PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Fiona Vogel



FQ
31-08-11, 14:27
Hallo,

Ik ben Fiona en ben van plan om volgend jaar van 19 maart t/m 5 april voor het eerst naar Florida te gaan met mijn man en dochter van 3 jaar. We willen graag nog een 'grote' reis maken voordat onze dochter naar school toe gaat. We hebben samen (dochter was er nog niet) al eens een rondreis van 4 weken door China gemaakt en we hebben nu onze zinnen op Florida gezet. Het forum bied echt heel veel informatie, waar we veel aan hebben! We zijn van plan om eerst naar Orlando te gaan en daar alleen SeaWorld te bezoeken, dan Cape Canaveral en vervolgens naar beneden Miami, Key West en dan via de westkust weer terug naar Orlando. Wat moeten we echt gaan zien aan de oostkust en wat aan de westkust? Het moet een vakantie worden waarin we kunnen relaxen, maar ook dingen kunnen bekijken, ondernemen.
Ik hoop op input van jullie kenners!
Groetjes,
Fiona

belgske
01-09-11, 14:07
allereerst Welkom!

Ik zou als eerste de vliegtickets goed in het oog houden. Bij een, voor jou, aanvaardbare prijs niet twijfelen en boeken. Ook belangrijk is ESTA invullen http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=8374, ook voor je dochter. In Orlando zal ook je dochter enorm genieten van Seaworld, maar ook van Disneyworld (4 themaparken) zal ze meer dan bekoren.
Omdat je zelf al aangeeft dat je 'relaxen' hoog in het vaandel draagt, zou ik minimaal een nachtje Cocoa Beach boeken. Dit ligt vlakbij Kennedy Space Center en geeft je de mogelijkheid er een volle dag van te genieten.
Van Cocoa B naar Miami is het ruim 3 uur rijden.
Miami biedt ook veel. Je moet maar eens hetvolgende lezen http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=14
Een uur rijden ten zuiden van Miami ligt Homestead/Florida City. Dit is een mooie uitvalbasis om oa de Everglades, via de Oostingang, in te bezoeken. Er ligt vanaf het Visitor Center tem het eindpt 60km geasfalteerde weg. Deze moet je ook weer terugrijden. Er zijn genoeg uitkijkpunten op deze route opgenomen.
Tussen het Visitor Center van de Everglades en Homestead is er ook een Alligator Farm waar je ook een airboatride kunt maken.
De weg naar de Keys wordt omschreven als één vd mooiste routes op aarde. Ieder zijn mening, maar de rit is echt wel de moeite waard en je kunt veel dingen ondernemen, zoals koraalriffen, zwemmen met dolfijnen, mooiste stranden (Bahia Honda SP), ... http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=13
Key West ben ik nog niet geweest, maar dit jaar verblijf ik er 3 nachten. De sunset Celebration op Mallory Square moet je gezien hebben (zegt men)
Aan de Golf van Mexico heeft elk stadje wel zijn charme. De zee is er wel veel rustiger dan de oostelijke Atlantische Oceaan. St Petersburg/Clearwater is levendiger. Ten zuiden van StPetersburg ligt Fort DeSoto SP. Heeft naar het schijnt het mooiste strand van de USA.
In Crystal River,ten noorden van Clearwater, kun je met manatees zwemmen. Volgens medeforummers de mooiste belevenis in Florida.
Maar het beste wat je kunt doen is reisverhalen lezen, veel reisverhalen lezen. Zo kom je veel dingen te weten die nauw aan jullie behoeften grenzen.

Succes!