PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema SasM: Orlando - Miami 2012



SasM
04-09-11, 22:51
Onze volgende zomervakantie willen we (4 volwassenen en 1 kind) graag doorbrengen in Florida. Al veel gelezen op dit forum, erg handig! Ons idee is vooralsnog:

Dusseldorf - Orlando
Op 30 juni vliegen vanuit Duitsland blijkt een stuk goedkoper dan een dag later

week Orlando, villa met zwembad
In elk geval naar Epcot en Seaworld
Afhankelijk van combitickets nog 2 parken plus waterpark (welk?)

dag of 5 westkust, liefst appartement oid aan/op het strand, Fort Meyers Beach of wat noordelijker?
We zijn geen mensen om heel de dag aan het strand te liggen. Overdag op pad, omgeving bekijken, einde middag strandwandeling en BBQ op het strand (ofzo?), 's avonds uitkijken over de golf van Mexico

dag of 5 zuiden, Key Largo?
Everglades, snorkeltrip, keys tot key west? Mijn dochter droomt van zwemmen met dolfijnen en ze is jarig in Florida (geweldig kado natuurlijk). Theater at sea of Discovery Cove? Vind DC wel heel erg veel geld. Maar wel erg gaaf! Hoe is Theater at sea? En zijn er in het zuiden ook villa's oid te huur? We hebben niet veel zin in een hotel. Willen graag zelf kunnen koken... Tips zijn van harte welkom!

Terug naar Nederland vanuit Miami?
Zouden ook terug kunnen vliegen vanaf Key West. Hoeven niet perse naar Miami. Maar gehoord dat dit toch handiger is. Is dat zo?

We zouden deze trip ook in omgekeerde volgorde kunnen maken, wat is het beste? Hoor graag jullie ervaringen en tips. We hebben nog niets geboekt dus kunnen nog alle kanten op! Alvast bedankt voor al het meedenken!

carmen1988
04-09-11, 23:02
Hallo SasM,

Klinkt goed je schema. Lees dat je dochter graag met dolfijnen wilt zwemmen. Is echt een geweldige ervaring. Nu 2 keer gedaan, beide in Discovery Cove. Is wel veel geld maar je krijgt er eten en drinken bij en je mag de hele dag ik het park verblijven. Dat is zeker de moeite waard want er is genoeg te doen. Zie dat jullie zowiezo naar Seaworld willen, dat krijg je er ook bij als je bij Discovery cove gaat. Toen ik voor laatst heb gezwommen met dolfijnen (3 jaar terug) was er een week entree Seaworld bij, en/of Bush Gardens ligt aan het pakket.

Theather of the Sea's ben ik nooit geweest maar schijnt ook erg leuk te zijn.


Vergeet niet Morada Bay restaurant te bezoeken als je op de Keys bent. Ligt op Islamorda, heerlijk eten en een geweldige setting!

In iedergeval heel veel plezier gewenst!

SasM
11-09-11, 23:28
:-k Vandaag nog eens alles bekeken, met een kaart erbij dit keer, en ons voorlopige reisidee is enigszins gewijzigd en gedetaileerd. Voor nu denken we aan:

dag 1 aankomst Miami, overnachting afhankelijk van aankomststijd
dag 2 auto halen, naar key Largo oid, eerste slaapadres
dag 3 keys, Islamorada, snorkelen
dag 4 keys, Key West
dag 5 van Key Largo naar Fort Meyers (tweede slaapadres) via Everglades, Indianen reservaat en shark Valley
dag 6 Fort Meyers, Sanibel Island etc.
dag 7 Sarasota oid, shoppen
dag 8 Everglades, airboat?
dag 9 vertrek van Fort Meyers naar Orlando (derde slaapadres), villa met zwembad
dag 10 rustdag, beetje shoppen
dag 11 park 1
dag 12 park 2
dag 13 waterpark
dag 14 rustdag, oostkust?
dag 15 park 3
dag 16 park 4
dag 17 rustdag, spullen inpakken
dag 18 vertrek vanaf Orlando
dag 19 terug in Nederland

Moeilijk hoor, keuzes maken.... Opmerkingen, suggesties en tips gevraagd!

careca
12-09-11, 19:00
Tip voor snorkelen: Sundiver snorkeling tours op Key Largo. Vooral heel goed georganiseerd en een mooi rif (coupon terug te vinden op de site).
Key West 1 dag is toch wat krap.
Van Key Largo naar FM Beach door Everglades is perfect via Tamiami Trail. Onderweg kan je een airboat tour maken (keuze genoeg, Coopertown Airboats kom je al heel snel tegen, je kan je eigen foto's nemen met een baby alligator). Zo krijgen jullie nieuwe mogelijkheden op dag 8.
Het indianenreservaat is minder interessant, doch ieder zijn ding.
Wil je veel alligators zien, sla dan rechts af aan Turner Drive (goed alternatief voor Loop Road dat afgesloten is) en volg het pad tot je er genoeg gezien hebt. Terug op de Trail vind je een paar km verder het kleinste postkantoor van de VS.
Bij FM Beach is een bezoek aan Sanibel en Captiva de moeite waard. Op Sanibel kan je een fiets huren en het JN Ding Darling National Park doorrijden. Als je toch een paar uur strand zou kiezen, ga dan op Sanibel naar Bowman's Beach. Eén van de mooiste stranden. Een homemade ice cream bij Pinocchio op Sanibel voor de liefhebbers!

2theUSA
14-09-11, 16:13
Hoi SasM,

Lees net dat je naar key Largo gaat en je dochter wil zwemmen met dolfijnen.
Wij hebben dat gedaan bij "Dolphins Plus" op Key Largo. Een geweldige eervaring. Zelfs onze zoon die eerst niet durfde, vindt dit de mooiste belevenis van zijn leven...
Lees eventueel onze "Dolphins Plus" ervaring in ons resiverslag 2011.

Veel plezier met de voorbereidingen.

Groet Christa

Harm
14-09-11, 16:33
De route komt mij bekend voor zie reisverslag (http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=533&Itemid=869) 2011 inclusief Discovery Cove (http://www.usa4every1.nl/usa1/index.php?option=com_content&view=article&id=124:discovery-cove&catid=35:florida&Itemid=56)
Harm

SasM
14-09-11, 21:00
Hoi Christa,
hebben jullie de natural swim gedaan of de structured....? En waar hebben jullie geslapen op key largo?

Harm, bedankt. Ik ga jullie reisverslag ook grondig lezen, net als dat van Christa! Heel handig en fijne voorpret,

Groet, Saskia

SasM
08-10-11, 23:55
\\:D/ Ons plan is definitief. Helaas zijn de Keys afgevallen, ons budget is helaas niet dusdanig dat we ongelimiteerd op reis kunnen. We hebben moeten kiezen en de Keys bewaren we dus voor een volgende keer.

Op 30 juni vliegen we van Amsterdam naar Miami, daar slapen we 2 nachten.

Op 2 juli rijden we via de Everglades van Miami naar Fort Meyers Beach. Mede door het reissverslag van Christa hebben we daar het Margaritaville beach house gereserveerd. Geweldig! (Weet iemand iets over schildpadden op het strand?)

Op 9 juli rijden we omgeving Orlando, villa met zwembad.

En dan op 18 juli terug naar Nederland.

Nu kunnen we de dagen in gaan vullen en daar hebben we nog een ruime 8 maanden voor, tips zijn welkom!

Groetjes, Saskia

2theUSA
09-10-11, 10:00
Hoi Saskia,

Ik lees net dat je de Keys overslaat, maar voor een eventuele volgende reis naar Florid zal ik je vraag toch beantwoorden. :-)
Wij hebben de "Natural swim" gedaan, volgens de uitleg is dat zwemmen en contact maken, zoals dat voor de de dolfijnen het leukst en natuurlijk is. Het was een top ervaring, we zwommen met z'n 3en tussen 9 dolfijnen!
We hebben overnacht in het "Marriott Beach Resort" op Key Largo, echt een mooi resort, deze plek kan ik van harte aanbevelen.

Voor de zeeschildpadden zijn regels opgesteld voor de verlichting van het huis, na een bepaalde tijd mag er geen verlichting naar buiten schijnen. De regels worden altijd duidelijk in de huizen vermeld. De nesten op het strand worden afgezet en gemarkeerd.

Groet Christa

SasM
12-03-12, 22:05
Na aantal maanden waarin het onzeker was of we inderdaad wel richting USA zouden gaan hebben we nu de knoop doorgehakt, we gaan! Wat geweest is heb je gehad en na ons de zondvloed, toch?
Meteen weer gaan zoeken naar accommodaties etc. Nu het hele schema ingevuld en hotels en villa zijn gereserveerd, de meeste toch wel n.a.v. tips van dit forum:

30 juni - vertrek vanaf Dusseldorf, aankomst Miami - overnachting Sheraton Miami Airport
1 juli - auto ophalen en via Miami naar Fort Lauderdale - overnachting Lago Mar Resort
2 juli - jarig en ritje via Evergladres naar Fort Myers Beach - 7 nachten in Margarita Ville beach House
9 juli - rit naar Orlando - 9 nachten in villa Kristall
18 juli - vertrek vanaf Orlando terug naar Dusseldorf

Nu kunnen we activiteiten gaan zoeken en tips verzamelen! We moeten in elk geval de auto nog huren, ik wacht een leuke aanbieding nog even af....

Beste forumleden: allemaal bedankt voor jullie adviezen. En voor ieder die binnenkort naar de zon vertrekt, goede reis! :cool:

2theUSA
12-03-12, 22:16
Hai SasM,

Veel plezier in 'Ons Huis' ;-).
En voor de jarige.. Wij hadden ook 2 jarigen, bij de Publix in Ft Myers Beach hadden ze heerlijke verjaardagstaarten.

groetjes Christa

SasM
12-03-12, 23:43
Hoi Christa,

Dankjewel, goeie tip, Ga ik zeker (weer) gebruik van maken! Ben erg benieuwd naar FMB!

Groet, Saskia