goed heb)is passagiersinformatie voor de luchtvaartmaatschappij, die je bij zelf boeken ook zelf moet invullen, en bij een verzorgde reis meestal door de reisorganisatie wordt geregeld.

Giovani71
07-09-11, 22:54
Dus ik begrijp dat er al een soort van pas op de vooruit zit waardoor je bij de tolwegen zo door kan rijden en later van creditcard afgeschreven?

Ta2 Gerrit
07-09-11, 23:27
Nee, je kenteken wordt gescand, en zo sta je geregistreerd en kan inderdaad zo doorrijden.

aggie
08-09-11, 10:18
Hoi Giovani,

Ben blij te lezen dat je wel degelijk al goed voorbereid bent en door je gerichtere vragen heb je al veel antwoorden gekregen. Dus ga lekker genieten en laat het over je heen komen, wat betreft de Amerikaanse gewoontes!
Ga je alleen of heb je gezelschap bij je?

Have Fun, groetjes van Aggie

Giovani71
08-09-11, 11:11
TA2 Gerrit: Hartelijk dank voor alle tips!!

Aggie: Ja ik ga het liefst goed voorbereid op vakantie. Natuurlijk zullen er dingen zijn die ik daar ter plekke moet ondervinden. Ik ga zeker genieten met mn partner samen.
Jij ook nog bedankt voor de tips!!

Groetjes, Giovani.